Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Zvýšená degradácia Model 3 s Panasonic 2170 (Freemont - americka vyroba)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Zvýšená degradácia Model 3 s Panasonic 2170 (Freemont - americka vyroba)

    Z inej temy od@milan84: stare S a X pouzivaju rovnake Panasonic ako model 3 ale degradacie su male

    Model 3 v USA pouziva sice stale Panasonic ale pri tomto modeli presli na 2170. Sice toto je len rozmer a nehovori nic o zmene chemickeho zlozenia ale napr. aj teraz v faceliftovanom S a X pouzili stale starsi rozmer clankov 1865. Takze rozdiel oproti aktualnej S a X bol aj dnes je v pouziti 1865 vs 2170. A podla tejto spravy Tesla nestihne do Gigaberlin spustit technologie 4680 a bude aj do europskeho Model Y davat 2170 ako do americkej Model 3 s najvyssou degradaciou so vsetkych Tesiel.

    V Číne pouzivaju clanky od zavedenych vyrobcov CATL a LG a tam sa ocakava vyrazne mensia degradacia.

    V čom tkvie príčina takej vysokej degradacie ? Je to len vo vacsom rozmere alebo zmenili chemiu kvoli lepsiemu nabijaniu alebo setreniu ? Lebo stale je to Panasonic.
    During the Q2 2021 earnings call, Tesla's CEO Elon Musk said that in his opinion, it would be ideal to have 1-3 battery cell formats.
    [priezvisko]@me.com
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 500
    • lubos98970
    •   

    #2
    Ja po 100.000 km - 7% Model 3 Performance čo nie je zlé. Rok 9/2019 čiže Panasonic

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      2 ročné auto a 7% nie je zlé? Veď to je ešte nové auto.
      Keď si pozrieš záložku All entries 6-7r TMS sú na tom podobne.
      https://docs.google.com/spreadsheets...fbM3X7PIFrTfQ#

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      100 000 km nie je nove auto, priemerne to soferi nabehaju po 4 az 5 rokoch.
      nick81 musime si zvykat, ze s vysokymi nabijacimi vykonmi prichadza aj vyssia degradacia a je to doslova “cas su peniaze” - ak chceme nabijat cez 200kW vykony, musi sa to niekde prejavit a bude to zalezitost aj korejcov aj nemcov, hadam nemyslis ze Ioniq 5 alebo Kia EV6 budu na tam ako nase Kony a eNira, ktore nabijaju 1C - tretinovym prudom

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Miro tie TM3 majú takú aj u ľudí čo sú AC only a jazdia kľudne :-/. Ľubošová skladba DC boli primárne aj tak pomalšie free DC? Tiež nenabíjal často 3-5C. Nie som s tým ok, dať 50k+ za auto a po 40 tis mať dole 7kWh. Nenormálne veľa. Ako je to jedno, kto chce nech si to kúpi. U mňa je Tesla kvôli tej degr. žiaľ mimo zoznamu. I5 a EV6 nebude mať takú veľkú. Primárne aj tak nabíjaš doma a C vieš zastropovať nabkou na 100-150kW, je tam aspoň na výber sa "starať" o baterku + motory slabšie, žiadny nezmyselný predhrev na 40-50°C, a nakoniec aj iná chémia.
      Mám auto 1.5r a 80 tis, nič mu nie je. Stále plný dojazd a top stav. Jednoducho nové auto. 100k je pre BEV nič.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Viem ze aj pri AC ale museli tymto vykonom prisposobit chemiu baterie a to aj u korejcov. Ja myslim, ze po skonceni 200000 tis. km zaruky na baterku to bude tiez cez 10% degradacie, pri 100000 tis. minimalne 5%, len to schovaju do buffrov aby o tom ludia tak nevedeli a tym si vladtne vekom bateriu nicia este viac, lebo ma mensie buffre.

