Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skúsenosti s modelom Y

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • marsl
    Junior Member
    • Feb 2023
    • 4

    #31
    Ahojte. Moje skúsenosti po týždni požívania sú najme pozitívne. Mám y long range bez senzorov. Tá automatika stieračov je fakt hrozná… ale čo mi vadí najviac je absencia kamery v prednom nárazníku, bol som zvyknutý pri parkovaní v garáži parkovať na pár cm, teraz sa to v podstate nedá, alebo len neviem ako?

    Buduci týždeň chceme ísť lyžovať do Talianska z domu to mame cca 1000km, chceme ísť na tesle, je to dobrý nápad? Na čo si mám dať pozor? Tesla mi rozplánovať nabíjanie, ale mám stále rešpekt…

    Komentár


    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      Plánovaniu Tesly môžeš veriť vypočítava to s minimálnou odchýlkou. Čiže bez obáv… Bez námahy naťukaj adresu a nechaj sa viesť. Ak chceš inú trasu mrkni čo je po ceste Ionity prípadne iné. K tej kamere… hold kým nebude riešená inak stále bude vznikať mŕtvy uhol pred nárazníkom kde nevidí. Ja mám model 22 a ešte naštastie senzory mám. Hlavne pre zadnú kameru v zime. Nevidíš nič stále je zaprasená od cesty.
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 87
    •   

    #32
    Otázka na majiteľov TMY Performance, pán vo videu spomína dojazd v zime pri rýchlejšej jazde 200 - 250 km. Vaše skúsenosti sú rovnaké, prípadne aj nedostatky ktoré spomína?

    Komentár


    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      Performance je v zime tych 250km dialnica.

    • fcela
      fcela komentoval
      Upraviť komentár
      MY LR 2022: V zlych podmienkach: dialnica, nonstop kopec, huste snezenie a protivietor, dialnicna rychlost podla limitov, kurenie 22C, cesta na lyzovacku v AT : realny dojazd bol 350 km. To bolo najmenej co sa mi podarilo. Zvycajne je to 400+.

    • marsl
      marsl komentoval
      Upraviť komentár
      Ako dobíjas baterku ak si “okolo” domu, a ako keď ideš na “dlhšiu” cestu? Ja zatiaľ doma max na 80% a snažím sa vybíjať na min 20%. Keď pôjdem na dlhšiu cestu mám nabíjať aj 100%?

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Auto je dobre sem tam nechat dobit na 100% aby sa vybalancovali clanky, ak to nerobis casto, tak budes vidiet, ze poslednych par percent trva velmi dlho. NIE JE PROBLEM nabitie na 100%, problem je, ked to tak nechas dlhu dobu stat. Takze pred odchodom nabit na 100% nie je problem, kludne aj ked ides kratku trasu raz za mesiac/dva to spravit.

      Tiez je dobre sem tam ist s autom aspon na 10% a potom dat nabijat, aby si BMS osahalo spodok baterky. Zase nie je problem ist pod 20% ale nie je dobre to tak dlho nechat.

      Pri 100% a pod 20% prebiehaju na baterii chemicke procesy, ktore degraduju anodu, preto je nevhodne auto dlhodobo mat v tomto stave (neplati pre LFP baterie).

      Mozno casto citas o ludoch, ktory jazdia na doraz, na par percent. Ked to robia casto auto vie, kde je spodok baterie. Ty ak jazdis max do 20% auto to nevie a potom ked budes potrebovat niekedy dojazd sa ti moze stat, ze ta pri 5% vypne, lebo BMS nemalo spravny odhad. VZDY v takom pripade je potrebne ist opatrne, ziadna rychla akceleracia, aby nedoslo k prudkemu poklesu napatia na bateriach a jej vypnutia v dosledku jej ochrany.

      Cize ak zriedka potrebujes ist na doraz a nerobis to bezne musis ist opatrne.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Este dodam k jeeff, ze ked to prídeš domov povedzme s 10%, je treba to nechat aspon 3 hodiny stat (vtedy BMS stanovuje "kludove" hodnoty napatia) a az potom zacat nabíjať, idealne zasa na 100% (povedzme pomalsie cez noc tak, aby 100% bolo max 2-3 hodiny pred dalsim odjazdom). Tento proces zkalibruje BMS. Malo by sa to robit tak raz za pol roka (informacie z Tesly).

