Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skúsenosti s modelom Y

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miro Pallo
    Junior Member
    • Mar 2022
    • 19

    #46
    A kedy má prísť aktualizácia?

    Komentár


    • fcela
      fcela komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam uz 2023.6.11, takze treba len trpezlivo cakat, pripadne si prepnut v nastaveniach aby ti ponukalo upgrade asap.
      Odvčera dokonca 2023.12.1.
      Naposledy upravené fcela; 20-04-2023, 17:41.
  • TomTesla
    Junior Member
    • Apr 2021
    • 13

    #47
    Fuha tak toto je zle, mate to uz niekto? Viete potvrdit/vyvratit ?



    Komentár


    • kukiak
      kukiak komentoval
      Upraviť komentár
      je to tak, ani sa to nepozerám.
  • matchke
    Member
    • Apr 2015
    • 328
    •   

    #48
    Prosim Vas najde sa tu niekto so skusenostami s bielym interierom? Ako je to s nachylnostou na uspinenie?

    Komentár


    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      Bezproblemove, nosim vacsinou tmave rifle. Pretrel som to handrickou na kozu a vyzeraju ako nove. Bolo tu niekde aj video ako a cim osetrovat biely interier. Za mna je najkrajsi a volil som ho aj s tym ze je nutne sa on povedzme starat o trosililinku viac ako o cierny a to v podobe takej ze ked sa od tmavych veci zacne robit tmavy film tak to proste pretrem a hotovo
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 502
    • lubos98970
    •   

    #49
    Ahojte máte niekto najazdené na Tesle či už Y alebo Model 3 LFP povedzme 30.000 a viac km ? Sú už niekde statystiky ako drží pôvodná kapacita? Či sú naozaj odolnejšie ako Li-ion ktorý používa Tesla alebo aké sú výsledky?

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Z principu LFP musia vydrzat omnoho dlsie ako Li-ion a pokles kapacity by mal byt mensi (pri rovnakom pocte cyklov). Co sa ale nikde nepise aky je pokles na zaciatku pouzivania.
      Realne skusenosti by zaujimali aj mna...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ked som RWD s LFP po 2500km predaval, klesol normovany dojazd z 423 km pri novej na 415 km. LFP ma sice mat viacej cyklov ale je skoro tak tazka ako LR, menej rekuperuje, pomalsie nabija, je to auto skor na kratsie trasy ale zasa cenovo velmi dobre a hlavne ma o dost mensiu spotrebu ako Y LR (aj o 1,5kWh/100km). Ale kto si chce uzivat zrychlenie, pre toho nie je. Tiez ma parkrat prekvapilo pdtrhnutie zadku pri akceleracii, co sa mi pri LR stane len ozaj pri hulvatskej jazde. Na RWD dost casto pri obiehani. RWD je podla mna ideal pre predpisovych soferov a za tie peniaze asi najlepsia kupa spomedzi inych znaciek. Ved je za cenu zadokolky ID.4 v zaklade a pritom ma plnu vybavu.
  • cyber_yan
    Junior Member
    • Jun 2022
    • 17

    #50
    Skúsim či náhodou niekto neriešil problém vŕzgania, klepkania zo zadnej časti auta. Na tesla motors club je to pomerne často zmieňovaný problém no nikto to nevyriešil k spokojnosti prípadne iba nachvíľu. Servisné stredisko to nerieši, nakoľko na pazvuky z podlahy od spolujazdca mi povedali že to je konštrukčne dané že to robia všetky. Hovorím si okeeeej poďme dalej, mám problém aj s tepelným čerpadlom niekde vo vlákne vyššie som to uvádzal no k tomu mi povedali že musí byť zima aby sa im závada prejavila inak s tým neurobia nič tak čakám do zimy aby som tam išiel urobiť servis dovtedy ale nevydržím s tým zvukom z kufra alebo odkiaľ to ide lebo vychutnávanie ticha sa mení v hlasnú hudbu. Tak len či náhodou niekto nebojuje taktiež s veternými mlynmi

    Komentár


    • MilanR
      MilanR komentoval
      Upraviť komentár
      bojujem, TMY LR 22 MIC, bol som s tým v servise v Budapešti, otestovali a povedali, že to je normálne, ja z toho idem zošalieť, trochu sa to dá zlepšiť nastavením skrutiek na stranách veka kufra, treba dotiahnuť aj kontramatku inak sa skrutka vráti späť ale stále som nenašiel optimálne nastavenie

    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      Inak pri hľadaní toho čo ten zvuk spôsobuje som zistil že toľko vecí tam vydáva pazvuky že až.. sedadlo v spoji kde je isofix to tak nevrzgá hádam ani dacia,kryt piatych dverí po zatlačení katastrofa… je tam toho hodne mne sa to po roku celé tak rozhrkotalo a ide ma z toho poraziť ako vravíš.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Za mna zatial bozske ticho, ale mam z Berlina. Tam davali viac koberca do kufra ako v MiC tak mozno mali dovod 🤷‍♂️

    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      naše tesličky sú ako kinder vajíčka, nikdy nevieš čo ťa čaká za prekvapenie 😆
  • petercompact
    Junior Member
    • Jul 2022
    • 14

    #51
    Mal som z Prahy požičanú TMY performance, mala 22000 km a predná náprava klepala tak, že som myslel že mi odpadne. tak dúfam že moja nebude tak klepať po 20 tisíc km
    Ináč performance na 20 palcových kolesách bola pohodlnejšia ako moja LR2023 Berlín na 19kach. Nechce niekto kúpiť ypsilonku LR s 12000 km?
    Naposledy upravené petercompact; 28-07-2023, 14:23.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Dost zalezi od tlaku pneu, na nasich cestach treba odfukovat na 2,7 aj mozno menej komu nevadi ikonka na dispeli a potom je to v pohode s tlmenim. Ja fukam na predpisany tlak len ked idem dlhsiu trasu po dialnici, inak si uzivam komfort.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      To odfukovanie/dofukovanie sa da robit na Teslach tuknutim na displeji/apke? Bo ked normalne rucne kompresorom tak to mi pride dost otrava zakazdym ked idem na/z dielanice robit. Lebo kolesa dofuknem pri vymene zimne/letne a pol roka na ne nesahnem, lebo naco ked drzia.

    • petercompact
      petercompact komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, komfort vyzerá ináč ako na našich teslach pravda je, že na sk, Srbsku, macedónsky sú cesty na ... Vyjdite do čiech, Nemecka ešte aj Rakúsko sa dá a nepochopíte čo to naši cestári robia alebo nerobia

    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      Za mna by bol uplny ideal ak by bola moznost volitelneho vzduchoveho podvozku. Presiel som zo vzduchu a nemozem povedat ze zrovna podvozok je to co mi vadi. Ale ak by sa dal nakonfigurovat urcite by som ho navolil. Samozrejme je to vec zvyku.
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 87
    •   

    #52
    Majiteľ TMY zažil negatívnu skúsenosť s jazdou do Poľska, ktorá súvisela s dĺžkou jazdy. Vo videu spomína, že prepočet navigácie nebol presný a nedokázal využiť Supercharger. Mal som pocit, že kombinácia Tesla infotainmentu a Supercharger je asi to najlepšie, čo pri elektromobiloch v súčasnosti nájdeme:

    Komentár


    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      Kto prejazdil Poľsko tak pozitívnu skúsenosť s cestou mať ani nemôže bez ohľadu na to akým autom ide. Ale späť k veci… Pán mohol mať na trase obchádzku kde ho vzhľadom na situáciu tesla preroutovala čo si ani nemusel všimnúť a problém bol na svete… Mal si dobrý pocit že infotaiment je to najlepšie čo v súčastnosti je a preto na základe takýchto videií si robiť záver o systéme asi nieje na mieste.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Tiež ak idem do končín, kde sú riedko Ionity radšej 5-10 percent pridám. Resp. ak mu to skočilo na 1 percento, stále predsa mohol zhodiť trochu rýchlosť (aj keď v PL niekedy je málo aj predpísaná).

