Je tu niekto z Martina Záturčia, kto vlastní biely BEV Ioniq?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
Tiež sa s tým stretávam že mi hovoria že je to dobre iba do mesta. Ale na 90% jázd mi vyhovuje dojazd a ak potrebujem ísť ďalej alebo previesť niečo väčšie tak si vezmem naftaka. Ale chcem vyskúšať aj na dlhšiu trasu, neskúšal som čo to spraví na diaľnici pri 130km/h s dojazdom.
Akurát mi prišla 22kw prenosná nabíjačka z easycharger.co., tak som zvedavý ako sa skráti čas nabíjania.
-
Ta polovica je trosku nadnesena ci? ja chodievam na sever po D1 kazdy druhy tyzden, vyrazam z Hainburgu a dobijam vo Velkych Bierovciach (DaliTrans). Podla Google map je to cca 134km. Idem tachometrovych 130km/h (aj na trojprudovke, ano ano viem) a v lete pustenu nonstop klimu na 22.5 stupna a 2 palicky fukania, v zime zapinam kurenie na 27 stupnov zhruba kazdych 20 minut na 2-3 minutky a aby som mal komfort a nemusel cestovat v bunde, fukanie tiez 2 palicky. V lete pridavam chladenie sedacky podla potreby, vyhrievanie sedacky zvacsa nepouzivam. Ku GW nabijacke Dali Trans pridem vzdy so zostavajucim dojazdom 30-50km (zima/leto). Pri 130kmh to da tych 160km vzdy, v lepsich podmienkach aj viac Tu trasu som presiel s Ioniqom uz presne 23x a idem v zasade na istotu letna dialnicna priemerka na tej trase je 13.9-14.1kWh, v zime mam okolo 15.7-16kWh.
-
Asi mas po dialnici odjazdene viac ako ja. Myslel som realnu rychlost podla GPS- jazdim s waze a pri 130 je na tachometri nieco cez 140 a tam ide spotreba vyrazne hore. Pri sucasnych teplotach mam pri takejto rychlosti spotrebu 22-25kWh/100km- kurenie nevypinam, lebo vacsinou je moja denna trasa iba 80km.
Takze ak LacoJ prejde v "mestskom" rezime na jedno nabitie okolo 200km, pri realnej 130tke ozaj blizko polovice
-
S Waze skusenost nemam, ja mam onboard kameru (zn. DOD) na zaznam cesty, ma to aj gps a logging rychlosti, pri 130kmh tacho mi kamera ukazuje realnu rychlost 128kmh. Radary v dedinkach na informativne meranie rychlosti mi tiez ukazuju odchylku max 2-3kmh. Ako neviem, ale odchylka viac ako 10kmh mi pride uz trosku velka. Kedysi som tiez bezne jazdil s vedomim, ze kazdy rychlomer ma odchylku zhruba do tych 10%, takze na 130kmh som chodil 140kmh, na 90kmh som zospodu tesne lizal stovku. Az do momentu ked ma na dialnici v tejto 140ke obehol cierny Suberb, zablikal mi, na displeji za zadnym oknom zasvietilo "Spomal" a potom odfrcal prec hladat vacsieho "pirata". Odvtedy na tieto odchylky uz velmi neverim, ale hadat sa nebudem netusim ako to je kalibrovane a ake su normy.
-
waze je iba navigacia, v podstate akekolvek GPS by malo merat rychlost oproti tachometru relativne presne. Niekde tu bola diskusia o presnosti tachometrov, a ze Tesla si ten svoj skalibruje podla GPS a ukazuje rovnako. Bola taka domienka, ze je odchylka tachometrov smerom nahor je pre automobilky vyhodna, lebo skor dosiahnes servisny interval :-D
Skontroluj si niekedy prejdenu vzdialenost podla GPS a porovnaj s udajom z tachometra
-
Dnes som bol na prehliadke, včera som si všimol, že mám 120 km do 15000 a v každom servise povedali, že sa nemôže kvôli záruke prekročiť 15000 (väčšina značiek má benevolenciu 500 km, niekto 10%), tak si na to dajte pozor. Všetci už mali obsadené termíny, ale Auto POLA na Vajnorskej ma zobrali. Preto ich tu píšem, lebo som bol milo prekvapený, že sa správali normálne a ústretovo aj cez telefón aj keď som tam bol a nie ako tí "dôležití" v iných servisoch. Volal som tam včera poobede a dnes doobeda mi dali termín.
