Idu krute mrazy okolo -9 v noci cez den -3buduci vikend by sme to mohli vyskusat vyhovuje?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
e-Niro a nórska zima:
https://www.youtube.com/watch?v=YlucsA-ugqc
Ako to vidíte SK majitelia? Myslím tú zimnú spotrebu...
Komentár
-
Čakal som na to video už pár dní. 4.6 kW HVAC dosť masaker, porovnanie s novou TM3 2021 tiež - tie spotreby 2021 TM3 sa im veľmi vydarila do tej zimy. Toto by mal byť eNiro MY21 a ten má mať od leta "lepšie" čerpadlo.. Ak je to tak, je to trochu sklamanie voči Niro vs TM3 MY21 modely. Tesla sa s tým lepšie vyhrala. Len nepostrehol som čo mu to dali 20-21? a či to má vôbec TČ.Naposledy upravené nick81; 10-01-2021, 21:15.
-
-
Moje finálne AC riešenie na výlety a núdzové dobitie do eNiro frunku. 5m Type2 - Type2 a pre CEE 15m s redukciami sa vyskladá ako 5m Type2 + 10m CEE predlžovačka. Vďaka wallboxu nemám potom zbytočne 5m kábla naviac a Type2 kábel sa zúžitkuje aj pri nabíjaní z CEE. Odskúšaný LifePo4 štartér už X pomohol - potom už je aj novšia kompaktná verzia bez kompresora (na Ioniqu tiež pár krat otestovaná). Obr. ilustračný, celé som to prehádzal, aby sa dal zatvoriť kufor. Všetko je v 22kW verzií (nebol zámer), pri 11kW by to zabralo výrazne menej miesta. Ale aspoň to nebudem musieť v budúcnosti meniť.
Jiri GrandPa Ďakujem za tip kabel-licht.de. Na faktúru, do pár dni doma. A presne to, čo som hľadal.
Naposledy upravené nick81; 15-01-2021, 08:28.
Komentár
-
No a teraz to treba porovnat s tankovacou pistolou na benzinke, desive porovnanie. Skus vysvetlit beznemu uzivatelovi co ma vybrat a co robit ak... Taketo zatial nedotiahnute veci zabijaju elektromobilitu. Btw. tiez mam eNiro a chvalabohu som zatial nemusel startovat cez kable.Naposledy upravené mozeg; 15-01-2021, 09:47.
-
mozeg Myslím, že bežný používateľ EV toto nepotrebuje. Má to pre neho minimálne využitie za kopec peňazí. Chcem to hlavne kvôli tripom na sever a pre prípad núdze. AC/DC sú už dnes skoro všade. Štart káble sú úplne nanič ak predkom auta pri stene a okolo máš zaparkované auta.. Sú krátke.. Štartér používam tak často, lebo keď sme ladili sleep mode pre evDash, bežne sa stávalo že tým ako komunikoval cez obd2 pri vyp. aute, tak sa neuspali všetky jednotky a vybilo baterku. Ale aspoň mám odskúšané aký zložitý štart je v zime a pri totalne vymlátenej baterke. A hlavne že to funguje, lebo chalani mi tu odporúčali skôr väčšie Pb aku.
-
Toto je výbava šitá na mieru pre Nika. Vychádza z jeho skúseností a špeciálnych potrieb. Bežný užívateľ napríklad v Blave nepotrebuje nič. Ja mám podobnú zostavu, lebo keď som s EV začínal, tak som musel nabíjať zo štvor a päťkolíkov po dvoroch, kde som práve pracoval. Aj dnes mi na ceste nikdy nechýba maličký prenosný WB (sivá krabička pod merákom vľavo hore) a nabíjací kábel typ2. Pokiaľ idem mimo nabíjacích bodov, tak beriem aj predlžovací kábel a redukcie a veľakrát mi to pomohlo. Zatiaľ som nepotreboval štartér, ale rád si ho zaobstarám, lebo verím Nikovým skúsenostiam a nedôverujem Hyundai starostlivisti o 12V baterku. Merák a sersamkľúče nosím tiež, lebo ich používam k práci.
-
Pavol AUX battery saver sa spúšťa len 1 x denne na 20 min. Ak niečo drainuje baterku rýchlejšie (napr. Roman-ba zle zatvorený kufor na Kone), tak žiaľ skôr vybije. Vždy sa to dá riešiť po starom vybrať baterku a nabiť doma, alebo cez káble (len odporúčam potom dlhšie káble). Štartér mám na cesty mimo civilizáciu (opustené parkoviská, odbočky), kde viem nahodiť auto aj sám. Tiež to myslím bežne nikto nepotrebuje. Aj keď 60 eur za tento novší LifePo4 je fajn. Zároveň núdzové svietidlo. https://www.alza.sk/auto/compasss-po...253178.htm?o=2
-
Catchcash Ako koho. Mňa to fascinuje :-D Ale každý asi nie je elektrický uchyl :-DDD Ja v tom vidím taký ekvivalent ako keď si nejaký fosil do terénu berie so sebou 1-2 kanistre paliva. Extra výbava pre extra prípady Som rád, že sa to zmesilo do Frunka a neberie to žiadne miesto v kufri.
-
Vybava bezneho elektromobilistu je skoro totozna, minus startovacie kable a tie pristroje, co zabera prave najmenej miesta zo vsetkeho. To co zabera miesta najviac su prave tie nabijacie kable - Type2, Schuko plus pripadna predlzovacka, kedze bezne zasuvky pri hoteloch, v garazach atd byvaju casto blokovane smradochmi. A prave pre toto by malo mat kazde EV standardne Frunk kam sa to uprace. Len tazko to vysvetlit dinosaurom, co maju stale potrebu davat pod kapotu komplet techniku.
-
Catchcash Ja som 220V Schuko (a obcas aj panicky CCE) vozene v kufri este nikdy nepouzil. Jedine Type2 kabel na AC stlpiky. A ako bytovkar nabijam len na verejnych nabkach a to sa este stiham aj vyhybat GW. A to jazdim po vychodnej polke SR kde je to podstatne riedsie s nabkami ako na zapade. Vzdy som to nejako s dojazdom 100-250km dokazal zvladnut. Takze ta vybava na fotke s pouzitim zdraveho rozumu a planovanim naozaj nieje nutna pre kazdeho. S dojazdom eNira uz vonkoncom nie. To uz pouzite prirovnanie ze to je vybava ala na safari alebo Dakar sedi.
