Mam eNiro Silver v zime to viem kompenzovať predohrevom interiéru keď je auto pripojené k nabíjačke otázka je či máš takúto možnosť, tým pádom je rozdiel medzi autom s TC minimálny. ( pokiaľ nie si často mimo nabíjačky napr. na sluzobke kde si auto nevieš nechať cez noc na nabíjačke)
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 2
Komentár
-
Super apka. Svižná, one click vychladenie auta, overenie cez faceid. Konečne na úrovni.
-
Ako má KIA riešenú komunikáciu s vozidlom? Ako dlho trvá potrdenie napr spustenia klimatizácie?
Zaujíma ma to pre porovnanie s VW (Škoda, Seat) kde zosynchronizovanie vozidla s nastavením parametrov v aplikácii je často značne dlhé a niekedy aj neúspešne.
Ak je reakcia rýchla tak KIA mudí mať kratšiu periodu nadväzovania spojenia vozidla so serverom, čo sa však musí prejaviť na spotrebe z 12 V baterie. To by všam mohlo robiť problém len pri dlhodom stáni vozidla.
-
palo47 Skúsil som teraz ráno. Samotné časy takto ráno nie sú nejaké úchvatné. Cca 9 sec trvalo kým sa auto zamklo, tj. apka potvrdila lock. Resp. ako prvé (studený štart) som skúsil teraz ráno prečítať stav vozidla, to trvalo až 15sec, kým apka došrotovala. Opakované idú obe už do cca 8 sekúnd. Ale čo je fajn hlavnú obrazovku spravili neblokovane. Spustíš, nabehne relatívne hneď, klikneš chladiť a neriešiš že si ešte na pozadí 5-10 sec komunikuje s autom. Stará bola príšerná, lebo si musel čakať na stav, zadávať PIN, 2x potvrdzovať chladenie/kúrenie lebo výber teploty, výhrevu. Ta rýchlosť je asi ok. Handshake na server. Server na auto a to musí prebudiť rôzne ecu vypýtať data. A cez server klientovi. Auto má asi LIVE session udržovanu keep alive packetom to nežerie veľa.Naposledy upravené nick81; 19-06-2021, 09:25.
-
hudino "Ako je na tom ta peticia ohladne predohrevu baterky?"
Min mesiac sme pri 800 podpisoch kontaktovali zastúpenia Hyundai a Kia ČR a SR + Hyundai Nošovice. ČR sa nám podarilo zohnať vďaka dobrým kontaktom väčšinou priame kontakty na zodpovedných. Niektoré zastúpenia nemali kontakt na Kóreu, tak preposlali požiadavku o level vyššie na Europe, či do Nošovic. Do Nošovíc sme aj priamo. Do kórejskej KIA bolo myslím preposlané. Jedno zastúpenie kolegu odbilo s Winter módom, ale tak som im to potom dopresnil. Tak čakáme čo sa bude diať.
Ak by ste mali niekto mail kontakt na zastúpenie Hyundai SR pošlite prosím. Web formulár to nedal
Resp. zvažujeme ešte cez komunitu kontaktovať zahraničné zastúpenia. Predsa len západ/škadinávia má väčšiu váhu ako Slovakia.
- Likes 2
Komentár
-
A stane sa čo? Ako vzdy úplne ništ. Tesla či KIA….
-
nick81 Tak tú petíciu teraz Nextmove spropagoval 23:47 vo videu nižšie a v 21:10 ukazuje toto tlačítko na MG Marvel
https://youtu.be/K3uRNfr_914
-
nick81 milan84 tak toto MG Marvel by sa oplatilo pretestovat, na prvy pohlad to vyzera dobre, ale pri 4% baterie im zbehlo napatie na jednom clanku na 2,455V pricom ostatne boli na 3,01V. Vyzera ze na ziadne velke buffre sa tu nehrali.
Propagacia Lubosovej peticie je super, vidno ze sa to pomaly zacina chytat aj v dalsich mediach :-)
-
Wilo V lete sme cez patreon kontaktovali rôznych ľudí aj EV olution / Bjorna. Už vtedy to oni spomínali. Ale Kona/Niro nemala taký výtlak.
Tu pomáha samotný Ioniq5 a EV6. Hyundai/Kia si strelili do vlastnej nohy s 800V a 230kW. To už masívne naštartovalo aj tých čo majú kde nabíjať. Do médií to tlačia sami ľudia v zahraničí.