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, to co pise Jiri GrandPa som pocul aj ja, ale tiez som pocul, ze novsi SW to uz nepotrebuje, ale tazko povedat co je pravda. Dolezite je pocas tych 3 hodin aby doslo k uspatiu auta, cize nekontrolovat v appke a idealne tam ani nemat zasunuty nabijaci kabel (aby nebezal nejaky casovas spustenia nabijania). Az potom pripojit kabel a hned spustit nabijanie.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Este jeden koment - treba sa zmierit sa tym, ze po roku ti auto bude ukazovat "standardny" dojazd kludne o 5% menej ako ked bolo nove. TO je uplna normalne. Je to z toho dovodu, ze Tesla (ako jediny vyrobca) nenechava v kapacite ziadnu hornu rezervu a teda ukazuje realny stav baterie.
      Dobre sprava je, ze sa to na tych 5-7% ustali a potom sa to v dalsich rokoch takmer nemeni.
      Ja mam TM3 model 2019, novy ukazoval 499 km na 100%, teraz uz 2,5 roka som niekde medzi 450-460 km (tie modely 2019 a starsie mali tu degradaciu vyssiu, bohuzial).
      Ini vyrobcovia to robia tak, ze umelo znizia napatie na baterii pri 100% SOC a ako ide cas tak pomalicky to napatie zvysuju, tym dosiahnu to, ze auto zdanlivo nevykazuje ziadnu degradaciu, ale to je fake.
      Fyziku neoseries.

    • fcela
      fcela komentoval
      Upraviť komentár
      Co sa tyka kapacity baterie, vela zalezi ako nabijas. Ja som sa na zaciatku riadil pravidlom 20%-90% a zjavne to nebolo uplne ideal, pretoze mi dojazd pocas prveho roka sustavne klesal az po o tych cca 5% ako tu pisu ostatni. Nasledne som si nacital par for a zmenil zvyk a nabijam 50-90% ako odporuca aj Tesla (okrem dlhych ciest kedy dam 100% a nasledne vyrazim). Tymto sposobom sa mi odhadovany dojazd podarilo dat naspat na povodnych cca 530km (Y LR). Prilozim nizsie prispevok screen z TeslaMate ak niekoho zaujima, do komentu to neviem pastnut.
  • 11Michal11
    Member
    • Jul 2021
    • 32

    #33
    Ja mám teraz v zime priemernú spotrebu 19,4 KW. 20 kolesá. 80% okresky

    Komentár


    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Potom je logické, že tá spotreba na diaľnici je tak vysoká.
  • fcela
    Junior Member
    • May 2021
    • 24

    #34
    Screen z TeslaMate pre moju Y LR - priebeh odhadovaneho dojazdu po roku:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	obrázok.png Videní:	0 Veľkosť:124,7 KB ID:	90224
    Povodna strategia - nabijanie 20%-90% - odhadovany dojazd klesol az o takmer 5%
    cca na prelome roka 2022/2023 zmena na 50%-90% - odhadovany dojazd sa postupne vratil na povodnych cca 530km.

    Doplnam aj Battery level graf za posledny rok,koli ukazke zmeny strategie na 50-90 zhruba na konci Novembra 2022:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	obrázok.png
Videní:	935
Veľkosť:168,2 KB
ID:	90245​V poslednej dobe som mal viacero dlhsich tras, takze sa to optimalne udrzat medzi 50-90 velmi nedarilo :-)
    Naposledy upravené fcela; 12-03-2023, 10:13.

    Komentár


    • cyber_yan
      cyber_yan komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som spravidla siel takto a to som nevedel ze robim lepsie ako 20-80. Ale v tom pripade tak budem pokracovat

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Pani je vam jasne, že jediná vec, ktorú týmto zmeníte je váš dobrý pocit. Batéria degraduje nezadržateľne a nie je to reverzibilný proces.
      Čiže to, že auto ukazuje vacsi dojazd je len otázka kalibrácie BMS systému.
      Keby ste spravili test dojazdu zo 100 do 0 keď bolo auto nové a teraz tak vam vzdy vyjde ten prvý test lepší.
      Inak ma prekvapuje, že cyklovanie len do 50% ukáže vacsi dojazd. Očakával by som pravý opak - vybitie do 0-5% stanovuje BMS kde “je nula”. A tým pádom kompletný rozsah napätí (100% vie BMS vzdy, s tou 0 je to horšie).
      fcela - vedel by si dať odkazy na tie fóra čo spomínaš? Zaujima ma to.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 12-03-2023, 07:33.

