Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
Nie... jedine cez casovac nabijania si vypocitat kedy priblizne bude mat auto 80%.
-
Ano Kona to ma, je to novsie auto. Na stare auta sa zial podpory a updatov nedockas, a pritom je to jednoducha softwarova zalezitost ktoru uz maju vymyslenu este by sa to dalo mozno nejako cez OBD vyriesit, ze by si to vedel na kratku vzdialenost cez wifi ovladat. Ale neviem ci to niekto uz skusal.
-
Ja mam "stary" Ioniq, 95% nabijani mam v praci, tak som si kvoli tomu urobil wallbox, ktory cita cez OBD data a teda si viem nastavit SoC, pri ktorom chcem ukoncit nabijanie. Wallbox ovladam a nastavujem z PC v kancelarii. Pisem to sem iba kvoli informacii, ze sa to da, nechystam sa vyrabat dalsi kus ani nikomu moje riesenie ponukat :-D
-
Peterka celkom dobry napad, mozno by stacil maly arduino box co by poslal pri pozadovanom stave SoC cez OBD autu alebo na signalny pin priamo walboxu signal na ukoncenie nabijania :-)
nick81 mozno je to zaujimava featura na implementaciu do dashboardu ;-)Naposledy upravené SKolja; 30-09-2020, 20:26.
-
-
Komentár
-
Ja som zháňal disky na leto, síce rovnako veľké, ale dočítal som sa toto: zo zákona musia byť v TP zapísané všetky obúvané rozmery pneumatík (zápis stojí myslím do 15€). Spolu s nimi sa zapíšu aj rozmery diskov, ku ktorým treba osvedčenie o kompatibilite s vozidlom (mal by stačiť certifikát TÜV od výrobcu diskov). Btw - keby sa potom menili disky a pasovali by na už zapísané rozmery pneumatík, polícia nemá nárok riešiť ich šírku či ET, pokým kolesá viditeľne nevyčnievajú do strán. Proste že pneumatiky sú jediné potrebné v TP, disky sa síce zapíšu, ale potom je možné ich obmeniť bez potreby znova zapisovať...Naposledy upravené Martin Dravecký; 20-10-2020, 21:22.
-
Alternativne disky a pneumatiky je možné zapísať na základe potvrdenia od importéra alebo certifikátu COC. Už sa mi podarilo zapísať aj na základe TUV certifikátu ale to je tak trochu aj o nálade a vôli policajta ktorý to práve dostane do rúk.Nezabúdajte že o málo širšie kolesá enormne zaťažujú nápravy a zvyšujú opotrebenie podvozkových dielov..
-
Mam original Hyundai disky s original TPMS senzormi zostali mi z Elantry , budu ti predpokladám pasovať , ak máš záujem kontaktuj ma PM rozmer 205/55 R16, obute letne pneu top stav Hankon Ventus Prime 2Naposledy upravené jurajsun; 21-10-2020, 21:50.
-
Ja som už disky kúpil (BORBET Y) s CUB UNI snímačmi, ale vďaka PS: šlo o R16 7J 48ET variant a už mesiac na nich jazdím v pohode, neďaleko mali servis, ktorý mi snímače preprogramoval z Hondy od predošlého majiteľa 😊😊
-
Spozorovali ste niekto ze Ioniq (moj 2018 s tepelnym cerpadlom) po zahriati interieru prestane kurit? Po zahriati interrieru (40min-1h) sa vypne el. kurenie (zhasne oranzovy inikator "heat" na klimatizacnom paneli a ostane svietit iba modry "cool". Od tohto momentu fuka do interieru iba vlazny vzduch. Zatial som nemeral teplomerom priamo vo vyduchu teplotu, ale pride mi ze vyfukovany vzduch je chladnejsi ako nastavena teplota. Neviem ci to je "vlastnost" alebo chyba po prepnuti kurania kompletne na tepelne cerpadlo.
Komentár
-
Neviem naisto, ale môj PHEV v "AUTO" režime kúrenia tiež dospel do bodu, že sa po ustálení požadovanej teploty vypol (mal som v lete klímu a tá sa vypla a prestala fúkať). Je možné, že je to tým AUTO nastavením. Pokiaľ môžem povedať, systém sa sám nereaktivuje. Možno manuálne nastavenie kúrenia obíde túto fičúru
-
Martin Dravecký - vyskusane aj v mode Auto a aj v manualnom, chova sa to rovnako. Dratovy teplomer je na ceste, pichnem ho do vyduchu a zmeriam na presno. Mne nevadi ze by prestal fukat, ale vadi mi ze pocitovo zacnem citit chlad, lebo zacne fukat zrazu studensim. Normalne by som to nezaregistroval, lebo jazdim kratsie trasy, ale teraz cez pandemiu rozvazam rano deti/zenu aby nemuseli jazdit preplnenym metrom a je to dost iritujuce.
-
vsetky ioniqy predavane na Slovensku ako nove maju TC - najvyssia vybava electric.
Bez TC su zakladne a niektore prostredne verzie.
Aj na leafe po nejakom case ked vyhreje interier prestane ist horuci vzduch. Nezhasne heat, ale jednoducho uz nepeckuje a len udrziava. Ten pocitovo chladnejsi vzduch prepdokladam je nejaky udrziavaci a naozaj len pocit v zime sposobuje, ze pripada studeny. Ved zmeras a uvidis.
-
"Heat" podla manualu zapina kurenie, predpokladam ze to indikuje aktivny vyhrev spiralou ale nie je to nikde explicitne napisane, vsade pisu len "heating" bez oznacenia cim sa kuri.