      Ale aktualne predavane trojky z Ciny a aj Y nepouziva Panasonic clanky, tam podla nemeckeho fora (kde aj nejake chemicke zlozenie opisovali - typ toho clanku) tie baterky nie su pre Teslu specificke ale pouzivaju ich aj ine cisnke znacky do inych aut v Cine a ta degradacia by mala byt omnoho mensia.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Pri 100tis 5%? Mám tie isté batérie ako má I5/EV6 a pri 80 tis <1.1%. A to v zime v rámci testov som inak tej baterke nakladal. Veľa krát JO-JO +170 -150 kW zo studena na 25°C a pod. Pripomínam že Niro rekuperácie na 0°C baterke nijako neobmedzuje. A stále som nabíjal iba DC, prevažne UFC. Ja som ju fakt nešetril. BFU s Nirom je nižšie a majiteľ Ioniqa5 ak sa bude o bat.starať bude pri 100tis niekde okolo 2 max 3%

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ako vieš že máš tie isté ?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Tie z môjho Nira keď dáš do I5/EV6 tak bude 2-3% pri 100tis km. Celé mi to tak vychádza podľa toho ako má Niro predimenzovanú baterku aj kvapalinu - testovali si ju pre I5/EV6. Nemyslím, že by SK nasadzovalo niečo masovo bez toho aby si to otestovalo poriadne v praxi. Čo sa týka 230kW výkonu, treba to len uchladiť. Teplotne ide logika BMS zatiaľ podľa Kony/Nira. :-)

    • tomicse
      tomicse komentoval
      Upraviť komentár
      Dalsia vec je, ze podla tabulky od nick81 su Tesly s okolo 100000km s baterkami medzi 83% a 99%. Takze, ak jeden z vas sem napise svoj pribeh (ne)degradacie svojej baterie, to by sa nemalo zovseobecnovat, ale brat ako jeden bod v statistika. Bohuzial nepoznam statistiky inych znaciek, ale neviem preco by mali mat ostatne EV mensi rozptyl degradacie ako Tesla.

    • dzodzo
      dzodzo komentoval
      Upraviť komentár
      cinske trojky a Y by mali byt lifepo

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano cinske 3 aj Y vo verzii SR+ maju LFP clanky, no LR baterie zrejme nebudu LFP. Pochybujem, ze by sa pre LR dali LFP clanky narvat do rovnakeho batterypacku, lebo LFP su tazsie a aj objemnejsie alo LiIon pri rovnakej kapacite. Jedine, ze by vyrobili vecsi pack a aj akceptovali vecsiu hmotnost auta.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nedaju sa dat LFP do LR

    • dzodzo
      dzodzo komentoval
      Upraviť komentár
      no ono to vyzera, ze to budu asi este nejako ladit https://twitter.com/elonmusk/status/1433864931753955328
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 192
    • lubos1519
    •   

    #3
    Ja mam 2 rocnu TM3 LR AWD, najazdenych 30.000 km, Teslamate mi teraz ukazuje avg. dojazd 470.45. Ak si dobre pamatam (nezaznamenavam od zaciatku) tak na zaciatku to bolo okolo 497, co je teda pokles o 5,34%. Prikladam aj graf pre zaujimavost.

    Na porovnanie TMS, 126.000km, 5,5 roka ukazuje 407, ak si dobre pamatam na zaciatku to bolo nejaky 440, takze to je 7,5%. Na grafe pre TMS je to uz v podstate rovna ciara, ziaden postupny pokled.

    Upozornujem tiez ale na fakt, ze toto cele meranie je naprd, lebo Tesla v TM3 upravovala vypocet dojazdu uz viac krat, takze to co nam takto meranim ukazaneho dojazdu vychadza moze byt uplny blud.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2021-09-03 o 8.16.46.png
Videní:	649
Veľkosť:466,0 KB
ID:	76459
    Pripojené súbory

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Mam takmer rovanky set, tusim mame aj rovnake farby:
      TMS - 106 000km a 5 rokov - pokles o 6.5%, tiez mam posledne 2 roky pokles 1 km/rok.
      TM3 LR AWD - 2 roky, 43 000 km, 460-470 km (podla toho ako sa BMS vyspi). Dolezite - uz rok to ukazuje rovnaku hodnotu, cize po roku to spadlo a teraz drzi rovnako (ale to je u Tesiel znama vec).

    • Paja
      Paja komentoval
      Upraviť komentár
      Jen tak pro srovnani stejny graf pro TM3 LR AWD za cca 18 mesicu a 35000 km. Pada to furt dolu i behem druheho roku a vzhledem k prumerne spotrebe 15kWh/100km a 2/3 na AC a 1/3 na DC z vetsiny do 50 kW to podle me neni temer zavisle na tom, jak se k baterce chovate, ale proste to degraduje se vzrustajicim vekem samo od sebe. Osobne si myslim, ze soudruzi v USA proste u tech Panasonic 21700 v TM3 udelali oproti 18650 v S/X nekde chybu, ale samozrejme to nikdy nepriznaji ;-).

