Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Mýty o elektromobiloch

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 360
    •   

    #46
    Ja poviem za seba: dlhe roky som jazdil na Terrane II, 2,7Tdi. Jazdil aj v terene (nicenie prirody uz nepraktizujem). Nakoniec som zistil ze 4x4 nepotrebujem a kupil si VW Golf a mal ho 6rokov, jednoducho som s nim bol mega spokojny. Nepotreboval som sediet hore, nepotreboval 4x4, nestalo sa mi aby som niekam nevysiel. Chapem ale preco su SUV navykove, sedi clovek vyssie, neosvetluju ho oprori iduce auta...

    K hybridom a plugin hybridom:

    Hybrid setri 20% paliva a 20%emisii. Napr. KIA e Niro rocna priemerka pri 15k 4,5l/100km, cca 40% jazd dialnica.

    Plug in hybrid cca 30-40% paliva a emisii, zalezi ako sa vyrobca vysporiadal s chladenim a kurenim v kabine. Niekto tu postoval Kia eNiro plugin za 2,7l/100km ak sa pravidelne dobija.

    Toto ne ev forum a jasne ze su tu ludia ktori fandia ev a v pluginoch nevidia zmysel.

    Ale cim viac ludi dnes pozera na ro aby bolo auto co najuniverzalnejsie a to plug in splnuje. V meste beham na EV, mimo hybridnym rezimom.

    Samozrejme zavisi ako sa s rym vyrobca vysporiadal, mat plug in ktory zerie viac ako obycajny spalovak vid bmw 225xe je teda nic moc.

    Ale psychika ludi je uz raz taka, mozog porovnava a co ak toto hento tamto... a hned mame 4x4, SUV karoseriu...

    A ten kto nema kde nabijat si plug in ani EV nekupi, pretoze magicky lacnu dzus zvany ropa ma oproti nemaniu kde nabijat obrovsku vyhodu.

    EV je stale vo faze early adoptingu a bude tam este urcity cas.

    Mne sa fakt paci koncept Bmw i3 REX, ked treba nabehne centrala. 😀
    Naposledy upravené mozeg; 24-01-2021, 08:04.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg i3 rex bol velmi poruchovy koncept. Kolega sa rozhodoval medzi jazdenym rexom a nerexom a hoci cena bola takmer rovnaka - kupil nerex. Rex sa predaval velmi malo a po zvyseni kapacity baterie ho prestali vyrabat.
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 360
    •   

    #47
    jux ano pravda, odchadzala prave spalovacia jednotka a oprava znamenala vymenu komplet spalovacieho motora. Len hovorim ze v case kedy mali 18,5kWh bateriu vymysleli toto.

    Komentár

    • patapuf
      Junior Member
      • Jun 2016
      • 21

      #48
      Chlapi, musím sa vám ospravedlniť, uznávam to, že zmysel má jedine čistá elektromobilita. To myslím naozaj vážne. Pluginy sú zbytočne technologicky zložité, v porovnaní s čistým fosilákom a elektromobilom. Navyše nepredstavujú to, čo bolo asi nimi zamýšľané, v reálnej prevádzke samozrejme. V podstate už sú, resp. budú dostupné elektromobily, ktoré by mohli byť podľa mojich predstáv. Alebo sa k nim aspoň približujú. Dúfam, že som sa nikoho nedotkol mojimi príspevkami. Dosť často reagujem impulzívne a som dosť tvrdohlavý. :-/ Ešte raz sa chcem ospravedlniť.

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        patapuf Klobuk dolu, ze si vies priznat a tesi nas ze tunajsia osveta mala ucinok. Zelam stastnu ruku vo vybere BEV.

