Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Projekt NEXT-E

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    • Mar 2014
    • 1910
    •   

    Projekt NEXT-E

    Projekt NEXT-E dostal od Európskej komisie najväčší grant na elektromobilitu.

    Európska komisia odobrila projekt na podporu rozširovania infraštruktúry nabíjacích staníc v strednej a východnej Európe NEXT-E poskytnutím grantu vo výške 18,84 miliónov eur. V rámci projektu NEXT-E sa pozdĺž základnej transeurópskej dopravnej sieti vybuduje 222 multištandardných rýchlonabíjacích staníc (50 kW) a 30 ultra nabíjacích staníc (150-350 kW). Vytvorí sa tak infraštruktúra na plynulé nabíjanie elektromobilov medzi krajinami západnej Európy a krajinami Slovensko, Česká republika, Maďarsko, Slovinsko, Chorvátsko a Rumunsko. Na Slovensku sa v rámci projektu vybuduje 18 rýchlonabíjacích a 7 ultra nabíjacích staníc.

    Cieľom projektu je vybudovanie siete nabíjacích staníc tak, aby boli európske krajiny navzájom prepojené. Jednotlivé spoločnosti, ktoré sú do projektu zapojené, budú podporovať národné plány pre rozvoj elektromobility a tvoriť stratégiu jej rozširovania v medzinárodnom kontexte.

    Spoločnosť Západoslovenská energetika bude pôsobiť v rámci projektu ako koordinátor. „ZSE sa dlhodobo a intenzívne podieľa na rozširovaní nabíjacích staníc na Slovensku, aj v susediacich krajinách.
    Zdroj:https://www.zse.sk/app/novinky/Proje...omobilitu.html

    U nás stanice z projektu napr. Pristavna BA, a prvá budúca ultra-fast Budca-P ultra-fast, Z. Bystrica,

    Odkaz na projekt: https://ec.europa.eu/inea/en/connect...-eu-tmc-0350-s
    Koordinátor: Západoslovenská energetika a.s. ZSE
    Mapa: http://next-e.eu/map.html
    Click image for larger version  Name:	 Views:	0 Size:	108.8 KB ID:	32248
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • juris
    Member
    • Dec 2015
    • 30

    #2
    Podla mapky k projektu next-e ma byt hotova nabijacka na Zelenci. Volaju to "ultra charging system". Vie o tom niekto nieco?

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      zajtra pojdem asi okolo tak sa zastavim...zislo by sa vedet ci to ma vobec chademo ...
  • Peterka
    Member
    • May 2017
    • 178
    •   

    #3
    Aj na Slovnaft pumpe na D1 Zlate piesky je podla mapy UCS Completed

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	UCS.jpg
Videní:	469
Veľkosť:46,7 KB
ID:	32711

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      A medzi Zvolenom a Kosicami juznou trasou zasa nic

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      Mame neoficiálne potvrdene od ZSE, ze budu intenzívne budovat aj juh a aj na východe od KE + hub v KE s UFC
  • Ioniq
    Junior Member
    • Jan 2017
    • 368

    #4
    Rozmyslam ci aj rychlost bude taka ultra ale chvalim umiestnenie, na Budci su tymto uz 2 stojany. Lepsia sanca najst volny flek a bude trosku aj konkurencny tlak na cenu (pokial sa ZSE nedohodne so Slovnaftom).

    Nevie niekto ci to uz je aktivne, resp kedy bude? A bude treba zase nejaku dalsiu karticku?