-
nick81 To je dobry postreh… pri Kone/Nirovi, ktore boli obmedzene dakymi 80kW ci kolko to tlacilo to ludia az tak nevnimali, najma ked vyrobca sam uvadzal nabitie okolo hodiny.
Teraz to s tym marketingom prestrelili… chvalit sa 800V, 230kW a 18 minutami, to potom naserie kazdeho ked tam neuvidi ani 100kW a doba nabitia cez pol hodiny 😁
Ale tak uz si uvedomili svoje chyby a robia na tom. Skoda, ze prvi majitelia zostanu ukrateni s neplnohodnotnymi autami. Mali ich kusok lacnejsie, ale to zas nepovazujem za utechu. V USA by to mozno bolo aj na nejaku hromadnu zalobu. O to smutnejsie to cele je, ze si im tu peticiu posielal uz davnejsie, minimalne niektori ludia z H/K vedeli o tom, a mohli ten ohrev pretlacit a zapracovat uz do prvych kusov, aspon dako softwarovo. Skoda no…
-
Wilo 04/2020 som posielal prvé CG podklady na servis, ktorý to mal cez zastúpenie poslať výrobcovi. Vybodli sa na to. O 5 mesiacov máme 2 roky... A bolo tam kopec pripomienok aj ku navigácií a pod. Pozri na VW ako sa aktívne po vzore Tesly venuje aj spätne, odovzdal síce na začiatku SW polotovar, ale aspoň počúva požiadavky a je snaha. H/K či chce alebo nie musí prejsť na tento model, inak ich to zožerie. Autá, ktoré majú takto fatálne a dlho neriešené veci nikto nebude chcieť, už len preto, že ich potom budú mať problém predať za rozumnú cenu. Megane Etech EVsa tiež nezdá - google os, poriadny plánovač, počítanie zostatkových %. Konkurencia pribúda.
-
jurajsun Na tvojom mieste by som bral. Cenu má super. Nie je to zlé auto. Aj 40 min v zime vieš občas prežiť. Vždy to vieš zraziť na 25 a pod. Riešime tu hlavne sídliskových a pravidelných diaľkových cestovateľov, samozrejme zimy na severe a princíp :-) Keď sa sľúbi 18min, nemôže to 130kW VW predbehnúť len updatom :-) Stále verím, že západný tlak bude taký, že ich to zlomí a aspoň I5/EV6 to dostane spätne.
-
nick81 ano, VW v tejto oblasti valcuje, ako jedini pochopili vyznam komunity a interakcie s nou pre budovanie lojality, toto je buducnost. By som sa necudoval, keby v Korei aj niektori ludia chceli, ale narazaju na byrokraticku stenu. Korejci su strasne rigidni a nepruzni, mam spoluziaka co robi v Kia Zilina na pravnom oddeleni a to je peklo tam cosi zmenit, aj ked sa jedna o zjavne zlepsenie veci.
A neviem ako Megan, ale ja moc Renaultu neverim, a nie je to len kvoli znaku na kapote 🙈 asi som zaujaty vdaka Nissanu a Dacii
-
Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevkyA stane sa čo? Ako vzdy úplne ništ. Tesla či KIA….
Už sa toľko nevozím, tak si budem chodiť v zime na chatu do 90% a to mi vydrží na 1-2 týždne. Nebudem ako dilino každé 4 dni v SC čakať 1.5hod +cesta na 30->70% Už keď nemám 400kWh flat či NEXT-e zadarmo, tak motivácia trápiť sa je 0 takisto ako sa voziť len tak 5000-7000km mesačne.
mozeg EV6 nabíja rýchlo aj cez coldgate. Ja som sa do toho auta namotal. Ale tá cena ma odmotala.
Popravde neviem čo by som bral. Každé auto má pre mňa nejaký problém Takže si zatiaľ nechám zatiaľ eNiro. Uvidíme aké modely pribudnú v 2022-2023.
- Likes 2
Komentár
-
nick81 mna by celkom zaujimalo ake neduhy pri akych modeloch si zaznamenal, ktore ti vadia.
Ono celkovo pokial bytovkar nebude mat AC stlpik na kazdel lampe je mat EV opruz. Stale niekam chodit a nechavat auto nabijat je naprd.
Cely tento prerod bude trvat este dekadu. Inak povedane treba este ist s masou, mozno nejaky hybrid, plugbin hybdrid a ked sa to cele utrasie prejst s masou na EV. To uz tie muchy nabijacej infrastruktury budu vychytane a ponuka EV aj s cenou niekde inde.
