Aký EV by ste si kúpili vy v tomto čase? Idem NIRO 20 posunúť niekam ďalej, kým ešte môže slušne poslúžiť ďalšiemu majiteľovi.
Tak nejako som dúfal, že Kia NIRO EV 23 viac vylepší a hlavne v oblasti nabíjania nebude 4-5 rokov dozadu. Vyhovuje mi kvôli sídlisku kompaktnejší rozmer, ale Kia EV5 je zatiaľ len ako skica.
Idem si teda vybrať z existujúcej ponuky.
Požiadavky
Kandidát 1 - KIA EV6 RWD 2024 facelift
Pomaly sa má objaviť u dealerov špecifikácia a cena faceliftu. Specs nie sú ešte nikde, tak ak vezmem súčasnú... Spotreba RWD je dosť podobná Nirovi, v zime trochu viac žerie HVAC, ale inak to prejde ešte ďalej (77klWh). Veľká výhoda je veľmi silná nab.krivka aj vo vysokých percentách čo umožňuje robiť slušne veľké skoky pri diaľkach. Nevýhoda je celkom vysoká cena, lebo na earth treba priplatiť packy, ak chcem matrixy a už to ide cez 60 tis. Ďalšia mega nevýhoda je dodačka, ktorá bude min pol rok, ale kľudne aj rok.
Tu čakám len aké inovácie prinesie facelift. Či to bude za to stáť.
Kandidát 2 - Hyundai IONIQ6
Pôvodne som sa I6 vzdal, to auto je moc výrazne a skôr som chcel takú šedú myš. Ale ukecáva ma cena a skladová dostupnosť, ktorá je pri RWD okolo 55 tis s výbavou čo akceptujem. A s fleet pôjdem ešte nižšie. Výhody ako EV6, a nezanedbateľná je diaľničný dojazd. Nevýhoda tvar karosérie a kufor. Ale toto veľmi nie je problém, aj na dofču sa balíme dosť minimalisticky. Otázka, aké by bolo spanie v aute s tým kufrom.
Oba vyššie modely majú 3.6kW 230V, funkčné matrixy, plnú podporu Openpilot. A po COMMA_CON už release dostáva prvú podporu navigate on pilot
https://blog.comma.ai/094release/
Kandidát 3 - Tesla Model Y LR
Som mal ako backup EV6 ak by mi povedali dodanie rok, kým som nezistil, že I6 viem vyskladať za dobrú cenu a je dostupný. Absencia matrix, 230V 3kW, .. Už je táto voľba skôr pasé. Dnes aj https://teslaclub.sk/node/87348?p=92002#post92002
Toto video TMY LR z PL domov ma veľmi nepresvedčilo kvôli spotrebe. Porovnal som si to s mojou kalibráciou Nira v ABRP a to prišlo na prvý point s 35% a tam mu písalo 26%. EV6 RWD by s 61% prišlo. Ok ďalej nepokračujem...
Máte ešte nejaké iné tipy na auto okolo 50-60 tis, ktoré by mohlo zapadnúť do mojich požiadaviek?
Tak nejako som dúfal, že Kia NIRO EV 23 viac vylepší a hlavne v oblasti nabíjania nebude 4-5 rokov dozadu. Vyhovuje mi kvôli sídlisku kompaktnejší rozmer, ale Kia EV5 je zatiaľ len ako skica.
Idem si teda vybrať z existujúcej ponuky.
Požiadavky
- Efektivita aspoň ako e-Niro
- 75kW+ aku, tým pádom od Nira vyšší dojazd. Na diaľnici potrebuje pri 130kmh 300km+ skoky.
- 2kW+ 230V zásuvka mi chýba na roadtripoch
- Nabíjanie pod 25 min (10-80%)
- Spoľahlivý pilot, alebo aspoň podpora Comma Openpilot
- Matrix svetlomety
- Podpora utility/camp mode na spanie v aute
- AWD, nie je nutné. Ale min. snow mode tam musí byť.
Kandidát 1 - KIA EV6 RWD 2024 facelift
Pomaly sa má objaviť u dealerov špecifikácia a cena faceliftu. Specs nie sú ešte nikde, tak ak vezmem súčasnú... Spotreba RWD je dosť podobná Nirovi, v zime trochu viac žerie HVAC, ale inak to prejde ešte ďalej (77klWh). Veľká výhoda je veľmi silná nab.krivka aj vo vysokých percentách čo umožňuje robiť slušne veľké skoky pri diaľkach. Nevýhoda je celkom vysoká cena, lebo na earth treba priplatiť packy, ak chcem matrixy a už to ide cez 60 tis. Ďalšia mega nevýhoda je dodačka, ktorá bude min pol rok, ale kľudne aj rok.
Tu čakám len aké inovácie prinesie facelift. Či to bude za to stáť.
Kandidát 2 - Hyundai IONIQ6
Pôvodne som sa I6 vzdal, to auto je moc výrazne a skôr som chcel takú šedú myš. Ale ukecáva ma cena a skladová dostupnosť, ktorá je pri RWD okolo 55 tis s výbavou čo akceptujem. A s fleet pôjdem ešte nižšie. Výhody ako EV6, a nezanedbateľná je diaľničný dojazd. Nevýhoda tvar karosérie a kufor. Ale toto veľmi nie je problém, aj na dofču sa balíme dosť minimalisticky. Otázka, aké by bolo spanie v aute s tým kufrom.
Oba vyššie modely majú 3.6kW 230V, funkčné matrixy, plnú podporu Openpilot. A po COMMA_CON už release dostáva prvú podporu navigate on pilot
https://blog.comma.ai/094release/
Kandidát 3 - Tesla Model Y LR
Som mal ako backup EV6 ak by mi povedali dodanie rok, kým som nezistil, že I6 viem vyskladať za dobrú cenu a je dostupný. Absencia matrix, 230V 3kW, .. Už je táto voľba skôr pasé. Dnes aj https://teslaclub.sk/node/87348?p=92002#post92002
Toto video TMY LR z PL domov ma veľmi nepresvedčilo kvôli spotrebe. Porovnal som si to s mojou kalibráciou Nira v ABRP a to prišlo na prvý point s 35% a tam mu písalo 26%. EV6 RWD by s 61% prišlo. Ok ďalej nepokračujem...
Máte ešte nejaké iné tipy na auto okolo 50-60 tis, ktoré by mohlo zapadnúť do mojich požiadaviek?
Komentár