Takže pozor - neprekročiť 15000 alebo 1 rok.
Len som platil aj kontrolu karosérie dvacku navyše (raz ročne), takže tá informácia vyššie, že servis je za 33, je len pre tých, čo stihnú do jedného roka prísť ešte raz (nabehajú 30000 ročne).
Na normohodiny to vychádza 0,7 hodiny prehliadka, 0,5 hodiny kontrola karosérie, materiál žiadny.
Tiež je tam nejaká zvolávačka na výmenu zámku nabíjacieho konektora, takže ak má niekto problémy, môžte ísť na bezplatnú výmenu. Ja som s tým problém nemal, ale keď cchú meniť, nech menia.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 22-12-2017, 18:01.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
To je zaujimave, ja som sa objednaval do servisu ked mi na palubaku svietilo cca 14.800km, objednaval som sa v Autopolis na Panonskej v Petrzalke. Samozrejme mali plno, a dali mi vtedy termin az za 2 tyzdne, dovtedy som stihol nabehat dalsich 1400km takze na prehliadku som isiel s 16.200km, nikto nic nepovedal. Ani som este nikdy nepocul o tom, ze by nejaky servis niekedy robil s tym problem alebo rusil zaruky. To je podla mna len take bububu od servisu, ale realne to nemaju ako pravne podlozit. To by bol hruby zasah do prav spotrebitela. Si zober ze byvas dakde na lazoch 100km od najblizsieho servisu a len cestou do servisu to presvihnes. Takato uprava by tiez znamenala, ze ti servis musi poskytnut termin okamzite, lebo dovtedy by ti auto stalo 2 tyzdne v garazi bez moznosti riadne ho uzivat. Ked to niekto presvihne o 5000+ km tak je to ine ale par stovak hore dole. A neviem ako to ma Hyundai, ale napriklad s Audi nemozes ist ani skor ako je predpisany interval, normalne ta otocia ze pridte az prekrocite stanovene km (vlastna skusenost)
Btw, mne ziadnu kontrolu laku nerobili, resp ak robili, tak ju neuctovali. Platil som 33€ a nejake centy, asi 4. Co to je? Preco by mal vobec niekto kontrolovat lak na par mesacnom aute? Nie je to nejaky odzub konkretneho servisu? Alebo vie Hyundai nieco co my nevieme? Pride mi to fakt absurdne a smiesne robit to na novom aute, kazdy rok. To som este nezazil o.O
Komentár
-
Ioniq, presne tak som si to hovoril ja, tisíc km navyše nemôže nikomu vadiť.
Ale tiež mi to tvrdili viacerí, nenechal by som si robiť bububu od jedného, ale keď som zavolal do tretieho a povedali mi, že pri posudzované záručnej opravy sa vždy posudzuje včasné absolvovanie prehliadky a Hyundai nemá žiadnu toleranciu nad predpísané kilometre... Chceli ma objednať až po novom roku a že auto mám nechať stáť. Všetci to brali vážne. Potom som volal ešte predajcovi a ten mi potvrdil to isté, že ak mi ostáva menej ako k nim do servisu, aby som išiel do najbližšieho a v žiadnom prípade neprekročil.
