Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Model S nabíjanie

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 181
    •   

    #16
    No trochu som to pozeral a vyzerá to že na tom pracujú ale len garážové prevedenie na domáce nabíjanie. Takže na cesty stále nič.
    Majú to na stránke pod nabíjaním že HIGH POWER CHARGING (COMING MID 2015).

    Komentár


    • Juro
      Juro komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, to bude tiež na 32A. Hovorí sa tomu aj "wallbox". Ale nie je to prenosné.
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 566
    •   

    #17
    Ked si kupim wallbox od Tesly s tym, ze mam na stene 3-fazovy konektor isteny 16 A isticom, jednoducho zapojim a nabijam, alebo vyzaduje Tesla nejake potvrdenie od revizneho technika ze konektor je namontovany bezpecne?

    Komentár

    • JanoS
      Member
      • Aug 2015
      • 95
      •   

      #18
      Wallbox ma v sebe prepinace/jumpery ktorymi nastavis kolko amperov moze maximalne konzumovat.

      Komentár

      • Juro
        Administrator
        Gold Member
        • Mar 2014
        • 2208
        • juraj1702
        •   

        #19
        Pôvodne zverejnené od nemo Pozrieť príspevky
        Ked si kupim wallbox od Tesly s tym, ze mam na stene 3-fazovy konektor isteny 16 A isticom, jednoducho zapojim a nabijam, alebo vyzaduje Tesla nejake potvrdenie od revizneho technika ze konektor je namontovany bezpecne?
        Na 3x16A netreba nič kupovať. Kábel na to je v štandardnej výbave. A stačí keď zásuvku správne namontuje kvalifikovaný elektrikár, "revízneho technika" robí tá krabička na kábli.

        A ampére sa dajú nastaviť priamo v aute. Dokonca si auto dokáže toto nastavenie zapamätať na každú zásuvku zvlášť.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár

        • nemo
          Senior Member
          • Oct 2015
          • 566
          •   

          #20
          Ak je Tesla v zakladnej vybave, t.z. bez dualcharger-u, akym najvyssim vykonom ju budem moct nabijat na superchargeri ked pojdem do Viedne?

          Komentár


          • enfko
            enfko komentoval
            Upraviť komentár
            Supercharger ako aj ine druhy DC nabijacich stanic nesuvisia s dual chargrom. V tomto pripade sa palubne nabijacky obchadzaju a jednosmerny prud tecie zo Superchargera priamo do battery packu. Cize ti to pojde tak rychlo ako to v danom momente viedensky SuC zvladne.
        • nemo
          Senior Member
          • Oct 2015
          • 566
          •   

          #21
          Pôvodne zverejnené od nemo Pozrieť príspevky
          Ked si kupim wallbox od Tesly s tym, ze mam na stene 3-fazovy konektor isteny 16 A isticom, jednoducho zapojim a nabijam, alebo vyzaduje Tesla nejake potvrdenie od revizneho technika ze konektor je namontovany bezpecne?
          Dohladal som si info. Kto planuje kupit od Tesly "Wall Connector", ktory pre Europu ma byt dostupny na jar 2016: Tu sa nejedna o montaz cerveneho konektora ale 5 vodicovy drot ide priamo do tej krabicky na stene od Tesly. Toto by mal zapojit kvalifikovany elektrikar. Na druhej strane kabla musi byt istic a prudovy chranic typu A EV napr.: https://shop.mobilityhouse.com/de_en...4-0-03-ev.html
          Bezne predavany typ A v elektroobchodoch sice bude fungovat ale nebude splnat odporucania a normy.

          Pouzivate niekto doma nejaky non-Tesla wallbox? Nejake skusenosti?

          Komentár


          • Juro
            Juro komentoval
            Upraviť komentár
            Ja si určite neplánujem kúpiť "Wall Connector" od Tesly. On už voľakedy dávno na predaj bol a stál okolo 1500,- eur. Pochybujem, že to teraz bude nejak výrazne lacnejšie. To si radšej za tú sumu kúpim dva káble od http://www.easycharger.co/ jeden na doma a jeden na cesty a ešte aj ušetrím. Vlastne tie káble dávno mám.
        • JanoS
          Member
          • Aug 2015
          • 95
          •   

          #22
          Upozornujem ze bezne predavany typ A v obchodoch bude fungovat, ale maly jednosmerny prud ho moze zmagnetizovat a znefunkcit, co moze sposobit smrtelny uraz. Preto nebude splnat odporucania. Kazdy nech si sam povie co prenho znamena 'bude fungovat'

          Ja chcem kupit crOhm box.

