Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Model Y

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • kayle
    Member
    • Nov 2017
    • 57

    #31
    Munro & associates idú rozobrať model Y (firma špecializujúca sa na analýzu vozidiel)
    Prvé video už je k videniu na:
    https://munrolive.com/munrolive
    Zatiaľ len "Fit & Finish", čiže pozerali ako to je poskladané. Či diely lícujú a špáry sú rovnaké. Neskôr pribudnú ďalšie zo samotného rozoberania.

    Som fakt zvedavý na ich vyjadrenia, čo prídu ak pôjdu hlbšie. Pri model 3 na začiatku neboli spokojný, ako to je poskladané, kritizovali veľa dielov karosérie a zbytočné časti. Ale ako prišli na elektroniku/batérie/motor z kritika sa stal veľký "chváliteľ".
    V jednom rozhovore kde bol som videl/počul, ako hovoril kde má Tesla slabiny (išlo o nejaké automotive postupy a ak nájdem video, hodím link) a že ak by toto Tesla spravila tak ako treba, ostatné automobilky by mali veľký problém. Našťastie pre ne to Tesla "nezvládla" na 100%.

    Komentár

    • kayle
      Member
      • Nov 2017
      • 57

      #32
      Tak už sa dočkali aj ťažného priamo z výroby https://twitter.com/Microfrost_/stat...16707471732737

      Komentár

      • nemo
        Senior Member
        • Oct 2015
        • 562
        •   

        #33
        Model Y pre nas az z tejto fabriky:

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Impressive! To kedy stihli Nemci vsetko vyhrabat a premiesnit...

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Ide im to rychlejsie, ako u nas cesta okolo Ivanky. To sa musi uznat

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ani mi nehovor... Videl si dnes v denníku N ako idu otvoriť D4? Tak, že z D1 na D4 pôjdu auta cez Triblavinu a starú seneckú okolo Metra. A pri križovatke pripájača Triblaviny na starú senecku bude další semafor. BINGOOO. A to až dovtedy kým ti debili z NDS nepostavia križovatku D1/D4 čo ma byt za rok, cize reálne za 3 lebo ešte ani stavebné povolenia nemajú.
          My sa z Ivanky dostaneme do mesta asi len vrtuľníkom.
          Tu D4 nam bol čert dlžný.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          Ako to že nesledujete https://twitter.com/Gf4Tesla ?!
          Sú tam pravidelne videá a fotky ako postupujú.

          @dango: to nie je fér porovnávanie, všetko je rýchlejšie ako stavba ciest u nás. Jediná výnimka je asi len to nové letisko v/pri Berlíne.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          kayle Nemám twitter.. Ale dá sa prihlásiť odber do photos.google... Každú pridanú foto to notifikuje
          https://photos.google.com/share/AF1Q...VxdFBYR3Jrc0Vn
      • patapuf
        Member
        • Jun 2016
        • 35

        #34
        Dobrý deň prajem. Vie mi niekto z vás povedať, či bude po spustení výroby a dodávok modelu Y v Nemecku otvorený aj showroom na Slovensku a teda aj možnosť vyzdvihnutia na Slovensku? Alebo sa nič také neplánuje? A ešte by som rád vedel, či nie je v pláne pre model Y vo výbave aj HUD (alebo tam je?). Vzhľadom na usporiadanie palubnej dosky a "prístrojov" (tabletu) by sa to priam ponúkalo. Inak mi príde tento model naozaj takmer dokonalý. Len keby ten dojazd bol aspoň tých 550-600 km v normálnej prevádzke (či už v zime, alebo v lete, s kúrením, či chladením, max. dovolené rýchlosti, 4 ľudia v aute, atd.). :-)

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Môzem sa opýtať načo je ti dojazd 550 km? Tá mantra veľkého dojazdu je totižto chiméra ktorú všetci naháňajú a potrebuje ju skutočne 10% ľudí.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Netreba vobec 600, 700, 800 km dojazd. Na to bezne pouzivanie to staci a treba si este predstavit, ze auto sa nenabija na 100% ale na 80-90% aby si baterka udrzala zivotnost.