      Zas no bol už slušne frustrovaný, ale pri deťoch sa ani nie čomu čudovať.
      Naposledy upravené nick81; 04-08-2023, 07:49.

    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 svetlo stačí zapnúť

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      cyber_yan Sry, už som to zmazal. V komentároch niekomu písal, že bolo zapnuté osvetlenie. Tak potom nemal točiť na mobil. Ja som v noci snímal len cez kompakt s palcovým senzorom a aj tak to malo čo robiť.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Nerozumiem tomu panovi. Tesla nenabija na SCH rychlo, mal tam len 105kw? Ako moze mat na 1000km 5h navyse s dojazdom cca500km ci nema tolko?
      Mojim Zoe s trapnym DC47kw by som na 1000km nabijal 3,5-4h max, Na 1 nabitie prejdem 300km, z 0-90% nabijem za hodinu. Tak ako on moze s Teslou a SCH stratit 5h nabijanim???
      Minule som mal cas tak som robil experiment siel som PO-BB-PO po dialnici len 90 (akoby som siel po okreskach) + RK-BB-RK cez donovaly okreska.
      Vysla mi spotreba 13,6kwh/100km 408km/54,1kwh, narekuperoval som 8,2kwh. Cize dal by som to mozno aj na jednu bat, keby som na Donovaloch agresivne neobiehal vsetky auta pred sebou. Nmeusel by som tych 4-5kwh na ceste dobit za 7min.
      Cize aj keby som siel takto pomaly tak na tych 1000km + 2,5 nabijania som tam za 14h co je so Zoe+DC50tky rovnako rychlo ako on s Teslou+SCH? Tomu neverim. to musi byt neshcopnostou toho pana, bez urazky. Ci?
      Naposledy upravené Taur; 04-08-2023, 08:46.

    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      To video je neobjektivne, ukazany len jednostranny pohlad pana bez vstupnych udajov na vyhodnotenie. Teraz je trend robit videa s teslou aj ked vypovedna hodnota je taka aka je. Hold nova doba 🤷‍♂️

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      cyber_yan V komentároch písal, že jazdil veľa aj zahraničie. Ak toto robil a ide s deckami PL, trochu sa mal na to pripraviť, aby vylúčil prekvapenia. Ak je SCH pokrytie slabé, mal si vopred nainštalovať Orlen, alebo aspoň overiť či ten powerpass chodí GW. Chápem, že chce chodiť ako s ICE bez prípravy, len zas pár minút príprava veľmi nezaťaží. Ušetril by si hodiny.

      Okrem toho, že tam stále opakuje, že diaľky už len s ICE čakal by som, že aspoň dá nejaký result, čo mohol spraviť inak aby to nabudúce nedopadlo takto. Veď druhým Teslákom, čo nemajú to ICE by to dosť pomohlo.

    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Ja s tebou plne súhlasím. Keď som niekde kde nemám povedzme roaming alebo z nejakého dôvodu sa držím iba SCH tak ho dotlačím viac ako mi ukazuje že mi stačí na dojazd. Veď keď jazdí toľko elektromobilom takéto elementárne veci mu musia byť jasné. Ale myslím že každý normálny si z toho urobí záver 🙂

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Minulý rok ZA > Gdaňsk na technologicky 5 rokov starej Kone bez problémov. Gro cesty diaľnice. Nabíjanie na Orlen/GW hlavne na odpočívadlách. Prestávky sme si robili ešte aj pomedzi nabíjania, čiže nejak zásadne nás to neovplyvňovalo. Išiel by som hocikedy znova.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla teda naďalej patrí medzi najlepšie EV z hľadiska nabíjania, ale bez dôkladného plánovania, ktoré autor videa podcenil to v neznámom prostredí jednoducho nejde ako pri ICE, ktoré je v tomto smere komfortnejšie.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Ale ved za Teslu sa platia nekrestanske peniaze prave preto aby clovek nemusel dokladne planovat, to so sietou SCH sa prezentuje ako velka vyhoda Tesly oproti konkurencii. Tu to len chcelo minimum planovania (overit roamingovu siet SkodaPass a vopred zaregistrovat zaloznu siet k SCH/Pass) a trochu zdraveho rozumu (nabit nieco viac nez auto odporuca) ked sa ide do "do nezmama a pustiny".

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, konkurencia nemá tak dobre vyriešenú nabíjaciu sieť ak Tesla, stále však musí človek plánovať cestu a premýšľať dopredu. Stále to nie je na úrovni ICE, kde 15 000 auto je v tomto hľadisku komfortnejšie ako niekoľko násobne drahšie EV. Ale aspoň sa to zlepšuje z roka na rok 😀

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Teraz sme boli Normandiu/Paríž za 3 dni / 3800 km vrátane x hod Paríža a slimačie Niro nabíjanie. Bez prípravy a plánu trasy. Všetko po Ionity, bez čakania, voľné, žrací/wc komfort. ABRP všetko rozplanovalo. Ako backup som mal GW Max (0.19 AC, 0.39 DC). Nebolo treba. Tá doba, kedy SCH nemalo alternatívu je preč, aj keď je to stále TOP sieť. Jediný problém sú dovolenkové destinácie, tam je občas lepšie ísť mimo SCH aj IONITY.
      Naposledy upravené nick81; 04-08-2023, 14:44.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Asi ako jediný komentujúci som video ani nespustil, lebo o to autorovi ide, o clickbait. Keďže som Gdansk, Varšavu absolvoval pred 6 rokmi na starom 28kWh Ioniq a mám aj Teslu Y, takéto videá len z úvodnej obrazovky vyvolávajú vo mne smiech, aký len problém v dnešnej dobe na jednom z najlepších EV súčasnosti mohol nejakého českého človeka, ktorý namiesto pol hodiny prípravy venuje hodiny točeniu a strihu videa, postretnúť. A vlastne ma to ani nezaujíma, lebo ako už uviedli vyššie, keď sa dojazd skracuje, rýchlosť sa prispôsobuje a nie je žiadny problém. Keď nebol problém s autom s dojazdom menším ako 200 km v dobe, kedy bola štvrtina alebo menej nabíjačiek na trase, prejsť bez jediného problému 1200 km trasu, čo len mohlo pepíka postihnúť ?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur nekrestanske peniaze za Teslu? Videl si aktualne cenniky Tesla vs alternativy v danej triede? 🙈

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo
      Závisí od toho s čím to porovnávame. Ak s EV tak v danej cenovej kategórii asi ide o najlepšiu voľbu. Pri ICE získam hodnotnejší tovar za rovnaké peniaze. Ale to už je iná diskusia.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ak myslíš, že auto so spaľovacím motorom je hodnotnejší tovar oproti EV tak sa nemáme o čom baviť.
      Je hodnotnejší lebo ťa bude za 5 rokov vlastníctva stať viac peňazí.
      Tak si to myslel, však?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ooo, spalovak je hodnotnejsi. Pamatam na minulu neobjektivnu recenziu BMW a porovnanie s Teslou, v ktorej nikdy eUp nesiel ako napisal ze porovnaval podla dojmov do clanku. Hovorim si, co cakat od zamestnanca predajcu spalovakov a hla, nova meta, idu sa na elektromobilnom fore propagovat smradlave spalovaky, pri ktorych je uz kazdemu trochu sa zaujimajucemu o trendy jasne, ze koncia a hlasy na ich propagaciu su platene len ludmi z biznisu prichadzajucimi o ksefty, ktori sa nevedia uplatnit inak ako natahovat tymi svojimi kecami neznalych zakaznikov v servisoch, co presne na prijimacich technikov sedi. Pan prijimaci technik v Nitre, co bude nasledovat dalsie, antiEV videa ? Tento nezmysel vyssie bola mala ochutnavka ?

