Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Volkswagen e-up!
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
0.1s rozdiel nemozes brat tragicky, to mohlo byt sposobene hocicim, od extra tucneho vodica cez kvalitu povrchu po toleranciu chyby meracieho zariadenia....
By ma zaujimalo z 0-60 ake maju hodnoty spalovacie verzie. Tiez mohli zmerat z 50-90, to mi pride ako podstatne, ked skonci obec za kolko zrychlim na mimoobcovu rychlost.
-
-
Ludia co ste si objednali e-UP, ake mate dodacie lehoty? Prave som volal s predajcom a povedali mi, ze sa im to nejako posuva. Mal som povodne Maj a teraz ze Jul-August, ale ze sa to moze este posunut na skorsi termin (tomu asi neveria ani oni...). Objednaval som koncom Decembra.
Komentár
-
Si si isty ze 14? Ja mam tusim 20 s tym ze sa to moze predlzit este o 12 ale ak to bude august tak neviem ci to stihnu... A mne povedali iny dovod - vraj vela objednavok (tomu ale nerozumiem celkom ako neskorsie objednavky mozu ovplyvnit moje dodanie...)
-
Nie, ale asi si mysleli, ze tak vela objednavok zvladnu ale zjavne nezvladaju.
Dnes som bol na skusobnu jazdu s eNirom a vravel predajca, ze dodacia lehota 4 mesiace. Vela s dojazdom robi jazdny styl a vyuzivanie rekuperacie. Predo mnou jazdili s vypnutou rekuperaciou priem spotreba im svietila 24kwh dojazd pisalo 322km pri 92% bat. Presiel som usek kombi 16km, brzdil som takmer vylucne rekuperaciou a z dojazdu ubudlo 5km, spotrebu som ja mal 17kwh, dojazd ostal 317km po mne.
-
denial V ideálnom prípade je plachtenie lepšie ako rekuperácia. Pri rekuperácii vznikajú straty, vo vedení, v baterke, na motore. Pri plachtení máš len straty v dôsledku valivého odporu. Tieto však máš aj pri rekuperácii. LENŽE. Tento ideálny prípad skoro nikdy nenastane. Nikdy nemáš tak dokonalú dlhú klesajúcu cestu aby si mohol plachtiť. Efektívnejšie je podľa môjho názoru rekuperovať aj so stratami. Pri plachtení musíš perfektne predvídať a to sa nie vždy dá.
-
Na efektivne plachtenie netreba vzdy klesanie. Staci aj rovina ktorych mame na juhu mrte. Problem je ze je to dost zavisle od auta. i3 nie je zrovna majster plachtenia. Ked som isiel v Ioniqu tak to bol celkom sok a uplne iny svet. To auto plachtilo sialene a brutalne dlho. Osobne som zatial na vsetkych EV dosiahol lepsi dojazd s vypnutou rekuperaciou a castym plachtenim/pulzovanim. Ale pockam si na TM3
-
Pri E-up/Citigo IV je sila rekuperacia taka aku si manualne nastavis. Teda ak pojdes s aktivnim tempomatom a vypnes tento tempomat rucne alebo dotykom na brzdu, tak sa aktivuje rekuperacia aku si mal manualne nastavenu. Sila rekuperacie sa nastavuje potlacenim paky vlavo - z D na D1,D2,D3. V vpravo sa oslabuje - D3,D2,D1,D. Potlacenim paky dozadu sa aktivuje alebo deaktivuje D4. Silu rekuperacie mozes pocas jazdy menit. Je to zabavka, aspon nie je v aute nuda . Ako je to u inych EV neviem.Naposledy upravené Spartakus; 29-01-2020, 19:58.
-
-
Myslim, ze uz rozumiem otazke. Tak napriklad si nastavis na tempomate rychlost 80km/h. Po rovnej ceste sa nebude rekuperovat, nie je dovod. Ale ak pride klesanie dole kopcom, auto automaticky rekuperaciou bude drzat rychlost na tych 80km/h . V takomto pripade sa sila rekuperacie vzdy automaticky prisposobuje aby bola dodrzana nastavena rychlost.Naposledy upravené Spartakus; 29-01-2020, 21:50.
