Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Mýty o elektromobiloch

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #31
    Sice to sem nepatri ale nemam to kam dat a pozitivna skusenost za posledne 3 dni.

    Cestou do Tatier v pondelok som stretol 1x biela BL Kona pri Zlatych Pieskoch, 1x oranzova BL Kona pri Sutove, 1x biely KE Model S s rozpadnutymi zadnymi svetlami pri Kralovanoch, 2x biely a modry BL Model X v Ruzomberku a BL modry Ioniq 28 pri Ivachnovej. Som si povedal ze celkom slusna populacia EV na jednu cestu. Dnes (streda) cestou spat to bolo este veselsie ked som stretol hned 2 nove Ioniqy 38 uz na zelenych znackach (1x ZA biely v Ziline a druhy BL biely v Ruzomberku), 1x DK biely Ioniq 28 dakde pri Hubovej, hned 4x TMS (vsetko BL na D1), 4x TM3 (BL, PN, BB, TN), 1x biela ZV Kona, 1x sede BL eNiro, 1x biely ZA eTron a modry ZV eTron, 1x strieborny BL EQC a 2x BL Leaf.

    Ako nechcem nic hovorit ale o EV ocividne nie je zaujem a nikto ich nechce a zaroven sa nam to zacina naozaj slusne zahustovat. Este minuly rok som ledva stretol 1 elektro na tejto trase. Teraz celu prdel. Neskutocne to napreduje a aj ked sa to mozno nezda... EV pribudaju neskutocnym tempom. Mam taky pocit ze nutnost nabijacich hubov s aspon 2-3 stojanmi nie je tema blizkej buducnosti ale skor vcerajska. Uz to tu davno malo byt. Ked tento rok vypadnu na cestu vsetky tie dotovane auta tak to bude celkom zabavne hladat volnu nabijacku.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Mas fotograficku pamat ci si spatne studoval zaznam z palubnej kamery? Alebo si mal sexretarku co zapisovala do notesa?
      Ziadne zahranicne EV sa nemihlo? Logickky EV su lokalna zalezitost. A z 24 EV co si stretol, iba jedno z vychodu. Tu nam teda rady na nabky nehrozia.

    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      Jazdím dosť a rekord mám 3 EV za deň. To čo píšeš znie neuveriteľne super.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      aj ja pozorujem narast tychto aut. Sice primarne v BA ci okoli, ale ked to porovnam tak rok dozadu, je to znacny rozdiel. Tiez su dni, ked ich napocitam do 10. Hlavne so zelenymi SPZ sa vrece roztrhlo.
      Zly vtip, ze vcera embečka superb - plug-in a sup, na zelenej SPZ. fuuuuj.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Aj by som mu veril, lebo tá oranžová (ak to bola farba "Tangerine Planet" s čiernou strechou a príplatkovým VIP číslom) pri Šútove som mohol byť ja, v pondelok nevečer som sa vracal z Tatier.

      Mne sa v BA často stáva, že za deň vidím aj 5 EV, takže početnosť určite stúpa. V nedeľu na parkovisku v Tatranskej Lomnici parkoval dlho biely Ioniq z Levíc (LE), takže ľudia sa púšťajú aj na dlhšie trasy na dnes už menších baterkách.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      na tom mieste som stretal bielu pred-faceliftovú Teslu S, žeby si to bol ty, Wilo ?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Zas tak vela tych aut nebolo a hlavne nie naraz Este nie som taky stary aby som si nepamatal par aut. Ak som dakde pomylil ECV tak sa moze stat. Oranzova Kona pri Sutove mohla byt cca okolo 15:00-15:30 (presny cas neviem okolo 16:30 som dosiel do Permonu tak len tipujem) a mala ciernu strechu. Znacku si nepamatam ja citam vzdy len prve dve pismena pokial dotycny cosi nevystraja Ale stretli sa dakde medzi Sutovom a Kralovanmi s tou bielou KE Teslou. Ta isla na vychod, Kona smer Martin. Ja som bol 2 auta za Teslou Zahranicne EV som paradoxne nevidel ani jedno jedine. Vsetko slovenske. A sa mi mari ze ten DK Ioniq je tiez odtialto tak moze potvrdit ze sa v stredu okolo 14:00 nachadzal v okoli RK Strieborne EQC bude asi importerske...

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      To naozaj davaju zelene znacky aj na plug-in??

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano... u nas davaju zelene aj na PHEV, a nielen u nas, ale aj v Cesku. V Rakusku maju rozum a davaju zelene znacky len na BEV.

    • ToMiLeaf
      ToMiLeaf komentoval
      Upraviť komentár
      A nie je to s tou značkou jedno? Alebo už aj zelená špz je na Slovensku statusová záležitosť? Hlavne keď momentálne z toho neplynú žiadne výhody, nezazeral by som na vodičov PHEV za to, že aj oni majú značku v mojej farbe.

      Sám som zvedavý, čo prebiehajúca dotácia a následne nárast počtu BEV urobí s vyťaženosťou DC nabiek. Lebo nemám ten pocit, že by tu bola nejaká priama úmera v náraste počtu rýchlo nabiek a BEV. Na druhej strane to dáva priestor na socializáciu pri čakaní vo fronte na nabitie. Teším sa

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Polovica aut na dotaciu zrejme budu mestske BEV citigoe/eup, dalsia skupina budu pluginy co DC spravidla nepodporuju, takze nejaka velka tlacenica na DC nabijackach z titulu dotacie zrejme nebude.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      ToMiLeaf V tom pripade dufam ze tie BEV budu nabijat hlavne kocky, niezeby som vseobecne mal nieco proti socializacii sa s chlapmi, ale ...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ano, Teslu som stretal 15:34 a za ňou bola Fabia, druhé auto kamión a potom biele malé Audi a za ním veľký Chyrysler 300C ale všetko spaľováky

    • Savi
      Savi komentoval
      Upraviť komentár
      Aj si zratal, kolko si videl aut dokopy?
      Pretoze ja som zistil, ze v takychto pripadoch u mna posobi selektivna slepota. Ked sa mi pacili auta znacky Audi, vsade som videl len audi a prisahal by som, ze kazde stvrte auto je audi. No ked som si to potom zratal, tak som zistil, ze ich nie je viac ako par percent.
      To iste ked som si kupil motorku. Zrazu som vsade videl motorky a to, ze ich je stale viac.
      A teraz zacinam vsade vidiet elektroauta

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko jo to male biele Audi som bol ja

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      a biely DK Ioniq je tuto Franto_01

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      ja v piatok jeden X so zelenou BN znackou v RK a potom poobede v BB Outlander PHEV tiez so zelenou znackou.
      Edit: este e-tron ale uz neviem kde (zelena TN znacka)
  • Franto_01
    Member
    • Jul 2017
    • 37
    •   

    #32
    V stredu som na Ioniqu nebol v okoli Ruzomberka, uz mam aj ja zelenu znacku ale jeden Ioniq je este v DK, tak to bol isto on :-).

