Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 2
-
Cize doplnili pripravu na tazne a opat do farieb pribudla YACHT BLUE, ktoru som mal vybranu a nasledne ju curaci z konfiguratora vyhodili - par mesiacov ma tahali za nos, az som nakoniec objednavku zrusil
-
Tak to bolo aj pre my2020.. ze ked chces tepelne cerpadlo tak musis vziat platinum.. ked vezmes nizsiu vybavu tak nemas tepelne cerpadlo...
mne by stacila gold, ale chcel som tepelne cerpadlo
Inak v nemecku si vies priplatit za tepelne cerpadlo a vo francuzsku tusim ze sa neda nijako ziskat
-
- Likes 1
Komentár
-
jeeff Krizovatky, odbocky nevie, ale to mi velmi netreba,, lebo tych je iba par ks za trasu. Tie si dam radsej bezpecne sam a zvysok ma takto spolahlivo zastupi na 95-98% trasy. Pride mi to ako taky zlaty stred, aby sofer nezabudol riadit uplne :-D
Teda pokial nechce mat clovek ovesane auto 100 radarmi/lidarmi/kamerami a zravym superpocitacom s umelou inteligenciou.
-
Ahojte, nakoľko som v stredu riešil problém s infotaimentom na verzii Kia eNiro Silver edition, ktorý neobsahuje mapove podklady chcem sa spýtať či niekto nemá rovnakú výbavu. Ide o problém samovoľneho reštartovania infotaimentu po pripojení Android smartfonu, čiže android auto. Skúšal som viacero výrobcov telefónov, ale problém sa opakuje náhodne a nevyspitatelne a to tak že , po pripojení smartfonu nabehne android auto, ale cca. sa po 3- 4 minutách zruší pripojenie, reštartne sa infotaimanet a znova nabehne čítanie USB s tým že sa znova spustí android auto. Po 20 minútach nakoniec zamrzne samotný fon a musíte ho reštartovať (rovnaké správanie aj s iným výrobcom len s iným časovým intervalom reštartov a zamrznutia) Tieto nahodné reštarty sa dejú opakovane , ale v rôznych časových intervaloch. Skúšal som resetnuté čisté mobilné telefóny a to Samsung S20, One plus 8 Pro, Samsung A30, Xiami redmi 9, Xiaomi Note 5 - Android verzia 9, ostatne mali fresh inštaláciu Android 10. Mám 5 rôznych certifikovaných káblov od googlu na android auto, u niektorých sa tento jav dokonca začal prejavovať okamžite.V servise som nepochodil, nakolko Kia informovala servis že update dosatnú iba verzie s mapovými podkladmi čiže 10" verzie. Takže môj problém s reštartom infotaimentu je doteraz neporiešený. Predtým som využíval android auto , v predchadzajucom Hyundai Kona , kde tento problém som nemal a nemám (jazdí na nom polovička) , všetko ide O.K. Pri kúpe som preto bral verziu Silver nakoľko update sw Waze, Sygic, Google mapy su skoro na mesačnej báze, takže som mal pocit že integrované mapy po predchadzujúcich skúsenostiach nepotrebujem. Bohužial na moje prekvapenie som nečakal takýto postoj Kii k sw bugu. Teraz používam iPhone ten sa občas reštartne po pripojení na kábel, stabilne ide iba cez redukciu CPlay2air, sice nabeh trvá o 30 s dlhšie ale komunikácia drží. Viete mi niekto ak máte Kiu vo výbave Silver napísať či máte rovnaký problém? Ak máte ten istý voz akú verziu sw máte v infotaimante. Dakujem.Naposledy upravené jurajsun; 23-10-2020, 20:04.
- Likes 1
Komentár
-
Problem je ze Kia to ma .... Akoze ma islo rozhodit kupis drahe auto a potom povedia že podpora sw nijaka. Len pre model s mapou. Nič nepoviem keby to nemalo chybu a som ticho, ale proste tam maju chybu a nefunguje to tak ako ma.Pritom mozno staci vymenit ovladace pre ten ich linux co bezi na konzole, proste uplne jednoduchy sw zasah.V podstate ten 8 palcak je tam skor na chytanie prachu ako na informovanie pokial nemas iPhone, vtedy to ako tak bezi.Naposledy upravené jurajsun; 23-10-2020, 20:36.
