Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Model S nabíjanie

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    Model S nabíjanie

    "A to kde ten Model S nabíjaš?" Toto je prvá a najčastejšia otázka akú dostávam. Mne tá otázka pripadá asi tak isto ako keby sa niekto pýtal: "A to kde ten mobil nabíjaš?" Model S sa dá nabiť všade kde je elektrická zásuvka. Len včera som nabíjal Model S na jednom penzióne cez obyčajnú zásuvku. Nakoľko som nemal úplne vybitú baterku, do rána bol Model S nabitý. Mať úplne vybitú baterku (s dojazdom vyše 400km) v Model S je veľmi zriedkavé a v podstate sa to nestáva.

    Podrobné info o nabíjaní Model S sa dá nájsť na stránke: http://teslamotors.me/model-s-nabijanie.

    Na nabíjanie vám stačí mať doma zásuvky ako sú napr. tu: Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	zasuvkovarozvodnica1.jpg
Videní:	415
Veľkosť:252,8 KB
ID:	3892
    Ak máte dvojitú palubnú nabíjačku "Dual Charger" a chcete nabíjať cez 32A zásuvku (ako na obázku hore), treba si ešte dokúpiť prenosnú nabíjaciu stanicu na 32A (ako na obázku hore).
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • Anton Simo
    Junior Member
    • Sep 2014
    • 11

    #2
    Uz niekdo rozmislal ako to bude vyzerat za takych 5-10 rokov ked dufam budu aj u nas viac rozsirene elektromobily z nabijanim ako to bude vyzerat v noci ked si viaceri daju nabijat svoje auta mozno uvidime aj svietit draty

    Komentár

    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1543
      •   

      #3
      Pôvodne zverejnené od Anton Simo Pozrieť príspevky
      Uz niekdo rozmislal ako to bude vyzerat za takych 5-10 rokov ked dufam budu aj u nas viac rozsirene elektromobily z nabijanim ako to bude vyzerat v noci ked si viaceri daju nabijat svoje auta mozno uvidime aj svietit draty
      Nezmysel, v noci je oveľa nižší odber celkovo, takže nabíjanie elektromobilov bude mať takmer zanedbateľný vplyv.

      Komentár


      • Juro
        Juro komentoval
        Upraviť komentár
        presne tak.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        A tak sa treba ist pozriet do Norska a zisti clovek, ake to bude o 5-10 rokov. Ovsem ci sa do tedy aj nasa vlada rozhybe a spravi daco pre predaj elektomobilov, alebo pre rozsirenie nabijacich stanic. A nie len prist sa ukazat a prihriat si politicku polievocku a strihat pasky, ked sukromny sektor na vlastne naklady vybuduje a otvara daku nabijaciu stanicu.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Podľa študií okolo elektromobility, v pripade, ze by vsetky benzinove a naftove vozidla presli na elekticke napajanie, tvorilo by to cca 3% celkoveho odberu elektriny.
    • MikeRus
      Junior Member
      • Dec 2014
      • 12

      #4
      Dobrý deň. Stále neviem pochopiť ako s tým nabíjaním. Mám Model S P85+, mám V nej "CH01 Twin Chargers". V garáži mám takto:
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_470.jpg
Videní:	482
Veľkosť:36,3 KB
ID:	3888 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_471.jpg
Videní:	302
Veľkosť:31,3 KB
ID:	3889
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_472.jpg
Videní:	328
Veľkosť:26,9 KB
ID:	3890 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_473.jpg
Videní:	324
Veľkosť:35,0 KB
ID:	3891
      Teda, môžem nastaviť nabíjanie na 32A? Aktuálne mám nastavene na 16A...

      Komentár


      • Radovan
        Radovan komentoval
        Upraviť komentár
        Já sice v tomhle jako majitel Peugeotu Ion neporadím, ale líbí se mi, že v klubu už jsou lidé, kteří si Teslu pořizují jako běžný vůz, ne jen nadšenci, kteří ji znají do šroubku. Tito běžní řidiči o ní mnoho nevědí a přistupují k autu zcela uživatelsky. To je ta správná cesta k tomu, aby se elektromobil stal běžným autem. Doufám pane kolego, že Vám některý ze "starých vlčáků" poradí. Já bych to dal na 32A hned, když máte Twin Chargers, ale mohu se mýlit. Taky jsem toho moc nevěděl a vzdělali mne nezištně až pánové Richtr a Tinka, ze což jim patří můj veřejný dík.
        Naposledy upravené Radovan; 27-12-2014, 13:46.
    • Juro
      Administrator
      Gold Member
      • Mar 2014
      • 2208
      • juraj1702
      •   

