Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Porovnanie spotrieb Ionity Senec - Považská - Ionity Senec

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Porovnanie spotrieb Ionity Senec - Považská - Ionity Senec

    V sobobu 16.9. o 10:00 z Ionity Senec ideme so SKolja zmerať naše autá, čo sa tých spotrieb, efektivity.

    Zatiaľ teda idú
    • BMW I4 e35 RWD, 67kWh čistých, 70,2kWh total
    • Hyundai Ioniq 6 AWD, 74.5 čistých 77.4 total
    O nič nejde, porovnáme spotreby, percentá, kto bude mať nejaké ďalšie info ABRP, diagnostiky, tak aj tie.

    Môžete sa pridať aj s ďalšími. Ideálne ak by sa našla nejaká Tesla 3/Y. Kľudne aj iné značky, ak by bol problém s dojazdom, môžeme otočku skrátiť na Ilavu, či Trenčín.

    PS: Nie je to hromadná akcia, tak pls nezahltme Ionity/Shell .. Ale tak snáď nebude mega záujem :-)
    PS2: Zadné miesta Ioniqu sú voľné, ak nechcete ísť svojím autom test (máte malobaterkáč), chcete spoznať Ioniq, príp pokecať, záťaž je vítaná :-)

    Obr. je ilustračný

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:791,6 KB ID:	92755
    Naposledy upravené nick81; 11-09-2023, 08:19.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 338
    •      

    #2
    Aj by som sa pridal s Teslou, ale to budem uz druhy den nalozeny v liehu kvoli velkej rodinnej oslave 🙈

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Snaha sa cení, dík
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1318
    •   

    #3
    Pridal by som sa s Teslou, keďže sedany tak M3 LR AWD. Len by to chcelo zmeniť trasu napr. z TN do LM, aby to nebola len diaľnica a mohli sme čiastkovo odsledovať spotreby v rôznych podmienkach - napr. jedno odčítanie v ZA po skončení diaľnice, potom napr. do RK mimo diaľnice a odpočet ana Kozom Vŕšku UFC a to môže byť záver alebo ešte jedno meranie do LM diaľnica ... Prípadne môžem aj s nick81 merať BA - NM, idem vo štvrtok poobede.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, sobotu už neviem zmeniť, mám tam ja a další človek dosť časový limit.

      Ale inokedy kľudne aj sólo môžem TN - LM. Zistím či nemám vo štvtok poobede na starosti dieťa a prípadne aj ten štvrtok BA-NM.
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 132
    •   

    #4
    Zvazujem, ze by som sa pridal s EV6 LR RWD.

    Co sa tyka diagnostiky, tak v tomto ja skusenosti nemam.
    Od kolegu by som si vedel pozicat krabicku "unicarscan ucsi-2000 bluetooth". Pouzival ju s OBDeleven na svojom BMW...
    Ak by to bola vhodna krabicka, potreboval by som pomoct s jej setupom vratane vyberu vhodnej apky do mobilu...
    Krabicka ma na obale QR kod pre najaku apku ScanMaster, no zda sa ze tato je len pre Android. Takze asi skor vybrat nejaku apku pre iOS (alebo zoberiem nejaky stary Android mobil, no doma uz mam len nejake ZTE s dost rozbitym displejom. pouzivat sa to da a screenshoty nie je problem si odtial vytiahnut).

    Nejake odporucania od skusenejsich?

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      S týmto ja skúsenosti vôbec nemám. V základe ideme porovnať percentá SoC (Štart/ciel), resp. čo auto vysype primerky, spotrebované na displeji.

      Ja mám 2x evDash s káblom priamo na OBD2, resp vgate adapter. Môžem ti ten môj druhý kus nastaviť a zmeria tvoje auto (z toho potom vygenerujem tie grafy, a tam bude vidno presne čísla koľko sa kwh minulo a narekuperovalo). Nemusíš sa s ničím trápiť.

      Inak toto bude zaujímavé zmerať Ioniq6 AWD voči úspornému EV6 RWD, takto pri sebe ešte neboli. Zas to dá nejaký reálnejší obraz.