Ja som v Rakusku, tu bolo v prvej generacii tepelne cerpadlo ako volitelna polozka, ale podla dealera dovozca daval preventivne cerpadlo do vsetkych konfiguracii co objednaval (ja som si ho chcel pridat, a povedali mi ze bez TC neobjednavaju a vsetky skladove objednavky ho maju bez ohladu na vybavu). To si myslim bolo celkom premyslene a uzitocne rozhodnutie.
-
Tak po par dnoch pozorovania s teplomerom pichnutym vo vyduchu kurenia mozem potvrdit ze po prepnuti na tepelne cerpadlo fuka do do kabiny vzduch s pozadovanou teplotou ktora svieti na ovladaci klimatizacie (kolise to zhruba +- 1,5C) a pocit chladu je naozaj iba moj pocit.
-
Na dva dni u mna zaparkoval Ioniq 2017, idem robit dalsie z mojich videi.
Dnes som s nim pojazdil v BA. Vonku +4, hmla. Okrem prvotneho nabehu 3kW spiraly to cele zmenezovalo tepelne cerpadlo pri nastaveni na 21,5. Odber 500-600W a vysledna spotreba 11,2. Parada auto a Ioniq bez TC nebrat !
-
milan84 Ja jazdim cca 40km kolecko kazde rano do centra mesta (Vieden) a naspat. Vcera bez predohrevu za 14,8kWh/100km, dnes s predohrevom za 12,1. Celorocna spotreba 14,1kWh/100km, ale 99% jazd su taketo priskoky max 40-50km na jeden raz. Kurenie vzdy na 22,5C auto alebo 2-3stupen ventilatora. Driver only nepouzivam, V lete s klimou to byva medzi 10-13kWh/100km. Jazdim svizne, vacsinou na eko, ale medzi semaformi sport (tam kde to ma vyznam vyuzit), regen vzdy max. Pol cesty auto plne (4 osoby) druha polovicka iba sofer. Ked vypne spiralu, klima berie okolo 500WNaposledy upravené SKolja; 10-11-2020, 09:48.
-
-
Majitelia ioniqov. V BA alebo najblizsom okoli odporucate na rocnu garancku Autopolis Nova Roznavska?
Komentár
-
akurát ty tam nebudeš mať ceny ako my ostatní, čo sme Ioniq-y kúpili normálne, za servis budeš mať pomaly raz také sadzby lebo ho máš ojazdený zahraničný (len aby si nečakal 38€ za prehliadku)
-
hej, sorry. Autopola
Miroslav Rojko nie nebudem ani brat, ktoreho tam smerujem. Ja mam auto po zaruke a neviem si vynachvalit servis v domacich podmienkach
z Autopola dosla cena do 100e bez peloveho filtru.
-
Neverím že sa dostaneš s cenou pod 150 €, ja som mal garančky na Konu v rozmedzí od 160 - 227 €. Skús si vopred dohodnúť čo majú skontrolovať a koľko to bude stáť. Mne sa naposledy snažili urobiť kontrolu bŕzd a keď som sa ozval že to robili naposledy tak mi technik doslova povedal: dobre teda, tak skontrolujeme geometriu. Najlepšie na tom bolo, že mi dali protokol z kontroly, podľa ktorého bola geometria úplne v poriadku no aj tak si za ňu zaúčtovali 80 ,e bez DPH a ešte v rámci toho rozhasili reflektory.. Osobne sa zamýšľam nad tým že tam už nepôjdem, skúsim na radu prítomných buď Malacky alebo Nové Zámky. Z prístupu servisu AutoPola mám pocit, že musia silou-mocou na zákazníkovi zaarobiť čo najviac peňazí..
-
Ak nemáte "zvýhodnené prehliadky" - tak sa volá znížená sadzba servisu pre prvých majiteľov na SK kúpeného auta, tak by som zvážil osloviť české servisy. Je to za rohom a hodinové sadzby sú po prepočte na € výrazne nižšie. Ja som tak chodil pred mojou EV dobou s inými značkami áut do originálnych servisov (aj počas záruky) do Čiech a bolo to tam za menej ako polovicu ako u nás za to isté.
-
Roman-ba jasne ze sa dostane pod 150€ s Ioniqom v AutoPola:
75.000km - 117€ (z toho servisna prehliadka 51,30€, zbytok servisny material)
90.000km - 142€ (servisna prehliadka 85.50€, zbytok material)
Faktury sa lisili v podstate len v pocte normohodin a spotrebnom materiale v zmysle servisneho planu, pri 90.000km sa menila tusim brzdovka.
Prvy pripad praca 60€/hod - auto registrovane na prveho kupujuceho (PO)
Druhy pripad praca tiez 60€/hod - auto preregistrovane na inu osobu (FO) a zahranicnu ECV
Faktury mozem uploadnut ak by niekto chcel
-
Nerozumiem tomu chaosu ohľadom cien a vecí, ktoré sa majú na danej garančke skontrolovať/vymeniť.