          Heads up display (ak si to myslel) vobec nie ne treba. Clovek si na okamzite zvykne. Model Y je to iste vo Model 3 a tam je to vsetko fajn. Urcite sa da ist na auto potom pozriet do Viedne a tam sa urcite bude dat aj kupit a prebrat uz ked bude cas.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          v zime na dialnici 130-kou bude mať Y LR pod 300 km dojazd, čo je úplne dostatočné

          každých 200 km zastaviť na 20 minút na cikpauzu na nejakej Ionity alebo superchargeri a dobíjať do polovičky baterky 250kW výkonom, je príjemný oddych a natiahnutie sa

          na 600 km by si musel voziť minimálne 170 kWh baterku, ktorá zvýši nielen dojazd, ale aj hmotnosť a spotrebu auta

        • patapuf
          patapuf komentoval
          Upraviť komentár
          Viem, že niekto bude radšej ak bude rýchle nabíjanie, to tiež uvítam, ale ja preferujem veľký dojazd a je úplne jedno z akého dôvodu. Tak to proste je. Každý proste hľadá niečo iné. Elektromobily ako také (nielen Tesla), ma fascinujú. A čo sa týka konkrétne modelu Y, tak tam je úžasná tá strohosť a jednoduchosť interiéru. Ale chýba tam ten HUD. Inak super. Tesly sú výkonné autá, to netreba ani spomínať, vieme to všetci, ale u mňa je proste veľmi dôležitý dojazd, chiméra-nechiméra. A vedel by si mi odpovedať aj na tú otázku ohľadom showroomu a HUD?

        • patapuf
          patapuf komentoval
          Upraviť komentár
          Chlapi prepáčte, prečítal som si len koment od pána Jiri GranPa. Tak som odpísal len na neho. No jasné, má to svoju logiku. Len ja radšej jazdím, keď už dlhšiu trasu, tak na menej úsekov, ale dlhých.. Nemám rád časté zastávky. :-)

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Hud by som ako problem nevidel. Pre TM3 su rozne projekty.. Napr. https://www.hautopart.com/product/mo...ad-up-display/

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          patapuf velky dojazd znamena okrem toho co vymenoval Miroslav Rojko aj vyssiu cenu. Zvysena hmotnost zhorsi jazdne vlastnosti, zatazi viac komponenty auta a zvysena spotreba zhorsi ekonomiku pouzivania. 200 az 250km dojazdu pri kazdom pocasi dialnicnou rychlostou pri vyuziti baterie v rozsahu 80 - 20% SoC povazujem v dnesnej dobe za optimum. Aj ked by boli v buducnosti lacnejsie, lahsie a menej objemne baterie, maximalny dojazd 300km za vyssieuvedenych podmienok bude bohate postacovat 95% pouzivatelov. Tych 5% co chcu urobit viac ako 600km dialnicnou rychlostou na jeden posed nech si necha dizla.

        • patapuf
          patapuf komentoval
          Upraviť komentár
          Ďakujem vám všetkým za odpovede. Ten dízel by nebol zlý, ale už to nie je ono. Elektromobil je kľud, pokoj, jednoduchosť (relatívna), ... . Prajem vám mnoho pohodových km.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja tych 550-600km chapem .. teda tak 800wltp by bol optimum .. :-) V panelaku nemam ako nabit, v meste tiez nic. Isiel som napr. po rodinu na otocku PK-orava a zobrat domov. Tym ze nebol cas, startoval som ~50% soc. Nemam problem cakat na nabke. Ale decka/zenu to jednoducho nebavi niekde cakat. A s Teslou alebo bez,, aj tak by som musel na 50kW nabijat. Ak sa krizia tieto faktory panelak/rodina/dialnice ma co najvacsi dojazd vyznam. Ine je to mat kde nabit (dom/ac/dc v meste), alebo ist sam, atd.. . Plus to ako to v zime padne.. vacsinou sa EV svet vykresluje prilis optimisticky, trvrdu realitu clovek zisti az ked ma auto . Na druhu stranu.. diesel uz nikdy.. Je mi jasne ze s tymi baterkami co teraz su na trhu by to bola velmi draha dan za taky dojazd. Takze treba robit kompromisy...