    • Kale
      Kale komentoval
      Upraviť komentár
      na 80% by som sa vedel pridat s I5 RWD 20", ak by ste chceli aj nejaku krabicu do porovnania 😅

    • Kale
      Kale komentoval
      Upraviť komentár
      Mozem pozicat Android.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      ja beriem jak ten adapter, tak iPhone aj ten stary Android. na mieste sa pocas nabijania uvidi, ci z toho nieco bude.

      a este zoberiem dve motorola vysielacky. len tak, nech sme v priebeznom spojeni

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Dobrý nápad. Mám jednu Motorola Talkabout T82, vezmem ju teda tiež.
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 194
    • lubos1519
    •   

    #5
    Ja by som niekedy chcel otestovat moju Tesla S LR, ale zial v sobotu nemozem. Ale v piatok idem zo SC hore, takze ak Teslamate zaznamena, tak mozem poskytnut aspon data SC-PB.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Môžeme kedykoľvek robiť aj ďalšie testy s inými autami. Len sa ozvi, keď budeš mať čas. Kľudne aj jednosmerné úseky, aby sa čas a kWh využili napr pri ceste z práce domov. Ja sa už prispôsobím, resp. kto bude tiež môcť.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #6
    Ahoj. Nejaké inštrukcie k zajtrajšku. Kto chcete ísť mimo ľudí čo písali aspoň "možno", dajte pls vedieť. Nie je to oficiálna akcia, aby nás tam nebolo ako hadov.

    Kontakt na mňa je 0903 901176, keby niečo.

    O 10:00 sa stretnene pri Ionity Senec, môžeme na parkovisku pri tých nových umyvárkach Lux Wash. Nech im zbytočne nehltíme Shelku.

    1. Cca do 30-40 min skúsime dobiť (pre tých čo sú od ďalej) a vyrazíme.

    2. Nakoľko niektorí z vás na to nemajú celý deň, ak sa dá prídite nabitý - ja budem mať 90-98%. Ionity nebudem obsadzovať. Nie je teda nutné mať 100%.

    Predvčerom stojan od Senca neišiel, nereagoval displej na klikanie. Neviem v akom stave budú zajtra. Takisto včera večer Greenway Zeleneč 2x75 úplne vypnutý displej (emerg.button bol ok). Ak ho rátate ako backup. Overte funkčnosť, príp. ioniq núdzovo dobije 3.6kW, Inchanet+kable beriem.

    3. Považskú niektoré autá nedajú pri 130 kmh, navrhujem sa otočiť na D1 Trenčín - pri Dalitrans. To máme 187 km.

    Ak viete niečím odpočítať spotrebované kWh, berte zariadenia. Včera som išiel Senec - D1 pri TN/Dalitrans - Senec. Smer tam I6 Normal AWD, silnejší vietor, 21.5 diagnostika, displej ukazal o 1-2kWh/100 viac (niekedy neukazuje dobre). Cesta späť. 20.6kWh/100, displej auta už celkom sedel 20.7. Zajtra pôjdem v ECO Awd Testujeme diaľnice v plnej rýchlosti, nezáleží na pohone/eco režimoch. Vyžmýkajte z auta najlepšie čísla, podvádzajte

    Displej pri korei je lotéria :/ Ale tak aspoň percentá porovnáme (ak budú rovnaké aku). Pripravím druhý evDash pre Pistu. Ak sa nezúčastní, dáme do iného auta.

    Naposledy upravené nick81; 15-09-2023, 17:22.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Kale, vieš niečím odčítať spotrebované kWh cez OBD2? Lebo ten cluster je nepresný a 72kWh aku je blbosť porovnávať len podľa percent.

      Vozím v aute ešte dalšie ODB2 adaptéry (kvôli vývoju) - OBD2 WIFI a nejaký obyč. ELM327 BT3. Môžeme to príp pripojiť cez mobil na CarScanner a na začiatku a konci jazdy odčítame total Charged / Discharged kWh čítače. Spravíme rozdiel, vydelíme počtom km/100 a máme úplne presné kWh/100.
      Naposledy upravené nick81; 15-09-2023, 20:09.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      vdaka za instrukcie. pridem nabity na cca 90% (rano este veziem synatora do mesta, ma jazdu v autoskole). cislo na mna mas.

      pocas toho co bude niekto nabijat si rad obzriem z blizka Ionig 6 aj TM3. Tiez mozeme skusit rozbehat ten OBD adapter co som si pozical od kolegu.

      beriem aj 2 vysielacky Motorola TR80. ak niekto dalsi mate nieco kompatibilne, mozete sa pridat. budeme moct zdielat informacie priebezne.
  • Kale
    Junior Member
    • Mar 2021
    • 15

    #7
    Zoberiem obd2, car scanner appku mam, ale budem potrebovat radu ako to dobre odcitat. Inak ja mam 77kwh.