-
@mozeg: standartna vybava je L2 kabel a 240V Schuko nabujaci kabel. Vsetko ostatne su veci ktore by bezny uzivatel nemal potrebovat. Co ma hneva je ze zatial som nevidel EV, kde by bolo urobene miesto specialne na tieto kable tak aby boli pristupne a zaroven skladne ulozene. Vyliskov a schranok na kadejake veci (kluc na kolesa/zdvihak) robia kopec a kabel, ktory je potrebny skoro po kazdej jazde (ak clovek nema vlastny walbox alebo nenabija iba na DC nabijackach) nechaju hodeny v taske v kufre.
-
SKolja Ved toto je "standardna vybava", len je prisposobena na 64KWh auto. Type2 + (3x)220 .. Pri malych baterkach (ioniq/citigoe) staci 220 na dobitie cez noc. Len mne to vtedy nabija 20-30hod. S tymto si dobijem tiez za noc. Nabijanie cez 220V 10A som zazil raz na chate a uz to nechcem zazit. Decka mi lietali 2 dni kolobezkou cez predlzovacku, pritom par metrov od auta bol rozvadzac s 3f CEE.
-
Peter A Kupoval som rovno v cez Inchanet https://inchanet.com/produkt/adapter-cee/
-
mozeg - k tankovacej pištoli sa dá prirovnať iba kábel nabíjacieho stojana. pre spaľovák a jeho plnenie nádrže je potreba prinajmenej bandaska s nástavcom, lievik so sitkom, rozšírenie hadica so spätným ventilom (dnes hubou nenasajem), krhla, barel, ... pamätám. nedávno v inej diskusii pri komentoch k možnému výpadku elektriny som zaspomínal ako na palivových stojanoch bol otvor, kam sa zasunula páka a čerpalo sa ručne.
-
Tak ja vozím v aute len Type 2 kábel a použil som ho zatiaľ len 2 razy. Potom mám 230V predlžovačkú takú poriadnu som si vyrobil znesie aj 32A. Tá má 10m a spolu s domácou nabíjačkou ktorú beriem len na dlhé cesty som v dosahu zásuvky do 17m a to mi zatiaľ vždy stačilo. No a potom už len 5 metrové štartkáble keby skapala 12V batéria, ale odkedy som kúpil novú už sa mi to nestáva. Zaujímavé je, že si oveľa častejšie všímam, že sa cez DC/DC menič dobíja tá 12V batéria z trakčnej. Nerozumiem tomu, prečo sa auto dostane do stavu že sa vymláti 12V batéria tak, že sa nedá ani naštartovať. Pritom stačí aj maličká batéria z motorky aby sa pripojila trakčná batéria a už sa spustilo dobíjanie. Stará batéria mala prerazené články a mám za ta, že napätie skokovo kleslo na 6-7 V a už sa dobíjanie nevedelo aktivovať.
-
SKolja neboj, ked sa Skodovka rozbehne a Enyaq bude uspesny tak zapoja svoje Simply Clever riesenia a popri dazdniku vo dverach a skrabke vo viecku nadrze vymyslia aj mega hyper ulozny priestor na kabel. Daky samonavijaci bubon s Type2 kablom ulozeny v podbehoch alebo take cosi 🙈 daj tomu cas. A kym sa Skoda rozbehne tak ostatni si musia vystacit s frunkom (alebo jeho absenciou).
-
-
Pôvodne zverejnené od Roman-ba Pozrieť príspevkyStará batéria mala prerazené články a mám za ta, že napätie skokovo kleslo na 6-7 V a už sa dobíjanie nevedelo aktivovať.
https://youtu.be/lX6P76QyDec?t=196
Komentár
-
Dávajte pozor pri nízkom SOC. Nie je turtle ako turtle mód. Bežne do -3C out, ak je 17C na baterke (120kmh) tak je ok. Pri 8% soc napíše 25km dojazd a následný turtle obmedzí do 35kW výkon ... Toto ide prakticky do 2%(nižšie som nebol). Včera som robil na D1 battery drain test pri -8 až -13C. Rýchlosť som sa väčšinou držal na 95-100kmh gps. Chcel som vedieť, aká bude dost.kapacita baterky pri čo najviac studenej baterke.
Pri meraní sa potrebujem dostať na 4.9%soc, tak sa to snažím trafiť ešte pred exitom z diaľnice (Blatné). Baterka mala 6-7°C. Pri 5% soc auto vypísalo low battery a netradične dojazd 13km. Bolo to tak 1 km pred exitom. Hneď ako sa to preplo na 4% začali sa diať divy.
Idem na most privádzača (mierny kopec) smer Senec. Tlačím pedál na zem a limit bol tak 6-7kW auto 20-30kmh,, Po kilometri začalo auto ešte viac spomalovať na 10-15kmh, spotreba motora bola 1kW, ECO+ vypnutá klima. Moje šťastie, že som nebol na diaľnici medzi kamiónmi (TT-BA). Bolo ich tam v nedeľu večer kopec. Pred SC to vyzeralo, že auto končí.. Tak som zastavil, auto OFF, a po minute zapol. Cca 30kmh som sa dovliekol na prvý NEXT-e, ani som neskúšal ísť na UFC.
Ešte pozn. korytnačka mód na displeji za volantom prekrývala celý čas displej.
Stretli ste sa s takýmto niečím?
Komentár
-
Nie si prvy, posielam odkaz: https://youtu.be/6gXv1pmBEXk
-
mozeg To video zachytava co sa stalo ale chlapik rozprava sem-tam nezmyselne zavery (aspon podla mojho nazoru), Napr. ze mu mu auto po dobiti na 100% skalibrovalo bateriu a ubralo tusim 13 mil z dojazdu a mysli si ze to je tych 13 mil ktore mu ukazoval pri 5% baterie a vskutocnosti tam neboli. Jedno je pravda, ze baterie pri nizkych teplotach a nizkom stupni nabitia mozu divne reagovat a skokovo menia vlastnosti. Je uz len na BMS toho daneho modelu ako sa zachova a ci bude viace preferovat ochranu baterii (predpokladam) alebo maximum dojazdu.