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa
      Asi sa nechápeme, myslel som to tak, že EV v porovnaní s ICE je menej hodnotné ako celok. Aby som to vysvetlil uvediem príklad od VW. ID.3 štartuje na cene 37 990 EURO, rovnako vybavený Golf je asi o 10 000 EURO lacnejší. Celkovým dojmom však to ID.3 nepôsobí tak hodnotne ako ICE Golf. Nebavíme sa ale o pohone, alebo výkone ale o aute ako celku.

      Miroslav
      Má zmysel vôbec reagovať na tvoje príspevky? Neznalými kecami tu možno tak prezentuješ ty svoje vedomosti o servisoch a podobne. Ale možno ma tu ešte niečím dokážeš pobaviť

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      eUp Ja som si za desiatky rokov, co ma bavia auta, presiel vsetkym moznym a tolko oklamavani zakaznika, kradnutia dielov namiesto vymeny, balamutenia diagnostikmi a inymi svinstvami ako v servisoch, predaj ojazdenych dalsia kapitola, sa neviem ci stretnes v nejakom inom legalnom odvetvi. A neverim, ze Ti ludia sa menia zo dna na den, len pouzivaju sofistikovanejsie klamstva.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav
      Pekné konštatovanie, nechápem však čo to má spoločné s príspevkom venovaným ceste s TMY do Poľska? Neriešime tu fungovanie servisov, alebo sa mýlim?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Je to reakcia na Tvoje dva komentare zacinajuce “ Pri ICE získam hodnotnejší tovar za rovnaké peniaze. Ale to už je iná diskusia.” vzhladom na Tvoju predchadzajucu “tvorbu” a povolanie.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
      a som si za desiatky rokov, co ma bavia auta, presiel vsetkym moznym a tolko oklamavani zakaznika, kradnutia dielov namiesto vymeny, balamutenia diagnostikmi a inymi svinstvami ako v servisoch, predaj ojazdenych dalsia kapitola, sa neviem ci stretnes v nejakom inom legalnom odvetvi. A neverim, ze Ti ludia sa menia zo dna na den, len pouzivaju sofistikovanejsie klamstva.
      Týmto teda chceš povedať, že s príchodom EV ťa už nič také nečaká?
      Poznáš ma osobne, keď tu spomínaš moje povolanie a tvorbu?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Chlapci neprudte, je vikend 😉

      E-Up! Samozrejme ze porovnavame s alternativami EV v danej kategorii. Tahat na EV forum spalovak je absolutne mimo misu, a uplne zbytocna diskusia. Ale ked uz bola nacata tema ceny a hodnodnosti, kuk cenu TMY LR vs spalovacie alternativy v danej triede a vykone. Akurat mi do rany prislo BMW X3M, ktore ma zhodou okolnosti rovnaky vykon 378kW. Mozme sa bavit, ze je hodnotnejsie, ale v najnutnejsej vybave stoji 2x tolko, ked sa opustis v konfiguratore tak sa dostanes cez 140.000€ 🙈 a stale to je priestorovo mensie auto.

      Aky konkretny spalovak si mal na mysli? Karoseria SUV/Crossover, dlzka okolo 4.8m, vykon okolo 360-380kW a cena na urovni TMY?

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Ano nekrestanske, ked beriem nielen auto ale celkovo znacku, servis, sluzby, prsitup k zakaznikom atd. Vela penazi za malo muziky. Sudim/povazujem Teslu tu kde zijem. Dostanem len auto, aj to komplikovanym nakupom a nic viac. Viem ze ty zijes inde tak ma Tesla inu hodnotu. Ale mna nezaujima to inde, tak ako ma nezaujima hodnota bytov na Manhatne, alebo v Somalsku ked posudzujem hodnotu bytu v Presove.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Taur áno byť zákazníkom TESLA v SR chce skutočne dosť odvahy.
      V SR žije väčšinovo ustráchané a osprostené obyvateľstvo ktoré sympatizuje vo vojne s rusmi a chce jazdiť do nekonečna na nemecké nafotvé jazdenky bez ohľadu na budúcnosť našich detí a vnúčeniec. SR je na chvoste všetkých mysliteľných prieskumov v oblasti myselenia dopredu a inovácií. Dôchodcova budú všetci do nohy voliť FICA, kašľú na deti a vnukov, len nech majú dôchodok +50€ a nohy v teple.
      TESLA sa voči slovači chová len tak, ak o si zaslúžia. Ja sa TESLE vôbec nečudujem, hoci máme vo firme už 4 TMY a tiež nám chýbajúce obchodné zastúpenie a neexistujúci servis komplikuje život.
      Naposledy upravené cio; 05-08-2023, 11:16.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      cio to, že dnes odhadom polovica elektoratu je mentálne zaostalá alebo narušená je žiaľ vec ktorú ťažko pozitívne ovplyvniť zo dňa na deň. Keď tá časť, čo je bystrejsia, zbali kufre, tak tu z toho zostane čierna diera už nadobro.
      Tesla je podnikateľský subjekt a robí rozhodnutia slobodne a s nejakým cieľom. Ak je jej nejaký trh ukradnutý, tak je to ich voľba a z pohľadu koncového zákazníka to proste len akceptuješ a prispôsobíš sa. Alebo si kúpiš iné auto od iného výrobcu. Sloboda voľby. Ja sa čudujem že aj po rokoch má tento trh Tesla na háku.
      To akým spôsobom výrobca figuruje na trhu tiež zohráva úlohu pri výbere.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo
      V danej kategórii ak hľadáš porovnateľný výkon pri ICE asi konkurenciu budeš hľadať ťažko. Otázne je či k životu v skutočnosti potrebuješ výkon 378 kW, keď pre bezpečné jazdenie možno postačí ľahšie ICE s polovičným výkonom ako TMY. Porovnanie s BMW X3M je zaujímavé, treba si však uvedomiť, že Tesla nie je prémiová značka. Je mi jasné, že mnohí majitelia Tesly to vnímajú inak, ale to rovno môžeme porovnávať napr. Hyundai i30 s BMW 1 a tváriť sa, že sú to rovnaké segmenty. Ano sú, možno tak rozmerovo.

      cio
      Všetci dôchodcovia sa vo voľbách nebudú takto rozhodovať. Pre odľahčenie témy, koho odporúčaš v septembri voliť?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! ale pri porovnaniach vzdy musis hladat co mozno najblizsie parametre. Premiovost znacky je subjektivna velicina. Pre niekoho kto jazdil cely zivot na Dacii je premiova aj Toyota alebo Skoda. Vzhlad a premiovost su cisto subjektivne zalezitosti. Mercedes pouzival kedysi hlinikove a nerezove ovladace, prava vyberova koza, niektore veci sa rucne skladali, mali vybavu, ktoru bezny segment nemal. Teraz maju porovnatelnu techniku aj mainstreamove znacky, vsetky ovladace su plastove so striebornym nastrekom, koza je umela, auto je vyrabane casto v “menej” vychytenych krajinach mimo Nemecka kdejakym Abdulom a Samirom. Kde presne je ta premiovost? Aha znak na kapote a cena, chapem ti co jazili nemecke premiovky koncom 90. rokov a porovnali to s ludovkami, vedia co je premia. Teraz zacina skutocna premia na 200.000€ a ide k 7 cifram. Doba sa zmenila.