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Musim zopakovat, ze obdivujem ludi co maju elektromobil ale nemozu nabijat doma. Povazujem sa za oddaneho zastancu elektromobility, no neviem, ci by som nim bol, keby som nemohol nabijat doma a na vecsine miest kam pravidelne chodim. Nase dva male mestske elektromobily mame uz takmer dva roky, no inde ako doma sa nabijali len raz, ked som bol na nich otestovat ci im funguje DC nabijanie.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          jux Nevedel som do coho idem. Dark side of EV's mi nikto nepovedal :-). Ale ten LR dojazd velmi pomaha. vacsinu casu je to bez ombedzeni.. Mat pri bytovke AC, tak tych 450-550wltp staci uplne aj pre panelaky.
          Naposledy upravené nick81; 21-07-2020, 20:42.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa 550km potrebujes, aby si z vychodu do BA dosiel na jeden zatah v zime v lete, tam nabijes a ides spat. 500-600km po dialnici sa da v pohode zvladnut bez nutnej prestavky pre sofera. Tak preto

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Velky dojazd nie je nutny ale je fajn ho mat. Osobne vnimam pri aktualnej generacii EV ako najdolezitejsi faktor prave rychlost nabijania. A zaroven aj najvacsie negativum. Ak by full nabijanie trvalo 5 minut tak by stratil argument s dlhym dojazdom uplne zmysel. Problem je ze tu mame vacsinou 50kW nabijacky ktore nie vzdy idu tych 50kW. A ked sa aj najde nejaka UFC tak zas ma vacsina vyrobcov vykon nabijania obmedzeny na 50-100kW takze tam vodic proste tych 40 minut stravi. A to pri cestovani s detmi nie je vzdy super... klobuk dole pred Audi ze sa neskrabali na vajcach ako ostatni a hodili do eTronu poriadnu nabijacku a tiez Teslou ze tlacia rychlejsie SC a TM3 zvladne 200kW. Ako uz aj Bjorn dokazal - mat efektivne auto je super ale v konecnom dosledku cela rychlost cestovania aj tak zavisi len na rychlosti akou nabijem, bez ohladu ci mam spotrebu 200Wh/km alebo 300Wh/km.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Poznam par ludi, co denne najazdia aj viac ako 500km, niektori z nich su panelakovci a ozaj nemaju cas travit 2h denne na nabijacke (pripadne 2x30min=1h na UFC / Tesla SC)

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Taur - ak to skutočne musíš robiť tak máš moju úprimnú sústrasť .
          Je strašná škoda že súčasný človek musí tráviť život v aute aby zarobil na chleba. Bol som tiež taký pred 20 rokmi. Po 50 zistí že život je v riti a do dôchodku ďaleko.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Ja nie,ale iny ano, preto chapem tu vseobecnu potrebu dojazdu okolo 600km. A vcelku s tym suhlasim. Tie 4h v kuse sa da tahat aj pohodlne aj bezpecne, ak sa clovek ponahla. Po 4h je prestavka uz ziaduca a preto vacsi dojazd ako 600km by som ani neschvaloval aby boli nuteny soferi k prestavkam. Kluden si mozu zdriemnut pocas nabijania a ist dalej oddychnuty. Minule som hodil rec s jednym pri nabke,ktory vraj bezne taha 1200km v kuse 10h bez prestavky. To nepovazujem za bezpecne. EV by ho donutilo k prestavke/oddychu.

        • dzodzo
          dzodzo komentoval
          Upraviť komentár
          pockame si na battery day, mozno uz maju v rukave nejaku baterku co bude mat polovicnu hmotnost a teda mozu 2x dvihnut dojazd, v poslednych rokoch do toho vyvoja baterii valia prachy vsetky velke firmy, takze co nie je, moze byt

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          battery day bude skôr o výbere baterky, nie niečo prevratné 2x hustata ako píšeš

          budú mať že vraj viac druhov batérií - jedna menej hustá ale s rýchlejším nabíjaním, druhá viac hustá (asi o 20% ako teraz) na dlhý dojazd ale s pomalším nabíjaním, nebude to nič prevratné, je to stále len mánia na zvýšenie ceny akcií

        • dzodzo
          dzodzo komentoval
          Upraviť komentár
          ako tie lifepo co chcu davat do cinskych tesiel?

