Mne tento tyzden zacalo v BA zobrazovat 3D Budovy v navigacii. Doteraz to nikdy neurobilo, nebol som ani v servise, nic sa tam nenahravalo. Ionjq prekvapuje.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Cez vikend som bol v Tatrach, vyrazil som plne nabity z BA, na dialnici dal tempomat na 110km/h (gps ukazovalo realnych 106), chcel som zajst po R1 na nabijacku v B.Bystrici. Dojazd vsak ubudal rychlejsie ako vzdialenost a ist pomalsie som nechcel, takze 200km pri rychlosti 110km/h moj ioniq sice tesne, ale neda. Nabijal som vo Zvolene na GW. Zaujimava bola cesta naspat, z Podbanskeho cez Donovaly do BB mi na vzdialenosti 98km ubudlo z dojazdu iba 60km
Komentár
-
Aby som ten Ioniq len nechválil, teraz som pár dní stále striedal Leaf a Ioniq a všimol som si, že Leaf aj napriek horšiemu cx je výrazne tichší pri bežných rýchlostiach okolo 90 km/h. V Ioniqu asi trocha zanedbali odhlučnenie kabíny, nakoľko čo sa týka vetra a pneumatík, je to v Ioniqu počuť omnoho viac, povedal by som že raz toľko ako v Leafe. Takže nie vo všetkom je Ioniq tak dobrý.
Dosť je počuť aj pneumatiky na Ioniqu, ktoré sú pritom presne ten istý typ aj rozmer Michelin Green Energy 205/55 R16 na obidvoch autách.
Aj keď sú EV autá akože tiché, aj tam sú dosť rozdiely, možno pre zaujímavosť by sa to oplatilo zmerať aj do konkrétnych čísiel, zatiaľ som to v novinárskych recenziách nevidel. (kedysi staré Nokie 6210 mali hlukomer).[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Ano, odhlucnenie kabiny voci hluku zvonku je slabe. Denne chodim cez Sitinu (tunel) a prve jazdy v Ioniqu som sa vzdy "zlakol" ze sa nieco stalo s autom, ked sa ozval hukot vyrazne vacsi, ako som bol zvyknuty z mojho spalovaku. V praci mam profi hlukomer, aj keby som pomeral hluk v Ioniqu, nemam to s cim porovnat- do spalovaku sa mi uz sadnut nechce :-D
-
Nejde ani tak o presnost absolutnej hodnoty, akurat to chce merat rovnakym pristrojom, kludne aj aplikaciou v mobile. Treba mat ale viac aut na porovnanie... a samozrejme chut a cas :-)
Miro Rojko by to mohol niekedy urobit, ked ma leaf aj ioniq.... prip. aj LubosG je v tomto dost zanieteny, ale dlhsie sa tu na fore neukazal...
-
Ja to aj urobím, akú appku má niekto vyskúšanú že je dobrá ? (pre android). Pôjdem Ioniqom a Leafom v jeden čas na rovnakej ceste za rovnakého vetra a uvidím.
Dosť robí aj tá roletka ako som čítal vyššie, ale aj so zatiahnutou je počuť pneumatiky.
Spaľovák mám BMW 3, kde som si dal robiť na mieru HiFi a vtedy mi ešte odhlučnili celý predok, aj dvere, ale aj tak to tam zabíja diesel, takže Ioniq je tihší pri rýchlostiach do 100-ky, ale zasa pri dialničných už je hluk v Ioniqu o dosť väčší, nebude to len zadok, ale aj sklá má tenšie ako prémiové autá.
Ale v Leafe je hlučnejší motor (resp. generátor impulzov do elektromotora) , keď sa človek pohýňa z miesta, je tam väčší piskot ako na Ioniqu.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-10-2017, 16:08.
-
Odkedy sme sa hluku bavili, viac si to vsimam. Ide naozaj o hluk zvonku, napr. ked predbieham kamion, jeho hluk vo vnutri ioniqa je dost vyrazny.
Zaujimave je, ze to v zadnej recenzii nebolo spomenute, zeby si to pred Mirom doteraz nik nevsimol? Resp. Peter A si to nedavno na testovacej jazde vsimol, ale ioniq je na trhu uz skoro rok...
-
Naposledy upravené Daliborko; 20-10-2017, 08:36.