-
chlapi AA mi padal v Sharane a v KIA SOUL EV nie. A bolo to kablom, je tam treba velky prenos. Prehodil som kable a fungovalo to opacne
takze tento: https://www.alza.cz/alzapower-huawei...k-d5663796.htm
mne ide, ak najdete este s vacsim prenosom pojde Vam to este lepsie. Potrebujete proste cernocha medzi kablami... na sirke zalezi
narovinu, ano spadne to obcas, ale velmi velmi zriedka, skor pri nejakej nerovnosti na ceste,
-
Tak potom máš zazračný kábel, mám tieto kupené:
https://www.amazon.co.uk/dp/B088NRLM...dUnU77933YYwYg
https://www.amazon.co.uk/AUKEY-Type-...=androcentr-21
https://www.alza.sk/oneplus-warp-typ...m-d5800847.htm
plus nejaka china a par kablov origoš Samsung, a proste viacemej ten istý výsledok
-
tak potom neviem, mne vsak zafungovala vymena kablov, ale samozrejme snazim sa mat aj AA v najnovsej verzii vzdy a update telefonu.. proste problemy presli. Ale jurajsun tie kable z amazonu by mali byt uplne v pohode... je to skoda ze to nejde, ja v meste vyuzivam Waze nonstop a na tom velkom displeji je to super.
-
Tak zatiaľ to suplujem iPhonom, iné riešenie momentálne nemám, v servise s tým nevedia pohnúť, nový soft mi proste nenaprogramujú, Kia sa tvári že sa nič nedeje..., update nebude možno vôbec, na zahraničných fórach som toho veľa nenašiel, skôr podobné problémy značka auta vs. niektoré značky android fonov nekompatibilita.V budúcnosti už auto bez máp nekúpim.
-
jurajsun Inak nemas v tych miestach aktivny drziak (zvlast teraz ked su tie magneticke s QI) na tel. ze mat waze bez AA na tel. a vykaslat sa na cely infotainment. Proste nepotrebujes to. Ja napr. AA velmi nepouzivam. Aj tak to nic okrem map a hudby nevie. A hudba sa prehra aj cez BT.. a ovladat sa da hlasovo cez google assistent. A ci waze bezi cez AA, alebo priamo na displeji tel. je to jedno. Das si na drziak NFC tag, ze sa ti pusti rovno Waze..
-
Skor tu ide o princip, ked som si nieco kupil, je to tam , zaplatil som za to nemale peniaze tak nech to aj funguje. To je ako s mobilom, mozes volat ale, nahodne ti padne hovor, niekedy 3x po sebe , niekdy volas 10 minut, potom ti po pol hodke zamrzne celkom fon. Budes spokojny s týmto pekným drahým fonom , ale proste občas nejde? Výrobca sa bude tváriť že si si mal kúpiť vyššiu verziu s krajším pásikom a par blbovinkami navyše, o lite verziu nemá záujem ju vôbec riešiť, nemyslím že to je správny prozakaznícky prístup, keď budem meniť auto velmi sa zamyslím či im na druhý krát nechám peniaze, dôležité su pre mna aj detaily a komfort, a aj skúsenosti pri riešení problémov. Čo keď budem mať problém s chodom celého auta? To mi povie Kia že som si mal kúpiť vyššiu výbavu lebo sa auto občas samé vypne? Sa hrozím toho že príde aj na horšie veci... To keď ma potom takto odpinkajú tak ďakujem...Naposledy upravené jurajsun; 23-10-2020, 21:51.
-
Naposledy upravené nick81; 02-11-2020, 11:14.
- Likes 1
Komentár
-
cetan Zial neviem. Treba sa ho asi spytat v komentaroch. Pri nabijani na DC 40-50kW trva ohriatie bateky o 6 stupnov cca 20 minut. Ale ak idem z PK na Beladice (90km). Mam napr. na Baterke 9C, tak po Nitru len zivsou jazdou zohrejem cca na 15, a potom do Beladic na 25C.