      Parametre su fyzikalne veliciny, ktore su fixne dane, a teda jedine spolahlive kriterium. Zial ICE vyrobcovia neponukaju dostatocne vykonne motorizacie mimo top modelov, co nie je problem zakaznika pri porovnavani.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Schvalne som si pozrel aj ludove znacky co tu u nas v AT predavaju. TMY SR 48.000€ s taznym, Hyundai SantaFe v zakladnej vybave s lenivym 2.2Crdi zacina na takmer 55.000€ (Tucson je moc maly oproti TMY). Skoda Kodiaq skoncil este horsie.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo
      Rozdiely sú stále aj napriek tomu, že technika z luxusných vozidiel sa dostáva aj medzi lacnejšie vozidlá. Nie je to len o pozlátku, ktoré vidíš voľným okom. Zabudol si spomenúť také prvky ako sú napr. jazdné vlastnosti. Taká Dacia alebo Toyota ťažko bude jazdiť ako prémia. Ale chápem tá, keď to tak to berieš tak svoj účel splní aj Dacia, ktorá má dopraví z bodu A do bodu B tak ako BMW za 100000 😀.

      To si niekto aj objedná TMY SR? Viem, že to nie je SUV ale aspoň sa tak tvári a tam bez 4x4 hlavne ak tam je tak malý rozdiel v cene v porovnaní s LR to nemá zmysel. Keď si tu už dal príklady tak za 55000 je mnoho skladových Touaregov. Výkon nie je tak ohromujúci ako v Tesle ale na bežné jazdenie to stačí.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Je asi nezmysel porovnávať dnes ponuku ICE a ponuku BEV. Šírka portfólia, výber veľkosti, typov áutako aj materiálov či požadovanej kvality, prvkov výbav a tiež cenovky je jednoznačne na strane ICE.
      Pri zákazníkoch ktorí majú špecifické požiadavky neexistujú EV, ktoré by ich dokázali splniť. Aktuálne ponúkané modely EV samozrejme pokrývajú tú najmasovejšiu časť portfólia. V niečom sa snažia ponúknuť veci naviac (aby kompenzovali iné nedostatky). Tesla to hrá na mega výkonné modely, ktorých potenciál však bežný spotrebiteľ aj tak zväčša nevyužije. Nie je teda namieste porovnávať Tesly iba s autami s podobným výkonom. Je to rovnaká chyba ako keď niekto chce porovnať ICE auto s EV a požaduje porovnanie s autom ktoré má porovnateľný dojazd 1200 km na jedno na tankovanie/nabitir a dĺžku času potrebného na natankovanie/nabitie pod 15 minút.
      Tiež je podľa.mna chybou porovnávať len obstarávaciu cenu. Treba porovnať TCO. Potom sa dá rozumnejšie porovnávať. Ale to už chce vyvinúť výrazne väčšiu námahu a individuálne posudzovať každého jednotlivo. Tých parametrov je tam proste veľa a mnoho z nich sa výrazne líši podľa konkrétneho zákazníka.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Toto je asi najdlhšia diskuzia na tomto fore.
      cio - výborná analýza. Bohužiaľ sa situácia zlepšovať nebude, lebo mladi či majú rozum berú nohy na ramena.
      Čo sa dá robiť, Nejako to už doklepeme a poprajeme našim deťom veľa šťastia inde.
      Problém je, že na Západe im zase kompletne hrabe s definíciou pohlaví a importom nových obyvateľov, takže poznám aj takých štyridsiatnikov, ktorí hľadajú cestu naspäť. Z blata do mláky.
      Sorry za off topic.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! myslím že je to úplne jasné, ja som volil aj pred 3r PS. Je to jediná strana ktorá má enviromentálny kompas OK. Ostatné témy (školstvo, spravodlivosť, vojenské veci, dane ...) majú tiež dobre upratané.

      Jiri GrandPa keď vidím ako funguje v SR polícia (a to sa poniektorí policajti fakt snažia), prokuratúra, súdy. V akom stave je školstvo a zdravotníctvo, akú máme cestnú infraštruktúru ... tak ma problém s LGBT a migrantami trápi úplne minimálne.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! ja mam niekedy pocit, ze mas tazku schizofreniu. Na jednej strane tvrdis, ze nie kazdy potrebuje 378kW, na druhej strane tu vyzdvihujes nejaku “premiu” alebo jazdne vlastnosti, a vobec netusim, odkial beries, ze tieto tebou menovane vlastnosti potrebuje viac ludi ako napriklad vykon 378kW. Vyber auta je tak subjektivna a individualna zalezitost, ze okrem tvrdych fyzickych parametrov realne neexistuje moznost objektivneho porovnania. Pre niekoho, kto najazdi 90% casu v meste, su jazdne vlastnosti rovnako nezmyselne ako vykon, lebo stravi vacsinu casu v zapche alebo smotkanim sa 30/50kmh.

      Pamataj, ze celu tuto diskusiu s ICE si odstartoval ty, a nebola rec o subjektivnych pocitoch. Moj komentar bol jednoducha veta - pozrite si cennik Tesly a cennik alternativ. A ty si tu zacal tvrdit, ze pri ICE dostane zakaznik hodnotnejsi tovar za rovnake peniaze. Ale doteraz si ten hodnotnejsi tovar nepredstavil, ukazal si nam Touareg, ktory je o 7000€ drahsi (co veru hodnotnejsie je, len ta rovnaka cena sa z tvojho komentaru dako vytratila). A vytahujes tu dokola subjektivne a nemeratelne parametre. Mna skor stale zaujima ta hodnotna alternativa k rodinnemu SUV/Crossoveru v cene 48.000€. Nechapem, preco komentujes, ked sa potom vyhybas odpovedi 🤨

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo
      Ako písal PistaTT vyššie, Tesla sa snaží zaujať vysokým výkonom. ICE pre svoju podstatu (nižšia hmotnosť) nepotrebuje rovnaký výkon aby dosiahlo rovnaké parametre zrýchlenia. Možno tvoja predstava je, že prémiovosť sa meria výkonom, nebudem ti brať ilúzie.

      Môj príspevok sa týkal negatívnej skúsenosti majiteľa TMY, ale je mi jasné, že Tesla ultras si bude brániť svoje a neexistuje aby to nebola pravda.
      Ak už tak veľmi chceš hľad konkurenciu z radov ICE, predstav si, že 245 kW Tiguan R má lepšie parametre ako TMY LR, v nižšej cene a vo vyššej výbave. Keď už si pomínal TMY SR, ktorý začína na 49 000, tak za 41 000 EURO máš Tiguan Plugin. A tých príkladov je viac, či už od Škody a pod.