-
Neviete ako funguje/nefunguje lane assist? Je mi jasne ze to nema nic spolocne s autonomnym riadenim ale da sa na to spolahnut aspon v takej miere ze ked si chces otvorit flasku na dialnici a potrebujes 2 ruky tak ta to podrzi na tych par sekund?
Komentár
-
Doteraz si koli otvoreniu flase zastavoval na odpocivadle??? To par sekund nepodrzis volant nohamy?
Fungovanie lane assist urcite funguje inak u kazdej znacky a mozno zalezi aj od modelu. Na upe ti povie Spartak ako funguje, ak ho ma na jeho verzii.
-
ja som to skusal chvilu na citigo na ceste iba so stredovou ciarou a volaco to robilo tak kostrbato
funguje to niekolko sekund (vymyslam: 15s) a potom ked nechytis po vyzve volant, tak sa proste vypne a ides, kam ides
myslim, ze na dialnici to na ten ucel s flasou bude pouzitelne
-
-
Tak ako som si odfotil minuly víkend Leaf s 528 km WLTP odjazdom, tak má dnes zaujal tento eUp za super cenu, podľa predajcu o 20% menšiu ako aktuálne stojí.
Je zo z oklamavacov AAA, tak má zaujimalo ako chcú zákazníka dostať na takúto kúpu. v skratke po úvodnom presilové o výnimočnej zľave na pomaly nové auto som sa začal pýtať, že či vie o polovičnej baterke ako súčasný eUp, som počul že pohon nie je dôležitý ale výbava auta. A tento má panoramatickú strechu. Keď som sa opýtal či tá strecha stojí na dvojročnom aute za príplatok 7000€, jeho argumenty nepokračovali.
[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Miro a ty by si nevymenil strechu za "nedolezity pohon" ? tychto nezmyslov bude este dost, kym sa aspon cast predajcov preskupi na nove cisla, faktory, pojmy...
A Leafa s 528km by som si mozno aj kupil ved je to rovnaky dojazd ako Tesla za polovicnu cenu
-
40kW DC maju papierovo stary aj novy, ale to je max spicka.
novy e-up taky vykon v zime vobec nedosiahne, iba nejakych 35 a aj to len na chvilu.
dolezitejsi je priemerny vykon z celeho casu nabijania.
stary e-up ma lepsie baterky v tom zmysle, ze zvladnu vyssi nabijaci prud.
-
v novembri som komentoval v AAA cenu ionoq €21k s tým, že ojazdené auto predávajú za cenu ako bola nová pre majiteľa v 12/2017.(úvodná a predajcova zľava + štátny príspevok, ...) a chcel som aspoň tých 3.500€ čo sa im niekedy v reklame mihne. samozrejme žiadnu zľavu nemožno ponúknuť.
ešte je úsmevné keď autorzovaný distribútor nekontroluje svoje inzeráty a ponecháva v texte záruku do xx/2019 :-)
-
Komentár
-
cio realne sa dostavas k tym 150kW aj ked rano sadnes do studeneho auta a po par km nabijas?
Ta spotreba je brutal...
Realne electroDad nameral EQC okolo 60 a ja som min. tyzden pri teste novych stojanov Greenway videl, ako studeny IPace zacinal na 35-40 v tretine baterie a ked bol niekde za polovicou, tak sa dostal max na 60kW
-
milan84 - ale to je vcelku normálne. Aj Tesla si chráni batériu ktorá je studena.
-
No ja som na UFC nikdy nenabíjal na studenom aute, ale nikdy som pokles nabíjacieho výkonu nezbadal, nech bolo hocijako zima.
