Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Model Y

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • kayle
    Member
    • Nov 2017
    • 61

    #31
    Munro & associates idú rozobrať model Y (firma špecializujúca sa na analýzu vozidiel)
    Prvé video už je k videniu na:
    https://munrolive.com/munrolive
    Zatiaľ len "Fit & Finish", čiže pozerali ako to je poskladané. Či diely lícujú a špáry sú rovnaké. Neskôr pribudnú ďalšie zo samotného rozoberania.

    Som fakt zvedavý na ich vyjadrenia, čo prídu ak pôjdu hlbšie. Pri model 3 na začiatku neboli spokojný, ako to je poskladané, kritizovali veľa dielov karosérie a zbytočné časti. Ale ako prišli na elektroniku/batérie/motor z kritika sa stal veľký "chváliteľ".
    V jednom rozhovore kde bol som videl/počul, ako hovoril kde má Tesla slabiny (išlo o nejaké automotive postupy a ak nájdem video, hodím link) a že ak by toto Tesla spravila tak ako treba, ostatné automobilky by mali veľký problém. Našťastie pre ne to Tesla "nezvládla" na 100%.

    Komentár

    • kayle
      Member
      • Nov 2017
      • 61

      #32
      Tak už sa dočkali aj ťažného priamo z výroby https://twitter.com/Microfrost_/stat...16707471732737

      Komentár

      • nemo
        Member
        • Oct 2015
        • 451
        •      

        #33
        Model Y pre nas az z tejto fabriky:

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Impressive! To kedy stihli Nemci vsetko vyhrabat a premiesnit...

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Ide im to rychlejsie, ako u nas cesta okolo Ivanky. To sa musi uznat

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ani mi nehovor... Videl si dnes v denníku N ako idu otvoriť D4? Tak, že z D1 na D4 pôjdu auta cez Triblavinu a starú seneckú okolo Metra. A pri križovatke pripájača Triblaviny na starú senecku bude další semafor. BINGOOO. A to až dovtedy kým ti debili z NDS nepostavia križovatku D1/D4 čo ma byt za rok, cize reálne za 3 lebo ešte ani stavebné povolenia nemajú.
          My sa z Ivanky dostaneme do mesta asi len vrtuľníkom.
          Tu D4 nam bol čert dlžný.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          Ako to že nesledujete https://twitter.com/Gf4Tesla ?!
          Sú tam pravidelne videá a fotky ako postupujú.

          @dango: to nie je fér porovnávanie, všetko je rýchlejšie ako stavba ciest u nás. Jediná výnimka je asi len to nové letisko v/pri Berlíne.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          kayle Nemám twitter.. Ale dá sa prihlásiť odber do photos.google... Každú pridanú foto to notifikuje
          https://photos.google.com/share/AF1Q...VxdFBYR3Jrc0Vn
      • patapuf
        Junior Member
        • Jun 2016
        • 22

        #34
        Dobrý deň prajem. Vie mi niekto z vás povedať, či bude po spustení výroby a dodávok modelu Y v Nemecku otvorený aj showroom na Slovensku a teda aj možnosť vyzdvihnutia na Slovensku? Alebo sa nič také neplánuje? A ešte by som rád vedel, či nie je v pláne pre model Y vo výbave aj HUD (alebo tam je?). Vzhľadom na usporiadanie palubnej dosky a "prístrojov" (tabletu) by sa to priam ponúkalo. Inak mi príde tento model naozaj takmer dokonalý. Len keby ten dojazd bol aspoň tých 550-600 km v normálnej prevádzke (či už v zime, alebo v lete, s kúrením, či chladením, max. dovolené rýchlosti, 4 ľudia v aute, atd.). :-)

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Môzem sa opýtať načo je ti dojazd 550 km? Tá mantra veľkého dojazdu je totižto chiméra ktorú všetci naháňajú a potrebuje ju skutočne 10% ľudí.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Netreba vobec 600, 700, 800 km dojazd. Na to bezne pouzivanie to staci a treba si este predstavit, ze auto sa nenabija na 100% ale na 80-90% aby si baterka udrzala zivotnost.