      #5
      No, najprv si treba zistiť aký výkon v skutočnosti domácnosť má. Väčšina domácnosti má totiž len 20A alebo 25A istič. Treba pozrieť cez aký istič je tá zásuvka pripojená. To na obrázku je síce 32A zásuvka ale nemusí to automaticky znamenať, že je na 32A ističi. Na to som prišiel keď som pár krát vyhodil ističe cez také 32A zásuvky. Pri 32A zásuvke si treba vždy najprv zistiť aký má istič. Ak je istič len na 25A tak treba v aute nastaviť 25A. Ak má len toľko aj hlavný istič, tak treba brať do úvahy ešte aj ostatné spotrebiče v domácnosti a nastaviť to v aute na ešte menej ampérov. Toto sú veci čo Vám ľahko zistí každý elektrikár. Ak chcete doma nabíjať s 32A, tak podľa mňa, by bolo dobré mať aspoň 40A hlavný istič. Kto toľko doma nemá, myslím, že sa neoplatí si priplácať viac za 40A istič, pretože tesla sa do rána v pohode nabije aj cez 16A.
      Nabíjanie cez 32A je skôr vhodné keď som na ceste a potrebujem rýchlo nabiť. Tesla má prenosný nabíjací kábel len na 16A. Prenosný nabíjací kábel na 32A sa musí kúpiť od iného výrobcu, mimo Tesly. Jeden taký bude na predaj v januári, dám vedieť kontakt na firmu hneď ako bude na predaj.

      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár

      • MikeRus
        Junior Member
        • Dec 2014
        • 12

        #6
        Pán Juro, ďakujem za radu. Len som nepochopil: "Tesla má prenosný nabíjací kábel len na 16A", to znamená, že aj keď mám hlavný istič na 32A (myslím si že mám vedšy, ale, samozrejme, to zistím) tak nemôžem nastaviť nabíjanie na 32A?

        Komentár


        • Hasky
          Hasky komentoval
          Upraviť komentár
          Nie, Tesla nabijaci kabel pusta do auta max 16A a taktiez ma malu cervenu 16A koncovku. Daju sa kupit (externy vyrobca - ako pisal Juraj vyssie) aj kable s Velkou 5 kolikovou cervenou koncovkou a tie dokazu auto nabijat az 32A.
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 323

        #7
        http://www.autoforum.cz/bleskovky/ru...za-jizdy-video

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Toto by som dal skor medzi vtipky ako sem, ale vynasiel sa a pomohlo mu to.
      • Juro
        Administrator
        Gold Member
        • Mar 2014
        • 2208
        • juraj1702
        •   

        #8
        Pôvodne zverejnené od MikeRus Pozrieť príspevky
        Pán Juro, ďakujem za radu. Len som nepochopil: "Tesla má prenosný nabíjací kábel len na 16A", to znamená, že aj keď mám hlavný istič na 32A (myslím si že mám vedšy, ale, samozrejme, to zistím) tak nemôžem nastaviť nabíjanie na 32A?
        Presne tak, tá malá krabička na tom čiernom Tesla kábli nepustí do palubnej nabíjačky viac ako 16A. Ak chcete nabíjať cez 32A zásuvku, treba si ešte dokúpiť prenosnú nabíjaciu stanicu na 32A. Na nej je tiež taká malá krabička (čo vlastne spĺňa tú istú funkciu ako aj veľká nabíjacia stanica za 4000,- eur), ktorá pustí do palubnej nabíjačky 32A.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Chcel by som sa spytat tych co maju europsku verziu Tesly model S a nabijaju na SC, ake rmaximalne prudy a napatia zaznamenali pocas nabijania? Pozeral som specifikacie konektora Mennekes type2, ktory Tesla v europskych verziach pouziva. Podla popisu na: http://elbil.pbworks.com/f/MENNEKES+and+EV.pdf a http://insideevs.com/tesla-model-s-c...let-in-europe/ jeho konektory zvladaju prud maximalne 63A (70A DC) a napatie maximalne 500V. Tesla teda pri DC nabijani pouziva dve dutinky na plus pol a 2 dutinky na minus pol, cize pri nabijani z SC by mal byt maximalny prud 140A a maximalne napatie 500V - ale to je len 70 kW a nie spominanych 135kW.
          Vie mi to niekto vysvetlit? Maju Tesly v Europe nejaky iny Mennekes type2 konektor ako hovori specifikacia? (s vacsim prudom alebo/aj napatim?)
      • ivan32
        Member
        • Sep 2014
        • 181
        •   