To akože Hjundé nemá nič na tento spôsob?:
https://www.toyota-zilina.sk/file/ed..._model2017.pdf
https://www.ppcteam.sk/file/edee/dea...model_2017.pdf
Takto si to porovnám krížom cez Slovensko a viem kam mám ísť
-
a to máš kontroly po 30000 km, nie 15000 ako hyundai ale nie všetci máme drahé, servisy skúšajú, len nie všetci sa dajú
ja vždy kážem len to čo je povinné aby robili a platím v Hyundai normálne
keď porovnám Nissan Žilina (lebo kto chodí napr. do BA, má pomaly raz také ceny na servis) a Hyundai AutoPola, tak pri 15000 km nájazde ročne to je skoro rovnako (Nissan má okolo 70 ročne a Hyundai má skákano nepárny rok 55€, párny 95€ aj s kontrolou karosérie), inak je to pri ročnom nájazde 30000 km, vtedy je Nissan vďaka dlhšiemu intervalu na tom na polovici
-
záruka pri Hyundai je 5 rokov na celé auto, takže oplatí sa chodiť aj po dvoch rokoch
Nissan má tri roky, ale zas pre nízku cenu sa ani potom neoplatí chodiť inde
Škoda Citigo má 5 rokov záruku na celé vozidlo
najhoršie je na tom prémiové BMW alebo nemecký VW, tam dávajú len 2 roky na celé auto
-
Teq - len aby to tak bolo
tiež som mal takého Leafa ako ty, 30kWh verziu, bol som v tom že je 8 ročná záruka na batériu a keď som ho predal, nový kupec si to bol zisťovať a volal mi, že mu v servise našli podľa VIN, že je len 5 ročná
na druhom Leafe mi po roku a pol zrušili bezplatné aktualizácie máp (naprv mi svietilo že mám, potom zrazu nie)
tak ak predpokladáš 8 ročnú záruku podľa toho čo písali v cenníku, môže ale nemusí to byť pravda
na celé auto máš len trojročnú, reagoval som na základnú záruku ako písal Roman-BA (že po dvoch rokoch či má chodiť), preto môj vyšší príspevok sa týkal základnej záruky na celé vozidlo, potom sú tam nejaké konkrétnosti ako batéria alebo motor, ktoré majú dlhšiuNaposledy upravené Miroslav Rojko; 30-10-2020, 11:39.
-
nissan ma odjakziva deklarovanu 8r/160000 pri bateriach 30kWh a novsich/vacsich.
Neverim, ze ten nissan kde to niekto zistoval vedel o co sa jedna. Ked som sa pytal na akukolvek zarucnu vec v nissane ja, nikto netusil a vsetci museli zistovat.
-
Miroslav Rojko nie je pravda. Neviem ako VW ale pri BMW vies mat az 6 rocnu zaruku. Standardna zaruka je 2 roky, ale da sa rozsirit az na 6 rokov, a to za chodu pokial ti nevyprsala povodna zaruka. To je po 23 mesiacoch si ju vies kludne predlzit o dalsi rok, dva, tri... vela skladoviek sa uz automaticky predava s 5 rocnou zarukou gratis. Ten 6. rok je trosku zlozitejsi, a chce to vyjednat, ale maju taku moznost. Plus sa k tomu celemu da predplatit samozrejme servis inklusiv, ktory byva tiez casto gratis od predajcu ako bonus. Najcastejsie to byva na 3-5 rokov, ale da sa predplatit az na 10 rokov, v baliku Plus zahrna aj vymenu drahsich veci ako napriklad spojka.
Predlzena zaruka je vsak podmienena povinnou navstevou autorizovanych servisov BMW na garancky. Ktore su gratis (resp predplatene), ale je to v podmienkach.
-
Wilo takže mi napíšeš, že nie je pravda a v texte potvrdíš, že mám pravdu
dokonale poznám BMW záruky a dávajú 2 roky, ďalšie treba priplácať, takže základná je 2 roky, ten prehľad je napísaný aká je základná záruka v cene auta, keby sme išli do príplatkovej, tak môže mať každé auto 5 ročnú, lebo sú aj externé poisťovne, kde si môžeš záruku zaplatiť aj na také značky, kde to výrobca neponúka
taktiež poznám BMW servis bezplatný, nakoniec pri 5 bezplatnom ročnom servise sú to 3 prehliadky, pričom pri každej sa snažia naúčtovať tú ich 96€ hodinovú sadzbu za niečo navyše, čo som im musel zakaždým zatrhnúť
-
Ako hovorim, na vacsinu aut davaju automaticky 5 rokov gratis zaruku. To ze je v cenniku uvedena standardna 2 roky je fakt, ale uz to nie je realita. Je to podobne ako s akciovymi cenami Korejcov. Uz v cenniku je hned napisana “zlava”, aj ked by mohli rovno znizit cennikovu cenu, lebo tu zlavu davaju kazdemu. Ale neurobia to, aby sa zakaznik citil lepsie, ze dostava zlavu. Takisto aj 5 rocnu zaruku davaju v BMW uz teraz asi kazdemu, len nech moze zakaznik odist spokojny ako dobre vyjednal, spolu so servisnym balikom. Posledne BMW co malo 2-rocnu zaruku fix, kde sa za kazdy rok muselo tvrdo priplacat bola 5er serie F, aj to neviem ci nahodou nie len do faceliftu. Pred tym dokonca ani ta rozsirena zaruka nebola, len servisne balicky.
A neviem aky si mal servisny balicek, ja som mal Inklusiv Plus a mal som kazdorocnu prehliadku gratis, ziadne 3 navstevy za 5 rokov. A nikdy som neplatil nic ani sa mi nikdy nikto nesnazil nic extra predat. Vzdy umyte auto zvnutra zvonka, doplnena voda v ostrekovacoch, vycistena klima, vymenene stierace a este aj pneumatiky som mal zboku nalestene/nastriekane ze vyzerali ako nove. K tomu povinna kava pocas odovzdavania auta a odvoz na miesto bydliska/prace a nasledne vyzdvihnutie na mieste urcenia a odvoz do servisu pre auto. Kazdy rok. Ale tak predajcovia su rozni, este ze mame konkurenciu a moznost vyberu
Je fajn, ze hovoris, co je v katalogu, ale treba riesit to, co je v skutocnom svete. Lebo na weboch a reklamach viacerych vyrobcov EV bola este donedavna aj dotacia 8000€, ktora zmizla za par minut. A oni ju propagovali este par mesiacov po aj ked vedeli, ze uz nie je. Napriklad Hyundai a Renault. Aktualny stav je taky, ze ked prides do BMW a zoberies auto, mas 5 rocnu zaruku bez priplacania vratane servisneho balicku.