    Komentár


    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Dali ti pri vymene rovnaku, iba zelenu? Lebo ak sa zmeni, treba zmenit poistku, dialnicnu znamku....

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ani ja neplanujem menit znacky za zelene, aj ked ako zviditelnenie EV je to dobre, no pos..li to tym, ze ich davaju aj pluginom, to je jeden z dovodov, ze to zatial ignorujem.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #33
    taka offtopic otazka: co vas vedie k platenej vymene SPZ? okrem 33€ poplatku aj dve cesty na DI....
    keby sme mali co i len jednu vyhodu, chapem a som zeleny uz aj ja. Tiez som chapal prveho v BA - Roman-ba , ale teraz mi unika pointa.

    Komentár


    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Na SK jazda v BUS pruhoch a od budúceho roka vraj dialnice bez poplatku.
      V nedelu som bol v Brne, v Česku sú dialnice tiež bez poplatku. V Prahe so zelenými značkami za 100 KČ/rok parkovanie v modrých zónach bezplstne. A tie sú v centre prakticky všade.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ale v BUS pruhu predsa nemozes jazdit. A dialnice su tiez vo hviezdach.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ale v BUS pruhu predsa nemozes jazdit. A dialnice gratis su tiez vo hviezdach. Ja som cital ze sa prave k tym dialniciam moc nemaju.

    • ToMiLeaf
      ToMiLeaf komentoval
      Upraviť komentár
      Priatelia, nemýľme si pojem Vyhradený jazdný pruh (BUS pruh) a pruh so Zákazom vjazdu osobných automobilov (B5)

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Roman-ba pozor - jazda v BUS pruhoch este nie je schvalena a bezplatne dialnice boli nateraz vylucene z opatreni.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Presne tak, bus pruhy tu jeden obhájil len preto že natrafil na slušných policajtov, čo si to nezistili a pustili ho, ale nie je ešte nič schválené.

      Parkovanie v Prahe za 100 CZK nie je podmienené značkami, môže požiadať každý aj s bielymi alebo aj ružovými značkami, len to musí byť elektro.

      V Rakúsku taktiež diaľnice sú len pre rakúske zelené, nie slovenské.

      Zelené značky majú výhodu len v upozornení že sa jedná o elektromobil a strate času na DI, inak je to len lákadlo pre "zberateľov" aby si značku ukradli, lebo zelených je málo.

      Jediný prínos mi povedal Franto, že v CZ po dialnici ho nezastavia bez známky, tam ich síce netreba na diaľnicu zdarma (všetky EV majú zdarma) ale policajti čo nepoznajú všetky EV si ušetria zastavenie a nahliadnutie do technického.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko nieco mi uslo? V rakusku maju zelene znacky dialnicu zadarmo?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      pardon, neupresnil som, nie zadarmo ale rýchlejší rýchlostný limit, ale len pre rakúske zelené značky, nie zelené značky iných štátov
  • Savi
    Gold Member
    • Dec 2019
    • 141
    • peter68691
    •   

    #34
    Peterka Dostanes nove ECV, ine ako si mal na bielej. Tu sa da pozriet aky rad sa momentalne vydava pre jednotlive okresy. V Bratislave boli pre EV BTxxxDD a teraz sa vydavaju BTxxxDR a najvyssie videne cislo bolo zatial BT247DR.

    Komentár

    • Hati
      Member
      • Jan 2016
      • 77
      •      

      #35
      Zaujalo ma:
      https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na...smysl.html?m=1

      Komentár

      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 707
        • viera8131
        •      

        #36
        Vyšiel update najčastejšie diskutovanej témy či je EV ekologickejšie ako spalovak aj s odkazmi na vedecké práce.
        https://www.transportenvironment.org...trol-or-diesel

        Komentár

        • Priusák
          Junior Member
          • Jul 2020
          • 27

          #37
          Mýtus o údajnom dojazde EVs...
          Pri predstavovaní nových elektrických modelov ich často vídame olepené číslami s údajným dojazdom daného modelu. Čísla ako 350 a viac km nie sú výnimkou. Toto môže zmiasť kdeakého laika, ktorý ani len netuší, že pokiaľ nejazdí v tzv. ideálnom prostredí tak musí počítať s absolútne odlišnými hodnotami.

          Viď príklad:
          https://www.electrodad.cz/velky-zimn...lu-leden-2020/

          Jediné EV, ktoré sa v kombinovanom cykle dostalo nad 300 km dojazdu bola TM3 a TMS. Ťažko povedať aké výsledky by mal ten test pri čisto diaľničnej jazde no z vlastnej skúsenosti viem, že si treba dojazd udávaný výrobcom vydeliť aspoň číslom 2,5-3 a podľa tohto EV kupovať. Potom sa aspoň nebude stávať, že si človek kúpi EV a sklamaný jeho dojazdom v reálnych podmienkach bude túto technológiu haniť kade pôjde.

          Komentár


          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            Lúbi sa mi to rátanie spotreby na kg váhy auta. Tam sa ukáže kto má efektívnejší pohon a technológiu.

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            Konecne sa tu odvazil niekto povedat pravdu o spotrebe elektroaut,len pockaj ako ta zlincuju tu poniektory,ktory dokazu jazdit pod wltp,inak to ratanie spotreby na kg vahy auta celkom berriem

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Tie marketingove megkm by s faakt nohli odpustit. Lebo bezni ludia to naozaj beru tak ze tych 452km s eSoul/Nirom, alebo 395km so Zoe, 340km s eCorsou/208 atd. z reklam naozaj prejdu zakazdym, Len tym emobilite aj sebe robia medvediu sluzbu.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Lenze to je presne to iste ako sa udáva spotreba spalovakov v litroch/100 km. Tam tiež málokto jazdi na udávanej spotrebe.
            Norma WLTP ma nejako definovane testovacie podmienky. Neviem presne aké ale to je jedno.
            Keď pri tých podmienkach to auto ma nejakú definovanú spotrebu tak po prepočítaní im vyjde nejaký dojazd.
            To delenie 2.5-3 je trochu mimo, že ano.
            Ja som napríklad v lete schopný jazdiť s Teslou na úrovni WLTP v kombinovanej prevádzke, na diaľnici do 120 km/h.
            V zime ide spotreba hore o nejakých 20-30%.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            K tym spalovakom - tam to bude este zaujimave. V ramci EU by sa uz mali do aut montovat tie nove zariadenia monitorujuce realnu spotrebu, ktoru budu nasledne uradu porovnavat s vyrobcom deklarovanou. Myslim, ze to bude zaciatok smrti hybridov a pluginov, ked sa zisti, ze v rukach bezneho vodica budu tie emisie na podobnej urovni ako pri cistom spalovaku. Tych par zanietencov, co vedia hybrid efektivne vyuzivat tu statistiku asi nezachrania.