    Komentár

    • PistaTT
      Member
      • Jun 2022
      • 132
      •   

      #8
      Car scanner apka mi funguje s tým donglom
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_4158.jpg
Videní:	474
Veľkosť:59,7 KB
ID:	92853

      Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #9
        Máme to za sebou... Ďakujem SKolja, PistaTT , Kale
        Trasa bola Ionity SC -> D1 Trenčín Juh -> Ionity SC (183-186 km). Každé ukázalo iné prejdené km čas 1:30 hod, cca 130km/h

        1. Hyundai Ioniq 5 20" RWD 77.4kWh 168kW

        Štart 98% - Cieľ 38%. = -60%
        185.9km, cluster 24.9kwh/100km


        Diagnostika 24.6kWh/100km, -46.6kWh +0.7regen

        2. Kia EV6 RWD 19" 77.4kWh, Normal RWD režim, 168kW

        Štart 91% - Cieľ 35%. = -56%
        182.8km, cluster 22.3kwh/100km


        Diagnostika 22.9kWh/100km, -42.8kWh +0.8regen

        3. BMW I4 eDrive35 17" RWD, 67kWh čistých, 70,2kWh total​, režim Eco Pro, B (one pedal), 210 kW

        Štart 97% - Cieľ 40% = -57%
        Cluster 19.9kWh/100km

        Regen +1.5kWh
        Tronity 186km

        4. Hyundai Ioniq 6 18" AWD 77.4kWh / čisté 74.5, ECO AWD režim, 239kW

        Štart 100% - Cieľ 53% = -47%
        184.0km, cluster 19.7kWh/100


        Diagnostika 19.5kWh/100, -37.7kWh +1.8kWh regen, avg 126km/h


        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:504,7 KB ID:	92855

        Štart

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:142,7 KB ID:	92856
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:143,0 KB ID:	92857
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:62,9 KB ID:	92858

        Cesta

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:430,1 KB ID:	92859


        Cieľ

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:525,1 KB ID:	92862
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:478,4 KB ID:	92864
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:269,2 KB ID:	92865Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:115,4 KB ID:	92866
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:164,2 KB ID:	92860
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:249,8 KB ID:	92867​​

        ​​​
        Pripojené súbory
        Naposledy upravené nick81; 17-09-2023, 07:21.

        Komentár


        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Bavorak dokázal veľmi peknú efektivitu. Vďaka nick81 za túto iniciatívu.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To ten ÚŽASNÝ IONIQ 6 mal spotrebu 19.5 kWh/100 km pri 130? A vy sa pýtate koľko by mala nova Tesla?
          Ved toľko ma moja 4 ročná TM3.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Spochybňuje tu niekto snáď efektivitu Tesly? Ja ani náhodou. A aj tá 4 ročná má stále skoro o 100kW viac výkonu ako Ioniq. Stále bude mať v tomto Tesla navrch.

          Ja som rád, že sa spotreba vôbec TM3 aspoň nejako približuje Aj za vyššiu spotrebu by som bol ešte spokojný.

          Škoda, že sa žiadna Tesla nezúčastnila. Displej auta znesie veľa. Aj tu v tých 19.5 je zamiešaný výjazd/zjad Shell, resp. rôzne rýchlosti, na diaľnici boli aj iné autá. Snáď raz...

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To je skor taka spotreba TMY, na efektivitu TM3 este maju co doladovat. Ja vidim ako pozitivum, ze konecne vidime auta co sa na dialnici dostavaju pod 20kWh pri normalnych cestovnych rychlostiach, aj ked je to v eko mode na mensich gumach a RWD. Ale aj to je nejaky zaciatok. Az to bude na 17´ gumach len so zadkom v eko-rezime za 18kWh tak aj zatlieskam snad to casom dotiahnu.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo nabuduce dofukam gumy (mal som podhustene), prepnem drive na adaptivnu rekuperaciu a zadam ciel do BMW navi, dam aero disky a mozno to pod tych 19kWh/100km dam B-)

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Presne tak to vnímam aj ja. Konečne má niekto mimo Tesly zaujimavé čísla aj pri AWD. Aj keď za cenu nejakých ústupkov (18", nižší výkon, odpájateľný predok). Ale v kombinácií s tou silnou nab.krivkou je aj toto dosť zaujímavé. Preto je úplne jedno či to jazdí za 19-21 alebo 23.5 (160 km/h).