Medzi 0 - 25C je auto v LTR mode, tj. baterka kvapalina baterky prechadza cez On board charger + motor + medzi tym je silova elektronika. Tak nekuri iba velky prud, ale aj chladivo cez LTR okruh. Preto dost pomaha robit aj kick-downy ako robil on.
-
Dost hmm. Ja som na Beladiciach. Isiel som o 13-14 stupnov hore. Z PK som mal 10C na baterke, vonku 14C. Asi si drzala este z rana. Cez Sladkovicovo po starej na sered. Na okreske sa da dynamickou jazdou dostat cca na 15C. A potom pozvolna na useku 20-30 km kick downy, ale rekuperaciu som dal na L0 a nechal ho samo padnut napr na 115 ... potom na kickdownom na 135, ale dlho to trvalo a vela toho bolo. Prisiel som tak ze jeden modul mal 25 a klasika MO2 iba 23. A tu trvalo od 16-28% SOC (cca 10 min) kym sa zohrial ten MO2 na 25C. Masovka 3EV tu nabijame a 4 stojan podla ZSE out
-
Dnes ráno vymlátená 12V baterka.. Auto sa ešte otvorilo a potom úplne zdochlo. Jediné čo som spravil, že som dashboard prehodil na druhé USB, to kde je android auto .. Zjavne to USB je pod šťavou ešte o kúsok dlhšie po vypnutí auta. Vysvetlujem si to tak, že dashboard išiel stále a tým že OBD2 bežalo neuspalo sa IGPM(SJB), resp. aj niečo iné.
Postrehy. Otvorené dvere sa dajú zatvoriť tými páčkámi na dverách (centrál ich neotvára ako obvykle) a zabuchnúť dvere. Otvoriť dvere cez šoféra manuálnou časťou kľúča.
Blbé je, že kufor je úplne odstavený, treba ísť do neho cez zadné sedadlá. Kľúče na odmont. baterky, nab.káble je teda lepšie držať vpredu vo frunk boxe.
Premýšľam, že tam prihodím aj nabíjačku aku, veď nech si ju auto vozí aj keď budem na cestách.
Doma mala baterka bez záťaže 11.19V. Nevedel som nájsť nabku AKU, tak ma nakoniec štartoval dinosaurus. Pripojenie baterky - opäť nejaký základ nabehlo, central išiel, ale pri pokuse o engine ON to zas na totálku zdochlo. Po nahodení cez káble sa to už rozbehlo. AUX bat.saver (DC-DC) som mal aj predtým zapnutý, nezabránilo to vybitu.
Komentár
-
jux. Napr. Kona má na prednej maske LED svetlo, že beží .. V návode je to popísané, ak je to zapnuté, automaticky sa dobíja 12V aj pri odstavenom aute. Ale skôr mi to príde, že musia byť podmienky splnené. Tj. auto je komplet v suspend móde. A toto je nejaký neošetrený medzistav kedy auto nie je suspend ani trakcia pripojená, viď. ako Roman-ba prípad s nedovretým kufrom na Kone.Naposledy upravené nick81; 03-11-2020, 10:53.
-
Ja som tento vikend riesil opacnu situaciu, vyslahana bateria na spalovaku znamej. Neodvazil som sa nahadzovat ho kablami z mojho auta, nebol som si isty ci by to Ioniq s tou malou baterkou potiahol, ale nastastie sa v garazi nasiel sused s SUV, ktory jej to nahodil. Skusal to uz niekto?
-
Ako bolo už spomínané v inej téme, ak je 12V vybitá, dá sa elektromobil nabiť z hocakej baterky štartovacími káblami, ani k tomu netreba iné auto. Je to úplne jednoduché, žiadna veda. Potom stačí nechať auto zapnuté 20-30 min a veľká baterka dobije malú. V prípade fakt že nutnosti treba malú baterku dobiť klasickou nabíjačkou. Kolegovia, idete na moc vedecky, pritom stačí sedliacky rozum.