      • patapuf
        patapuf komentoval
        Upraviť komentár
        Ďakujem za uznanie. Veľmi si to cením. Tak, je snáď samozrejmé, že ak sa mýlim a niekto iný má pravdu, tak že to uznám. No, osveta, skôr celkovo stránky teslaclubu a iné podobné stránky. A asi aj zdravý rozum.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        patapuf aj ja sa pridavam k Taur a davam sirak dole. Ja tiez nie som 100% elektromobilista, ale vidim v tom buducnost, hlavne pri znizovani lokalnych emisii. Zaroven z dlhodobeho hladiska a poruchovosti nie je mozne aby hybrid/plugin bol spolahlivejsi ako benzin/naftak (od toho isteho vyrobcu) a ten spolahlivejsi ako elektro auto, proste kde je viac dielov narasta komplexita a poruchovost. Ostava otvorena otazka emissi a recyklacie baterii, ale verim tomu ze drahe kovy z baterii budu 99% recyklovatelne, len treba pockat ked ich bude dostatocne mnozstvo aby sa recyklacia zacala robit vo velkom.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja - kde myslíš, ze končila miliardy starých baterii z mobilov, laptopov a pod? Technologie recyklacie su dávno vyvinuté a používají sa. EV to urobia len ešte atraktivnějším.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa kde koncia to by zaujimalo aj mna, pretoze podla oficialnych statistik ich stale zhruba polovica konci v smetiakoch. Kedy si naposledy videl zbernu nadobu na baterie? My mame vo firme, a na zbernom dvore, ale v obchodoch kde ich predavaju, som zatial ziadne zberne nadoby nezachytil.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem odkial si ale v Bratislave kazda predajna elektroniky ma krabicu na zber starych baterii. 100 metrov od mojho domu stoji na ulici cerveny kontajner na zber malej elektroniky a starych baterii. Myslim, ze to, ci to clovek hodi bateriu do zmesneho odpadu alebo to doma hadze do krabice a raz za rok to odnesie, zalezi na kazdom z nas. Tak isto ako s inymi odpadmi.
        V tomto pripade si ale nemyslim, ze stare baterie EV budu koncit na skladkach, pretoze ani najvacsi pako nebude doma rozoberat stare EV aby sa ho zbavil. Na to je tam prilis vela vyuzitelneho materialu cize aj ten vrak bude mat svoju hodnotu.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja Extra som si to nevsimal, ale urcite je taka nadoba na baterie v Nay hned pri vchode. Ako pise Jiri GrandPa ja doma hadzem vsetky baterky do jednej nadobky a ked je plna, tak ju v Nayke vysypem ak tam mam cestu. Urcite su aj v inych elektrach a mozno aj v retazcoch, ale tam som sa po nich neobzeral.
        A co sa tyka EV bat, myslim ze sa budu vykupovat za slusne prachy, tak ich asi nikto nehodi na skladku.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Taur som od susedov z Viedne, naposledy som bol v obchode s elektronikou zhruba v roku 2006-2007 a odkedy spustili Amazon Prime, tak som elektre nebol (pardon, ospravedlnujem sa, bol som predminule vianoce, pretoze zena si chcela vyskusat Bose Frames okuliare ale to som isiel k regalu a naspat k pokladni). Z obchodov chodim do potravin a sem-tam z detmi do hrackarstva a tam som si krabice na baterie nevsimol. Co som cital statistiky, tak Rakusko bolo v recyklovani baterii najdalej a aj to je iba niekde okolo 60%. Samozrejme baterie z auta nikto zahadzovat nebude, ale pocitam ze skor ako sa zrecykluju pojdu primarne ku zdrojom zelenej energie a az nasledne sa budu recyklovat. Technologie na to su tak dufam ze to dopadne lepsie ako z plastami a nebudeme ich vozit na recyklaciu do Ciny/Indie.
    • jaron
      Member
      • May 2019
      • 65

      #49
      jux ,co bolo na tych rexoch poruchove?Cital som niekde aj ja niekde o tom ze boli poruchove ale ved to boli vydarene motory do skutrov..Co na nich kolabovalo??Mne sa tiez paci koncept bmw s rexom ale dava to zmysel iba ak niesu poruchovejsie ako nase nabijacky.Len skoda ze ho dali do mensieho auticka.Nikdy nezostanete nudzovo visiet pri mrtvej nabijacke.Inak niekde som cital ze na takom podobnom principe z generatom funguje aj myslim Mitsubisi outlander ak som to dobre pochopil ale neviem preco tam na 2,5 L spalovak..
      Naposledy upravené jaron; 24-01-2021, 22:20.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem, nestudoval som to detailne. Viaceri hovorili, ze najproblemovejsie su tie, co malo jazdia na spalovak. Je to zlozite a co je zlozite ma vecsiu sancu pokazit sa. Ked ide i3 rex po dialnici s vybitou bateriou, ta 600vka dvojvalec urcite dostane zabrat. Dve konverzie z mechanickej na elektricku a naspet zoberu dost vykonu. Zatazenie toho isteho motora v motorke bude podstatne mensie.