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      tak na pristavnej to maju zadara s tym ze si pytas ako ciciak karticku na pumpe...uvidim ako to bude na zelenci dnes, dam vedet.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      No Pristavnu beriem ako testovaciu stanicu takze tam sa takyto smiesny system da chapat. Ale ak to chcu spustit komercne, bude tam musiet byt nieco viac user-friendly. Mozno to urobia ako cerpacku, nabijes a ides dnu zaplatit Alebo rovno cez platobnu kartu.
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 179
    •   

    #5
    no prave som bol na zelenci a tam mastny bacov...aj som sa pytal na pumpe a nic nevedeli

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      zelenec ma zatial len GW pod palcom smerom do BA.
      Podla mojich overenych info prebehlo, alebo prebieha vyberove konanie na ultra fast charger na oba smery. Ale neviem ci a nakolko je to oficialne, tak vydrzte, nechcem nic predbiehat.
  • Peterka
    Member
    • May 2017
    • 178
    •   

    #6
    Nasiel som dalsi stojan na Slovnaft pumpe v Zahorskej Bystrici. Vyskusal som- ide plnym vykonom, na CCS mi dala 125A. Nabijanie sa spustilo bez autentifikacie, hoci na plagate je oznam o kontaktovani obsluhy CS. Bol som im povedat, ze nabijacka funguje, vraj RFID kartu zatial nemaju a ze do konca marca by to tak malo zostat.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Zahorska.jpg
Videní:	402
Veľkosť:140,0 KB
ID:	33684

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Aha, tak to mi uslo. Isiel som dnes okolo a tu som ju necakal- na takej "malej" pumpe a mimo hlavneho tahu, hoci ta cesta medzi Zahorskou a Stupavou je vytazena dost.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Dnes uz nesla, na displeji "zamrznute" presypacie hodiny a obrazovka nereagovala. Podla obsluhy na pumpe oni s nou nic nemaju ani nevedia urobit :-)
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 510
    •      

    #7
    Mam na vas takuto filozoficku otazku, kedze dalsie auto bude mat CCS.
    Co si myslite o existencii takychto relativne pomalych nabijaciek na pumpach mimo dialnice? Je si neviem pomoct, ale podla mna to je dost nestastne. Potrebujem nabit povedzme 50 kWh, to je minimalne hodina - to budem trcat na takejto lokalite hodinu? Ved tam nic nie je. Detto Slovnaft Pristavna. Alebo ZSE na pumpe Slovnaft Tuhovska (pri Nay). Vsadim sa, ze to je najmenej vyuzivana nabka z celej siete ZSE.
    Toto ma byt podla mna pri nakupnych centrach alebo inych lokalitach kde je co robit.

    Samozrejme, je super ze vobec vznikaju ale mam otazku - pri bateriach nad 40 kWh (ktore budu o chvilu nutnym minimom aby niekto kupil EV) - kto pojde nabijat na takuto lokalitu?
    Mne sa to teda moc nezda...

    Komentár

    • Peterka
      Member
      • May 2017
      • 178
      •   

      #8
      Jirko, tvoja filozofia je uz trochu vyssi level myslenia, ale uplne chapem. Potencialni elektromobilisti takymito lokalitami uvidia, ze "maju kde" nabijat. Za mna- pri 28kWh baterii Ioniqu je vykon 50kW dost. Ja s cakanim nemam problem, prejdem sa alebo si nieco precitam- ale iba ked niekam dlhsie cestujem a "musim" nabijat. Inak je to ako pises- svoj cas si vazim a aj dnes som tu nabijacku cestou okolo iba skusil a potom sa radsej nabijal na AC v praci- nezavisle na tom, ci tam je co robit alebo nie. Uznavam ale, ze mne tych 20-30min do nabitia 80% SoC ujde rychle, cakat cez hodinu je uz ine kafe. ZSE Tuhovsku obcas navstivim- tam ma jednu velku vyhodu- je pod strechou- chranena proti snehu, dazdu, slnku..