        • DriveTesla.sk
          DriveTesla.sk komentoval
          Upraviť komentár
          patapuf vyzdvihnutie na SK zatial nie je, ale vozime klientom auta kazdy tyzden. Staci napisat a dohodneme.
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #35
        Predpokladám, že sa tu nenájde nejaký jasnovidec, ktorý bz dokázal predpovedať, kedy sa reálne začne predávať Y v EÚ.

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Skor ako 2021 oficialne nie.

        • patapuf
          patapuf komentoval
          Upraviť komentár
          Myslím, že by to malo byť po dostavaní fabriky pri Berlíne. Pre Európu by mali Y vyrábať práve v tejto fabrike. Ale či sú to oficiálne informácie, tak to netuším. Mám to myslím z tohto fóra.

        • Vrso
          Vrso komentoval
          Upraviť komentár
          Spustenie vyroby TMY v Giga Berlin planuju v juli 2021, co bude start predaja TMY v EU. Giga factory uz Tesla vie stavat celkom rychlo a Nemci ako narod su presni. Tak verim, ze slubeny termin dodrzia

        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          Leto 2021 je realisticke. No do “other europe” sa TMY dostane tak rok po tom ako pojde na zapadne trhy.
      • drobco
        Member
        • Oct 2014
        • 64

        #36
        Fisker tu máš niečo bližšie k Tesla Y. https://www.mojelektromobil.sk/tesla...homologizacia/

        Komentár


        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          ale ale ale... https://twitter.com/fly4dat/status/1292922770083520512 veď to je len pár dní čo v TSLAQ prebudila pochybnosti zatiaľ neexistujúca homologácie. A čo sa deje, keď sa nič nedeje.
          Mimochodom, táto istá osoba pred začiatkom predaja model3 v EU tiež riešila neexistujúcu homologáciu a aký problém Tesla bude mať. Spoiler alert! Homologáciu dostali a problém sa nekonal.
      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #37
        Tesla uz predava aj kabriolety 🙈 pocas jazdy od dilera udajne odletela na uplne novej TMY cela strecha. Dalsi dovod nikdy nekupovat uplne nove auto a pockat aspon rok nech vyzehlia problemy
        It looks like Tesla is still having some quality control issues with the Model Y as the roof of a brand new electric SUV supposedly fell right off — turning it into a convertible. As we reported a few months after Tesla started delivering the Model Y, the automaker was having some major quality issues. […]
        Naposledy upravené Wilo; 06-10-2020, 08:08.

        Komentár


        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          > Dalsi dovod nikdy nekupovat uplne nove auto a pockat aspon rok nech vyzehlia problemy

          Neviem ci ma zmysel vyvodzovat taketo zavery na zaklade jednej odletenej strechy. Ak ich bude viac, tak to bude ine.

          Mimochodom, bez tej strechy to vyzera celkom dobre. Len je to neprakticke .

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som pracoval pre KIA a Volkswagen pre výrobné závody, keby si vedel to čo ja, tie autá by si si v živote nekúpil. Táto odletená strecha je slabá káva oproti tomu čo som videl a zažil u týchto značiek.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          head to je zaver podlozeny historiou. Si pozri akekolvek ine auta. Polestar 2 sa im samovolne vypina pocas jazdy. VW ID.3 ma stale nedoladeny sw a vyhadzuje random chyby a vypina veci. Volvo XC90 pravidelne komplet zhasinalo pocas jazdy. Ioniq mal problem so zamkom nabijania a nechcel odomknut kabel. TM3 malo zatekanie do kufra, odpadavajuci zadny naraznik, zle zlicovanie. Lamborghini na volnobehu pravidelne vzblklo lebo tam bolo prilis vela nespaleneho benzinu a museli upravovat mapy aby sa to nestavalo. Focus RS mal problem s cerpadlom a unikom chladiacej kvapaliny a vela ludo uvarilo motor. eTron ma na YouTube uz tolko videi ohladne kvality a problemov ze uz asi tromfol aj Teslu. Atd atd atd. To nie su nahodne epizody ale dokola sa opakujuce problemy novych aut. Proste kupit auto v prvom roku zivotneho cyklu je vzdy riziko. Majitel je beta-tester aj kontrolor kvality a vzdy sa oplati radsej rok pockat nech prebehnu vsetky zvolavacky a nech sa vsetko vyzehli. A je uplne jedno ci mas Teslu, BMW, Hondu alebo Kiu