Ono 5-ročná záruka musí mať nejaké ALE, takže necháme sa prekvapiť, keď bude niekto prvý mať ozaj záručnú závadu. U sesterskej Kie stojí prehliadka raz toľko ako u iných áut, aby sa im zaplatila 7 ročná záruka, takže aj ten interval 15000 beriem ako poplatok za záruku. Veď taký Volkswagen dá 2 roky a aj na malý UP je tam príplatok 250€ za 5 ročnú záruku do 150000 km, takže aj tak to je menej.
Ked som volal iné servisy, tiež počas telefónu sa pozreli a povedali, že to bude 1,2 hod., takže tiež by robili tú kontrolu karosérie.
Uvidíme u ostatných, beriem to tak, že keď prídem tento rok znova, už nebudem platiť tú kontrolu karosérie, lebo to ani nemajú kde do servisky naznačiť (je tam raz za rok).
-
A sranda je, že naposledy som auto umýval v septembri, mám farbu kde až tak nie je vidieť špinu, tak si zoberte ako dôkladne vedeli urobiť kontrolu karosérie ...
-
Vsak prave preto mi to pride uplne absurdne a len ako vymysel vytiahnut viac penazi. Teraz uvazujem ked mi to neurobili, a zacalo by mi nieco hrdzaviet, koho mozem nahanat
Ale s tym prekrocenim najazdu je to fakt pravne nepriechodne. Skusaju kto sa chyti, a vedia ze ludia sa neradi tahaju tak takym sposobom usetria nejake naklady na zarucne opravy. Ako aj predajca ineho spotrebaku spoliehaju na to, ze nikto sa nebude obracat na SOI a znalcov kvoli 20€ hracke. Takych smejdov sa netreba bat.
-
Ioniq, ako píšem, uvidíme za pol roka, keď budeš mať rok. Ak Ti nenaúčtujú kontrolu karosérie, tak ma dostali ...
Peterka, k BMW mi dali 5 ročný servis zdarma, bol som tri krát (do 100000 km) a ani raz sa mi nestalo, že by auto umyli. Preto ma ani nenapadlo očakávať umytie auta.
Ja beriem servisy ako nutné zlo ... Keď som pristúpil na hru na záruky, tak tam chodím dokedy treba a či im dám pár euro ročne viac alebo menej, to mi je už jedno. Musia z niečoho žiť a skôr si vážim ak sú ľudia tam slušní a ústretoví, ako to, že som ušetril pár €. Uvedomme si, že platíme nič oproti tomu, keby sme boli s ICE autom, to tam necháme 5 - násobok.
-
Miro ty mas velmi zle skusenosti so servismi pocuvaj mas zlu auru alebo cosi ja som chodil do BMW servisu najprv Tempus AWT na Zlatych pieskoch, ked im zobrali licenciu tak do AutoPalace na Vajnorskej, a auto mi zakazdym vratili vylestene a dokonca aj interier povysavany a zotrety, vratane kufra :-O ale s tym ICE porovnanim suhlasim. Ci uz zaplatime za prehliadku 33€ alebo 53€ eur je v zasade jedno, oproti ciastkam co si uctuju za spalovaky su to drobne a cenovy rozdiel EV vs ICE sa zotrie uz po prvych 2-3 rokoch.
-
Asi si nechodil do Trenčína, tam som chodil ja. Ale nemám zlé skúsenosti ani nevyjadrujem nespokojnosť, len píšem že proste som umyté nemal. Nečakám nič dobré, sú predsa nato, aby Ťa čo najviac ošklbali, žijú z toho, tak pri záruke musím pristúpiť na ich hru.
Ioniq, v serviske máš zaznačenú kontrolu laku ? Je to vzadu.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 23-12-2017, 15:26.
-
-
PF 2018!
