Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabijanie v garazi na 380V?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ondrej
    Junior Member
    • Sep 2023
    • 3

    Nabijanie v garazi na 380V?

    Dobry den, prosim o radu. Planujem objednavat model 3 a chcem sa pripravit na nabijanie doma v garazi. Mam tam takyto outlet (vid foto) predpokladam 380V. Moje otazky su nasledovne:
    - Je toto vhodna zasuvka na nabijanie, alebo si radsej kupit wallbox?
    - Budem tu vediet zapojit kabel ktory dostane spolu s autom? Ak nie bol by som rad za typ na adapter.
    - Na kolko kw je schopna tato zasuvka nabijat auto?

    Dakujem
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 698
    •   

    #2
    Vyzera to na maly 5kolik, cize 3x16A
    K autu dostanes kabel na 230V zasuvku, na tento 5kolik potrebujes pripojit nieco taketo (ja to pouzivam 2 roky) https://inchanet.cz/produkt/adapter-...nosny-wallbox/

    predpokladame ale, ze tam nemas 30+ rocnu elektroinstalaciu este na nejakych hlinikoch

    Komentár


    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      5-kolík snáď už nie na hline. A vyzerá to moderne, hlavne to "dielo" naľavo

      ...a s navrhnutým riešením osobná pozitívna skúsenosť.
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 132
    •   

    #3
    Pôvodne zverejnené od Ondrej Pozrieť príspevky
    - Je toto vhodna zasuvka na nabijanie, alebo si radsej kupit wallbox?
    principialne je, budes potrebovat prenosnu nabijacku, napr. nieco taketo https://www.kaufland.sk/product/466874233/

    Pôvodne zverejnené od Ondrej Pozrieť príspevky
    - Na kolko kw je schopna tato zasuvka nabijat auto?
    Toto zavisi od viacerych faktorov tykajucich sa elektronistalacie objektu v ktorom sa zasuvka nachadza.
    Aky je istic pre tu zasuvku (a ci je na tom okruhu pripadne aj nieco dalsie alebo len ta zasuvka, byva dobrym zvykom mat takuto zasuvku na samostatnom istici)
    Aky je hlavny istic odberneho miesta a aky je obvykly odber (vratane moznych spiciek).
    napr. pri rodinnom dome mozes mat hlavny istic 3F x 25A alebo aj 3F x 32A a odber podla toho cim je dom vykurovany a cim ohrieva TUV a ake dalsie spotrebice s vyznamnym odberom tam pouzivas....

    Poviem na vlastnom priklade. hlavny istic odberneho miesta mam 3x 25A,a istic samotneej 400 V zasuvky mam 3x 16A.
    Takze maximum co z tej zasuvky viem dostat je 3 x 16 x 230 = 11 kW. Ak by som na kurenie a TUV nepouzival tepelne cerpadlo ale povedzme elektrokotlik a elektricky bojler, tak by vsak mohol byt odber domu taky vysoky, ze by to nemuselo vychadzat do celkovej maximalnej kapacity 17 kW a teda by som vykon pre nabijanie auta musel znizit, pripadne tam dat wallbox s dynamickym riadenim vykonu...
    Naposledy upravené PistaTT; 29-09-2023, 21:40.

    Komentár


    • danno
      danno komentoval
      Upraviť komentár
      Mam podobnu situaciu s isticami a kurenim ako ty. Buduci rok planujem kupit elektroauto manzelke. Tak ma zaujima ci je moznost nastavit v aute nabijanie napriklad od 22 do 8, stym ze kabel napichne uz po prichode z prace. Alebo sa treba zamerat na typ wallboxu?

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Pplanovanie nabijania podla casu maju pravdepodobne vsetky auta, cize nie je problem si nastavit nocne hodiny a nechat pripojeny kabel po navrate z prace.
      Ake by to malo byt auto pre manzelku?