Áno tá spotreba v zime nie je nič moc. Zaujímavé je že dokonca ani moc nezáleží ako rýchlo sa ide. Veľmi podobne žerie pri 80-ke ale aj pri 120
Ja na tom ale chodím najme krátke cesty (MAX 150km za deň) a nechodím na spotrebu. Užívam si jazdu.
-
Jiri GrandPa ano, jasne. Ale tu sa bavime o polovicnych hodnotach v niektorych pripadoch. Naco tie auta maju tepelny manazment, ked ani trochu tej baterii nepomozu. Speci u Tesly by som predpokladal, ze bude natolko mudra, aby podla zadanej navigacie vedela, ci potrebuje max. range alebo moze poskytnut trochu stavy aj pre bateriu.
-
V lete by to mala byť rychlosť nabíjania DC podstatne vyššia. Preštudoval som si podrobný datašít LG Chem E63 a tam su tvrdé redukcie pri poklese teploty. Zaujímavé, že prípustná nabíjacia rýchlost rastie s tepltou bez obmedzenia (samozrejme v rozsahu prac teplôt).
To citelné obmedzenie sa týka už pomerne častých teplôt cca 10-15 deg C. V starom e-up boli úplne iné baterie, tie nemali tak vyrazné obmedzenia rýchlosti s klesajúcou teplotou okolia, VW za to nemôže a ak chce garantovať 8 r a 160 tis km tak musi dodržať limitné hodnoty LG Chem.
Čo ale VW mohol urobiť je predhrievanie baterie. Leaf to má elektricky ale asi hlavne pre jazdu. Zapina sa pri -17 a vypína pri -10. Ak nie je dostatočne nabitá bateria tak sa zapne len ak je v nabíjačke .
Ideálne by bolo predhrievať bateriu chladiacou kvapalinou ktorá chladi motor a silovú elektroniku. Je to pri bežnej jazde 90 km/h po rovine cca 1,5 kW tepelného výkonu. Realizácia by ale nebola jednoduchá a ani lacná. Naviac voda a litium je veľké riziko pri havárii.
Ja asi sa budem snažit nabijat na DC len cca 30 min a častejšie lebo vtedy je rýchlost ešte dosť vysoká. Chce to len dostatok voľných DC nabíjaćek. Máte niekto praktické skusenosti s novým e-up resp citygo pri opakovanom DC nabíjani? V datašite som nič nenašiel o obmedzovani pri opakovanom DC nabijani a ani v manuale na citygo. . Naviac z datašítu mi vyplyva, ze rozdiel v životnosti pri rýchlom nabijani a nabíjani nominalnym výkonom (zodpoveda cca 14 kW) je len jednotky % pre 1000 cyklov. . Rozdiel pri nabijani zo zásuvky 2,3 kW však môže byť výraznejší.Naposledy upravené palo47; 12-02-2020, 20:27.
-
ako si prisiel k info, ze Leaf zohrieva bateriu pri -17 ?? ziadne zariadenie na to nema, takze si viem predstavit iba nejaky vynuteny stav, ked bateria "bude nieco robit" aby sa uvolnovanim energie trochu zahriala.
Ale kedze globalne oteplovanie podla Trumpaka nie je a aj preto sme tento rok nemali ani snehovu vlocku, nie to este mraz, neda sa to u nas otestovat.
-
palo47 - lithium v kovovej forme a voda je samozrejme problém ale v batériách sa takto nenachádza.
Preto majú všetky EV s kvapalinovym chladením v okruhu cez batériu nemrznucu zmes s 50% vody.
A zohrievanie batérie kvapalinou majú všetky Tesly aj napr. Fiat 500e.
-
To zohrievanie baterie pri -17 deg C Leaf mám z testov degradácie baterii ktorú robila v USA. Bateria ma elektricjký ohrev “ špirálou”. Je možné že do USA sa dovážajú iné verzie Leaf. Aj napr e- Golf v USA sa dá kúpit aj s tepelným čerpadlom. U nas som to neskúmal.
