Nasiel som video a to neni prve kde zacinaju mat ludia problemy po 20000mil z dojazdom dost sa im znizil zo 480km na 320km:https://www.youtube.com/watch?v=d0NQpqjEJRw
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Zivotnost bateri
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Pre Anton Simo - absolutne nechapem preco sa na tomto fore vyjadrujete k videu v anglictine, ked zjavne anglicky neviete. Ten pan na videu chvalil bateriu vo svojom aute na ktorom ma najazdenych 20000 mil. Hovoril o tom ze ked bolo auto uplne nove malo dojazd 209 mil a teraz ma este stale 208 mil. Dakoval firme a jej vedeniu za tak skvele auto.
DOLEZITA INFORMACIA PRE LUDI CO SI NIC NEOVERIA A LEN SEM PISU BEZ ROZMYSLANIA - TEN PAN NA VIDEU MA 60 kWh VERZIU ! ! ! A PRI TEJ VYROBCA UDAVA 208 MIL DOJAZD.
VSETKO JE PREDSA NA www.teslamotors.com
- Likes 1
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od Anton Simo Pozrieť príspevkyDobre dobre ospravedlňujem sa moja angličtina nieje až taká dobrá zle som to pochopil ale aj tak si myslím že tá pravá životnosť batérií sa ešte len ukáže to chce časAko zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
- Likes 3
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od Ricky75ba Pozrieť príspevky8 rokov a neobmedzene kilometre Tesla garantuje ze kapacita baterie neklesne pod 75%.
pokial viem, tesla nic take negarantuje.
dava zaruku 8 rokov na baterku, na pripady, ze ti napriklad zhori, alebo prestane fungovat uplne.
vec ako pokles kapacity je z tejto zaruky vynata, pokial viem.
Komentár
-
Prave som prezrel PDF o zaruke na Model S http://www.teslamotors.com/sites/def...edwarranty.pdf
Mas pravdu, neuvadza sa tam 75%.
8 rokov a neobmedzene kilometre tam ale su a plati to na bateriu a celu pohonnu jednotku.
Ked Tesla zaviedla tuto zaruku asi 2 mesiace do zadu aj na vsetky auta co uz davno jazdia, Elon v nejakom rozhovore povedal ze predpokladaju ze kapacita ani po 8 rokoch jazdenia neklesne pod 75%. Realita je ale taka ako pisal Juro - Jeden američan čo najazdil už 100 tisíc km povedal, že mu klesol dojazd o 3 percentá.
Warranty
4 year, 50,000 mile (whichever comes first) new vehicle limited warranty
8 year, 125,000 mile (whichever comes first) battery and drive unit warranty for 60 kWh battery equipped Model S
8 year, unlimited mile battery and drive unit warranty for 85 kWh battery equipped Model S
-
-
a co takto keby sa dajme tomu pri rychlosti 110km zmensil vykon auta a zvysil by sa dojazd znamenalo by to ze by tu svoju urcitu rychlost len drzal.
Komentár
-
To snad ani nie je pravda. Tento clovek nevie anglicky a preto totalne prekrutil komentar vo videu a miesto toho aby si tu prispevky uz iba cital, sem napise dalsiu PERLU. Takze ani anglictina ani fyzika mu nic nehovoria. Idem si pozriet jeho dalsie prispevky . . .
Ako napisal denial - nemozes pri 110 kmh zmensit vykon/spotrebu auta (motora), lebo ti auto uz nepojde 110, ale pomalsie.
ked chces zmensit vykon, uberies z plynoveho pedalu ...
-
-
podla mna na urcitu rychlost (napr. tvojich 110 km/h) za istych podmienok (gumy, asfalt, vietor, sklon cesty, atd.) potrebujes aby motor bezal pod istym ("konstantnym") vykonom.
kapacita baterie casom a pouzivanim klesa.
takze jedine, ako sa vies dostat dalej je, ze pojdes pomalsie (+vypnes klimu, kurenie) - tym budes potrebovat menej vykonu/energie a tym padom rovnaka/nizsia kapacita baterie postaci na dlhsiu jazdu.
nemozes pri 110 kmh zmensit vykon/spotrebu auta (motora), lebo ti auto uz nepojde 110, ale pomalsie.
ked chces zmensit vykon, uberies z plynoveho pedalu ...