Som bilancoval (po 6 mesiacoch prevádzky) a pripravil tabuľku mojej spotreby a nabíjania:
1 Bild
- Likes 5
Komentár
-
Bol som dnes skusit tu novu GW nabijacku v Avione, ukazuje na displeji priamo nabijaci vykon. Mal som bateriu na 43% a nabijanie zacalo na 45kW. Vykon postupne pomaly rastol, pri 69% bol 49,2kW. Predpokladam, ze nabijacka ma prudovy limit a tym, ze ma ioniq nizsie napatie baterie, tak dobijanim rastlo napatie a tym aj vykon. Ale uz od 78% zacal vykon klesat, to uz zrejme regulovalo auto. Pri 82% bol vykon 25kW, pri 90% 18kW a tesne pred ukoncenim nabijania na 94% iba 7,3kW. Cele nabijanie z 43 na 94% trvalo 30min a nabil som 16,9kWh.
Po zacati nabijania auto ukazalo cas do konca 23 minut a nabijacka 13minut. Po 12 minutach zostala na nabijacke dlho 1min do konca, potom sa zmenila na 10 a postupne odratavala. Cize zrejme znova nejaka chyba komunikacie s ioniqom :-(
Komentár
-
Hartbeg 200 km juzne, ktory ide plnych 100kW a na Ioniqu 70kW, uz je mimo strednej a vychodnej Europy. Takze maju prvenstvo za nabijacku, ktora dokaze plnit standart CCS spred niekolkych rokov, lebo ich ostatne to dokazu na 2/3 vykonu. Je mi to smiechu, cim sa este nepochvalia, aby uspokojili dotacnych uradnikov, ktori sa mozu teraz prezentovat ako dobre zadotovali. Vsetci su spokojni, len ich pouzivatelia, z ktorych dani sa tato sarada vacsinovo plati, si pekne zaplatia 5€ len za zastrcenie kabla.
Asi tak k tymto medialnym hram.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Prvenstvo by malo byt v pridavnych bateriach na zvysenie vykonu. Ta nova nabijacka by mala umoznit sucasne chademo aj CCS po 50kW, kym sa nevybiju baterie, potom sa vykon zmensi a rozdeli. Myslim, ze by sa to malo dat nakonfigurovat aj tak, aby v pripade jedneho auta bolo k dispozicii celych 100kW jednemu konektoru, teraz sa to ale testuje takto znizene. Zatial vsak na mape GW tato nabijacka nie je, tak ju asi velmi testovat nechcu :-)
Nevies Miro, ako vyzera spustenie tej v Dalitranse? Stojan vyzera byt podla tvojej fotky rovnaky... ci ma svoj samostatny privod alebo zdiela jeden s tou starou, baterie tam zrejme nebudu.
-
Keby chceli testovať, mali dovoliť 100kW, aspoň by mali prehľad, aké maximá majú čakať od vozidiel.
Ale mne to pripadá, že sa len zviditeľnujú a nemajú až taký záujem riešiť. Veď sa nám neozvali ani o problém Ioniqu, keď som s ich operátorom volal, vedel o probléme, ešte mu hovorím, že som 500 metrov od nich v Poluse (majú kancel pred križovatkou Vajnorská - Bajkalská za pumpou, čo pešo prejdem za 5 minút), nech príde pomerať stavy nabíjačky, diagnostikovať, že sa na niečo príde a nemal záujem.
DaliOil : Ja som ich fotil zrovna keď ju pripájali a elektrikári hovorili o samostatnom ističi a pripojení, nie zdielanom k tej starej a že bude len na 50kW
ešte začiatkom týždňa bol pred ňou panel, takže nebola v prevádzke
-
Nedalo mi to a dnes som ju bol vyskúšať aj ja. Pekná, škoda že je obmedzená na 50kW, lebo je to tá istá ako v Hartbergu a ako je tá nespustená v Trenčíne.
-
Miro pochop, že 100 kW nedajú keďže účtujú za minútu. To by si mohol nebodaj zaplatiť menej :-).
Musime naďalej tlačiť na to aby dali tarifikaciu za kWh. Ale obávam sa, pokial ZSE nedá takú tarifikaciu tak k tomu nepristúpia.