      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        No tak to áno na diaľnici dostane zabrať ,aste šťastie ze tých diaľnic u nad vela nemame ale myslím ze ked ho necháte raz za tyzden alebo za mesiac troska povrcat tak by mal byt v dobrej kondicii.
        Niekde som čítal ze tu istú koncepciu ide montovať Mazda do svojich električiek a generátor bude wankel motor.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        V case, ked projektovali i3-ku mali REX verzie este aky-taky vyznam, lebo i3-ky mali malu bateriu, no teraz uz urcite nie. Keby to bol v dnesnej situacii zivotaschopny koncept, preco BMW prestalo REX verzie vyrabat? A chcu robit REX teraz, vidim to ako dalsi prejav elektromobilnej neschopnosti Mazdy.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        jux neviem preco to prestali vyrabat, ale podla mna by tento koncept mohol byt urobeny trocha inak: V batozinovom priestore vyrobit sekciu ktora bude mat na spodnej strane tepelny vymennik (take nieco ako chladic na PC procesor a na boku vyvod na vyfukove potrubie a pripojenie do baterioveho systemu. A vyrobit standardizovany generator ktory sa tam bude dat priamo zasunut a bude obsahovat priamo v sebe nadrz. Potom by nebol problem na dlhsie trasy si tam ten generator vlozit. Spusti sa len ak kapacita baterie zide pod nejaku hodnotu a ked ho nepotrebujem tak ho vyberiem a mozem ho doma mat ako rezervny generator alebo zdielat medzi viacerymi autami. Mazda podla mna na to ide dobre, akurat ten generator nebude vyberatelny. Prave prednostou Wankelu je ze je omnoho mensi, lahsi ako normalny motor, menej vibruje, moze bezat na menej oktanovy benzin a zevraj dokonca aj na vodik a hlavne sa na nom daju dosiahnut omnoho nizsie emisie aj bez pouzitia katalyzatora.. P.S.: asi si to necham patentovat
        Naposledy upravené SKolja; 25-01-2021, 12:26.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja a načo by to robili pri súčasnej cene batérií na úrovni 100€ za kWh a už pomerne hustej sieti nabíjačiek ? radšej ten priestor využiť na väčšiu batériu namiesto platiť za výrobu generátora a jeho údržby

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko no nato aby nemusela byt v aute 800kg bateria ale iba 400kg bateria a 50kg generator + palivo. Lebo chodit na kazdodenne trasy a vozit zo sebou 400-500kg zataze v baterii je ten najvacsi problem momentalne

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        800kg nema ani najvacsia bateria v Tesle. 450kg je vaha vacsej baterie u korejcov. Spalovak+jeho ustrojenstvo nebude zanedbatelna hmotnost.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 ja som to myslel tak, ze 800kg baterie bude treba ak chceme mat auto s realnym dojazdom aspon 500km, tak treba pri sucanych bateriach aspon 800kg (moj Ioniq da v zime priblizne 180km z cca 270kg baterie z coho mi vychadza 750kg na 500km). tych 270kg je trocha malo, ale 400 uz by pokrylo 99% mojich jazd. Teraz je to tak 95%.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        i3 REX pri 120Ah (40kwh) verzii zarezali v Europe prave kvoli dostatocnej sieti nabijaciek. pre USA sa stale vyraba. i3 REX mal poistku ze kazde dva tyzdne sa spalovak nastartoval a tak premazal a vsetko ostatnes tym spojene. Napriektomu to odchadzalo. Ci to odchadzalo na tych i3 v pripade ktorych bezal prilis casto alebo naopak pri tych co prilis malo som statistiku nenasiel. i3 REX stihala dobijat az do rychlosti 120km/h.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Nestrácajte čas takouto diskusiou. Je to slepá ulička. Nemá to zmysel.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker suhlasim ze je to slepa ulicka rovnako ako hybrid, ale urcite lepsia :-D. Akurat sa nedaju pozbierat stare diely, pridat el. motor a baterky a je vystarane ako u hybridu ;-)

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        este toto je posledny koncept co som zachytil https://www.obrist-powertrain.com/hyperhybrid/

      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        skolja,myšlienka skvela možno este maly problem z výfukom .

        Ono pre nas malobaterkacov je poruchovosť nabijaciek problem pokial chceme EV cko ako rodinne auto co primárne samozrejme nieje,ale ak by bol takýto koncept u väčšieho auta tak nevidím problem mat aj z auto s malou bateriou ako rodinne auto.Nikde a nikdy neuviaznete,taka poistka co ak,,Ti z Vás co máte velkobaterkace máte “tvz .rezervu”väčšiu ako mi reálny možný dojazd a je rozdiel prist napr k nabijacke z dojazdom 50-100 km
        alebo mi s 10-30km.Vy este máte zadné vratka v porcii 50 s viac km a mi uz mame iba stisnute zadky ..
        Potom este možnosť ist sposobom nabit pri každej nabijacke okolo ktorej pojdem a ak bude momentálne fungovat ale to je uz zase o nervy lebo je to spústu zabitého casu a penazi za rýchlonabíjanie ,ako by som isiel spalovakom..alebo iba fakt do prace a spet..
        A nie každý z nas ma toľko penazi aby si mohol kupit auto z dojazdom 500 km.
        Takto je to vlastne “obrátený” hybrid ,primárne elektrina,sekundárne benzín ktorý by v pohode splnil požiadavky na rodinne auto bežne do prace,mesta a možno aj na dovolenku opet primárne jazdou na elektrinu..

