Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

ZSE

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1807

    #91
    Uz je tam aj druhe video. Je to FB video treba zapnut zvuk.
     

    Komentár

    • Franto_01
      Member
      • Jul 2017
      • 35
      •   

      #92
      Ma niekto vedomost, ci dnes nabijem v Budci? Chcel by som to ist vyskusat, ale nerozumel som terminu “predpremiera” a ze do komercnej prevadzky to pojde onedlho.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ked nic, tak zajdes do ZV - je tam aj GW aj ZSE

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ZSE ako prevádzkovateľ stanice upozorňuje, že na nej ešte vykonávajú interné testy, verejné nabíjanie bude spustené až začiatkom decembra.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        pozdravuj tavu pri wolkovciach

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Len ci tam pri tom jednom stojane bude hned od zaciatku plnych 350kW. Ono aj tak nik zatial nema trebarz Audi e-tron, ktory by to vyuzil naplno.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Kdeze, e-tron nabija max 150 kW

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        no co som ja pocul, tak aby to dalo 350kw budu musiet spravit trafo. Kym take auta nie su, mozu to prezentovat ako PR a nikoho netrapi, ci je to aktualne technicky prisposobene. Staci im postupne ked zacnu vyrabat take auta.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        https://autozurnal.ta3.com/elektroau...te-ultrarychlo
        Tu pisu citujem:
        Pri Budči sa súčasne môžu nabíjať dve autá. K dispozícii sú dva konektory: 1x CHAdeMO, 1x CCS. Pri súčasnom nabíjaní dvoch vozidiel, nabíjací výkon klesne na 175 kW. Technologickou zaujímavosťou stojana sú kvapalinou chladené nabíjacie káble.
        Takze tu sa vyvracia to co bolo pisane o stranu skorej, ze sa neda nabijat dva auta naraz. Otazka kto ma pravdu?

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        ICE666SVK musime len vyskusat

      • g211
        g211 komentoval
        Upraviť komentár
        Osobne som sa na to pýtal technika zo ZSE, vravel že sa nedá. Predpokladám že to je iba zlá interpretácia informácie že na stanici budú 2 stojany pre 2 autá (na druhé vyznačené miesto by kábel z prvého stojanu aj tak nedosiahol). Ale skúsiť to treba. Podľa mňa bude stačiť preklikať displej počas nabíjania jedného auta.
        Naposledy upravené g211; 22-11-2018, 04:06.

      • g211
        g211 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 trafo vraj budú musieť spraviť kvôli nabke na odpočívadle na druhej strane. Toto by už malo dať plný výkon. Ale netestoval som

      • Bejo
        Bejo komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mam info, ze zatial je to vo vnútri len 150kw, ale ked to bude potrebne (budu na to auta) pridajú čreva na 350kw
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 218
      •      

      #93
      Ahojte, pytal sa uz niekto v ZSE na ten ich wallbox 22kW, a vraj dojde technik pozrie, namontuje, pripadne vymeni istice v hlavnej skrini. proste spravia vsetko co treba aby to ficalo ako ma.

      Komentár

      • Teq
        Teq
        Member
        • Nov 2017
        • 133
        •   

        #94
        Zda sa mi to, alebo ZSE zdrazeli?
        Este pred tyzdnom som nabijal za 39c/kWh, teraz vidim cenu 49c/kWh


        Komentár


        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          0,49€/kWh je cena pri nabijani bez registracie. Myslim, ze sa cennik nijako nemenil, iba nieco dorabaju v appke/webe a maju tam nejaku chybu. Ved aj rezervovat stojan sa zatial nijako neda, hoci v cenniku to je.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          no mne to ukazuje v mojej appke kde som zaregistrovany a prihlaseny, to iste urobi ked sa lognem na web. stranku

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Ze tam maju nejaku chybu neznamena, ze je zmeneny cennik, navyse "potichu". To by si nedovolili. Skor to znamena, ze v appke/webe nieco pridavaja/menia bez dostatocneho odladenia predom.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          V anglickej verzii apky ziadne zmeny nie su.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          zeby len mne zdrazili?