- Likes 1
Komentár
-
vlastne áno, ceny, aj keď 70kW ide len o 15 minút Ioniqu, Tesla cez Chademo dá len 44 a ostatné i3,VW idú do 50, takže nič by také neškodovali a mohli by mať článok, že majú "najrýchlejšiu nabíjačku v strednej a východnej Európe"
a tiež im o peniaze od nás nejde, im ide o fondy a aby sa im nabíjačky nedrali
-
To je inac zaujimava uvaha, fondy a aby sa nedrali nabijacky. Co bude az sa spoplatnia vsetky rychlonabijacky a prestanu tiect dotacie? EU ani samotne staty to nebudu dotovat vecne, eventuelne pride cas, ked to bude musiet cele zaplatit spotrebitel.
Je tu niekto, kto pracuje v tejto oblasti, a vie vypocitat, kolko by sme mali platit za nabijanie v hypotetickom scenari, ze prevadzkovatel nedostava ani euro v dotaciach + musi mat uspokojivu marzu na tvorenie zisku, rozsirovanie infrastruktury, modernizaciu a servisne naklady na opravu, vyjazdy technikov atd? Viem, ze situacia bude ina ked bude na ceste viac EV a vyssia obratkovost pri nabijackach, ale toto pojde ruka v ruke aj s castejsimi poruchami a vyssimi servisnymi nakladmi. Do toho vsetkeho priratat nejaku konkurenciu, marketing atd.
Aby to nakoniec nedopadlo tak, ze jedinou moznostou bude domace nabijanie, kde zaplatite v priemere tych stabilnych 10-17 centov za kWh, lebo na rychlonabijacke to vyjde so vsetkym 2 EUR za kWh, a ludia zacnu plakat za dieslami.
Resp. kolko realne musi byt na ceste elektromobilov, aby prevadzka rychlonabijaciek zacala davat zmysel bez dotacii EU? A su nejake verejne dostupne informacie, dokedy sa ma tento sektor dotovat? Aby to nedopadlo tak, ze maju ciel 100 milionov registrovanych EV v Europe, ale vacsinu zliznu bohate staty kde to prevadzkovatelia utiahnu aj bez dotacii, a na Slovensku utrieme hubu lebo tu nebude dostatocny dopyt a slaby trh, lebo ved Octavia 1.9TDi je rodinna modla :-/
-
Rychlonabijanie je na cestovanie na dlhsie trasy a nikdy nebude cenovo porovnatelne s domacim pomalym nabijanim. Nejaka rozumna hranica ale existuje a nemyslim, ze by to mohlo najblizsie roky byt 2€/kWh. Zatial je tento trh velmi maly, az bude fungovat ponuka-dopyt a konkurencia tak by sa cena mala nejako zrealnit. Co si pamatam z decembroveho stretnutia s vedenim GW, mesacny prijem z nabijania nestaci ani na mzdu jedneho cloveka, a napr. mesacny poplatok za roamingovu SW platformu je niekolko tisic €. Takze prevadzka siete je nejako dotovana s perspektivou, ze RAZ to bude ziskove. Mozno preto je sucasna cena nastavena tak, ze v pripade nudze je "znesitelna" a malym pouzivanim siet nevyzaduje nakladne servisne zasahy.
-
Mesacny prijem nestaci na jednu mzdu preto, lebo maju nezmyselnu cenovu politiku a cenovu hladinu a kvoli tomu, ze su tak predrazeni tak sa im ludia zamerne vyhybaju. Ale to uz tocime dokola...
Na druhej strane ja nevidim aktivity Greenway negativne ako vela ludi na tomto fore. Na rozdiel od CR, kde nie je okrem molocha CEZ nikto, kto by nieco realne robil, je tu subjekt ktory prevadzkuje nieco, co je koniec koncov funkcne a ked clovek potrebuje nabit, tak nabije.