-
Na nemeckom fore sa opakovane objavuje takyto problem .. a aj ID.3 ma podobny problem .. a nieje to vzdy tym, ze mas zapojene nejake veci pri vypnutom aute (fantom drain)
Podla viacerych vyjadreni je to velmi nekvalitnou 12V baterkou kvoli setreniu ... staci ze sa ochladi a baterka zdochne
-
ako píše cetan , vraciame sa o 30+ rokov späť, čias absolútneho nedostatku čohokoľvek, olovenných autobatérií zvlášť - kto mal garáž a elektrickú zásuvku mal "udržiavač" :-(
problém môže nastať, ak pri vypnutom aute je vypnutá aj "12V" zásuvka.
-
cetan Toto nie je phantom drain. OBD2 + dashboard nie je standardna sucast auta. Inak s drain neevidujem absolutne ziadny problem. Vecer som isiel 250 km, baterka bola ok. Cize to bolo tym ze OBD2 zablokovalo prechod auta do sleepu. Len som chcel dat vediet, ze pozor na to druhe USB ktore, je pod napatim dlhsie a moze tu nastat tento problem. 1fisker Viem ze z hocijakej 12V napr. z UPSky, jux tusim to tu uz viac krat pisal. Len moja smola, ze som doma ziadnu taku bat nemal. Ziadna tragedia sa nekona, par km do prace. Musi sa dobit sama na pozadi, nemam na to cas
-
Marcel Pavlík Auto ma battery saver. 12V neriešim, auto si ju vie dobiť samo. Toto bol len špeciálny prípad, na ktorý som chcel upozorniť, ale nečakám že by veľa ľudí malo nonstop pustený ODB2.
-
Aj ja si myslim, ze to nie je nekvalitou baterie.
Ako pise nick81 je to zrejme jeho "jemne nestandardne" pouzivanie druheho USB portu... No myslim, ze spravne by bolo, aby pri uplne kazdom poklese napetia 12V baterie riadiaca jednotka auta spustila menic 400/12V a dobila 12V bateriu. Mohla by pritom vysvietit nejake varovanie, no nemala by dopustit vybitie 12V a znefunkcnit tak auto.
-
dávnejšie niekto písal, ako "vyviedol 12V z OBD" a ako ho v (tesla) servise (zabudol odobrať) nemali radi.
-
Marcel Pavlík Mám v aute celú inštaláciu comma2, časť dávam preč, ale časť nechávam. Vedia o dashboarde, obd2. Ak moje zasahy spôsobia nejaký problém za to si zodpovedám v záruke ja. Ale zatiaľ nič nenamietali. Dashboard každú sekundu cez od osloví viacero jednotiek (BMS/TPMS/cluste/VMCU) .. ide mi nonstop od apríla. A auto ide pekne, žiadne problémy. Aspoň sa to poriadne otestuje.
-
cetan Všetci sa učíme na týchto zázrakoch. Uvídime koľko rokov reálne vydržia na Nirovi baterky. Tu som vedel, že som na vine ja. Máme tu stále 10 celzia, bolo by to dosť podozrivé. Skúsim nájsť nejakú malú 12V baterku a tu v aute vybiť ešte raz, aby sme vedeli s akou vieme Nira v núdzi oživiť.
-
Tak ja som na Kone riešil batériu pred 3-mi týždňami. Prišiel som ráno k autu (18 stupňov v garáži) a nič.. Batéria mala 6,1V. Tak som ˇštartkáblami auto "oživil". Stačilo pripojiť malú batériu z motocykla aby sa oživila elektronika a relé ktoré pripája trakčnú batériu. Tak som to nechal pripojené cca 30 sekúnd a to stačilo na to, aby sa to už celé udržalo a mohol som vyraziť na cesty. Batéria sa samozrejme jazdou dobila a tak nebol problém. Lenže toto sa mi začalo diať čím ďalej tým častejšie, až som si povedal že idem objednať novú batériu. No a na hanbu sveta som pred predajňou po troch minútach ostal nepojazdný.. Našťastie som už mal u seba štartkáble, ktoré mimochodom vozím pod kapotou ako "povinnú výbavu". Osobne si myslím že bude niečo na tom, že origo batéríe sú šmejdy, lebo po dvoch rokoch v nej odišli tri články do skratu. ďalej som bol prekvapený z toho že origo batéria mala kapacitu len 44 Ah, to mali kedysi 105-ky škodovky, ktoré od výroby nemali žiadnu výbavu. Tak som teraz dal BOSCH batériu 54 Ah mám tak v podstate o cca 20% väčšiu kapacitu. Tiež ma zarazilo, že keď som meral dobíjacie napätie pri naštartovanom aute, bolo tam len 13,2 V. Až po vypnutí zapaľovania stúplo napätie na 13,8 V. Kladiem si preto otázku, či vďaka nízkemu napätiu tá batéria neodišla, aj keď tých 13,2 V tam bolo vždy aj keď som v aute pozapínal všetky možné spotrebiče. Inak pri otvorenom kufri alebo dverách je spotreba auta cez 6A. Otvorená kapota má "spotrebu" 5A.