          Eko je inak stále AWD. Pre 2WD custom nemám ešte hotové testy :/ nepoužívam. Okolo 20-21 to dáva aj pri Normal/Sport AWD. Nie je tam vôbec veľký rozdiel.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 tu sa s tebou nazorovo rozidem. Spotreba je imho dolezita, a aj ked to nie je aktualne tema na stole, a aktualne nas to nezaujima, eventualne bude. Vyssia spotreba = vyssie nepriame emisie. Nahradit slabsiu efektivitu rychlejsim nabijanim je riesenie ala mam silnu V8 a jej spotrebu vyriesim instalaciou hrubsieho hrdla nadrze a vymenou hadic na cerpackach za tucnejsie. Ako ano, pomozeme tym rychlosti, ale nie je to “spravna” cesta pre ludstvo. Ale to je len moje videnie sveta.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Ešte blbá otázka. Tesla v priemerke zohľadňuje úplne všetko ako ostatné autá? Tj. svietenie, elektroniku/MCU, klímu/kúrenie, bat. menežment? Dúfam, že áno...

          Nevyjadril som sa jasne. Malý rozdiel v spotrebe nie je tak dôležitý. Ak pridáš 5-10%, ale potrebuješ lepšiu trakciu, vyšší výkon, alebo sa chceš vyblbnúť, či je to nejaká daň za väčší kufor. Tak ti je to jedno, akceptuješ to. 19-22 sú myslím fajn čísla. Viď jeff nižšie dával pri Sku diaľnicu 244Wh/km.
          20 na Ioniq6 je vám veľa a ale pri Sku je 24 super?

          Každé auto je jednoducho iné a má svoje plusy, nie je to len o spotrebe. A to ten I6 má oproti Tesle niektoré veci lepšie a zas naopak Tesla tiež.
          Naposledy upravené nick81; 18-09-2023, 13:41.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 nikdy som po tom nepatral ani nie som tento diagnosticky typ, zaujima ma vysledok a je jedno ako sa k tomu kto dopracuje ale podla mna zohladnuje, lebo zo skusenosti vidim rozdiel aj v predikovanom % dojazde aj v priemerke na konci cesty pri roznych variantoch. Samozrejme, ze nejake svetla alebo palubne multimedia asi nebudu mat uplne relevantnu spotrebu.

          K spotrebe 244Wh som sa nikdy nevyjadril, ze je fajn, lebo podla mna nie je. Aj ked sa da na to pozerat optikou vacsieho a reprezentativnejsieho auta, ktore vdaka svojmu zameraniu potrebuje mega bateriu s urcitou vahou a svojim vykonom ma v hladaciku trosku inu klientelu. Ale za mna je vyssia ako by mohla byt, avsak verim, ze v ramci filozofie Tesly sa to uz asi s tymito vykonmi a bateriami mozno neda podliezt. Fyziku neobides, a ked mas 2.5 tony s takym vykonom, asi mas nejake minimum, ktore si to potiahne vzdy. Bohvie kolko by to nove Sko zralo s dakou 80kWh baterkou a zadnym nahonom. Porovnavat to s autom, ktore ma polovicny vykon a mensie rozmery je meh… ale ked porovnam spotrebu tej TMS s vykonovymi premiantami Koreje (EV6GT / I5N), tak je 244Wh excelentna hodnota 🤷‍♂️ proste len nemam rad, ked sa plytva a veci sa daju urobit tak, aby sa neplytvalo 😉 a ja som presvedceny, ze to vedia tradicne automobilky urobit lepsie, len sa na to stale pozeraju z pohladu tradicnych spalovacich hodnot a principov, a boja sa zmenit vyrobne procesy a upravit dodavatelske siete.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Chápem, ale potom mi došli argumenty. Ak si Tesláci s ostatnými autami porovnávajú nezmyselné čísla.