        • Franto_01
          Franto_01 komentoval
          Upraviť komentár
          Myslím, že si len nebol prihlásený :-).
      • Ioniq
        Junior Member
        • Jan 2017
        • 368

        #95
        Hmm, aj cena rezervacie je zmenena. Predtym tam bol fixny poplatok, teraz mi ukazuje v appke cenu za rezervaciu 0,20€/minúta. Čo to je? To je čas od zadanie rezervácie po začatie nabíjania? Alebo sa to pripočítava k cene nabíjania kým tam stojím? Či čo to je? Menia ceny a podmienky bez akejkoľvek notifikácie. Dostal niekto nejaký email alebo oznam o zmene podmienok?

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          podla webu stale rovnake ceny...

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Vsak toto... v cenniku je len pokuta za nevyuzitie rezervacky 6€, a cennik by mal byt zavazny. Nechapem potom tej minutovej tarifikacii rezervacie v appke. Maju tam daky chaos...

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          dango pori sa do appky v mobile alebo si otvor konkretnu stanicu na mape cez PC...robia si co chcu.
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1078
        •      

        #96
        To budú asi provízie pre roamingového partnera GW

        Komentár

        • g211
          Member
          • Sep 2015
          • 90
          •   

          #97
          Od 1.3.2019 zmena cenníka ZSE Drive:
          - Spoplatnenie aktivácie;
          - Mesačný limit 400kWh pre bezplatné DC nabíjanie u programu FLAT, ale najmä
          - Neobmedzené bezplatné AC nabíjanie od programu PARTNER za 9 Eur (7,50 Eur bez DPH) mesačne!
          https://www.mojelektromobil.sk/exklu...r-eur-mesacne/

          Komentár


          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Cize inymi slovami - AC kabel bude permanentne obsadeny

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            noo, asi chcu vytazit tie nabijacky co najviac, nech zarabaju.
            Bola otazka casu, kedy obmedzia FLAT, ale je to stale pekny volny balik, takze pre bezneho uzivatela fajn.
            Uvidime ci to bude aj nadalej vyhovovat kia-taxikom, alebo kam sa nasackuju

          • Maco7
            Maco7 komentoval
            Upraviť komentár
            Som zvedavy , kolko si budu uctovat to parkovne ! Ak mam nabijat 3h (len do zdarma parkovneho ) tak to natlacim okolo 20kWh .. tu je text "Limitujúcim faktorom tak bude prípadná obsadenosť stanice, či poplatok za „parkovné“, ten si však ZSE účtuje až po 3 hodinách nepretržitého AC nabíjania. "

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            názov FLAT by som to už nenazýval, to je už ako u mobilných operátorov

            400 kWh je 10 nabíjaní Kony od 20% do 80% mesačne, čo sa vôbec nedá nazvať FLAT, lebo to bude obmedzujúce pre tých čo viac cestujú

            a to ešte príde Tesla 3 so 75kWh baterkou

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Maco7 natlačí 20kWh za 3 hodiny, ale Tesla so správnou nabíjačkou dá 60kWh za 3 hodiny. u je vidieť zmysel trojfázovej nabíjačky. A to za 9€ mesačne, čo je vlastne 23 kWh DC nabíjania. Veď to je lepšie ako FLAT za 69€. Úplná anomália v cenotvorbe.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Myslim, ze ked si uvedomia kolko na tej free AC natlaci Tesla s lepsou nabijackou, eTron alebo ZOE (ktorych tu zatial vela nie je), tak to casom zmenia...

          • Maco7
            Maco7 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Hadam casom sa budu dat vymenit nabijacky v Kone , mozno ze zacnu predavat silnejsie, bolo by to super , uvidime co cas prinesie. Ale ako pri vsetkom, tak aj pri elektrike to slovo zadarmo , alebo neobmedzene dlho nepotrva, podla mna je to len na zaciatok a akonahle sa EV auta rozmnozia , tak hned prejdu k inej cenotvorbe ! Preto som aj EV auto kupil na zaciatku , ked je este toho malo a zadarmo je zadarmo.. teda este sa da nabijat zadarmo a nieje tam sora !