          Heads up display (ak si to myslel) vobec nie ne treba. Clovek si na okamzite zvykne. Model Y je to iste vo Model 3 a tam je to vsetko fajn. Urcite sa da ist na auto potom pozriet do Viedne a tam sa urcite bude dat aj kupit a prebrat uz ked bude cas.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          v zime na dialnici 130-kou bude mať Y LR pod 300 km dojazd, čo je úplne dostatočné

          každých 200 km zastaviť na 20 minút na cikpauzu na nejakej Ionity alebo superchargeri a dobíjať do polovičky baterky 250kW výkonom, je príjemný oddych a natiahnutie sa

          na 600 km by si musel voziť minimálne 170 kWh baterku, ktorá zvýši nielen dojazd, ale aj hmotnosť a spotrebu auta

        • patapuf
          patapuf komentoval
          Upraviť komentár
          Viem, že niekto bude radšej ak bude rýchle nabíjanie, to tiež uvítam, ale ja preferujem veľký dojazd a je úplne jedno z akého dôvodu. Tak to proste je. Každý proste hľadá niečo iné. Elektromobily ako také (nielen Tesla), ma fascinujú. A čo sa týka konkrétne modelu Y, tak tam je úžasná tá strohosť a jednoduchosť interiéru. Ale chýba tam ten HUD. Inak super. Tesly sú výkonné autá, to netreba ani spomínať, vieme to všetci, ale u mňa je proste veľmi dôležitý dojazd, chiméra-nechiméra. A vedel by si mi odpovedať aj na tú otázku ohľadom showroomu a HUD?

        • patapuf
          patapuf komentoval
          Upraviť komentár
          Chlapi prepáčte, prečítal som si len koment od pána Jiri GranPa. Tak som odpísal len na neho. No jasné, má to svoju logiku. Len ja radšej jazdím, keď už dlhšiu trasu, tak na menej úsekov, ale dlhých.. Nemám rád časté zastávky. :-)

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Hud by som ako problem nevidel. Pre TM3 su rozne projekty.. Napr. https://www.hautopart.com/product/mo...ad-up-display/

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          patapuf velky dojazd znamena okrem toho co vymenoval Miroslav Rojko aj vyssiu cenu. Zvysena hmotnost zhorsi jazdne vlastnosti, zatazi viac komponenty auta a zvysena spotreba zhorsi ekonomiku pouzivania. 200 az 250km dojazdu pri kazdom pocasi dialnicnou rychlostou pri vyuziti baterie v rozsahu 80 - 20% SoC povazujem v dnesnej dobe za optimum. Aj ked by boli v buducnosti lacnejsie, lahsie a menej objemne baterie, maximalny dojazd 300km za vyssieuvedenych podmienok bude bohate postacovat 95% pouzivatelov. Tych 5% co chcu urobit viac ako 600km dialnicnou rychlostou na jeden posed nech si necha dizla.

        • patapuf
          patapuf komentoval
          Upraviť komentár
          Ďakujem vám všetkým za odpovede. Ten dízel by nebol zlý, ale už to nie je ono. Elektromobil je kľud, pokoj, jednoduchosť (relatívna), ... . Prajem vám mnoho pohodových km.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja tych 550-600km chapem .. teda tak 800wltp by bol optimum .. :-) V panelaku nemam ako nabit, v meste tiez nic. Isiel som napr. po rodinu na otocku PK-orava a zobrat domov. Tym ze nebol cas, startoval som ~50% soc. Nemam problem cakat na nabke. Ale decka/zenu to jednoducho nebavi niekde cakat. A s Teslou alebo bez,, aj tak by som musel na 50kW nabijat. Ak sa krizia tieto faktory panelak/rodina/dialnice ma co najvacsi dojazd vyznam. Ine je to mat kde nabit (dom/ac/dc v meste), alebo ist sam, atd.. . Plus to ako to v zime padne.. vacsinou sa EV svet vykresluje prilis optimisticky, trvrdu realitu clovek zisti az ked ma auto . Na druhu stranu.. diesel uz nikdy.. Je mi jasne ze s tymi baterkami co teraz su na trhu by to bola velmi draha dan za taky dojazd. Takze treba robit kompromisy...

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Musim zopakovat, ze obdivujem ludi co maju elektromobil ale nemozu nabijat doma. Povazujem sa za oddaneho zastancu elektromobility, no neviem, ci by som nim bol, keby som nemohol nabijat doma a na vecsine miest kam pravidelne chodim. Nase dva male mestske elektromobily mame uz takmer dva roky, no inde ako doma sa nabijali len raz, ked som bol na nich otestovat ci im funguje DC nabijanie.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          jux Nevedel som do coho idem. Dark side of EV's mi nikto nepovedal :-). Ale ten LR dojazd velmi pomaha. vacsinu casu je to bez ombedzeni.. Mat pri bytovke AC, tak tych 450-550wltp staci uplne aj pre panelaky.
          Naposledy upravené nick81; 21-07-2020, 20:42.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa 550km potrebujes, aby si z vychodu do BA dosiel na jeden zatah v zime v lete, tam nabijes a ides spat. 500-600km po dialnici sa da v pohode zvladnut bez nutnej prestavky pre sofera. Tak preto