-
mozeg Toto je uplne nieco ine. Ja mam "skalibrovanu".. Behom tyzdna robim uz druhy test kapacity (100% ->3%) ... Len v prvom bolo vonku max -6C a baterka mala 17C a druhy bolo do -13C a drzal som baterku nakratko nizsou rychlostou na 6-7C. Chcel som zistit o kolko menej bude dostupna kapacita v roznych teplotach baterky (25C, 17C, 7C). Lebo kazdy o tom hovori a striela laboratorne cisla, ale z praxe nic.. Korytnacka .. len som chcel dat vediet, ze pri 7C baterke sa uz zacinaju diat ine veci. Nesuvisi to s kalibraciou. Takze pozor napr na lyzovacky a dlhe presuny. Mam data zo 17C aj 7C, idem vcerajsie spracovat. Tam bude pekne vidno limity .. 35kW limit bol len chvilku, a potom prudko padal. Ak je tu nejaky magor ako ja,, mam tabulku v 2sec intervale. Tam je to este prehladnejsie ako z videi Sumar: Zistime ako kolko menej je cca dostupne v roznych teplotach, ako sa to chovalo na konci, a velmi zaujimave je ze po nabijani auto islo do LTR s 0C kvapalinou a motorom vychladenym za 2hodiny v -8C.. Uz po 60km bolo auto v silnom coldgate urovne 2.
-
hudino Kazde auto ma svoje "neduhy", ale dost zavisi na preferenciach, co kto chce a vyzaduje. Co sa tyka Nira.. to LTR ma stve.. namiesto toho aby to zatvorilo okruh ako ID.3 tak to v -8C stahuje na 7C z optimalnych 25C... Na to nie su pekne slova. Na druhu stranu, to auto ma dost veci dost vydareny. A mod menezmentu sme uz z BMS dekodovali. Vcera prebehli testy na ovladanie auta - dvere, svetla, vyhrievanie volant, unlock/lock nabijacieho konektora. Zostava mi len posledky krok - donutit BMS ku zmene modu .. Potom to bude uplne v suchu. Budem si vediet predhriat auto pred nabkou, alebo drzat optimalnu teplotu medzi nabkami .. Pre mna bude to auto potom plne akceptovatelne aj ked nema >=100kW
PS: Robim to aj kvoli osvete. .. Aby ludia robili na automobilky tlak a vyrobcovia coldgate riesili. Je fajn ze niektori tuzemski novinari na to uz upozornuju ako sucast testu.
-
nick81 na Leafe mam v mrazoch podla diagnostiky viac kWh k dispozicii. Konkretne napr. september/januar asi o 0,7kWh. S tym suvisi aj SOH, ktore mi vzrastlo o cca 3 percenta - ako kazdu zimu.
Nie som si isty s tou korytnackou, ze ako to presne myslis. Ked ides s vyraznym vybijanim, naskoci ti rychlejsie-aj ti obmedzi vykon. Ked sa "kotulas" a len hladkas pedal, zajdes podstatne dalej. Toto si myslel?Naposledy upravené milan84; 18-01-2021, 17:53.
-
milan84 Korytnačku som za min. rok videl často .. Robil som veľa prechodov zo 100 do 2-3%.. Ten posledný min. týždeň v -6C. Vždy sa to chovalo exaktne. Tj. 8% oznam o zostavajúcich 25km. A potom cca pri 5% korytnačka ktorá zmizla. Power obmedznený na 35kW ale držal sa až do konca 1-2%.
Včera to bolo iné, korytnačka oznam v strede clustera svietil nonstop. Oznam bol pri 5% o 13km (nie 8%).. A už po 1% na useku 2km začali také škrty, že ak by som išiel do kopca tak ani na to nemám dovolený limit. Limity 7kW, neskôr 1kW a pedál na podlahe - viac to nedalo. Zanalyzujem dáta, aby som vedel čím to bolo, a hlavne aké boli limity. Ale aj pred týždňom nebol problém prejsť s tým zostatkom 10-15 km s 35kW obmedzením.
-
Nemam exaktne cisla, no raz som teslou tahal do ciela na vrchole mierneho kopca s prevysenim asi 100m na 1km 2t prives a skoncil som pri SoC 3%. Teplota vonku bola kusok nad nulou. Pokles SoC bol adekvatny rychlosti a stupaniu. Kurenie som mal vypnute uz skor, Nemal som pocit, ze by sa auto spravalo nepredvidatelne. No pre istotu som v cieli hned dal z privesu dole auto, co som viezol, odpojil prives a dal hned auto nabijat.
-
hudino - ja obcas chodim aj pod 5% ale Tesla taketo psie kusy nerobi. Ked ides, tak sa bateria zohreje a nie je dovod aby ju auto chladilo, prave naopak. Tesla pod nejakych 6% obmedzuje maximalny vykon motor aj maximalnu rekuperaciu ale to je vsetko. Dovoli ist aj do 0% a este mas (podla okolnosti takych 10-30km k dobru pre nudzove dojdenie k nabijacke.
Mne osobne sa este "nepodarilo" ostat na suchu niekde.
-
hudino Preco odrazdza? Ved s ICE tiez nejdem do prazdnej nadrze, ked zasviti oranzova (co byva zostatok 25-15% nadrze), tak treba natankovat, rovnako ako treba pomyslat na nabitie ked klesne bat pod 25% a nie cakat na 3%, to akoby sa cakalo na posledne 2l v nadrzi. Netreba cakat od EV zazraky, pouzivat zdravy rozum a vsetko je v pohode.
-
Taur Myslim, ze vylucuje Niro nie kvoli dojazdu, ale tym zisteniam = nelogickemu chladeniu baterky/extra silny coldgate v porovnani s konkureciou v tej triede. Popravde ja vediet o aute co teraz. Asi by som vtedy (03/2020) este cakal .. Na Ioniq5, ci nove 800V Kia. Ale dufam ze to nejako hackneme, ked sa Kia ku tomu nema ,, potom problem zmizne.Naposledy upravené nick81; 18-01-2021, 19:51.
-
nick81 pisal "odradza od kupi dalsieho EV". Chapem to ze vseobecne, nespomina eNiro. Zhodou okolnosti nedavno som aj ja dochadzal "na vypari", ale som to mal vypocitane, no ked mi na dialnici pisalo dojazd 6km a navigacia hlasila k nabke 6,4km uz mi dupku lepilo, ale som, veril ze 500m zelezna rezerva tam bude resp od vyjazdu z dialnice ze pocas tych 2-3km po dedine tych 400m zrekuperujem, A vyslo to, nemusel som tlacit. Pod 5km mi uz prestalo udavat km, len ciarka a ked som zacal nabijat pisalo 2%.
