Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Výber elektromobilu v 2023

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Výber elektromobilu v 2023

    Aký EV by ste si kúpili vy v tomto čase? Idem NIRO 20 posunúť niekam ďalej, kým ešte môže slušne poslúžiť ďalšiemu majiteľovi.

    Tak nejako som dúfal, že Kia NIRO EV 23 viac vylepší a hlavne v oblasti nabíjania nebude 4-5 rokov dozadu. Vyhovuje mi kvôli sídlisku kompaktnejší rozmer, ale Kia EV5 je zatiaľ len ako skica.
    Idem si teda vybrať z existujúcej ponuky.

    Požiadavky
    • Efektivita aspoň ako e-Niro
    • 75kW+ aku, tým pádom od Nira vyšší dojazd. Na diaľnici potrebuje pri 130kmh 300km+ skoky.
    • 2kW+ 230V zásuvka mi chýba na roadtripoch
    • Nabíjanie pod 25 min (10-80%)
    • Spoľahlivý pilot, alebo aspoň podpora Comma Openpilot
    • Matrix svetlomety
    • Podpora utility/camp mode na spanie v aute
    • AWD, nie je nutné. Ale min. snow mode tam musí byť.

    Kandidát 1 - KIA EV6 RWD 2024 facelift

    Pomaly sa má objaviť u dealerov špecifikácia a cena faceliftu. Specs nie sú ešte nikde, tak ak vezmem súčasnú... Spotreba RWD je dosť podobná Nirovi, v zime trochu viac žerie HVAC, ale inak to prejde ešte ďalej (77klWh). Veľká výhoda je veľmi silná nab.krivka aj vo vysokých percentách čo umožňuje robiť slušne veľké skoky pri diaľkach. Nevýhoda je celkom vysoká cena, lebo na earth treba priplatiť packy, ak chcem matrixy a už to ide cez 60 tis. Ďalšia mega nevýhoda je dodačka, ktorá bude min pol rok, ale kľudne aj rok.
    Tu čakám len aké inovácie prinesie facelift. Či to bude za to stáť.

    Kandidát 2 - Hyundai IONIQ6

    Pôvodne som sa I6 vzdal, to auto je moc výrazne a skôr som chcel takú šedú myš. Ale ukecáva ma cena a skladová dostupnosť, ktorá je pri RWD okolo 55 tis s výbavou čo akceptujem. A s fleet pôjdem ešte nižšie. Výhody ako EV6, a nezanedbateľná je diaľničný dojazd. Nevýhoda tvar karosérie a kufor. Ale toto veľmi nie je problém, aj na dofču sa balíme dosť minimalisticky. Otázka, aké by bolo spanie v aute s tým kufrom.

    Oba vyššie modely majú 3.6kW 230V, funkčné matrixy, plnú podporu Openpilot. A po COMMA_CON už release dostáva prvú podporu navigate on pilot
    https://blog.comma.ai/094release/

    Kandidát 3 - Tesla Model Y LR
    Som mal ako backup EV6 ak by mi povedali dodanie rok, kým som nezistil, že I6 viem vyskladať za dobrú cenu a je dostupný. Absencia matrix, 230V 3kW, .. Už je táto voľba skôr pasé. Dnes aj https://teslaclub.sk/node/87348?p=92002#post92002
    Toto video TMY LR z PL domov ma veľmi nepresvedčilo kvôli spotrebe. Porovnal som si to s mojou kalibráciou Nira v ABRP a to prišlo na prvý point s 35% a tam mu písalo 26%. EV6 RWD by s 61% prišlo. Ok ďalej nepokračujem...


    Máte ešte nejaké iné tipy na auto okolo 50-60 tis, ktoré by mohlo zapadnúť do mojich požiadaviek?
    Naposledy upravené nick81; 04-08-2023, 11:49.
  • MasterBlaster
    Junior Member
    • Jan 2022
    • 17
    •   

    #2
    Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
    Vyhovuje mi kvôli sídlisku kompaktnejší rozmer, ale Kia EV5 je zatiaľ len ako skica...
    A toto si videl?
    https://www.teslamagazin.sk/kia-ev5-...e-cena-sprava/

    Uvedená má byť o 3 týždne. Čiže ak ťa čas netlačí, ja by som ešte na tvojom mieste počkal cca do konca roka..

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Dik, toto som prehliadol.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Upustenim od 800V pôjde citeľne dole rýchlosť nabíjania. Asi nebude ani na tom čo dokáže vytlačiť Tesla zo 400V.
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    #3
    A co tak si pozicat I6 a skusit to spanie/rozlozenie, ked len to je otazka? Nohy v tej zadnej splyvavej casti by nemal byt problem zmestit...

