Wattiva.sk - bude nabijanie EV niekedy na slovensku opat zadarmo?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • electri5
    Junior Member
    • Jan 2022
    • 6
    •   

    #1

    Wattiva.sk - bude nabijanie EV niekedy na slovensku opat zadarmo?

    Ahojte ludia, som spoluzakladatel Wattiva.sk a staviam nieco unikatne pre slovensku EV komunitu.

    Energeticka siet nevie kam s elektrinou ked je prebytok, nevie kde ju zohnat ked je nedostatok. My to menime.

    Real-time connect EVs na energeticke trhy a s vyrobcami vozidiel, Wattiva brain neustale analyzuje trhy a hlada prilezitosti, kazdemu EV sklada optimalizovany plan nabijania, smart scheduling potom nabije auto v najlepsich casoch poslanim prikazov cez cloud API vyrobcu vozidla.

    Vysledok? Najefektivnejsie nabijanie EV, uz dnes mozete setrit 30%. Vyuzivate zaporne ceny elektriny na trhoch bez toho aby ste menili vasho dodavatela energie.

    A moja vizia? Domace nabijanie ZADARMO pre vacsinu EV majitelov.

    Otvaram verejnu beta. Hladam early adopters a feedback.

    Chces pomoct zmenit slovensku energetiku na modernu alebo vediet viac?
    👉 https://www.wattiva.sk/#testers-form

    Technicke otazky? Pytajte sa.

    Background: Dekada pomoci s fleet electrification across EU.

    Connect: https://www.linkedin.com/in/peterhofierka/

    #peter
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 216
    • lubos1519
    •   

    #2
    Silno by som sa vyhol tejto vete:

    V žiadnom prípade! Absolútne jediná vec, ku ktorej má Wattiva prístup je zapínanie a vypínanie nabíjania. Na našej strane nič také ani nie je technicky možné. Ani keby sme chceli.

    neviem aké API pre Teslu používate, ale pokiaľ viem, API je jedno a to umožňuje nielen získať dáta a zapnúť nabíjanie, ale aj odomknúť auto, otvoriť okná a podobne. Čiže zaujíma ma, ako technicky máte spravené, že toto cez Tesla API žiadno technicky neviete spraviť ako píšete na web stránke. Nechcem rýpať, len potom pozor na hore uvedenú vetu.

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      A ešte druhá vec, na ktorú som nenašiel odpoveď je, ako to vlastne bude fungovať s elektrinou. Predpokladám, že zapojením do spoločenstva a požiadavka bude mať smart elektromer, je to tak? Viete to vysvetliť, ako toto bude fungovať?

    • electri5
      electri5 komentoval
      Upraviť komentár
      Ahojte, kvoli tomuto pouzivame zabezpecenho providera aby sme vase pristupove data k autu nevideli - po overeni a aktivacii s vyrobcom sa udaje zahodia a ostane iba api token s limitovanym pristupom. Rovnako to funguje v dobrych eshopoch, kde obchodnik nevidi vase cislo platobnej karty, ale len banka alebo secured payment provider. Od oktobra '25 plati EU regulacia, ze majitelovi auta musi vyrobca povit pristup k datam ktore auto generguje a dat mu moznost ich zdielat 3rd parties ktorym chce.

    • electri5
      electri5 komentoval
      Upraviť komentár
      Elektrina -ako funguje = vyuzivame institut nezavysleho agregatora flexibility - riadime spotrebu EVs tak aby to vyhovovalo sieti a nijak to cloveka neovplynvilo v pouzivani EV. Elektrica siet je neustale v nerovnovahe a dynamickym riadenim nabijanie EVs - spomalovanim ked je nedostatok elektriny a zrychlovanim ked je prebytok elektriny zvysujeme stabilitu siete vyrazne efektivnejsie ako to dokazu tradicny hraci, lebo EVs nabijaju kWh ktore by aj tak nabili ale robia to tak aby bol z toho prospech pre siet. https://www.energie-portal.sk/Dokume...ou-108603.aspx
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1364
    •   

    #3
    Tiež sa pridám k skepticizmu, od 1.1.2025 nie je možné zdielanie elektriny medzi inými bilančnými skupinami (rozumej inými dodávateľmi), ako to Wattiva obchádza ak vôbec funguje ? Kto je v ZSE, nemôže zdielať ani v spoločenstve s niekým napr. v Magna alebo inde ...

    Nie je to len podnikateľský "plán", ktorý si ide niekto s menej informáciami overiť, či vôbec je možný ?
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • electri5
      electri5 komentoval
      Upraviť komentár
      Je to podobne ale nie to iste ako zdielanie. Wattiva ako aggregator flexibility vyuziva iny mechanizmus. BTW: obmedzenie zdielanie do jednej bilancky je docasne iba na rok 2025. OD 2026 bude mozne aj medzi roznymi bilancnymi skupinami.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Rozumiem, snažite se stať agregátorom flexinäbility. Áno, to je iné a nabíjanie množstva áut je ns to vhodné, ale som zvedavý, či to bude realizovateľné, predsalen je to náročnejšie ako agregácia stacionárnych bojlerov, ktoré sú stále k dispozícií, automobil nemusí byť doma ale na ceste, dovolenke atď. V CZ to práve robia tými bojlermi a nie cez EV, čo podľa agregátorov nie je spoľahlivé a hrozili by pokuty alebo odňatie statusu agregátora.

    • electri5
      electri5 komentoval
      Upraviť komentár
      EVs su o kus tazsie ako bojlery a stacionarne domace baterky, ktorych maju v CZ vela, ale my mame radi elektricke auta. Thus EV must be ;-)

      Popri inych e-mobilnych projektoch, do ktorych som sa pustil, toto sa mi nezda narocnejsie - vidim jasne co treba urobit. Nove technologie prinasaju nove moznosti ⚡
  • electri5
    Junior Member
    • Jan 2022
    • 6
    •   

    #4
    Nie sme perfektni. Wattivu tvori 7 vrstiev systemu a kazda sa bude dat zlepsovat roky este. Ale uz DNES je to pouzitelne. Uz dnes je to milovy krok v pred a step-up oproti "hlupemu" rozdeleniu na nizku a vysoku tarifu.

    Aktualna Wattiva je uz pouzitelna pre vacsinu majitelov EVs a preto prepiname do public beta modu. Dnesny status - kuk mapa
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	4
Veľkosť:1,34 MB
ID:	99219

    Komentár

    Pracuje...