Cele to bolo vykalkulovane, nemrzlo a bat bola zahriata 185km jazdou, jednym kratkym priebeznym nabijanim a mozno trochu aj rekuperaciou. Vyslo mi to ale na chlp, no bol to ku koncu adrenalin.
-
Taur Som pochopil ako dalsie Niro do firmy A potom sa pytal na Teslu Teslu nemam, ale za mna nepaci sa mi tam to plytvanie. Ohrev baterky do xx na 50kW a pod..Neberte osobne pls. Kazde auto je ine. Takisto sa kazda BMS chova inak blizko vybitia a pod. Tesla napr vie pouzit cerpadlo aj na ohrev baterky, Niro to nevie .. cerpadlo ma len na ohrev kabiny. Cize nie je TC ako TC Nedaju sa vseobecne zrovnavat tieto ID.x, Tesly, Nira, kazde ma nieco lepsie spravene, a nieco zle.
-
nick81 s toho co tu pises mi vychadza, ze v BMS su nastavene nejake limity pri nizkom stupni SoC pri ktorych hrozi poskodenie baterie a ked sa splnia podmienky tak BMS zacne reagovat podla dat co dostane z baterie a vypne tak aby zabranilo moznemu poskodeniu baterky a vyzera ze zmeny dat z baterie su skokove a nie linearne a preto to nepredvidatelne chovanie. Ked budes mat natestovane, bude velmi zaujimave vidiet tie hranicne hodnoty pri rozlicnych teplotach. Ja by som to na mojom aute nerobil, ale v plnej miere Ta v tom podporujem, neviem ci automobilky pri vyvoji zbieraju data tak systematicky ako Ty. Keby som bol managerom v Huyndai/Kia, tak uz davno si zamestnany v R&D alebo v testovacom oddeleni :-).Naposledy upravené SKolja; 19-01-2021, 09:59.
-
Taur v tomto specialnom pripade ide o to, ze bateria stale este ma dostatok kapacity, ale jeden clanok vykazuje uz hranicne hodnoty a BMS koli ochrane baterie zredukuje vykon aj ked iba jeden clanok v baterii vykazuje nedostatocne napatie. To sa ti v benzinovom aute nemoze stat, pretoze tam je nadrz iba jedna. Na tych co maju viac nadrzi (napriklad Landcruiser) stale mozes pokracovat v jazde aj ked jedna nadrz je prazdna. Na EV nie.
-
hudino Na dialnici je minimum 80, ak ides menej na najblizsom vyjazde z nej musis vypadnut, alebo odstavit auto na krajnici/odpocivadle. Doslo mi na ICE palivo ked som testoval max dojazd , ale to som mal bandasku v kufri. Aj ICE aj BEV doplnam zavcasu, tak zostavam v pohybe...
-
Taur no ano, lenze ked ti EV obmedzi vykon natolko, ze sa suchces 20-30kmh a nahodou sa zrovna ocitnes na D1 kde je uplna absencia krajnice tak prajem vela stastia a pevne nervy, ked sa za tebou vynori polsky kamion. Najma ak vezies celu rodinu. Myslim, ze tvoj pohlad na “cintlavost” by sa razom zmenil to, ze si treba nechavat rezervu a mysliet na to pri planovani cesty a nechodit na doraz je jasne, ale aj tak je to imho vazny problem, ktory by mal riesit kazdy vyrobca, ci uz pridanym bufferom alebo zmenou BMS tak, aby reportoval presnejsie udaje. Nech hoci konzervativnejsie nastavia vypocet dojazdu, ale toto moze byt fakt v urcitych situaciach nebezpecne. Tesla sa takto chaoticky nesprava ked ides na posledne vypary a da sa na udavany dojazd spolahnut, takze urobit sa to zjavne da.
-
Wilo Posledne co som siel so ZOE I takto prakticky do tla, mi najprv len navrhoval zvazit zapnutie ecomodu, ked som ho ignoroval pri 6km dojazde ho sam aktivoval (bol som prave na dilanici), ale v pohode som ho deaktivoval tlacitkom. Ja som zastanca toho aby sofer mal vzdy kontrolu a nadradenost nad vsetkymi systemami auta. Napr prave z takych dovodov ako spominas jazda na dialnici. Mne ten ekomod zapol 1,5km pred vyjazdom a 4km pred nabkou, tak som ho vypol, ale keby sa nedal vypnut resp.by som mal daleko k nabke urcite by som pri prvom vyjazde zliezol z dialnice, lebo mimo nej najdem 220V, Na dialnici jedine pumpu alebo motorest a ak je daleko tak zostat stat vystaveny na dialnici nic moc.
-
-
Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevkyna Leafe mam v mrazoch podla diagnostiky viac kWh k dispozicii.
Keď započítam tento tvrdý limit korytnačky. Rozumne sa dá použiť 62kWh ... Potom je to už dosť nebezpečné. S 1kWh sa nedá hýbať. Nie na diaľnici bez odstavného pruhu, ani do kopca.
Ešte pikošky do 100% po 2 hod mal motor s invertorom -9C, čiže teplota aká bola vonku.
Chladiaca kvapalina tým, že nemala -1C .. ale až 0, auto zaplo LTR mód.. 20-25C z baterky putovalo na ohriatie kvapaliny a motora Baterka mala po 60km 8C, keď kvapalina skočila na -1C a vtedy sa LTR prepol do OFF...
Neviem ako toto diletantstvo nazvať... To sa ani zámerne nedá spraviť :-(
Tu sú dáta. O pár videií skôr je zalogovaný aj ten min. týždňový test.
https://youtu.be/xCIC1otEhcghttps://youtu.be/xCIC1otEhcg
- Likes 1
Komentár
-
Miroslav Rojko Low temperature radiator. Tu som to zhrnul pre nasincov
https://www.mojelektromobil.sk/pomal...coldgate-blog/
Z tohoto som vychadzal
https://electricrevs.com/2018/12/20/...gement-design/
Teraz, ked som analyzoval jazdy za 1.5 mes (cca 150 tis riadkov, tak to je to tam jasne) - su 4 mody - PTC, OFF, LTR, COOLING.
Na nabke sa pouziva PTC, OFF, COOLING
Na trase OFF a LTR, (v lete mozno COOLING). PTC mod sa mi zatial nezapol. Uvidime neskor.