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      i6 je zatial volba 2. Resp. ak som sa naskladal do Nira :-) Poziciavaju niekde na 24-48? Len len demo jazdu.
  • Kale
    Junior Member
    • Mar 2021
    • 15

    #4
    Preco I6 ano ale M3 nie? Pre mna by bola I6 jasna volba, ak by bola liftback. Uz si to na 100% nepamatam, ale zda sa mi, ze I6 nema rovnu podlahu po sklopeni sedaciek. Ked si spominal zle parkovanie s EV6, tak I6 moze byt kvoli dlzke este horsie, zalezi aky typ miest mate na sidlisku. Pri parkovani mojej I5 na sidlisku si casto vravim, ze dlhy wheelbase parada v interieri, ale otaca sa s tym na ** 😅

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      No hej, bude to ťažšie. Zúži sa mi počet možných parkovacích miest Rovnú plochu po sklopení nemá ani Niro. Treba vybrať sedák, potom ide do roviny. Prečo I6 áno a M3 nie - silná nabíjacia krivka v závere, 3.6kW zásuvka, matrixy, openpilot (ev6 majú v HQ,egmp je recommended).

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      S EV6 nemám problém parkovať hocikde. Aj podzemné garáže obchodných domov sú v pohode.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Tu máme značnú časť miest dosť úzkych a večer majitelia áut parku aj na čiarach, občas sa tam nevmestím ani z nirom. Napr. ak sú okolo mňa crossovery.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Úplne som zabudol... Pezinok. Moja chyba. Tam majú asi iné normy, ale máš pravdu veru.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1318
    •   

    #5
    Aj keď nick81 s jeho skúsenosťami je viac než kompetentný vybrať si to najvyhovujúcejšie auto a jeho otázky považujem za "rečnícke", určite túto tému čítajú aj iní, čo uvažujú čo teraz vybrať.

    A ako v Novom Bývaní na JOJ, z troch možností ja by som pridal tú štvrtú, podľa môjho názoru najlepšiu v súčasnosti na diaľkové cestovanie a aj cenovo najvýhodnejšiu. Teda ešte predtým, z tých troch hore by som si vybral Ioniq 6, lebo na diaľkové cestovanie nie je nič lepšie ako nízky sedan.

    A tá štvrtá, ktorá je v týchto dňoch dostupná ? Tesla mimo konfigurátora cez skladové vozidlá predáva aj Model 3 Long Range s WLTP 620 km. Je to v súčasnosti medzi 3/Y najlepší dojazd a je za cenu 40000€ aj s DPH, čím podlieza I6 Style o 15000€ a ponúka ešte lepšiu efektivitu a žiadne platené povinné prehliadky a návštevy servisu a samozrejme plnohodnotné OTA.

    Keďže na všetky moje "dlhé" trasy chodím na Model 3 a Model Y nechávam doma, nakoľko je asi o 10-15% menej efektívny, iné ako sedan by som neuvažoval. Aj spanie sa dá poriešiť, proste nohy má človek zastrčené v kufri. Model Y je lepšia voľba ako Ioniq 5 ale nie lepšia na diaľkové trasy ako Ioniq 6 - teda pre tých, čo nepotrebujú nabaliť pol domácnosti na dovolenku. A najlepšia voľba sa mi javí už spomínaný Model 3 Long Range (nie AWD), ktorý má plnú Premium výbavu ako AWD LongRange, veľkú baterku ako LongRange, len nemá predný motor a má skvelú cenu.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Viem a neviem vybrať... Už nemám taký prehľad v novinkách. Preto som tú tému nadhodil, čo by ste brali vy v tejto dobe.

      TM3 LR RWD za 40 s DPH. Cena super. Dávam si na zoznam. Tie matrixy sú tam ako? Už to aktivovali?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Este nie, zato za ten cas co tam su, odobrali prkovacie senzory

    • Kale
      Kale komentoval
      Upraviť komentár
      -12k ale tiez bez matrixov, ventilovanych sedaciek, HUD, otvaracej strechy, 360 kamery, carplay, ... a parkovacich senzorov 😅

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ventilovane sadacky nema Style ale az Premium, otvaracia strecha tiez nie je na skladovkach len cez konfigurator a zvlast priplatok neviem kedy, parkovacie senzory su riesene na Tesle cez kamery a celkom dobre, s tym CarPlay uz bezte vsetci do …, ak nahrada drbnutych infotainmentov dinosaurov je ako zachrana CarPlay tak chyba im ale na Tesle urcite nechyba, vsetko pekne prepracovane a priamo v infotainmente. Spominas vybau, ktora je za 63500€ v cenniku Ioniq6
      Ja si viem predstavit lepsie vyuzitie 20 litrov ako za ventilovane sedacky, otvaraciu strechu a vyssiu spotrebu.