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            nojo. chcu za kazdu cenu stihnut vlak a tak davaju aj taketo pre nas zvlastne a pre nich urcite nevyhodne programy.
            Ten cennik teraz menia po pol roku ak dobre ratam. Podla mna po roku bude opat uprava smerujuca k dalsim obmedzeniam.

          • Bejo
            Bejo komentoval
            Upraviť komentár
            No dlho som sa nevytesoval z FLAT programu. Ked som preratal januarovu spotrebu na nasom Leafe, tak namiesto 69EUR to bude stat 477EUR ((

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            pre porovnanie, rakusky Smatrics stoji 50 eur na mesiac (viazanost na 12 mesiacov) a potom 7 centov na minutu.

            € 49,90

            monatlich
            12 Monate

            Bindung
            Normal

            bis 11 kW
            € 0,01

            pro Minute
            Beschleunigt

            bis 22 kW
            € 0,03 / € 0,01*

            pro Minute
            Highspeed

            bis 50 kW
            € 0,07

            tento model sa mi paci ovela viac, keby vela jazdim tak nevaham.
            nehovoriac o tom, ze ich infrastukturu im moze ZSE len zavidiet, (hlavne dialnicne odpocivadla s nabijackami)
            Naposledy upravené Teq; 12-02-2019, 00:00.

          • Zamex
            Zamex komentoval
            Upraviť komentár
            Zrovna ked som si aktivoval Flat...

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            To ako má fungovať? Keď sa nabíja do 3 hod., tak zadarmo a potom sa pripojí po 5 min znova na 3 hod., tak to má zas zadarmo? Či len 3 hodiny denne, toto nie je vysvetlené

          • juks
            juks komentoval
            Upraviť komentár
            Myslim, ze su to len pohyby cien sposobene faktom, ze vlastne stale nevedia ako spravne by mali nabijanie ocenit.
            Myslim, si, ze v cene nabijania by mala byt elektrina podstatnou zlozkou. Odlisenie klientov by mohlo byt podla spotreby, podobne ako pri domacom odbere. Vsetky extremy, ktore zvyhodnuju jednu ci druhu skupinu pouzivatelov elektromobilov bud podla sposobu pouzivania alebo podla technickych vlastnosti elektromobilov deformuju nastup elektromobility. Tiez je zle, ked sa podmienky nabijania menia kazdu chvilu. Komoditou je predsa stale hlavne elektrina a teda jej cena a jej distribucia by mala byt hlavnou zlozkou platby za nabijanie.
        • Joe79
          Member
          • Sep 2018
          • 51
          •   

          #98
          No pekne! Tiez mam FLAT, reku podporim myslienku elektromobility, ale takto? V Januari som nabijal iba na ZSE a podla vypisu to vyslo na cca 222,5 kWh. V marci skusim aj vynulovat trip computer...

          Komentár


          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            V tom pripade mas este raz taku rezervu, zostava ti 177,5 kWh, v com je problem? Akurat to slovicko FLAT je tam teraz trosku nestastne, mali by to nazvat inac...

          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            Ioniq - zatial v nicom, teda ak neratam to slovicko I ked vcera som bol nasrdeny, lebo v TN som nevedel nabit na ZSE. Mali globalny vypadok komunikacie so stojanmi... Takze Greenway DaliTrans - paci sa 10,50 ako pre mna

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            A pritom je zadarmo, stacilo stojan vedla pouzit.

          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko - az teraz citam tvoj prispevok - ten druhy stojan je zadarmo? Fiha! Pojdem skontrolovat nabuduce...

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            Uz davno nie je Delta na dalitranse zadarmo, tak isto je spoplatneny

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Nemyslel som deltu, ale stará DBT je zadarmo pre Ioniq. Delta je aktuálne zadarmo v Ružomberku do 7.4.
        • Marcel Pavlík
          Member
          • Apr 2016
          • 81

          #99
          na instagrame "píšu", že 29.01.2019 uskutoční team ZSE DRIVE interný test celej siete ZSE DRIVE nabíjacích staníc zo západu na východ (vozidlo hyunday KONA).
          viete o tom niekto niečo?

