Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 3
-
Uz aj povodne vitazstvo Ioniqa bolo sporne, pretoze ma podstatne mensiu bateriu.
-
Tak su aj EV s este mensou baterkou a nedosahovali efektivnosti Ioniqu ani s prizmurenym okom Baterka tam prave preto bola taka aka bola lebo v ramci celkovej efektivity postacovala na to aby stale tromfli dojazdom alebo rychlostou cestovania aj auta s vacsimi bateriami. Cisla su cisla a nic sporne na tom nebolo.
V kazdom pripade je uz na case ze nejake EV od zaciatku koncipovane ako EV konecne porazili v efektivite hybridny 3v1 paskvil. To bola celkom hanba ze to trvalo az 3 roky a spalovaci koncept bol efektivnejsi ako z gruntu navrhnute EV koncepty. By som povedal ze sa niekde stala chyba a niekto si urobil domace ulohy lepsie ako ostatni
Nech zije novy kral a nech je to start boja za lepsie zajtrajsky Dufam ze rukavicu zdvihne co najviac konkurentov.
-
Asi prvy Slovensky test:
https://www.pcrevue.sk/a/Komfortna--...uhej-generacii
Prekvapili ma relativne vysoke spotreby. Myslim, ze p. Hubinsky uz ma co to s elektromobilom najazdene, tak neviem co to sposobilo. Pise, ze na dialnici nad 20kWh. Skoda, ze uz nenapisal ci pri 110 alebo 140
V meste sa predsa majitelia motaju okolo 10 nie?
Ale zabilo ma to nabijanie. Max 44kW. Je to tusim viac ako nameral Bjorn, ale aj tak sa tomu smejem.Hodinu cakat na rychlonabijacke...fuu, to mam so starym Leafom, v brutus zime a s uplne prazdnou bateriou. Ja viem - dobijem iny dojazd ale je to udaj raz taky, ako ma dosluhujuca generacia Ioniqa.
A ten facelift sa mi faaaakt nepaci
Komentár
-
No vidis, mne sa zase fakt paci, podstatne krajsie ako stary Ioniq. Skoda ze to domrvili s tym nabijanim. Furt to tu opakujeme, ze fosilne automobiliky proste neurobia po vsetkych strankach vyborne EV. Ani VW nie. Ved co keby to ludia chceli, ze?
Recenzia "veskrze pozitivni", palec hore.
-
Vyjadrenie ceskeho generalneho Hyundaiu z poslednej elektrickej tlacovky na otazku ohladne buducnosti spalovakov:
„Stále chceme prodávat a věřím, že i budeme, taková auta, která si normální smrtelník může dovolit,“ ujistil Martin Saitz, generální ředitel českého zastoupení Hyundai.
Inymi slovami beru EV len ako hracky pre bohatych ktore im umoznuju predavat viac smradochov. V tomto kontexte dava domrvene nabijanie absolutny zmysel.
-
Za mna facelift OK (ale v cervenej naozaj nie), pokial to clovek kupuje ako 2. auto do rodiny, tak nabijanie na rychlonabijacke neriesi. Nabitie doma alebo v praci v kombinacii zo zvysenym dojazdom uplne postacuje.
Co sa mi vylozene nepaci su leskle dotykove tlacidla.
A co ma najviac irituje tak to ostalo po starom: Zatahovanie rolety v kufri. Clovek si kupuje auto s kufrom aby ho pouzival. Ked je roleta zatiahnuta, je pristup do kufra minimalny/zly. Ked je roleta otvorena a clovek potrebuje odviezt nieco vacsie, tak ten tvrdy zaobleny koniec (a celkom ostry) zavadzia a neda sa nikam zaaretovat. Riesenie je iba kompletne vybrat a dat pod spodne plato. Plus pod platom nie je rovna plocha. Ale toto asi recenzenti moc neriesia.