    • Kale
      Kale komentoval
      Upraviť komentár
      moja chyba, zle som konfigurator pozrel a myslel, ze za 55 uz vie byt premiumka, takze to co je pre mna (subjektivne) velky rozdiel tam nie je

      https://youtu.be/o1g1okoQJEE?t=263 - neviem ci uz je toto fixed, ale u mna by to v prvej verzii na "celkom dobre" nepreslo

      mozno pouzivame ine appky. Tesla infotainment >> bezny vstavany infotainment, ale bez (pre mna dolezitych) integrovanych appiek za mna straca to co carplay riesi
      apple podcasts ani audible stale supported nie je a pustat si to cez bluetooth je asi tak hitech ako pouzivat hyundai navigaciu na hladanie nabijacky 😄 mapy tiez ak sa nemylim stale nemaju live info od vodicov o nebezpecenstvach na ceste
      tesla infotainment je ako iphone bez app storu. vstavane appky su paradne, pokial ti stacia len tie.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Streamovacie sluzby ma Tesla zabudovane.

    • Kale
      Kale komentoval
      Upraviť komentár
      Je tam uz Audible a Apple Podcasts? V Tesla dokumentacii to spomenute nevidim. Podcasty by sa este dali preniest do Spotify, aj ked je mi uplne proti srsti pouzivat na mobile inu aplikaciu kt. mi nevyhovuje len preto, ze Tesla inzinieri nieco neintegrovali, ale audioknihu si na Apple Music ani Spotify nekupim.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 - ak nutne potrebujes CarPlay tak toto je velmi dobry projekt, koduje to chalan z Polska, je to OpenSource, s tvojimi HW/SW znalostami s tym isto nebudes mat problem. Viem ze pripravuje aj nejaku integraciu so SEXY Buttons, takze potom tam pribudne mrte veci priamo do toho androidu.

      https://teslaandroid.com

      Co sa tyka toho TM3 LR, ja to tiez rozhodne odporucam. Dnes mam TM3 aj nove S, to je ale mimo cenovej kategorie (aj ked na dlhe cestovanie po pol roku jazdenia je pre mna uplne najlepsia volba). Kazdopadne TM3 je velmi zabavne auto s vybornou spotrebou a spat sa v nom tiez da.
  • Zurrona
    Junior Member
    • Jun 2023
    • 9

    #6
    Ja by som bral asi TM3 LR RWD.

    Komentár

    • PistaTT
      Member
      • Jun 2022
      • 132
      •   

      #7
      Len pre získanie ďalšieho uhla pohľadu by som skúsil cvičenie s nacenenim operatívneho lízingu (all inclusive so servisom, pneu, poistením) pre jednotlivé modely v užšom výbere u aspoň dvoch lízingových spoločnosti.

      Skúsenosti lizingoviek s dlhodobou prevádzkou ako aj hrubý odhad zostatkovej ceny môže napomôcť pri posudzovaní ekonomickej stránky prevádzky toho ktorého modelu.

      A teda by si asi našla priestor excel tabuľka s porovnávaní parametrov aby si si mohol rozhodnutie čo najviac objektivizovať.
      Vstupné náklady, náklady na prevádzku, odhadovaná výška predajnej ceny o X rokov, dojazd, spotreba, priestor, výbava... A každému parametru vieš dať inú váhu.

      V minulosti som si takto objektivizoval výber ICE auta. Pri voľbe ev6 pred rokom a pol nie, lebo som prakticky nemal z čoho vyberať (ioniq 5 možno) a ev6 som zvážil ako alternatívu k dieselovému autu.

      Dnes by som pre seba favorizoval ioniq 6 a ako alternatívu TM3, no musel by som si obidve autá vyskúšať aspoň na 24 hodín. Ak by som nebol s ani jedným z nich spokojnejší ako aktuálnou EV6, tak by som chcel EV6 LR RWD. Matrix by som pri EV6 neriešil ako nutné, ak ich teda face-lift neprinesie komplet prepracované. Svetlá sú jednou zo slabých stránok tohto auta a ani tie matrixy nie sú žiadna hitparáda. A vlastne voči EV6 by som ešte zvážil aj TMY. Predsalen Kia dosť zdražela a Tesla naopak. No EV6 a TMY by dnes pre mňa boli až druhou voľbou.