          Komentár

          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1078
            •      

            Neviete, či sem chodí nejaký zástupca ZSE? Potreboval by som zistiť, či chystajú nabíjačku v Žiline. Veľmi by sa mi tu hodila. Ďakujem

            Komentár


            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              Staci ked napises do ZSE Drive a mas to hned z prvej ruky...

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              a viete co odpisu?
              "dakujeme za vas zaujem, dovolujeme si vam zaslat nasledovne stanovisko: v sucastnej dobe vyhodnocujeme aktualny pocet nabijacich stanic a v pripade postavenia dalsich sa vsetky dalsie informacie dozviete na nasich strankach, alebo aplikacii zse drive"
              Chalani, ani ZSE ani GW vam nebudu vesat na nos, kde pribudne aka nova nabijacka, nemaju na to dovod.

            • g211
              g211 komentoval
              Upraviť komentár
              Ano, hladaju najvhodnejsie lokality.

            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              1fisker...tak odpoved mas. Ak sa ti nechce čakat, tak vymeň auto alebo sa prestahuj. Neviem, čo ta viedlo kupiť také holoauto, ale ja by som to nechcel. Najprv si si ma preveriť možnosti nabíjania a potom sa rozhodnúť aké auto. To si ho musel mať tak do 8.000€, lebo mňa úpne nový a špičkovo vybavený Leaf 2 vyšiel na 20.000€ bez DPH.......PS: a kupoval som ho v tvojom domovskom meste v Ziline...
              Naposledy upravené curgali; 18-02-2019, 19:46.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              ale ja som tu odpoved dal ako priklad ))) ta odpoved sa vsak zhoduje u vsetkch firiem ked sa pytas na nieco do buducnosti. Len si slovo nabijacka vymen az "tovar" a mozes to uplatnit aj na cokolady z Metra odpoved zarucene rovnaka.
              Chces ZSE kvoli lacnemu nabijaniu cez ECO ? Lebo GW ma samozrejme v ZA nabijacku. A nie jednu, ale dve: DBT aj Efacec.
              Kedze ZSE ide velmi "originalnym" sposobom rozmiestnovania nabijaciek (kopia GW 1:1), tak je otazka casu, kedy pokryju aj ZA:

            • Komat44
              Komat44 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 ale zase interne info o dobrych cokoladach potesi 😜 curgali “uplne novy” a “spickovo vybaveny” za 20K bez dane??? Spickovo vybaveny predpokladam tekna ale tam je cennik cca 33 bez, to si naozaj vytrieskal taku zlavu?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              V Žiline ak ma pamäť neklame, sú v Mirage zdarma dva wallboxy. Myslel som, že kvôli nim má 1fisker Zoe, lebo tu o nich viackrát písal. Tie mu pomôžu, nie ? A nepotrebuje ani ZSE kartu.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              curgali Oliver, ty nemas nahodou Leaf Acenta ? lebo tomu k Tekne alebo aspon N-connecte dost veci chyba...

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 áno oliver má acenta + zimný balík tak ako ja, ja mám navyše predné a zadné parkovacie senzory a je to neporovnateľné výbavovo, designovo s Leafom prvej generácie. Čo mu prosím ťa chýba oproti N-connecte ? Vyššie výbavy sú len chyták, lebo za niekoľkotisícový príplatok tam skoro nič nie je. Nissan nie je Hyundai, že dá maximálnu výbavu. A navyše vyššie výbavy Leafa majú 17" kolesá, čo bol aj pre mňa pádny dôvod do toho neísť, lebo 17-ky dosť znižujú dojazd (viď napr. Bjornove videá).