        S tým rexom je to tak,uz sa nepredáva.Bol v ponuke iba s tou myslím 30 kW bateriou a s tou 40tkou som čítal ze sú v ponuke za oceánom naďalej...
        Naposledy upravené jaron; 25-01-2021, 22:42.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Najvacsim problemom REXu bolo prave to, ze sa malo vyuzival. Motor ako taky bol spolahlivy a rokmi odskusany v motocykloch. Velmi zle mu vsak robil fakt, ze je v EV a vyuziva sa malo. Bol tam problem s hromadenim vyparov benzinu ked sa nestihala minut nadrz v rozumnom casovom horizonte. Pri malom pouzivani tiez pomaly korodovali a odchadzali tesnenia hlavy valcov, vstreky a samotny blok. Ked sa zas motor pouzival prilis vela, bol problem s prehrievanim tym, ze bol motor vzadu s nedostatocnym prisunom vzduchu. Cely koncept bol velmi nestastny a nedomysleny. Motor ako taky bol spolahlivy, ale v tejto konkretnej aplikacii uplne nevhodny. Byvalo uplne bezne, ze sa REx menil po 40tis km. Uz davnejsie som cital kdesi rozhovor s technikom BMW, ze 85-95% vsetkych i3 s poruchami co sa k nim dostane su prave REx verzie a zdrojom problemu je prave spalovaci motor / palivova pumpa. Dobre urobili, ze to zasekli
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 627
      •   

      #50
      Wikipedia tvrdi, ze REX sa montoval do vsetkych verzii baterii. Minimalne pri tej najvacsej je to ale podla mna blud. Alebo na niektorom trhu?
      https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i3

      Komentár


      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        Pokial viem tak v USA sa montuje REX aj do 120Ah (42kWh) verzie. U nas nie.

      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        Nooo,montujú za aj za u nasich bratov.😀Ne jednom cz fore som nasiel cele vlakno,jeden velmi ale velmi šikovný Manik si kupil toho najslabšieho prvého rexa ,u poliaka si kupil tu najväčšiu 42kw bateriu a narval do do neho a ma 120ah rexa ako sa robia iba za oceánom...A podarilo sa mu to auto softvérovo prepojiť s bateriou,frajer..👍👍

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        to vlasné i3 spojazdnil aj SW, už má foto ďalšej prestavby a píše, že má ponuku na batériu. vyslovil myšlienku, ža by bolo záhodné mať na i3 skutočné (nie bicyklové) ťažné, tú batériu by na vozík, má vraj rovnaký konektor ako ide z rex-u.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Marcel Pavlík vozik z bateriami uz existuje, od buduceho roku sa ma predavat: https://eptender.com/en/battery-tender-2-2/
    • jaron
      Member
      • May 2019
      • 65

      #51
      Vcerajsi článok https://auto.pravda.sk/magazin/clano...chce-blackout/
      Ale akosi tomu nerozumiem....Počúvame ze elektriny je dost a potom toto?

      Komentár


      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        My otvárame 3.blok Mochoviec, takže elektriny budeme mať dosť aj na vývoz.
        Iná vec je stav sietí, tie by to teoreticky nemuseli udržať. Ale myslím si, že väčšina áut jazdí iba pár hodím denne, takže sa kľudne môžu nabíjať aj nižším výkonom 3,7 alebo 7,4 kW a v tom prípade to nebude aj pri veľkobaterkáčoch problém a siete to vydržia.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        https://www.cleanenergywire.org/news...dustry-worried

        Ono to nebolo az take tragicke, ale podla mojich informacii sa spojilo viac faktorov:
        Pokles dodavok na juhovychode europy sposobil pokles frekvencie, co pravdepodobne sposobilo odpajanie solarnych zdrojov, ktore su zavisle na frekvencii zo siete (bolo mi povedane, neviem ako to realne funguje ale to je vela ludi co tomu rozumeju a mozu vysvetlit/opravit)
        Zaroven velmi studene pocasie kde juzne staty mali zvysenu spotrebu oproti normalu koli kureniu
        Plus veterne zdroje boli momentalne slabe (nefukalo) a siet sa musela okamzite stabilizovat pridanim vykonu na plynovych a vodnych zdrojoch.

        Znamena to ze treba viace investovat to stabilizacnych prvkov a zarovat rozsirovat kapacitu siete, neverim tomu ze sa budu nejake elektromobily odpajat, ked tak sa odpoja cele kriticke vetvy a problem sa bude musiet riesit komplexne. Tu prave "Power2Grid" pomoze, ale podla mna to nebudu elektromobily ale fixne domace bateriove instalacie ktore budu pomahat toto pokryvat (elektromobil samotny bez uprav celeho domoveho pripojenia nemoze do siete dodavat energiu).

