Kia Soul EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
Absolútne. Tu, na tomto fóre je síce Soul akosi zaznávaný a podceňovaný, ale ja by som po 15 tis. km nemenil. Mojim potrebám vyhovuje perfektne. Bez kúrenia dám do 250 km (s ľahkou nohou).
Práve som sa vrátil z Viedne, necelých 400 km, bez problémov, s nabíjaním v BA...
Do Vladivostoku sa na ňom nechystám (na to mám iné auto), ale na Slovensko a okolie bohate postačuje.
Podľa mňa na našom trhu najlepší kompromis (cena/užitkova hodnota). -
250 km ? ale to je s modelm 30kw ktory ma aj nizsiu spotrebu ano ?. Stare modely sa uz daju v DE zohnat nieco cez 20 tis eur. na rozvoz deti do skolok po meste je to fakt asi ideal aj kvoli podvozku... samozrejme ze NIRO EV bude lepsie, ale cena bude 40 tis. minimalne. -
Jasné, 30kWh. Jazdím v priemere za 13kWh/100km, ale keď sa moc snažím dá sa aj za 12. (Samozrejme diaľnica a rýchlosť cez 100km/h je o inom...)
K tej baterke treba asi pripomenúť (mám pocit, že veľa ľudí si to nevšimlo), že u Soula sa udáva 30kWh, ale je to použiteľných 30kWh a reálne má tá baterka 32kWh, zatiaľ čo napr. Leaf II má baterku akože 40kWh, ale použiteľných je 36kWh. čiže porovnávať kapacitu bateriek Soul a Leafa je korektne 30kWh vs. 36kWh.
Kúpiť starý 27kWh Soul za cez 20, alebo nový 30kWh za menej ako 25 (s dotáciou)... to by som asi neriešil...
-
Soul onedlho pride s 39kWh a 64kWh verziou - rovnako ako Niro a Kona.
Navyse verzia jazdiaca na "dinosaur juice" uplne konci, co je dalsia dobra sprava, bude o jedneho fosila menej v ponuke
hybrid.cz/nova-generace-e...v-evrope-konciKomentár
-
inac by asi nemala moc zmysel, aj ked este nevieme specifikacie tak tazko sudit. Niro a Kona su uz "riadne" EV zatial co dnesny soul este ma svoje oobmedzenia. Moze byt ale ze soul dostane novu techniku (kvapalinove chladenie, 100 kW nabijanie, silnejsi motor, CCS port...) potom to je iba o karoseri a dizajne a je to plus minus jedno. Soul so starou technikou vs Kona / Niro by musel byt lacnejsi. Soul sa mi inac pacil a keby znova kupujem EV by som vahal. Inak sa mi stazoval taxikar ked som nabijal zevraj im tie souly stratili 20% na kapacite cez zimu. To mi pride strasne prehnane, sa k nim museli spravat ako zvierata, alebo vie niekto kto ma soula podobne skusenosti?Naposledy upravené Teq; 18-07-2018, 23:08. -
Teq: "sa mi stazoval taxikar ked som nabijal zevraj im tie souly stratili 20% na kapacite cez zimu"
Tym chcel povedat, ze mu v zime kledsa kapacita o 20% a po otepleni sa uz nevratila ? To je dost zle - no ak je to pravda, tak to asi sposobilo prilis caste letne DC nabijanie sprevadzane prehriatim a prejavilo sa to v zime, ked je vseobecne treba viac energie a bateria jej ma prirodzene menej.
Cez zimu sa kvoli chladu znizuje kapacita akumulatora kazdeho EV. Baterie jednoducho v chlade davaju menej enegie. (maju tiez vecsi vnutorny odpor).
Tesla sa snazi zvysit "zimnu" kapacitu baterie jej ohriatim. Ked je vo velklej zime potrebny vecsi dojazd, tak v setriacom rezime tesla radsej pouzije cast energie na ohrievanie baterie, cim sa dosiahne lepsi dojazd. T.J. aj ked sa cast energie minie na ohriatie baterie, v konecnom dosledku je po ohriati baterie k dispozicii viac energie, ako keby ostala bateria studena.