-
mozeg Čo mi vadí. Nechcem tu robiť hejty. Pre každého je vhodné niečo iné. Niekto potrebuje veľký kufor, niekto SCH, niekto ťažné atď. Ja sám by som volil auto podľa toho ako by som cestoval. Teraz mám prácu 3km od domu. Ty zas veľa jazdíš.
Mal som 9r. čmudiaci zdochýňajúci diesel, takže mal som na výber. Benzín/diesel alebo skúsiť elektriku. Áno je to takto obmedzujúce chodiť do SC/BA a čakať v zime na coldgate. Ja iné ako BEV už nechcem. Som ochotný robiť kompromisy 1 AC 2 miesto oblúži cca 20-40 áut, netreba dávať do každej lampy. A keď nebude AC, o 2 roky bude snáď už dom.
K tomu čo mi vadí. Nechcem dávať za auto viac ako 40 max 50tis. Aj to je pre mňa veľa. Stručne:
TM3 - nadštandardne veľká degradácia, vampire drain, kúrenie baterky pri rozmrazení bez možn vypnutia, absencia servisu v SR má celkom dosť odrádza
ID3 - frunk chýba, tým, že je motor vzadu, kufor nejde veľmi do hĺbky, celkovo interiér, tie autobusové opierky. Viac mi vyhovuje konzola ako má Niro/EV6. 100 kw mi príde už málo. Keď je vonku Ioniq5/EV6 - 800V, 200kW+ nabíjanie. Prečo neušetriť 20-30 minút a nie len 10-15 voči nirovi.
ID4 - celkom favorit. Len spolu s Ioniq5 a EV6 sú to už ťažké autá Radšej by som menšie, efektívnejšie a dojazd 600+. Kvôli diaľniciam.
Ioniq5 a EV6 -platí čo vyššie, plus ten infotainment je zlý vtip.
Takto by sa dalo pokračovať. Kompromisy ... Ale viem si predstaviť 2023:
- že výrobcovia sa budú pretekať a vylepšovať cez OTA spotrebu VMCU a efektivitu BMS/HVAC = reálne vyššie dojazdy
- nové auto musí vedieť plánovať a spolupracovať s nabkami/online stavom a vedieť spustiť nabíjanie. Nie ako teraz.
- rád by som videl lane centering ako má openpilot default vo výbave - tj. sledovanie očí / ak nedovolí legislatíva súčasne volant a centruje sktriktne všade aj na neznač cestách.
- OBC 22kW aspoň za príplatok, V2L 3.6kW+
- Efektívne 4x4
- rýchle nabíjanie s možnosťou low/high speed na šetrenie baterky
Dúfam, že to bude reálne a nebude to zas o kompromisochNaposledy upravené nick81; 17-07-2021, 08:11.
-
hudino ja som sa prave vratil z tyzdnovej dovolenky na eNiro 64kWh. A prave aj na zaklade mojich poznatkov u mna subjektivne prave M3 SR+ dost klesla v mojich ociach pri pomere cena/dojazd.
Ak niekto nie je fanusik technologie, tesly, nepotrebuje velmi rychle nabijanie tak eNiro mu posluzi lepsie a zajde s nim dalej pri beznej jazde.
Pripravujem k tomu samozrejme aj video, aby som ponukol fakty.
-
Pôvodne zverejnené od hudino Pozrieť príspevkyTM3 SR+ 2021
Komentár
-
hudino musim suhlasit s nick81 a milan84. Degradacia baterie vyzera zatial byt dost znacna (v porovnani s ostatnou konkurenciou okrem Leafu). Dalsi problem je ze na Slovensku Tesla nema zastupenie ani servis, plus siet SCH je na zaplakanie.
V inej europskej krajine (napriklad v Rakusku) uz sa da o Tesle uvazovat (pre mna MY) a vyhody SCH siete mozu byt zasadny faktor pri kupe.
-
nick81 ja robim BA-HE, v lete to sa da s jednym 45min nabijanim alebo davam dve kratsie zastavky. Ale samozrejme ak idem z domu na 100% nabity. Napr. v Piatok som siel z 90% z BA, stali sme v ZA a nabijali a zaroven sa najedli potom uz veselo do HE aj s 60km rezervou. Startovali sme o 17:30 a dosli o 00:05 takze 6,5 hodiny. Celkovo 489km.
V Nedelu to vsak bolo uz naprd, odchazdali sme zo Z. Siravy nabiti len na 59% ledva som sa doplazil (110Km/h) do LM. Tam sme boli 45min (50kW nabijacka) a nasledne este sme dotlacali na budci aby som mal na druhy den aspon 80km rezervu na vozenie do skolok a do prace.