-
Aj ja som viac zastanca ako odporca GW, hoci som tu na fore niekde cital, ze rozumni ludia sa sieti GW vyhybaju :-)
Na obcasne cestovanie po slovensku je pre mna ich siet velkym prinosom. Nam na fore sa ich cenova politika zda nezmyselna. ale ja som presvedceny, ze ti ludia nie su blbi a vedia co a preco to robia takto. Naviac maju statistiky, o ktorych mi nevieme, vraj napr. minule leto ked bolo nabijanie par tyzdnov zadarmo sa objem nabijani vyrazne nezvysil. Okrem toho poznaju aj nazory ludi, ktori na toto forum neprispievaju- dva priklady, s ktorymi som sa stretol: Vzdy, ked idem okolo GW stojanu sa aspon na chvilu pripojim, aby som ich podporil... Chlapik s Teslou pri freshmarkete: uz aby aj ZSE spoplatnilo nabijacky, chcem mat volny stojan ked sem pridem a platit mi nevadi....
-
Ta statistika s nabijanim zadarmo z leta je ale blbost... napriklad ja som bol vtedy akurat na dovolenke cely tyzden, a poznam dalsich 2 majitelov EV, ktori boli tiez akurat odcestovani takze... oni si podla mna velmi dobre spocitali, ze to akurat v tom obdobi daju gratis statistika letnych prazdnin a dovoleniek nepusti
-
Chlapik s Teslou pri Freshmarkete sa moze odtrepat k Auparku. Tam ma volno vzdy. Spoplatnenie skutocne zposobi to, ze domaci/miestni tam nebudu chodit nabijat, lebo doma je to najlacnejsie.
-
Ja som riešil nabijacie stanice, mám ponuky skoro od všetkých , technológia a ceny za stanice sú +- rovnaké. Menia sa hlavne podmienky backendoveho systému, mesačne poplatky a provízia. Pani z VSE ( inogy) mi povedala otvorené že v kWh sa zatiaľ nemôže účtovať lebo by ste musel byt distribútor, registrovaný a spadalo by na vás množstvo regulácii. Ale že pracujú na legislatívnej zmene kde by sa toto malo zmeniť/ pripadne zjednodušiť. Je to ako keď premajimam priestory tak môžem len refakturovat energie nájomcom bez zisku.
Nám ako firme sa neoplatí momentálne kúpiť stanicu za 30000€ Bez dotaci, návratnosť pri GW spôsobe za pripojenie 5€ je 30000/5=6000 pripojení na nabíjanie. A to nehovorím o 50% provízií.
Na podporu elektromobility radšej osadim wallbox alebo 32A zásuvku a spravím jednoduchú webstranku na platenie kde sa bude platiť iba energia.
-
Ked hovoríte o mesačnom príjme za nabíjanie, hovorili o sume okolo 3000€, čo by malo aspoň na dve bratislavské mzdy stačiť. Samozrejme že to všetko sa platí inak ako od zákazníkov (preto aj tak otvorene hovorím, že im ide o dotácie), lebo zákazníci by ich neuživili ani pri 10-krát väčšom príjme.
p.Badík to prezentoval, že čakajú bod zlomu a budú naň pripravení. Že ho čakali už dosť skorej, ale stále dúfajú že príde čo najskôr. Bod zlomu znamená, že EV technológia bude bežná a v povedomí ako normálna alternatíva auta, proste že aj bežný spotrebiteľ sa rozhodne pre EV auto, nielen nadšenci.
Pri kW tarifikácii nám predniesol argument, že aj keby to urobili okľukou (ako evmapa cez zľavu), tak konkurencia to napadne na súde, požiada o predbežné opatrenie a ak to nepodpíše prvý, druhý, tak určite tretí sudca a sú na pol roka odstavení. Dosť pochybujem, kto by pri súčasnej situácií na trhu mal na tom záujem, keďže čo sa týka napádania, niekto tu písal, že ZSE vyhrala tendre na dialnice a napadol to zrovna GW (tu na fóre je to písané, ale je to informácia neoverená mnou).