            A tiez mi pride delenie dojazdu 2-3x ako pritiahnute za vlasy. Zo skusenosti je to skor okolo tych 30% vyssia spotreba. Este sa mi na ziadnom EV nestalo, ze by som mal v zime polovicny alebo tretinovy dojazd.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Urcite na TMX v zime nemam viac ako 20% vyssiu spotrebu ako v lete. No zimne gumy mam 19tky, letne 20tky to trochu pomaha. Mensie disky maju mensiu spotrebu.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            To porovnanie nebolo až tak presne, zrovna dialnica, kde sú najväčšie rozdiely, tak tam išlo veľa aút menej ako 130 a niektoré 138 (130 podľa GPS). Leaf išiel za kamiónom 90. Bola to tretina cesty, čo mohlo dosť zmeniť výsledky.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            vypovedana hodnota toho testu je tak miziva, ze okrem prijemneho stretnutia a pokecania danej skupiny ludi to neprinieslo ziadne pouzitelne info.
            neviem, ci to mali zle vypocitane, ked museli ist niektori aj stovkou, lebo by nedosli....

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ale zasa prišli na to, že aj zravejsie EV majú podobnú spotrebu ako úspornejšie, len treba ísť pomalšie a menej kúriť. To je to hlavne posolstvo, ktoré si treba zobrať z tohto “testu”. A keďže sme to väčšinou vedeli ...

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            Vypovedna hodnota tohto testu je velmi velka pre ludi ktory uvazuju o kupe elektroauta ako jedineho alebo prveho auta do rodiny ,su to realne zimne spotreby,ktore treba akceptovat a nie rozpravky o 13 kw spotrebach ktore su dosiahnutelne za urcitych spec.podmienok.
            V tom este nie je uvedena realna spotreba el. auticka kedze aj pri nabijani su urcite straty.
            A poznanie ze tesla je daleko pred ostatnymi

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 kto prosim ta hovori o 13kWh spotrebe v zime? Vies dat nejaky zdroj? Cucas si vymyslene udaje z prsta aby si obhajil hybrid? Kazdy elektromobilista vie, ze v zime ma vyssiu spotrebu a nepotrebuje si vymyslat rozpravky s nerealnou spotrebou. Ale tieto teorie od “hybridakov” o nutnosti delit zimny dojazd elektromobilu hodnotou 2,5-3 je absolutna absurdnost a zaslepenost prameniaca z nevedomosti a ignorantstva 🙄

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            ja na svojom "lacnom" leafe viem prejst aj 200 km ked je treba, ale aj 80 km na 100% nabitie, zalezi na schopnostiach cloveka medzi volantom a sedackou v danej situacii. Tak isto ale plati, ze NEDC znamena Not Even Damn Close a WLTP Well Less Than Probably

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo,presnejsie o priemernej spotrebe 13.3 pisal oliver curgali vo svojom najnovsom blogu,nebolo to vycucnute z prsta ako pises,a samozrejme ze to nie je cislo 2,5 az trojnasobok menej,pisal som ze sa stotoznujem s tou vahou auta

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 prepac, ze budem taky hruby, ale uz si zabrzdeny alebo nevies citat s porozumenim?

            Oliver pise o CELOROCNEJ priemernej spotrebe 13.3kWh. To je zima aj leto dokopy. Ako funguje priemerovanie snad chapes. Ked mas v lete 10, a v zime 16, priemer mas 13.

            O akych rozpravkach tu furt tocis? Zober si ktorykolvek Ioniq, tiez budes mat celorocny priemer niekde medzi 13-14kWh. To nie su rozpravky ale fakty. A tieto priemerne spotreby tiez len potvrdzuju, ze zimny dojazd je nizsi o cca 30% max. Keby bol polovicny alebo tretinovy ako tu pise Priusak, tak by sme v lete chodili za 5kWh/100km.

            Boze ludia kupte si uz poriadne EV namiesto tych krabiciek, a potom mudrujte o zimnom dojazde a rozpravkach.

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            Pribrzdeny zatial nie som.len nemam muskove klapky na ociach,tiez jazdim el.autom a viem ze dosiahnut priemernu spotrebu na nissan leaf 2 generacie,je velmi tazko dosiahnutelne,a za akych podmienok,to by vedeli povedat ich manzelky alebo deti,ale iba za predpokladu ze vobec s nim jazdia

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 nech sa paci testy jedneho z najlepsich EV testerov, kde si mozes pozret realnu spotrebu a dojazd v zime a v lete pri 90 km/h cykle a 120 km/h cykle https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=735351678

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            Teq,prepac ale asi neviem citat s porozumenim kedze cislo 13.3 v tabulkach ani po spriemerovani nevidim,mna ako aj dalsich ludi ktory len kupu el.auticka v buducnosti planuju nezaujimaju tabulky no realna spotreba zo vsetkym vsudy,viem ze vies urobit aj papierovu spotrebu auta ked chces,prisposobis akceleraciu,rychlost a komfort jazdy no to nie je real

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 spotreba je jedna vec a dojazd druha, elektromobily sa velmi lisia efektivitou medzi sebou a ovlela smerodajnejsie je realny dojazd, spotreba potom uz len vplyva na penazenku, co bude ale aj tak vzdy lepsie oproti spalovakom. Taky audi e-tron prejde na 10 kWh 2-3x menej ako Hyundai ioniq, alebo tesla

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 to ze cislo 13,3kWh/100km nikde nevidis, je problem tvojej hlavy, pretoze v tabulke su udavane spotreby v Wh/km a cisla su o rad vacsie, napriklad pre Ioniq je tam zimna spotreba 138Wh/km t.j. 13,8kWh/100km. Sam toto auto jazdim (ale prvu generaciu s 28kWh bateriou), zimny dojazd som mal najnizsii 165km, letny mam medzi 200-220, jazdim iba kratke trasy kde najviac na spotrebu vplyva rozkurenie alebo vychladenie auta pocas prvych-10-15 min jazdy. Vobec sa neobmedzujem kurim a jazdim tak isto ako s benzinovym/naftovym autom. Ked urobim v lete 2-3 dlhsie jazdy za sebou, dojazd mam nad 250km (a je to realne dosiahnutelna hodnota). Celorocny priemer udavany palubnym pocitacom v aute je 14,9kWh/100km (realny je vyssi, zhruba okolo 17kWh/100km ked zapocitam celkovy odber ktory zahrna aj straty prinabijani) . Keby toto auto malo bateriu s kapacitou ako Kona alebo eNiro, verim je v dojazde minimalne na urovni Tesla model 3 alebo lepsie.
            Naposledy upravené SKolja; 23-01-2021, 13:58.