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko Miro, priplatok za zimny paket je super, zaklad, ale chyba mi tam ProPilot (bez somariny - parkovania) a LED svetla. Jednoducho tieto dve veci by v takom aute uz mali byt, resp. pri takej investicii by som osobne ja bez toho nekupoval. Ale kazdy mame ine priority, verim, ze ten zimny paket ste obaja kupovali prave preto, ze sa pouziva denne.
              S kolesami suhlasim a tiez Tekna ma nezmyselny subwoofer v kufri, ktory ubera miesto. Takze preto pre mna osobne asi naj kombinacia N-connecta s dvoma spomenutymi priplatkami. Verim, ze by som nasiel hociakeho leafistu, s ktorym by som menil kolesa 17-16 a bol by rad
              Ale keby bolo keby....v tej cene by som riesil skor Ioniq alebo cakal na Eniro a pripadne dalsie modely.
              A dotkol si sa mojej oblubenej temy dizajn Ano, dvojkovy Leaf je pekne auto, ale pre mna je krasavec prva generacia Vzdy sa mi pacili netradicne auta, a preto som nadmieru spokojny.
              Naposledy upravené milan84; 18-02-2019, 20:43.

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Ospravedlňujem sa, ale nechcem tu písať verejne úplne všetko. Niečo si nechávam pre seba. Kto vie čítať medzi riadkami, možno pochopí.

            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              Milan...oproti holoautu Zoe ako popisal fisker je Leaf Acenta spickovo vybavený. A propilot si mozu nechat za tie peniaze...Viezol ma Geleta na Ioniqu po dialnici a mal som dost..ak sa stratil jeden biely okraj skoro sme naburali a ten stres mi nestoji za to si este aj priplatit...

            • Joe79
              Joe79 komentoval
              Upraviť komentár
              Cely aktivny tempomat je na Ioniqu nastaveny nejako divne - 2 rezimy - pridavam, brzdim
              Naposledy upravené Joe79; 21-02-2019, 18:34.

            • Bejo
              Bejo komentoval
              Upraviť komentár
              Urcite bude aj v Žiline, dalej bude 6 350kw co nabíjajú max 34kw 🤣 tiez budu stavať viacstojanove nabíjačky, napr. v KE, na slovnaftoch na dialnici ako chystajú v PO, tiez plánujú medzi KE a ZV aby pokryli južnú trasu a aj na východ od KE... ale kedy to bude hotove...
          • Jiri GrandPa
            Member
            • Dec 2016
            • 487
            •      

            Na predstaveni Audi e-tron v Bratislave dostali zastupci ZSE pomerne velky priestor k prezentacii rieseni nabijania na Slovensku. Je jasne, ze si Audi plne uvedomuje, ze bez ponuky nabijania nebude ziaden kseft.
            V prednaske od ZSE odznelo vela faktov pre zacinajucich elektromobilistov, ponukam 2 asi najzaujimavejsie:

            Mapa instalovanych nabijaciek (50 kW a viac) v roku 2020

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_5581.JPG
Videní:	387
Veľkosť:173,5 KB
ID:	34612

            A druha informacia velmi zaujimava pre majitelov fotovoltickych elektrarni. ZSE deklarovalo, ze chce v priebehu niekolkych rokov prejst na 100% na obnovitelne zdroje pre ich nabijacky. Jeden z virtualnych zposobov ako to dosiahnut je ponuknut majitelom FVE a sucasne EV, ze prebytky energie dodane do siete od majitela EV budu pripocitavane ku "kontu energie" a budu moct byt 1:1 vyuzite na nabijackach ZSE.
            WOW. To keby ozaj zaviedli tak klobuk dole. Dufam, ze to bude realita lebo potom jazdim po SK takmer zadarmo (vlani som dodal do siete takmer 3.5 MWh, co staci pri 20 kWh/100 km na 17 500 km) .