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      To je dobrá otázka... na čom a koľko sa bude jazdiť. Ľudia majú často predstavu, že EV je potrebné dobíjať denne po návrate z práce. Pritom technologicky 5 rokov staré EV s ročným nájazdom 30 tis.km stačí pripojiť 2x do týždňa. Netreba z toho robiť vedu a zasypať sa drahými hračkami.
      Na všetko stačí 16 A CEE 5-kolík na stene + "prenosná nabíjačka". Všetko ostatné je v aute. Jedine, že by človek potreboval v noci "load bancér".

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      danno áno, v aute si viem nastaviť okno pre AC nabíjanie (napr nech na to nevyužíva VT). Ja mám wallbox Webasto Pure II a ten nemá žiadne pokročilé funkcie. Funguje to tak ako očakávaš - auto pripojíš k wallboxu ono si zistí ako výkonný zdroj je pripojený a nasladne spustí nabíjanie až v definovanom okne a to tak aby bolo nabité na požadovaný stav na konci toho intervalu. Aspoň tak som si všimol na EV6

      tommik je jedno či to auto chcem nabíjať každú noc alebo raz za týždeň. Z 10% na 90% s 11 kW wallboxom alebo prenosnou nabíjačkou to máš tak za 5 až 8 hodín (okrem nejakých ultra veľkých bateriek nad 100 kWh)

      Inak s tepelným čerpadlom asi netreba špekulovať čo sa týka možného preťaženia 3x 25A. Samozrejme od toho ako je dimenzované. Moje má max príkon 1,3 kW (pri vykurovacom výkone max 5,8 kW. Zvyšok baraku v špičke môže byť tak do 2 kW v čase keď sa všade svieti a všetky spotrebiče používajú.
      Naposledy upravené PistaTT; 02-10-2023, 14:10.

    • danno
      danno komentoval
      Upraviť komentár
      dango musi to byt 4X4, v zime mame strasne zasnezeny vyjazd z parkoviska pred bytovky. Takze zatial padla moznost na 3ku. Teraz jadzi na 2kovej octavii RS predokolke v DSG. Na denny najazd 40km a potom vylety po SK, ktore si viac uzijem ja .

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      danno tak to na taky najazd vam bude stacit auto nabit raz tydenne za cca 5 hodin
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #4
    Jedna technická - už dávno nie je medzifazove napätie 380 ale 400 V.
    Druha technická - môžeš kúpiť ten prenosný 3 fázový kábel od Inchanetu (vyborna kvalita a spoľahlivosť, mám už 6 rokov) ale po čase zistíš, že ho vôbec nepotrebuješ zo sebou vláčiť lebo nabijaciek je dosť.
    Kúp si k autu od Tesly wallbox a máš vystarane. Ten zapojis miesto ten 3 fazovej zásuvky. Zvládne každý Elektrikar.

    Komentár

    • MajoB
      Junior Member
      • Nov 2023
      • 7

      #5
      Ahojte, idem si po radu. Doma v garazi mam zasuvku TYP IZS 4 kolik a istic, vid. fotka. Ku autu som dostal Menekes kabel - asi tento https://tinyurl.com/2p9xbj97. Existuje nieco, nejaka redukcia, ako to prepojit a nabijat priamo do auta? Alebo vzdy a nevyhnutne potrebujem nejaky wallbox?

      Zatial nabijam cez mobile connector

      Dakujem za rady

      Komentár


      • Kale
        Kale komentoval
        Upraviť komentár
        Mozem sa mylit, ale rodicia maju tuto zasuvku a ked som toto hladal, tak je problem, ze 4pin neobsahuje uzemnenie (5. pin).