-
Keďže mali byt veľké mrazy tuto noc, nechal som auto dve noci vonku, aby som konečne videl PTC (ohrev baterky v nastavením “zimnom režime”). Bolo v noci -14, ráno pri -10 som s autom vyšiel na cestu a nič. Spotreba po10 km na ochranu batérie bola nulová, takže pri jazde sa PTC nezapína na Kone ani pri -10. Keď som došiel na nabku, pri 40% SOC nabíjalo 16kW vykonom, až po 10 minútach stúplo na 21kW.
-
Miroslav Rojko Smutny stav. Podla vyjadrenia servisu ma winter reagovat uz pri -5C. Dalsia hladina -15C. Dohrev by mal byt na 5C, alebo bolo to tam tak napisane dost chaoticky. 21kW je 0..4C min.teplota baterky. Pri 16kW musela byt v minuse. :/ Chystam sa zmerat aj tieto data, kedy sa PTC sam aktivuje. Len zatial tu mame dost maly minus a covid situacia nepomaha. Ale snad bude prilezitost.
-
milan84 ako píšem, mám zapnutý zimný režim a Luboš písal nado mnou, že PTC sa mu tiež nepodarilo pustiť pri jazde. Takze som len potvrdil jeho skúsenosť z eNira aj na Kone.
-
milan84 PTC mi zapina len na nabke do 15C.. Obcas evidujem do 20C (2 nabijanie vcera po drain teste). Resp do 5C nad 60% soc raz bolo. PTC pri stojacom aute nemam zachyteny, lebo take minusy tu neboli a baterka je dobre zaizolovana, strasne pomaly pada. Takisto po ceste, analyzoval rucne som od zac dec. trasy. Ani raz sa pocas jazdy PTC nezaplo, ani vcera lebo bat mala 7C, nezaujimalo ze vonku PB bolo -15C. Chce to nejaku -35 na ceste, resp. stojacu -15,-20 .. necham auto bezat a logovat.
Uplne by stacilo aby po nabiti nechladilo tym LTR... ID.3 toto uplne valcuje, asi vsetky ine lepsie EV to valcuju.
-
Pisal som Kie, nech mi potvrdia ze na tom realne robia. Ak nie, idem obstrelovat BMS ja. Ak najdem sekvenciu kludne aj m5stack bude prestavovat BMS podla vodicoveho zelania. Je to posledna vec co mi chyba zistit. Je chore aby sa venovali len novym modelom, ktore maju v coldgate 135kW a na takuto chybu 2-3 roky kaslali. Predpokladam ze Konu/Niro/Soul chcu este nejaky cas vyrabat.
-
Mam jednu info. Prechadzam tabulky. Cca pri 4.3% soc doslo o obmedzeniu vykonu na 1.1 - 1.8kW. Pri 1.1 bola rychlost okolo 20kmh, pri 1.6kW cca 45kmh. Okreska pred SC z TT. Auto som odstavil a na pol minuty vypol.. Potom uz davalo cca do 8-16kW,. Ak budete mat pod maler, vypnite teda auto na chvilu.
-
Mna este zaujima jedna vec ak uz rvu do novych Kon a Nir 811 clanky ako sa to prejavilo na dojazde? Bud sa mal zvysit dojazd alebo ma byt auto lahsie. Menej clankov pri rovnakej kapacite- pocet modulov asi zachovali. nick81 ty mas 2020 verziu ak rozumiem spravne tak pocet clankov sedi s 2019. Takze jedine vysvetlenie je ze ide o 811 clanky v oboch pripadoch. Bude tu niekto mat 2021 konu alebo niro v 64kWh verzii?
Fakt by ma zaujimalo kolko je tam clankov a ci uz do Kon budu rvat 811, mali by tam byt este 622.
A este moze byt treti scenar ze 811 maju nizsie napatie pri vacsej hustote a tym padom vyssiu kapacitu zhltne max. povolene napatie clankov aby bola zachovana bezpecnost.Naposledy upravené mozeg; 18-01-2021, 22:45.
- Likes 1
Komentár
-
Clankov je 98. Co som stretol predajcu na nabke. Bol v niro 2019.. Hovoril ze dojazd 2020 je o kus lepsi. O 20-30km.Tazko povedat ci baterka, alebo ine vylepsenia. Chcelo by to spravit battery drain test 2019,, tym by sa zistila kapacita, aj ked uz bude asi degradovana. Podla voltaze to vieme zistit, ake tam su ? 406,8 som mal teraz. Len nevieme koľko je buffer
-
https://thedriven.io/2020/11/17/hyun...battery-fires/
Ja myslím že kórejská Kona má stále LG bez potreby výmeny chladiacej kvapaliny a výmena sa týka len SKI bateriek v eNire a českej Kone. Ináč je zaujímavé, že aj keď sa v Nošoviciach vyrába Kona od marca, stále sa vozia na Slovensko Kony z Kórei (je to ľahko rozpoznateľné podľa VÍN).
-
Ja som absolvoval v decembri jazdu súčasne po sebe za tých istých podmienok na diaľnici rovnakými rýchlosťami na Kone 2019 a novej Kone 2020 a tiež som postrehol, že spotreba bola dosť odlišná, išli sme 120 km/h a bolo to 16,5 vs 17,8 kW/100km v prospech novej Kony. Na 2019 bol najnovší softvér po updatoch, takze museli tam zefektívniť aj hardware, nielen softvér.
-
Miroslav Rojko oficialna info od importu je, ze sa meni kvapalina na Kone plosne. Ale na druhu stranu, nemozeme si byt uz vobec isti, ze PR marketing clovek tusi nieco o takychto technickych rozdieloch. Ta info je vsak zo servisneho planu a ten prepodkladam nasli ku novinarskej Kone, ktora je 2020 ale Korejska. Takze kocurkovo stale.
Preco si myslis, ze sa sem vozia? V prvom pol roku 2020 boli na sklad nejake navezene, je mozne, ze nejaka este aj potom v prechodnom obdobi a ze sa to proste nevypredalo. Ved Nosovice su ofic pre celu Europu nie ?
-
co sa Kony tyka, vraj, nie vsetky farby sa robia v Cechach, zvysne sa vozia z Korei tym padom. Tak to je jeden rozdiel. Niro by malo mat stale SKI clanky, Kona mala LG Chem (tie mali aj problemy s horenim pred faceliftom a tie vyrabane v koreii minimalne, ceske asi uz nie). A odkedy zacali Konu robit v Cechach, tak mali vraj do okruhu tepelneho cerpadla zapojit viac veci a tym ziskat vacsiu efektivitu a dojazd aj z "rovnakej baterky". Aspon tak som to videl niekde vysvetlene.