            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ano interier je zhodne kvalitny ako u inych audin, co je samozrejme, lebo je takmer zhodny ako u ICE verzii. Niekomu sa to moze pacit, no mne sa niektore ovladace vyslovene nepacia - napriklad velke padlo na mohutnom stredovom paneli.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              to bolo predstavenie audi pre nejaku smotanku, novinarov či ??
              Ale nerozumiem, preco si tam robilo ZSE akciu.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              To bola akcia Porsche Interauto pre pozvaných. Ako ich určovali netuším. Vyzeralo to že išlo o potenciálnych vážnych záujemcov.
              Náhodou to, že pozvali ZSE bol veľmi dobrý ťah. Ich prednáška bola pre nováčika v elektromobilite fakt dobrá lebo išli aj trochu do technických detailov.
              Zaujimave je, že nemecký eOn ( pod nich spadá ZSE) sa zdá byt partnerom Audi všade kde sa vyskytujú, nie len u nás. Z toho resultuje ten roaming nabíjania v zahraničí.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              aha. no ak v tom ma prsty eON a hladaju moznosti ako sa dostat aj inde, bolo to logicke.
              Lebo ak by to bola iniciativa porsche alebo ZSE je nestandartne dat "slovo" novacikov ina poly nabijaciek, ktoremu navyse nefunguje ta naj pýcha
              Ale ako vsade, asi aj tu zohrali € ulohu. ci uz si to ZSE zaplatilo alebo poskytne nejake nabijania na importerske auta gratis...
              Jiri a ked si tam bol ako potencionalny kupec zaujalo ta natolko, ze by si vymenil za teslu?
          • dango
            Member
            • Nov 2014
            • 182
            •   

            Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevky
            prebytky energie dodane do siete od majitela EV budu pripocitavane ku "kontu energie" a budu moct byt 1:1 vyuzite na nabijackach ZSE.
            toto znie pekne a super pre majitelov FVE + EV, ale trochu modelu 1:1 nerozumiem - straca to vyhodnost pre ZSE. Velky prinos pre obe strany by mal aj pomer 5:1 (rychlonabijanim si vezmem 1/5 odovzdanej zelenej elektriny). Lebo takymto pomerom nebudem mat velku motivaciu sa nabijat doma zo slnka, ked za ten isty "peniaz" to mozem mat 10x rychlejsie v aute

            Komentár


            • Peterka
              Peterka komentoval
              Upraviť komentár
              Bola by to velka motivacia pre vsetkych majitelov EV dat si FVE a ZSE by tym ziskalo cistu energiu. Ja FVE nemam a ani som zatial neuvazoval, vacsinu casu ked svieti slnko nie som doma ja ani auto a spotreba domu je minimalna. Naviac ak by som z mojho "konta energie" mohol nabijat v sieti ZSE viac aut, tak niet preco vahat ist do FVE

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              ano, bude to motivovat ludi si daat FVE, na druhej strane si bude vela tychto majitelov brat spat "svoju" elektrinu rychlonabijanim. A budu rychlonabijat, aj ked nebudu musiet ("po starom" by sa nabijali pomaly doma) a nebude sa rychlonabijanie vyuzivat len na nevyhnutne mnozstvo kWh. A prave preto bude mat ZSE vacsi problem pokryt 100% zelenou energiou prave preto, ze budu mat ovela vacsie odbery; ludia zacnu vyuzivat tento "netmetering" vo velkej miere a pre ZSE ostane menej energie pre nie-FVE majitelov.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              dango Ja osobne som tak lenivy, ze nechodim nabijat na SC 2 km od domu aj ked ho mam zadarmo - pokial mi casovo postacuje nabijanie doma (solar zatial nemam) Neverim, ze by si signifikantne mnozstvo elektromobilistov dalo tu robotu a chodilo na rychlonabijacku ZSE z tohto dovodu.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              jux - ja takisto, zatial sme tu vsetci ako tak racionalne rozmyslajuci, ale so stupajucim poctom EV sa zacne prehlbovat rozdiel medzi fanusikmi a realnymi pouzivatelmi, ktori budu samozrejme rozmyslat ekonomicky a pre euro aj koleno vrtat..

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Ale potom prichadza otazka, ci takyto “koleno-vrti” vobec budu rozmyslat nad FVE. To je dlhodoba investicia, a takyto suflikanti chcu vacsinou vsetko a rychlo. Ja by som sa toho az tak nebal. A ako povedal Jux, vacsine ludi sa nebude chciet niekde trcat na nabijacke. Bud maju nejaky domaci ritual, kde po zaparkovani automaticky pichnu auto na kabel, alebo spoja nabijanie s navstevou nejakeho nakupneho centra. Ale malokto pojde na rychlonabijacku len tak aby usetril... Moj nazor Ja som za cele 2 roky vlastnictva EV bol na Alzackej rychlonabijacke 2x, Lidl som pouzil 1x. Obe su gratis, ale proste to mam uplne mimo mojej trasy a radsej sa napichnem v Auparku na pomale AC a nabijam sa pocas vybavovania inych veci.