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Stale sa to nestava vsetkym autam z prveho roku. Mozno tam je vacsia sanca, ze sa nieco pokazi, ale od toho je zaruka. Niekomu to nevadi a radsej jazdi o rok skorej na aute, ktore chce.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Zaruka to riesi ano... a potom ten majitel sice jazdi o rok skor ale na nahradnom vozidle servisu Ale vsak kazdemu podla gusta, ja mam radsej bezproblemovu prevadzku ked servis nevidim. Aj 2 hodiny v servise je strata casu.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          No na electrek z princípu neklikám, ale čo som inde zahliadol. Bolo nejaké asi 3s video, kde malo malo byť za jazdy žiadne sklo (čo zdá sa aj bolo) a ešte bolo foto strechy auta, kde boli asi len dve farby. Biela a ešte bielejšia.
          Trocha divné, no.
          I keď asi nie nemožné. Tiež mi skúsenosť vraví, ak kúpim KIU made in SK, riadne by som si ju obzrel. A zas aj od inej osoby som počul podobný názor ako píše JozkoPucik
          Skrátka treba len dúfať, že ten naozaj nepodarený kus vychytá niekto iný
      • G1DE0N
        Junior Member
        • Dec 2019
        • 15
        • marcel26622

        #38
        Myslite, ze pre europsky trh dorobia do kufra roletku/plato? Pride mi to dost nebezpecne v pripade nehody aby v kabine lietali veci z kufra, napr lyziarky

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          ja som bol lyžovať pred vianocami a tušil som, že to bude 1. a poslednýkrát túto sezónu..., takže lyžiarky sa už voziť nebudú, iba žeby skialp?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          tiež som stihol pred vianocami ale lyžiarky (snowboard boty) vozíme aj naďalej, komu sa nelení, vyšlape svah a po krásnom prázdnom svahu s prašanom si zajazdí
      • matchke
        Member
        • Apr 2015
        • 328
        •   

        #39
        Vcera vecer som asi videl Y na ulici. Bola na C-ckovych znackach ale neviem ci ju kupili alebo bola iba na navsteve. Bola dost tma takze uz nebolo vela vidiet. Dost velky zadok to ma. Som mal taky pocit, ze to bude mensie.

        Komentár


        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          No už je niekoľko Ylonok na Slovensku tak je to možné.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Dnes som jednu bielu videl tiez a pekne zapadla medzi okolostojace SUV-cka (Tuareg a X5) ;-)

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          TMY je samozrejme vecsia ako TM3, vyska kufra vzadu je cca rovnaka ako ma TMX. No okrem vecsieho priestoru a lepsieho nastupovania ma este jeden rozdiel, ktory som si hned vsimol. Nema pred sedadlom vodica vyvysenie podlahy ako TM3. Pri jazde to nevadi, no pri sedeni v zaparkovanom aute mi to dost prekaza.
          Tiez sa mi zda, ze ma sirsie a vyssie sedadla ako TM3, no sedel som v TMYj len chvilu, tak to mozno bolo len subjektivne.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          tiež je rozdiel v Bioweapon Defence Mode - Hepa filtri, ktorý 3 nemá a Y áno

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tých rozdielov je oveľa viac. Pohladajte na YT video “Teslacka”.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ako pise Jiri, odporucam pozriet tieto videa pre porovnanie 3 a Y (v cestine):

          SROVNÁNÍ TESLA MODEL 3 VS MODEL Y | WWW.TESLACEK.TV
          https://www.youtube.com/watch?v=4lt7yQyha9o

          PRVNÍ TESLA MODEL Y V ČR KOMPLETNÍ RECENZE | WWW.TESLACEK.TV
          https://www.youtube.com/watch?v=XFySckXmjwo

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Musim konstatovat, ze v porovnani s mojou presne 2 roky starou TM3 je to o dost lepsie auto, prave kvoli tym detailom.
          Este cakam na 7 miestnu verziu a pneumaticke pruzenie (hadam bude) a bude cas na vymenu.
          Jaj - a este ten Tesla servis na SK .