A to je to jedine co zakaznika zaujima. S cim odide. Nie to, co je napisane dakde v katalogu, ktory otvori raz v zivote.Naposledy upravené Wilo; 30-10-2020, 17:25.
-
dam to aj sem pre istotu:
Nove video je vonku. Dal som si zalezat na podanych info, snad sa vam to bude pacit.
https://www.youtube.com/watch?v=8HDY8-I5FdY
Komentár
-
Pouziva niekto Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0 (BLE) OBD2 adapter na Ioniqu prvej generacie (2017-2019)? Mam 2 rozlicne kusy a ani jeden sa nechce zobudzat pri zapnuti auta. Ma to byt podporovana featura, na inych autach to funguje, nick81 ho pouziva na jeho eNire a nema problem so zobudzanim.
Problem je ze pri kazdom zapnuti auta musim OBD2 adapter mechanicky znova zasunut do konektora. Neverim ze 2 ODB co mam kupene od 2 roznych dodavatelov s odstupom viac ako rok maju tu istu chybu. Pride mi to ako nejaka "vlastnost" auta.
Komentár
-
Mám tiež problém .. 1. Vgate som mal v evobd2 z kanady ten išiel OK. 2. Som objednal cez EBAY .. Tento druhý má rovnaký problém zo zobúdzaním . 3. Adaptér z Amazovu (predražený) Ten ide pekne .. Martin CZ má ioniq tiež sa mu nechce zobúdzať.
Vyzerá, ako by tam boli rôzne firmware. S tým 1 a 3. som bežal celé mesiace. Žiaľ oba sú už preč a ako debil každé ráno otváram box
Kde si kupoval ty ten tvoj ? Tento amazon link posielam všetkým https://www.amazon.com/Vgate-Bluetoo.../dp/B06XGB4873 .. Zatiaľ sa nikto nesťažoval, len hmm 50$ s delivery.Naposledy upravené nick81; 09-12-2020, 13:41.
-
Ja som v casoch, ked sa nick81 pripravoval na prichod eNira mu trochu pomahal s OBD, mal som par dni od neho pozicany na testovanie presne tento adapter a na mojom Ioniqu sa spraval presne ako pises- nechcel sa zobudit. Preto som si ho nakoniec ani nekupil. Lubosovi som to vtedy hlasil... a bol to ten, ktory jemu v pohode isiel.Naposledy upravené Peterka; 09-12-2020, 13:08.
-
nick81 obidva mam z amazonu.de, jedem priamo od amazonu a druhy od ineho predajcu na amazone (TonwonEU):
https://www.amazon.de/gp/product/B07...?ie=UTF8&psc=1
Ja box kazde rano neotvaram, do dvierok som vyrezal dieru aby mi tam vosiel po zavreti predlzovaci kabel a ten mam vyvedeny pod volantom, nechcem si odpalit konektor mechanickym vychodenim kontaktov... (nahradne dvierka stali cca 10€ v servise ;-))
https://www.amazon.de/gp/product/B07...&psc=1&fpw=alm
Ale je jedno ci je adapter na kabli alebo priamo, nezobudza sa tak ci tak. :-(Naposledy upravené SKolja; 09-12-2020, 13:39.
-
SKolja Tak to je pre mňa nová info. Tým, že ten z Ebay mi robí to isté na Nirovi, myslel som si že tam bude problém. Potom Ioniq je v haji.
Alebo potom ten CAN, len letovať sa nebude chcieť každému.
Asi len portovať na iný adaptér.
Aký adaptér by bol pre teba ok ? Klasický nejaký s BT3 ?
Lebo už máme spravený interface pre COMM modul.. čiže pridali by sme okrem BLE4 ..
BT3 verziu.
-
nick81 tento pouzivam v Mazde a ma vypinac, vyskusam ci je samozobudzaci: https://www.amazon.de/gp/product/B01...&psc=1&fpw=alm
Alebo tento ktory by mal zvladat auto sleep a auto wake-up: https://www.obdlink.com/products/obdlink-lx/
-
Ten adapter, co nick81 isiel v pohode, v Ioniqu sa mne nechcel zobudit. Ale nie som si isty, ze je to chyba auta- to mu na OBD poskytuje nepretrzite napajanie, uspava a zobudza ho bluetooth komunikacia a s tym auto nic nema. Skor to tipujem na nejaku "nekompatibilitu" BLE... u mna ho nevedel zobudit moj mobil samsung a kedze to nebola moja priorita, neskumal som to hlbsie.
-
Chcel som iba povedat, ze ak sa v tvojej kombinacii HW adapter nezobudza, tak sa nebude zobudzat v ziadnom aute, ani pri testovani "na stole". Teda ak je spravny moj predpoklad, ze zobudzanie robi bluetooth a nie aktivita na CAN zbernici. Ja som si prave kvoli takymto problemom vyrobil vlastny OBD adapter s RF modulom IQRF. Potreboval som ale spolahlivu komunikaciu auta s wallboxom, nie riesenie na sposob DashBoardu
-
-
-
Bol som pred 2 tyzdnami na 2. prehliadke bolo mi povedane ze je zvolavacka na Ioniq, konkretne na prenosnu nabijacku a naistalovali mi gumenny ochranny "prezervativ" na plastovy box na kabli:-)
Asi ten plast v zime pri buchani o zem praskal, ine rozumnejsie vysvetlenie mi nenapada...
- Likes 1
Komentár
-
Toto som dnes nasiel nahodou. Za rovnaku cenu ponuka nemenovany predajca na SK stary, trojrocny ioniq
https://hyundai-ioniq.noveauto.sk/hy...gn=listingcars
nikde tam nic nepisu o dotacii, takze by to mala byt konecna cena bez hačikov. Za tu cenu myslim vyborna ponuka.