        #9
        Zdravím. Tak ono nieje možné nabíjať z 32A zásuvky len tak káblom? Potrebujem kábel s krabičkou? By ma zaujímalo akú funkciu má tá krabička okrem obmedzenia max. prúdu na16 resp. 32A To fakt nemôžem použiť len kábel?

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Tesla sa zrejme musi vzdy s niekym na strane zdroja "dohodnut" cez riadiace dutinky konektora Type2 co za napajanie vlastne zvonku dostane.
          Z Superchargera dostane DC, z 16 A dostane 3x16A/400VAC a z 32A dostane 3x32A/400VAC. Keby ste Tesle pripojili hocico bez riadenia, zrejme necha vykonove konektory nezapojene (v lufte) a ziadne nabijanie nebude.
      • Juro
        Administrator
        Gold Member
        • Mar 2014
        • 2208
        • juraj1702
        •   

        #10
        jux Typ 2, čo používa Tesla, síce fyzicky vyzerá presne tak isto ako klasický konektor Typ 2, ale inak ho má Tesla upravený, prispôsobený pre svoje potreby. Proste Tesla dokázala upraviť Typ 2 tak, aby sa dal používať aj na DC nabíjanie. Tu napríklad je vidieť, že cez Typ 2 sa dá aj 312A prehnať:

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	fetch?photoid=3557.png
Videní:	738
Veľkosť:106,2 KB
ID:	4011
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          To je screenshot z nabijania vasej (europskej) Tesly?

        • Juro
          Juro komentoval
          Upraviť komentár
          Je to samozrejme z európskej Tesly. Americká sa ani nedá nabíjať na európskych Supernabíjačkách.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Tu hovori Elon o europskom konektore pre Teslu. https://www.youtube.com/watch?annota...&v=7ROXKwDM-q8
          cca od 1:30 vysvetluje, ze europske tesly maju Type2 kompatibilny konektor, ale nie original Mennekes Type 2 konektor.
          Konektor v europskych teslach je specialny vyrobok tesly a zvlada DC nabijanie zo Superchargera daleko vacsim prudom ako specifikacia Mennekes Type 2 konektora. Cize konektor europskych tesiel len vyzera zvonku ako Mennekes Type 2 konektor a da sa do neho standardny Mennekes Type 2 konektor zasunut pre AC nabijanie. No pri AC nabijani (presnejsie povedane len napajani on-board nabijaciek Tesly) sa vyuziva maximalny prud 32A co s rezervou originalny Mennekes Type 2 konektor zvlada, lebo je stavany na 63A.
      • Juro
        Administrator
        Gold Member
        • Mar 2014
        • 2208
        • juraj1702
        •   