-
milan84 moj leaf ma ochranu pred zamrznutim akumulatora mam winter paket ale nezistil som pri akej teplote sa zapina aj v katalogu ND je vidiet ohrevne telieska
pozri na https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...0928-ev-v-zime
-
Pôvodne zverejnené od denial Pozrieť príspevkystary e-up ma lepsie baterky v tom zmysle, ze zvladnu vyssi nabijaci prud.
Komentár
-
Nie je to úplne tak, pretože energetická hustota je priamo úmerná vnútornému odporu. Čím viac kapacity v rovnakom objeme, tým väčší vnútornú odpor, tým pomalšie sa dá batéria bez chladenia nabiť. Navyše to tam je celé nejako druhou mocninou, takže keď zdvojnásobíme kapacitu, tak sa odpor teoreticky zdvojnásobí, ale aj čas nabíjania pri konštantnom prúde sa zdvojnásobí, takže už sa batéria ohreje 4x viac. Viď Nissan LEAF 62kWh, ktorý sa dá nabiť rýchlo presne 1 krát.
-
http://www.elektroforum.cz/viewtopic...=401&start=140
Cigo má baterky LG E63 a jmenovitou kapacitou 63-65 Ah podle způsobu vybíjení jsou zapojerné po dvojici takže kapacita je 120 Ah v serii jen po 84 článcích (trojčata z Japonska mají 88) proto je strop rychlodobíjení jen 40 místo 50 kW.
stejné články má AUDI e-tron jen jsou zapojené po 4 kusech paraelně a 108 v serii a proto to auto dobře dobíji. Jsou to poměrně kvalitní články snesou až 1600 Rychlodobíjení 0-97% a kolem 2000 normálních dobíjení.
Stačí se podívat do specifikace použitého článku LGe63 maximální nabíjecí výkon při teplotě 25-45 st. je 225W x 168 =37,8 kW.
Při teplotě 0 at je to jen 70W takže kolem 12 Kw. Tyhle baterky se nadají nabíjet vysokým výkonem jako ty ve starém Up, zase jich je tam 2x tak kapacitně.
V Citigo su pouch baterie a v starom e-UPe tusim cylindricke (SDI).
Je tam rozdiel v cene, hustote, hmotnosti, nabijacom prude, zapojeni ...
-
Pôvodne zverejnené od demo Pozrieť príspevkypretože energetická hustota je priamo úmerná vnútornému odporu
Komentár
-
Nemám o tom vedecký článok, ale napríklad:
10C baterka: https://hobbyking.com/en_us/multista...lipo-pack.html - 330g
50C baterka: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-...k-w-xt-90.html - 440g
--------------------
-
Z vybijacieho prudu nemozes jednoznacne usudzovat vnutorny odpor. Aj ked moze byt u 60C mensi, nemusi to byt v nasobku vybijacieho C. Navyse maximalny nabijaci prud maju rovnaky 2C, takze az tak rozne vnutorne odpory pri nabijani zrejme nemaju.
60C verzia ma mensiu kapacitu a o viac ako stvrtinu je tazsia a objemnejsia - cize si zasluzi nejaky benefit vo vybijacom prude, ked ma ostatne parametre rovnake alebo horsie.
-
-
Aby nám vôbec do Silvestra tie autá aj vyrobili 🤔. Ako tak čítam nemecké fórum ohľadne objednaných E-up, tak objednávky Q4/2019 im už nie raz posunuli. Pôvodne dodanie marec/apríl sa posúvajú podľa posledných info na cca leto. Nemčuri si to tam vedia sledovať na stránke myVolkswagen
Fórum: https://www.goingelectric.de/forum/v...1615&start=820Naposledy upravené Spartakus; 06-02-2020, 10:54.
Komentár
-
Ved ale to je info co mame aj my nie? Ja ked som sa bol pytat koncom Novembra tak dorucenie bolo v marci. Objednaval som v Decembri a dorucenie malo byt v maji a teraz mi nedavno povedali ze zhruba August. Dufam ze sa to uz nebude dalej posuvat...