Komentár
-
Ako cena nie je uplne zla, ale je to v podstate uz vybehovy model s problematickym nabijanim a relativne malou baterkou. Za 34tis je tam e-Soul 64kWh alebo ID.3, co mi uz pridu ako lepsia investicia a radsej by som zobral 6000 spotrebak a mal novsie a lepsie auto ak by sa to malo lamat na tom rozdiele ceny 🤷♂️ Ioniq je sice stale pouzitelny, v ramci kategorie cena/priestor stale v topke, a najma prva generacia stale velmi potentna na cestovanie... ale je to uz predsa len dedusko a vyvalit za to skoro 30tis mi uz nepride zmysluplne vzhladom na aktualne moznosti. To uz radsej jazdeny prvej generacie. Cestovanie na dlhe trasy s nim bude rychlejsie a za usetrene prachy to bude pomaly aj na FVE na strechu
-
dedusko by som to rozhodne nenazval. Ved tento facelift je tu tusim len vyse roka?!
To nabijanie vsetci vieme, ale nezabudaj na spotrebu na dialnici. Tam sa so ziadnym ID ani Soulom nepriblizis. Nezmysel je to za tych 38 v cenniku. Tato cena je fajn, pre ludi co zhanaju tento typ auta a su OK s dojazdom, alebo dlhsimi pauzami na nabijacke zaujimava volba.
-
Facelift je novy, ale podstata auta je uz stara. To, ze tam nalepili novu masku, novy displej a pridali par kWh z toho nerobi mladika, a ako celok je to uz citit. Je to normalny kolobeh zivota a Ioniq uz je v zial v zavere svojho zivotneho cyklu. Preto je v zlave a tie ceny budu imho este klesat. Cim nehovorim, ze to je zle auto Len osobne by som si bud priplatil za nieco pouzitelnejsie, alebo by som usetril a isiel do prvej generacie, ten rozdiel tam bude marginalny a 10tis zostane doma. Ale tot moj nazor
-
Po 4 rokoch je Ioniq v závere cyklu ? To sú tu vtípky ako na 1. apríl. Aerodynamika Ioniq je tak dobrá, že keď ho budú ešte 10 rokov predávať, bude to stále najefektívnejšie auto. Kto ho dokázal za 4 roky predbehnúť v efektivite ? Áno, rýchlosť nabíjania v lete je na dnešnú dobu znížená, je to jeho nevýhoda ale zas aj malé kopnutie ku konkurencii - v zime pri coldgate väčšiny dnešných EV to až tak už nie je.
i3, Leaf, Citigo sú raz tak konštrukčne staré autá a veselo sa predávajú. Do Mini, ktoré je konštrukčne desiatky rokov rovnaké, dali EV črevá. Tesly sa ako konštrukčne zmenili od svojho uvedenia ? Urobí sa auto a rokmi sa navyšuje kapacita baterky a posiluje výkon infotainmentu - to urobil aj Ioniq.
-
tak ako pise Miro. 4 roky su tak polcas, nie koniec éry. Wilo to Hyundaiu trochu krivdis. Ta spotreba je stale na dialnici daleko najlepsia, ziadne auto z modnej crossover kategorie sa nechyta. Ak niekto hlada EV na dialnicu do 20000, kupuje prvu generaciu. Ak ma niekto o 10k viac, s kludnym svedomim by som zvazoval facelift. Ono to nabijanie je znacne pomalsie, to ano, ale pozri ako rychlo sa nabija Citigo (v zime mas priemer 20kW, v lete nikto nevidel 40kW), nezmysel Mazda, alebo aj nova Corsa kde nad polovicou ide max 50kW.
Za tych 28ooo myslim dobra volba.
-
Ludia lenze zabudate, ze v dobe ked Ioniq vysiel uz mal v mnohych veciach staru techniku. To nie su len 4 roky ale skor 6-7. Co moze byt tiez v niektorych ohladoch pozitivne nakolko to je odskusane a blbuvzdorne. Ak niekto chce vyvalit 30tis za toto auto a povazuje to za vyhodny kauf, prosim, su to jeho peniaze Ja by som to v tejto dobe uz nekupil, rovnako ako ani i3 alebo Leafa. Ale ludia kupia vselico, a takisto si aj tento najde svojho spokojneho majitela
-
A este ad efektivita - co presne mate z efektivity ktoru 4 roky nik nepredbehol? Stale bude aj Soul, aj ID a dokonca aj ten nenazraty eTron v Chorvatsku v cieli skor ako Ioniq. Uz bolo x krat dokazane, ze jedine na com zalezi pri rychlosti cestovania je rychlost nabijania, a tam tento 38kWh Ioniq trpi. Chapem, usetrite cestou 15€. Ale ak tych 15€ stoji za to, ze stravite o 2 hodiny dlhsie na ceste, tak vivat neporazitelna efektivita a nizka spotreba 🤷♂️
A Tesla vs vylepsenia - zle sa vylepsuje nieco, co ma od zaciatku uz skoro vsetko. Ma Tesla urobit facelift a pridat 3f nabijanie? Jaaaaj to uz je od nepamati. Vylepsime infotainment? Sakra, ten sa vylepsuje sam kazdu chvilu priebezne uz x rokov. Pridame jazdneho asistenta? Do riti ved to uz mame v Autopilote, ktory sa priebezne aktualizuje. Co vlastne ma Tesla zlepsovat? Vylepsili klucove komponenty (podvozok, motory). Zapracovali na spracovani a plechy uz nemaju medzery ako na pociatku vyroby. Snad jedine co zostava je ponuknut obyvatelny interier, ktory nevyzera ako v Lade, ale to zjavne nemaju v umysle a su na svoj minimalizmus hrdi, a ludia im to kupuju tak ci tak. Problem je ten, ze zatial co Tesla zlepsuje slabiny, pri Ioniqu zmiernili jednu slabinu (dojazd) aby to nasledne vykupili pomalym nabijanim a skaredym predkom. Realne sa nikam nepohli, v rychlosti cestovania na dlhsie trasy je to oproti 28 Ioniqu krok spat. To sa len tazko da nazvat vylepsenim. Ako hovorim, ked niekto hlada lacne zvezenie, kupit Ioniqa 28 a usetrene prachy si nechat na nakup BTC ked pride korekcia. Za rok bude aj na Teslu Ale kupujte kludne Ioniqy za 28 tisic.