Komentár
-
Ďalší prebudený zo sna o Tesla 3. Dobre si urobil. Vozíš sa hneď a za polovičnú cenu ako na 3, môžeš ísť do servisu ked treba. Na konci 2019, keď mozno budu prve 3-ky na SK, budeme mat auta zvacsa zaplatene z ceny paliva,ktore sme neplatili a mozeme kupovat dalsie Ioniq-y, Leafy a aj to nove SUV od Hôndé, čo budú mat už všetky 50kW baterku alebo väčšiu a model 3 nebude ani zaujimavy. Rychlonabijaciel bude viac ale budu sa platit, ZSE nevydrzi dovtedy zadarmo a Lidl tiez ked si pozrie vyuzitie Dubnice, to nejako naviaze na svoju kartu a objem nakupu, lebo podla mna je to v sucasnosti najvytazenejsia nabijacka na SK (nikde nestretal tolko nabijatelov ako tam).
POdchvilou ma to zvadza zarezervovat tu 3, ale vsetky indicie ukazuju na taky scenar ako som opisal vyssie. Ale aspon uz nie je tolko poblaznenych cakatelov ako minuly rok, ked to vypisoval kde kdo ako caka na 3 .[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Miroslav Rojko nesuhlasim s tebou. Jedine s cim suhlasim je, ze sa vozim hned. Ale ak by bol model 3 dostupny uz teraz, tak sa za ioniqom ani neotocim. Model 3 aky chcem, bude sice stat dva krat tolko ako ioniq, ale pomer cena/vykon bude stale lepsi. Tesla je elektromobil od zakladu, ioniq ma spolocnu platformu so smradlavymi autami. Tesla ma over the air updaty, v Hyundai este o tom stale nepoculi. Tesla bude mat autopilot, v Hyundai sa pytaju Auto-co? ... Tych rozdielov tam bude milion aj v 2018 aj v 2019. Tesla je stale pri EV lider a zvysok ich len dobieha s svojimi EV co vyzeraju ako keby ich ani nechceli robit.
Ioniq nie je pre mna idealne auto, ale chcel som ho hlavne kvoli tomu, ze je to elektromobil to je pre mna najvacsie plus. Jo a aby to nevyzeralo, ze len hatujem: Tesim sa z neho neskutocne, aj ked to nieje Tesla .
- Likes 1
Komentár
-
Verim, ze Tesla 3 bude vyborne auto*. Ale to nic nemeni na fakte ze sa neda kupit - "neexistuje".
Predstava, ze pridem do predajne Mercedes, ukazu mi obrazky auta, povedia 3 parametre auta s tym, ze ostatne nevedia, mam zaplatit 1000e a pockat 2 roky mi pride dost vtipna.
Tesla 3 je v sucastnosti pre fanusikov, nieco ako ked niekto stanuje pred predajnou Apple aby si mohol kupit mobil (ktory este nazivo nevidel) za cenu notebooku medzi prvymi.
*otazka este je, ci to bude konkurencie schopne auto aj o 2 roky ked sa k nemu slovaci realne dostanu
-
Som rad, ze ten Tesla marketing nielen mne pripomina Apple a predrazene produkty a politiku stavanu na uplnom vyciciavani zakaznika.
HEAD, Ioniq nema uplny autopilot ako Tesla X, len ten autopilot je za priplatok 10000 a u modelu 3 to nebude inak. Aj na cestach druhej triedy mi toci volantom a reguluje rychlost, ano na smerovku neobehne sam.
Pravdu povediac, bol som minuly mesiac naschval vo Viedni len kvoli jednej veci a uz som skoro S- ko objednal, ale zblizka ma nepresvedcila a rozmyslel som si to. A to som ju dlho obzeral. Tie kratke zadne sedacky a navyse umiestnene uplne nizko, to bolo za trest a kedze mam dve vacsie deti, sedelo sa im tam horsie ako v Ioniqu. A dost dalsich veci. Takze s chladnou hlavou si skuste porovnat Teslu s 5-kovym Bavorom alebo E-ckovym mercedesom, co je v lepsej vybave v podobnej cene a zistite, ze to auto este potrebuje vyvoj a dost velky. Nemyslim pohon, ten je super ale ergonomiu, pouzite materialy, domyselnost interieru. Este aj tu umelu kozu tam zacali davat.
-
A zrovna Ioniq sa nerobi uplne v smradlavej verzii, takze ta poznamka o platforme by platila skor na golf alebo B-cko.
