"A to kde ten Model S nabíjaš?" Toto je prvá a najčastejšia otázka akú dostávam. Mne tá otázka pripadá asi tak isto ako keby sa niekto pýtal: "A to kde ten mobil nabíjaš?" Model S sa dá nabiť všade kde je elektrická zásuvka. Len včera som nabíjal Model S na jednom penzióne cez obyčajnú zásuvku. Nakoľko som nemal úplne vybitú baterku, do rána bol Model S nabitý. Mať úplne vybitú baterku (s dojazdom vyše 400km) v Model S je veľmi zriedkavé a v podstate sa to nestáva.
Podrobné info o nabíjaní Model S sa dá nájsť na stránke: http://teslamotors.me/model-s-nabijanie.
Na nabíjanie vám stačí mať doma zásuvky ako sú napr. tu:
Ak máte dvojitú palubnú nabíjačku "Dual Charger" a chcete nabíjať cez 32A zásuvku (ako na obázku hore), treba si ešte dokúpiť prenosnú nabíjaciu stanicu na 32A (ako na obázku hore).
Podrobné info o nabíjaní Model S sa dá nájsť na stránke: http://teslamotors.me/model-s-nabijanie.
Na nabíjanie vám stačí mať doma zásuvky ako sú napr. tu:
Ak máte dvojitú palubnú nabíjačku "Dual Charger" a chcete nabíjať cez 32A zásuvku (ako na obázku hore), treba si ešte dokúpiť prenosnú nabíjaciu stanicu na 32A (ako na obázku hore).


Pri 32A zásuvke si treba vždy najprv zistiť aký má istič. Ak je istič len na 25A tak treba v aute nastaviť 25A. Ak má len toľko aj hlavný istič, tak treba brať do úvahy ešte aj ostatné spotrebiče v domácnosti a nastaviť to v aute na ešte menej ampérov. Toto sú veci čo Vám ľahko zistí každý elektrikár. Ak chcete doma nabíjať s 32A, tak podľa mňa, by bolo dobré mať aspoň 40A hlavný istič. Kto toľko doma nemá, myslím, že sa neoplatí si priplácať viac za 40A istič, pretože tesla sa do rána v pohode nabije aj cez 16A.
To je ten hlavný rozdiel medzi týmito stanicami. Jedna je prenosná a druhá nie. A ďalší rozdiel je, že tá neprenosná (na obrázku B) stojí okolo 4000,- eur a ešte k tomu je bez Typ 2 kábla (Ten si musíte priniesť so sebou). Tá prenosná (na obrázku A), stojí okolo 600,- eur a je vybavená aj s Typ 2 káblom.
Komentár