        Kebyze mas 5pin zasuvku vies nabijat cez napr. https://www.acnabijacka.sk/sectron-p...tromobil-11kw/

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Kúp si 4 pin zástrčku a 5pin zásuvku (konektor samicu) a v 5 kolíku napoj aj nulák aj zemnenie na nulák v štvorkolíkovom konektore. Staršie domy aj tak majú dvojvodičové (štvorvodičové motorové) vedenia a či to spojíš hneď alebo neskôr, je jedno.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Normálne sa predáva v obchode redukcia 4kolik na 5kolik a prenosná nabíjačka s výmenným koncom na jednorazovú a trojfázovú zásuvku. To bola prvá vec čo som si kúpil. V každom dome je buď 4 kolík alebo 5 kolík v garáži. Keď je nová inštalácia tak môžeš ísť 10-12A vždy a keď je stará, tak dáš na 6A a je vybavené.
    • MajoB
      Junior Member
      • Nov 2023
      • 7

      #6
      Miroslav Rojko - okej, volam elektrikara, toto je na mna too much
      Kale - dakujem, potom by som dal asi uz rovno Teslacky wall connector

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        V každom prípade potrebuješ buď Wallbox alebo trojfazovy mobile konektor, čo je v podstate to iste akurát jeden z nich môžeš nosiť zo sebou.
        Ak chceš byt flexibilný zober mobile konektor.
        Ale moja 7 ročná skusenost je, že som ho na 3 fázy na cestách použil asi 5x. A dnes už sú nabíjačky dostupné kde kade takze podľa mna je wallbox pohodlnejšie riešenie.
    • MajoB
      Junior Member
      • Nov 2023
      • 7

      #7
      Nevedl by si mi prosim poslat nejake linky na tie veci? Dakujem

      Komentár

      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 707
        • viera8131
        •      

        #8
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_3303.png
Videní:	526
Veľkosť:217,0 KB
ID:	94254

        tu je jeden príklad.

        Komentár


        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          POZOR: toto je presne opacne, robi to z 5 kolikovej zasuvky tu 4 kolikovu verziu. OFICIALNE sa nesmie predavat z 4 kolikovej na 5, musela by tam byt krabicka s isticom atd. Neoficialne to ale vyrobi ktorykolvek elektrikar/obchod.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Preto som vyssie posal, ze treba kupit konektory a spojit kablom,lebo redukcie nie su.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko mas pravdu, z hladiska bezpecnosti je to nepripustne predavat pokial ma nabijacka v sebe prudovy chranic, potrebuje 5 zilovy rozvod s oddelenym P a N vodicom. Nie som bezpecak, ale na uplne bezpecne nabijanie by tato redukcia musela obsahovat externe uzemnenie. Ale ako nudzove riesenie je to z mojo pohladu OK.
          Otazka je ako spravne vyrobit instalaciu na pravidelne nabijanie v rodinnom dome kde je len 4 zilovy rozvod. Jedine riesenie je asi pridat dalsiu rozvodnu skrinku do ktorej bude privedene zemnenie a bude obsahovat prudovy chranic.
          Uz sa tym niekto zaoberal?

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Sorry za omyl. Nezachytil som správne otázku.
          K tej otázke ako urobiť z 4 vodičovej sústavy TN-C pätvodičovú TN-S. Je to vcelku jednoduché.
          Stačí pridať na stenu krabicu s v nej rozdeliť zelený (spoločná zem a nulak) na žlto-zelený (zem) a modrý (neutrál). Pridáš istič.
          Pridať prúdový chránič a na výstupe máš TN-S sústavu.
          Teoreticky tam ani ten prúdový chránič nemusí byt.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 10-12-2023, 21:08.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa, presne takto to mam urobene, ale doteraz som si myslel ze zlto-zeleny sa musi dat na fyzicke zemnenie, nie tahat zo zeleneho.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Keby si uzemnil žlto-zelený v mieste rozdelenia, vytvoril by si sústavu, ktorá sa vola TN-I. Taka je napr. v Nórsku alebo UK. V princípe je to z hľadiska funkčnosti ale jedno.
      Pracuje...
      X