Čas ukáže, či to bolo vadnou alebo nekvalitnou batériou alebo odíde po dvoch-troch rokoch aj kvalitná, značková. Niekde som už narazil na článok, kde sa písalo o tom, že 12V batérie v elektromobiloch dlho nevydržia..Tak uvidíme.
-
Btw po práci auto úplne dead .. Ani dvere som neotvoril tlačidlom. Dashboard som mal cez den v office, takže ten to nebol. Ráno som nechal zapnuté svetlá, že však sa vypínajú. Teraz neviem čo to zahaluzilo, či obd, alebo comma2. Dosť inak smutný stav. Auto čumákom o plot, elektronická parkovačka zakusnutá, vedľa mňa autá. Káble na šéfov superb nedosiahli, musel ísť domov ešte po svoje, zabitá ďalšia polhodina.. Rovno som objednal z Alzy Lifepo4 starter, nechcem sa s tým babrať a zažívať tieto situácie. Ak nemáte štartér/zál.baterku, myslite na to a dlhšie káble pre takúto situáciu.
-
nick81 Asi si ďalší v poradí na výmenu nekvalitných kórejských autobatérií. Večer som bol v Hyundai servise a tam mi povedali že za posledné obdobie museli meniť niekoĺko batérií ktoré mali 1-2 roky. Ja vozím pod kapotou štart káble, odkedy som v meste nevedel naštartovať. Nemeral si náhodou napätie pri vybití? Ja som mal 6V takže tri články boli vybavené. No a samozrejme 44Ah batéria v dnešnom aute je na smiech, to mali 105-ky škodovky väčšiu kapacitu. Tak som dal 54Ah. Rozmerovo rovnaká a kapacitou neporovnateľne väčšia.
-
Je mozne ze ten update co spominam nizsie nebude o vysokonapatovej baterii ale o tej 12V. Mozno je tam problem v logike a parametroch udrziavania tych 12V baterii a to chcu fixnut. (https://teslaclub.sk/node/13193?p=64053#post64053)
-
Pôvodne zverejnené od Roman-ba Pozrieť príspevkyNiekde som už narazil na článok, kde sa písalo o tom, že 12V batérie v elektromobiloch dlho nevydržia..
Komentár
-
Nejaké doplňujúce info ku coldgatu. S brachom sme boli teraz 5x UFC pri vonk. teplote 3-4C. PK baterka okolo 11C, vonkajšia 9C, na Beladice sme prišli s 24C (cez kickdowny). Pri nabíjaní sa zohriala. Potom sme sa ju snažili udržať do LC na ZSE hypercharger. Po ceste sa ochladilo vonku na 3-4C. Nasledovala Budča, potom zas Beladice a nakoniec Senec. Pri 3-4C ak bola rýchlost 130 tacho / 123 gps tak baterka predým zohriatá napr. na 29-33C, postupne stále padala. Teplota 25C+ sa držala len keď rýchlosť bola 140tacho / 133 gps. Keď sme zišli pri Seredi po starej na SC, cca každých 10km pri 95 tacho / 90 gps padla teplota o 1C. Takto sme sa dostali z 27C do colgate na 24C, vonkajšia stále 3C. Takže na udržanie 25C treba pekne valiť. :-)
Aj coldgate o 1 stupeň je celkom masaker, Zohriať pri nabíjaní z 24 na 25C trvá aj 5 minút. Inak slabé miesto je modul 2.. to je asi ten vpredu v strede, kde vedú káble, chl.kvapalina z auta.. Ten vždy trpí najviac.