      Ale je mi jasné, že podľa tvojich pravidiel to nie je konkurencia TMY, určite si niečo nájdeš (menšie auto, menší výkon a pod.). Ako písal PistaTT, nedá sa to porvnávať a každý si bude hájiť svoje pán doktor

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Ja som nikde nespominal, ze vykon je meradlom premiovosti. A ano, Tiguan je mensie auto. Preco nikto neporovnava BMW X3 vs X5? Zjavne mas na to odpoved.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! To nie je Tesla fanatizmus, ale tvoje kopkanie za ICE. Vytahujes tu uplne nezmyselne porovnania medzi triedami, kde krizovo nenakupuje snad nikto. Ja fanatik nie som, chyby Tesly poznam a nemam problem o nich hovorit 😅

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Súhlasím, rovnako ako je TMY menšia ako Touareg. TMY je niekde medzi, ťažko hľadať porovnateľné auto. Napadá ma Tiguan Allspace, ten je rovnako veľký.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Jo ale tam uz sa po dovybaveni na uroven Tesly zas dostavas vyssie. Bez akehokolvek fanatizmu treba uznat, ze cenotvorba Tesly dava brutalne zabrat aj pri vybere spalovakov. Jasne, dokonala nie je, tam je to uz o individualnych potrebach

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Ani by som nepovedal ze ICE vdaka nizsej hmotnosti staci nizsi vykon, lebo ho potrebuje kvoli preradzovaniu s potrebe dostat motor do otacok aby ten max vykon/tah bol. Kym ICE popreradzuje a dosiahne vykon s EV ho necham za sebou a nehovorim o dragrace alebo vyrazeni z krizovatky, ale hlavne o obiehani kolony na viac krat, do kopca zvlast. Subjektivne s EV polovicneho vykonu sa mi obieha lepsie ako s ICE dvojnasobneho vykonu vdaka tej okamzitej reakcii ked viem ihned vyuzit kratsie okno prilezitosti/medzeru. Viem o com hovorim pretoze som presiel z V8/280PS na EV/136PS. Papierovo 0-100 6s vs 9,5s ale v praxi pri vyrazeni z krizovatky/semaforov, zrychleni na konci obce z 50na90 a obiehani vyhrava to slabe EV. V praxi sa 0-100 prakticky nevyskytuje. Z tychto dovodov to skoncilo tak za to V8 mi len lezalo ladom lebo som jazdil len s EV a tak slo z domu (napriek vyhode dojazdu 1200+km 100Lbenzin+80Llpg). Medzitym som mal moznost chivlku jazdit aj s ICE 500+PS a dojem bol ten isty.
      Priznam sa ze nemam velmi skusenosti s hybridmi, ale tie povazujem za nezmysel z principu a slepu ulicku, len akusi barlicku ns prechod k EV pre dojazdofobikov.
      Tie vykony Tesly povazujem za nezmyselne prehnane, ale ze netreba porovnavat ICE s rovnakymi vykonom ako tvrdis absolutne nesuhlasim, skor ICE potrebuje vacsi vykon aby sa vyrovnal, hoci je lahsi.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo
      A neplatí vo všeobecnosti, že je TMY v porovnaní s konkurenciou slabšie vybavená? Keď si pozriem možnosti dobybavenia, tak okrem väčších kolies, bieleho interiéru a nepraktické ho TZ tam nič nevidím. Stále je TMY bez parkovacich senzorov a so slabými stieračmi?

      Taur
      Nie je to všeobecné pravidlo, vezmi si spomínaný Tiguan R s výkonom 245 kW má lepšie parametre ako TMY LR. Ale áno, v nízkych rýchlostiach bude EV rýchlejšie, ale to je logické.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Ja nepotrebujem lepsie parametre 0-100 a maximalku 200+, v praxi potrebujem pruzne mysickovat a na okreskach obiehat spomalene auta v kolonach po obci a stupaniami v ramci zakonnych rychlostnych limitov pripadne tesne za nimi. A v tom vsetkom je menej konove EV lepsie ao parametrovo na papieri vykonnejsie ICE.

    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      Je to tvoj subjektivny nazor ktory ti nikto neberie, kazdy ma pravo na nazor. Ale ak tu vytahujeme cisla tak na pravu mieru si dajme predaje TMY a podla teba alternatov od VW a inych. Kde je potom chyba? Ze to nikto nechce? V tychto cislach vidis to co ludia skutocne chcu, nie to co si myslis ty ze je vhodne ci nevhodne.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Ta slabsia vybava je subjektivna. Tesla ma kozu v standarde, skoro vsade sa priplaca. Ma standardne fullLED aj hmlovky, znova u mohych sa doplaca aj za takuto zakladnu vec. Mas standard velky display, vela vyrobcov aj v roku 2023 ponuka len mensi, a vacsi za priplatok. Prachobycajny Bluetooth sa takisto stale priplaca najma u Nemcov. Panoramaticka strecha byva za tucny priplatok. Streamovacie sluzby / konektivita sa takisto doplacaju. Vyhrievane sedacky, u Nemcov stale za priplatok. Volant, takisto. Tonovane zadne skla, zase priplatok. Elekrtricke sedacky. Bezklucovy pristup. Naozaj neviem, o akej chudobnejsej vybave hovoris. Nemca dostanes karoseriu s volantom a 4 kolesami, vsetko ostatne platis. Teslu mas aj bez priplatkov v zasade nadstandardne vybavenu.

      Stierace sa brutalne zlepsili predposlednym OTA updatom, s tym starym to uz nema nic spolocne, a da sa aj na volante regulovat intenzita. Ucinnostou a ovladanim su plne porovnatelne s hocijakym lepsim autom. Parkovacie senzory nie su, ale TeslaVision zas presiel posledne updaty velkou zmenou, a za mna je to uz teraz celkom efektivne. Meria to vzdialenost v cm, a doteraz som nameral vzdy odchylku maximalne do 5cm, vratane dazdiveho pocasia. Zabera to pekne kriky, muriky, hydrant aj auta. Dokonca to deteguje obrubnik a jeho vzdialenost, co ti ziadny ultrazvuk neda. Nechcem tvrdit, ze je to “bullet-proof”, ale prechadza to velkou zmenou oproti tomu, co bolo pred 2 mesiacmi. A tu je sila OTA updatov. Ktory spalovak ti takto cez noc vylepsia?

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Taur
      Súhlasím, v meste a rýchlostiach do 90 km/h je malý elektromobil pocitovo svižnejší. Na diaľnici je to už niečo iné. Ale každý nech si vyberie, čo mu vyhovuje.