Ja kazdy den vozim 3 ruksaky a nejake tasky. Preco tu korejsky sudruhovia nedali normalne zdvyhacie plato ako byva na hatchback-och? nehovoriac ze by to pomohlo k odhlucneniu zvukov zozadu od podvozka (pomaha aj zatiahnutie sucasneho krytu)
-
-
kontaktoval som p. Saitza na Linkedin s tym, nech mi vysvetli ako to myslel. Odpisal, ze to myslel presne tak ako to povedal. Trva na tom, ze Hyundai robi auta pre ludi a nikoho nebude nikdy nutit kupovat si elektricke auto. Uputala ma ale ina jeho pre mna nova pamatna hlaska: "Kdyby byla silna poptavka na trhu, potom by prodej EV byl mnohonasobne vetsi nez je ted a stat by nemusel vyhlasovat dotace na koupi EV. At se Vam to libi nebo ne, takova je realita."
Na to som mu uz len napisal, ze ked niekto chce predavat elektromobily, ma to vyzerat ako Tesla. A tiez, ze "poptavka" je nasobne vyssia ako pocty, ktore dodavaju.
Takze ano, naoko ťuťulimuťuli, realita predajcov a riaditelov je zit aj dalej zo spalovakov. Smutne
- Likes 2
Komentár
-
Zakontrujem citaciou z emailovej komunikacie s Autopolisom. Otazka znela, ci Hyundai chysta nieco ako elektricky Tucson:
Tucson príde v budúcom roku ( október 2020 ) s pohonom PHEV teda plug –in ale elektrická ostáva len KONAEV s možnosťou mať 11kw trojfázovú palubnú nabíjačku alebo Ioniq ( aktuálne máme aj predvádzačku ) v novej generácii so silnejšou baterkou.
Tak teraz neviem, co vyssie spominanom panovi mysliet, lebo PHEV urcite nie je auto pre ludi (cize lacne...) Ten zvysok ani nema zmysel komentovat
milan84 - dakujem za tutulimutuli - to som tusim doteraz este nevidel napisane
-
Hyundai sa vyjadril ze planuje mat do roku 2020 alebo 2021 70% modelov elektrifikovanych. Cisto kvoli znizeniu flotilovych emisii. Maju aj presne vypocitane ze im staci mat 7% predajov v elektrifikovanej forme a su zahojeni. Tucson PHEV asi ludovu cenu mat nebude ale podla tychto cisiel im staci predat 7 kusov PHEV zo 100 predanych Tucsonov a ciel je splneny A nikde nie je napisane ze tych par kusov PHEV nestrelia policii alebo si ich nenechaju ako importerske/predvadzacie auta. A ak predaju par kusov cistych BEV tak tam ten pomer vyzera este lepsie. Tie im mozno stacia 3-4 na 100 spalovakov. Tak aspon sa na nic nehraju a povedali to priamo no. Aspon nezahmlievaju o co im realne ide A chvalim milan84 za iniciativu a aktivitu.
-
tak tak,smutna realita. To je presne to, ze medzi riadkami v tych vyjadreniach az krici ako sa nechcu spalovakov vzdat.
Preto ten ich boj, ze nebudu zakaznikovi nic nutit ani ho smerovat.
Za toto slava Elonovi, lebo zvysok su prevracači kabatov.
-
Pôvodne zverejnené od Wilo Pozrieť príspevkyWow to je celkom slusne navysenie oproti tym 30-50€ co tu lietali z SK servisov. Ale tak niekto musi ten rakusky socialny system zaplatit
Tuna mas pre porovnanie malu studiu z 2018 a minimalna servisna sadzba vo Viedni je uvadzanana urovni 90€: https://wien.arbeiterkammer.at/servi...turen_2018.pdf
Pocitam ze mimo BA su naklady na servisnych pracovnikov odlisne a tych 50€ kludne moze vychadzat (za predpokladu ze business model predajcu nie je postaveny na zisku zo servisnych prehliadok)
Komentár
-
Aktuálna čakacia doba na Ioniq PHEV je krásnych 9 mesiacov. Pre porovnanie Prius PHEV 2-3 mesiace s tým, že auto ide do výroby v Japonsku - nie skladovka. V čom je problém?
Komentár
-
Okolo 9 mesiacov bolo aj pri starom Ioniqu. Nechcu predavat viac ako musia. Nic ine za tym nehladaj. Vedia kolko predaju spalovakov a vedia kolko musia predat baterkacov aby neplatili pokutu za emisie. A vyhnut sa pokute je pre nich jediny dovod preco zacali s baterkami. Nechas priskrtenu vyrobu na nizkych cislach a odradis zaujemcov. Idealne ich sikovny predajca potom presvedci na spalovak ktory maju na sklade
-
-
zdravim. na poslednej prehliadke (2 v poradi, cca najazdenych 33k km) mi povedali, ze autobateria ma mensie napatie, nech si ju dam nabit. Som sa spytal, ze na rocnom aute mam davat nabijat autobateriu? Na ix35 diesel som to za 4 roky ani raz nespravil a to boli pamatam aj zimy -25st. Bol ticho.