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 338
        •      

        #8
        Ak su pre teba matrixy jednym z nosnych kriterii, tak to sa s Koreou moc nepohnes. Ako mat ich maju, ale oproti europskym vyrobcom su to skor take velmi jednoduche lampasiky, ktore toho vela neprinasaju, a aj mnohe staticke full-LEDy mi casto pridu, ze svietia lepsie. Ale to su moje dojmy z EV6 2023, neviem ci chystaju na rocnik 2024 nejake vylepsenia. Osobne by som sa na tvoje dlhe cesty asi tiez rozhodoval medzi Ioniq 6 a TM3 LR, kazde ma svoje vyhody aj nevyhody. Ale dodacie lehoty vytuzeneho konfigu by na tom Ioniqu mohli siahat az k jednemu roku ak nebudes mat stastie, a zjavne to ma este detske choroby, ako sme uz citali aj tu na fore. Aj ked Tesla tiez nie je bez chyb 🙈 OpenPilot by mal byt udajne toto leto spojazdneny aj pre Teslu, ak uz nebol. Pripadne mozes pockat este na VW ID7 co sa z toho vykluje, karoseria ma dobry tvar, koncern ma dobre matrixy, a Milan sa inde hadal, ze to bude tento rok v predaji, tak mozno by to dodali aj skor ako Ioniq6. Cenovo to predpokladam bude nastavene ako konkurent Ioniqu. Ak trvas na nizkej kasni kvoli spotrebe tak ti doba velmi nepraje, vsetko sa robi v XL konfekcii.

        Pripadne neviem do akej miery si otvoreny Cine, na jesen 2023 by sa mal v EU zacat predavat BYD Seal, co je asi priamy konkurent I6 a TM3, a ma to snad vsetky tech vychytavky co su mozne, na vyssej urovni ako ti dvaja. Cenovo pojdu agresivne po krku TM3 takze to bude velmi zaujimavy kauf. Dokonca aj s LFP bateriou. Otazne zostane servisne zazemie ak sa ti nechce chodit do Viedne 😅

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Dík za reakciu. Zvážim mimo TM3 aj ID7 aj Seal. Pár noci som strávil s EV6 2022 aj VW matrixami. Som ok aj s tými 16 pixelmi. Resp. I6 má už viac. OP, nevedel som, že Tinkla maká aj na AP3 OP https://tinkla.us/t/model3y

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          To nie je dobra vizitka pre Teslu a jej Autopilot team, ze sa snazia dostat OpenPilot na nu. Keby nebolo treba, nerobili by to.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Tak v US si za FSD pýtajú 15 tis USD. To je už celkom dosť vs 2-3 tis za C3X+kable. Väčšine stačí obyčajný AP, ale ten je roky zanedbávaný, aby im ľudia platili vývoj FSD. Ak by základne AP chodilo ako OP, FSD by si nikto nekupoval. EDIT: otazka aj kolko to bude chodit. Kym sa na tom nezabije nejaky darca. Ked zasiahli po zavaziach na volante, toto tiez mozu casom odstavit.
          Naposledy upravené nick81; 05-08-2023, 07:10.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo ano, ID.7 prve kusy budu na jesen. Ale to je dost ine auto ako to, na com teraz Lubos jazdi. Dlhsie ako M3, celkovo velke a tiez nebude lacne.
          Mne k Lubosovi nejako pasuje prave ta EV6, lebo V2L a rychle nabijanie vyuzije na kazdom z jeho tripov.
          nick81 buduci tyzden natacam GTčko v Malackach, tak sa ti spytam a pripomeniem s tym MY2024.

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          "Zvážim mimo TM3 aj ID7 aj Seal." ? To sa vôbec nedá porovnávať - úplne iné typy.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #9
        Pôvodne zverejnené od 1fisker Pozrieť príspevky
        "Zvážim mimo TM3 aj ID7 aj Seal." ? To sa vôbec nedá porovnávať - úplne iné typy.
        Zvážiť, odskúšať snáď môžem. Ono aj tak je latka dosť vysoko. Včera som bol asi 9 hod na cestách v ČR z toho 3-4 hod. (brzda/accel) v zápchach. Niro+Sunnypilot išlo celé tie zápchy plne autonómne, bez zásahu, chytania volantu/pozerania dopredu. Ešte aj držalo záchranárskú uličku. A teraz vyberaj...