-
"jedine na com zalezi pri rychlosti cestovania je rychlost nabijania" - zabudol si dodať, že rýchlosť nabíjania na km, nie v kW a tam tento Ioniq až tak netrpí, lebo vďaka svojej efektivite aj pri pomalšom nabíjaní vyjadrenom v kW nabije za 1 hodinu na viac km ako veľa konkurenčných
a po Slovensku, kde je väčšina jázd s EV pre nás Slovákov ďalej od Bratislavy je po D1, sa Ti eTron ako nabije ? Kde na trase po D1-ke ho nabiješ 150kW ? Budeš ho nabíjať 47 kW výkonom, lebo iná nabíjačka tu nie je a za hodinu ho nabiješ na 150 km, kdežto nový Ioniq nabiješ za hodinu na 300 alebo viac km a nakoniec ten Ioniq prejde trasu rýchlejšie ako eTron alebo ID.3
Bjornove 1000 km tripy po Nórsku, kde pri žravých SUV použije 150kW nabíjačky, sú síce pekné testy a dosť vypovedajúce, ale my žijeme a jazdíme tu po Slovensku, kde aj jediná GW Ružomberok, ktorá má mať viac ako 50 kW, išla pred Vianocami 5 kW výkonom a potom až do Tatier nič
-
Z BA do Tatier mas UFC v Dalitrans a Ruzomberok (to, ze je GW neschopne nie je chybou auta, zial). Boli casy kedy isla rychlejsie, a ten cas sa predpokladam zas vrati. Nebudeme sudit auto podla neschopnosti poskytovatela nabijania. Na R1 mas zas Beladice. Tie UFC pomaly pribudaju, a takisto ako si nekupujes auto na 1 rok, takisto aj nabijacky pomaly ale isto pribudnu. Rychlost nabijania na km je pri ID, eTrone aj Soule stale v inej lige ako na Ioniqu 38.
-
RK nejde už dlhšie, Trenčín mám 20 km od domu, takže tiež nanič
tak mi napíš Wilo, keby som bol zo Žiliny ako ty a idem napr. do Košíc na eTron, kde ho nabijem rýchlejšie ako 47 kW výkonom ? Koľko km musím prejsť po diaľnici aby som našiel prvú UFC ? A RK išiel v čase funkčnosti maximom 75 alebo 90 kW, takže eTron by stále nenabil viac km ako nový Ioniq
neuvedomuješ si, čo tu máme a darmo má niekto 150 kW možnosť nabíjať v aute, keď je UFC ako šafránu
-
Ako som pisal vyssie, nesudme auto podla neschopnosti poskytovatela nabijania. Pridu dalsie UFC, to je istota. Pri Ioniqu 38 je jedina istota ta, ze nabija pomaly.
Ioniq38 uz lepsi nebude, dosiahol svoje maximum potencialu, ktory uz dalej nepojde.
Taky eTron na svoje maximum este len caka a pride cas, ked svoj potencial vyuzije.
Mas ako s pocitacmi. Ked potrebujes na svoju pracu program, vyzadujuci urcity vykon. Kupis si pracovnu stanicu, ktora len-tak-tak splna poziadavky a dalej uz nepojde? Alebo si kupis radsej lepsiu masinu, ktora ma rezervu aj do buducna? Jediny rozdiel je ten, ze pocitac vies upgradovat. Auto nie, a preto ma rezerva o to vacsi vyznam. Rovnako ako nevidim zmysel sudit auto cisto podla slovenskych realii. Ak je niekto domased a chodi len po SK tak ok, tam je to aktualne jedno. Ale niekto chce vystrcit nos aj dalej. A ani Slovensko nebude navzdy zviazane 50kW stojanmi.
-
tema Chorvatsko a Tatry maju este dalsi rozdiel. Aj keby tych UFC bolo viac, nabijanie na nich je vzdy drahsie. Ak tie trasy nejazdis pravidelne a teda napr. nemas vyhodny program, tak sa dostavas na "super Ionity" okolo 1€/1kWh. Vtedy si dost rozmyslis, ci pojdes eTronom co bude zrat ako V8 v meste po prepocte, alebo Ioniqom, ktory sa sice pomalsie nabije, ale pride aj pri plateni nabijania za mozno 1/2 voci spalovaku.
Vsetky tieto situacie su vysoko individualne a nakombinovat sa daju rozne. Kym niekto chce jazdit nad povolenych 130, iny naraba s energiou rozumne a spravi si program pocas prestavky, resp. rata vacsiu casovu rezervu.
Miroslav Rojko ved ten RK uz s tebou Greenway riesil co som pocul. Nevyreisilo sa to? Podobny problem som mal v TN, ale dokazali to na dialku opravit .
-
Wilo Slovensko nekonci v Tatrach ani kazdy nejde cez KE. Na vychod, alebo sever od PO nieje ani len DC 50kw nieto este UFC, na vychod od KE tiez, alebo aj zapad. Ked tam nieco postavia v najblizsich rokoch tak len DC pocitam, pochybujem ze UFC.