          Uz ma zabudovany kabel, ma v sebe aj chranic typu B, takze netreba kupovat za 300 euro vlastny. A design sa mi fakt paci.

          Komentár


          • Juro
            Juro komentoval
            Upraviť komentár
            Upozorňujem ale, že crOhm box nespĺňa normu IEC 61851-1 pretože má prívodný kábel dlhší než 30cm. Prívodný kábel musí byť chránený a výnimka je práve tých 30cm tak aby krabička bola vždy nad zemou (zásuvky musia byť viac než 30cm nad zemou). Vraj v niektorých štátoch EU za to dokonca dávajú pokutu (neoverené info). Plus je to aj strašne veľké.

            Všetky káble (či už od http://www.easycharger.co/ alebo od Tesly alebo od iných výrobcov) majú mať na strane zásuvky kábel max 30cm. Dlhý prívodný kábel považujem za dosť veľké riziko, oveľa väčšie ako to, či má typ B alebo nie. Vlastne typ B nepovažujem za riziko vôbec.
        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1543
          •   

          #23
          Dnes som videl nabíjať Teslu v Auparku na Greenway týmto káblom. Nie som elektrikár, takže tomu moc nerozumiem. Zásuvka bola červená, 5-kolík, napísané na nej 16A a je to zrejme 400 V. Tá krabička na kábli neviem čo je a akým prúdom to vlastne nabíja. Asi by bolo dobre to prepočítať na kW. Myslím, že tam bolo napísané na krabičke 22 kW. Tak z tej 16A zásuvky pôjde 22 kW? Sa mi to zdá moc a zároveň pre Teslu málo
          Pripojené súbory
          Naposledy upravené 1fisker; 07-02-2016, 12:24.

          Komentár


          • JanoS
            JanoS komentoval
            Upraviť komentár
            16A zasuvka ti da 11kW (220*3*16 kde 3 su faze a 220 je napatie proti nule)

          • enfko
            enfko komentoval
            Upraviť komentár
            Ta krabicka nam zabezpecuje, ze mozme pouzivat 32A/400V z cervenej zasuvky. Na obrazku je este pouzita redukcia na 16A/400V. Vyhoda oproti UMC nabijacke, ktoru dava Tesla v tomto pripade nie je. Dotycny asi nechce vlacit so sebou vela kablov, tak pouziva iba EasyCharger krabicku na obrazku 32A a redukciu na 16A zasuvku.

          • Juro
            Juro komentoval
            Upraviť komentár
            ten kábel bol kúpený tu: http://www.easycharger.co/mobile-con...-22kw-p-2.html
        • voloda69
          Member
          • Mar 2016
          • 126

          #24
          Mal som podobny problem doma sa nabijanim TESLY, mal som pozicanu na 4 dni, pouzival som ich standardny kabel na 16A a vyhadzovalo mi to doma istic, pricom na tom okruhu nic ine nebolo zapojene. Predpokladam, ze zmenou istica na okruhu, pripadne istica na celom dome by sa dany problem vyriesil. Nabijal som tak cez klasicku zasuvku, co sa dalo, avsak pri vacsom pocte kilometrov by to uz nestihalo dobit. Mal niekto podobny problem s nabijanim? Ako ste ho riesili?

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ked je privod na zasuvku 3x400V/16A isteny isticom 3x16A/400V mal by tento istic tych 16A odberu na kazdej faze pri dobrom chladeni vydrzat, ale ked sa istic dobre nechladi (je v zavretej skrinke a vedlajsie istice su tesne vedla), tak vypne tepelna cast istica aj pri nizsom prude ako tych 16A.
            Druha moznost je, ze vas istic 3x16A je vadny.
            Pre bezpecnu prevadzku je lepsie nezatazovat vsetky komponenty trvalo maximalnym prudom, ale nechat 10 az 20% rezervy - v Tesle sa da nabijaci prud znizit..
            Radsej nabijat troma fazami povedzme po 13A, teda cca 9kW ako jednou fazou 16A, teda cca 3,7kW.