    • fcela
      fcela komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa sposobom akym nabijas bateriu docielis to ze ju viac(alebo menej) ne/zhumplujes, na tom sa snad zhodneme. Naco by inak aj samotna Tesla davala do navodov sposob nabijania? Ved by to bolo vlastne jedno ako pises. Z toho vyplyva ze si (predpokladany) dojazd predlzis (alebo naopak znizis) oproti kalkulacii ktoru pouziva samotna Tesla na vypocet samotneho dojazdu. Kde zjavne ma zapocitanu aj tvoju "starostlivost" vo forme merania parametrov baterie ako bezi cas. Tu sa nebavime o tom ci bateria degraduje (samozrejme ze ano) alebo nedegraduje sama, ale o tom ako sa spravat k baterii aby sme dosiahli co najvacsi predpokladany dojazd.

      Ohladom for uvadzam priklad, mas tam toho kopy:
      https://teslamotorsclub.com/tmc/foru...-charging.307/

      a konkretne napr.:
      https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...0-only.294988/
      https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...-to-90.293827/
      https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...dation.290582/

      https://tff-forum.de je tiez dobry zdroj, Google Search is your friend :-)

      Ohladom cyklovania do 50% mas pravdu, pretoze sporadicky treba bateriu vycucat na tych 0-5% aby sa BMS priebezne kalibrovalo ako pises. Cize doplnam ze obcasne treba bateriu vytrieskat uplne dole, kuknem do TeslaMate ako casto som to robil ak to niekoho zaujima (doplnil som do prispevku vyssie https://teslaclub.sk/node/87348?p=90223#post90223). Zvycajne vtedy ked som nabijal na 100%, kedze som ocakaval aj dlhsiu streku.
      Naposledy upravené fcela; 12-03-2023, 10:14.
  • marsl
    Junior Member
    • Feb 2023
    • 4

    #35
    Ahojte. Dá sa do Tesla faktury za nabíjanie vlozit firemne údaje?

    Komentár


    • fcela
      fcela komentoval
      Upraviť komentár
      Dá sa, návod je rovnaký ako pri zmene krajiny napr. z AT na SK. Následne sa agent ktorý má na starosti CZ&SK mailom spýtal či má pregenerovat aj údaje na fa za nabíjanie. Potvrdil som a na fa už mám firemné údaje.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Aj ja som poziadal o opravu firemnych udajov faktury z 12/2022 (poplatok za idle fee). Pred tym na nej boli udaje fyzickej osoby. Zistil som ale ze agent zmenil datum faktury na aktualny den kedy fakturu menil cize januar 2023. Reklamoval som to a jeho reakcia bola ze sa to inak neda. Takyto zasah do uctovnictva mu Tesla nemala dovolit bez predoslej konzultacie s uctovym oddelenim. Nakoniec sme sa dohodli ze vrati vsetky zmeny na fakture tak ako povodne boli.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Faktúra Tesly sa dá editovať v PDF editore. Problém solved.
  • Infinita
    Junior Member
    • Mar 2023
    • 3

    #36
    Ahojte, Chcel by som Vás požiadať o radu, kde je najlepšie poistiť Y ( HP a PZP). Môj maklér mi tvrdí, že s poistením Tesly sú problémy. Treba nejakú výnimku . Zdá sa mi to blbosť ...