        Kludne ma opravte ak sa mylim, toto je co som pochopil z rozlicnych zdrojov s ktorymi som to riesil.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Boze to su ale koniny co v tej Pravde napisali. Demagogia ako svina, hlavne ten zaver.
        Ziaden blackout nehrozil. A uz vobec nie kvoli OZE. Prave ze to, ako je nastavena Europska prenosova sustava tomu blackoutu zabranilo.
        A ze blackou nebol je pekny dokaz toho, ze to funguje. Ale pricina bolo odopnutie prenosovej sustavy v JV Europe od zvysku.
        Vo Francuzku zrazu bol velky pokles napatia aj frevkvencie, lebo maju odstavenych myslim ze 6 atomovych elektrarni kvoli tomu, ze v Covid casoch nestihaju robit pravidelnu udrzbu. A preto ficia uhone elektrarne v Srbsku a Rumunsku na plne pecky a posielaju to na zapad.
        https://denikreferendum.cz/clanek/32...-ceskymi-medii
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 26-01-2021, 12:04.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        samozrejme som túto správu čítal ale zdržal som sa aby som to tu zdielal

        myslím že je lepšie zaprieť sa a neotvárať to ani nezdielať, nezvyšovať im reklamné kliky a čítanosť

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        presne tak. uz mame vsetci "overene" mienkotvorne stranky a noviny. Z pravdy este ziadny rozumny clanok o EV nebol. Neklikat, nerobit reklamu.
        Pretoze paradoxne cim viac tych bludov, tym viac sa im robi reklama vramci EV komunity na vsetkych forach, fb a dalsich miestach. A im to robi cisla...

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem, ako v inych statoch, ale Nemci (E.ON a UNIPER) maju svoje servre, kde im kazdy den bezi detailna predpoved pocasia a podla ktorej vedia, aka bude vyroba na OZE (vietor a oblacnost) a podla toho sa upravuju vykony velkych elektrarni (uhlie, jadro, voda,...) Cize OZE nesposobuju nestabilitu siete, ked sa na to pripravis

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        presne tak, tá predikcia je už niekoľko rokov, v 2015 keď som si dával prvú fotovoltaiku, som sa na tú tému bavil s jedným zo SEPS a už vtedy mi hovoril, že oni presne ráno vedia, o koľkej hodine treba zapínať alebo vypínať elektrinu a samozrejme majú urobené dohody s veľkými závodmi - odberateľmi, že v prípade nedostatku sú plánované odstávky strojov
        Taktiež regulácia prebieha cez tarify na kúrenie elektrinou človek nikdy nevie kedy mu vypnú alebo zapnú kúrenie - je garantovaný určitý počet hodín denne ale časy nie sú určené. Môj svokor má DD5 a má urobenú žiarovku, ktorá keď mu svieti, vie že mu pustili elektrinu do priamovýhrevu a keď nesvieti, tak čaká - bez možnosti aby si to riadil on. V oblastiach kde nie je plyn, aj to môže byť dosť značný odber.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko si robis srandu s tym, ze ludia nevedia kedy im pustia VT a NT? Ved v kazdej oblasti maju HDO iny cas. Ved kuknem elektromer, najdem si jeho HDO a vyhladam na webe. Za 5r nam to zmenili iba raz, pred rokom ...ca o hodinu posunuli. Inak sa na to da 100 percent spolahnut a funguje to na minutu presne. Mam na to napojene kurenie, takze vo VT nekurim. Podla cvaknutia termostatov viem, ze sa zaplo a teda aj presny cas

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Kazdy s 2tarifom ma prideleny HDO kod, ktory si vie pozriet, kedy ma casy spinania. A to, ze maju podmienku mat vykurovacie spotrebice na HDO stykaci sa na to mozes zvysoka vyprdnut.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Svokor má 75 a internet v živote nepoužil, takze sa riadi svetlom v zásuvke napojenom na hdo

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mám stiahnuté časy D5 ale občas nesedia (rozvodňa Medzibrod) a naviac kto si to má pamätať. Tak mám na kuchynskej linke dútnavku aby manželka vedela kedy nezapínať práčku a el. rúru.
        Pre nabínie e-up zo zásuvky nízky tarif nepouživam, zas až tak šetriť nepotrebujem hoci od mája som už spotreboval cca 1 MWh.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        odhliadnuc od toho, čo všetci píšete - konšpirácia ma núti položiť otázku - prečo čeps, seps v česku a na slovensku sa nepostavil, nežiadal opravu nežiadal vystúpenie v médiách s upresnením čo sa ne/stalo.
        tie organizácie sú dobre platené a mali by sa ukázať. nie iba vydať "internú správu"!
        a najmä zavrieť hubiu ***! tuto sa v "mienkotvorných" píše, ako POLÍCIA vyhľadáva a odstavuje nepravdu, lenže toto nie je o čipovaní, toto je o podstate fungovania energetiky.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 tak zenu obmedzis pustit pracku, ale zruta EV si nabijas aj cez VT?
    • palo47
      Member
      • Jan 2020
      • 61

      #52
      dango Ak vieš ako jednoducho a lacno zariadiť aby počas circa 2x 1 hodina VT sa mi prerušilo cca 10 hod nočné nabíjanie zásuvkovou nabíjačkou 10 A (v prac dni a v sobotu/nedeľu sú iné časy), tak daj vedieť.