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja,len ze ty pises o Ioniqu,coz tie spotreby ti beriem a verim,len my sa tu bavime o nissan leaf 2 generacie,vedel som ze ma tu budete za nazor lyncovat,no realne manikto z vas zanietencov o opaku nepresvedcil

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 kde prosim Ta v tomto vlakne sa hovori o Leaf2, diskusia zacala ako test o dojazde elektromobilov. do tvojho prispevku on 13kWh spotrebe ziadna zmienka o Leafe. Ja nie som ziaden fanatik, na dlhe trasy mam novy diesel (6d temp) a verim ze moja kombinovana spotreba a emisie su omnoho nizie ako porovnatelneho hybridu. Faktom ale je ze spalovaci motor dosiahol maxima a ziadna nova technologia ho nikam vyrazne neposunie. Elektro je v zaciatkoch a minimalne v triede mestskych a kompaktnych aut uz ma realne navrch. Ja sa vzdy snazim argumentovat vecne a hladam riesenia a nie konflikty.
            Naposledy upravené SKolja; 23-01-2021, 14:50.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Alebo je druha moznost, a to ta, ze si so svojimi subjektivnymi dohadmi nikoho z tunajsich dlhorocnych elektromobilistov s najazdami daleko presahujucimi 100.000km na cistu elektrinu nepresvedcil nikoho TY

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja,prepac ale wilo sa ma v diskusii pytal par komentov vyssie,ze odkial mam cislo 13.3,tak som mu napisal ze z najnovsieho blogu od olivera ktory predaval svoj nissan leaf 2 generacie a tam to uvadza,inak ja nikoho presviedcat nemusim,ja som len napisal koment k tomu videu ako to vidim ja a ze sa s tym s totoznujem

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 OK, beriem, ale bolo to spomenute mimo tejto diskusie.
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #38
          Priusák všímam si v Tvojich príspevkoch už dlhšie určitý podtext, kde sa snažíš sám seba aj napr. tu pochybným testom bez jednotnej metodiky presvedčiť ako dobre si urobil, že máš plugin. Bohužiaľ u väčšiny nás elektromobilistov, ktorí ani nemajú spalovacie auto, to pôsobí skôr ľútosť, že si zastavil na polceste a nedošiel ďalej, nie podkopávanie nášho presvedčenia o budúcnosti osobnej dopravy. Treba nahlas znova zopakovať, že hybridy sú slepá cesta, plugin dokonca kontraproduktívna u vacsiny šoférov a od výrobcov je to len spôsob ako si udržať zákazníkov u automobiliek, ktoré zaspali dobu - čo je prípad aj Toyota, ktorá ako prvý EV uviedla niečo ako malé čínske vozitko s parametrami spred 5 rokov a čaká ju dosť dlhy vývoj aby dobehla aj iné dinosaurie značky, nieto ešte lídrov.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            100% suhlas, zdoraznil by som hlavne PHEV, kde vypocet spotreby je do oci bijuce klamstvo. Tiez vecsina PHEV dokaze kurit len teplom zo spalovacieho motora, malokedy nezavislym naftovym/benzinovym kurenim a uplne vynimocne elektrinou.
            Najviac ma hneva ze nasi aj ceski zakonodarci sa dali oblbnut a PHEV zaradili do kategorie zelenych znaciek spolu s BEV (cesi hranicou 50g/km aj niektore HEV) Otvara sa mi nozik, ked u nas vidim zelenu znacku na 3-litrovom PHEV tanku s pidi bateriou - ten by zase v cesku EL znacku nedostal, lebo ma aj pri pochybnej metodike vypoctu spotreby PHEV viac ako 50g/km.
            Z okolitych maju rozum len rakusaci, davaju zelene znacky len na BEV.

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            Ja ako uzivatel hybridneho auta a taktiez aj elektromobilu poviem ze kazdy pohon ci hybridny ci phev ci elektro ma svoj vyznam ,opodstatnenie a vyuzitie a urcite by som nezatracoval a nepodcenoval znacky ako je toyota ktora so svojimy hybridnymi motormi je tu uz viac nez dve desatrocia ktorej auta prejdu statisice km bez vaznejsich poruch .
            Az sa vase tesly doziju dve desatrocia bez vymeny elektromotorov poloos tabletov a inych zavaznejsich a hlavne nakladnejsich veci potom porovnavajte.
            Uzivatel priusu je je urcite rad ze ho ma ,urcite s nim najazdi viac km viac rokov a za ine peniaze ako majitel tesly

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Keďže si užívateľ elektromobilu tej najnižšej kategórie, ťažko brať Tvoje porovnanie ďalej ako za hranice mesta. Keby si mal EV určené na dlhšie trasy (nemyslím Teslu sú aj iné), ktorým trvá prejsť napr. 300 km vzdialenosť polovicu času alebo aj menej ako eUp-u, tak by si to videl zasa inak - tu potrebu mat aj spalovak.

            Príklad: sadnem doma do EV, prejdem plnou diaľničnou rýchlosťou do BA, tam povybavujem čo treba a bez hľadania nabíjačky prídem diaľničnou rýchlosťou domov. Žiadna nevýhoda alebo zdržanie oproti spalovaku, len samé výhody. Na Citigo by som diaľnicu išiel tak 110km/h, v BA zabil hodinu nabíjanim na 80% a večer sa zasa pomaly vracal domov. Namiesto 2 hodín cestovania by to bolo 2,5 hod. diaľnice, 15 min. cesty na nabku a späť, hodina nabíjania a zrazu je to raz tak dlho cestovania. Aj na 260 km trase je to pomaly raz toľko času a to len preto, že každé EV má iné určenie.

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            Ano,ako pises som uzivatel tej najnizsej kategorie auta,kedze auto pri viacclennej rodine potrebujem hlavne na rozvoz deti do skol ,kruzkov ci seba do prace ,najazdim denne aj 100 km a na toto vyuzitie je to urcene ak by som jazdil kazdy tyzden bratislavu tak si urcite nekupim e up a zrejme ani ziadnu elektriku

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            To je uplne bezny trend, taketo tendencne clanky a porovnania sa casto objavuju vo vsetkych diskusiach. Umyselne sa vytiahne nejaky elektromobil, ktory ma od dokonalosti daleko (Leaf 1, eUP), a na nom sa potom vytvori velavravny clanok o zivotnosti bateriek, rychlosti nabijania, dojazde v zime atd. Rovnako je potom problem presvedcit niekoho, kto ma lacne EV s dojazdom ledva 150km, ze EV moze byt plnohodnotne rodinne auto bez nutnosti vacsieho obmedzovania sa.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Ako vidite, ti ktori ma poznate, zijem len s Leafom 24. Kupil som ho, lebo vsetko vybavim vramci zapadnej casti krajiny a tam mi to 1-2 nabijania po ceste nerobi problem. Keby som mal rodinu z KE a chodil tam kazdy tyzden, samozrejme to riesim inak.
            https://fontech.startitup.sk/rozhovo...volne-nekupil/

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo,poznam len dva elek.auta ktore by mi vedeli vynahradit velkostou rav 4 2020 ako rodinne auto,a to su model x a audi e tron ,ostatne cisto el.auta nepovazujem za rodinne auto pre patclennu rodinu a tie su uplne mimo mojho cenoveho ramca,a ako pisem kazde auto ci pohon ma svoj vyznam,opodstatnenie a vyuzitie

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 Kia E-niro, Tesla Model Y, MG ZS EV...