    Komentár


    • esp
      esp komentoval
      Upraviť komentár
      Pozdravujem, ak napiseš na aku cenu, tak by som ti dal vypracovat cenovu ponuku.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som nacenoval v Uniqa, Allianz a Generali, cenu je mozne variovat zvysenim spoluucasti. Najlepsie asi vychadza Uniqa. Odporucam kontaktovat priamo p. Mlynarovu, ktora ma skusenosti s Teslami a vie vypracovat ponuku bez problemov - jana.mlynarova@obchod.uniqa.sk
  • Infinita
    Junior Member
    • Mar 2023
    • 3

    #37
    46.000,- EURO

    Komentár

    • esp
      esp
      Member
      • Aug 2015
      • 54

      #38
      ..alebo taktiez velmi šikovna pani v Unique silvia.kalaninova@obchod.uniqa.sk t.č. 0907 474 313.

      Komentár

      • Infinita
        Junior Member
        • Mar 2023
        • 3

        #39
        Ďakujem za pomoc. Dám naceniť.

        Komentár

        • marsl
          Junior Member
          • Feb 2023
          • 4

          #40
          Ahojte uz mate na Y bez parkovacich senzorov nainstalovanu aktualizaciu 2023.6.9, ktora prida parkovacieho asystenta cez kamery? Ako ste spokojny? Ja som to dnes instaloval a zatial dost sklalamie.. toto je fakt dost velka chyba ktora mi vadi.. Doteraz som bol kludny, ked som cakala na pridanie. ale teraz som sklamany...

          Komentár

          • juris
            Member
            • Dec 2015
            • 42

            #41
            Toto je celkom problem...v podstate je to uplne nepouzitelne
             

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Ale hlavne, ze je bezkonkurencna vizualizacia...

            • patapuf
              patapuf komentoval
              Upraviť komentár
              Tak to je riadny krok vedľa. Veď to je nepoužiteľné. Keď už tam zrušili tie senzory a chcú používať kamery, tak nechápem prečo tam nedali rovno už 360°-vý pohľad. Keď už takto. A ja som si myslel, že tam dajú akési laserové senzory (možno lidar?), niečo také tam tuším chceli dať kedysi, nie? Keď už by mi šlo o bezpečnosť, tak tam dám radar, lidar a ešte aj kamery. A nech to spolupracuje navzájom. Auto je naozaj krásne naoko. Len mne osobne tam pár vecí chýba. Ak by ich tam dali, super. Viete niekto, ptorím vás, prečo sa Tesla tak bráni HUD-ku? Myslím si, že by to veľmi pomohlo.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              patapuf Vsetky tie veci co menujes stoja peniaze. Potom by nemohli lacno vyrabat a draho predavat. Zbavili sa senzorov aby usetrili vyrobne naklady. Soft vyhodnocujuci obraz z kamery je lacnejsi. Nejde o bezpecnost, ale o lacnu produkciu a zisk.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Taur A preto sa vráti radar a rovno HD/4D verzií? :-) Po odobratí ultrazvukov asi nikto nečakal zázraky, že to bude "vidieť" aj mimo zorného kamier.
              Ale toto je zlý vtip ako s tým radarom. Odoberať niečo a nemať mesiace aspoň rovnako spoľahlivú náhradu. Podobne ako poniektorí argumentujú s HUD, že veď bude beta.. No nebude min. 5 rokov a zatiaľ HUD tam mohol byť, aj senzory a radar.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 Ja som myslel ze maju dost kamier aby videli vsade, alebo ze ich pridaju, ked usudili ze sa mozu zbavit senzorov/radarov. Ma nenapadlo ze namju kamery niekde na naraznikoch aby videli prekazky. Alebo ze si AI aspon neextrapoluje polohu prekazky ked uz jej zmizne zo zaberu. Ved ked sa k tej lezatej krabici z dialky priblizoval tak ju musela kamera vidiet kym jej z blizka nezmizla zo zaberu.
              A na 3/Y sa mi ten iba monitor v strede bez kaplicky/HUD pred ocami vobec nepaci. Je to pre mna asi jeden z dovodov preco tieto Tesla modely nie.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Taur To už je irelevantné, či je dosť kamier. Napr. tá zadná bola po 30km v sychravom špinavá. Ale niet cesty späť, musia ten SW už nejako dokopať.
          • JozkoPucik
            Member
            • Aug 2018
            • 132

            #42
            Musím sa priznať, že po 30 000 km a 6 mesiacoch mi to príde až moc obité kamienkami.Pri Modely 3 som si to musel dať komplet opraviť a znovu nastriekať. Auto je ináč na fotke umyté do čista. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image0.jpg
Videní:	853
Veľkosť:243,4 KB
ID:	90536 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image1.jpg
Videní:	819
Veľkosť:221,4 KB
ID:	90537

            Pripojené súbory

            Komentár


            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Tak to je celkom pekne, pozeram ze tam mas ochranne folie. Boli od vyroby? Ak ano tak asi je to ocakavane. Dual motor?