Niekedy mi pri zapnuti auta zahlasilo tu hlasku, neviem presne znenie textu. ze pocas statia bolo nutne pouzitie nabijania vnutornej baterie. No a teraz sa stalo, ze som 3 dni nejazdil, pridem k autu a nula . Musel som dat nabit baterku. Tester neukazal ani jednu bodku pri teste a nabijacka mala problem zacat nabijanie. Musel som ju nechat asi 1den v teple, aby vobec zacala nabijat.
Nemal s tym nikto problem? Hlavne s tou hlaskou. Lebo teraz rozmyslam, ci mi ju nieco v aute nevybija, alebo je to proste normalne chovanie autobaterie v pripade EV.
Denne jazdim 20km do roboty a 20km spat domov. To je 5x do tyzdna. Plus niekedy zbehnem trasu cca 800km. Asi raz za stvrtrok.
V servise v KE mi pridu, ze nemaju vedomosti ako s EV nakladat. Takze skusam nejake rady tu, s ludmi co EV aj maju.
Komentár
-
Ze dobijalo pocas statia nesedi s tym, ze bateria bola vybita. Keby aj mala bateria malu kapacitu, tak pri poklese napetia by ju auto malo dobit - aj ked auto nejazdi. Takze dokedy ma 12V bateria aspon nejaku kapacitu tak by elektromobil mal fungovat. 12V bateria v EV vecsinu casu nie je potrebna - len na zapnutie EV. Ked je auto zapnute, tak vsetku energiu na 12V dodava menic, ktory aj nabija 12V bateriu. Menic v EV je ako alternator v ICE s tym rozdielom, ze dodava 12V vzdy v potrebnom vykone.
Takze dobijat 12V bateriu externe, pokial je v 400V baterii energia je nezmysel.
No dobijanie 12V baterie pocas vypnuteho auta nerobia vsetky EV. Napr. i-MiEV 12V bateriu pri vypnutom aute nedobija - dobija ju pri nabijani 400V baterie a pri zapnutom aute. Tesla dobija 12V bateriu aj pri vypnutom aute - ak poklesne napetie na 12,3V.
Moj starsi i-MiEV ma uz 6 rokov a ma povodnu 12V bateriu, TMX ma 3,5 r. - tiez na povodnu 12V bateriu.
Skus odmerat napetie na 12V baterii pri vypnutom a pri zapnutom aute. Pri vypnutom aute by malo byt na baterii 12,5 - 13V, pri zapnutom okolo 14V. Niekde mas problem, bud je vadna bateria, alebo je nejaky problem v elektronike menica na 12V.
-
Ako hovorí jux, 12V batéria v EV nie je zaťažovaná štartovaním spaľováku a je neustále dobíjaná DC/DC meničom (keď je auto vypnuté tomu tak nemusí byť). Takže 12V batéria v EV musí vydržať viac ako v spaľováku a za bežných okolností 12V batériu netreba nikdy externe nabíjať.
Takže to čo popisuješ je chyba Hyuindaia a mali by to riešiť v záruke. Niečo s autom alebo batériou nie je v poriadku. To je absolútny amaterizmus, že Ti povedia, že si máš 12V batériu doma dobiť.
-
ja by som povedal, ze ma nejakym sposobom vadnu 12V bateriu. U nissan baterii je vo vsetkych elektrickach pouzivana aliancna Renault-Nissan a cca 3 zo 100 skapu skor ako auto zacne jazdit. Tu moze byt tiez nejaky clanok alebo cast, ze nedrzi napajanie.
Ved ked mas zapnute auto a das multimeter na poly baterie, co ukazuju? vyskusaj.