Cize aj pre EV pouzivane len na kratke trate tepelny management baterie pomaha nielen na zivotnost baterie, ale aj na pouzitelnu kapacitu baterie. Vyzera to tak, ze pre intenzivne pouzivane EV je kvalitny tepelny management baterie podmienkou. Ked Fiat500e aj Smart EV, ktore su cisto mestske auticka mozu mat kvapalinovy tepelny management baterie, tak preco ho nemozu mat aj ostatni s vecsimi kapacitami baterii.
Narast ceny za tepelny management urcite nie je vecsi ako neprijemnosti s rapidnym poklesom kapacity ci obmedzenim komfortu rychleho nabijania a mozno aj nova bateria po neviem kolkych rokoch.
-
Nova KIA SOUL EV k videniu na AUTOSALONE v Inchebe.
Uz to nie je ta skareda krabica, da sa na to pozerat a je to aj vacsie, vo vnutri dostatok miesta a kufor taktiez uz pouzitelnyKomentár
-
pozor, pozor !! prave som sa docital na teslamagazin-e (a nasledne overil na kia.sk) info, ze kia upusta z termo manazmentu baterie ! Konkretne u Soula uz bude sucastou iba vyssej vybavy, ktora je zas kombinovana s vykonnejsim motorom a vacsou bateriou.
Pri nizsom stupni sa o tom nic nepise, takze sa mozme len domnievat, ci to bude plechovka zavarana na sposob nissanu, alebo to znamena nejake pasivne chladenie v podobe aspon nejakeho vyduchu/vetraku.
V kazdom pripade velmi zla sprava, ked takto zacinaju korejci škrtat pri autach za 40000. Nie ze ich nemaju zaujem v normalnych poctoch vyrabat (Soul sa uz sice u nas da objednat, ale sam importer ma az ten 1ks co je vystaveny na autosalone), ale este opakuju zakladne chyby po vzore nissanu.
Uvidime ako to bude pri dalsich modeloch, ci hyundai pri vacsej baterii zostane verny pasivnemu chladeniu, alebo sa poberie inou cestou.
Komentár
-
Ak je to pravda, tak ju korejci smeruju ako mestske vozidlo, kde sa nepredpoklada caste DC nabijanie. Predsalen ju musia aj vlastnostami a vybavou oddelit od drahsieho eNira, lebo inak je to vsetko rovnake.
motor 136hp a 39kWh baterka - Ioniq,Soul,Kona,Niro
motor 206hp a 64kWh baterka - Soul,Kona,Niro
Zdielanie nielen platformy ale aj motora, baterky, infotainmentu v praxi. Len dizajn trocha iny.[priezvisko]@me.comKomentár
-
smeruju-nesmeruju, konkurencia pochopila dolezitost TMS aj v meste (i3,500, trojcata). Dufal som, ze dnes je na zakaznikovi, ci si chce vybrat na dlhsie trasy jednu krabicu alebo druhu. Nemuseli to takto nasilu oddelovat. Uprimne ma to sklamalo, uvidime ake dalsie kroky bude ich koncern robit na podporu, resp. rozdelenie elektromobilov...
A ked uz, mohli to dat hierarchicky pod eNiro s ponukou len 39kWh baterie. 64 mohla ostat pre eNiro ako vacsie auto.
-
-
zaujimave prve dojmy. hlavne o tej rekuperacii !! 5 stupnov s moznostou uplneho zastavenia.
Komentár
-
Ovládanie jedným pedálom má Leaf.
eNiro a Kona to majú ovládanie jedným pádlom - ľavým, ktoré keď sa podrží, tak auto zastaví. Mne to vyhovuje viac ako pedál na Leafe, lebo nohami nemusím robiť nič a z Ioniqu som zvyknutý páčkami brzdiť. -
Jazdia bez toho, lebo musia. Ja nechapem, preco to Ioniq nema- adaptivny tempomat zastavit vie, tak je to iba vec softveru. Ze to nebolo na zaciatku- ok, ale po dva a pol roku na trhu mohli urobit aktualizaciu... rovnako aj na Kone...
Edit: to som nevedel, ze Kona podrzanim padla zastavi... takto by mi to stacilo aj na Ioniqu
-
dnes som sa viezol po dlhom case go4 taxikom eSoul. Vodic mi tvrdil, ze zvykne mat dojazd okolo 150km ale doteraz mi nie je jasne, aku velku maju bateriu. Ti vodici toho vela o autach nevedia...