      Nejaké "čínske" spínacie hodiny si netrúfam použiť pre trvalý prúd 10 A (pribúdajú ďalšie dva prechodové odpory). Rovnako prehadzovať vybranú zásuvku za HDO stykač by si vyžiadalo dosť komplikovanú úpravu inštalácie keď káble po omietke v lištách manželka zásadne odmieta.

      Pre D5 je rozdiel VT- NT dosť malý a s toho rozdielu sa mi premietne do ceny nabíjania len cca 1/5 (pre nabijanie cca 10 hod). Pre nabíjanie zo 7,2 kW walboxu je to iné, tam je optimálne nastaviť výluku VT vo WeConnect (resp Maps & More).
      Naposledy upravené palo47; 27-01-2021, 13:58.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Nastavit VT (kedy nenabijat) v aute/appke. Lebo je to zaujimave, ze 2.3kWh pocas jednej hodiny nabijania vo VT je "v pohode" , ale 1kWh pranim alebo pecenim - tej sa treba vyvarovat ...v podstate mi to moze byt jedno, len mi to pride trochu cudne

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        kúp si normálnu Wifi zásuvku a máš to, ja som cez aliexpress kúpil po 7 € šesť takýchto zásuviek, používam ich rok k počítačom s odbermi viac ako 10A a ani jedna nepokazila, nespálila, ide tam nastaviť ľubovlný počet intervalov zopnutia a vypnutia, má 16A a vidlicu francúzku ako máme tu, nie tie nemecké so zemnením po stranách

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mám WiFi zásuviek 4 ks, jednu aj s meraním výkonu. Stáli 3x viac ako tvoje činske (TP Link) sú 16 A , maju, kvalitnu, appku a posporujú aj IFTTT. Ale nechcel som ich trvale použivať kvôli tomu, že mám drevodom a jediná dostupná zásuvka je na vonkajšej drevenej fasáde Ale keď bude wallbox tak WeConnect to bude riešiť.

        Ja TP Link zásuvky použivam k rekuperačnej jednotke (Netatmo CO2 + IFTTT+TPLink), zavlažovaniu, zvlhčovaču (Netatmo % vlhkosti + IFTTT+ TP Link) a podľa aktuálnej potreby.

        To ťažiš bitcoiny, že Ti PC berie viac ako 10 A?

      • kayle
        kayle komentoval
        Upraviť komentár
        A čo tak to skomplikovať stykačom? Ak neveríš tím hodinám, tak pridať stykač, ten zopnú hodiny a samotne nabíjanie zopne stykač.
    • palo47
      Member
      • Jan 2020
      • 61

      #53
      Ale v appke sa dá nastaviť len jeden interval VT, alebo sa mýlim? Optimálne riešenie je ísť cez HDO stykač.

      Pečenie trvá cca 30 min a pranie 1 hodinu 30 min tj nie je problém ich mierne posunúť a je to vybavené. Nabíjanie trvá 10 hod a tam sú cca 2 intervaly VT prevažne v dobe keď spím, to si mám dať budík?
      Po to ako som skončil s benzínom, tak mám pocit, že jazdím zadarmo a preto mi rozdiel v cene circa 3% na nabíjanie pripadal nepodstatný, je to cca 0,6% pôvodnej ceny za benzín.
      Preto aj považujem v našej zemepisnej polohe dodatočnú montáž fotovoltiky bez úložiska kvôli nabíjaniu elektromobilu za ekonomicky ale možno aj ekologicky za neopodstatnenú. Keby som jazdil 200 km denne do práce tak by to možno dávalo zmysel. Pre mňa pri typicky 30 km týždenne by možno bolo najekonomickejšie auto predať a jazdiť taxíkom.

      Ale budem mať čoskoro funkčný 7,2 kW wallbox a tam bude v appke výluka na VT. Ekonomicky to je síce wallbox pre moju situáciu nezdôvodniteľný, ale chcem štandardne nabíjať len na 50% + predkurovať/predchladzovať (bežne jazdím denne max 15 km) a keď by bola dlhšia jazda (občas jazdím 120 km), tak na 80% dobijem za necelú 1,5 hodinu, inak cca 4,5hod.
      Naposledy upravené palo47; 27-01-2021, 15:43.

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 255
        •   

        #54
        Nori dali do testu 21 BEV tak aby mali vsetci rovnake podmienky. Mix okresiek a dialnice (pri Norskych limitoch) vratane dlhsieho stupania. Teplota idealna okolo 21°C.