              Zo zaciatku to mozno bude spekulantov bavit, ale nepotrva to dlho. Prestane sa im chciet

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              jux - absolútny súhlas. Mne sa tiež nechce chodiť ddo Auparku na SC len aby som nabil zadarmo.
              Ale je tu ešte jeden aspekt. Ono to chce aspoň tak 4 kW systém aby človek dodal do siete nejaké množstvo energie čo by stalo potom za reč pri nabíjaní z konta.
              Lebo samozrejme priorita je využiť energiu na vlastnú spotrebu a až potom ju poslať do siete.
              Inak ja si tiež nie som istý cíti s tým netmeeteringom mysleli vážne. Uverím až uvidím.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Ioniq - takychto ..ov/kolenovrtacov tu uz mame. Vid temu o nabijani na BILLE... A ak je to bytovkar, tak si proste nemal kupovat teslu. Lebo toto vycuciavanie je doslovne zdieranie systemu

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Stredoslovenská energetika nedovoľuje dávať prebytky do siete. Nerozumiem celkom systému, myslíte, že keby si človek na strednom Slovensku prihlásil odber cez ZSE, tak by to mohol robiť? Ospravedlňujem sa za totálne laickú otázku

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Nie. SSE ešte nepoculi o fotovoltike.
              Škoda reči.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              1fisker zial nie. SSE zaspali dobu a funguju stale niekde okolo roku 1980. SSE teoreticky mozes vymenit za ineho dodavatela, ale pod SSD (distribuciou) stale ostanes, to je dane geograficky. A SSD si ziadne prebytky nezela, aj ked ma k dispozicii najvacsie mnozstvo vodnej a teda vykyvom rychlo flexibilnej energie. Nemca na nich!

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Mimochodom - ako ste na tom v tomto na východnom Slovensku?

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              VSE/D pripajaju fotovoltiku, len nemaju radi rozbalancovanie, ktore ZSE toleruje (prebytok na 1 faze a odber na druhej)

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Super. A ako tomu bránia? Ved to je inherentna vlastnosť všetkých jednofazovych FVE pripojených na 3 fázový istič. ZSE/D má limit na jednofazovy systém tuším 4 kW. Tak maly výkon aj keby išiel cely do siete nemôže sieti nič spraviť.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              daju ti to pocitit na fakture v ZSE +2 na L1 a -2 na L2 = 0 , ale vo VSE +2 na L1 a -2 na L2 = 2

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              mimochodom pani, este ma napadol 1 scenar kedy by 1:1 FVE ku rychlonabijaniu malo zly dopad na elektromobilitu. Vsetci si velmi dobre pamataju na taxi soul, ktore zneuzivali ZSE stojany. Teraz by majitel spekulant tychto taxikov zriadil niekde v poslednej diere (ale aby zostal pod ZSDIS) na nevyuzitej velkej hale taky povedzme 50kWp system a nasledne by tento kredit tito taxi-tupci vysosavali na vsetkych BA ZSE stojanoch. Opat vravim, my/vy nemate EV len kvoli $, ale mate v hlave o koliesko viac...

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              ak by to mal oficiálne zriadiť (aj s prihlásením distribučke), nemôže to robiť na kolene, nebola by to malá položka a vedel by si spočítať, že to môže radšej vo firme zaplatiť pár 7 kW wallboxov a platiť elektrinu

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Presne tak. To sa financne ani nahodou neoplati,
          • Ioniq
            Junior Member
            • Jan 2017
            • 368

            ZSE Eurovea je momentalne gratis, aj AC aj CCS (Chademo neviem). Nevyzaduje ziadnu autorizaciu. V appke ju ukazuje ako offline, ale je aktivna, zapichnete a idete. Ziadna karticka ani nic. Netusim ako dlho potrva tento stav, kto potrebujete nabit, mate sancu

            Komentár


            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              dnes som skusal, nie je gratis

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Uz asi fixli, vcera to islo. Ten ich system ma diery, v minulosti som uz tak nabil aj v LM, na mapke bola offline ale isla. Zjavne ked strati nabijacka spojenie so serverom, funguje gratis. Zeby cas na skusobny nakup 3g/4g rusicky?

