Tepelné čerpadlo ÁNO vs NIE. Vďaka Rafo sme v polke januára porovnávačku 2x Niro na trase PN-ZA a späť. Konečne sa podarilo ako tak spracovať dáta a video.
Chcem ešte zdôrazniť, že moja TČ verzia bola vo výhode - trochu predhriata baterka nabíjaním v TT a o 0.5 bar viac na pneu (nezladili sme to).
Verzia bez TČ si viedla mimoriadne dobre. Počas trasy sme si volali rozdiel na kúrení bol cca 1-1.5kW. Motor bol cca rovnako. Vo finálne verzia s TČ v smere do ZA bola len o 0.2kWh/100km lepšia, a cestou späť to bolo cca do 1kWh/100km. Rafo prosím oprav ma, ak si to zle pamätám.
Na nejaké mestské jazdenie (kedy sa dá dobiť pravidelne doma) alebo diaľnice pri spotrebe cez 20kWh/100 tam je TČ zbytočné, ak nie je v cene. Dobije sa, keď treba a prínos je minimálny. Kde si myslím, že má malý prínos je pri prespávaní v aute, resp. diaľkové trasy po okreskách. Obe sú pre väčšinu dosť minoritné prípady. Toto platí v prípade eNira, kde sa TČ používa len na kúrenie. Samozrejme pri TM3, kde octovalve vie TČ použiť aj na dohrev baterky to je iná vec. VW ID.3 neviem ako to má zapojené.
Čo je zaujímavé v SR máme pár kúskov verzií pre francúzko/španielsko aj bez PTC výhrevného telesa. Pri nabíjaní okrem prúdu teda nemá čo zohrievať baterku.
Vo veľkom minuse, sa nabíjanie na DC môže dosť slušne natiahnúť.
Chcem ešte zdôrazniť, že moja TČ verzia bola vo výhode - trochu predhriata baterka nabíjaním v TT a o 0.5 bar viac na pneu (nezladili sme to).
Verzia bez TČ si viedla mimoriadne dobre. Počas trasy sme si volali rozdiel na kúrení bol cca 1-1.5kW. Motor bol cca rovnako. Vo finálne verzia s TČ v smere do ZA bola len o 0.2kWh/100km lepšia, a cestou späť to bolo cca do 1kWh/100km. Rafo prosím oprav ma, ak si to zle pamätám.
Na nejaké mestské jazdenie (kedy sa dá dobiť pravidelne doma) alebo diaľnice pri spotrebe cez 20kWh/100 tam je TČ zbytočné, ak nie je v cene. Dobije sa, keď treba a prínos je minimálny. Kde si myslím, že má malý prínos je pri prespávaní v aute, resp. diaľkové trasy po okreskách. Obe sú pre väčšinu dosť minoritné prípady. Toto platí v prípade eNira, kde sa TČ používa len na kúrenie. Samozrejme pri TM3, kde octovalve vie TČ použiť aj na dohrev baterky to je iná vec. VW ID.3 neviem ako to má zapojené.
Čo je zaujímavé v SR máme pár kúskov verzií pre francúzko/španielsko aj bez PTC výhrevného telesa. Pri nabíjaní okrem prúdu teda nemá čo zohrievať baterku.
Vo veľkom minuse, sa nabíjanie na DC môže dosť slušne natiahnúť.
Komentár