          Píšeš "To je skor taká spotreba TMY," Len moje dáta z 2021 TMY LR BA-LM, vs kalibrácie a reálne úseky I6 AWD dáva o 18% lepšie. Košice - Beladice príchod 24% vs 42%. Tiež 18 rozdiel. Vážne sa tvárime, že 9kWh (po odpoč. rozdielu aku) neexistuje?

          Mne to vychádza medzi M3 a MY, ale tam je celkom široké pásmo. Uvidíme v praktickom súboji. Teoretických Tesla testov tu bolo už za 3 roky dosť.
          Naposledy upravené nick81; 18-09-2023, 16:18.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 vo stvrtok som isiel Hainburg - Zilina, okresky v AT cca 110km/h, zbytok cesty dialnica nonstop 155-160km/h. Zapnuta klima na 22°C, pod mrakom, sucho a relativne teplo okolo 27°. Odchadzal som s 99%, prisiel som do ZA s 42%. Nasledne cesta spat do BA, isiel som uz predpisovo 130/110, cca rovnake podmienky len dolukopec, do ZA akurat prichadzal dazd, dosiel som s 3% do Auparku v BA. Rychlostne limity zasadne nepodliezam. Matiku si urob sam, ty si analytik 🤷‍♂️ je to LR 2023 na 20´ kolesach. Trasu BA-ZA mam odjazdenu opakovane, skoro kazdy tyzden, od Leafu cez Ioniq28 az po Tesly, tak ako aj ty, a nepotrebujem krabicku ani urazanie o “teoretizovani”. Vzdy som vedel kam zajdem a ako rychlo zajdem, aj kde/ci musim nabijat 🤷‍♂️

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo A máš to najazdené aj v TMY? Netreba sa urážať.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo svetla, multimedia a elektronika v aute maju minimalny odber 200-300W, to nepocitam premiove audiosystemy (moj ma 535W), co na tych 400km prejdenych predstavuje minimalne 1kWh (a to uz nie su zanedbatelne hodnoty). Dorat sa k spravnemu vysledku da velmi jednoducho, tak ako to robi nick81, zoberie sa percentualny stav nabitia baterie na zaciatku a na konci a vynasobi sa pouzitelnou velkostou baterie. Vsetky tieto udaje sa daju velmi pekne dohladat v BMS alebo vypocitat z dat od nabijacky.
          Vies povedat aky by bol relevantny konkurent Modelu S aby porovnanie stalo za to? BMW i5 M60?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 vsak prave o TMY hovorim to je moj daily-car posledne 4 mesiace, a tuto trasu som absolvoval uz minimalne 30x za tento cas, jazdim to 1-3x tyzdenne.

          SKolja hej no, i5 alebo i7 su asi najblizsie rozmermi aj vykonom, ale i7 je uz mozno trosku vacsia.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Aha sry, ja že M3. Potom to slušne oproti číne 21 vylepšili aj na pohone. Aku tam dávajú už 82kWh?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 to neviem, natlacil som do nej cca 78,4kWh pri 2% —> 100%, nizsie som si zatial netrufol skusit ani buffer otestovat ci tam daco je 🙈 Brutto by to mohlo sediet na tych 82kWh
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #10
        Pôvodne zverejnené od PistaTT Pozrieť príspevky
        Bavorak dokázal veľmi peknú efektivitu.
        Každé auto niečím prekvapilo. Super, že sa takto podarilo dať ku sebe až 4 autá. Aj, keď väčšina boli eGMP. Ale aspoň si ich vieme spotrebou zaradiť. Určite by som nebral ohľad len na spotrebu.
        Ioniq5 - krátky kompakt, normálny kufor. Znevýhodnovali ho v spotrebe 20" kolesá, aerodynamika, ale zas to vyzerá dobre.
        EV6 mi príde stále najuniverzálnejšie, dobrý pomer spotreby, slušný kufor.
        BMW - aj s menším aku prejde na 17" kolesách dosť. Páči sa mi, že na rozdiel od I6 sa kufor otvorí celý, aj so sklom. Aj keď nie je veľký aspoň sa nerieši, či to prejde cez otvor.
        I6 - Jediná štvorkolka v teste. Auto je určené pre niekoho, kto vie obetovať kufor - ja nie celkom, ale nemám na výber . A je nepretržite na diaľkových trasách, prejde viac km a ešte jazdí o nejaké % lacnejšie, rýchlo nabije. Nechcem vedieť koľko prejde I6 RWD.