Naposledy upravené nick81; 07-11-2020, 01:41.
- Likes 2
Komentár
-
nick81, ono si treba aj uvedomit ake su moznosti ohrevu. Ohriat treba velku masu a 2kW dohrev (chladiacej kvapaliny) s tym moc nespravi. Pocas jazdy sa este aj ochladzuje bateria z vonku. Takze ohriatie takej velkej masy bude trvat pridlho. V Garazi 3hod., za jazdy povedzme s pomocou vlastneho zahrievania 1-2hodiny. Preto ak nieco budu tiesit tak hardverovo s pridanym dohrievacom 4kW+ na priamo odporovymi kablami v batterypacku. Si fakt zober kolko to trva kickdownami a to sa do baterky a z baterky tlacia/tahaju desiatky kWh. Co zmoze 2kW ohrev oproti tomu.
Napr. BMW i3 60Ah baterku auto predhrievalo 2-3 hodiny na 10°C, i3 ma 1kW vyhrevne kable v baterke. Na ceste udrziavala resp. Sa auto snazilo baterku udrziavat na 25°C, v Zime dojazd aj napriek TC klesol dramaticky.
Hlavne museli zabezpecit aby sa bateria nepriehrievala, to bolo najdolezitejsie, a to dokazali. Coldgate sa da riesit, proste budeme pred nabijackami valit 130-140km/h zopar km predtym a bude.
Zaroven je rovnaky okruh pre chladenie aj kurenie. Predstav si ze zohrejes chladiacu kvapalinu prilis a namiesto ohrevu potrebujes rychlo chladit, pri vykone kompresora a chladiva skoro nemozne a energeticky narocne. Teplejsie medium vzdy odovzdava teplo studensiemu a teda ak ti tam prudi chladiaca kvapalina tak v zavere este odobera teplo clankom a bude trvat sakra dlho 2kW odporovym kablom(ktore zohrievaju kvapalinu chladiaceho okruhu) zohriat chladiacu kvapalinu na 25°C. Vyzera to tak ze je lepsie ak ma battery pack vlastny okruh chladenia a kurenie odporovymi kablami, ma to Tesla aj BMW i3. KIA/Hyundai sa vydali inym smerom. Uvidime co bude neskor.
Za mna inak povedane je uplne jedno ci tie 2kW v NIRE zapnes alebo nie. Trvat to bude pridlho a este je riziko ze ak bude potrebovat chladit tak to nestihnes.
Vsetko vyssie uvedene sa da samozrejme aj riadne vypocitat, no myslim ze vysledok bude viac menej rovnaky.Naposledy upravené mozeg; 07-11-2020, 09:51.
-
Len som chcel zdielať postrehy. Že, ak sa ide 130gps udrží si 25C, ak sa predtým napr. nabíjalo a vonku je 0-5C. mozeg Ten ohrev je celkom učinný. Vidím to na grafoch, keď sa spustí, ok 5-6C trvá cca 20 min. Ale zas na dlhej trase je čas a 2kW za hod. sú nič v porovnaní s kickdown-ami, kde zahučí zbytočne aj 10kWh za 30 min. Aspoň na priblíženie ku 20-25 alebo udržanie 25 by nemuselo byť na zahodenie.
-
Myslíš si, že má význam cez Kickdowny batériu pred príjazdom na nabíjačku zohrievať? Veď tú energiu čo na to spotrebuješ, musíš potom nabíjaním doplniť a o to dlhšie stáť na nabíjačke. Nestráca sa tak zmysel zohrievania batérie len aby si dosiahol vyššiu rýchlosť nabíjania?