      EDIT: tak pardon, ocividne do komentare nejde vlozit zadny obrazek :-(. Textove - ze 499 km na 461 km anebo dle SMT z 77,8 kWh na 70,5 kWh. Je tam videt i silna korelace vzdy s poklesem teploty. Predstavoval jsem si trochu kvalitnejsi zbozi za ty penize...
      Naposledy upravené Paja; 17-10-2021, 18:03.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Paja Ale okolo 7-9% sa zastaví? Nie? Či pokračuje ďalej?

    • Paja
      Paja komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 zatim to vypada, ze to jede stale dolu, ma to takovy svuj prirozeny rocni cyklus - nejvice to poklesne pri prvni nizsi teplote (zacina to uz okolo 10C) v septembri/oktobri, pak se to lehce vybalancuje, pres pozdni jaro/leto to treba i trosku popovyroste, ale dalsi podzim je to zase nize nez ten predchozi. Z grafu (kdyby sel tady pridat) je to takove dolu, nahoru, dolu, ale pri extrapolaci by to vypadalo stale dolu. Nicmene samozrejme nemam zas tak velky najezd ani cas, takze se uvidi, co to bude delat po 3-5 letech, ale zatim to moc optimisticky nevypada.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #4
    Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
    len to schovaju do buffrov aby o tom ludia tak nevedeli a tym si vladtne vekom bateriu nicia este viac, lebo ma mensie buffre.
    toto a pripadne zmeny vypoctu dojazdu novymi verziami softveru su prave dovody, preco ziadnu degradaciu nemeriam a len jazdim. Vyrobca ma prilis vela moznosti ako to zmanipulovat. Pri Zoe sa dokonca predajca s postupnym zmensovanim bufrov chvalil ako s vyhodou, pretoze zakaznik bude spokojny, lebo dlho nevidi ziaden pokles.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Obetovať buffre, to by mala byť pri 100% a tom istom percente pri 0% iná voltáž na článkoch? Či inak sa to robí?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, pri zmensovani buffrov by sa mala spodna hranica napetia znizovat a horna zvysovat, no vplyv ma tiez to pri akom je to prude. Mozu v tom byt aj ine finty. Zmanipulovanie 0percent alebo aj 100 percent SoC. Tiez dlhodobe dobijanie malym vykonom pri max. napeti clanku nabije clanok viac ako ked sa nabijanie vypne pri rovnakom napeti clanku este pri relativne velkom nabijacom vykone - napr. ak chcu aby si rychle uvolnil DC nabijacku a daju ti pocit, ze je nabite na 100percent.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      jux Pozrel som logy z jázd okolo 15 a 75 tis km. Napätia viac menej stále sedia. 100% články 4.12-4.14V, A pri 3-4% cca 3.32-3.34V. Nejako sa to nemení. Áno pod záťažou je to menej. Toto by malo byť v idle, resp. dobeh pri nízkej rýchlosti.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, netvrdil som, ze to ma kazde auto, len pri ZOE to predajca prezentoval ako ficurinu, no tiez to nemusi byt pravda, ved vieme ako malo vedia predajcovia o elektromobiloch co predavaju.
  • tomicse
    Junior Member
    • Nov 2018
    • 7
    • agnes27349
    •   

    #5
    Elon uz parkrat naznacil, ze chemia baterii sa meni priebezne a je v podstate nezavysla od formy baterie. Takze 2170-ky co budu importovat z Nevady do Berlina budu asi uz 2170-ky inou chemiou co mame v 1-3-rocnej TM3.