A updaty na dialku Ioniq ma, pred par tyzdnami mi dalo novu verziu navigacie s 3D budovami cez Wifi doma v garazi, v servise som nebol.
Za dva roky, kedy pri optimistickom pohlade tu bude model 3, budu aj ine EV o kus dalej. Pridu nove modely Volva, vacsie baterky u dnesnych ev ...
-
> Takze s chladnou hlavou si skuste porovnat Teslu s 5-kovym Bavorom alebo E-ckovym mercedesom, co je v lepsej vybave v podobnej cene a zistite, ze to auto este potrebuje vyvoj a dost velky.
S chladnou hlavou ma taketo porovnanie absolutne nezaujima. Mna zaujimaju elektromobily, tak porovnavam elektromobil s inym elektromobilom. Nevidim ziadny zmysel porovnavat to s BMW, alebo Mercedesom. Ked budu predava EV (nielen ukazovat koncepty) potom ich mozeme porovnavat.
-
Ale v prvom rade je to auto s ucelom pohodlnej prepravy osob, az v druhom rade je pohon.
-
Elektromobily su este stale o chceni a nie o ekonomike. Tesla bude zrejme dlhsie urcena hlavne pre "early adopters" ktori musia zaplatit vyvoj novej technologie, aby si potom mohli dovolit elektromobil viaceri ludia - podobne to bolo s mobilmi. Ja mam TM3 tiez rezervovanu, no tiez neviem ci si ju naozaj kupim, ani nie kvoli cene, skor kvoli rozmerom.
Ludia budu urcite akceprovat vyssiu cenu TM3, pretoze tolko inovativnych rieseni, ktore ma tesla, zrejme ine automobilky dlho nebudu mat,
rozmery TM3 a TMS (dlzka, sirka, vyska) su:
4690 mm, 1930 mm, 1440 mm.
4976 mm, 1964 mm, 1435 mm
TM3 je len cca o 30 cm kratsia od TMS, ostatne rozmery su takmer rovnake.
Cize TM3 je dost velke auto a rovnako ako TMS a TMX nie je moc vhodne na jazdenie a parkovanie po meste.dlzka sirka vyska TM3 4690 mm 1930 mm 1440 mm TMS 4976 mm 1964 mm 1435 mm
Komentár
-
Ak nato auto mas, tak si ho kup a mozno ako druhe auto do rodiny. Alebo ho potom predaj niekomu znamemu, ale za rozumnu cenu, trebarz tu istu ako si ho kupil. Ja osobne som sa vozil len v TMSke a stalo mi to zato. Uz dneska su TMSky dostupne aj za cca 50K a aj ked ide o starsie rocniky uz je cena o nieco lepsia ako za nove. Auto treba jednoznacne vidiet a sadnut si don ci povozit sa, Kufor TM3 mi pripada mali z fotiek a videii, ale rozmeri ktore napisal jux ukazuju, ze to nieje o vela mensie auto, treba to auto vidiet nazivo. By ma celkom zaujimalo, keby sme neriesili velkost baterky (kWh) a dojazd, ktory elektromobil by si kto a preco zobral. U vsetkych vyrobcov je problem baterka, tie sa nestihaju vyrabat v dostatocnych mnozstvach.
-
-
Ma tu niekto skusenost so zimnymi pneumatikami pre Ioniq? Uz sa blizi ten cas, a zacinam uvazovat, ake kupit. Ma niekto realnu skusenost nakolko je ovplyvneny dojazd (predpokladam, ze zimaky budu mat vacsi valivy odpor ako tie seriove Eco Micheliny)? Predpokladam, ze na snehu to bude sranda, Ioniq je na predku dost lahky a ten instantny krutak uz aj na mokrej ceste robi "divy"
Komentár
-
"eko"mišeliny - samotnú značku odmietam. potom, ako som kedysi dávno vyskúšal už ojazdené "japonské" - zjazd z prudkého kopca so zákrutami, bez zapnutého pohonu - predtým (mišelin) som držal kŕčovito volant, (jokohama) sa držala "sama" v správnej stope.
ps - neboli už zimné ako súčasť dodávky?