      Cyber
      Neviem, či to takto možno porovnávať. Tesla má prakticky len Model Y, ktorý jej robí predaje. Model 3 je kanibalizovany Modelom Y a S a X má malé predaje. V EU nie na všetkých trhoch je najpredávanejší Model Y aj keď celkovým predajom dominuje. Ako som písal, každý nech si kúpi čo mu vyhovuje. Ak by som kupoval EV tak určite by TMY bola medzi kandidátmi, v tej cene medzi EV asi nemá konkurenciu, to priznavam.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Neviem co je ine na dialnici? Tam nastavim rychlost na tempomate a idem. A ked spomalim na 80-100 lebo tunel, cestari ... tak opatovne na 136 sa dostanem svizne. Znova opakujme viac legalne nemam kde ist, lebo nejazdim Nemecko, ok teraz schvalili 150 v CZ no uvidime kolko tych usekov bude a na ako dlho. Ani 160 u nas nevydrzala dlho kolo PP. Skor je tendencia rychlosti znisovat nez zvysovat.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
      Ani by som nepovedal ze ICE vdaka nizsej hmotnosti staci nizsi vykon, lebo ho potrebuje kvoli preradzovaniu s potrebe dostat motor do otacok aby ten max vykon/tah bol. Kym ICE popreradzuje a dosiahne vykon s EV ho necham za sebou a nehovorim o dragrace alebo vyrazeni z krizovatky, ale hlavne o obiehani kolony na viac krat, do kopca zvlast. Subjektivne s EV polovicneho vykonu sa mi obieha lepsie ako s ICE dvojnasobneho vykonu vdaka tej okamzitej reakcii ked viem ihned vyuzit kratsie okno prilezitosti/medzeru.
      Tak toto je zvlastne tvrdenie, s ktorym sa ja nestotoznujem. Autom typu Passat/Superb/Golf/Octavka/BMW 3/5,MB C/E... s V4 s vykonom okolo 140kW sa aj na okreske predbieha porovnatelne ako s aktualnou EV6 168kW. Ak teda trochu rozmyslam, predvidam a na predbiehanie sa pripravim tak, ze tam zaradim spravny prevodovy stupen, t.j. nespolahnem sa na automat ako si s mojim pokynom cez plynovy pedal zrazu poradi.
      Citelny rozdiel v prospech EV je v nizsich rychlostiach, na druhej strane EV ma limitovanu maximalku (ked uz mam porovnavat nieco trochu porovnatelne, nie 500-konovu Teslu).

      Pôvodne zverejnené od Wilo Pozrieť príspevky
      Ta slabsia vybava je subjektivna. Tesla ma kozu v standarde, skoro vsade sa priplaca. Ma standardne fullLED aj hmlovky, znova u mohych sa doplaca aj za takuto zakladnu vec. Mas standard velky display, vela vyrobcov aj v roku 2023 ponuka len mensi, a vacsi za priplatok. Prachobycajny Bluetooth sa takisto stale priplaca najma u Nemcov. Panoramaticka strecha byva za tucny priplatok. Streamovacie sluzby / konektivita sa takisto doplacaju. Vyhrievane sedacky, u Nemcov stale za priplatok. Volant, takisto. Tonovane zadne skla, zase priplatok. Elekrtricke sedacky. Bezklucovy pristup. Naozaj neviem, o akej chudobnejsej vybave hovoris. Nemca dostanes karoseriu s volantom a 4 kolesami, vsetko ostatne platis. Teslu mas aj bez priplatkov v zasade nadstandardne vybavenu.
      Wilo, asi nemozes popriet ze Tesla neponuka (ani za priplatok) niektore prvky vybavy, ktore ini vyrobcovia ponukaju. z pohladu "tesla-only-fans" nie su tieto prvky vybavy potrebne (napr. parkovacie senzory, carplay, siroka ponuka farieb exterieru). zaroven ako zakaznik Tesly si vselku limitovany vyberom vybavy. Princip one fits all. S minimom priplatkovych moznosti. Toto robia aj niektore ine automobilky (napr. korejci). V starej Europe je vsak dlhodobo zvykom, ze si zakaznik moze vybrat taku vybavu aka mu vyhovuje a to nielen cez jednotlive stupne vybavy ale aj pomocou dodatocnych balikov alebo samotnych volitelnych poloziek vybavy. Mozno z tohto dovodu moze niekto vnimat ponuku Tesly za slabsiu.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT "Ak teda trochu rozmyslam, predvidam a na predbiehanie sa pripravim tak, ze tam zaradim spravny prevodovy stupen" a presne o tom to je ze s EV toto robit nemusim, zbadam medzierku tak len stlacim pedal a vyrazim takpovediac za myslienkou a nie ze sa 3km taham v kolone v dvojke ci trojke motor v otackach aby som bol pripraveny ked sa naskytne prilezitost obiehat. Vacsinou sa da obiehat kde iny na to nemaju, lebo ked je rovinka kde mas cas na tu pripravu tak tam sa pustaju aj ostatni co ta tym padom brzdia v obiehani alebo aj znemoznia tebe ak pridu zas oproti auta. Najlepsie sa obieha pri vyjazde zo zakruty, alebo este bezpecne pred zakrutou, alebo po obmedzeniach/obci ked sa spalovaky pomaly rozbiehaju. Vtedy ked sa naskytne medzera medzi autami oproti tak treba rychlu reakciu, a tu ma bez pripravy EV.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Ok. Ja som aj so spalovakom jazdil ako bývalí pionieri - vždy pripravený. Aj keď to niekedy znamenalo ísť nejakú chvíľu povedzme na trojke namiesto päťky. Väčšinou je limitujucim faktorom ten čo točí volantom a nie auto samotné.

      Prave prechodom na EV som prave predvidanie posunul na vyssi level pri vyuzivani one-pedal driving... ale to uz je off topic
      Naposledy upravené PistaTT; 07-08-2023, 21:18.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT ano, Tesla ma minimum volitelnej vybavy a stavila na fixny balik, ktory ma zahrnat vacsinu potrebnych veci. Zjednodusuje to vyrobny proces a setri naklady. Skor ma prekvapuje, ze sa v pripade Tesly tento princip povazuje za “skromnejsiu” alebo “obmedzenu vybavu”, zatial co pri Korejcoch alebo Japoncoch sa to nepovazuje za nic zvlastne, a vsetci to doteraz akceptovali, od novinarov po zakaznikov, a nikto sa nad tym nepozastavoval 🤷‍♂️ pri Tesle je to z nejakej neznamej priciny zrazu kamen urazu. Na margo farieb - nie som si isty, ci je zrovna Mercedes alebo BMW na tom lepsie. Z tych 15 ci kolkych farieb ponukaju dake 2-3 kreativne zive farby, a zbytok je 13 odtienov sedej/striebornej. Ale hej no, zakaznik ma na vyber 🙈 jedina moznost je individualne fabricke lakovanie, ale to su uz slusne palky, ktore beztak 99% zakaznikov nikdy neda.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo. Som si vedomý dôvodov prečo je tomu tak a tiež sa stotožňujem s tým, že väčšina potrebných prvkov v tej výbave je. Niektoré nedostupné položky môžu niekomu chýbať. Ja si nemyslím, že Tesla má slabšiu výbavu. Napísal som svoj názor prečo si niekto môže spraviť takýto záver. S tou paletou farieb je to samozrejme tak, že viac ako polovica produkcie takmer akéhokoľvek modelu auta sa vyrobí v bielej, čiernej, striebornej alebo šedej a ich odtieňoch. Na druhú stranu príplatok za zvláštne lakovanie je povedzme pri superbe nižší ako príplatok za červenú alebo modrú TM3. Ale stále je možnosť dať auto do wrapu, takže ja v ponuke 5 farieb nevidím reálny problém. Niekto iný to môže vyhodnotiť ináč.
  • petercompact
    Junior Member
    • Jul 2022
    • 14