-
Nemyslim si že pri vypnutom aute sa batéria dobíja.Kona EV má od výroby neduh že ked sa nedovrie kufor,ostane v činnosti nejaká elektronika a za noc to vybije batériu tak, že sa ráno nedá "naštartovať", sotva sa odomknú dvere.Upozornili ma na to v Hyundai servise a už sa mi to aj stalo, musel som si pomôcť druhou batériou a štartkáblami. Dokonca sa vtedy ani nedalo spustiť nabíjanie 400V batérie. Ked sa to ale pustilo,hneď sa začala nabíjat aj 12V batéria.
-
Roman-ba ale dobija. Hyundai vola tu funkciu Aux.BatterySaver+ a je tomu aj v manualy venovana cela stranka. Ked je auto vypnute a funkcia zapnuta (defaultne) tak system kontroluje a automaticky dobija 12V baterku v nejakom casovom okne. Kazdy druhy alebo treti den. Este je tam aj vyslovne napisane ze musia byt zatvorene vsetky dvere, kapota a kufor. Ak nechas cosi otvorene tak smola. Ale vyrobca ta priamo varuje v navode na obsluhu
-
No ja viem, mňa na to upozornili v servise, dávam si na to pozor ale manželka bola na nejakej chate, a keď vystúpili z auta, niekto zle zatvoril kufor a ráno nevedela naštartovať.
Čo je podľa mňa zlé, že Kona nijako neupozorní na nedovretý kufor, žiadny signál, normálne sa auto zamkne a aj svetlo v kabíne zhasne.
-
-
Zdravím vospolok,
s priateľkou zvažujeme kúpu Ioniq PHEV (vysoko pravdepodobne menej ako rok starý z DE, keďže tam je možné cenu stlačiť na 25 tis.). Predajca Karireal pri Avione BA ale 2019 verziu nedrží a 2020 im má doraziť vo februári, tak sme nemali šancu si ho "ohmatať".
Našla by sa v okolí BA či PK dobrá duša, ktorá vlastní toto vozítko, ukázala by nám ho a podelila sa o používateľské skúsenosti? 2-týždňové testy na webe myslím nikdy nepokryjú všetko.
Ak nie, viete mi aspoň prezradiť ako pristupujete ku kúreniu motorom? Plánujem ním poväčšine chodiť do práce (20km+20km späť) v čisto elektrickom režime a chcem vedieť či sa zaobídem bez vykurovania motorom (napr. 12V fúkar na rozmrazenie čelného skla + vyhrievaný volant a sedadlo), prípadne akú spotrebu mi vykurovanie vygeneruje kým budem jazdiť len na elektrinu?
Ďakujem
Komentár
-
Tak novy Ioniq uplne pohorel. Na 1000km mal o 2 hodiny horsi cas ako stary Ioniq. Neviem co si o tom mysliet. Ako pokrok to nevyzera. Skor 2 kroky spat. Auto okolo komina.
Bateria nabijala vacsinu casu okolo 32kW kvoli chladu (auto nema zjavne vyhrievanu bateriu) takze novy majitel sa musi pripravit na naozaj dlhe zastavky. Maximum dosiahli cca 47kW na IONITY nabijacke (stary Ioniq 28 tam vali okolo 67-69kW).
Stary Ioniq dal trasu za 12:15 minut s 15min zachadzkou (takze 12 hodin cisteho casu). Novy Ioniq to mal za 14 hodin. Good job Hyundai!My Tesla referral code: http://ts.la/bjrn3169 My other YouTube channel for general vlogs: https://www.youtube.com/channel/UC9tzLCjbIJ1Gw51Og2RlzuQ Scan My Te...
- Likes 2
Komentár
-
Komentár
-
Jasne ze chladna ale aj chladne baterky pojmu vacsi vykon. Stary 28kWh Ioniq by vedel rozpravat. Taketo extremne spomalenie som este osobne nikdy nikde nevidel. Tymto zmyslanim tam pre norsky trh v podstate ani nemuseli davat DC nabijacku ale stacil by tam obycajny 11kW AC 3-faz na sposob stareho Zoe a stacilo by. Vlastnik by vlastne ani nepostrehol rozdiel
-
milan84 a ja zas nabijem 80% baterky do 25 minut toto pocasie co mame teraz je pre nase LEAFy idealne, baterka stihne vychladnut do dalsieho nabijania a ani spotreba nie je vysoka - moj rekord je teraz v zime (cca 5C bolo von) 121 wh/km na ceste z TR do PB cez klak, lebo zohriata baterka na 25 CNaposledy upravené Teq; 19-02-2020, 22:09.