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Myslis, ze ta 7-seater verzia bude aj realne pouzitelna? Vzhladom na dostupne miesto som trosku skepticky 😕 ale bola by to zaujimava vyhoda oproti ID4/Ioniq5.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Mne tie dve zadne stacia pre deti.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som vybral len tie rozdiely co ma ako prve napadli, ked som presadol z 3-ky do Y-ky.

        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          Takze uz je ta MY na zelenych znackach. Presla okolo mna a hned za nou dokonca jej sestra z Nitri. Ta mala celkom kreativnu ECV. NRGIZED Sa to nejak zahustuje s tymi MY.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          matchke NR-GIZED je tá čo sme testovali (@milan84 ju mal vo videu, Mojelektromobil.sk),... od drivetesla.sk/mojatesla.sk
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #40
        Porovnanie nabíjania TMY LR MIC 2021 na SCH V3 Košice vs Ionity Senec.

        https://www.mojelektromobil.sk/tesla...-ionity-video/

        Ešte bude ďalší komplet článok z tripu. Celkovo sme dali 880km, ~18.8.. Samozrejme vždy min. plná rýchlosť ak nebola kolona. Ale čo sa dalo sa predbehlo :-).

        Hlavne pri vysokých rýchlostiach 130+ je stále vynikajúca, na úrovni 150kw konkurencie o triedy nižších áut a s 2WD. Tj. okolo 18.5-21.5.
        Čakal som podstatne viac.

        ID4, Ioniq5 by si mali určite zobrať príklad z tej efektivity.

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #41
          Tesla Model Y recenzia v podaní ne-Tesláka. Veľmi slušné a zaujímavé auto. Pre mňa ne-novinára veľká česť, že som mal tú možnosť ho spoznať podrobne a plnej sile.

          https://www.mojelektromobil.sk/test-tesla-model-y/

          EDIT: ak máte nejakú kritiku budem za ňu rád, aby som zvýšil kvalitu informácií.
          Naposledy upravené nick81; 05-11-2021, 10:15.

          Komentár


          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Clanok super, ja len znova zopakujem nazor co som ti uz pisal. Spravanie autopilota ako je teraz mi plne vyhovuje, presne viem kedy je zapnuty a kedy nie a urcite by som nechcel to, ze sa nejako sam zapina v pruhu. Jednak to je tym, ze v S mam AP1 ktore prechadza medzi pruhmi a v 3 mam FSD ktore tiez prechadza medzi pruhmi. Niekedy ale ked nechcem cakat proste trhnem volantom, AP sa vypne a nasledne ked sa zaradim ho doubleclickom zapnem.

            Je to len vec zvyku, mne toto riesenie plne vyhovuje. Podobne ako to, ze tam je len plna rekuperacia. Proste sa na to naucis a potom to funguje k plnej spokojnosti ;-)

            Co je este mozno dolezita informacia, nabijanie do 100% moze vzdy trvat rozny cas, hlavne ked su rozbalancovane clanky to moze trvat nekonecne dlho. Ak teda bezne nabijas len medzi povedzme 50-80% tak sa postupne clanky rozbalancuju a potom nabitie do 100% trva mega dlho. Nasledne uz ale do 100% ide pomerne v pohode (teda vramci moznosti prudov co ma).

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            jeeff Presne je to len vec zvyku.. OP tiež samo prechádza na blinker medzi pruhmi, ale keď idem ručne (trhnem volantom) po manévri pustím, pripne sa na pruh a pokračuje, nič nepípa, netreba/zapínať vypnuté. Prirodzené a pohodlné... Tu sme to v nejakom momente pípania, zapínania vzdali a išli radšej ručne, čo je choré ísť diaľnici ako s 10r starým autom. Mňa len mrzí, že systém so zberom dát, OTA, stojí stále na mieste a za 1.5 roka sa nikam nepohol :-/

            Rozbalancovanie - toto celkom nechápem, on keď rekuperuje, tak si nebalancuje? Lebo Niro každý moment či sa nabíja, alebo rekuperuje tak to zrovnáva ako celok. Či tu tým, že je tam tých 2170 milión tak sa to nedá dobre priebežne a vie to len pri 100% SOC?
            Naposledy upravené nick81; 06-11-2021, 08:01.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Priznam sa, ze nikde nie je info ako balancovanie nefunguje, ma sice clasnky seriovo paralelne, takze oni by sa mali dotahovat same na seba. Ja mam prakticku skusenost, ze to dlhe balancovanie do 100% sa deje (detto napr. Bjornovi vyplo auto pri 5% lebo neboli vybalancovane clanky a jeden prudko padol dole).