-
Tak toto mi vysvetlite ako je to mozne. Ved sa to robi na rovnakej linke a je to identicke auto. Neverim ze Skoda ma prednost v koncernovej politike pred VW. Ak je pravda ze im chybaju baterky ako mi hovorili tak si myslim ze VW by mal prednost.
-
Dnes som narazil na overenú info (Times), že LG Chem má problemy s plnením dodávok. Vyroba iPace v Gratzi bola zastavená. Dodávateľom baterii je závod LG Chem v Polsku. Len dúfam, že ide o nejaký nový model baterie s vysšou energetickou hustotou a že ide o technicke problémy
Nevyzerá to dobre, Kto ziska dotaciu, tak môže mať problém do 12 mesiacov od podpisu zmluvy auto kúpiť.
Nikde som nenašiel aky je limit na podpis zmluvy o poskytnutí dotacie zo strany poberatela po obdržaní zmluvy z MHSR. Ak nie je časový limit, tak to by bola možnosť ako z toho vykorčulovaťNaposledy upravené palo47; 10-02-2020, 20:16.
-
zaciatkom januara som volal do seia s otazkou, co ked sa mi auto nepodari obstarat do 12 mesiacov... odpoved bola, ze ked su to objektivne priciny, staci mat auto objednane. teraz spätne neviem co tym teta myslela, ale asi ze sa bude dat predlzit zmluva dodatkom....
-
Nebude to určte tak jednoduché. Rozhodujúce je MHSR, to uzátvára zmluvu. Ale mozno by bola cesta dodatkom zmenit výzvu na podávanie žiadosti resp jej usmerneni. Dufajme však že do Vianoc sa to stihne vyrobiť.
Mám nedobrý pocit, že elektrobublina začína praskať
Ja na žiadny iný elektromobil ako e-up/citygo nereflektujem. Ja to potrebujem malé auto do mesta pre max dvoch ludí, tam by bola tesla príliš velký luxus.
-
palo47 určite nezačína praskať. Každý vedel, že fabriky budú mať problém so škálovaním výroby, rovnako, ako s tým mala problém Tesla. VW je na tom už dobre, pretože vôbec začali, za rok-dva sa postavia nové fabriky na baterky, v Martine závod na prevodovky a už by to mohlo ísť. Čo také značky, ktoré ešte ani nezačali ?
-
No a este aby toho nebolo malo, tak sa suska ze ak sa situacia ohladne chripky v Cine nezlepsi, tak cca do mesiaca by mali vsetky automobilky na svete zastavit, obmedzit vyrobu aut (niektore uz zastavili alebo obmedzili) a to z toho dovodu, ze vyrobcovia komponentov z Ciny dodavaju vsetkym automobilkam nejaky ten komponent. Momentalne je vacsina dielov dodavana zo zasob. Vacsina vyrobcov komponentov v Cine nevyraba alebo ak aj robia tak v obmedzenom rezime kvoli tej chripkeNaposledy upravené Spartakus; 11-02-2020, 17:40.
-
-
Máte niekto aktuálne správy k schvalovaniu dotacii na MHSR? Ak to nestihnú do volieb a bude rýchlo nová vláda, tak to môže riadne skĺznuť. Ak by to bolo do začiatku prázdnin tak by to až tak nemuselo vadiť lebo terminy na e-up sa riadne posunuli, mne z 9 na 30 kal týždeň. Musím si overiť, či nedošlo k ďalšiemu posunu.
Komentár
-
Kedy si daval ziadost? Mali by to stihnut do 40 pracovnych dni ale v odôvodnených pripadoch sa to moze natiahnut. A ak sa mozem spytat kedy si objednaval auto? Teraz je dost problem s baterkami tak sa obavam ze sa to bude este dalej posuvat
-
Posledny tyzden je ohladom dotacii ticho, nikto nepostol ziaden update. No o tyzden uplynie 40dnova lehota tym, co podavali ako prvi, takze cakam, ze prve schvalene dotacie budu bduci tyzden.