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No, trochu vyssi level myslenia to nie je. To hovori "zhyckany" Teslak ktory je zvyknuty, ze SC su na miestach kde je ako tu hodinku "zabit". To proste nevymyslis od zeleneho stola, to musis zazit.
        Hej, s 28 kWh bateriou je to v pohode, za 20 - 30 minut mas hotovo. Ano aj s e-tronom je alternativou sa odpojit po 30 minutach a ist, ale s velkou baterkou si odvyknes furt hladat nabijacku.
        A hlavne - nam nadsencom to az tak nevadi, ale skus povedat vahajucemu cloveku ci do toho ist alebo nie (a chvalabohu takych ludi pribuda, aspon v mojom okoli!), ze bude stat na pumpe hodinu. Treba uz mysliet trochu dopredu.
        Nam sem teraz EU tlaci 50 kW systemy, ktore budu za 3-5 rokov zastarale. ALe faktom je, ze tie 100 kW a viac musia stat na dialniciach, nie v mestach.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Treba dufat, ze o par rokov tie stojany budu menit za rychlejsie a tieto 50tky ponuknu za deravy gros "verejnosti" - a tu vidim priestor pre rozne motoresty, nakupne centra, atd.... Ktore by mohli mat slusnu nabijacku za "symbolicku sumu" . Cerpam z myslienky CEZu, ked sa zbavoval desiatok Ionov
    • Ioniq
      Junior Member
      • Jan 2017
      • 368

      #9
      No umiestnenia byvaju dost zvlastne... priamo na dialnici (pumpa/odpocivadlo) bez toho, aby bolo treba schadzat dakde do kelu, takych nabijaciek napocitas na prstoch jednej ruky.

      Zato do nakupnych centier, kde sa skor uzivi 4-10x AC namiesto jedneho CCS/Chademo (ako napr Aupark, ktory byva vytazeny dost), tam vsade pcha ZSE rychlonabijacky, ktore maju len jeden AC kabel.

      A potom su tu taketo okrajove obce, kde mi to velmi zmysel nedava. Majitel Leafu 1 dochadzajuci touto trasou sa mozno potesi, ale pri stupajucom priemere dojazdu novych EV mi to tiez pride ako uplne zbytocna nabijacka.

      Komentár


      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        100% súhlas, toto si presne vystihol

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Na dialnicnych pumpach/odpocivadlach je rychlonabijacka dobra, ked nabijam cca polhodinu. Keby som tam mal byt hodinu a viac, tak radsej zidem z dialnice (par km, nie niekde daleko do mesta) k nakupnemu centru, kde sa ten cas da stravit prijemnejsie-uzitocnejsie. Poloha SC Aupark BA je idealna- vedla obchvatu a zaroven aj v centre. Podobne dobre miesto je GW Tesco ZA, akurat ze tam je iba jeden 50kW stojan
    • curgali
      Member
      • Jul 2014
      • 220
      •   

      #10
      Chcem upozornit, že na dialnici Zahreb - Rijeka pribudlo až 9 rýchlonabíjačiek s 50 kW výkonom. Jedna je dokonca Free: Odmorište Lepenica Sjever
      Ďalšie sa buduju smer Makarska. Tí Chorvati sa do toho pustili pekne...
      Naposledy upravené curgali; 27-06-2019, 19:49.

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Aku kartu treba na ich pouzitie? Lebo podla webu ich v HR buduje molgroup, hep aj petrol, to je na slak trafenie s tymito kartami.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Aké konektory?

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker...vsetky informácie su na mapách nabíjacích staníc. Ja používam chargemap.com. Stací rozkliknúť konkrétnu stanicu a je tam vsetko...

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        a fakt, so zmyslom pre dobrodruzstvo sa da dostat s 30 kWh do Zadaru, to sa pred tym veru nedalo
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 631
      •      

      #11
      Aj bez zmyslu pre dobrodružstvo, je to už husto pokryté. Oliver nenapísal, že v Karlovaci na Superchargeri sú dve krásne Delty na zdarma bez autentifikácie (idu 49kW). Odtiaľ po “starej” ceste č.1 okolo Plitvickych musí aj Tvoj Leaf prejsť v pohode na Kaufland Zadar a potom aj nižšie Kaufland Šibenik) a v cieli kde je čas kľudne aj na Makarskej už zásuvka na ubytku alebo Type2.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 01-07-2019, 07:48.