-
Roman-ba Ak je auto teplotne cez 2 coldgaty (bat ma 8C ku 25C .. su az 2 - 15C a 25C), tak to zmysel ma. 6kWh = strata 6 min, ale celkova na nabijani (5-75%) je +30-40 min. Vcera sme napr. kickdowny robili len ku prvej a potom sme ho uz drzali na 25C bez kickdownov. Ma to tiez zmysel pri dialkovej trase po dialnici, ked sa nabija na viac UFC po sebe. Ale je to samozrejme na zvazeni. Ja osobne radsej pojdem 130+ ako niekde namiesto 45min trcat 1:15-1:30 hod. (5-75%)
-
Zostrihal som ešte dáta s nab.grafmi.
https://www.youtube.com/watch?v=7SSTWaTNYPg
-
Tak aj KIA/HYUNDAI uz ma vlastnu EV platformu.
zdroj: https://thekoreancarblog.com/2020/11...tform-details/
- Likes 2
Komentár
-
Trochu vylepšujem dashboard. Neviete aký zmysel by mohol mať údaj izolačný odpor (kOhm)? Či sa to vie zísť, alebo je to zbytočnosť?
Do speed obr som pridal max.available regen a power - malo by ukázať koľko auto vie max. rekuperovať pri danej teplote.
A do grafu, som pridal údaje ventilátora, mal doteraz iba ioniq. Aj keď hm vodné chladenie? Ale možno to zobrazí údaje z čerpadla v okruhu.
+ Čas nabíjania, keď zrýchlujem videa, vôbec nebolo vidno koľko sa nabíjalo. A už sa kreslí do grafu aj heater, bude pekne vidno keď sa zapne.
Komentár
-
Izolacny odpor je parameter, ktorym auto sleduje pripadnu poruchu izolacie medzi VN bateriou a karoseriou. Aby mohlo odpojit bateriu v pripade nejakeho porusenia izolacie, zaplavenim auta apod aby auto nezabilo posadku. Podla mna to nemusis zobrazovat, lebo ked to spadne pod urcitu uroven tak auto zacne kricat aj tak.
-
Jiri GrandPa Ďakujem, dám tam teda niečo užitočnejšie.
-
Celkom zaujimave zistenie .. Nahodil som BMS max.regen available, a max.power available. A pocas jazdy je to 0... Aspon pri teplote 10C.. Vyzera ze je to uz nas pri jazde bez limitu a vyuzivaju to ze kratkodobo vedia dat do baterky viac aj pri nizsich teplotach. Ostatni niraci pozorujete nejake obmedzenia vykonu v zime? A potom na nabke to zobrazovalo 42kW / 6kW .. akurat som mal 9-10C takze aj nabijalo 42kW.. Toto bude v nab.grafe fajn udaj. jux pri stani/nabijani staticke 3kOhm. Pri jazde to lietalo, ale mozno som to napojil na sekvenciu bajtov.
-
nick81 to bude nieco ine: izolacny odpor 3kOhm by bol velmi zly stav, auto by nemalo fungovat...
na fiate 500e su taketo hodnoty : pod 200kohm je auto nefunkcne, medzi 200 az 500kohm je warning, no auto funguje, medzi 500kohm a 1Mohm je vsetko OK, nad 1Mohm je OK - nad specifikaciu.
-
-
nick81 pls. aku mobilnu nabijacku si vzal namiesto seriovej "kocky"? Inchanet s adaptermi? Seriovu kocku sa ri podarilo predat? Dik R
Komentár
-
Inchanet 22kW + Adaptéry schuko -> CEE32, CEE16 -> 32 (5 kolíky). Pozerám, že už majú aj 3p modré. Pôvodne som chcel kúpiť 11kW verziu, ale pán tvrdil, že redukcia 22kW na 11kW nesmie byť, že sa nemôže ísť z väčšieho istenia na menšie. Po zvážení, že by som si musel vyrábať redukciu, resp. niekde by my nemuseli dovoliť nabiť, tak som išiel do 22kW verzie.. A raz keď bude auto s OBC 22kW, tak sa to zíde.
Starý kábel nikto nechcel, ale nechal som to v aute s inchanetom. V podstate mi nevadí mať aj 2. Ak budem musieť na cestách nabíjať cez schuko, kde bude väčšie riziko krádeže, použijem základný kábel. Nemusím tam vystavovať Inchanet.
