Wattiva.sk - bude nabijanie EV niekedy na slovensku opat zadarmo?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • electri5
    Junior Member
    • Jan 2022
    • 7
    •   

    #1

    Wattiva.sk - bude nabijanie EV niekedy na slovensku opat zadarmo?

    Ahojte ludia, som spoluzakladatel Wattiva.sk a staviam nieco unikatne pre slovensku EV komunitu.

    Energeticka siet nevie kam s elektrinou ked je prebytok, nevie kde ju zohnat ked je nedostatok. My to menime.

    Real-time connect EVs na energeticke trhy a s vyrobcami vozidiel, Wattiva brain neustale analyzuje trhy a hlada prilezitosti, kazdemu EV sklada optimalizovany plan nabijania, smart scheduling potom nabije auto v najlepsich casoch poslanim prikazov cez cloud API vyrobcu vozidla.

    Vysledok? Najefektivnejsie nabijanie EV, uz dnes mozete setrit 30%. Vyuzivate zaporne ceny elektriny na trhoch bez toho aby ste menili vasho dodavatela energie.

    A moja vizia? Domace nabijanie ZADARMO pre vacsinu EV majitelov.

    Otvaram verejnu beta. Hladam early adopters a feedback.

    Chces pomoct zmenit slovensku energetiku na modernu alebo vediet viac?
    👉 https://www.wattiva.sk/#testers-form

    Technicke otazky? Pytajte sa.

    Background: Dekada pomoci s fleet electrification across EU.

    Connect: https://www.linkedin.com/in/peterhofierka/

    #peter
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 216
    • lubos1519
    •   

    #2
    Silno by som sa vyhol tejto vete:

    V žiadnom prípade! Absolútne jediná vec, ku ktorej má Wattiva prístup je zapínanie a vypínanie nabíjania. Na našej strane nič také ani nie je technicky možné. Ani keby sme chceli.

    neviem aké API pre Teslu používate, ale pokiaľ viem, API je jedno a to umožňuje nielen získať dáta a zapnúť nabíjanie, ale aj odomknúť auto, otvoriť okná a podobne. Čiže zaujíma ma, ako technicky máte spravené, že toto cez Tesla API žiadno technicky neviete spraviť ako píšete na web stránke. Nechcem rýpať, len potom pozor na hore uvedenú vetu.

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      A ešte druhá vec, na ktorú som nenašiel odpoveď je, ako to vlastne bude fungovať s elektrinou. Predpokladám, že zapojením do spoločenstva a požiadavka bude mať smart elektromer, je to tak? Viete to vysvetliť, ako toto bude fungovať?

    • electri5
      electri5 komentoval
      Upraviť komentár
      Ahojte, kvoli tomuto pouzivame zabezpecenho providera aby sme vase pristupove data k autu nevideli - po overeni a aktivacii s vyrobcom sa udaje zahodia a ostane iba api token s limitovanym pristupom. Rovnako to funguje v dobrych eshopoch, kde obchodnik nevidi vase cislo platobnej karty, ale len banka alebo secured payment provider. Od oktobra '25 plati EU regulacia, ze majitelovi auta musi vyrobca povit pristup k datam ktore auto generguje a dat mu moznost ich zdielat 3rd parties ktorym chce.

    • electri5
      electri5 komentoval
      Upraviť komentár
      Elektrina -ako funguje = vyuzivame institut nezavysleho agregatora flexibility - riadime spotrebu EVs tak aby to vyhovovalo sieti a nijak to cloveka neovplynvilo v pouzivani EV. Elektrica siet je neustale v nerovnovahe a dynamickym riadenim nabijanie EVs - spomalovanim ked je nedostatok elektriny a zrychlovanim ked je prebytok elektriny zvysujeme stabilitu siete vyrazne efektivnejsie ako to dokazu tradicny hraci, lebo EVs nabijaju kWh ktore by aj tak nabili ale robia to tak aby bol z toho prospech pre siet. https://www.energie-portal.sk/Dokume...ou-108603.aspx
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1364
    •   

    #3
    Tiež sa pridám k skepticizmu, od 1.1.2025 nie je možné zdielanie elektriny medzi inými bilančnými skupinami (rozumej inými dodávateľmi), ako to Wattiva obchádza ak vôbec funguje ? Kto je v ZSE, nemôže zdielať ani v spoločenstve s niekým napr. v Magna alebo inde ...