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            Teq,neviem ci tie auta sa daju kupit za 30 000 ci 40 000 eur

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 MG urcite ano, kia asi len po velkej zlave - milan84 mozno vie poradit, a tesla model Y uvidime, je to dost mozne ked sa zacne vyrabat v Berline a bude nejaka ta statna dotacia.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 nie kazda rodina ma potrebu a moznosti byt 2x do tyzdna na dvojtyzdnovej dovolenke s prisluchajucou batozinou, dogou a lyzami v aute pre kazdy pripad.
            Takze zato, ze ty potrebujes hebedo neznamena, ze ine auta nie su rodinne. Ja s Leafom uplne v pohode fungujem a zmestili sme vsetko co sme potrebovali. Teq je na tom rovnako, bike vyriesil taznym a nosicom za autom.
            eNiro zozenies do 40000, len sa treba pytat dilerov, pozerat aj auta na sklade a spravit si prieskum. Nekupovat auto podla cennikovej ceny.

          • romik16
            romik16 komentoval
            Upraviť komentár
            Milan 84,tiez ste piati a chodite na dovolenku 2 ci trikrat do roka ci kazdy druhy tyzdeb po vyletoch s detmi,a to vsetko v nisane leaf,tak to vam gratlujwm ,ja by som to nedokazal

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            romik16 ja som chodil ked sa este dalo, nie je to vobec taka katastrofa ako sa zda, mna s milanom ale nemusis riesit, dnesne elektromobily za 30-40k su takmer uplne bez kompromisov rodinne auta, bez problemov aj na dlhe trasy, idealna je tesla so svojou vlastnou sietou nabijaciek

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Problém je v tom, že dnešní ľudia sa nechcú nijako obmedzovať. “Veď na to mám tak čo”.
            Chápem to. Lenže planéta už to nedáva.
            My sme tesne po 89 jazdili na Favorite s 3 deťmi po celej republike aj k moru úplne v pohode.
            Čím väčšie auto máš tým viac hovadin zo sebou voziš.
            romik16 - Skús si to. Zbal sa s deckami a potom polovičku veci nechaj doma. Uvidis že na kvalite dovolenky sa nič nezmení.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Pamätám doby keď si niektorí vozili ešte aj televízor k moru, lebo v apartmánoch neboli. My sme sa do Kony niekoľkokrát nabalili s dvomi kolobežkami v kufri, chce to len mat hlavu na krku a brať len potrebné veci, nie haraburdie.
            Dovolenka je o zážitkoch, nie tam sťahovať pol domácnosti so sadou elektrických spotrebičov. Keď objednávam ubytovanie, vidím čo tam je, polskrine spoločenských šiat tiež nie je treba v lete k moru a všade kde po Európe prídeš autom, máš obchody s rovnakým tovarom ako u nás. Tak vo preboha chcete voziť v tých kufroch ? Len bordel ktorý treba naložiť, vyložiť, upratat v apartmáne, potom znova baliť a doma vyvaľovať. Kto je naozaj taký častý cestovateľ ako tu niektorí píšu, už na to dávno prišiel a nechýbalo by mu miesto v žiadnom aj priemerne veľkom aute.
            To chýba skôr tým domácnostiam, čo sa cely rok chystajú na jednu dovolenku, pol roka predtým píšu zoznam veci ktoré by mali mat, lebo je šanca že keď bude zrazu pri mori mrznut alebo dieťa pokúše žralok, sú potrebné.
        • curgali
          Member
          • Jul 2014
          • 310
          •   

          #39
          Plug-in hybrid je nový podvod od automobiliek s požehnaním Bruselu na emisie. Všimnite si, ako všetky automobilky prichádzajú s Plug-in hybridmi v sirokom spektre svojho portfolia, aj keď je už priaznivá doba z pohľadu batérii na hromadnú výrobu BEV. Zoberme si takú Toyotu. Prisla s RAV 4 s cenou tesne pod 50.000 €. Za túto cenu už máme podobné BEV s 500 km dojazdom. Toyota sa týmto autom hrdí s emisiami 22g/km. Ak tam dá o niečo vačšiu alebo lepšiu batériu, čo s ňou urobí napr. 85 km na prvých100 km na elektriku, napíše si emisie 15 g/km a spotrebu 0,8l/100km? Alebo si niekto myslí, že majitelia Plug-in hybridov budú napr. každých 100 km jazdy na ceste niekoľko hodín nabíjať?...Ak do Plug-in hybridov daju tak veľkú batériu, že na ňu prejdú až 100 km, napíšu si emisie 0 g/km a spotrebu 0 L/100km !!!...Myslím, že to neurobia, lebo na ten podvod by už prišli aj ludia s IQ húpacieho koníka....a to by im už museli, aj keď možno nechtiac, zatrhnúť aj úradníci z Bruselu a podvod by sa skončil.....
          Naposledy upravené curgali; 23-01-2021, 10:27.

          Komentár

          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #40
            Plug-in hybrid je prítomnosť, ale nie je to budúcnosť. Plug-in v tomto období nezatracujem. Onedlho si možno budete môcť prečítať môj osobný názor na problematiku trošku podrobnejšie

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Kedze plug-in zacina niekde na sumach 30000 a splha sa az k "stovke", prosim upresni, ktore z tychto aut nezatracujes a akceptujes.
              Mam o tom posledne video, neviem ci si videl: https://www.youtube.com/watch?v=W6-GqrHmqyQ

              Ja tvrdim, ze plug-in tu nemal byt vobec a klasicky hybrid bola minulost, ktora by mala byt na ustupe.

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Takže doba je inde, nie sme v 60.rokoch 20. storočia, kedy každý, kto mal škodovku bol šťastný, že má auto a používal ho univerzálne. Dnes sú ľudia rôzni, náročnejší a majú rôzne potreby. Preto nie každé auto je vhodné pre každého. Človek si vyberie aké auto mu vyhovuje. Niekto chce veľké auto, niekto malé, niekto jazdí dlhé trasy, iný len krátke. Niekto má 2-3 autá v rodine, niekomu stačí jedno. Plug-in je pre tých, ktorí si zvážili svoje potreby a možnosti a takto sa rozhodli. To že tu propagujeme elektromobilitu, neznamená, že každému nanútime alebo ho presvedčíme na elektromobil. Jednoducho to chce čas. Čo ale nie je správne, že na plug-iny dali zelené značky.