-
Ak su tam članky LG Chem (napr e63), tak tam až do cca 3.3 v znamena 10mV rozdiel v SoC len cca 1%. Ak však napätie članku naprazdno klesne k cca 3,2 V tak tam uz rozdiel SoC 1% znamená rozdiel napatia 100mV. A pri ďalšom poklese sa rozdiel ďalej prudko zvyšuje. Takže na celkovej SoH by sa uvedený članok nemal prejaviť nejak významne. Určte nie tak aby uznali záručnú reklamáciu.
Dôležitý však bude daľši trend. Môže ísť len o prípad rychlejšej degradácie ale aj o začiatok k úplnému zlyhaniu článku.
-
Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevkys toho co tu pises mi vyhadza,
Toto je prechod 100%->3% min týžden (~17C baterka) vs predvčerom (~7C baterka).
Pri 100% je vždy najlepší. A dole je najhorší. Pri tomto poslednom teste sa dostal pod kritické 3V.
Takže použitelná kapacita baterky pri 7 a 17C jej teploty je teda rovnaká. Viď ostatné články si viedli úplne rovnako.
Ale tento jeden článok zasekol ten výkon - ochrana článku pred jeho zničením..
Čiže iného Nira sa to nemusí týkať.
Končím radšej s týmito zimnými testami .. :-) Ale je to zaujimavé vedieť čo sa odohráva v baterke.
Komentár
-
Tak to vyzera na chybny clanok, treba to logovat a reportovat a zaroven skusit par krat urobit rebalancing baterie. Ked sa to nepolepsi a zacne to takto padat, asi by ho bolo treba cim skor vymenit. Ale toto je dobry priklad na battery check v dashboarde, mohol by si urobit proceduru kde sa bude pocitat priemerna hodnota napatia na clankoch a ak rozdiel na niektorych clankoch bude viac ako 5-10% odchyleny od priemeru (percenta by som dal konfigurovatelne do nastaveni) tak by som logoval napatia clankov, SoC a teploty pri kazdom poklese SoC o percento. Zaroven by som hodil hlasku na display pri vypnuti/zapnuti auta ze treba nechat auto urobit rebalancing baterii na pomalom chargeri cez noc.
-
SKolja Logujem to od začiatku .. Rebalance robím priebežne. Články nad 10% SOC sú vždy do 0.02V. Problém si všímam jej keď ide baterka pod 10%. Vtedy sa rozhadzujú. Konkrétne tento to rozhadzuje.. Čím nižšie SOC tým viac, a tu bol killer tá teplota.. Kým bežne je diff 0.2V, posledný test bol až 0.5V
-
nick81 viem ze logujes vsetko, ale mozno by stalo za to logovat specialne este takyto stav do specialneho suboru, aby bolo jednoduchsie dohladat a to varovanie by som pridal, normalny uzivatel nema sancu si takuto vec vsimnut.
Ak rebalancujes pravidelne, tak minimalne logy z tymto problemom by som pridal pri kazdorocnej prehliadke a nahlasil to ako zavadu. Budes mat evidenciu v pripade ze bude treba menit bateriu ked sa to zacne zhorsovat.
-
Ale rozbalancovanie bezne na 200 mV je strasne vela. Vidim, ze Kia sa s nejakym parovanim clankov neserie.
U Tesiel su bezne vsetky clanky (bloky, lebo to nemeria na kazdy clanok) do 50 mV.
-
nick81 - ten clanok este nie je na vymenu ale jednoznacne nacaty degradaciou. Ma vyssi vnutorny odpor nez ostatne, preto dosiahne vyssie napatie nez ostatne clanky a sucasne ma nizsiu kapacitu a tym padom sa rychlejsie vybije ako ostatne.
Pri nizsich SOC ti bude sposobovat stale castejsie problemy.
Odporucam prestat blbnut a pohybovat sa 90-20% SOC .
-
Jiri GrandPa Dik za nazor. Auto drzim bezne 30-75%. Zo zimnymi testami (2x boli) baterky koncim. Viem uz co som chcel aj nechcel vediet
-
nick81 nemyslim si ze to bude mat dopad na ostatne clanky, ale postupne so zvacujucou sa degradaciou to moze robit stale vacsie problemy a BMS bude na to reagovat. Bud sa treba vyhybat tomu spodnemu pasmu, alebo casom ked to zacne zasahovat aj nad 10% zostavajuceho SoC tak by som to reklamoval. Momentalne to na vymenu toho clanku asi nebude. Netusim ako narocna je na eNire je oprava. Druha vec je nakolko zvysene rebalancovanie bude vplyvat na ostatne clanky, ale minimalne na tento jeden to urcite bude mat vplyv.
-
Jiri GrandPa ja na Ioniqu po 2 rokoch a 20000km mam vsetky clanky stale zrovnane, po zapnuti auta je max mezi clankami rozdiel 0,02V a do 1-2 min sa zrovnaju vsetky. Je pravda ze stav nick81 -oveho eNira moze byt naozaj dosledkom zlej selekcie clankov pri vyrobe. nick81 ma vsetky logy, tak vie dohladat spatne kedy mal naposledy vsetky clanky trvalo napatovo zrovnane.
-
Pozor pani. Balancovanie článkov sa vyhodnocuje bez záťaže, čiže v kľudovom stave. Takom kľudovom že až za hodinu až dve keď sa auto odstaví. V okamziku keď sú aktívne tak prebieha balancovanie kontinuálne a nenamerate samozrejme nič, okrem situácii a hodnôt blízko limitov.
-
nick81 neviem ako sa mi to sprava pod 10%, tam sa dostanem tak 1-2x do roka, mam denny najazd medzi 10-30% SoC a normalne pri poklese pod 40% nabijam (teraz v zime ked je pod 0C, tak v podstate kadzy den do 100%, lebo Ioniq bez kabla rano nekuri). Ale dashboard mi bezi, tak ked sa do takej situacie dostanem, tak Ti dam vediet. Dlhe trasy jazdim normalne z inym autom, pretoze potrebujem velky kufor.
-
Jiri GrandPa mas, pravdu to ma nejako nenapadlo ze pri zatazi sa to zrovna, ale ak bude poskodeny clanok, tak ten bude vykazovat nejake odchylky aj pri zatazi, ci?