    Nie je to len podnikateľský "plán", ktorý si ide niekto s menej informáciami overiť, či vôbec je možný ?
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • electri5
      electri5 komentoval
      Upraviť komentár
      Je to podobne ale nie to iste ako zdielanie. Wattiva ako aggregator flexibility vyuziva iny mechanizmus. BTW: obmedzenie zdielanie do jednej bilancky je docasne iba na rok 2025. OD 2026 bude mozne aj medzi roznymi bilancnymi skupinami.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Rozumiem, snažite se stať agregátorom flexinäbility. Áno, to je iné a nabíjanie množstva áut je ns to vhodné, ale som zvedavý, či to bude realizovateľné, predsalen je to náročnejšie ako agregácia stacionárnych bojlerov, ktoré sú stále k dispozícií, automobil nemusí byť doma ale na ceste, dovolenke atď. V CZ to práve robia tými bojlermi a nie cez EV, čo podľa agregátorov nie je spoľahlivé a hrozili by pokuty alebo odňatie statusu agregátora.

    • electri5
      electri5 komentoval
      Upraviť komentár
      EVs su o kus tazsie ako bojlery a stacionarne domace baterky, ktorych maju v CZ vela, ale my mame radi elektricke auta. Thus EV must be ;-)

      Popri inych e-mobilnych projektoch, do ktorych som sa pustil, toto sa mi nezda narocnejsie - vidim jasne co treba urobit. Nove technologie prinasaju nove moznosti ⚡
  • electri5
    Junior Member
    • Jan 2022
    • 7
    •   

    #4
    Nie sme perfektni. Wattivu tvori 7 vrstiev systemu a kazda sa bude dat zlepsovat roky este. Ale uz DNES je to pouzitelne. Uz dnes je to milovy krok v pred a step-up oproti "hlupemu" rozdeleniu na nizku a vysoku tarifu.

    Aktualna Wattiva je uz pouzitelna pre vacsinu majitelov EVs a preto prepiname do public beta modu. Dnesny status - kuk mapa
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	195
Veľkosť:1,34 MB
ID:	99219

    Komentár

    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 297
      •      

      #5
      Zaujimava tema. Kto s kym vlastne uzatvara zmluvu o poskytovani sluzby? Lebo z mojho pohladu su v retazci su 3 subjekty: Agregator, majitel (alebo drzitel?) vozidla a majitel elektrickej pripojky v mieste nabijania. Pisete tu o optimalizaciu fleet costov v ramci EU. Planujete funkovat ako jeden agregator v ramci EU alebo v kazdej krajine zvlast?

      Komentár

      • electri5
        Junior Member
        • Jan 2022
        • 7
        •   

        #6
        SK: Organizatorovi trhu / regulatorovi treba preukazat vztah k odbernemu miestu cez spolocnu zmluvu. Aj ked agregujeme zariadenia, tie sa reportuju a vyhodnocuju po odbernych miestach.

        Uzivatel (kto ma auto pouziva) si aktivuje EV vo Wattive a vyberie si optimalizacny algoritmus a podmienky kedy (pre advanced userov bude viac moznosti, je to na roadmape).

        Primarny algoritmus kombinuje
        • odsunutie nabijania do najlacnejsich hodin podla kombinacie spotovych cien a tarify na odbernom mieste
        • dynamicky signal z trhu na odcerpanie prebytocnej energie
        Bod #2 je aktivacia flexibility a vyzaduje sparovanie s odbernym miestom, kde majitel pripojky potvrdi suhlas cez zmluvu o agregacii flexibility medzi agregatorom a odbernym miestom.

        Wattiva platforma bude spolocna pre vsetky krajiny a zaroven monetizacna noha vyzaduje lokalnu verziu aj lokalnu entitu pre pravidla per krajina.Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	152
Veľkosť:183,8 KB
ID:	99240

        Komentár

        • dango
          Moderator
          Gold Member
          • Nov 2014
          • 728
          •   

          #7
          Oplati sa to aj pre majitelov vyuzivajucich virtualne baterie svojich dodavatelov a teda nabijame za 5-6 centov? Nikde som si nevsimol "odmenu" pre uzivatela Wattivy.