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 plugin hybrid je naozaj len medzistupen ako automobilky mozu stale predavat svoje stare riesenia s minimom inovacii a sucasna legislativa ich v tom podporuje. Jedine co by momentalne malo zmysel je koncept ako opel ampera alebo povodne i3, kde by motor bol iba ako generator a bezal iba v optimalnych otackach v pripade nudze. Ale to by najskor zaklad tohto auta musel byt kvalitny elektromobil. Ale kedze skoro ziadna automobilka nema vyvinuty kvalitny elektromobil, pociatocne pokusy neboli moc schopne. A mat v kazdom aute baterie na 1000km nie je momentalne ekonomicky (a mozno aj ekologicky) unosne
          • patapuf
            Member
            • Jun 2016
            • 35

            #41
            Tiež som si myslel, že pluginy nemajú nejaké opodstatnenie. Ale nepoznám elektromobil, ktorý by celoročne dokázal prejsť na jedno nabitie 500 km. V ideálnych podmienkach a s obmedzeniami možno. Ale ak naložím auto rodinou a idem na výlet, tak sa k tým 500 km ani nepriblížim. Papierovo tie čísla možno vyzerajú pekne, ale reálne o tom veľmi pochybujem. A postávať niekde na nabíjačke a čakať až sa druhý nabije, prípadne niekde ani nenabiť a hľadať inú, nie ďakujem. To, či plugin spotrebuje 2l/100km alebo 8l/100km neriešim. Výhodu týchto áut vidím v tom, že v meste a v garáži môžem použiť elektriku a mimo mesta, tam, kde elektromobil trochu stráca výhodu, použijem spaľovací motor a je po probléme. A v prípade, že vybijem baterku pokračujem už len čisto na spaľovací motor. baterku nabijem doma a je vyriešené. Som síce fanúšik elektromobility, ale v súčasnosti naozaj nepoznám elektromobil, ktorý by mi ponúkol to, čo chcem.A ja naozaj nepotrebujem zrýchlenie z 0 na 100 za 5 či dokonca 3 sekundy. Je to len o tom, kto má aké priority. Každý si zadováži to, čo chce. Navyše som si všimol, že poniektorí sa tu už hrajú na malých bohov len preto, lebo majú elektromobil. Celkom smiešne.

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              patapuf áno, 500 km-rom sa v zime žiadne EV pri komfortnej a rýchlej jazde neprilíži, to je pravda

              zas na druhú stranu, nechcel by som byť Tvoja rodina, ktorá asi fasuje pred výletom sáčky alebo fľaše, do ktorých potom vykonáva potrebu v aute, aby si nemusel zastaviť a proste tých 500 km v kuse dal

              ja radšej každých 300 km na polhodinku zastavím, niečo zakúsneme, deti si pobehajú a ideme odpočinutí a nabití aj my aj auto ďalej

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Patapuf to napísal celkom pekne, dá sa s tým súhlasiť. Ja len dúfam, že je to dočasný stav a verím, že elektromobily nakoniec zvíťazia a spaľováky pôjdu postupne preč.

            • romik16
              romik16 komentoval
              Upraviť komentár
              Pekne napisane a zhrnute

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              ak si chcete porovnat ako je dany elektromobil rychly alebo pomaly ,skuste
              https://abetterrouteplanner.com/
              Je len velmi malo ludi a este menej rodin ktory potrebuju ist 500 km (cize cca 5 hodin) bez prestavky. Riadit sa vynimkou je zavadzajuce

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              “ To, či plugin spotrebuje 2l/100km alebo 8l/100km neriešim.”

              A prave tu je cely kamen urazu, presne si ho pomenoval. Vacsina majitelov to neriesi, ale stat to dotuje a zvyhodnuje, ako keby vsetci jazdili 90% na elektriku a 10% na benzin. Preco poskytujeme dotaciu na auta, kde velakrat majitel zasuvku nepouzije ako je rok dlhy? To nedava najmensi zmysel.

              A takych majitelov je vacsina. Pluginy sa casto kupuju ako firemne fleetove auta len kvoli emisiam, lebo ma firma stanovany strop na emisie. Ale zamestnancovi je to jedno, on na tom dalej jazdi ako na starej Octavii, noha na podlahu, brzda plyn, ziadna rekuperacia, ziadne nabijanie. O com to potom cele je? Hlavne ze ma zelenu znacku ale spotreba ako cisty spalovak.

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Plug-in hybrid je len pre zodpovedných ľudí (ktorí poctivo vždy pri akejkoľvek príležitosti nabíjajú), nie pre nezodpovedných. Keďže absolútna väčšina ľudí na Slovensku je nezodpovedná, odpoveď na túto otázku si spravte sami

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              patapuf - pýtať elektromobil s odjazdom 500 km (lebo ja bez toho neviem žiť!!) je vyslovene v dnešnej dobe trápne. Aký je to rozdiel keď bude mat dojazd 400km? To akože fakt ideš 5 hodín bez zastavenia?

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              patapuf v sucasnej dobe mas pravdu, zatial nie je na trhu elektromobil ktory by na 100% pokryl vsetky moznosti pouzivania rovnako ako spalovak. Ale vyvoj ide dalej a dufam ze coskoro bude aj tento problem vyrieseny. Zatial mas 2 moznosti. Ak ako rodina mas 2 auta, jedno skonvertujes na elektricke a druhe si nechas spalovacie. Ak mas ako rodina iba jedno auto a mas moznost dobijat doma, tak si kupis plugin a dobijas. Ale ako poznam Slovensko, kazdy druhy ma firemne auto a doma ho zavlastne dobijat nebude a tym sa zmysel celeho plugin hybridu neguje a celkovy efent este zhorsuje. Plugin je iba pre poctivych a stat by mal kontrolovat, ci spotreba je na urovni deklarovanej, a ak nie, tvrdo ziadat doplati rozdiely na daniach a emisiach voci spalovaku.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Jirko, zase ruku na srdce. Nie kazdy moze mat EV a asi aj dho to tak zostane. Stale mas velku cast populacie v bytovkach (s roznym najazdom), pre ktorych nasobne castejsie nabijanie oproti tankovaniu by sposobovalo logisticke problemy a nepohodu. Potom su tu obchodaci, ktori takmer denne krizuju republiku a sedenie v aute nie je jeho pracovna napln, ale jednanie so zakaznikom (ci sa za ten cas da nabijat EV, aby mal na cestu domov je otazne a opat sposobuje komplikacie) a v neposlednom rade su tu aj dopravcovia (a tych je teda pozehnane), ktori tie zenicky z Bardejova do Viedne, Linzu alebo Zurichu proste potrebuju dostat co najskor. To su vsetko pripady, kedy EV nebude mozne este veeeeela rokov