-
Pri kupe na fyzicku osobu ano, ale bral som to na firmu, a tam je vyjodnejsie zobrat stedrejsiu fleetovu zlavu
A ja na Michelin nedam dopustit, teda aspon na ich sportove gumy PSS a PS2. Nic lepsie som doteraz nejazdil, aj ked cena 400€ za kus je asi najvyssia spomedzi konkurencie. S beznymi modelmi skusenost nemam, ale priznavam ze tieto eko gumy su hrozne )) preto neviem, co cakat od zimy. A so skusenosti viem, ze Japonci nevedia urobit dobru zimnu gumu v rozmere R18 a vyssia, ale neviem ako su na tom pri mensej konfekcii.
Preto sa pytam, ake maju ludia skusenosti s inymi znackami - beznymi modelmi.Naposledy upravené Ioniq; 27-10-2017, 13:09.
-
-
Za tyzden a nieco co mame Ioniq Electric som si vsimol dva problemy:
1) Pri nabijani cez DC sa nabijanie automaticky vypne pred 100%. Raz sa mi vypol na 93% a druhy raz na 94%. Aj odhadovany cas co pisal, bol na 94% a nie 100%. Neviem ani kde by som to mal nastavit. Pri nabijani z 230V zasuvky sa vzdy nabije na 100%.
2) Z casu na cas sa mi resetuju nastavanie pri rezimoch jazdy. Nastavujem si rekuperaciu na uroven tri pre rezimy Eco a Normal. Funguje to ok aj po vypnuti/zapnuti auta, aj pri zmene rezimov. Ale z casu na cas zapnem auto a Eco aj Normal maju nastavenu rekuperaciu na urovni 1. Ziadne ostatne nastavenia sa nemenia, len toto jedno sa z casu na cas zresetuje.
Mate s tym niekto skusenost?
Komentár
-
DC rychlonabijanie sa vzdy zastavi na 94%, je to napisane aj v navode myslim, ze je to kvoli ochrane baterie. Na 100% sa da nabit len cez AC.
Ak sa zastavilo skor, tak nastala nejaka chyba, ale to moze byt aj na strane nabijacky, nemusi byt chyba vozidla. Ak sa to vsak deje pravidelne, asi by som to dal skontrolovat. Mne osobne sa to nestalo este nikdy a vzdy mi nabilo na 94% DC alebo 100% AC.
S tou zmenou rekuperacie popravde nemam skusenost, ja mam standardne nastaveny level 1, kedze vacsinou prepinam len medzi 0 a 2 a jednotku mam pekne v strede medzi nimi. Level 3 pouzivam len vynimocne. A vzdy ked nastartujem tam aj mam predvoleny Level 1 tak neviem.
-
S tou rekuperaciou ma pravdu, same sa to po par jazdach vrati na uroven 1, taktiez ked sa nastavi nizsia uroven pre DC nabijanie, dalsi den je to zasa na maxime. Ak to nie je umysel (v navode som nenasiel), tak to bude nejaky softwarovy bug, co nam poriesia v aktualizacii software.
-
V SK verzi manualu dodanemu k autu sa o nabijani Ioniqu skoro nic nepise. Ja som to nastudoval z EN verzie stiahnutej z webu este pred kupou auta. O existencii tlacitka na nastavenie prudu v mobilnom konektore som zmienku nikde nenasiel a dozvedel som sa to nahodou od Mira. Aj tak mi chvilku trvalo, kym som ho nasiel. Da sa nim aj vypnut nabijanie pred vytiahnutim zo zasuvky 230V.
-
Aj mne sa v setupe nastavenie rekuperacie pre jednotlive rezimy vracia na jedna. Ja pouzivam iba nulu na plachtenie a trojku na jazdu bez tempomatu- ta je podla mna najjednoduchsia na brzdenie rekuperaciou- podla toho, ako velmi uvolnim akcelerator dosiahnem roznu uroven brzdenia a nemusim pouzivat tie packy na volante.
-
-
Nasiel som v EN manuali k Ioniqu zmienku o moznosti nastavenia oneskoreneho nabijania resp. klimatizacie cez Bluelink aplikaciu. Tak som vyguglil:
https://www.hyundaiusa.com/bluelink/index.aspx
Takze "americke" Hyundai zrejme maju datove pripojenie a idu nastavovat a ovladat mobilom cez appku. "Nase" Ioniqy sa sice na wifi pripojit vedia, ale nezda sa mi, zeby sa vedeli sami aktualizovat, mozno iba navigacia. Ked zaparkujem doma, auto sa sice hned pripoji do domacej wifi, ale po "vypnuti" ci ako sa spravne nazve opustenie a uzamknutie auta sa z wifi odhlasi.. Ved uvidime, co cas prinesie...