Odchadzali sme 15.30 a prisli do BA 23:00. To bolo 7,5 hodiny. A to len preto pretoze od Piatka do Nedele som sa nestihol nabit z klasickej 240V zasuvky a ejoin DC nabijacka v HE mi nebrala kartu a ani iny sposob spustenia nabijania. Celkovo 540km. SPOTREBA: 15,7kWh.
Zo spalovakom som tu istu cestu BA-HE robil za 5 hodin a ktomu 10-15min zastavka. Takto je to o dost viac.Naposledy upravené mozeg; 20-07-2021, 09:00.
-
nick81, ja som prave hovoril o modely 2021 kde teda BA a BB s 90% SOC prejdes. Kazdopadne ano servis to chapem. Ja žijem v ČR, takže toto ma netrápi. Inak chlapi ako sa oteplilo tak svoje coldgatkace chvalite. Počkam si na Vaše príspevky v zime. V zime ste ma totiž presvedčili že žiadna KIA . Ja nemienim na aute za 40 tis. stanovat v zime na nabijacke a pucit tam 22 kW
-
mozeg Kto by dnes kupoval Niro, keď je tu ID4, Ioniq5, Tesla M3... Dal som za auto 43-45tis. a za tu cenu mám Ioniq5 v plnej výbave max konfiguráciu. Ak nie I5 môžem ešte namiešať ID4, ale niekto iný M3. Prečo tu stále riešite Niro, to už dnes lezie do cenovej relácie pre ľudí čo si nemôžu dať dovoliť za auto viac ako 35tis, a tam to ešte splní svoj účel ...Naposledy upravené nick81; 20-07-2021, 10:25.
-
hudino PREMIUM 72,6 kWh 160/217 4 x 2 52 290 € - 1 500 € 50 790 €
Písalo sa tu o SR+ = RWD, preto RWD, daj dole fleetku a si na na 46-47tis. Čo viac treba. Alebo za to isté máš 4x4 style. Prip. ak je drahé
STYLE 72,6 kWh 160/217 4 x 2 48 090 € - 1 500 € 46 590 €
46500 bola cena mojho Nira bez zľavy.. =)
-
Ioniq 5 v plnke (72kWh AWDspolu s Relax paket, farbou) so vsetkymi moznymi zlavami a Fleet sa nedostane pod 55 tis. Ale porovnatelna vybava ako ponuka napr. ID.4 (takze slabota), tam je cenovo vyhodnejsi, za mensie peniaze a je to dalsia generacia EV (800V, nabijanie za polovicu casu).
-
-
Pôvodne zverejnené od hudino Pozrieť príspevkyja som prave hovoril o modely 2021 kde teda BA a BB s 90% SOC prejdes
hudino Coldgate.. Normálny EV človek má dom, alebo v dosahu AC stĺpik = rozumej coldgate vôbec nevníma (ako moji eNiro kolegovia v domoch) a keď nejazdí našupu 1000+ km Niro nie je vôbec obmedzujúce. Môj prípad, že mám EV na sídlisku v meste bez AC/DC je dosť atypický. Buď rád, že sú ľudia ako ja, inak by sa o tom vôbec nehovorilo a neboli by do budúcna EV lepšie.
Zrovnajme si Tesla Model 3 SR+ 2021 vs Ioniq 5 72kWh
- 72kWh Ioniq5 Style mám lacnejšie ako Teslu .. Mám Kiu takže -7 až -10% z ceny. A hodne lepší dojazd...
- Nabíjanie je výrazne rýchlejšie ako M3 (pozri krivku). Coldgate tam už nerobí problém.
- V zime nevyhádže X% baterky pri rozmrazovaní auta len na zohrievanie baterky. Pre predstavu Niro na vykúrenie interiéru minie pod 1% (600Wh) a rozmrazujem denne.
- Žiadne vampire drain .. pre predstavu Niro nechám trčať niekde 2 týždne a nezmizne ani 1%
- Servis 25km od domu a v každom väčšom meste v SR aj zahraničí
- Lacnejšie diely, už aj blbá 12V je obyčajná lacná 50eur baterka
- 3.6kW zásuvka pod sedadlami, 40" HUD
- Alebo dám cenu ako SR+ a mám aj W2L, matrixy, a pod..
Nezdá sa mi vôbec, že by SR+ valcovala Ioniq5
"Nevýhody"
- Nemám SCH, ale bez toho viem žiť.