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            V momente ked bude treba platit minimalne mesacne socialne odvody 136€ (ci kolko to SK vlada planuje) za odovzdavanie energie do siete (predaj->zarobkova cinnost) tak virtualna bateria prestane mat zmysel. V Modele Wattivy je koncovy uzivatel vzdy spotrebitel a distribucne poplatky tam pre koncoveho uzivatela nefiguruju, dostava platbu iba za poskytnutie kapacity baterie na vyrovnavanie prebytkov v sieti. Cize by sa to malo oplatit vzdy, nezalezi ci uzivatel ma alebo nema virtualnu bateriu.
        • tomas1870
          Junior Member
          • Sep 2024
          • 25

          #8
          Hlavne by to chcelo mať info o akej cene sa bavíme. Príklad doma na AC nabíjam mesačne cca 300kWh, koľko je cca moja odmena že môžete využívať moju baterku? Ja osobne hlavne keď je chladnejšie oceňujem že si nastavím ukončenie nabíjania na 6:00 keď mi končí nočný prúd plus benefit baterka je zohriata. Tu by som stratil kontrolu nad časom a hlavne nad kontinuitou pri nabíjaní. Veľa krátkych nabíjaní počas noci v zime bude určite menej efektívne (stále znova a zbova sa začína baterka nahrievať ak mala pauzu v nabíjai a stihla vychladnúť) otázne či to vôbec dáva zmysel

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            V zime pokial sa bavime o teplotach nad 0°C pri AC nabijani nie je potreba zahrievat bateriu. Na toto trpeli starsie elektromobily. Bateria sa zahreje sama pri jazde a jedine negativum moze byt ze na zaciatku jazdy nebude auto schopne rekuperovat plnym vykonom. Bavime sa tu o nabijani (balancovani siete iba jednym smerom), pokial bude sluzba bez poplatkov, tak pozitivum bude ze auto ziska cast energie do baterie zdarma. Auto bude na pozadovanu hodnotu nabite v nastavenom case tak ci tak, akurat ucet za nabijanie bude nizsi.
            V pripade minusovych teplot to bude zalezat na logike nabijania, ale predpokladam ze toto sa da tiez vyladit.
        • tomas1870
          Junior Member
          • Sep 2024
          • 25

          #9
          SKolja samozrejme ja som nemyslel o zahrievaní batérie v zmysle predhrevu aby bola schopná prijať energiu ale o stratách počas nabíjania kedy chemicky proces nabíjania produkuje teplo a batéria to teplo takpovediac vyžaruje do chladnejšieho okolia. Časť energie pri AC nabíjani sa mení na odpadové teplo. Čím dlhšie trvá nabíjania napríklad nižším výkonom namiesto 11kW tým väčšie sú straty. Podobne to bude fungovať keď budem opakovane prerušovať nabíjanie počas noci na krátke cykly.
          a stále žiadne info o cene.. to bude rozhodovať či to bude zaujímavé alebo nie

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            tomas1870 ja to chapem tak ze majitel (respektive drzitel) automobilu da suhlas na pouzitie baterie pri balancovani siete (iba jednym smerom - do baterie) a majitel pripojky da suhlas na vyuzitie tejto pripojky na pripojenie elektromobilu na dany ucel. A aggregator (Wattiva) za toto zaplati bud za poskytnutie kapacity po urcitu dobu nejakou financnou ciastkou alebo priamo energiou ulozenou v baterii elektromobilu (nabijat sa bude iba v pripade ze vysledna cena je negativna, cize Wattiva zarobi na odbere energie financne a majitel elektromobilu "zarobi" elektrinou zadarmo.
            Cize aj keby nabijanie malo malu ucinnost, moze Vam to byt jedno, pretoze nejaka energia do baterie elektromobilu pribudne.
            Ci si Wattiva necha platit nejaky poplatok za "smart" riesenie ktore prisposobi danemu uzivatelovi je otazne, ale obycajny model by nemal stat nic.
            Pre mna napriklad by bolo vyhodne nechat auto pripojene do systemu vzdy ked bateria bude pod 90% SoC a dat dobit na 90 SoC%. Ked sa auto dobije cez Wattivu (je jedno na kolko) tak je to super, a ked nie tak si ho nabijem ked budem potrebovat ked klesnem pod 50%SoC na 50%SoC.
            Ale toto vsetko je len moj nazor na danu tematiku. Radsej nech ti odpovie zakladatel temy electri5
            Naposledy upravené SKolja; 23-10-2025, 11:13.
        • tomas1870
          Junior Member
          • Sep 2024
          • 25

          #10
          SKolja áno chápem to tak isto. Je to veľmi zaujímavé ak im to bude fungovať. Keď som si chcel spraviť vlani jedno samostatné odberné miesto iba pre nabíjanie tak známy v distribučke mi odporúčal dať si hneď žiadosť o vyššiu kapacitu, že ak by som mal v budúcnosti záujem o V2G lebo vraj podmienka bude mať 3x40A a nie 3x25A ako má väčšina odberateľov. Držím wattive palce.

          Komentár

          Pracuje...