        ID.7 - zatiaľ nie, chýbajúci camp/utility režim, autonómne riadenie.
        Seal - Nikto to ešte nemá, nechcem byť test králik a potom si trieskať hlavu Tiež to nemusí byť CAMP mode pozitívne.

        Stále sa držím toho poradia EV6, IONIQ6, alebo potom keď ma Kórea naštve tak TM3/Y.
        Pri EV6 viem čo čakať. Dobre sa spí aj na predných sedačkách, plus sú ventilované, v noci sa ide s tými matrixami fajn, 230V 3.6kW. Za 650 eur (red panda, harness) si tam prenesiem Comma3. Aj keď sa dá s Teslou veľa ušetriť, neviem či chcem zrovna šetriť na týchto veciach.
        Naposledy upravené nick81; 06-08-2023, 15:39.

        Komentár


        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          1) ked sa fakt nevieš rozhodnút tak je to vlastne jedno
          2) tak nevyberaj hlavou ale srdcom

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          hudino 1, Čakám na špecifikáciu a ceny toho faceliftu - ešte cca necelé 2 týždne a bude to jasné. 2, "srdcom" to teda ťahá ku EV6. Ale stačí, keď zas zvýšia cenu, či povedia dodačku rok tak skončím asi na Tesle.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          nick81, ved kazdemu tu je jasne ze si do EV6, tak uz ju pozvi na kafe a bude to
          ked bude dodačka rok, prečo nezostaneš dlhšie pri Nire, ktoré je uplne dostačujúce

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          hudino Lebo už chcem (do polroka) meniť. Niro má už veľký nájazd, ešte môže niekomu poslúžiť. A nabijanie nebolo dostačujúce kvôli absencií predohrevu už pri kúpe. Čakať sa dá donekonečna, stále bude niečo nové a lepšie. Btw Highland ešte nie je k dispo?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Preco uprednostnujes, v podstate podla samotnych slov zastupcov koncernu H/K, zastaralu a nedotiahnutu EV6 oproti vyspelejsiemu Ioniqu6? Ioniq6 je plne OTA-ready, ma lepsie svetla, lepsi termo manazment, konecne doladeny cely 800V system a spotreba, a tym padom aj dojazd, je tiez uplne inde. Ako osobne mi pride EV6 krajsia a s praktickejsim kufrom, Ioniq6 vyzera (subjektivne) hnusne a kufor je vrcholne neprakticky, ale zaujimalo by ma, ci mas aj nejake “zakulisne” dovody. Lebo vzhlad asi nebude tvojim primarnym rozhodovacim kriteriom ked mas Niro (prepac 🙈 ), tak mi zostava len ten kufor. Ci prehliadam nieco?

          Len tak zo zaujimavosti.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo "staré" EV6 nechcem, ale facelift. MY24 zastaralejší ako Ioniq6 nebude, skôr ešte pochytí nejaké veci z EV9. To sa uvidí o pár dní, keď bude mať dealer špecku/ceny.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ok, som nevedel, ze tam maju byt az tak rozsiahle zmeny. V tom pripade sa necudujem ani trochu
      • dango
        Moderator
        Gold Member
        • Nov 2014
        • 698
        •   

        #10
        A taky <> Megane ten je asi vsetkym uplne mimo, ze? Jedine + je ta 22kW AC OBC

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Netvrdím, že je Etech zlé. Ale pre mňa meniť WLTP 455 za 450 nemá zmysel. Nie je veľa modelov v tej triede čo dajú 350k+ na diaľnici pri 130km/h.

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 No s tými 455 km WLTP, ktoré má technologicky 6 rokov staré Niro/Kona, sa bude aj dnes ťažko bojovať. Mám taký pocit, že práve niekde na tejto úrovni sa vývoj zastavil a stagnuje. Aspoň teda v tejto cenovej kategórii.
          Väčšiu batériu síce zrejme zoženieš no v menej efektívnom aute a teda na konci dňa si moc nepomôžeš. Ale bodaj by som sa mýlil.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          tommik Ani nie, sú aj o kus lepšie dojazdy a na cestách to vidno. Len žiaľ časť tradičných automobiliek stagnovala a zaspala dobu.

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 V tom prípade dobre pre teba.
          Aj tak to máš super, že napriek pomerne veľkému počtu kritérií máš z čoho vyberať. Ja mám na náhradníka Kony len 3 kritériá ale aj tak proste nie je z čoho. Reálne netto batérie aspoň 64 kWh, dĺžka auta do 4,20m a ideálne Ázia sú dnes nesplniteľné požiadavky na auto. Musím ešte asi počkať.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          tommik MG4 so 4287mm by nevoslo?