Kazdy si kupi auto podla toho kam jazdi a ake ma priority, Ine pritoty ma niekkto kto beha po EU ine kto beha po SK a ine kto len po meste. A tiez niekto ma viac casu ako penazi, tak si pocka kym sa nabije pomalsie a lacnjesie, niekto to ma naopak. Kazde auto si najde kupcu a ked nenajde prestanu ho vyrabat.
Ja napr. som uz par rokov nebol autom mimo SK a po SK pobehujem casto po regionoch kde ani DC niesu (vychod SK, Orava, RV) pre mna auto s malou bat a slabou OBC je nepouzitelne. Keby ten Ionic nemal OBC iba 6kw bol by pre mna fajn, ale takto je na prd. Vykonne DC50+ by som nemal kde vyuzit aj keby ho mal.
-
milan84 - o tom Chorvátsku som nechcel písať aby ma niekto neoznačil za škrta ale tak dám to sem, lebo Ty si to pomenoval:
radšej som nabíjal na 50kW staniciach a do viac % SOC ale zdarma a mal som na dvoch nabíjaniach o hodinu dlhší prestoj ako platiť predražené Ionity a ušetriť dvakrát do roka hodinu prestoja - a toto by som si s eTronom dovoliť nemohol
keď sme boli v lete v rakúskych Alpách dole pomaly pri Insbrucku, tiež som použil len bezplatné nabky tam aj späť ako riešiť, či mám zrovna vhodnú kartu a čuduj sa svete, zo 4 nabíjaní ani raz na bezplatnej nabke nestálo nejaké auto a bolo to bezproblémové, zrovna tam kde sme stáli celý deň pri lanovke, tak bola nabíjačka regionálneho dodávateľa energie, ktorú nemal v roamingu ani GW ani ZSE (nie že by som dal 33€ za pár hodín AC), free boli nielen bezplatné ale aj najpohodlnejšie
GW RK so mnou nikto neriešil, len som to napísal sem a ak to niekto z GW čítal, možno sa na to pozreli a opravili, takže neviem aký je stav teraz
-
milan84 ale ved o tom pisem od zaciatku. Ak niekomu nevadia dlhsie prestoje a silou mocou chce usetrit par desiatok €, preco neist do stareho dobreho Ioniqa 28, ktory je efektivnejsi, rychlejsie sa nabija a kupis ho za 60% ceny tohto noveho a realne budes cestovat rychlejsie za nizsiu cenu. A to sa este nebavime o stojanoch s minutovou tarifikaciou ako napriklad v Rakusku. Ked uz tak strasne chceme setrit, tak setrime a kupme lepsie auto. Ioniq 38 nie je ani volba rozumu, ani penazenky, ani emocii 🤷♂️
-
Wilo ano, setrime, setrime. Ale jednoducho ak niekto ledva dosiahne na strop 28000 (co je asi stale riadny kus od priemeru SR), tak dalsich 12-15 na korejca so 64 kWh nema.
To pomale nabijanie je naozaj problem, ale neuvedomujes si, ze ten dojazd je o rovnu 1/3 dlhsi. T.j. ak pri plnej dialnicnej spravis so starym povedzme 150-160km, deti este spia, ty este nie si hladny a prave tych 200km je ideal na prestavku. A ked uz stojis s tym, ze idete obedovat a neviem co vsetko, tak 25 a 45min (napr, neratal som) sa da prezit bez obmedzenia komfortu.
Miro to napisal s tym chorvatskom objektivne. Proste je to fakt. Jazdis efektivne, obcas zadarmo a ked platis, tak platis znacne menej.
Takze, nezatracovat, za tu cenu moze pre prevazne Slovenske, 50kW stanice byt velmi dobrym sluhom. A asi zalezi od lokality a tras, kam kto jazdi, ale podobne to bude fungovat aj v okoli.
Ja som za efektivnost. Ta sa straca ak presun rovnakej posadky, rovnakou rychlostou na rovnake miesto spotrebuje 2-nasobok energie.
Nie kazdemu vyhovuje starsi elektromobil, Ioniqy maju velakrat cez 100000 a prave ten znacny rozdiel v dojazde moze byt smerodajny pri vybere.
-
Presne tak, aj mňa oslovuje efektívnosť a na tú kórejci sú. Ceny nabíjania klesať len tak skoro nebudú, skôr neustále stúpajú a začne to byť znateľné. Keď má auto žrať 30 kWWh/100km, nie je to len drahé pre peňaženku, ale aj na čas nabíjania a nakoniec trpí aj ekológia, treba vyrobiť dvojnásobok energie.
Pri malobaterkáčoch otvára nové obzory a nové možnosti aj 50 km dojazdu navyše, pri veľa jazdách to môže znamenať zastávku na nabíjanie navyše. A rýchlosť nie j všetko, síce starý Ioniq nabíja rýchle ale aj zdržanie častejším putovaním - odbočením k nabíjačke (nie sú rovno na diaľnici), znamená pár minút navyše, čo pri novom troška kompenzuje pomalšie nabíjanie.
Kebyže do Ioniq-a dajú 64kWh baterku z Kony (nabíjanie 75kW a dojazd 500 km), je to zasa najlepší EV na trhu tak ako bol pred tromi rokmi, keď tých 28 kWh použiteľných bolo zrovnateľné s konkurenciou. Videli sme to na porovnaní Leaf vs Ioniq, že Ioniq z 28kWh použiteľných prešiel viac ako 40 kWh celkových Leaf. Terajší 38kWh Ioniq je dojazdovo porovnateľný s 52 kWh francúzmi (Peugeot, Citroen, Opel, renault), takže zasa až tak nezaostáva.