    #53
    Zvláštna diskusia ako z mojich postov vidno, teslu viem kritizovať. Som autičkár a mal som kopec výkonných áut počínajúc cuprou s 330 kW motorom na prednej náprave a posledným SQ7 s 320kw V8 a 900nm . Takže mám tiež právo sa vyjadriť . teraz vlastním TMY LR a najväčší problém tohto auta sú zlé slovenské cesty, nevie ich odpérovať, stačí vyjsť mimo Slovenska a to auto je celkom príjemné. Vybava je daná, ale v celku postačuje snáď snáď by sa zišla alcantara viac ako koža a klimatizované sedadlá. Rozprávať sa o stieračov nemá zmysel sú na hovno a ani upgrade sa to veľmi nezlepšilo
    ​​​​​​ .
    Výkon ice auta je násobne nižší aj jeho využiteľnosť takisto, povedzte koľko vodičov je schopných využiť výkon benzínového motora, 1 percento? Vytočiť motor do maxima mať podriadený motor aby vedeli predbiehať? Motory majú síce výkon napríklad 140 kW ale iba skoro v najvyšších otáčkach. A tie využíva málokto. Ktorékoľvek batériové auto ich položí do smútku. Okamžitý výkon okamžitý krútiaci moment okamžité zrýchlenie a to nehovorím že pri brzdení si spätne zrekuperujem väčšinu energie ktorú som použil na zrýchlenie . Je až smiešne keď tlačím pred sebou BMW M3 a aby chudák zrýchlil musí trikrát podradiť .
    A to nehovorím, keď som mal požičanú TMY PERFORMANCE, to som tlačil pred sebou v Nemecku 911ku a on nevedel zdrhnúť ))


    ​ cena za 53 tisíc eur s DPH si neviem predstaviť benzínové alebo dieselové auto s podobným vnútorným priestorom a výkonom a 4 x 4. A podobnou výbavou. Ak máte niečo, s kľudom tu dajte.

    Velikánska nevýhoda tohto auto je v displej čokoľvek chcete ovládať odtrháva vás zo sledovania cesty, a strašne. Niečo už pridali ale stále je to nedostatočné. Ale je to chyba všetkých nových áut. Ja s ňou jazdím mesto sto a medzi mesto okolo 160 , dojazd mi nevadí kedy si to plánujem podľa nabíjačiek dobíjam toľko aby som došiel ďalej plus rezerva. Snáď to chválené 250kw nabíjanie je oproti kia a Hyundai slabota, kórejci sa nabijú za 20 minút Tesla minimálne za 30 a to už je citeľné. Nádherné su superchargery, mám za sebou cestu do grécka a naspäť z Košíc 3000 kilometrov a až na Macedónsko a Grécko je sieť celkom postačujúca a hlavne všade nabíjate za rovnakú cenu žiaden roaming žiadne kartičky to je velikánska výhoda smerom na západ. Uvidíme čo s tým spraví únia.

    Za tú cenu a veľkosť auta vo vnútri (tu by som poradil všetkým ktorý neboli ypsilonke aby si pozreli vnútro a kufor) nedostanete nič lepšie ani od Kia ani od Hyundai. Volkswagen Group nemal zmysel ani len porovnávať tí majú ku elektromobilom veľmi ďaleko

    A na záver dúfam že sa mi podarí kúpiť koncom roka xpeng G9, kua to položí aj teslu do smútku, 300 kW nabíjanie, 400kw pohon vzduchové pérovanie 4,8 m veľká krabica plný luxus štyri masážne sedadlá ventilované!!!!! A hlavne funkčné bezpečnostné systémy nejako Tesla. A to za cenu 78 tisíc eur s DPH.

    P.s. takzvaný autopilot tesly strašná c*ujovina, samo to brzdí z ničoho nič pri spustenom auto pilotovi nechtiac pridáte ak chcete predbehnúť auto nad 146 vám to vyhodí autopilota a už nemôžete využívať vedenie v pruhu čo je strašne obmedzujúce a znechucujúce , musíte zastaviť vypnúť motor. No otras

    Má to veľa plusov ale aj mínusov ale hlavne je to výkonné auto s ktorým sa dá slušne jazdiť a po 3000 kilometroch som z neho vyšiel až neuveriteľne bez bolesti čo ma veľmi prekvapilo v pozitívnom zmysle.



    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #54
      Ma niekto skusenost s vymenou celneho skla na TMY? Trafil ma suter od oproti-iduceho nakladneho auta a zanechalo to nasledky, kde epoxid uz nestaci. Vie to urobit nejake renomovane Autosklo alebo treba do Zeileru vo W kvoli kalibracii kamier? Vieden mam 30min, Bratislavu 25min, tak mi je to jedno, ide skor o rychlost / dostupnost terminov.

      Komentár


      • cyber_yan
        cyber_yan komentoval
        Upraviť komentár
        Kamery sa kalibruju same ak ide o ne skor je problem s aftermarket sklami. Original sklo v autoskle asi nezozenies. Riesil by som asi origo servis.

      • qwerty64
        qwerty64 komentoval
        Upraviť komentár
        Na SK bez sance, dal som sklo vymenit v CZ, tam je to dostupne v ktoromkolvek sklo servise. Cena cca 30 000CZK.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Skla bezne meni Lukas Koctur v Badin (pri BB), specializuje sa na Tesly ‪+421 948 654 321‬.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Uz mam vyriesene. Nakoniec som zvolil KFZ-Zeiler vo Viedni. Termin mi dali do tyzdna od kontaktu, vymena 1 den. Auto som po jazde po spinavych polnych cestach odovzdal v dost smutnom stave s 30% SOC, vratili mi ho vyumyvane a nabite na 80%. Za mna plna spokojnost
    • anubite
      Junior Member
      • Jul 2023
      • 5
      •   

      #55
      Ahojte. Mam nabehanych len 6t a Y z Berlina (05/23). Neviem ci mam stastie alebo mam vydareny kus, ale ta moja nevydava ziadne zvuky a prepocet dojazdu ma prekvapil presnostou. Siel som z Prahy a pisal mi dojazd 2%. Aj ked som hodinu stal v kolone pri Brne, prisiel som s 2% ako pisal. Jasne, ze ma pol cesty upozornoval, aby som siel pomalsie, ale moc som nepocuval
      Takze ja som velmi spokojny.

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        anubite Kolony niesu strasiak, lebo pri EV nevyprazdnuju "nadrz" tak ako pri spallovaku, ani statie ani popochadzanie (vdaka rekuperacii). Pri mrazoch kvoli kureniu samozrrejme viac, ale len pri chlade ak je tepelne cerpadlo tak malo.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Berlin je super, tiez som kupoval na jar a bez jedineho pazvuku alebo ineho problemu. Ja mam skusenost skor taku, ze mi vzdy v ciely zostane o 1-2% viac ako bolo povodne pocitane, a to idem takmer vzdy nad rychlostnym limitom.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo - je to jedno ako rychlo ideš. Ten výpočet bude vzdy správny. Pri dlhších jazdách nad cca 40 km si Tesla vyhodnotí tvoju spotrebu a upraví % dojazdu v cieli aj keď ideš zrazu 160 km/h namiesto bežných 130. Dokonca pri výpočte koľko musíš dobiť na nabijacke to zoberie do úvahy. Mám to otestované na cestách do HR keď som mal na gule bycikle.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa viem, ono to prepocitava v realnom case, je tam latencia cca 30 sekund. Aj napriek tomu mi to 10km pred cielom vzdy dako zamrzne, resp. z nejakeho dovodu nahle upravi prepocet a to posledne percento ci dve sa uz dako nepohnu. Netusim preco to tak robi, mozno rata s nejakym pesimistickejsim scenarom a nepredvidatelnou udalostou a na zaciatku cesty uberie rezervu 2-3%, a ked vidi, ze sa celu cestu nic nedeje, tak to rozpusti a upravi. V tom prepocte bude podla mna zaratany nejaky buffer kvoli pocasiu/vetru/prevyseniu, a pomaly z neho odkusuje ako odbyva z cesty.
    • anubite
      Junior Member
      • Jul 2023
      • 5
      •   

      #56
      Taur ano, o tom som vedel, len som chcel podotknut, ze kloma frcala o to cakanie a aj tak prepocet sedel super

      Komentár


      • TomTesla
        TomTesla komentoval
        Upraviť komentár
        Logiku to dava lebo sice si "isiel" casovo dlhsie ale v kolone pomalsie. Ako pisal Taur statie "nezerie" ako pri spalovakoch (pokial neaktivujes nonstop start/stop).
    • anubite
      Junior Member
      • Jul 2023
      • 5
      •   

      #57
      To je pravda. Len som nesikovne napisal, ze som so svojou Y velmi spokojny. Mozno az na Vision (ktory sa nastastie zlepsuje stale), ale to u mna nehra zas taku vahu.