A podla mna zmena vlady na to nebude mat vplyv, vsak ludia na ministerstve aj v SIEA asi zostanu bez vyraznejsich zmien aj po zmene ministra, co asi tiez chvilu potrva, kym sa zostavi vlada.
-
Len aby ti šašovia zo Sumracnej neposlali vaše dotácie na 13. dôchodky. Začalo im riadne ...bať.
-
Jiri GrandPa Na dochodky to presunut hadam nemozu, to su eurace z EU fondov, ci nie?
-
SIEA už s tým nič nema pokial doplnilo/overili to o čo ich ministersvo žiadalo. Mne sa to javí tak, že problem môze byt aj v tom aby sa zišla 5 clenná komisia v ktorej nie sú žiadni referenti ale aj veľmi vysokí funkcionari MHSR a musia sa zísť všetci. Tým hrozi, že stratia miesta a nejaké dotácie ich teraz možno nezaujímajú.
40 pracovných dni je len formalita, keď tam majú dovetok, že v odôvodnených prípadoch sa to môže predľžit.
Ale nechajme sa prekvapiť. Bodaj.by príjemne.
-
Jiri GrandPa tak nam potom ulejes zo svojho 13. dochodku 😂😂😂 v ramci podpory komunity.
-
Joooj chlapce, mladi v prdeli a do duchodu daleko...
-
-
Ja som podával kompletnú žiadosť poštou, prevzatie mi potvrdili 8.1.2020 a na druhý deň som kúpil auto.
Takže pri mne lehota uplynie v pondelok 17.02.2020. Len dopĺňam, berú sa kalendárne dni nie pracovné. Samozrejme môže sa stať aj to, že lehota sa môže predĺžiť ak nestíhajú.Naposledy upravené Tomas Skopinsky; 12-02-2020, 22:06.
Komentár
-
To mi povedali, keď som volal či prišla moja žiadosť poštou. Určite ale lehoty nedodržia, čo im umožňujú podmienky výzvy. Majú problém s dokladmi čo si požiadajú z verejných registrov (cez to splnomocnenie). Ja by som to vybavil za 3 dni a im to trvá 40 a aj tak nestíhajú, to je ten boj proti byrokracií. Na túto výzvu je nasadených pár ľudí na agentúre a pokiaľ tie registre fungujú tak ako keď to vybavujem ja tak nebude im stačiť ani 80 dní.
Komentár
-
V kazdom pripade aj vo vyzve sa pise o pracovnych dnoch aj mi to viackrat potvrdili tak mozno sa len pomylili. A co sa tyka tej lehoty az tak mi to asi nevadi kedze auta meskaju koli baterkam jedine ze clovek stale nevie na com je to ma hneva :/
-
Práve počúvam na dobrú noc predchádzajúce Podcasty od Seva a tam priamo úradník hovorí o lehote 40 pracovných dni pre podanie žiadosti a ďalej, že oni garantujú, že za dalších 40 pracovných dni dajú rozhodnutie.
Je zo podcast zo 16.12.2019. Hovorí aj o iných veciach, pocuvnite Tí čo ste zabudli
-
-
Prave som dovolal s predajcom a povedali mi ze termin dodania sa opat zmenil ale tentokrat opacnym smerom. Som ostal sokovany ked mi povedala ze z Augusta sa to presunulo na Jun (cca. 25. tyzden). Vraj sa to ale stale moze hybat este +-2 tyzdne tak som zvedavy ako to nakoniec dopadne. Nevedela mi povedat ci je to nasledok toho, ze niekde v systeme to pourgovala ked som s nimi naposledy volal (ked sa mi termin presunul z Maja na August), alebo nieco ine.
Komentár
Komentár