-
Pre Teg:
Bateria sa pri jazde zahrieva len minimálne. Aj pri jazde 130 km//h dodáva po rovine bateria len cca 28 kW. To nestači na velmi malom vnútornom odpore baterie vytvorit´ dostatok tepla. Takže by pomohlo aspoň jednoduché odporové vyhrievanie baterie.
-
Je tu niekto kto v poslednej dobe predaval Ioniq starsieho data? My teraz predavame vo firme jeden kus MY2017 a na dopravnom inspektorate nam odmietli urobit prepis. Udajne nam na tomto aute nevedia zapisat pohon ako cistu elektrinu a tym padom neberie ani emisie a prevodovku. Ta ide zapisat az od 12/2018. Starsi datum nam vedia hodit len ako hybrid. Ked som sa pytal ako je mozne ze doteraz to bolo v evidencii tak len pokrcili plecami ze oni to nenahadzovali. Odporucili nas na importera Hyundai aby nam vystavili opraveny TP. Tak teraz riesime celu vec s importerom ktory zas povedal ze udaje su spravne a chybu ma evidencia DI. Hotove kocurkovo... kupujuci uz na nas pozera ako na podvodnikov a my behame od dveri ku dveram. Vie nejaky majitel Ioniqu pozriet TP ako mu vyzeraju tieto dve kolonky? Pripadne najlepsie niekto kto robil nedavnom prepis (ci uz kupa alebo predaj). Ja uz na to ani nemam slov na administrativu v tomto state. Riesime to uz 3 dni a mala to byt obycajna kludna transakcia. Uz tyzden sme sa to snazili riesit aj elektronicky ale tam nam to stale vracalo. Zrejme kvoli tym udajom v TP.1 Bild
Komentár
-
Ja som mal problém pri prihlasovaní tiež, bohužiaľ väčšina pracovníkov je vo fáze "robot". Nič navyše nevie, len vyberať z ponúknutých možností. Ale nakoniec sa našiel jeden pracovník, ktorí vie, že je tam možnosť aj manuálneho zadávania políčok a tak sa to dá nahodiť. Treba len natrafiť na niekoho, kto aspoň trocha počúval, keď ich školili.
-
Hej je tam zastupca riaditela ku ktoremu som po tom isiel lebo on vraj vie robit aj nestandardne veci. Po hodine cakania na neho prisiel so slovami “Teraz nemame cas riesit nejake vase auto. Je tu koronavirus a my musime riesit ci tu zavrieme alebo nie. Pridte v pondelok.”
Pomahat a chranit na slovensky sposob. Zabite 3 hodiny cakania a nakoniec riesia virus... no comment.
-
Tak nakoniec uz vsetko ok. Vraj tento TP bol este podla starych pravidiel vyplnany a preto to hadzalo v systeme chybu a nedal sa preto urobit prepis elektronicky. Po novom sa uz vo vela kolonkach EV nepise vobec nic. Ziadny katalyzator ani prevodovka ani emisie. Slovicko ELEKTRINA vystriedala skratka BEV aby to asi splnalo medzinarodne zrozumitelny standard. Ak ma teda niekto este starsi TP tak pri dalsom prepise sa pripravte na moznost prietahov a nemoznost prepisu auta elektronicky. A rovno mozete uradnikovi povedat v com je problem a preco mu to nejde1 Bild
Komentár
-
Takze riesenie bolo konkretne ake? Zapisat tam BEV ako palivo?
-
Ano riesenie take ze treba manualne vymazat kolonky s prevodovkou a katalyzatorom. BEV bude asi automaticka moznost z drop-down menu. Treba ten technicak jednoducho manualne upravit a nenechat to natahat vsetky udaje automaticky zo stareho TP.
Vysvetloval to tam taky starsi supervizor. Na monitor som nevidel co presne robia. Takze uradnik s tym moze mat problem ak to este nerobil. Treba si v takom pripade pytat niekoho nadriadeneho. Pani Broňa pri okienku c.37 v KC Tomasikova uz od pondelka vie ako na to 😂😂 Zaklad je nelakat sa a nenechat sa odradit. Zrejme to tu bude cakat viacerych ked budu auta predavat.
-
Komentár