        Pri meraní EGMP sme zvolili novú metódu merania z diagnostiky. I5 aj EV6 mali len štandardný OBD2 adaptér a v mobile CarScanner.
        Na začiatku trasy sa pripojili a odfotili mi v All sensors CUMULATIVE ENEGY CHARGED a DISCHARGED - total čítače v kWh. To isté odfotili na konci trasy. Live netreba mať CarScanner pustený.

        V Charged sa po odčítaní čísiel z cieľ-štart dostali rekuperácie v kWh (napr. 0.8kWh, v discharged spotrebované 42.8kWh). Ešte tieto 2 údaje sa od seba odčítali a po vydelení prejdených KM / 100 vyšla úplne presná spotreba v kWh/100. Displeje v eGMP ako vidíte vyššie neukazujú presne. I6 mal po 80 km rozdiel diag-displej stále cez 2kWh. milan84​ Takto môžeme zmerať príp Ioniq6, OBD2 adaptérov máme dosť.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:31,1 KB ID:	92870

        Na tomto teste nám chýbali len Tesly. Ale snáď už nabudúce sa niečo podarí, resp. aspoň individuálne.​
        Naposledy upravené nick81; 17-09-2023, 08:06.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 ak dokazeme podobne napojit vsetky planovane auta (pls este neprezradzaj o co pojde), tak som urcite za. Aj ked z hlasika uzivatela by ma najviac zaujimala spotreba, ktoru pise auto na displeji. Ale mozme to podlozit tymito hodnotami.
          Ty mas OBD, ja tiez, zvysok si napiseme v skupine ci niekto ma.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          No co uz narobime ked sa Tesly bali zucastnit porovnania. A VW/MEB tiez.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Tesly sa nebáli porovnania, skôr dopredu vedeli, že vyhrajú, tak načo kaziť napätie pri preteku, takto to bolo aspoň trocha napínavé. Bol predĺžený víkend, ja osobne som od štvrťka poobedia na horách, možno aj druhým by sa pokazil niekoľkodňový program, keby išli v strede dlhého víkendu.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko navrh terminu vysiel odo mna, ako zahranicneho ma vobec nenapadlo ze na SK bol predlzeny vikend a dozvedel som sa to az z Tvojho postu. Cakali sme ze sa nejaka TM3 prida, nepodarilo sa. Hadam nabuduce lepsie zladime termin a Tesly to pridu vyhrat :-D.
          Keby tu niekde na okoli bol aspon 10 stojanovy hub (plny vykon), tak by sa oplatilo urobit test aj z jednym nabijanim, tam by eGMP platformy urcite svoj handikep na spotrebe voci Teslam pravdepodobne dohnali.
          BMW zabija nabijacia krivka (zatial). Uvidime ci z dostatkom dat, pride jej uprava, kedze upgrady vzduchom funguju.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 hadam sa k nejakej diagnostike dopracujem v bilzkej buducnosti uz aj ja, zatial toho na BMW moc nieje.
      • KENNY
        Junior Member
        • Jul 2015
        • 27
        •   

        #11
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	4_eletric.jpg
Videní:	393
Veľkosť:121,3 KB
ID:	92873

        Komentár

        • jeeff
          Member
          • Nov 2015
          • 194
          • lubos1519
          •   

          #12
          Pre porovnanie Tesla S LR 2023, isiel som v piatok SC->OMV/McDonald Letisko Zilina, cely cas na tempomat +10 (SC-TT 120, TT-ZA 140). TeslaMate mi pise:

          SOC: 100%-59% (nabijanie som ale vypinal sam, takze to je skor 99%-59%)
          Distance: 162,28 km
          Duration: 1:17 h
          Energy Used: 39,53 kWh
          Consumption: 244

          Na odbocke TN JUH (ak to pozeram spravne, ta co nema rozbitu cestu) som mal SOC 75%, cize minutych cca 25 kWh (kedze je tam 100kWh baterka).