-
obiednajte si apteru ktora ma 1/4 spotrebu TM3 ked ide tak o efektivitu https://youtu.be/AmfXKlnznNs alebo naco vobec nabijat, staci nechat na slnku a mame 50+ km denne nabite
-
milan84 akych 12-15? Vsak som hovoril, ze je tam eSoul 64kWh od oficialneho KIA predajcu za 34tis.
Rozdiel 6tis uz nie je taky velky a dostanes auto, ktore je co sa tyka dojazdu aj nabijania niekde inde, a z rovnakej kuchyne a najma bez zasadnych negativ (ak nevadi svojsky dizajn).
-
Ty vole tak táto diskuzia je už nad moje chápanie.
O čo vam vlastne ide? ( nie, neodpovedajte). Jak starí dedci u piva...
-
Jiri GrandPa mna len pobavilo ako sa 3 stranky dozadu kazdy z tohto Ioniqu smeje, na cele s Milanom, ktory tam ma najviac hejtu a vola ho skaredym, nabijanie na smiech a oznacuje ho ako cisto mestske/primestske auto a zrazu je to auto, ktore odporuca ako idealnu kupu, zrazu nevadi ani cakanie na nabijacke (ktore este minuly rok vadilo), atd. Dokonca naznacil aj kacirsku myslienku, ze 50kW nabijacky tu nebudu vecne a v zahranicii je ina situacia, za ktorej zopakovanie som tu bol sfuknuty, lebo zrazu je lepsie lacne nabijanie na 50kW s dlhymi prestojmi a UFC nabijanie je vlastne zle, drahe. Nedalo mi nerypnut si, som slaby a podlahol som silnemu pokuseniu Prosim milost pana o odpustenieNaposledy upravené Wilo; 03-01-2021, 08:36.
-
Wilo ale ved to vsetko sedi. Ten ioniq je skaredy po facelifte a nabija pomaly. Kritizoval som ho a budem ho za to kritizovat. Tri strany dozadu sa bavime o cennikovej cene za 38-39000. Co uz dosahuje zakladne verzie velkych Korejcov. Za 28 je to nova situacia a pri vybere auta novy podstatny vstupny udaj. Usetrenych 10k vie prepacit aj skarede svetla. Ja ho kupovat nejdem, ale cely zaciatok debaty bol o linku na zlacnene auto. Nabijacky 50kW tu nebudu vecne, ale aktualne ich ioniq vie vyuzit. Nic si neprotireci. Bodka, koniec
-
-
Vcera ked pekne snezilo, som sa chcel z Ioniqom trocha cvicne posmykat. Pri skusani zatiahnutia rucnej brzdy za jazdy som zistil ze neaktivuje rucnu brzdu, ale priamo normalne brzdy na vsetkych kolesach a ABS bolo aktivovane tiez. Takze zo smykania nebolo nic :-(.
Komentár
-
pri elektrickej rucne zabudni na taketo hrátky. Keby si ju len tukol, tak sa ti zatiahne, ale s takym oneskorenim ako normalne ked stojis. To by si uz davno bol v priekope
Ked ju podrzis, zacne auto normalne nudzovo brzdit, je to tak na vsetkych autach. A asi vsetky okrem mercedesu preto maju ten gombik cca v strede auta, aby v pripade nudze vedeli auto zastavit aj pasazieri vzadu.
-
-
otvoreny 38kWh battery pack: https://www.facebook.com/groups/4560...7321660144371/
Vyzera to na prvy pohlad super modularne a celkom dobre servisovatelne.
Komentár
-
a podla tohoto webu len vymenou za NCM 712 by do ioniqa vyslo vyuzitelnych 48kWh !
https://pushevs.com/2020/04/23/possi...-from-lg-chem/
-
ako je mozne, ze to vyzera uplne inak ako nakresy a fotky starsich bateriii?
ved 38kWh mala byt len inak poukladane vnutro, tu sa divame na nieco uplne ine. Kde je chyba?
A co tie hrube (kvapalinove??) rurky? Ved ioniq mal vzduchove chladenie.
-
-
Vyzera to tak, ze okrem Kony EV sa budu zvolavat kvoli rizikovej LG baterii aj Ioniqy. Ludia co vyslahali baterku budu mat radost 😇 podla toho clanku sa to tyka aut vyrobenych od Novembra 2017 do Marca 2020. Vymeny maju zacat 29.3.2021 a ma to trvat cca 2 roky kvoli problematickej zasobe baterii (potrebuju 82.000 nahradnych battery packov). Otazne ako sa to podpise pod dodavky novych modelov.
Komentár
-
SKolja ano, ale spalovacia. Popravde neviem kedy sa zacala vyrabat elektrika, ale v tomto clanku z Jula 2018 pisu, ze konecne oficialne zacala vyroba Kony EV. V maji a juni odisla len pilotna varka 1000ks. Zas sa mi nezda, zeby to vyrabali 6 mesiacov ak to malo byt od novembra 2017. A v tomto odvetvi sa velmi neskladuje, vsetko ide “just-in-time” tak neviem 🤔 ci mas nejake ine info?
https://electrek.co/2018/07/20/hyund...ic-production/
-
Ok uz som nasiel info priamo z korejskeho media, nakoniec sa v tom 2017 jedna o autobusy. Kona sa este nevyrabala vtedy, a Ioniqy az 2019.
“Kona Electric: Vehicles manufactured from May 11, 2018 to March 13, 2020
Ionic Electric: Vehicles manufactured from May 2, 2019 to November 30, 2019
Electric bus: Vehicles produced from November 16, 2017 to March 11, 2020
※ For vehicles equipped with battery cells that do not apply an insulating coating to the positive terminal portion of the LG Energy Solutions Co., Ltd. made in factory in China (Nanjing)”
Zjavne chyba na strane LG v ich cinskej tovarni 🤷♂️
Tak sorry ak sa niekto tesil 😂
Komentár