-
Nie. Iba v situácii pod nejaké 3V. Potom už to slabý článok nedáva.
Ja mám to iste u batérie k FVE. Tiež tam mám článok, ktorý pod 5% SOC vykazuje väčší pokles než ostatne a batéria hlási “cell imbalance”.
-
nick81 - to fakt Kia dopusti aby napatie na clanku za jazdy spadlo k 2.5 V? Wow. To uz je na hranici jeho klinickej smrti. Si trufaju Korejci alebo este neprisli na to, ze budu menit baterie v zaruke.
Aka je konfiguracia clankov v tom packu?
-
Jiri GrandPa Odber bol 20kW, nemoze byt vtedy napatie clankov mensie? Ked som spomalil bolo tych 2.78. Zjavne ten odber to este viac stahuje.
Konfiguraciu zatial nepozname.. 98ks, NCM811 by malo byt, ale nikde sa nevieme dopatrat ku oznaceniu tych clankov.
-
Roman-ba Ak je vonku 0C ,, pri okreskach sa zohreje drzi 9-11C (vid 1700km okolo SR). Cim rychlejsie ides, tym lepsie. Lebo to LTR cez motor zohrieva. Teraz kazde rano mavam okolo 0 baterku, ked idem do sc 15km tak skoci hore tak o +1C Na nejake rozumne zohriatie treba prud 40 kW a pod.. Pri 21 kW nabijani ma problem dosiahnut 15C. Je to zavisle na vonk.teplote. Ine je uz 0C vs 6C,.. atd.
-
nick81 - jasne že to napätie klesá keď batériu zaťažíš. Obzvlášť keď už obsahuje malo energie. Preto auto obmedzuje maximálny výkon pri nízkom SOC. Ono chvíľkový pokles pod 2.5V pod záťažou až tak nevadi ale isto to tomu článku nerobí dobre, obzvlášť keď je studený.
Keďže máš 64kWh batériu tak tá konfigurácia bude 3p1s. Cize na jednom meranom bode máš asi 3 články zapojené paralelne a tieto bloky sú zapojené do serie.
Ešte by to mohlo byt len 2p1s ale pochybujem.
-
Vcera jazda v -10C. Krasno nad Kysucou -> Senec (D1) som isiel cca 105-110kmh. Len dam nove info sa ten clanok chova, netreba komentovat . Pri 10% soc isiel pod 3V. Ked som zhodil vykon (rychl o 10 dole).. skocil napr. na 3.14.. a postupne padal az kym zas nepreliezol pod 3 volty. Takto som postupne zhadzoval, aby som drzal na 3+. Pri 7% uz nebolo velmi co, isiel som 50km, ale uz som bol pred nabkou.
Faktory, ktore sa musia spojit a vtedy ide takyto clanok k zemi (inak je v pohode) - zima (studena baterka 7-10C), odoberany prud (rychlost, cim vyssie tym skor ma problem) a nizke soc (<10%). Preto min tyzden, ked sme tahali Niro problem nebol, lebo ani vykon/rychlost nebola velka, ale aj bolo teplejsie -1 vs -10C, resp baterka 7-10 vs 12
Skusim popytat logy od chalanov, ci aj ine maju ciernu ovcu. V nizsich soc dava o sebe vediet aj v lete, akurat nerobi problemy.
-
milan84 Skusim to zatial sledovat. Zozbierat info, ci aj ine kony/nira, resp. do konca zimy, ci sa to nezhorsi posledujem ako moc ma to "obmedzi". A potom rozhodnem ci reklamaciu. Urcite sa im to nebude chciet menit a budu robit vsetko pre to, aby to bolo v "norme". Dopad to ma na 4-5% pri -10C a menej Asi to nie je dost. Inak toto mozu mat ine auta. Kto sleduje volty a este v suvislosti so SOC. Mna ak by neupozornil jeden clovek, tak si to ani nevsimnem Som si myslel ze chybny clankok, je vadny v celom rozsahu. Ale zjavne je viac typov "vadnosti".. Inak ak by mali dobre spraveny predhrev a drzali by baterku v teple tak ten clanok nepipne ani v -15C
-
k tym poklesom napatia, zavislost od teploty, a horsi clanok. V zatazi clanok, ktory je "horsi" zakonite pada skor a rychlejsie, lebo nezvlada tak dobre nominalnu zataz. Pre bezne litiove napr 18650 clanky sa vzdy uvadza nominalny prud, spickovy prud (a cas kolko ho znesie). Dobra otazka je, ako Kia dimenzovala tieto prudy clankov voci zatazi pri akceleracii 150KW - napatie baterie a aky prud pri danom napati baterie to spravi, rozratane na clanok (resp. skupinu paralelnych clankov). Co sa tyka vnutorneho odporu clanku, s vyssim teplom rastie odpor, ten by primarne mal ovplyvnovat viac narocnost nabijania (to je cele dalsia tema, ako a kedy a preco sa tlaci vyssie napatie do clanku, aby sa nabil na svoje normalne max napatie, lebo jeho vnutorny odpor blabla), pri vybijani je to tym padom o tom, ze mnozstvo energie ktore sme vlozili do clanku a mnozstvo ktore z neho vieme dostat, tak tento rozdiel sa starnutim clanku zvysuje. BMS reaguje zrejme na najnizsie napatie clanku v celom packu a od toho odhaduje zostatkovu kapacitu, kedze najslabsi clanok by nemalo BMS dovolit stlacit pod jeho minimalne napatie. Ake to je, zalezi od chemie daneho clanku, ale pre nie dlhodobe skladovanie litiovych clankov aj pod 3V je okej (ale ako automobilka by som sa na to isto nerad spoliehal).
Pre priklad, data sheet, nejakeho nahodneho cylindrickeho clanku LG kde minimal napatie je 2.5V: http://www.farnell.com/datasheets/2634739.pdf
Pre ramec, v akom rozsahu velmi zhruba, sa mozu ocakavatelne bezne hybat NMC 811 clanky (to stale je fakt zavisle od kvanta faktorov, single/double coating katody, elektrolyt, anoda, separator, ...) (https://www.targray.com/li-ion-batte...-materials/nmc), napr 2.8V az do 4.25V.
Velmi velmi zriedkavo su na trhu clanky, s max napatim vyssim ako 4.2V, 4.25V, horny cut-off byva 4.35V, ale robit clanky s vyssim napatim sa nezvykne (rizikove velmi).