        Vitaz testu uz tradicne TM3 LR, a prekvapivo vyzdvihli auto o ktorom sa doteraz vela nehovorilo - BMW iX3, ktore absolutne vyhralo v prekroceni WLTP dojazdu o az 20%, kde zvladlo prejst este 106km po tom ako palubak ukazoval 0%. Bohvie ci to maju tak konzervativne nastavene, alebo to bola nejaka softwarova chyba, dost cudna rezerva

        Z testu je zjavne, ze hracie pole sa medzi vyrobcami pomalicky zrovnava, a zakaznik neurobi zasadnu chybu kupou ziadneho velkobaterkaca, vykony su v zasade porovnatelne. Tesla si vsak stale drzi bezpecny naskok a nevyzera, ze by ju chceli novinky od VW alebo H/K nejako ohrozit.
        Model Range
        (WLTP)
        Range
        (Real)
        Tesla Model 3 LR 2021 614 654,9
        Ford Mustang Mach-e LR RWD 610 617,9
        Tesla Model 3 LR 2020 560 612
        Ford Mustang Mach-e LR AWD 540 551,9
        VW ID.3 Pro S 539 564
        Škoda Enyaq 520 522
        VW ID.4 487 532
        Hyundai Kona 2021 484 537
        Polestar 2 470 467
        Audi e-tron GT 468 528,1
        Hyundai IONIQ 5 460 502
        Xpeng G3 451 438,9
        BMW iX3 450 556,2
        Tesla Model 3 SR 448 454,4
        VW ID.3 418 421
        Mercedes-Benz EQA 417 451
        Volvo XC40 Recharge 417 442,9
        Citroën ë-C4 350 345
        Opel Mokka-e 324 332,4
        Fiat 500 Icon 298 307,8
        Honda e 210 236,2
        Mazda MX-30 200 219,6

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          BMW iX3 veľmi Bjorn pochvaľoval čo sa týkalo spotreby (samozrejme coldgate tam bol aj ešte pred pár týždňami keď testoval), to je už druhé BMW (ak rátame aj koncernové Mini), ktoré v spaľovacej platforme má lepšie hodnoty ako konkurenti v dedikovaných elektroplatformách.

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Ak by som sa mal rozhodovať podľa tej tabuľky, tak by mi ešte pomohol parameter koľko real km urobí auto z 1 využiteľnej kWh. Na škodu by nebol ani cena vs real range aj keď tu by zrejme lepšie vybavené EV dostali "naprdel".

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          tommik to su udaje, ktore zaujimaju mensinu ludi. Vacsina zakaznikov sa rozhoduje v style “chcem tu vacsiu” baterku lebo chcem viac prejst, a je im uplne jedno ci to ma 50, 70 alebo 90kWh. Tiez chcu rychlo nabijat a co najmenej zaplatit za auto. Tam to zacina aj konci akym sposobom auto kuri, aky ma typ baterie, ako je efektivne atd su v zasade nezname/nepodstatne pojmy… spotreba sa eventualne zacne niekedy v buducnosti riesit, ale momentalne je povedomie take, ze EV je lacne na prevadzku a spotrebu neriesis. Teda aspon taky je pohlad bezneho zakaznika

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          tommik zalezi od toho aku cenu by si bral ci cennikovu alebo po odratani dotacii. Je rozdiel ci odratas 8k z auta co stoji 50k alebo 20 ako citigo. Ked by som bral 10k za citigo s ohladom na to ze prejde po meste aj 300km tak by asi vyhralo v pomere cena/prejdene km Potom si ale pockas kym nabijes aby si zase mohol prejst znovu 300km

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Zakladna otazka petrolheada je - kolko to prejde? To je z 99% prva a najpodstatnejsia otazka (pre nich), ktoru dostavam

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Na margo efektivity BMW - toto nema nic s platformou. BMW to dosiahlo na ukor zivotnosti/ penazenky zakaznika.

          BMW tam ma nejake nove baterky s o 20% vyssou energetickou hustotou (co je fajn), ale primarne stavili na externe budeny elektromotor. Sice nie som elektrotechnik, ale cital som jednu zaujimavu diskusiu, kde sa prave k iX3 vyjadroval nejaky inzinier, a kludne to tu moze upresnit niekto, kto sa vyzna Hlavna pointa je ta, ze tieto externe budene motory maju velmi vysoku ucinnost, tento konkretny v iX3 sa pohybuje okolo 93-94%. Na porovnanie, Renault ZOE ma 90%, Hyundai Kona 89%, Tesla s tou novou generaciou TM3 az 97%.
          Zvysenie ucinnosti elektromotoru o 8% ma udajne za nasledok zvysenie dojazdu o 18-20%, co je vseobecny udaj z EngineeringExplained, ale dava tusit, odkial su tie kilometre v iX3. Tento konkretny motor je vraj konstrukcne dost nachylny na opotrebenie tych stycnych ploch, a oprava (resp cela vymena) bude vraj sakra draha. A duplom, ked to je samotny produkt BMW. Takze az tak by som nejasal. Auto je to pekne, velmi efektivne, ale bude to penazna pasca. V spojeni s BMW sa vynara memento s ich V8 twinturbom s turbami umiestnenimi medzi valcami (M5, 50i) a zivotnost tychto motorov, ktore sa bezne porucaju po 70-80.000km. BMW si zjavne naslo svoju filozofiu