        • MasterBlaster
          MasterBlaster komentoval
          Upraviť komentár
          vyzera ze k povodnym dvom velkostiam aku v MG4 uz pribudla aj 77kW NMC verzia: https://ev-database.org/car/1973/MG-MG4-Electric-77-kWh
          tommik myslim ze aj nove Volvo EX30 by malo zodpovedat tvojim poziadavkam: https://ev-database.org/car/1910/Vol...ingle-Motor-ER

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja MasterBlaster Tá MG4 ale teda s 77kWh by už stále za zváženie. EX30 je pekné ale otázna bude reálna spotreba lebo 80% kilometrov mám na diaľnici a väčšie elektrické Volvá zatiaľ nič moc. Dík za tipy.

        • MasterBlaster
          MasterBlaster komentoval
          Upraviť komentár
          tommik spotreba bude isto lepsia aj na dialnici kedze EX-30 ma Cx na urovni 0,28, zatial co tie vacsie (X)C40 maju az 0,32.. navyse je EX-30 o 200kg lahsie
          Naposledy upravené MasterBlaster; 11-08-2023, 15:53.
      • hudino
        Member
        • Jul 2017
        • 37
        •   

        #11
        nick81 a nová Kona Electric?

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Tá neprechádza z tých istých dôvodov ako Niro EV 23.

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Nová Kona je rozmerovo ako staré e-Niro a navyše neprináša žiadne závratné novinky.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #12
        Uzatváram tému, teda môj výber. Už mám objednanú skladovku Hyundai Ioniq 6 Premium AWD, 18". Auto budem mať do 4 dní doma. Niro, ak má niekto záujem za fajn cenu, možný odpočet dph sa ozvite. Inak pôjde medzi blízkych. Voliteľne aj bez/s Comma3.

        Uvedomujem si, že každý má iné požiadavky a finančné limity (takisto).

        Som si vedomý, že tie moje sú pre väčšinu až prehnane choré (vanlife so spaním 5-10 dní v aute a pod nerobí asi nikto). Ale je pre mňa fakt dôležité, aby som 3-5 dní vedel vydržať prakticky nonstop len na predných sedačkách bez újmy na zdraví.

        Koho by zaujimalo, prečo som sa takto rozhodol. Vo finálnom výbere bol ten I6/EV6 24 alebo TM3/Y.
        Pôvodne som bol ok s I6 style RWD, lebo už aj to má matrix. A cez fleet by som mohol mať zľavu okolo 52 tis eur s DPH. Čiže celkom ok.
        Lenže style nebola v okolí skladom. 2024 EV6 stále v nedohladne. Dodačky na custom sú také, že I6 objednali teraz 2.8 a doručenie je na 1 kv. 24.
        Jediná možnosť je chytiť výbavy čo sú na lodi, alebo skladom. Tj. 0-2 mesiace dodanie.

        Testovaciu jazdu som mal v I6 AWD Premium s digitálnymi zrkadlami. Strávil som pár dní v TMY, aj EV6, ale takto dobrý feeling z interiéru som nemal ani z EV6 v plnej. To auto mi úplne sadlo. Tou chvíľou sa mi zatvorila voda nad Style a ochota mesiace čakať. AWD sa mi hodí na ľadové cesty v Škandinávií v zime. Čakal som do včera na EV6 2024. Špecifikácia stále nikde, aj keď už začala práve výroba. A potom som si uvedomil, že EV6 AWD žerie trochu viac a GTLINE výbavy sú len na 20". Tá má WLTP má skoro ako Niro.

        Tým pádom nebudem vymýšľať a beriem skladovku I6.

        TM3/TMY - ma zaujalo hlavne cenou. Aj keď ten ten I6 style s fleet má podobnú cenu a matrixy. Tesla - naviac bezkonkurenčný infotainment a SCH.