Komentár
-
mna by zaujimala nejaka statistika uzivatelov v zavislosti na tom, akym sposobom bateriu pouzivaju, t.j. napr. ci ju vzdy len supercharguju alebo nabijaju pomaly, lebo pri rychlom nabijani by sa mala znizovat zivotnost, nevie niekto ci maju tesla baterie toto nejako osetrene? predpokladam, ze napr. 1000 nabijacich cyklov pri nabiti z 220V zasuvky doma je inych nez 1000 nabijacich cyklov zo SuC?
Komentár
-
Mozes prosim dokazat nejakym relevantnym zdrojom tvoje tvrdenie "lebo pri rychlom nabijani by sa mala znizovat zivotnost," ??
A definovat co je to rychle nabijanie?
-
Presne takto sa udrzuju (lebo uz vznikli) urban legends o nevyhodach elektromobilu.
-
Je to pravda, rychlonabijanim baterka viac degraduje. A nielen tym, vplyva na to viac faktorov. Na nete najdes dost, aj z prostredia Tesly. Pozri si napriklad prednasku Jeff Dahn, s ktorym Tesla uzko spolupracuje https://www.youtube.com/watch?v=9qi03QawZEk&t=387s
-
dzodzo - pozri si tu prednasku (ak vies anglicky), tam mas simulacie pomaleho, stredneho a rychleho babijania a ich vplyv na zivotnost baterie, (vid dolu).
-
-
Ano, presne tuto prednasku mam na mysli. Lenze tam vobec nezaznelo, ze rychle nabijanie degraduje bateriu!! Predpokladam, ze pod degradaciou mas na mysli znizovanie kapacity baterie poctom nabijacich cyklov. Na 23:00 zacina relevantny slide kde ukazuje, ze tzv. "coloumbic efficiency" (co je pomer kapacity baterie pri nabiti a vybiti, tzn. kolko energie z baterie dostanes potom, ako sa doplna nabila, u idealnej baterie =1) sa znizuje s DOBOU nabijania pri vyssej teplote, ktora je spustacom tzv. parazitickych reakcii, ktore sposobuju ukladania Li+ iontov do pevnej vrstvy okolo anody a katody kde ostanu zachytene a uz sa nemozu podielat na prenose energie. A 24:54 zaznie to najpodstatnejsie: Tento graf hovori, ze cas po ktory je bateria vystavena vyssej teplote je ten skutocne zly faktor sposobujuci zlyhavanie baterii. Velmi zaujimave je dopozerat aj text k nasledujucemu slidu potom.
Celkovo z tohot vyplyva (aj ked v prednaske to nezaznelo), ze rychle nabijanie (standardne vykonom 1-2 C; 1C = taky nabijaci vykon v kW ako ma bateria kapacitu v kWh) pri sucasnom chladeni baterie na teplotu pod ~ 40stupnov (a to Tesla ma) je z hladiska zivotnosti baterie to najlepsie, co mozes baterii dopriat. Ja uz som o tomto tu pisal - idem pohladat link.
Komentár
-
to o tom ze rychle nabijanie moze degradovat bateriu som cital tuto http://batteryuniversity.com/learn/a..._fast_chargers
tam prave pisu o tom nabijani vykonom 1C ze to je idealka, len prave neviem ako je to v baterkach v aute, ale predpokladam, ze to maju osetrene ze supercharger doda celemu tomu zvazku baterii akurat to 1C, no a tiez je tam o tych teplotach v niektorom clanku ako zvysenie teploty o X stupnov moze znizit zivotnost baterie o polovicu atd.
mrknem na tu prednasku, dakujem
-
Tesla ma priamo na displayi pri nastavovani urovne pozadovaneho nabitia napisane od 50% do 90% "DAiLY"
medzi 90% az 100% TRIP. Cize jasne nabada pouzivat bateriu v strede kapacity.
Ked viem, ze budem jazdit malo nabijem malo, povedzme na 70%, ked treba ist dalej, dam 80 - 90%. 100% som dal len par krat v zime, ked som este nemal skusenosti.
Nabijanie spravidla vzdy naplanujem tak, aby skoncilo tesne pred odjazdom. Mozno to prehanam, ale bavi ma to - zatial.
Neplanovane dlhsie vyjazdy isti Supercharger, mam ho 2km od domu :-).