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #6
      Baterie v Teslach

      Cina:
      3 a Y Long Range - NMC od LG
      3 a Y SR+ - LFP od CATL

      Amerika:
      S a X LR 1865 Panasonic (aj nove)
      3 a Y LR - 2170 Panasonic
      3 SR+ teraz 2170 Panasonic, od jesene LFP CATL rovnako ako v cine

      Berlin:
      Y LR - NMC od LG rovnako ako v Cine (hovorilomsa aj o dovoze Panasonic z USA ale teraz prebehlo viac sprav o dojednani LG z europskych tovarni) - asi aj viac ako rok, dokedy sa nepodari rozbehnut vyrobu 4680

      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Dík za podrobné info. To už im môže inak LG robiť rovno aj 4680 v NCM chémií. Aspoň by odstránili nedostatky 2170 a bola by rovno štrukturálna batéria.
    • klikar
      Junior Member
      • Feb 2020
      • 14

      #7
      Na zaklade nizsie uvedenych dat si nemyslim ze tesla model 3 s panasonic bateriami ma vyssiu degradaciu. Tu je odkaz na stranku s rozsiahlejsimi statistikami. Vlavo hore treba vybrat model pre ktory chcete zobrazit statisticke data. Vacsina by sme sa mali pohybovat okolo priemeru - https://teslalogger.de/degradation.php

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ved ten graf ukazuje, ze priemerna degradacia po 60000 km je viac ako 40 km z 500 km, takze 8% - prvotna degradacia je obrovska a potvrdzuje to tu degradaciu. Neskor sa to uz drzi, preto sa hovori o prvotnej.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Presne. Z 500 km to spadne v priebehu pár mesiacov na +/- 460 a potom drzi. U mna už rok a pol to iste.ked to tak bude dalších 5 tak to bude super.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 09-09-2021, 07:55.

      • klikar
        klikar komentoval
        Upraviť komentár
        Asi mame inu predstavu o tom co je to obrovska degradacia. Stale sa vravelo ze najvacsi ubytok kapacity je na zaciatku a potom uz klesa pomaly. V reci cisel z grafu z realnych aut to je pokles prvych 60000km z 500km na cca 460km a potom dalsich 100 000km sa uz kapacita drzi a klesa len pomaly.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        klikar Mne na tom nevadí ten pokles, ale to zavádzanie. Predávali LR s dojazdom WLTP 540-560km, dnešné 2021 ...614km. Kúpil si a mal si 500km, a po pár mesiacoch 460-470km. Nie je to zrovna lacný stroj, kupuješ na základe nejakých požiadaviek na dojazd. Prečo radšej neuvádzajú rovno nižšie a reálnejšie WLTP ako konkurencia. Nejazdím s Teslou a napr. teraz kebyže ju chcem nemám šajnu či to tých 614km po okreskách (50/90) dá od jari do jesene vôbec ako nové a či aj po 2 alebo 5 rokoch.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 ... jasne a KIA slubila nabijenie 77 kW a urcity cas do 80%.. ani neviem kolko. a plati to vzdy? To zavadzanie je vsade u kazdej znacky takze by som to nejak nehrotil...

      • klikar
        klikar komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 suhlasim s tym ze udaje pri elektroautach su zavadzajuce, ale ked mas uz nejake skusenosti tak vies ako ich interpretovat. Ked sa na to pozriem z pohladu vyrobcu tak to robim asi rovnako. WLTP nema s realnym dojazdom nic spolocne, podla mna to sluzi len na rychle porovnanie medzi autami a ako udaj do uctonictva aby firmy vedeli deklarovat nejaku spotrebu. Vzdy sa treba riadit datami z realnej prevadzky ktorych je na internete dost a staci tomu obetovat trocha casu. Je kopec testov pri roznych rychlostiach, pocasi, teplote. Potom uz ma clovek realnu predstavu co moze od auta cakat. To iste plati o kapacite baterie. Tesla udava "realne" wltp, ale ten test neodpoveda kazdodennej realite. Ak chces vediet realny dojazd model 3 LR 2021 treba pozriet realne testy youtuberov. Po 2 alebo 5 rokoch to urcite nedosiahnes, ako vidiet z kriviek degradacie. Je smutne ze tie data neposkytuje sam vyrobca a vytvaraju ich komunity, ale nastastie ich je dost a pri troche namahy clovek vie ziskat kopec dat na zaklade ktorych sa vie kvalifikovane rozhodnut. Proste vyjadrenia kazdeho vyrobcu treba brat s rezervou, kedze ich primarny zaujem je predavat.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        hudino To mi tiež dosť vadí. Zas nemôžeme sa tváriť, že sú tieto veci ok. Máš spaľovák a ideš na elektriku za nenormálne peniaze.... a dojazd WLTP ani náhodou, coldgating 3 mes v roku taký silný že radšej necestovať, 35kW na 50kW DC lebo sa kúri baterka nezmyselne na 40-50°C, úbytok x% baterky za deň lebo sa nedá uspať hl.cpu... Všetko sú to dosť neakceptovateľné veci. Ja to Hyundai/Kia myslím dávam vedieť dosť, že takto sa to nemá robiť.