Co ma vsak zarazilo, tvrdil mi, ze uz na kazdej z cca 8ks co maju museli menit prevodovky. Vraj maju zivotnost 60.000km a tato jeho s najazdom 170.000 uz ma tretiu.
Citali ste niekto niekde o tak zasadnom probleme? Je to na zaruku, ale znie to celkom ako pruser. Vraj to zacne cvakavymi zvukmi a uz sa mu az stalo, ze zostal stat.Komentár
-
no on mi tvrdil, ze prevodovku ked som sa ho pytal ci urcite a ci to neboli poloosy.
Inak vraj v BA nic s el.kiami nerobia, ze to automaticky posielau do ZA.
Myslel som samozrejme prvu generaciu el.soulu. Mala dve velkosti baterii. Isiel som s dvoma roznymi behom pol roka a ani jeden z vodicov mi nevedel povedat, ktoru verziu ma on
-
Komentár
-
A samozrejme hlavne kvoli otáčkam. Pri maximálnom výkone točí elektromotor pekných pár tisíc za minútu.
Mimochodom Taycan na prevodovku 2 stupňovú. -
awlo Ano ale odpovedal si si sam. PREVODovkaje tam to ozubene koleso a diferencial. Rovnake ako pri beznom aute. Akurat je len jedno (taycan a ine speciality dve). Je v tom klasicky prevodovy olej, ktory treba raz za cas vymenit. A to je vec, ktora mi ako jedna z mala lezie na nervy, ze ked uz nemusim menit olej v motore, rovnako sa zababrem a musi niekto likvidovat tento olej.
-
Mne sa ježia chlpy, ked niekto stály prevod nazýva prevodovkou.
U mňa prevodovka má mať možnosť zmeny otáčok, teda zmeny prevodového pomeru a u aut aj spätný chod.
Slovník slovenského jazyka z r. 1959 – 1968 jednoznačne hovorí o zmene
"prevodovka, -y, -viek ž. odb. zariadenie na zmenu rýchlosti (napr. na motorových vozidlách)"
no
Krátky slovník slovenského jazyka z r. 2003 – kodifikačná príručka - hovorí o prevodovke všeobecnejšie, pre mňa až príliš všeobecne:
"prevodovka -y -viek ž. mechanizmus na prenášanie pohybu z hnacieho ústrojenstva na hnané, prevodová skriňa"
Podľa tohto všeobecnejšieho výkladu môže byť prevodovkou aj diferenciál, čo sa mi nepáči.
Klasický spalovák potom môže mať aj 3 prevodovky - čo je hlúposť.
Offroady, ťažké náklaďáky a podobne môžu mať dve prevodovky: štandardnú a redukčnú.
Takže ja budem u elektromobilov hovoriť radšej presnejšie o stálom prevode s diferenciálom.
Premenlivý prevodový pomer podľa môjho názoru v bežných elektromobilov nemá opodstatnenie.
Možno u ťažkých teréňákov (tu by som to nazval skôr redukciou) alebo v športových autách. U formulyE niektoré majú stály prevod, niektoré 2 alebo 3 stupňovú prevodovku a je aj taká, čo má na jednej osi dva elektromotory.
Komentár
-
Prevodovka je to tak či tak. Či už sa to niekomu páči alebo nie. To zariadenie tam predsa fyzicky je a plní funkciu prevodovky - zmena otáčok alebo počtu otáčok. Nezáleží predsa na tom, či má možnosť zmeny tohto pomeru. Takisto aj rušne majú prevodovku len s jedným prevodom (myslím pri elektrických a dieselelektrických - tam, kde sú trakčáky). -
Neviem ci je slovensky slovnik zrovna spravny zdroj na definiciu cohokolvek. Treba brat definicie z jazykov kde sa tieto vynalezy realne vymysleli alebo zdokonalovali a ktore sa pouzivaju na medzinarodnej urovni medzi vedcami a inziniermi. Slovnik SJ z roku 1959-1968 je akurat z obdobia absolutnej izolacie a upadku Slovenska a skor tam najdes definiciu pioniera a planovaneho hospodarstva.