- Infotainment je hnoj - plánovanie neplánuje nabky a zostatkový dojazd. Bez toho som sa tiež naučil žiť. A možno raz bude OTA
- Comma.ai openpilot mi hravo nahradí Tesla Autopilota
- Likes 1
Komentár
-
Tesla nevalcuje nic, niekolko rokov sledujem Teslu a cakam az najdem jeden argument okrem zrychlenia, preco si ju kupit a zatial nic neprekonalo tie nevyhody zacinajuce zlozitou kupou, starostami pri pripadnom servise (to som ani netusil o nejakom zatvarani hranic), dokonca sa pridavaju dalsie a dalsie skutocnosti ako zvysena degradacia, prehnane WLTP dojazdy oproti inym znackam atd. Ale to ludom, ktori sa tym nezaoberaju do hlbky, resp. citaju len o Tesle a ine auta ich nezaujimaju a tym padom nepoznaju ich vlastnosti, nevysvetlis. Vies to Ty, viem to ja, vie to napr. uz aj milan84 ked konecne zazil nase EV ale je zbytocne to moc omielat, kazdy si vyberie to kde ma svoje priority.
-
Jo chlapci, tie vase pocity z YouTube.,
Keby ste Teslu mali doma mesiac a jazdili s nou (aj po zahranici) tak byste vyrazne zmenili nazor. Nie, nejdem vobec argumentovat lebo ma to nebavi. Ale vzdy sa po takomto prskani o Tesle od ludi, ktori ju nemaju a iba sa v nej odviezli iba usmievam .
-
Jiri GrandPa ono sorry ale tiez zdielam nazor ze SR+ je nepouzitelne. Aby som vZime nepresiel ani BA ZA v aute za 50 litrov je dost smutne. LR je ina kava aj co sa tyka zrychlenia aj dojazdu aj rychlosti nabijania ale to uz je 50+.
Preto som nesiel do SR+, proste nesplnalo moje poziadavky a v case rozhodovania nabijalo 100kW.
Kamos ktory ma rad rychle auta a pod 2,5l objemu nic nekupuje bol jazdit na tesle, efekt wow sa nedostavil, auto mu proste nesedelo, zrychlenie fajn ale pocit zjazdy ziaden.
Ja velmi uvazujem ze v januari by som siel do 2r LR napriek degradacii 8% ale uvazujem aj o EV6. Cena rovnaka. Len nechapem preco sa niekto zbavuju TM3 LR 2r za ceny okolo 42-45k. To mi vrta v hlave.
Sam este neviem.SCH je super siet a funguje, otazka je ci bude fungovat aj ked ju otvoria vsetkym autam. Predsa len je rozdiel uzavreta siet s 3 modelmi a spravit handshake so vsetkym na trhu.
Este treba priratat efekt znacky pri merani socialneho statusu, teda "pucky". Co mas za auto Teslu,wow, Kiu/Hyundai,ohhh.
Cas ukaze.Naposledy upravené mozeg; 20-07-2021, 17:20.
-
No ked porovnavas auta a uzitne vlastnosti tak by si mal porovnat zhruba rovnake kapacity baterie. SR+ je "neoptimalna" baterka, ked to poviem slusne. Inak k tej degradacii - ja mam auta uz 20 mesiacov, dojazd pri 100% spadol z 500 na 470 (6%) zhruba po 6 mesiacoch a teraz je to 14 mesiacov stale rovnake. Takze moze byt, ze to je ten uvodny pokles v kapacite novych baterii a teraz to bude drzat.
Ini vyrobcovia to bud maskuju hornym buferom (ktorey Tesla nema), alebo mozno baterky najskor "zahoria" a az potom pouziju.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 20-07-2021, 17:49.
-
Kazdemu co jeho jest. Ja som spokojny so Zoe na chodenie po zaostalom SK resp. vychodnej EU, AC 22kw je na nezaplatenie v mojich koncinach. Ked nie je DC nabijanie na AC nieje ziadny dovod buchat si hlavu o mur. Stacilo mi raz obhryzanie nechtov pri AC 6kw ked som prisiel s Konou k nabke a nefungovalo DC. Za mna bola Zoe najlepsia volba pre bytovkara, moje potreby a pokoj v dusi. Uvidim este ako v zime, ale zatial to vyzera ze jeho pomale DC nabija rovnako rychlo pri lubovolnej teplote, teda ci je vonku 15-20C alebo 29-35C po ekodialnicnej jazde. Kym niesu UFC nabky vsade popri ceste kade chodim tak mi nechyba 100kw DC nabijanie ktore realne pre xy podmienok ide par percent z krivky, ak vobec, Vystacim s jeho 46kwDC ked z 1-96% nabijem s priemerom 38kw za kazdeho pocasia, ako by som mal nabijat kratko x krat a stale zachadzat na nabky. Potom sa casova uspora UFC nabijania ultrarychlo straca. A este ked sa prida cena kwh ...