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              to je podla mna lepsie ako keby nesla...

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              neviem ako je to presne, ale aj GW ked mal na niektorych staniciach vypadok spojenia, dala sa spustit akoukolvek kartou bez autorizacie nebudem menovat ktora nabijacka a za akych okolnosti to bola, aby sa to nezacalo skusat.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              to sa mi praveze paci...motivuje to providera starat sa o nabijacky...napr. taky rakusky smatrcis mal minuly tyzden vypadok komunikacie a nesla ziadna stanica v celom rakusku, dobry pruser (mne sa ale nejak podarilo to aktivovat cez appku, aj hotline bola z toho dost prekvapena)

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Smatrics je sice velka firma, ale tiez sa maju este co ucit. Ich hotline je zjavne o dobrych par min pozadu. Uz som tu niekde inde pisal moju skusenost, ked mi nesla ich nabijacka pri MCdonalds kusok za hranicami s Leafom. Pani na telefone mi po anglicky hovorila, aby som skusil zamknut auto, dvakrat sa pytala aky konektor mam na Leafe a tak podobne

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 ano, niekedy je ten ich support ubohy, uz som sa tam aj stazoval, snad sa zlepsia. Co sa ale tyka nabijaciek tak su na tom velmi dobre, lokacie maju dobre vybrate a pokrytie im moze GW a ZSE len zavidiet. Vela krat som sa na nich spolahol a dosiel, uvidim toto leto ked pojdem do talianska a budem sa muset spolahnut aj na enel

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Teq tak mozno dalej v rakusku. cestou na schwechat su tusim len dve miesta a aj to len po jednom stojane. Casto su obsadene a obcas nejdu. Takze nejak mi chyba ich pouzitelnost tu pri hraniciach
          • Ioniq
            Junior Member
            • Jan 2017
            • 368

            Aha co som nasiel v aktualizacii ZSEdrive appky:

            - V tejto verzii sme odstránili možnosť nabíjania sa na roamingových staniciach. Na týchto staniciach sa nabijete už iba prostredníctvom RFID karty.

            Ono cez ZSE niekedy fungoval roaming cez appku? A on vobec funguje cez RFID? Na stranke maju stale prispevok z roku 2018, ze roaming neponukaju ale planuju spustenie roamingu zaciatkom roka 2019, ale viac ani slovo. Nikde sa nepochvalili, ze je to aktivne.

            Komentár


            • Peterka
              Peterka komentoval
              Upraviť komentár
              Kedze nikde nemaju roamingovy cennik, tak myslim, ze to nefunguje

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Vsak prave, snazil som sa k niecomu dopatray ale bez uspechu. Ale z mapy v ich appke zmizla vacsina zahranicnych nabijaciek (pred tym tam boli), a zostali len nemecke plus zapadne Rakusko. Buduci tyzden pojdem do Salzburgu, a tam appka ukazuje nabijacky, tak to schvalne odskusam ci to rozbeham.
          • Peterka
            Member
            • May 2017
            • 159
            •   

            Roaming bude od 1.maja, to spoplatnenie je velmi zaujimavo vymyslene:
            https://www.mojelektromobil.sk/zse-d...-25-krajinach/

            Komentár


            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              celkom pouzitelny model...ovela lepsie by ale bola moznost platit rovno kartou na danej nabijacke hocikde vo svete, alebo oblushe na danej "cerpacej stanice" ako doteraz. Ja som si osobne aktivoval nextcharge a plugsurfing ktore maju po europe moznost vsade nabijat, v domovskej krajine mi az tak extra nevadi nabijat cez RFID kartu.
          Pracuje...
          X