Wikipedia sice mozno nie je uplne relevantny zdroj ale asi stale lepsie ako slovnik SJ:
"A transmission is a machine in a power transmission system, which provides controlled application of the power. Often the term transmission refers simply to the gearbox that uses gears and gear trains to provide speed and torque conversions from a rotating power source to another device. (...) The transmission reduces the higher engine speed to the slower wheel speed, increasing torque in the process. (...) Single-ratio transmissions also exist, which simply change the speed and torque (and sometimes direction) of motor output." -
1950 sme v technike neboli izolovaní a už vôbec nie v technickom úpadku! normy ešte stále kopírovali DIN, pretože potom by som mal pravdu, že"transmisia" je remeňový prevod vo vodnom mlyne, prípadne poháňa mláťačku. technický jazyk je stále nemčina. -
Áno, je to jednostupňová prevodovka, konkrétne reduktor.
Rovnako sa nazývaju aj jednostupňové prevodovky použité pri rôznych elektromotoroch v pohonoch čohokoľvek, je to motor s prevodovkou, aj keď len s jedným pevným prevodovým stupňom.
Vzhľadom na zažitý pojem prevodovka v automobilovej technike to naozaj človeku nemusí až tak sedieť, ale je to tak :-)Naposledy upravené leo; 05-10-2019, 20:03.
-
-
Vcera som na nabijacke pri Kauflade BA videl eSoul nabijat cez CCS konektor, zrejme to uz bol novsi typ..Komentár
-
GARAZ TV:
Tabuľka so spotrebou na našom okruhu - https://www.patreon.com/posts/spotreba-kia-e-e-31876777 Elektromobilná lobby lezie na nervy aj nám, ale elektrický poh...Komentár
-
Ahojte,
Potreboval by som trocha poradiť s káblom. Mám Kiu Soul EV 2018 33kwh baterku. Idem si doma spraviť 400V zásuvku na nabíjanie a potrebujem dokupiť k tomu kábel. Máte niekto skúsenosť stým, viete niečo odporučiť, poradiť? Viem že tie káble su drahé to je všetko asi.Komentár
-
Tych 400V je sice pre jednofaz zavadzajucich, ale pre 32A sa u nas bezne pouzivaju len trojfazove privody a aj jednofazove nabijacie kable su bezne s 32A petkolikom.
Ja po skusenostiach s mnozstvom nabijacich kablov, ktore som mal rozobrate a pomerane, doporucujem nabijacie kable Inchanet, vo vasom pripade potreby jednofazoveho 32A nabijacieho kabla (7,2kW) tento:
-
Jo, ďakujem. Som tak viac menej odpovedal v novom prispevku omylom. Kábel som pôvodne mal nájdený tento https://www.autonabijeni.cz/prenosne...a-max--7-4-kw/ vypadá viac menej rovnako. Možno teda pojde o značku. Ja nemám skusenosti tak jasné nechám si poradiť. Už je teda len otázka či to zato stojí, a ako max viem Soula nabíjať s týmto VS normal 230V 16A.
A ešte otázka. Dá sa použiť redukcia z 400V zásuvky a použiť tam originálny kábel? Alebo tam musí byť len tento druhý? -
hlavne si u toho Inchanetu nechaj dat koncovku Typ1. Ja som povodne v garazi nabijal cez originalny kabel, ale to je pomale, oplati sa mat tento, Ale max co z toho dostanes je 6,6 kW. Celu bateriu nabijas vyse 5 hod..., vyhoda je to velka, pretoze bezne dobijas asi od 30-40%, do 80-90% takze proste tie nabijacie cca 3 hodiny vies nastavit na nizky tarif v noci a vyrazne usetris.
K druhej otazke nechaj si namontovat krabicu idealne aj s pocitadlom, jednu tu CEE 32A 5P, a jednu obycajnu zasuvku (na ten original kabel). Ale hlavne nazabudni si pred to cele nechat dat vypinac. Tym padom nemusis kabel vytahovat z 5-koliku. Len bude navinuty pod krabicou. To je potom velmi prakticke, v aute si nastavis casy nabijania kedy mas nizky tarif, aktivujes to nabijanie v ramci toho casu + predohrev samozrejmea potom vzdy ked prides tak len zastrcis kabel a otocis vypinacom, je to velmi prakticke.
Komentár