Komentár
-
Akurat som zaviezol Ioniqa do servisu na garancnu prehliadku po 15.000km. Technik hovoril, ze v systeme svieti nejaka zvolavacka, ale mu neukazuje coho sa tyka a bude to musiet overit s importerom. Tak som zvedavy co to bude. Ze aktualne prebieha aj zvolavacka na modely Hybrid a Plug-In kvoli vymene celeho elektromotora, ale nechce ma zbytocne plasit kym to nema overene, lebo zvolavacka na Electric ma iny kod. Tak snad tam necakane nepobudne moje auto 2 tyzdne to by bolo celkom trapne po tych 6 mesiacoch :-/
- Likes 2
Komentár
-
Tu je text zvolávačky, takže pozor pri obehaní alebo vchádzaní do križovatky na žltú, aby Vás to neprekvapilo :
Coolant may Contact EPCU and cause Stall
If coolant contacts the EPCU, a stall may result, increasing the risk of a crash.
NHTSA Campaign Number: 17V532000
Manufacturer Hyundai Motor America
Components HYBRID PROPULSION SYSTEM
Potential Number of Units Affected 218
Summary
Hyundai Motor Company (Hyundai) is recalling certain 2017 Ioniq Electric Vehicles. Manufacturing defects within the Electronic Power Control Unit (EPCU) may allow coolant to contact the unit's circuit board.
Remedy
Hyundai will notify owners, and dealers will inspect and replace the EPCU, as necessary, free of charge. Interim notices informing owners of the safety risk are expected were mailed October 26, 2017. Owners will receive a second notice when the remedy becomes available. Owners may contact Hyundai Customer Service at 1-800-633-5151. Hyundai's number for this recall is 166.
Notes
Owners may also contact the National Highway Traffic Safety Administration Vehicle Safety Hotline at 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), or go to www.safercar.gov.
1 Affected Product Vehicle
4 Associated DocumentsHYUNDAI IONIQ ELECTRIC 2017 - Manufacturer Notices(to Dealers,etc) - Date: September 18, 2017 Subject: Recall 166: 2017 Ioniq EV Electronic Power Control Unit (Remedy Not Yet Available)RCMN-17V532-6867.pdf 115.172KB
- Defect Notice 573 ReportRCLRPT-17V532-8689.PDF 215.717KB
- Recall AcknowledgementRCAK-17V532-2404.pdf 247.812KB
- ISSUED Interim Owner Notification Letter(Part 577)RIONL-17V532-5883.pdf 78.89KB
Naposledy upravené Miroslav Rojko; 06-11-2017, 11:29.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Nejako som to neskumal, ale zbezne som pochopil, ze chladiaca kvapalina sa moze nejakym sposobom dostat na riadiacu jednotku a vyskratovat obvody, co ma za nasledok kompletne vypnutie vsetkeho... za jazdy... co je celkom masaker. Asi. Nepozeral som, co myslia slovickom "Stall". Ci sa jedna len o stratu vykonu a vypnutie pohonneho ustrojenstva, alebo sa jedna o kompletne vypnutie elektriky. Ten prvy pripad je trosku lepsi, zostanes stat. Druhy pripad je husty a nemusis ani obiehat. Ak za jazdy zhasne komplet auto, zablokuje volant, posilovace a vsetko tak potom uz len dufat ze auto v poslednej chvili mierilo dobrym smerom Nechce sa mi to citat, tak dufam, ze sa jedna len o stratu vykonu, a nejedna sa o moje auto Pisu, ze odhadovane mnozstvo postihnutych aut je 218. Takze asi nejaka prva varka prvych par majitelov. Dufam.
-
Slovicko "stall" sa v technickej anglictine vacsinou pouziva na vyjadrenie pojmu "zlyhanie".
V tomto kontezte to tiez dava zmysel. Ked sa ti vyleje kvapalina na obvody tak tie okamzite skratuju a odpalia sa integrovane obvody. Raz som vylial do klavesnice notebooku pol pohara vody - stall jak vysity - uz ani nepipol (do vymeny motherboardu).
-
Jiri, dufam ze odvtedy pouzivas Thinkpad T, kde mozem liat kolko chcem a vyteka to spodom notebooku...
Komentár