Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Porovnanie spotrieb Ionity Senec - Považská - Ionity Senec

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nick81
    odpovedal
    Projekcia diagnostiky Ioniq 6 z tejto akcie, ostatné čísla už viete.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 to neviem, natlacil som do nej cca 78,4kWh pri 2% —> 100%, nizsie som si zatial netrufol skusit ani buffer otestovat ci tam daco je 🙈 Brutto by to mohlo sediet na tych 82kWh

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Ja sa nechytam cisla 244, rozpravam vseobecne. Ja mam za poslednych 4800km 17,1kWh/100km. Ale tento udaj nie je velmi relevantny, lebo zavisi od priemernej rychlosti a dlzky jednotlivych jazd. Jazdy do 5-10 min maju extremnu spotrebu, pretoze auto vzdy na zaciatku jazdy pusti klimu na max aby sa vyklimatizoval interier na pozadovanu uroven. Akurat som si spocital celkovu priemernu rychlost za ten 4800km segment a je to 29,07km/h (90% mesto a tretina jazd pod 5km). Preto taketo jazdy maju omnoho vacsiu vypovednu hodnotu, kedze sa meria to iste za rovnakych podmienok (vzdy tam budu rozdiely ale su radovo mensie ako porovnavanie spotrieb iba podla infa z auta)
    Naposledy upravené SKolja; 18-09-2023, 18:30.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Nerobím si z Ska žiadne závery. Aj Niro či I6 lieta hore/dole podľa rôznych podmienok. Celý tento test a porovnávanie vzišiel z toho dať autám rovnaké podmienky a pomerať presnejšie rozdiely, keď sú spolu na ceste. Všetky takéto individuálne porovnania beriem s veľkou rezervou.

    Ono aj tak dnes už pomerne veľa áut plní svoj účel - napr. prejsť bez nabitia BA - Praha, či KE. A už riešiť, či je to RWD/AWD, veľkosť kolies, výkon sú len preferencie.
    Naposledy upravené nick81; 18-09-2023, 21:08.

  • jeeff
    odpovedal
    nick81 aj SKolja Chytate sa mojho cisla 244, to je ale len cesta hore, dole (sice len s PB) som mal 205, cize povedzme 224 priemer pri rychlosti +10 oproti autam v teste. To podla mna vobec nie je zle. Plne obsadene auto 4 ludia + batozina, rano bolo pomerne chladno, kurenie na 24, auto bolo noc pred tym vonku.

    Dlhodoby priemer za 14k km mam 184 - auto pouzivam skor na dlhe cesty, viac krat je to cesta do HR pocas leta + klasicka SC-BA. Tento mesiac co bolo SC-BA + piatkova/nedelna cesta SC->Energylandia PL a nazad ma priemer 176. To je podla mna vyborna spotreba.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_2504.jpg
Videní:	387
Veľkosť:64,0 KB
ID:	92919

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Aha sry, ja že M3. Potom to slušne oproti číne 21 vylepšili aj na pohone. Aku tam dávajú už 82kWh?

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 vsak prave o TMY hovorim to je moj daily-car posledne 4 mesiace, a tuto trasu som absolvoval uz minimalne 30x za tento cas, jazdim to 1-3x tyzdenne.

    SKolja hej no, i5 alebo i7 su asi najblizsie rozmermi aj vykonom, ale i7 je uz mozno trosku vacsia.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo svetla, multimedia a elektronika v aute maju minimalny odber 200-300W, to nepocitam premiove audiosystemy (moj ma 535W), co na tych 400km prejdenych predstavuje minimalne 1kWh (a to uz nie su zanedbatelne hodnoty). Dorat sa k spravnemu vysledku da velmi jednoducho, tak ako to robi nick81, zoberie sa percentualny stav nabitia baterie na zaciatku a na konci a vynasobi sa pouzitelnou velkostou baterie. Vsetky tieto udaje sa daju velmi pekne dohladat v BMS alebo vypocitat z dat od nabijacky.
    Vies povedat aky by bol relevantny konkurent Modelu S aby porovnanie stalo za to? BMW i5 M60?

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo A máš to najazdené aj v TMY? Netreba sa urážať.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 vo stvrtok som isiel Hainburg - Zilina, okresky v AT cca 110km/h, zbytok cesty dialnica nonstop 155-160km/h. Zapnuta klima na 22°C, pod mrakom, sucho a relativne teplo okolo 27°. Odchadzal som s 99%, prisiel som do ZA s 42%. Nasledne cesta spat do BA, isiel som uz predpisovo 130/110, cca rovnake podmienky len dolukopec, do ZA akurat prichadzal dazd, dosiel som s 3% do Auparku v BA. Rychlostne limity zasadne nepodliezam. Matiku si urob sam, ty si analytik 🤷‍♂️ je to LR 2023 na 20´ kolesach. Trasu BA-ZA mam odjazdenu opakovane, skoro kazdy tyzden, od Leafu cez Ioniq28 az po Tesly, tak ako aj ty, a nepotrebujem krabicku ani urazanie o “teoretizovani”. Vzdy som vedel kam zajdem a ako rychlo zajdem, aj kde/ci musim nabijat 🤷‍♂️

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Chápem, ale potom mi došli argumenty. Ak si Tesláci s ostatnými autami porovnávajú nezmyselné čísla.