        #11
        Pôvodne zverejnené od ivan32 Pozrieť príspevky
        Zdravím. Tak ono nieje možné nabíjať z 32A zásuvky len tak káblom? Potrebujem kábel s krabičkou? By ma zaujímalo akú funkciu má tá krabička okrem obmedzenia max. prúdu na16 resp. 32A To fakt nemôžem použiť len kábel?
        Zdravím ivan32, ja sa moc do elektroniky nevyznám. Dúfam, že sa ozve niekto kto sa v tom vyzná lepšie. Viem len toľko čo treba vedieť na čo najvhodnejšie nabitie Modelu S. Ja to beriem takto jednoducho, laicky: Každé elektronické zariadenie, ktoré sa aj nabíja, a mňa teraz napadá, potrebuje mať na kábli nejakú krabičku. Napr. môj notebook, mobil aj elektrická zubná kefka má nejakú formu krabičky na kábli. Tak keď mi niekto povie, že elektrické auto nie je výnimkou, tak ma to vôbec nejak neprekvapuje a viac neriešim. Samozrejme pre elektromobil tá krabička spĺňa aj trošku inú úlohu ako pri notebooku.
        Aj keď sa o to moc nezaujímam, niečo sa na mňa za ten čas nalepilo. Napr. viem, že taká krabička má v sebe niečo ako matičná doska v počítači, je tam aj procesor a všetko ovláda nejaký programový jazyk. Je to fakt komplexné zariadenie. V krabičke je v podstate riadiaca elektronika, ktorá pri každom zapojení vykonáva seba-diagnostiku a pokiaľ nie je niečo v poriadku, signalizuje problém príslušným chybovým kódom. Ďalej kontroluje teplotu zariadenia, spečenie spínacích prvkov alebo chybné spínacie tranzistory. Tiež stráži vstupné a výstupné sieťové napätie či je v tolerancii, aby sa zabránilo poškodeniu vozidla. A tiež, ak by malo dôjsť k únikovému prúdu, elektronika automaticky odpojí prívod prúdu, aby ochránila osoby a majetok na výstupe. Info som vyčítal z tadiaľto.
        Typ 2 kábel má v sebe 7 káblikov, z toho dva sú určené na komunikáciu medzi krabičkou a palubnou nabíjačkou. Napájací kábel má len 5 káblikov. Takže keby sa použil len napájací kábel, palubná nabíjačka by nedostala žiadnu informáciu a preto (podľa mňa, amatéra) by ani nezačala nabíjať. Tu na obrázku je vidieť porovnanie prenosnej nabíjacej stanice (obrázok A) a klasickej nabíjacej stanice (obrázok B). To, že sa tú krabičku podarilo spraviť inžinierom takú malú, je fakt umenie a klobúk dole pred nimi. Poznám viacero výrobcov a táto je tá najmenšia. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	staniceporovnanie.jpg
Videní:	301
Veľkosť:1,05 MB
ID:	4013
        Na obrázku B je napájací kábel v zemi napojený priamo na rozvodnú skriňu. Takže nie je možné nabíjaciu stanicu jednoducho vytrhnúť zo zeme, hodiť do auta a napojiť sa s ňou niekde na inom mieste. To je ten hlavný rozdiel medzi týmito stanicami. Jedna je prenosná a druhá nie. A ďalší rozdiel je, že tá neprenosná (na obrázku B) stojí okolo 4000,- eur a ešte k tomu je bez Typ 2 kábla (Ten si musíte priniesť so sebou). Tá prenosná (na obrázku A), stojí okolo 600,- eur a je vybavená aj s Typ 2 káblom.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár

        • ivan32
          Member
          • Sep 2014
          • 181
          •   

          #12
          Vďaka za detailnú odpoveď. Keď tento kábel jestvuje rok tak ako ste nabíjali z 32A zásuviek predtým keďže tesla ho neponúka? Má len 16 A čo mi na teslu príde divné keď vždy ponúknu viac ako zákazník čaká a toto je nevyhnutnosť mať so sebou na ceste.

          Komentár

          • Juro
            Administrator
            Gold Member
            • Mar 2014
            • 2208
            • juraj1702
            •   

            #13
            No, nijako. Bez toho kábla sa dá len 16A ťahať z 32A zásuvky. Ale Model S sa začal voziť na SK len niečo pred vyše rokom.
            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

            Komentár

            • ivan32
              Member
              • Sep 2014
              • 181
              •   

              #14
              Aj tak veď keď ponúkajú dual charger tak použiť sa dá len na veľkých nabíjačkách a doma alebo na návšteve u rodiny nie? (teda doteraz). Otázka je prečo to tesla dodnes nerobí? To sa toho museli chytiť slováci?

              Komentár

              • Juro
                Administrator
                Gold Member
                • Mar 2014
                • 2208
                • juraj1702
                •   

                #15
                Pôvodne zverejnené od ivan32 Pozrieť príspevky
                Aj tak veď keď ponúkajú dual charger tak použiť sa dá len na veľkých nabíjačkách a doma alebo na návšteve u rodiny nie? (teda doteraz). Otázka je prečo to tesla dodnes nerobí? To sa toho museli chytiť slováci?
                No, bolo by super keby ten originál Tesla kábel bol aj na 32A, žiaľ je len na 16A a na domácu zásuvku. Neviem prečo to nerobia aj na 32A.
                Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                Komentár

                Pracuje...
                X