O par rokov ked uz tu nebude infrastruktura, ale ultrastruktura budem volit zrejme inak.
SCH Tesly nevnimam ako vyhodu zatial pre ich riedku siet. Chapem ze je to fajn pri tranzite dialkovom. ale ako domaci robit zachadzky 50km aby som sa rychlo nabil je nonsens. A ked mam s Teslou nabijat na 50kwDC/AC ako "bezby smrtelnik" tak naco mi potom je.
Po SK Zoe je super (na to ze je to segment B) a na obcasnu daleku dovolenku/sluzobku si mozem zobrat Teslu z pozicovne.
-
Neviem preco by TM3 SR+ nemala dat v zime BA - Zilina, ked ma tepelne cerpadlo a WLTP 448km. Navyse cinska verzia, ktora sa v EU predava ma LFP clanky, ktore maju minimalne dvojnasobnu zivotnost, menej im vadi plne nabitie a maju podstatne mensiu nachylnost na horenie. Jedinou ich nevyhodou je vyssia vaha. Pri cene 37500 bez DPH je to podla mna dobra kupa. U koho to este vylepsuje dotacia, cena sa dostane pod 30 tisic, tak ako kedisi sluboval Elon :-)))
-
To su zas porovnania 🙈 Kto by uz len “cross-shopoval” TM3SR a I5/EV6. To su auta roznych kategorii, s uplne rozdielnou filozofiou, karoseriou aj moznostami 🤨 jedine co tam je podobne je cena, ale kolko existuje ludi, co vyberaju cisto na zaklade ceny v ramci cross-kategorii a nemaju vopred zuzene podmienky na karoseriu a typ auta? 0.0001% kupujucich? To ako keby niekto uvazoval ci si kupi VW Sharan alebo Mini Cabrio. Nehovoriac o tom, ze TM3 je tu uz daky ten piatok, zatial co Ioniqov 5 alebo EV6 je na Slovensku tolko, ze hned zajtra si mozem kupit skladovku
-
mozeg cena dlhodobo taka v Slovinsku, kde davaju Slovakom po spravnosti bez DPH´ viď môj prehľad https://teslaclub.sk/node/63379?p=73072#post73072
-
jux tak to chce skusku teraz v lete BA-ZA a potom v Zime. Som fakt zvedavy ci tomu az tak pomoze to TC. Povodna tm3 bez TC tu trasu neda. Nevies nahodou ake presne clanky tam su v tej cinskej verzii. Rad by som si pozrel parametre tych clankov.
-
-
mozeg, odkial prosim ta mas za SR+ 2019 neda v zime BA-ZA ?
inak celu debatu ktoru som nechtiac sposobil tym ze som napisal pomer cena vykon u novej SR+ 2021 bolo myslene pre novu verziu, nove baterie, s TČ, cenou pod 40 bez DPH ale hlavne to auto je snad o 400-500kg lahsie ako ID4 alebo I5. (ano je to iny typ auta). Len mi prislo ze sa to tato verzia TM3 podcenuje. Ohladne degradacie ako pisal Jiri GrandPa tak nick81 tusim si pisal ze mas po 70 tis. degradaciu 1%, ale nie je to vlastne 7% (ak sa bere ze to ma 70kWh ?
-
Chcem sa ospravedlniť, nechcel som tu spôsobiť takúto burlivú diskusiu. Len v tej cene (pozeral som len konfigurator) už má konkurencia veľké baterky, tak aspoň pre mňa bola jasná voľba. Tá cena SR+ cez Slovinsko je dosť schopná. hudino To 1%. Od začiatku meriam dostupnú kapacitu medzi 0 až 100%. Je to tu viac krát popísané. Netto je 67.5kWh, nie 70kWh. Niro nemá veľke buffre.