      Komentár


      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Dnes som to kontroloval na chargemap.com a su platene s Authentication system a dokonca su momentalne nefunkcne. Ale pred Karlovacom je od ELEN na odpocivadle Straža Free bez identifikacie...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Na plugshare su check-nutí ľudia, osobne ju vyskúšal a ohúrila ma rýchlosť. V Zagrebe som išiel na starej DBT len 44kW a to som bol rád, že dala Kone, lebo iné nedali (s DBT si nerozumie až tak).
        Keď pôjdeš okolo, vyskúšaj, na Superchargeri často nenabíjame svoje neTesly.

        https://www.plugshare.com/location/166993

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Vyskusam otestujem a dam vediet...
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1127
      •      

      #12
      Dobrý deň pán M.,

      ďakujeme za Váš e-mail. Dovoľujeme si Vás informovať, že aktuálne prevádzkujme 5 nabíjacích staníc pre elektromobily na čerpacích staniciach SLOVNAFT, a.s.
      • Budča Juh
      • Budča Sever
      • BA Prístavná
      • Záhorská Bystrica
      • Žilina Kragujevská

      V blízkej budúcnosti plánujeme ešte osadiť nabíjaciu stanicu v Malackách a Kútoch.

      Okrem toho máme ešte v pláne ďalších 6 lokalít, prevažne na trase D1.

      S pozdravom

      Slovnaft

      Komentár


      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        A kedy uz bude nieco konecne od Zvolena na vychod ?

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ja to hovorím už dva roky ze niečo zúfalo chyba v Lučenci.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Lucenec, Rimavska, Roznava... nikde nic.
        Je smutne ze aj ZSE aj GW to tusim maju v tych svojich future mapach... ale furt to pchaju nove hlavne na ten jeden tah (severom). Pritom jediny elektromobil ktory od ZV do KE stretavam su Tesly (tie to prejdu). Ja so svojimi 220km dojazdu by som tiez isiel ale nedosiel by som

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        este tu mam email z aprila od ZSE:
        Dakujeme za dopyt a prejaveny zaujem k teme elektromobility.
        V dohladnej dobe / tento rok, sa planuje vo Vami zmienenej casti Slovnska nasledovna vystavba DC / rychlo-nabijacich stanic:
        Lucenec, Revuca, a dalsia rychlo-nabijacia stanica v Kosiciach.
        Severne od Zvolena sa planuje vystavba v Ruzomberku, dalsia rychlo-nabijacka Liptovskom Mikulasi, v Poprade a dalsia rychlo-nabijacka v Presove.

        Zatial nic z toho nerealizovali. Snad teraz po prazdninach. Navyse opat ten nepomer. dole 1 a potom 4 na servere, kde uz aj su... (samozrejme zdvojenie je dolezite).

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        hudino to je len a len o vybaveny dotacie/podpory od EU. Hlavny tah je v ociach zapadnu severna dialnica a tak je podporovany. Co myslis, preco tam ZSE skopirovalo snad vsetky lokality GW? Lebo na to dostali €.
        Ak bude ZSE robit aj spodok - ale zatial sa k tomu nemaju, predpokladam, ze na to budu vybavovat obtiaznejsie € alebo mozno to budu musiet tahat zo svojho. Neviem, az tak do toho nevidim, ale podla "rychlosti" kde a ako sa stavia, to mojej uvahe nasvadcuje.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Ano s tym suhlasim, ved preto su to vsetko 50kW, kym sa ta siet postavi bude zastarala . Nevyznam sa az tak v dotaciach, ale preco by sa obtiaznejsie ziadala dotacia tam kde to neni... ved praveze to vzdy byvalo naopak...

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        jednoducho - nie je to hlavny tah, nie je tam dialnica. Cez D1 ides aj do CR aj do Polska, spodom nie.
        Ako pises, je to trochu dost pozadu a o 5r budu tie nabijacky malo komu pouzitelne :-/

      • Bejo
        Bejo komentoval
        Upraviť komentár
        Hudino: spodom ZV-KE bez problemov na Ioniqu aj NV200 (mozno v zime to nedam)
    Pracuje...
    X