        Žiaľ ku premium výbave, tesla neponúka žiadnu alternatívu/príplatky. Tj.
        - matrix - hl.dôvod prečo nie. Ventilované poriešim v Tesle cez Ali, ale toto asi nie
        - nabíjanie za 18 min (predsa len 18 a 30 je rozdiel) - vadilo 30 min, keď sme testovali autá
        ​- výrazne lepší podvozok na naše rozbité cesty
        ​- V2L 3.6kW - chcem dosť
        - 360 st kamery - toto mi vôbec nevadí. Tesla to má tiež ok.
        - Bonusy - HUD - viem bez toho žiť, ale keď už je nepohrdnem.
        - Otvárateľná strecha, - netreba, ale keď je možnosť
        - Digitálne späťáky - dá prežiť. Mal som možnosť verziu bez, zapáčilo sa mi to
        - Ventilované / relaxačné sedačky - pre toto som tiež zamietol i6 style. Tie sedačlky sú to naj, na čo som dlhodobo sedel. Hlavne sa dajú dať do režimu kolísky, na spanie vpredu vynikajúce.
        - Plná podpora Comma3 s navigate on pilot. Ten navigate on pilot som išiel na nirovi s rodinou okresky z Dudiniec, absolútne spoľahlivé, nebrzdí premávku, čitateľné. Nejaké zásahy tam boli, ale v Nirovi to veľa nevie (ani blinkre).
        - 5 rokov záruka bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. To nemali písať
        Naposledy upravené nick81; 14-08-2023, 11:59.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Výborný výber, aj ja by som si tak vybral.Ioniq 6 v plnej výbave, keby som nemal rád Tesla infotainment a nerád ceny prehliadok v Hyundai servisoch.
          A navyše nespomínaš výhodu Ioniq 6 ťažnú silu 1600kg namiesto 1000kg u Tesla 3.

          Nová Tesla 3 bude bohužiaľ horšia ako súčasná, podľa uniknutých fotiek bude mať dokonca látkové dvere namiesto Alcantary. Takže facelift “Highland” pôjde ďalej šetrením výrobných nákladov na úkor užívateľského komfortu ako to robila Tesla doteraz (odstránenie dazdoveho senzora, odstranenie radaru, odstranenie parkovacich senzorov), takže aj ja asi skončím pri Ioniq 6, keď moju súčasnú potiahnem kilometrovo kúsok pred skončenie záruky.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Ťažné som úplne zabudol, nevyužijem to. Celkovo som zvažoval či tento typ karosérie. Ale na týždeň sa tam zbalíme, skrine v tom voziť nebudem. Vzadu mi príde, že aj vyššie osoby su celkom v pohode. Malo by to byť ok, na to čo potrebujem.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som spokojny s Tvojim vyberom, chcelo to sedan na Tvoje dlhe cesty a ten si si vybral a navyše od mojej oblubenej mimotesla znacky, takze drzim palce a zelam vela km na tripoch.

        • Pavol
          Pavol komentoval
          Upraviť komentár
          Gratulujem. Príď sa niekedy ukázať do Tatier.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Dobry vyber, aktualne asi jedno z najvyspelejsich EV na trhu. Ja by som ten dizajn asi nedal, ale to je subjektivna zalezitost, a zbytok auta je topka. Drzim palce nech ti to vyjde 👍
      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1998

        #13
        nick81 Gratulujem k vyberu a prajem vela km bez nehody. Pocuj ty mas momentalne KIA eNIRO a KIA charge a to su dve veci nezavislé na sebe, alebo KIA charge sa viaze nato, ze si majitel KIA eNIRO. Celkom ma zaujima, ze ci pri predaji KIA e NIROa auta musis automaticky zrusit aj sluzbu KIA charge, alebo ako to vlastne je? Lebo ked kupujes Hyundai Ioniq 6, tak asi prejdes na Charge myHyundai. Alebo ako to vlastne budes mat ty? Netusim ako mas zazmluvnene KIA charge. Mohol by si toto vysvetlit? Dik.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Ešte pls negratulujte, je to stále v procese. Snáď sa nič nepokazí.

          Neviem ako je to s KiaCharge. Nepotrebujem ju, mám tam do októbra Ionity Power balík. Potom to asi zruším.
          Výhodné Ionity budem mať cez inú spoločnosť. Hyundai My Charge bude len do počtu

          DCS registruješ cez VIN. A myslím, že dango prešla registrácia KiaCharge aj s VIN jeho ICE od KIA. Ak si dobre pamätám.
          A VIN .... je na nete v inz.veľa Jedno či si dáš potom KiaCharge, Hyndai, WeCharge, Bmw charging. Ak ti zožerie VIN, dáš súkr alebo firemné údaje a platiš paušaly čo chceš u koho chceš :-D
          Naposledy upravené nick81; 15-08-2023, 05:21.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Otázkou je či zožerie druhú registráciu na tvoje vin ak by si auto o týždeň posunul niekomu ďalšiemu