          V nedelu som sa vracal, zastavoval som ale az na Shell PB:

          SOC: 53%-24%
          Distance: 140,73 km
          Duration: 1:08 h
          Energy Used: 28,80 kWh
          Consumption: 205

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2023-09-18 o 9.44.44.png
Videní:	355
Veľkosť:141,4 KB
ID:	92896
          Naposledy upravené jeeff; 18-09-2023, 08:46.

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Vyrenderoval som si log 8.9.23 SC-Krakow. SC -> cca ZA Letisko po 164km. Tiež čas 1:17hod (to som bol ešte odbočku v Dubnici, pozrieť nové Ionity).
            115 SC-TT, 130-145 TT-ZA. 19kWh/100 SoC 91->51% -35.5kWh +4.3. Na úrovni TN priemerka 17.2.

            Trochu nechápem ako si mohol ísť 120TT/140ZA a ja pomalšie a zas ten čas som stihol ešte 5 min zabiť na Ionity Dubnica. Mal si nejaké zápchy po trase, či si niekde tiež zastavoval?

            Ale tak na nejakú hrubú predstavu to stačí.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Na D1 som sa pripojil o 7:09:46 (SC Vychod) a schadzal som z nej na smer ZA Letisko o 8:20:11. Na grafe mam 2 spomalenia okolo Zelenec a potom niekde pred Piestany, myslim, ze tam boli nejake zuzenia/cestari. Skusim pridat graf k prispevku, kedze ku komentaru nejde.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Prikladám tiež diagnostiku (mapa aj scrollujúci graf)
            https://www.youtube.com/watch?v=O0h5WTJol5E&t=125s
        • jeeff
          Member
          • Nov 2015
          • 194
          • lubos1519
          •   

          #13
          nick81 aj SKolja Chytate sa mojho cisla 244, to je ale len cesta hore, dole (sice len s PB) som mal 205, cize povedzme 224 priemer pri rychlosti +10 oproti autam v teste. To podla mna vobec nie je zle. Plne obsadene auto 4 ludia + batozina, rano bolo pomerne chladno, kurenie na 24, auto bolo noc pred tym vonku.

          Dlhodoby priemer za 14k km mam 184 - auto pouzivam skor na dlhe cesty, viac krat je to cesta do HR pocas leta + klasicka SC-BA. Tento mesiac co bolo SC-BA + piatkova/nedelna cesta SC->Energylandia PL a nazad ma priemer 176. To je podla mna vyborna spotreba.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_2504.jpg
Videní:	339
Veľkosť:64,0 KB
ID:	92919

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Nerobím si z Ska žiadne závery. Aj Niro či I6 lieta hore/dole podľa rôznych podmienok. Celý tento test a porovnávanie vzišiel z toho dať autám rovnaké podmienky a pomerať presnejšie rozdiely, keď sú spolu na ceste. Všetky takéto individuálne porovnania beriem s veľkou rezervou.

            Ono aj tak dnes už pomerne veľa áut plní svoj účel - napr. prejsť bez nabitia BA - Praha, či KE. A už riešiť, či je to RWD/AWD, veľkosť kolies, výkon sú len preferencie.
            Naposledy upravené nick81; 18-09-2023, 21:08.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Ja sa nechytam cisla 244, rozpravam vseobecne. Ja mam za poslednych 4800km 17,1kWh/100km. Ale tento udaj nie je velmi relevantny, lebo zavisi od priemernej rychlosti a dlzky jednotlivych jazd. Jazdy do 5-10 min maju extremnu spotrebu, pretoze auto vzdy na zaciatku jazdy pusti klimu na max aby sa vyklimatizoval interier na pozadovanu uroven. Akurat som si spocital celkovu priemernu rychlost za ten 4800km segment a je to 29,07km/h (90% mesto a tretina jazd pod 5km). Preto taketo jazdy maju omnoho vacsiu vypovednu hodnotu, kedze sa meria to iste za rovnakych podmienok (vzdy tam budu rozdiely ale su radovo mensie ako porovnavanie spotrieb iba podla infa z auta)
            Naposledy upravené SKolja; 18-09-2023, 18:30.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #14
          Projekcia diagnostiky Ioniq 6 z tejto akcie, ostatné čísla už viete.

          Komentár

          Pracuje...
          X