Jirko, veď v Čechách je fungujúci systém evmapa, ktorý dokáže nielen byť pre spotrebiteľa jednotný ale dokonca zjednotil rôznych majiteľov nabíjačiek.
A aj keď je s nabíjačkou problém, ústretovosť majiteľov nabíjačiek ma vyslovene zaskočila, okamžite reagujú, chcú pomôcť atď. a nerobia to pre peniaze a nemajú na to eurofondy ale to platia zo svojho a to pri cene 5CZK za kW.
Samozrejme kritizovať Greenway je tu folklór, lebo ste boli navyknutí na zdarma nabíjanie, treba ich škádliť, ale sú pre nás aj prínosom, taká posledná možnosť aby sme neostali na ceste nenabití. Len sa pousmievam, ako sa hrajú na propagátorov elektromobility, lebo ako sa tu píše, kto by si spočítal prevádzku auta cez ich ceny, tak sa na celé EV vykašle.
Moja debata na stretnutí bola aj o cenotvorbe a tiež som hovoril, že ceny majú odrážať nejak tarifné zvyklosti. Poznám len poplatok za nabitie (Slovinsko), mesačný poplatok (ČEZ) alebo platbu za kW alebo čas (evmapa).
Potom som Zuzke položil jednu otázku: Povedzte mi, kde v Európe je takýto druh spoplatnenia, aby človek platil za začiatok nabíjania poplatok a potom ešte aj za minúty.
Nevedela mi povedať jediný príklad, jediného operátora, ktorý by to tak robil. Asi toľko k ich cenotvorbe a k tomu, či sa máme dôvod čudovať ic cenám alebo nie. Nielen čudovať výške ceny ale aj spôsobu spoplatnenia.
P.S.
https://www.tyzden.sk/casopis/17184/...garchu-brhela/[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
"p.Badík to prezentoval, že čakajú bod zlomu a budú naň pripravení. Že ho čakali už dosť skorej, ale stále dúfajú že príde čo najskôr. Bod zlomu znamená, že EV technológia bude bežná a v povedomí ako normálna alternatíva auta, proste že aj bežný spotrebiteľ sa rozhodne pre EV auto, nielen nadšenci."
Pán Badík už veľa rokov sníva o pečenom prasaťi. Bolo by načase, aby sa zobudil.
-
No ja by som zase Greenway toko nekritizoval, nemaju to lahke a fandim im aby nabijackovy biznis udrzali a niekedy sa vobec dostali do ciernych cisel.
Myslim, ze im skor treba dzat palce, preoze ludia z GW su podobneho cesta ako my (early adopters) elektromobilisti.
Predpokladam, ze ked bude nabijackovy biznis ako tak efektivny tazko sa na trhu GW udrzi a zrejme ho prevalcuju energeticke firmy, pripadne aj terajsi predajcovia fosilnych paliv, ktori rozsisia portfolio o nabijacky a mozno sa do nabijackoveho biznisu namontuju aj automobilky.
-
Priatelia, ste tu vsetci dostatocne inteligentni na to aby ste ovladali jedjoduchu matematiku. GW su rovnaky nadsenci (mozno charita alebo blazni) ako my tu co sme si kupili EV. Dnes sa u rychlonabijaciek neda hovorit o zisku, je to utopia. Rezervovana kapacita, cena stanice, servis a prevadzka .... to treba zaplatit. Dnes nemozu kvoli zakonom uctovat kW a keby aj mohli urcite to nemoze byt cca 0,12euro/kw ako mate doma kvoli isticu a rezervovanej kapacite nabijacke atd. Trosku ich obcas aj pochvalte, tiez su trochu su ako my.
-
Ale ved ich nikto nekritizuje, len som v skratke zhrnul čo bolo na stretnutí. Ale zato príspevok Dzami-ho ma posadil.