          Btw, dedikovana EV platforma prinasa ine benefity ako len ucinnost, ktora je skor produktom samotnej elektroniky. Moze to byt frunk, lepsi prenos vykonu na vozovku a tym padom lepsie jazdne vlastnosti, dlhsi razvor a celkovo viac priestoru, vyssia bezpecnost cez vyssiu tuhost karoserie atd. Obhajovat rozne kombi riesenia fakt nema cenu. Oni do urcitej miery funguju, ale vzdy su tam nevyhody, a preco brat nieco kompromisne, ked sa to da urobit poriadne?
      • palo47
        Member
        • Jan 2020
        • 61

        #55
        Nie som teslák, nerozumiem rozdielu Real/WLTP:
        TM3 LR 2021 +6,6% a model 2020 +9,3% tj o cca 50% väčši rozdiel a teda nie je to zrejme chyba merania.

        Pozoruhodný je rozdiel +24% u BMW iX3. Nie je mi jasné prečo sa vyrobca tak znevýhodňuje. (že by iX3 mal podstane vyššiu maximálku a konkrétny protokol WLTP bol závisly od maximálky?)

        Klobúk dole pred takým rozsiahlym testom, musel byť značne náročny na organizáciu.
        Obídenia stanovovania dojazdu zo spotreby určenej z prístrojov vozidla resp z OBD a nahradenie dĺžkou trasy až kým vozidlo zastane je najrelevantnejší spôsob porovnávania.

        Pre mňa by prídavný stĺpec km/kWh by mal význam a aj s ďalšim udajom aká je cena kWh baterie (určená z rozdielu verzie s malou a veľkou bateriou- asi problém lebo ťažko vyskladať zhodné výbavy)

        Ja som zmeral na e-up SoH rôznymi spôsobmi a ako vedľajšie zistenie mi vychádza, že vozidlo informuje o spotrebe s circa 5% zvýhodnením. Algoritmus stanovenia dojazdu u e-up nie je nespoľahlivý. Posledný dojazd na trase 190 km som po nabití na 100% mal 387 km. Zrejme sa berie do úvahy len posledných cca 50 km jazdy.



        Naposledy upravené palo47; 10-06-2021, 16:00.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Bolo to za ideálnych podmienok a Tesla 2020 nemala TČ a Tesla 2021 má, tak to môže byť rozdiel v WLTP a taktiež pri iX3. Neviem, študoval niekto metodiku určovania WLTP, či je tam aj kúrenie ? Resp. či sa testy robia aj za určitých stanovených teplotných podmienok alebo si môže výrobca vybrať ideálne ?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Lebo WLTP cyklus obsahuje aj cca 24% trasy pri rychlosti 131km/h, a tento test je z Norska, kde je max rychlost 110km/h. Tam ti to potom rychlo vystreli, najma pri SUVckach, ktore na dialnici nie su zrovna etalanom uspornosti. Keby to robili v SR tak tie hodnoty zas inac ukazu. Ale orientacne je to dobry test, ktory ukaze co sa da od auta ocakavat.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko
          WLTP ma 2 fazy.

          1. faza - auto sa necha 12-36 hodin v komore s teplotou 23°C, nasledne sa testuje s este studenym motorom.
          26% 56,5km/h
          26% 76,6km/h
          24% 97,4km/h
          24% 131,3 km/h

          V ramci tychto usekov je 13% zastaveni, aby sa simulovali aj rozjazdy. Trva to 30 minut a simulovana prejdena vzdialenost je 23,25km.

          2. faza je taka ista ako prva, ale auto sa necha 9 hodin v komore pri 14°C (udajne priemerna europska celorocna teplota, a 9 hodin je priemerny cas kolko auto cez noc stoji). Zbytok testu je totozny s prvou fazou.

          Na konci sa to spriemeruje, kazda faza ma rovnaky vahu.

          Pre kazdu motorizaciu sa testuju vzdy 2 modely vyrobcu - jeden so standardnou vybavou a druhy s maximalnou vybavou. Ak ma vozidlo rozne prevodovky, tak pre kazdu prevodovku zvlast.

          Vplyv pocasia absentuje, ako je uz zrejme
      Pracuje...
      X