            • patapuf
              patapuf komentoval
              Upraviť komentár
              Jeeežiši. Kde ste zobrali, že 500 km bez prestávky? Jasné, že prestávka je. Ale nechcem byť obmedzovaný tým, že musím zastaviť niekde pri nabíjačke a musím aj cestu plánovať podľa toho, či je niekde blízko mojej zastávky nabíjačka. Mne ide o ten pocit slobody, že nemusím rátať každý kilometer aby som sa ako tak dostal do cieľa, nemusím cestu plánovať podľa nabíjačky, na ktorej možno ešte budem musieť aj čakať, prípadne sa presunúť inde, lebo tam nejaký somár len parkuje, či nebodaj je nefunkčná, alebo mi dá max. 1/4 jej výkonu. Toto mi neskutočne vadí, že nemám tú istotu, že nabijem. A to, že neriešim, či je spotreba 2l alebo 8l na 100km som nemyslel tak, že budem jazdiť ako hovädo a neriešiť baterku. myslel som to na margo toho, ako sa tu písalo, že majú väčšiu spotrebu ako uvádza výrobca, alebo niečo v tom slovazmysle. A zelené ŠPZ-ky by prečo nemohli mať? Veď ak budem napr. v meste, môžem ísť na batériu. A u nás teda nie sú mestá, ktoré by som na baterku neprešiel. Aj mimo mesta sa dá ísť len na batériu. A myslím si, že ak si niekto kúpi plugin a jazdí po meste na baterku, čiže aspoň prispeje k tomu čistejšiemu ovzdušiu práve na mieste, kde je najviac sústredených áut na určitú plochu, má právo mať zelenú ŠPZ a výhody s tým spojené. Ako aj dotácie. Alebo sa snáď mýlim?

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              patapuf nemylis, ale si v mensine. Fakt je ten, ze globalne sa efekt pluginov mina ucinku, lebo vacsina ludi to ani nenabija a jazdia na tom ako hovado. To, ze ty tak nejazdis je fajn. Preto sa tesim, az zacne EU spotrebu realne monitorovat a konecne sa ukaze realna uspora emisii pluginov. Pre majitelov to nebude radostna sprava

            • patapuf
              patapuf komentoval
              Upraviť komentár
              Pán Jiri GrandPa, ak to poženieme do extrému, dá sa na to pozerať aj spôsobom ako sa Vy pozeráte na môj príspevok. Ale tak, ak viem čo chcem a čo od vozidla očakávam, snáď je prirodzené, že si vyberiem to, čo spĺňa moje požiadavky a nie niečo pri čom by som sa musel s mojimi požiadavkami obmedzovať. A momentálne sú proste správnou voľbou pluginy. Možno až bude na predaj Defender na elektriku, Discovery na elektriku, Highlander na elektriku, Sorento na elektriku, možno prehodnotím svoj názor. momentálne chýba ponuka. To, čo vyhovuje Vám nemusí zákonite vyhovovať iným.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              A načo nám Tvoje potreby píšeš tu na elektromobilnom fóre ? Asi je jasne, že tu máme iné potreby keď nám vyhovuje jazdiť na čistom EV. Alebo niekde na fórum sympatizantov šijacích mašín Toyota chodí nejaký elektromobilista im písať, že nechce hybrid ale elektromobil? Prečo by to robil?

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              patapuf ak jazdis take auta ako spominas(a mas preto aj realny dovod) tak elektromobil/hybrid nie je pre teba ziadna vyhoda momentalne. A ak mas take auto iba z pleziru, tak by si sa mal zamysliet naskor nad sebou ci naozaj toto su priority. Byt ekologicky iba na papieri je uplne nanic. Sorry ak som sa Ta dotkol, ale kazdy jeden clovek co jazdi velke SUV alebo tereniak iba po asfalte (a maximalne niekde po luke kde by aj tak z autom nemal co robit) je podla mna uplne mimo a je zbytocne sa s nim bavit (alebo ospravedlnuje nakup SUV tym, ze sa s nim lahsie parkuje v BA na chodniku). Nehovorim ze to je tvoj pripad, ale z mojho pohladu s presunom k elektromobilite by sa malo presuvat aj k udrzatelnosti a mensiemu plytvaniu.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              5h bez zastavenia nejdem ani sam, nieto este s posadkou. Posadka vzdy chce pre nieco zastavit. To povazujem za max. uspech ak sa podari bez zastavky 2,5-3h. Ale minule som na nabke stretol manika co vraj taha bezne 12-13h v kuse (nie s EV). Nuz ludia su vsakovaky.

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Taur ked som bol mladsi, tak som robil par krat do roka NL->SK (zhruba 1400km) s jednou zastavkou na tankovanie. Toto by som momentalne v elektromobile v priebehu jedneho dna asi nedal. To je extrem, ale su ludia ktori taketo dojazdy potrebuju.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              SKolja A preco s EV nie v jednom dni? Ved to je len 2-3h dokopy navyse na nabijanie. A ak v dnesnom veku nepocitujes potrebu tahat 700km v kuse, ako za mlada, tak su to prestavky tak akurat. Aspon podla mna.

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Taur rozptyl dlzky jazdy bol od najrychlejsej kde to trvalo cca 10,5h az po najpomalsiu kde som isiel necelych 18 hodin. Pri tych 18 hodinach v zime dat este 3-4 hodiny extra nabijania by ma uz asi zabilo... Ked bude situacia na SK taka ze budu rychlonabijacky dostupne tak ako su teraz benzinove stanice na dialnici, tak nie je problem a tych 600-700km sa z jednou prestavkou na nabijanie bude dat urobit bez predbezneho planovania. Teraz este treba tych par rychlonabijaciek "hladat" a trochu vopred planovat.
              Naposledy upravené SKolja; 23-01-2021, 20:26.
          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #42
            Neberme ľuďom ilúzie. Mám známeho, ktorý si pred 2 rokmi chcel kúpiť nové auto. Strašne chcel byť ekologický a moderný, tak ma oslovil, aby som mu poradil. Samozrejme radil som mu elektromobil. Lenže on dlho váhal a keď som videl, že s tým nie je psychicky vyrovnaný (cena), tak som mu povedal, aby si kúpil plug-in, že aspoň po meste a okolí bude jazdiť na elektriku. Nakoniec sa kvôli cene (plug-in sa mu zdal drahý) rozhodol kúpiť klasický hybrid značky T. Potom sa mi chválil celý šťastný ako auto ide na elektriku, veď mu benzínový motor dobíja batériu. Dokonca ma v aute odviezol a ukazoval mi ako krásne auto funguje. Tvrdí, že auto po meste ide viac na elektriku (nejde, to si len on myslí), nevedel pochopiť, že keď batériu nenabíja zo zásuvky, tak tam je stále dosť vysoká spotreba benzínu, aj keď nižšia oproti bežnému spaľováku. Vzdal som to. Je to človek, ktorý často autá nemení, určite ho bude mať aspoň 10 rokov, takže tak skoro na EV neprejde.