-
Dlho som nemohol rozbehať nabíjacie stanice v okoli na ioniqu. Stále mi ukazovalo žiadne stanice k dispozícii. Dnes som sa pohral v nastaveniach ale nie sú tam všetky. Neviete odkiaľ berie Hyundai nabíjacie stanice ? Nejaká databáza pripadne pridanie svojich bodov niekde v menu ?
Komentár
-
Ja som nic nenastavoval a od zaciatku mi to nabijacie stanice ukazovalo. Ale vstavanu navigaciu nepouzivam, jazdim s waze cez android auto na obrazovke ioniqu, v tomto mode ioniq aj hlasom precita sms ci whatsapp spravu, ak nejaka pride. Kazdy, koho som viezol to obdivoval :-) Myslim, ze databaza nabijacich stanic suvisi s aktualizaciou map- ale nezda sa mi, ze by sa u mna nejaka urobila. Miro tu pred casom pisal, ze mu zacalo zobrazovat 3D budovy, mne zatial nie. Ioniq sa vie pripojit na wifi siet, ale musi byt "nastartovany". Mozno keby takto chvilu stal, mapy by sa aktualizovali. Alebo skusit urobit z mobilu pristupovy bod a pocas jazdy pripojit ioniq nan.... ja som to neskusal, lebo ako som pisal vyssie, vstavane mapy nepúouzivam.
-
Ja používam tiež Waze, ale zatiaľ na apple carplay (obdoba androidauto) nieje, takze na zrkadlenie používam len hudbu, telefón a správy. Skôr má to len zaujimalo ak sa človek ocitne niekde bez telefónu alebo podobne. Ešte som našiel v nastaveniach možnosť nahrávania trasy. Malo by sa to asi dať pozrieť kade auto jazdi.
-
Áno, v nastaveniach treba vybrať, aké stanice sa majú zobrazovať, aj keď tam nie sú všetky, tak nejaké časom pribudli, navigácia si vie hľadať online BZ (body záujmu), mapy aktualizovať cez internet nevie ale to ostatné ako adresy, budovy, BZ, dopravné info, ... áno. Čerpá dáta TomTom, tiež pri pripojení k wifi (hotspot z mobilu) umožnuje nahlásiť radar a zobrazuje nahlásené radary.
Dokedy som nespoznal Ioniq navigáciu, vždy som používal Waze, až tu som konečne našiel vstavanú, ktorá mi vyhovuje. Leaf bol oproti tomuto 15 rokov dozadu, ten mal horšiu ako prvé iGo pred 15 rokmi a pritom mal SIM v sebe.
Waze som používal tak, že tam mám najvyššiu hodnosť, preto by som ju rád ešte použil, ale vadilo mi, že pri Android Auto sa nedajú zadávať adresy, len vybrať tie čo mám uložené, čo je nepoužiteľné pre mňa. Ale moc som tomu nedal času, je tam možné zadať adresy, Peter ?
Inak budovy zobrazuje vstavaná len pri určitom väčšom zoome, ak máte v menu nastavený konštantný zoom na 1 km alebo viac, tak ich neukáže. Musí byť automatický zoom, aby v meste dalo podrobnejší a hneď sú tam.
-
Miro, zadavat cez klavesnicu sa veru nedaju, iba hlasom. Ale tym, ze android auto zatial slovencinu nepodporuje, tak to malokedy najde to co chcem. Ked idem niekde mimo obvyklych adries, zadam predtym do telefonu. Ja mam waze kvoli presnejsim aktualnym dopravnym informaciam, kedze jazdim v BA. Aj vstavana sice vie nacitat aktualne dopravne info, ale nie su take presne. Zo zaciatku som mal sucasne spusteny waze aj vstavanu a porovnaval som to. Waze vie operativnejsie zmenit trasu resp. najst lepsiu. Co mi ale chyba- cez android auto sa neda poslat cas prijazdu, co som na telefone dost pouzival.
-
Komentár