          • voloda69
            voloda69 komentoval
            Upraviť komentár
            ok diky za vysvetlenie, ano istic sa prehrial preto sa vyhodil, podla elektrikara je riesenim vymenit istit za silnejsi, ak to neovplyvni ostatne veci.
        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1543
          •   

          #25
          Ak bol istič na 16A, tak by to nemalo vyhadzovať, ale v domácnostiach sú aj ističe 10A.
          Pokiaľ viem, tak bežné zásuvky 230V na 1 fázu nie sú istené väčším ističom ako 16A, len celý dom môže byť istený 25A. Tak mi to raz vysvetľoval výrobca ističov.
          U trojfázového prúdu to môže byť viac.
          Pre zaujímavosť Fisker Karma sa z 16A zásuvky nabíja 13A prúdom, takže je tam tá rezerva ako píše jux, je to správne.
          Naposledy upravené 1fisker; 02-03-2016, 21:31.

          Komentár

          • leo
            leo
            Member
            • Jan 2016
            • 93

            #26
            Neviete, prečo Tesla prestala ponúkať Dual Chargers a namiesto tohe je k dispozícii už len Power Charger Upgrade (16,5 kW) /High Amperage Charger pre USA ? Boli s tym problemy, ci je to drahe, ci nebol zaujem ? V USA mozno ani tak nie ale myslim si, ze Europania by vacsinou asi brali skor 22 kW ako len tych 16,5 kW..

            Komentár


            • JanoS
              JanoS komentoval
              Upraviť komentár
              Myslim ze ide o to ze nechcu mat v autach volne miesto na pripadny druhy charger, a radsej designuju dalsie auta tak aby vyuzili kazde volne miesto aj v zakladnej vybave. A proste miesto na druhy charger neostalo. Podarilo sa im ale upgradnut charger na silnejsi.

              No a hlavny model tesly je ze doma to je jedno ako rychlo nabijas, a mimo domu si na superchargeri. Takze podla Elona je aj zakladny charger uplne v pohode.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Pozeral som nazory okolo 16kW/22kW ked bolo jasne, ze TMX popri standardnej 11kW nabijacke nebude mat 22kW dual charger, ale len 16kW silnejsiu nabijacku.
              tu su mozne dovody:
              - dve nabijacky zohrievali moc priestor, kde su namontovane resp. jedna z nich sa casto kazila
              - 16kW nabijacku uz dokazu vyrobit v rozmere povodnej 11kW a silnejsia nabijacka je teda uniestnena na tom istom mieste bez dalsich priestorovych narokov
              - a nakoniec som posledne cital spekulaciu, ze mozno potrebuju priestor pre viac baterii - mozno 100kWh - preto len jedna nabijacka - ale toto sa mi zda malo pravdepodobne - to by neboli bateriove moduly kompatibilne.
          • ozana
            Member
            • Jun 2015
            • 192

            #27
            Když má někdo single changer (11kW) a nabíjí přes CHAdeMO redukci z 44kW stojanu, tak dobíjí jakým výkonem? Až 44kW, ne?

            Komentár


            • leo
              leo komentoval
              Upraviť komentár
              CHAdeMO je DC nabijanie, ide mimo palubnych nabijaciek

            • JanoS
              JanoS komentoval
              Upraviť komentár
              CHAdeMO ignoruje charger v aute. Takze 44 - straty v redukci.
          • Juro
            Administrator
            Gold Member
            • Mar 2014
            • 2208
            • juraj1702
            •   