Napatie nizsie ako 3V, uz silne zalezi od danej chemie clanku. V Nire sa jedna o "pouch cells" nie cylindrical cells, tie obvykle nemaju radi tato nizke napatia. Skoda ze neviem najst ziadny NMC 811 clanok data sheet, kde by bolo minimalne napatie atd. Co sa inak tyka reklamacie - asi neuspejes, kym nepreukazes pokles pouzitelnej dostupnej kapacity pod 70% povodnej, lebo tak je postavena zaruka na bateriu na niro, ak sa nemylim. Tym ze jedna paralelna skupina clankov, je slabsia, asi v nej bude 1 zly clanok, co ju taha dole celu. Ale prakticky to nemusi byt prilis problem, okrem vyraznej zimy a velmi nizkeho % stavu celej baterie (kde vlastne pre nizke napatie tejto skupiny clankov sa neda vyuzit inak kvantum energie v ostatnych clankoch), kedze BMS asi nerobi balancing "stale" do takej miery, ze by dotahoval tu najslabsiu skupinu k ostatnym kontinualne (kde tiez zalezi ze ci dorovnava clanky ich vybijanim alebo sofistikovanejsie dobijanim najslabsieho clanku vsetkymi ostatnymi, co je na vysledok zloztejsie BMS ale energeticky dostane omnoho viac z baterky)
-
Apos uz davnejsie som hladal info, ci BMS v elektromobiloch pouziva technologiu aktivneho pumpovania energie z seriovo zapojenych blokov s vyssim napetim do blokov z nizsim napetim. Vyzera to tak, ze v elektromobiloch sa tato technologia nepouziva. Konstrukteri baterii elektromobilov sa spoliehaju na rovnake vlastnosti clankov a BMS len pri dosiahnuti maximalneho napetia clanku (bloku paralelne zapojenych clankov) sa znizi nabijaci prud a energiu, ktora by blok prebijala sa spali v elektronike BMS. Niekedy dokonca nechaju blok prebit a BMS ho zrovna az po skonceni nabijania.
Nasiel som len info, ze pumpovanie sa pouziva na satelitoch - tam to ma logiku, za vyssie naklady na elektroniku sa prelievanim energie da udrzat vyssia pouzitelna kapacita aj pri ciastocne vadnom bloku a predlzit zivotnost baterie.
-
jux ono sa to pouziva aj v dokonca cinskych lepsich BMS pre napriklad elektro bicykle. Nie je to taky problem urobit, napr cipy od Renesas/Intersil to vedia robit, a ten cip stoji cca 3 dolare?
To je len o tom, ci sa s tym chce niekomu hrat. Ale suhlasim a zdielam nazor, ze vacsina BMS vyrobcov si to zjednodusi... a spravia to, ze pri dobijani na 100% robia rebalance az potom. A nabijanie na 100% "funguje" potom tak, ze clanok, ktory sa prvy dostane na 100% napatie, bude mat obmedzeny prud, ktory je tlaceny do neho a ostatne su tlacene dalej, tie lepsie budu vybijat potom po nabiti na 100% tie clanky, co maju vyssie napatie ako ten s najnizsim, pretoze ten slaby clanok napr u 18650 cylindrickych clankov (som mal moznost sa aj osobne s tym hrat trosku) nebude uz schopny nikdy dosiahnut napr 4.2V, ale napr uz len 4.15V... takze ak ma BMS zrovnat takyto pack clankov a vybalancovat, tak ich musi stlacit na 4.15V (toto je jeden z dovodov straty kapacity, druhy je ze "sagging" slaby clanok nedrzi napatie v zatazi ako lepsie a jeho napatie pada rychlejsie dolu a teda to neumozni vyuzit vsetku kapacitu zo vsetkych clankov). Ako priklad, Rimac Automobili (hej dnes robia supersporty EV, ale Mate Rimac zacinal v garazi na kolene si robil vlastny BMS a ten ak sa spominam, bol schopny "vyberat" clanky, z ktorych taha stavu, aby dorovnaval aj pri odbere, aj pri rekuperacii, nabijani, hocikedy clanky na rovnake napatie. Tesla ma tiez z tych sofistikovanejsich BMS, ale stale ostava fakt, ze nie vsetci investovali do seriozneho BMS (to by sa pomaly dalo vyvinut a predavat legacy automobilkam ako riesenie )
-
Apos Dík, za vyčerpávajúce info. Inak oni ak by nechladili baterku, asi by toto u nás ani nevyskočilo :-)
Zatiaľ mám údaje od Aleša [cz] má MY21. Išiel s tým na 8% pri -5C a bez diferencie (<=0.02V), resp. max. mal 0.1V. Ten istý case u mňa pri -10C pri 8% takmer 0.3V. Zbieram ďalej.
-
Ten rozdiel sa bude zväčšovať. Ja mám dve Li-Ion stacionárne batérie k FVE, jedna má 4 roky a druha rok a u tej staršej mám rozdiel pri 5% SOC 100mV a u novšej 25 mV. Keď bola tá staršia nová malé tiež taky maly rozdiel.
Myslený rozdiel medzi najmenším a najväčším napätím článkov (blokov).
-
pre referenciu Bjorn robil akceleracny test pri 90%, 80%, ... az do 10% a ukazuje velmi pekne aj pokles napatia na celom packu baterii pocas akceleracie. Takze aj urcity pokles (to auto je uplne nove, ma LG clanky) je uplne normalny a ocakavatelny. Len problem je vtedy, ked pokles na niektorych clankoch je vyrazne vacsi ako na ostatnych... (https://www.youtube.com/watch?v=N2s71w2W9UA)
-
-
Komentár
-
Tu je aj iny - 2000x2500 pohlad.
https://www.hyundainews.com/gallery/images/41194
Snimace teplot PTC heater temp, je v PTC pri baterke. Blizko toho je snimac Water temp. Temp A sa nachadza pri PTC a water.
MO1-4 v baterke.
Temp B/C/D nemam zamerane.
-
-
Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevkynick81 - to fakt Kia dopusti aby napatie na clanku za jazdy spadlo k 2.5 V? Wow. To uz je na hranici jeho klinickej smrti. Si trufaju Korejci alebo este neprisli na to, ze budu menit baterie v zaruke.
Aka je konfiguracia clankov v tom packu?
Komentár
Komentár