-
hudino je dost youtube videi a porovnani aj LR a SR+2019 a SR+ to napr. Do Zvolena SCH proste nedalo. Zaroven aj tu ludia na fore uvadzali ze v Zime im klesne dojazd a prejdu aj len 180km. Preto chcem realne vediet co to auto dokaze. V lete v dazdi xy, pekne pocasie xy, zima xy. Napr. na useku TN ZA ubudne pri 120km/h z baterky o 40km viac ako je realna vzdialenost, v zime aj 50km vzhladom na kurenie a pneu. Takze napr eNiro prejde 250-350km po dialnici podla sezony a pocasia. A to je realita s ktorou ratam. To je cele.
-
hudino Nové dáva 66.3-66.4kWh pri 110 kmh (staticky pri 2kW odbere 66.6kWh). Po 15 mes 70 tis, bolo 65.7kWh pri 110kmh. Včera som napr. išiel zaniesť dieťa na Oravu. Pezinok štart s 92%, 130 do ZA, cez Terchovú do DK, a cez strečno do ZA na GW. Po 300km (na 74% prejdených) zostalo ešte 18% baterky. Dojazd stále ako nové. Škoda, že vlastníkom Tesiel stačí ScanMyTesla a výpočet degr cez dojazd. Už dávno mohol byť evDash napichutý aj na CAN tesly a mohli sme mať jeden spoločný nástroj na všetky autá.
-
Chalani, nemáte niekto zmáknuté z ktorých kontaktov/káblikov z horného osvetlenia sa dá potiahnúť nepretžitých 12V pre dashcam 24/7?
Komentár
-
Roman-ba Ako som meral tak som meral, napätie tam kleslo na 5V, len to zjavne ten step down už nedáva. Tak som išiel na OBD2 rovno na BEC12->5V ktorý používa evDash, 3A by mali bohato stačiť pre obe zariadenia. Dik za radu, nakoniec je to naozaj najjednoduchšie.
-
Dnes som bol na 75000 tis prehliadke s Nirom. Cena klasika za malú prehliadku. Dal som si updatnúť infotainment.
Kupodivu je nová verzia 210603. Takže skracujú interval vydania. Prešiel som menu, nejdu už kódy na dealer a engineering.
Zo settings zmizla možnosť nastavenia Android Auto a Carplay - enable a splitscreen ,.. je to pod menu v options (horna lista) ale iba ked ste na settings/projections obrazovke.
A trochu je niečo iné v navigácií - sivnú side buttony a je tam nejaký parking. Inak klasicky nič moc :-)
Naposledy upravené nick81; 04-08-2021, 15:17.
- Likes 3
Komentár
-
https://carwiki.de/kia-navi-update
Je tam download. Ale neviem ako bude fungovat ... Gen5W-Software Juni2021 und Karten Mai2021
EUR.S5W_L.001.001.210603 (entpackter Ordner)
EUR.S5W_L.001.001.210603.zip – Google Drive
Toto by mali byt novinky. Nic moc, na EV sa zas kasle
https://update.hyundai.com/RU/EN/updateNoticeView/343
-
Pôvodne zverejnené od EV_Future Pozrieť príspevkypo aktualizacii som len narychlo preklikol zopar sekcii, ale nezdalo sa mi, ze by sa nejako zmenilo menu na ICE verziu
- Opravená chyba kamery pri cúvaní
- Opravená chyba v spotrebe elektrických vozidiel
- Aktualizácia novej mapy
A nová funkčnosť zas nikde :-)
Naposledy upravené nick81; 01-09-2021, 08:57.
Komentár
-
https://update.kia.com/KR/KO/updateNoticeView/490
V Kórei sú už ďalej. Kia PAY na platenie za nabíjačky a parkovanie priamo z auta.
-
Konečne ide. Návrat do budúcnosti s autom 90tych rokov, ako ho označil Sandy Munro sa podaril.3 Fotky
- Likes 3
Komentár
-
Wilo Všetko. Robí to záznamy, uploaduje ich na https://connect.comma.ai/ vrátane CAN dát. Oni s tým vylepšujú systém ako robí Tesla a zároveň máš aj lokálne na disku záznamy (tu je 256G SSD). Ak máš simku cez mobil vieš pozerať live záznam v low quality, take screenshot, zamerať pozíciu auta a pod. Plus to "pilotovanie" ... Ale Hyundai/Kia zatiaľ iba točí volantom, radar majú hacknuť na konci roka. https://www.mojelektromobil.sk/comma...o-pilotovanie/
Comma three je konečne profi na mieru hardvér a nie telefón v 3d printed krabičke.
Hw špecka https://github.com/commaai/openpilot/wiki/Comma3Naposledy upravené nick81; 17-09-2021, 07:32.