            Komentár

            • patapuf
              Member
              • Jun 2016
              • 35

              #43
              Pán SKolja, mojim potrebám vyhovuje veľké rodinné auto, v ktorom sa cítim bezpečne, v ktorom nie je problém ísť na chatu, niekde do kopcov sa vyrelaxovať, prípadne do hôr, do prírody. Samozrejme do mesta kvôli pamiatkam, nejaký ten nákup, na návštevu k rodine, ... . A ak mám zbaliť rodinu na dlhšiu jazdu, treba veľké auto. mal som aj menšie, ale v tom som sa necítil dobre. Potrebujem dobrý výhľad z čo možno najvyššieho bodu a pocit bezpečnosti (možno len relatívny, ale predsa). Toto mi spĺňajú len SUV-čka. Možno ešte tak Espace. Proste čo najvšestrannejšie vozidlo. Nie som typ človeka, ktorý si potrebuje dokázať niečo pomocou auta. Ani sa nepotrebujem ukazovať aha aký som eko, aha aké mám SUV a podobne. Je mi to v podstate ukradnuté. Auto si kupujem pre seba a rodinu a nie pre pohľady, lajky a obdiv iných. Nie všade je možné napojiť auto na elektriku a nabiť ho (preto EV aj spalovák v jednom) a rozhodne nemienim vlastniť dve autá. Veď kľudne jazdite na elektromobiloch, nech si kúpi každý čo je mu lepšie. Len som chcel povedať to, prečo môže ten plugin vyhovovať viac.

              Komentár


              • dango
                dango komentoval
                Upraviť komentár
                Mozem sa spytat, aky mas voz? Q7 etron?

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Najvsestrannejsie vozidlo je dodavka 4x4 :-) a tych je uz teraz dost na trhu aj v osobnych verziach. S tou bezpecnostou by som to az tak ruzovo nevidel, SUV su bezpecne iba pri celnom naraze pri predpoklade ze trafili nieco mensie, inak pri kazdom inom naraze alebo prudkom vyhybacom manevri maju tendenciu ist cez strechu. Ja by som sa na taketo falosne pocity moc nespoliehal. Jedine plus je ze clovek vidi viac pred seba, ale to pri tomto pristupe zachvilu aj tak nebude pravda ked vsetci co potrebuju vydiet dalej budu jazdit v SUV. Ale ako pisete je to kazdeho osobna vec. Len nechapem preco plug-in hybrid.
                Naposledy upravené SKolja; 23-01-2021, 20:27.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                SKolja phev preto, lebo je jeden z miliona ktory ho pouziva tak ako sa ma, ak som to spravne pochopil. Potom mi to pride vporiadku. Je eko vzdy ked sa dokaze nabit a zaroven slobodny ked sa neda.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                ja neviem, tiez sa ta patapuf nechcem dotknut, ale "citim sa dobre a bezpecne" je .....modny trend. Nic nehovoriaci o realnej potrebe vozit so sebou tak tazke auto. Chapem, ak mas 4x4 a pravidelne ju vyuzivat, ale ak "ist do kopcov sa vyrelaxovat" je asfaltova cesta az k hotelu, tak je to opat len ego.
                Uz som sa pytal aj v inych diskusiach, co ak sa budu chciet vsetci citit bezpecne a mat dobry vyhlad? To si potom zacnu ludia kupovat Liaz-ky ?
                Dobry vyhlad mas z vacsiny aut. staci si vyskusat posed za volantom a pouzit pritom aj vyskove nastavenie. Leaf je kompakt, ale ked si dam sedacku hore tak mam vyhlad ako z maleho MPV.
                Naozaj prepac ak som netrafil, ale ta vlna SUV nezmyslov je trestuhodna. Do takehoto EV by som siel tiez iba v pripade, ze by som chodil pravidelne do terenu, po snehu a lade, alebo mal denne v aute rebrik, ktory do kompaktu/sedanu nezmestim a som na to odkazany

              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                ak ti ide tak o bezpecnost tak tesly su najbezpecnejsie auta na svete, najnovsi model Y je top z top. Volvo aj vsetky SUV schova do vrecka. A mozes mat dokonca aj 4x4. Su ludia ktori si musia auto najprv vyskusat aby mu verili, ak sa tak zaujmas, pozicaj si teslu na pra jazd, alebo aj na dhlsie a uvidis ci zmenis nazor.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Je to marný....

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                milan84 Je fakt ze ked ma clovek okolo seba velke auto, tak sa citi bezpecnejsie, no kebyze to s tou bezpecnostou myslim fakt vazne, tak si dam dorobit ten trubkovy ram ci ako sa vola to co maju really auta v kabine, az potom by som sa citil ozaj bezpecne. Este nepriestrelne skla. kevlarove vyplne a biohazard filtracny system vzduchu. Aby som to neprehanal na antiradiacnu ochranu sa vykaslem. Alebo namiesto BEV si rovno kupim BVP, ved s dojazdom budem na tom rovnako.
                Myslim ze najlepsie pre bezpenost vsetkych je jazdit predvidavo, s ocami na stopkach, venovat sa plne vedeniu vozidla a davat pozor aj na druhych. A robit si prestavky a nie tahat maratony v kuse. Potom nieje treba jazdit v obrnenom aute.
            • Taur
              Member
              • Dec 2019
              • 296
              •   

              #44
              A co sa tyka tej potreby velkeho/vysokeho auta koli vyhladu nerozumiem tomu. To chcete pozerat ponad auta, ci ako? Este som nemal auto s ktorym by som mal problem mat prehlad o ppremavke na ceste. Ved na ceste je tolko dodavok, SUV, nakladakov, kamionov ze aj tak ponad ne nevidite. A s hocakym beznym autom (formulu, alebo motokaru som naozaj na ceste este nesoferoval) nie je problem pozriet z prava, z lava, cez osobak aj skz, v tiahlej zakrute sledujem situaciu daleko vpredu ... Jazdil som aj s Iveco Daily, kde sa sedi o dost vyssie ako v SUV, ale zeby mi to nejak viac pomohlo nemozem povedat, cez dodavku/nakladak pred sebou som nevidel rovnako ako zo sedanu/hatchbacku.

              Komentár

              • patapuf
                Member
                • Jun 2016
                • 35

                #45
                Mám pocit, ako keby som sledoval film Zamilovaný profesor. Myslím, že tam bola scéna pri večeri, kde bola jeho rodina a každý si tam mlel to svoje. Nič v zlom samozrejme. Každopádne vám prajem pekný zvyšok víkendu.

                Komentár

                Pracuje...
                X