-
-
Zopakujem moj prispevok ktory som pisal v diskuzii k Leafu:
Pri tej prvej generacii baterii vsadil Nissan dost nestastne na typ clankov, ktore velmi trpia stratou kapacity pri vysokych teplotach vdaka parazitickym reakciam v baterii medzi elektrolytom a elektrodami (tie zposobuju permanentne zachytavanie Li+ ionov v pevnej "skrupine" okolo anody aj katody). Su tam dva rozne typy (aj ked s rovnakymi rozmermi 18x65mm ako Tesla) a jeden z nich je podla prof. Jeffa Dahna velmi nachylny na tento efekt (https://www.youtube.com/watch?v=9qi03QawZEk). Pre tych kto viete anglicky, odporucam tu prednasku pozriet (ja som ju pozeral uz 3x aby som to uplne pochopil kedze nie som chemik). Ovsem najvacsia chyba je, ze Leaf nema system chladenia/zohrievania baterie kvapalinou, iba vzduchom.
Zavery z tej prednasky:
1. Najvacsi vplyv na degradaciu (stratu kapacity) baterie ma cas nabijania aj vybijania pri zvysenych teplotach
2. Kedze cas vybijania nevieme v elektroaute velmi ovplyvnit, (paradoxne robi baterii z hladiska zivotnosti lepsie, ked sa ide rychlo) mozeme ovplyvnit iba casy nabijania.
3. Vyrobcovia Li ion baterii (aj prof. Dahn) uvadzaju optimalny nabijaci prud rovny 1 - 2 C (C = kapacita v Ah), teda - aku ma bateria kapacitu v Ah, taky nabijaci prud v A, idealne pri teplote baterie pod 30 st. Celsia (nerealne bez externeho chladenia), realne medzi 30 - 45 st. C.
4. Druha moznost nabijania, ktora sa javi ako malo degradujuca bateriu je velmi pomale nabijanie za nizkych teplot baterie pod ~ 40 st. C.
Takze z toho vyplyva, ze v kazdom pripade je pre majitela Leafa najlepsie nabijat na ChadeMo, pokial mozno nie za horka alebo hned po prudkej jazde, alebo doma zo zasuvky ale pri "studenej" baterii (nie hned po jazde).
Pre Teslu plati to iste - z hladiska zivotnosti baterie (=maximalny pocet kilometrov ujdenych na tu istu bateriu bez ztraty kapacity) je najlepsi supercharger, alebo pomale nabijanie cez noc (nezapinaj hned po jazde, az ked to "vychladne" - aj ked Tesla ma kvapalinove chladenie baterie takze to nie je take vyznamne ako u Leafa).
Najhorsie je z hladiska zivotnosti (degradacie a straty kapacity baterie) nabijanie Tesly na ChadeMo, lebo trva prilis dlho a uz dosahuje prudov, ktore vyznamne bateriu zohreju. Samozrejme - este raz zdoraznujem - u Tesly je degradacia obmedzena pri hociakom nabijani tym, ze auto aktivne chladi bateriu kvapalinou chladenou tym istym agregatom ako klima.
Ale ked auto nema aktivne chladenie baterie, tak ta trpi v lete vyznamne. V zime trpi majitel, lebo to trva strasne dlho ju zohriat na rozumnu teplotu pre rozumnu rychlost nabijania ale bateria je OK.
PS: Na zaver jedna poznamka - Li ion bateria sa vyznamne poskodi ak sa nabija vacsim prudom (napr. na ChadeMo) pri teplotach pod 0 stupnov. Takze v zime pocas mrazov treba davat nabijat idealne hned po dojazde domov, ak auto nestoji vo vyhrievanej garazi. Neplati pre vozidla s aktivnym riadenim teploty baterie (Tesla, Bolt?, Ioniq?) lebo tie si bateriu najskor zohreju.
- Likes 1
Komentár
-
trosku nechapem casti:
Najhorsie je z hladiska zivotnosti (degradacie a straty kapacity baterie) nabijanie Tesly na ChadeMo, lebo trva prilis dlho a uz dosahuje prudov, ktore vyznamne bateriu zohreju
co taky supercharger? tam su 3nasobne prudy a tepelny manazment predsa bude ochladzovat bateriu ventilatormi podla potreby, tak preco by malo byt chademo pre teslu zle? a naopak pre ine auta 120A dobrych?
Komentár