    Píšeš "To je skor taká spotreba TMY," Len moje dáta z 2021 TMY LR BA-LM, vs kalibrácie a reálne úseky I6 AWD dáva o 18% lepšie. Košice - Beladice príchod 24% vs 42%. Tiež 18 rozdiel. Vážne sa tvárime, že 9kWh (po odpoč. rozdielu aku) neexistuje?

    Mne to vychádza medzi M3 a MY, ale tam je celkom široké pásmo. Uvidíme v praktickom súboji. Teoretických Tesla testov tu bolo už za 3 roky dosť.
    Naposledy upravené nick81; 18-09-2023, 16:18.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 nikdy som po tom nepatral ani nie som tento diagnosticky typ, zaujima ma vysledok a je jedno ako sa k tomu kto dopracuje ale podla mna zohladnuje, lebo zo skusenosti vidim rozdiel aj v predikovanom % dojazde aj v priemerke na konci cesty pri roznych variantoch. Samozrejme, ze nejake svetla alebo palubne multimedia asi nebudu mat uplne relevantnu spotrebu.

    K spotrebe 244Wh som sa nikdy nevyjadril, ze je fajn, lebo podla mna nie je. Aj ked sa da na to pozerat optikou vacsieho a reprezentativnejsieho auta, ktore vdaka svojmu zameraniu potrebuje mega bateriu s urcitou vahou a svojim vykonom ma v hladaciku trosku inu klientelu. Ale za mna je vyssia ako by mohla byt, avsak verim, ze v ramci filozofie Tesly sa to uz asi s tymito vykonmi a bateriami mozno neda podliezt. Fyziku neobides, a ked mas 2.5 tony s takym vykonom, asi mas nejake minimum, ktore si to potiahne vzdy. Bohvie kolko by to nove Sko zralo s dakou 80kWh baterkou a zadnym nahonom. Porovnavat to s autom, ktore ma polovicny vykon a mensie rozmery je meh… ale ked porovnam spotrebu tej TMS s vykonovymi premiantami Koreje (EV6GT / I5N), tak je 244Wh excelentna hodnota 🤷‍♂️ proste len nemam rad, ked sa plytva a veci sa daju urobit tak, aby sa neplytvalo 😉 a ja som presvedceny, ze to vedia tradicne automobilky urobit lepsie, len sa na to stale pozeraju z pohladu tradicnych spalovacich hodnot a principov, a boja sa zmenit vyrobne procesy a upravit dodavatelske siete.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Ešte blbá otázka. Tesla v priemerke zohľadňuje úplne všetko ako ostatné autá? Tj. svietenie, elektroniku/MCU, klímu/kúrenie, bat. menežment? Dúfam, že áno...

    Nevyjadril som sa jasne. Malý rozdiel v spotrebe nie je tak dôležitý. Ak pridáš 5-10%, ale potrebuješ lepšiu trakciu, vyšší výkon, alebo sa chceš vyblbnúť, či je to nejaká daň za väčší kufor. Tak ti je to jedno, akceptuješ to. 19-22 sú myslím fajn čísla. Viď jeff nižšie dával pri Sku diaľnicu 244Wh/km.
    20 na Ioniq6 je vám veľa a ale pri Sku je 24 super?

    Každé auto je jednoducho iné a má svoje plusy, nie je to len o spotrebe. A to ten I6 má oproti Tesle niektoré veci lepšie a zas naopak Tesla tiež.
    Naposledy upravené nick81; 18-09-2023, 13:41.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 tu sa s tebou nazorovo rozidem. Spotreba je imho dolezita, a aj ked to nie je aktualne tema na stole, a aktualne nas to nezaujima, eventualne bude. Vyssia spotreba = vyssie nepriame emisie. Nahradit slabsiu efektivitu rychlejsim nabijanim je riesenie ala mam silnu V8 a jej spotrebu vyriesim instalaciou hrubsieho hrdla nadrze a vymenou hadic na cerpackach za tucnejsie. Ako ano, pomozeme tym rychlosti, ale nie je to “spravna” cesta pre ludstvo. Ale to je len moje videnie sveta.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Presne tak to vnímam aj ja. Konečne má niekto mimo Tesly zaujimavé čísla aj pri AWD. Aj keď za cenu nejakých ústupkov (18", nižší výkon, odpájateľný predok). Ale v kombinácií s tou silnou nab.krivkou je aj toto dosť zaujímavé. Preto je úplne jedno či to jazdí za 19-21 alebo 23.5 (160 km/h).

    Eko je inak stále AWD. Pre 2WD custom nemám ešte hotové testy :/ nepoužívam. Okolo 20-21 to dáva aj pri Normal/Sport AWD. Nie je tam vôbec veľký rozdiel.
Pracuje...
X