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT Skúsil som z mojej 2009 Ceed Diesel, a nič. Tak inzeráty, nejaký hybrid nič, PHEV sa chytil. Treba si možno nájsť nejaký novší hybrid, čo vezme a kde je 0 šanca, že ho bude nabíjať. V najhoršom to zrušia Ale KiaCharge je ok už len na LIDL, skúsil by som iných prémiovejších členov DCS s lepšími tarifami :-D

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          A druhú registráciu na tvoje VIN z Nitra si neskúšal?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT Nie.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Pred rokom sa este dalo na hocijaky KIA VIN aj cisteho benzinaku. A takych je teda po svete miliony. Teraz to uz zjavne obmedzili na PHEV + EV, ale taktiez by sa s tym dalo vybabrat. Nie kazdy majitel PHEV/EV potrebuje KiaCharge
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #14
        Pôvodne zverejnené od Wilo Pozrieť príspevky
        Dobry vyber, aktualne asi jedno z najvyspelejsich EV na trhu. Ja by som ten dizajn asi nedal, ale to je subjektivna zalezitost, a zbytok auta je topka. Drzim palce nech ti to vyjde 👍
        Wilo Ja som na škaredené autá Alebo keď si dnu je to jedno ako vyzerá zvonka

        Snáď to vyjde (ešte sa to môže pokaziť) a bude kopec nových meraní.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          možno po facelifte trochu skoriguju ten dvojnasobny zadny spojler a bude to lepšie, tohovie

          alebo treba chodiť tak rýchlo, aby dizajn bolo to posledné, čo by si okoloidúi všímali

        • Kale
          Kale komentoval
          Upraviť komentár
          mne sa ten zadok paci, je to take baby porsche

          https://www.luxuscars.sk/content/upl...-classic-3.jpg

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Paci sa Ti dvojita brada alebo jedna brada na cloveku ? Aj Porsche ma jeden spoiler, nie dva. Zadok novej Kony je nieco podobne, ako keby viac zacali pouzivat korejsky dizajn namiesto europskejsiehomako v minulych modeloch. Ale vlastnosti auta a parametre vyvazia tento subjektivny dizajnovy prehresok / prekombinovanost.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #15
        Pôvodne zverejnené od Kale Pozrieť príspevky
        mne sa ten zadok paci, je to take baby porsche
        Tie myšlienkové pochody... Taký tvar auta ako I6 nechcem, preferujem EV6 max. TMY. Farbu tmavú nejakú gray, interiér tmavý, digitálne - načo?, strecha - nevyužijem, HUD zbytočnosť. Niro som tiež nechcel Silver Vlastne ani Niro som nechcel, páčila sa mi Kona.

        Cvak pár dní ... úplne iné auto. A páči sa ti aké je ... Nemenil by som na ňom nič. Tie isté feelingy ako pri Nirovi. :-)

        Hlavne Niro aj toto do 4-5 dní doma. Zbláznil by som, ak by som mal čakať 6-8 mesiacov.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	181
Veľkosť:1.022,9 KB
ID:	92263

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Biele so svetlym interierom? Tak to ho od teba asi nekupim az ho budes predavat, nezvyknem sa takto zlaznit. No I6 sa mi pozdava a nadejam sa ze vykoumas ako odstranit to trvalo nevypnutelne kvakanie prekrocenia predpisanej rychlosti, okrem inych veci ...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Nebude na predaj S týmto dožijem.. bez obličky, kým to splatím

          Kvákanie prekročenia po update ICCU je vraj much better. Inak má jurajsun problém :-DDD Dal som si rovno upgradnúť podľa jeho auta.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Tak snáď problém mať nebudeš :-) , ináč po update ICCU veľmi odladené auto

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          jurajsun Uvidíme ešte ako sa vysporiada s pípaniami Comma 3X. Pri Nirovi to komplet vypne stock pípanie prekročenia čiary, ktoré sa trvalo vypnúť nedalo.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Vidim, ze Karireal, dobry dealer, aj ja som tam kupil zo päť EV-čiek.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Je to také najbližšie. Autopolis má na Račianskej len predaj (aspoň podľa mapy). Bory a Petržalka mi je dosť od ruky. A tu v Karireal sa viem zabaviť v Avione na hodiny.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          “zabavit v Avione” - chvalil som dealera ako predajcu, ale servis som tam nerobil, to som chodil do Autopola, schvalne sa potom pred servisom opytaj na ceny, boli nasobne vacsie za EV, mozno uz sa zlepsili ale rozdiely boli znacne
      Pracuje...
      X