            Realita je ta, ze ked niektory dosiahne 4,2V, tak sa musi zacal logicky vybijat, niektore maju povedzme este 4,17V. Vybijanie je pomale, takze to realne dlho trva kym sa uplne zrovnaju.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            jeeff Môže byť, že sa tým zrovnavajú jednotlivé cylindricke, asi sa aj viac rozhadzujú pri jazde. Asi je nezmysel mať možnosť balansovať také kvantum po jednom. Pouch - neviem o tom, že by tam takéto bolo. Oni sa priebežne držia s rozdielom 0.0-0.02V. BMS teda priebežne balansuje len tých 98ks článkov.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #42
          Ak sa chcete pokochať krásou TMY, uvoľňujem pre vás väčšinu foto čo sme spravili min víkend.

          Prosím nepoužívať nikde bez môjho súhlasu a samozrejme nešíriť mimo TC komunitu.

          https://photos.app.goo.gl/EsJTM7xMSqKVHgWm6
          https://photos.app.goo.gl/ncL5pHRtvjzJqcku6

          Výnimku majú iba Mojelektromobil.sk a samozrejme DriveTesla.sk, ktoré ich môžu používať aj bez copyrightu na PR účely.
          Naposledy upravené nick81; 06-11-2021, 07:55.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            No, uz len ten Tesla servis na Slovensku a mozeme objednavat. Predtym nie, uz nebudem za debila vo viedenskom servise.

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Fajn fotky, hlavne teda vnútro auta. Zvonka si ho viem poobzerať aj na parkovisku
            Prvý krát som len kukal, že to Xko má nejaké iné dvere vzadu. A potom, že to asi bude TMY
            Taká X4 od Tesly, trend je trend...

          • DriveTesla.sk
            DriveTesla.sk komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 vdaka, idem pozriet nasiel som az dnes, kedze vsetko z teslaclubu mi hadze do spamu
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #43
          dalsi podareny a triezvy test Y
           

          Komentár


          • nemo
            nemo komentoval
            Upraviť komentár
            30:00 "Na vykon 210kW ktory uvadzaju som sa ani raz nedostal, max 180kW"
            Kto mu vysvetli, ze CCS standard ma limit 500A a pri 360V baterii bude nabijacka davat max 500Ax360V=180kW?

            Treba ist na Supercharger V3 ktory da aj 600A
            Naposledy upravené nemo; 24-12-2021, 00:29.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            nemo Zrovna pri TMY je to úplne jedno. 230kW je len tam na moment a hneď ten výkon spadne na úroveň 500A. Od 12% je tam už len 175kW (v3 aj Ionity) a padá to hneď dole. Čas z 10 na 80% bol 36min. zhodne na V3 aj Ionity.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            nemo ale 500A tabulkovo ratas pri 400V, takze teoreticke max 200kW. Viem, ze s novym sw je to uz na viac ako zablesk, ale posunuli to tusim na prve dve percenta, co ak je naozaj pravda, tak je opat nepouzitelne, lebo tak nikto nejazdi. A ako pise nick, ta celkova doba nabijania s tymto starsim sw sedi, ako zaznelo vo videu.
            Nie je tu iba svet SuC. Keby to zapojil v BA hore na zdielany stojan v2, tak by mal aky vykon? vsetci vieme hadat. Ostatne auta testuje na ZSE a Ionity, tak preto aj Teslu.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Video je super v tom, ze tam mal Jaira, takze vela veci vysvetlil skuseny Tesla pouzivatel. Skoda, ze potom este nebol pri autopilotovi a nabijani. To vigzlanie volantom je nezmysel, mne staci mat polozenu lavu ruku na volante (mierne tlacit na jednu stranu) a s autopilotom je pokoj. Tiez keby mu niekto vysvetlil, ze ked si doplati Enhanced Autopilot, tak staci dat smerovku a prejde do vedlajsieho pruhu (co spominal, ze ine EU auta to robia, ale neverim, ze to maju v zaklade, isto sa za to doplaca podobne ako za Enhanced Autopilot v Tesle).