            • JozkoPucik
              JozkoPucik komentoval
              Upraviť komentár
              Auto malo od výroby zásterky vpredu (sú hrozne veľké a nepáči sa mi to) a aj tie fólie. Napriek tomu to vyzerá takto. Čo som mal predtým Model 3 tak ten nemal ani fóliu, ani zásterky a keď som si to potom dal opraviť tak som oboje dal namontovať nech sa to už neopakuje. Lenže tu to vzniká aj keď sú oboje na aute!

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Tak som si to hodil do googla, a vypadlo ze je to systemovy problem, Tesla na niektorych trhoch dava zasterky a ochranne folie. Doporucuje sa dat 3M folie ktore nezltnu (hlavne na biele auta) na auta ktore nemaju ochranu priamo od Tesly. Napr: https://www.greendrive-accessories.c...388106335.html
              Samozrejme aj zasterky, tie pochytaju najvacsie kamene.
              Na tvojom aute sa mi to zda nalepene dost daleko od hrany dveri...
              Je to dost neprijemna vec, vyriesene to inak asi nebude, jedine dat dopredu uzsie kolesa

            • JozkoPucik
              JozkoPucik komentoval
              Upraviť komentár
              No veď práve, ja som auto takto kúpil, teda má kolesa odporúčené výrobcom a pritom nastane toto. Prečo by som mal niečo upravovať čo mal mať výrobca zmaknuté?

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              100% suhlas, toto vsetko by mal mat vyrobca zmaknute a zakaznik by nemal nic riesit. Je to tak akurat na hromadnu zalobu. Auto si samo poskodzuje lak...
          • esp
            esp
            Member
            • Aug 2015
            • 54

            #43

            Komentár

            • kukiak
              Junior Member
              • Sep 2022
              • 14

              #44
              Tesil som sa, ze konecne mam tiche auto, kde nic neklepe. Po 3000km mi začalo niečo klepat/vrzgat niekde z palubovky - pride mi to akokeby z poza displeja. Je to pocut na akejkolvek ceste a pocujem to aj cez radio a ide mi vykotit . Nemate tip co by to mohlo byt? Nie je to nic v priehradkach samozrejme.

              Komentár


              • fcela
                fcela komentoval
                Upraviť komentár
                Nie je to skor akoby spred volantu? Ak ano, ja som mal podobny problem, take jemne hrkotanie/vrzganie, zvacsa ked bolo velmi chladno alebo velky rozdiel teplot v ramci dna. V servise rozobrali palubovku a nejako opravili. Chvilu (asi 2 mesiace) som sa vytesoval. Po case je to spat. Pojdem reklamovat, ale chcem to spojit s montazou tazneho, co aktualne nie je na sklade. Daj si pozor ako Ti to rozoberu, ten drevenny dekor celkom domrvili, to budem chciet tiez aby vymenili za novy kus pri reklamacii.

              • kukiak
                kukiak komentoval
                Upraviť komentár
                No moze to byt aj z tadial, ale zda sa mi ze to ide z pod LCD - je tam krytka a za nou asi reproduktor. Ked na to silno zatlacim, tak sa mi zda, ze je ticho.. Skusim ju asi zajtra otvorit a uvidim ked bude vonku ci je to ono alebo nie. Do servisu sa mi s tym trepat nechce.
            • Miro Pallo
              Junior Member
              • Mar 2022
              • 19

              #45
              Čaute. Asi pred mesiacom mi začal trocha sekat volant. Je to ako keď máte silnejšie pritiahnuté ložisko. Keď idem pomalšie tak mi to nevadí ale na diaľnici je to cítiť viac keďže tam stačia na šoférovanie milimetrové pohyby volantu. Má niekto podobnú skúsenosť?

              Komentár


              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                SW 2023.6.9 to riesi
            Pracuje...
            X