      Komentár

      • Maco7
        Member
        • Nov 2018
        • 89
        •      

        #58
        Mam teraz cerstvu TMY RWD 2024 kupovanu v CZ , som zatial max spokojny , hlavne tou spotrebou . Ale to fantom brzdenie je tam stale , mam aj novy update 2024.8.4 ale stale to robi na tom adaptivnom tempomate... ked je cyklista na kraji, zakazdym sa auto az zastavi ako by sa bal prejst , aj ked je tam vela miesta ... potom ked nahodou mi ide v protismere kamion , no to bol 1x sok, to tak skocilo na brzdy , ze keby niekto je za mnou tak to do mna napali , si myslim... ako autopilot super drzi v pruhoch , aj ked nie su vzdy dve ciary na ceste , to je super , to mi nevedela prejst Kona ani IQ5 . A dalsi problem , ktory som si vsimol , je citanie znaciek... niekde je 30ka , ano spomali ale potom ide celou cestou na automate 30km/h aj ked tam uz je 90tka... asi to nemau dobre doriesene na nase pomery a cestnu premavku ... hadam to v blizskej buducnosti poriesi update .... Ake mate vy skusenosti ??

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          to nie je celkom fantómové, pri cyklistoch treba ísť v druhom pruhu aby nepribrzdilo, alebo asppoň 2,5m, to človek na tú vzdialenosť príde

          fantómové je, keď napríkla na diaľnici nikde nič a on bezdôvodne zabrzdí, lebo nejakýi zábleskami slnka alebo tieňmi si myslí, že je tam objekt

          značky je dlhodobý problém, to netreba čkať nejako vyriešené v blízkej dobe, lebo ide hlavne podľa máp a čítanie je len doplnkové

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Vdaka za info , asi to tak bude pri tych cyklistoch a chodcoch , dnes som to tak skusal a musim prejs az do druheho pruhu ... ale fantomove brzdenie som mal na rovnej ceste (a nie len raz) , nikde nic , ani most ani strom , proste len cisto skocilo na brzdy ... hnus ... musim si davat na to pozor ...

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To citanie znaciek je niekedy problematicke. Z nejakeho dovodu ma problem so sedou znackou ukoncujucou docasne znacenie. Ale tak beriem to ako asistenta, t.j. stale je primarna tarcha davania pozor na cestu a znacky na vodicovi. S dodatkovymi tabulami ma problem aj Audi alebo Hyundai. Napriklad pri hraniciach v rakuskom Hainburgu zaviedli v celom meste zonu 30, okrem jedinej hlavnej cesty kde plati 50. Audi hovorili, ze je v celom meste 50, Hyundai takisto, a Tesla mi zas pise 30, aj na tej hlavnej ceste. Treba sa spoliehat na svoje oci 😉

        • patapuf
          patapuf komentoval
          Upraviť komentár
          Chlapi, ja sa čudujem, že sa vôbec spoliehate na počítač v aute. Ako som už dávnejšie písal v inom fóre. Je to len "blbá" technika, stroj, ktorý môže zachytiť akýkoľvek falošný signál a ten vyhodnotiť pre vodiča a čo je horšie, aj pre hocikoho iného v okolí daného auta, až katastroficky. Asistenti v aute sú OK, ale stále musí šofér dávať pozor a nespoliehať sa na asistenta či nebodaj na autopilota, že bude za neho riešiť dopravné situácie. Ja som vždy veril a aj budem vždy veriť len vlastným očiam a vlastnému úsudku v cestnej premávke. A tým bezdôvodným automatickým brzdením vodič hazarduje so zdravím a aj životom. A bohužiaľ si to môže odniesť hocikto iný. Nech je to na akokoľvek vysokej úrovni. Osobne vlastne ani nechápem prečo by za mňa malo auto vyhodnocovať značky (navyše keď nemám istotu, že to auto prečíta značku tak ako má), prechádzať z pruhu do pruhu po zapnutí blinkra, ... .
      • Maco7
        Member
        • Nov 2018
        • 89
        •      

        #59
        Testoval som spotrebu TMY RWD 2024 BYD bateria pri 95km/h 19" kola , celkom slusna spotreba na tak velke auto Som spokojny .
        https://youtu.be/cDC6futjQus?si=6cRj-dJ70xpvr4qU

        Komentár


        • TomTesla
          TomTesla komentoval
          Upraviť komentár
          Mozes prosim aj tempomat 135 ? Lebo 95 po dialnici asi nikto nejazdi. Moj odhad okolo 180 Wh/100km

        • petercompact
          petercompact komentoval
          Upraviť komentár
          pri 140 Košice-Ružomberok cca 24kWh späť cca 21 kWh, pri mixe 140-160 keď ma to už prestane baviť na 80% batérie LR Y prejde v zime trasu Budča - Košice, 200km.
          Ináč na 31.000km mám spotrebu 20kWh, polovica rýchla jazda a polovica veľmi rýchla jazda
          Naposledy upravené petercompact; 09-04-2024, 14:24.

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Ano budem robit video aj na dialnicnu rychlost 135km/h . 95km/h som robil koli okreskam , a budem robit video aj spotrebu po meste ... Ale ked som ju novu viezol z Prahy 16.3. bolo okolo 5°C a aj prsalo , kurenie slo , radio , isiel som celu cestu na tempomate 135-137 km/h a spotreba v BA mi ukazalo na tu trasu 19,8kWh/100km .. cize pre mna super dobra spotreba ..

        • cyber_yan
          cyber_yan komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mam dlhodobo priemer celkoveho najazdu 54tisic km 20kWh vacsina je najazdena na dialniciach kde sa hybem niekde okolo 160kmh. Efektivnostou je jednicka o tom ziadna

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Maco7 ked budes robit test dialnicnej spotreby, mohol by si prosim Ta urobit meranie cez DC nabijacku? Nabit do 80% SoC, pojazdit a dobit zase na 80% SoC a odcitat data zo stojanu a vydelit km prejdenymi.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          TomTesla Ja aj na dialnici chodim 95, na usekoch kde je kazdu chvilu obmedzenie na 80-100 (tunely, vyjazdy, pokrivene zvodidla, cestari ...) a tycvh je na useku PO-LM-PO az az, neopalti sa mi rozbiehat na 140.

          Maco7 Nemyslim ze dialnica 95 zodpoveda okreske, na tych je kopa rekuperacie...
      • Maco7
        Member
        • Nov 2018
        • 89
        •      

        #60
        Dnes som mal pracovnu cestu do BB s mojou TMY RWD 2024 GigaBerlin , tak som to vyuzil a spravil kratke video na dialnicnu spotrebu pri cestovnej rychlosti 135km/h . Dlzka cesty tam a spat bola 324km .
         

        Komentár

        Pracuje...
        X