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Velky dojazd nie je nutny ale je fajn ho mat. Osobne vnimam pri aktualnej generacii EV ako najdolezitejsi faktor prave rychlost nabijania. A zaroven aj najvacsie negativum. Ak by full nabijanie trvalo 5 minut tak by stratil argument s dlhym dojazdom uplne zmysel. Problem je ze tu mame vacsinou 50kW nabijacky ktore nie vzdy idu tych 50kW. A ked sa aj najde nejaka UFC tak zas ma vacsina vyrobcov vykon nabijania obmedzeny na 50-100kW takze tam vodic proste tych 40 minut stravi. A to pri cestovani s detmi nie je vzdy super... klobuk dole pred Audi ze sa neskrabali na vajcach ako ostatni a hodili do eTronu poriadnu nabijacku a tiez Teslou ze tlacia rychlejsie SC a TM3 zvladne 200kW. Ako uz aj Bjorn dokazal - mat efektivne auto je super ale v konecnom dosledku cela rychlost cestovania aj tak zavisi len na rychlosti akou nabijem, bez ohladu ci mam spotrebu 200Wh/km alebo 300Wh/km.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Poznam par ludi, co denne najazdia aj viac ako 500km, niektori z nich su panelakovci a ozaj nemaju cas travit 2h denne na nabijacke (pripadne 2x30min=1h na UFC / Tesla SC)

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Taur - ak to skutočne musíš robiť tak máš moju úprimnú sústrasť .
          Je strašná škoda že súčasný človek musí tráviť život v aute aby zarobil na chleba. Bol som tiež taký pred 20 rokmi. Po 50 zistí že život je v riti a do dôchodku ďaleko.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Ja nie,ale iny ano, preto chapem tu vseobecnu potrebu dojazdu okolo 600km. A vcelku s tym suhlasim. Tie 4h v kuse sa da tahat aj pohodlne aj bezpecne, ak sa clovek ponahla. Po 4h je prestavka uz ziaduca a preto vacsi dojazd ako 600km by som ani neschvaloval aby boli nuteny soferi k prestavkam. Kluden si mozu zdriemnut pocas nabijania a ist dalej oddychnuty. Minule som hodil rec s jednym pri nabke,ktory vraj bezne taha 1200km v kuse 10h bez prestavky. To nepovazujem za bezpecne. EV by ho donutilo k prestavke/oddychu.

        • dzodzo
          dzodzo komentoval
          Upraviť komentár
          pockame si na battery day, mozno uz maju v rukave nejaku baterku co bude mat polovicnu hmotnost a teda mozu 2x dvihnut dojazd, v poslednych rokoch do toho vyvoja baterii valia prachy vsetky velke firmy, takze co nie je, moze byt

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          battery day bude skôr o výbere baterky, nie niečo prevratné 2x hustata ako píšeš

          budú mať že vraj viac druhov batérií - jedna menej hustá ale s rýchlejším nabíjaním, druhá viac hustá (asi o 20% ako teraz) na dlhý dojazd ale s pomalším nabíjaním, nebude to nič prevratné, je to stále len mánia na zvýšenie ceny akcií

        • dzodzo
          dzodzo komentoval
          Upraviť komentár
          ako tie lifepo co chcu davat do cinskych tesiel?
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1456
        •   

        #35
        Predpokladám, že sa tu nenájde nejaký jasnovidec, ktorý bz dokázal predpovedať, kedy sa reálne začne predávať Y v EÚ.

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Skor ako 2021 oficialne nie.

        • patapuf
          patapuf komentoval
          Upraviť komentár
          Myslím, že by to malo byť po dostavaní fabriky pri Berlíne. Pre Európu by mali Y vyrábať práve v tejto fabrike. Ale či sú to oficiálne informácie, tak to netuším. Mám to myslím z tohto fóra.

        • Vrso
          Vrso komentoval
          Upraviť komentár
          Spustenie vyroby TMY v Giga Berlin planuju v juli 2021, co bude start predaja TMY v EU. Giga factory uz Tesla vie stavat celkom rychlo a Nemci ako narod su presni. Tak verim, ze slubeny termin dodrzia

        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          Leto 2021 je realisticke. No do “other europe” sa TMY dostane tak rok po tom ako pojde na zapadne trhy.
      • drobco
        Member
        • Oct 2014
        • 64

        #36
        Fisker tu máš niečo bližšie k Tesla Y. https://www.mojelektromobil.sk/tesla...homologizacia/