            Tiez casto sa objavuje, ze musis kvoli stieracom hladat niekde v menu, ale staci kliknut na tlacidlo co je na konci stieracovho ovladaca a stierace sa spustia a HNED aj na displeji sa zobrazi ich nastavenie (rychlost stierania), nikdy som nelovil najskor v menu, vzdy kliknem a ked treba prestavim. Respektive mam stale na auto a ked nestihaju tak sem tam kliknem na packe stieracov tlacidlo na ich konci.

            A tretia vec co si pamatam z videa, je to ovladanie hry Beach Buggy cez volant. SAMOZREJME ze to ide aj cez displej (aj ked hraju dvaja naraz, tak ten druhy ide cez displej), cize volantom tocit nemusis. A hlavne, ked si kupis za par eur ovladac tak to hras normalne konzolovym ovladacom (napr. deti v zadu).

            Ja mam na TM3 kupene plne FSD, Elon pisal, ze niekedy v Q1 (co moze byt aj Q3) sa konecne budu venovat aj EU. Predpokladam nasadenie vision stacku aj pre EU autopilot. Potom kludne to auto niekomu z vas video guru testerov poziciam na vyskusanie, aby ste otestovali ako FSD funguje.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            jeeff Ten prítlak na volant treba pri Tesle silnejší. Na všetkých ostatných ostách až po EQS stačí malíček, alebo jemne držať palcom/ukazovákom (vtedy sa dá rýchlo v prípade potreby reagovat okamžite). Ale na toto by sa dalo zvyknuť.

            Horšie je to s nemožnosťou súbehu vodič vs auto. Toto zbytočne deklasuje použiteľnosť špičkového systému na úroveň bežných áut vs LKAS. Dokonca v niektorých prípadoch ešte horší experience (plná diaľnica a časté predbiehanie). Včera sme mali na test EQS, tam je napr. udržovanie v pruhu super aj v meste aj mimo. Centruje to tak dobre ako Tesla, ale rozdiel je v tom povolenom súbehu. EQS je prvé auto, kde bola v meste a na diaľnici jazda luxusná ako s Openpilot (aj keď bolo nutné mať prst na volante). Ak nepočítam zasnežené dediny na východnej hranici. Tam si EQS vo chvíľach ani neškrtlo, ale to nedáva ani Tesla.
            Tesla by spravila povolením toho súbehu, zjemením protitlaku na volant nenormálny krok a to auto by nemalo konkurekciu. Ale je to sw záležitosť, snáď to pochopia.

            Tie hry a pod. nevidím problém cez ext. ovládač. Každý autíčkar vie, že voltant musí byť z legislatívy spojený na kolesá. Jedine ext.ovládač/cez displej.

            Stierače TMY pri našom teste .. No bolo to dosť otravné stierať ručne, lebo automatika stále dobre nefunguje. Občas bolo treba len zotrieť (po daždi na diaľnici), cyklovač by zbytočne utieral utreté okno a automat to proste nedával. Klasický dažďový senzor pritom toto rieši spoľahlivo aj v lacnom aute. Snáď to už fix fixne.
            Naposledy upravené nick81; 24-12-2021, 19:19.
        • nemo
          Senior Member
          • Oct 2015
          • 562
          •   

          #44
          Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
          500A tabulkovo ratas pri 400V, takze teoreticke max 200kW
          Najvyssi vykon nabijania sa dosahuje na zaciatku nabijania kedy ma bateria nizke napatie. Niektore auta maju vtedy len 305V a niektore az 360V ale pochybujem ze nejake ma 400V. Takze som pouzil tych optimistickych 360V a preto je na IONOTY max vykon 180kW.

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            185 sme mali s tmy max v 10%. Inak vraj Tmy MIC dostalo navýšený graf s týmto vianočným updatom.
        • Ďuri
          Junior Member
          • Aug 2016
          • 13

          #45
          Tesla rozšírila slovenský konfigurátor o Model Y:
          https://www.teslamagazin.sk/tesla-mo...-konfigurator/

          Komentár

          Pracuje...
          X