            #28
            Pôvodne zverejnené od leo Pozrieť príspevky
            Neviete, prečo Tesla prestala ponúkať Dual Chargers a namiesto tohe je k dispozícii už len Power Charger Upgrade (16,5 kW) /High Amperage Charger pre USA ? Boli s tym problemy, ci je to drahe, ci nebol zaujem ? V USA mozno ani tak nie ale myslim si, ze Europania by vacsinou asi brali skor 22 kW ako len tych 16,5 kW..
            Viem prečo. Tesla si chcela znížiť výrobné náklady. Predtým bola iná palubná nabíjačka pre USA a iná pre EU. A tak Tesla vymyslela jednotnú palubnú nabíjačku, ktorá dokáže fungovať všade. Žiaľ, smola pre EU, lebo u nás dokáže mať max. tých 16,5 kW. Mám však neoverenú informáciu, že sa to asi bude meniť späť na 22kW. V čo teda silno dúfam. 22kW dokáže totiž Teslu dostatočne rýchlo nabiť a nie som vďaka tomu závislý od DC nabíjačiek. Vďaka 22kW dokážem fungovať v pohode aj bez Greenway nabíjačiek. Ročne ušetrím približne toľko čo ma stál Dual Charger. Ja som dobre vedel prečo som si objednal aj Dual Charger.
            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Ale dual charger sa da dodatocne objednat? Ak sa to vrati naspat bude to stale 2x po 11kW, alebo bude jeden co zvladne 22kW?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Mas zdroj, kde je popisane ako je urobena univerzalna US/EU nabijacka?
              Ja si myslim, ze US a EU nabijacky nemozu byt rovnake, pretoze US nabijacka ma jednofazove napajanie a EU trojfazove.
              Aj ked teoreticky by bolo mozne vyrobit univerzalnu nabijacku pre US aj pre EU, ale podla mna by bola podstatne zlozitejsia a drahsia ako US alebo EU model. Musela by mat na vstupe univerzalny vstupny silovy obvod, ktory by zaroven dokazal spracovat 1x 240V pri 80tich amperoch (medzi dvoma US fazovymi vodicmi) a zaroven EU trojfazovych 3x400V pri 32 amperoch (medzi troma EU fazovymi vodicmi pricom nulovy vodic je pri symetrickom 3fazovom napajani bez prudu.)

            • leo
              leo komentoval
              Upraviť komentár
              Technicky v tom taky problem nevidim - jednoduchy 3-fazovy usmernovac zapojeny do trojuholnika zvladne v pohode 1-3 f vstupné napätie napr. 110-400 V (nieco podobne az rovnake ako vstupna cast standardneho frekvencneho menica), za tym asi DC/DC buck/boost menic a mame napatie potrebne na baterie.. Myslim si, ze toto je natolko standardna vec, ze to Tesla ani patentovane nema.
          • ICE666SVK
            Senior Member
            • Jul 2014
            • 1998

            #29
            Kedze mame uz TMS faceliftovanu a stale je mozne objednat ci klasicky charger 11kW (54km nabije za hodinu) a je tu mozny upgrade na 16,5kW (81km nabije za hodinu). Pozeral som si Tesla shop cez US Tesla stranku a tam maju este dual charger, ale pisu, ze nieje kompatibilny z faceliftovanou Teslou. http://shop.teslamotors.com/collecti...nboard-charger
            Tak ma zaujima, ci niekto ten upgrade vyuzil a ci sa mu to oplatilo. Pri faceliftovanej tesle sa to asi oplati ak si casto na cestach a nabijas mimo domov a SC ci Chademo.

            Komentár


            • JanoS
              JanoS komentoval
              Upraviť komentár
              Mne sa neoplati lebo cokolvek pomalsie ako Chademo je na cestach na houby. No a ked spis, tak aj 11kW je uplne dostacujuce.
              Takze priestor medzi 11kW a 50kW je zbytocny -- na cestach je pomale, v noci je to zbytocne rychle.
          • Juro
            Administrator
            Gold Member
            • Mar 2014
            • 2208
            • juraj1702
            •   

            #30
            Mne sa neoplati lebo cokolvek pomalsie ako Chademo je na cestach na houby. No a ked spis, tak aj 11kW je uplne dostacujuce.
            Takze priestor medzi 11kW a 50kW je zbytocny -- na cestach je pomale, v noci je to zbytocne rychle.
            S tým že "priestor medzi 11kW a 50kW je zbytocny" si dovolím trošku nesúhlasiť, aspoň v mojom prípade, čo najazdím okolo 70000 tisíc ročne. Mne sa na cestách, po takom malom Slovensku, 22kW veľmi oplatí. Hlavne teraz keď tu máme šialený cenník od greenway. Keď jazdím, tak jazdím priemerne okolo 300-500km denne a na to mi stačí jedna prestávka na 22kW AC nabíjačke.Väčšinou mi dojazd vydrží na celý deň a po práci sa idem najesť, odpísať emaily, vybaviť veci na počítači a za tedy sa mi auto dosť nabije aj na 22kW nabíjačke. Greenway nabíjačky (až na 4) sú aj tak veľmi pomalé. Po 20 min. nabíjajú len okolo 150km/h a 22kW nabíjačka mi dáva okolo 108km/h. Takže moc veľký rozdiel by som aj tak nezískal, nestojí to za to.
            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

            Komentár

            Pracuje...
            X