        Komentár


        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          ale ale ale... https://twitter.com/fly4dat/status/1292922770083520512 veď to je len pár dní čo v TSLAQ prebudila pochybnosti zatiaľ neexistujúca homologácie. A čo sa deje, keď sa nič nedeje.
          Mimochodom, táto istá osoba pred začiatkom predaja model3 v EU tiež riešila neexistujúcu homologáciu a aký problém Tesla bude mať. Spoiler alert! Homologáciu dostali a problém sa nekonal.
      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 262
        •   

        #37
        Tesla uz predava aj kabriolety 🙈 pocas jazdy od dilera udajne odletela na uplne novej TMY cela strecha. Dalsi dovod nikdy nekupovat uplne nove auto a pockat aspon rok nech vyzehlia problemy
        It looks like Tesla is still having some quality control issues with the Model Y as the roof of a brand new electric SUV supposedly fell right off — turning it into a convertible. As we reported a few months after Tesla started delivering the Model Y, the automaker was having some major quality issues. […]
        Naposledy upravené Wilo; 06-10-2020, 08:08.

        Komentár


        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          > Dalsi dovod nikdy nekupovat uplne nove auto a pockat aspon rok nech vyzehlia problemy

          Neviem ci ma zmysel vyvodzovat taketo zavery na zaklade jednej odletenej strechy. Ak ich bude viac, tak to bude ine.

          Mimochodom, bez tej strechy to vyzera celkom dobre. Len je to neprakticke .

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som pracoval pre KIA a Volkswagen pre výrobné závody, keby si vedel to čo ja, tie autá by si si v živote nekúpil. Táto odletená strecha je slabá káva oproti tomu čo som videl a zažil u týchto značiek.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          head to je zaver podlozeny historiou. Si pozri akekolvek ine auta. Polestar 2 sa im samovolne vypina pocas jazdy. VW ID.3 ma stale nedoladeny sw a vyhadzuje random chyby a vypina veci. Volvo XC90 pravidelne komplet zhasinalo pocas jazdy. Ioniq mal problem so zamkom nabijania a nechcel odomknut kabel. TM3 malo zatekanie do kufra, odpadavajuci zadny naraznik, zle zlicovanie. Lamborghini na volnobehu pravidelne vzblklo lebo tam bolo prilis vela nespaleneho benzinu a museli upravovat mapy aby sa to nestavalo. Focus RS mal problem s cerpadlom a unikom chladiacej kvapaliny a vela ludo uvarilo motor. eTron ma na YouTube uz tolko videi ohladne kvality a problemov ze uz asi tromfol aj Teslu. Atd atd atd. To nie su nahodne epizody ale dokola sa opakujuce problemy novych aut. Proste kupit auto v prvom roku zivotneho cyklu je vzdy riziko. Majitel je beta-tester aj kontrolor kvality a vzdy sa oplati radsej rok pockat nech prebehnu vsetky zvolavacky a nech sa vsetko vyzehli. A je uplne jedno ci mas Teslu, BMW, Hondu alebo Kiu

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Stale sa to nestava vsetkym autam z prveho roku. Mozno tam je vacsia sanca, ze sa nieco pokazi, ale od toho je zaruka. Niekomu to nevadi a radsej jazdi o rok skorej na aute, ktore chce.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Zaruka to riesi ano... a potom ten majitel sice jazdi o rok skor ale na nahradnom vozidle servisu Ale vsak kazdemu podla gusta, ja mam radsej bezproblemovu prevadzku ked servis nevidim. Aj 2 hodiny v servise je strata casu.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          No na electrek z princípu neklikám, ale čo som inde zahliadol. Bolo nejaké asi 3s video, kde malo malo byť za jazdy žiadne sklo (čo zdá sa aj bolo) a ešte bolo foto strechy auta, kde boli asi len dve farby. Biela a ešte bielejšia.
          Trocha divné, no.
          I keď asi nie nemožné. Tiež mi skúsenosť vraví, ak kúpim KIU made in SK, riadne by som si ju obzrel. A zas aj od inej osoby som počul podobný názor ako píše JozkoPucik
          Skrátka treba len dúfať, že ten naozaj nepodarený kus vychytá niekto iný
      • G1DE0N
        Junior Member
        • Dec 2019
        • 16
        • marcel26622

        #38
        Myslite, ze pre europsky trh dorobia do kufra roletku/plato? Pride mi to dost nebezpecne v pripade nehody aby v kabine lietali veci z kufra, napr lyziarky

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          ja som bol lyžovať pred vianocami a tušil som, že to bude 1. a poslednýkrát túto sezónu..., takže lyžiarky sa už voziť nebudú, iba žeby skialp?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          tiež som stihol pred vianocami ale lyžiarky (snowboard boty) vozíme aj naďalej, komu sa nelení, vyšlape svah a po krásnom prázdnom svahu s prašanom si zajazdí
      Pracuje...
      X