-
fiha som nevedel ze je comma.ai aj na eniro, noice.
anglicky hovoriaci zdatni si mozu pozret - https://www.youtube.com/watch?v=4PwgZX9G9Xo, tipek robil pre teslu
-
Teq Ja som pridával podporu na eNiro do official repozitárov ešte minulý rok. To ti bol iný rituál :-D Čo ma teší za posledné mesiace pridali Honda-E a pribubúdajú masívne VW group autá (bol tam pred letom iba golf).
ATLAS_MK1 = "VOLKSWAGEN ATLAS 1ST GEN" # Chassis CA, Mk1 VW Atlas and Atlas Cross Sport
GOLF_MK7 = "VOLKSWAGEN GOLF 7TH GEN" # Chassis 5G/AU/BA/BE, Mk7 VW Golf and variants
JETTA_MK7 = "VOLKSWAGEN JETTA 7TH GEN" # Chassis BU, Mk7 Jetta
PASSAT_MK8 = "VOLKSWAGEN PASSAT 8TH GEN" # Chassis 3G, Mk8 Passat and variants
TCROSS_MK1 = "VOLKSWAGEN T-CROSS 1ST GEN" # Chassis C1, Mk1 VW T-Cross SWB and LWB variants
TIGUAN_MK2 = "VOLKSWAGEN TIGUAN 2ND GEN" # Chassis AD/BW, Mk2 VW Tiguan and variants
TOURAN_MK2 = "VOLKSWAGEN TOURAN 2ND GEN" # Chassis 1T, Mk2 VW Touran and variants
AUDI_A3_MK3 = "AUDI A3 3RD GEN" # Chassis 8V/FF, Mk3 Audi A3 and variants
AUDI_Q2_MK1 = "AUDI Q2 1ST GEN" # Chassis GA, Mk1 Audi Q2 (RoW) and Q2L (China only)
SEAT_ATECA_MK1 = "SEAT ATECA 1ST GEN" # Chassis 5F, Mk1 SEAT Ateca and CUPRA Ateca
SEAT_LEON_MK3 = "SEAT LEON 3RD GEN" # Chassis 5F, Mk3 SEAT Leon and variants
SKODA_KAMIQ_MK1 = "SKODA KAMIQ 1ST GEN" # Chassis NW, Mk1 Skoda Kamiq
SKODA_KAROQ_MK1 = "SKODA KAROQ 1ST GEN" # Chassis NU, Mk1 Skoda Karoq
SKODA_KODIAQ_MK1 = "SKODA KODIAQ 1ST GEN" # Chassis NS, Mk1 Skoda Kodiaq
SKODA_SCALA_MK1 = "SKODA SCALA 1ST GEN" # Chassis NW, Mk1 Skoda Scala and Skoda Kamiq
SKODA_SUPERB_MK3 = "SKODA SUPERB 3RD GEN" # Chassis 3V/NP, Mk3 Skoda Superb and variants
SKODA_OCTAVIA_MK3 = "SKODA OCTAVIA 3RD GEN" # Chassis NE, Mk3 Skoda Octavia and variants
-
SKolja Čas nie je problém, skôr tie financie. Moju starú comma 2 sme nainštalovali na parkovisku v Brne do hodiny. Inštalácia nevyžaduje žiadne špeci znalosti, ssh a pod, všetko už beží cez GUI aj keď chce niekto môj fork (cez smiskol wrapper https://smiskol.com/fork/nickn17/eniro2020svk). Upgraduje sa to samé cez OTA.
-
nick81 cas nie je problem pokial to uz mas zabehane, ale pocitam ze bude treba trochu s tym pojazdit a dotunit parametre (kedze Ioniq2018 nie je priamo podporovany). Financne to je tiez narocnejsie, ale verim tomu ze na behanie po meste v kolonach by mi to usetrilo kopec nervov a to sa oplati ;-)
-
SKolja Ioniq 2018 si ideálne zisti cez discord či to má niekto. Ja bežím na default configu, neladím nič. Síce aktuálny steering na rozbitých cestách v nízkych rýchlostiach trochu trasie volantom, ale to nie je primárne určenie. Kolóny - štart/stop ide úplne samo aj hodinu bez potvrdzovania, okresky/diaľnice detto (max. mu pomôžem zrezať prudké zákruty). Čo sa týka steeringu XPS mal špičkové PID, v celom rozsahu išlo plynulo s ešte lepším točením prudkým zákrut, ale odmietli mi commit s tým, že to chcú riešiť nejako úplne adaptívne. Tak preto neladím nič.
Komentár