-
To počujem prvý krát, že nesmieš ísť z väčšieho istenia na menšie. Pekná blbosť. Prečo má potom každý objekt na vstupe 25 - 32A istenie a následne za tým sú 16A ističe na zásuvky a 10A na svetelné okruhy? Opačne - z menšieho istenia na väčšie to dáva logiku..
-
Roman-ba Vezmime si tento prípad. Som niekde ubytovaný. CEE32 zásuvka.. cez Inchanet 11kW ... nabíjam si auto s 11kW .. Lenže do 3 hod sa mi nabije a zabudol som si v aute zapnúť lockovanie konektora.. Pride ZOE, prázdno.. aha má dobité, "požičia" si môj type 2..
Aký prúd pôjde cez inchanet 11kW, keď má 22kW podporu AC ? - lebo 11kW verzia inchanetu má CEE16 5 kolík, tenší prívodný kábel, dnu tenšie káble.Naposledy upravené nick81; 11-11-2020, 09:37.
-
-
Uz sme tu o tom debatovali, existuju aj take hotove redukcie s isticom. Ja ako elektrikar viem co robim, tak 16A istic v redukcii z 32A na 16A nemam.
Pouzivam ju minimalne. No, ked budem mat cas, mozno tu redukciu prerobim - napajkujem dovnutra do 32A vidlice do cesty fazovym vodicom trubickove 16A (alebo radsej 20A) poistky - tie s pomalou reakciou. Kable su dostatocne dimezovane aj na 25A, pricom poistky zapracuju len pri fatalnej poruche kusku kabla redukcie, nabiajcieho kabla alebo riadiacej elektroniky v aute - takze skutocne malokedy. A ked uz zapracuju a znefuncnia nabijanie, tak aj tak bude treba riesit vaznejsiu poruchu.
-
Predlzovak pre teba:
https://www.kabel-licht.de/Starkstro...m-H07BQ-F.html
ja ho mam ale prisiel som po 4 rokoch k zaveru ze je zbytocne kupovat veci na 32A.
Vsetko na 11 kW (16A) bohate staci, lebo:
A. Nove auta aj tak nemaju silnejsiu palubnu nabijacku.
B. Na ceste nabijam na DC, cez noc 11 kW staci bohate.
Lege artis redukcia 5 koliku 32A na 16A je tu:
https://www.kabel-licht.de/Stromvert...16-A-C16A.html
tiez ju mam a pouzil som ju mozno 3x.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 11-11-2020, 16:44.
-
nick81 neviem co na to hovori legislativa, no ked nieco poskladam spravne z homologovanych komponentov, malo by to podla mna byt v poriadku. Keby to tak nebolo, nemohol by si si ani vyrobit predlzovacku na kosacku z vidlice, zasuvky a kabla. Naco by potom tie komponenty predavali. Alebo treba na vsetko reviziu? .... :-(((
-
jux Pohoda.. ja nie som elektrikár, tak radšej pýtam :-) Jirko ma nalomil na 32A kábel. Zas pri 10m asi nebude veľký rozdiel medzi 2.5 a 4mm. Teda frunk odnesie ... Len hľadám niečo v SR e.shope, tí nemci nemajú Slovakia v zozname.. Napr. http://jimmymarket.eu/product/14098
-
nick81 - ja som im napisal a v pohode mi to poslali. Na firmu mi dali fakturu bez DPH.
Ak chces tu mas nemecky text pre firmu ale urcite vedia aj anglicky.
Hallo, ich möchte gerne Artikel Nr. CEE_VERL_PUR_5G4_10m, Einzelpreis: 49,48 €, kaufen. Wir sind slowakische Firma mit MwSt. Registratur. Liefern Sie auch nach Slowakei und verrechnen Sie in diesem Fall ohne D MwSt.? Danke, MFG, PODPISNaposledy upravené Jiri GrandPa; 11-11-2020, 20:35.
-
Jiri GrandPa Super, potom odtiaľ. Posledná vec do auta :-DDD
-
Nebude. Ja mam 2.5 mm2 a testoval som to s 24A a bolo to sice teple ale ziadna katastrofa.Je to polozene na zemi na vzduchu takze odvetravane. Ona ta zlta izolacia je nejaky lepsi material nez cierna guma.
-
Komentár