        klikar WLTP na eNirovi sedí od jari do jesene pri okreskách 50/90. V lete ho slušne presahuje. V rámci celého roka je presne na "stred". Ak si pozrieš špecifikáciu WLTP - Teplota v testovacej miestnosti je 23°C. Dĺžka testovacej trasy je 23 km. Cyklus trvá 30 minút. Cyklus tvoria štyri fázy (pomalá, stredná, rýchla, extra rýchla). > Ak auto beží 4x 23km a výrobca nehlási netto kapacitu pre 0..100%, ale s bufframi (iné značky), alebo takto nadhodnotenú, ktorú potom do pár mesiacov zrazí. Potom jasne, že WLTP pre dané auto je absolútny blud.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        ale to ze WLTP nesedi neni chyba vyrobcov ale chyba normy..., u spalovakov kto kedy dosiahol predpisanu spotrebu?, tiez zalezi kde jazdis, niekto WLTP prekona niekto neda ani 80%...,

      • klikar
        klikar komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 mozno aj na modeli 3 plati wltp dojazd pri 50/90, ale to nemozem potvrdit z vlastnej skusenosti lebo tak nejazdim. Moja dlhodoba spotreba od novembra 2020 za 37000km je cca 20kWh/100km. Ja by som ten dojazd neoznacil za nadhodnoteny, ale plati len na zaciatku a pri specifickych podmienkach. Tesla teraz instaluje 2 typy baterii - NCM a LFP. LFP nemaju taky ubytok na zaciatku a mozu sa bezpecne nabijat na 100%, takze aj tu je na vyber, ale clovek si to musi zistit lebo to vyrobca neuvadza co sa mi tiez nepaci, ale tak to je. Ak by si siel 50/90 na novej baterke do zastavenia (tesla umoznuje jazdit aj na spodny buffer) tak ten dojazd urcite dosiahnes. Len v realite musis ratat ze nebudes vybijat baterku do "realnej" nuly a na zaciatku stratis najviac kapacity (hlavne pri NCM chemii). To si musis zistit pred tym ako si pojdes take auto kupit. Prvi maju smolu lebo su testeri, ale ti po nich uz maju data, takze je to len o ich namahe zistit si ako sa auto sprava v realite.
        Naposledy upravené klikar; 09-09-2021, 10:26.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        klikar M3 nemá NCA ? NCM nie je problém. V apríli som robil prechod BA-ZA-BA+okolie. 52/92gps, wltp auta 455, dojazd 462km,, skončil som po 456km na 3%. To ešte nebolo leto.... Auto malo vtedy "už" 65tis km. Takto by malo vyzerať WLTP v praxi, kde osciluje v strede medzi priemer zima/leto a neklame sa s bufframi a zmenou kapacity. Ak by tam boli len buffre, tak ok ale to že ešte zošľahajú baterku po roku o x kWh dole je už celkom dosť mimo.

        hudino Netreba viesť protiútoky že spaľovaky tiež klamú, Kia zavádza s CG, chybná norma, alebo ako kto jazdí. Mám prehľad.

        Vyjadril som len nesúhlas s tým ako uvádzajú WLTP vs dojazd. Nepáči sa mi, že na auto, ktoré malo mať reálne nižšie WLTP dávajú výrazne nadhodnotené hodnoty, aby vyzerali výnimočnejšie od konkurencie. To je všetko.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 na korektne porovnanie je treba nejaky synteticky test, ktory moze byt lahko zopakovatelny. Tu WLTP hra svoju ulohu (WLTP je postavene na zaklade realnych parametrov jazdy). Co by bolo treba este je podobny synteticky test v zimnych podmienkach a povinnost vyrobcov zverejnovat priemernu degradaciu baterie z celej flotily dajme tomu po kazdych 50000km. Na zaklade tychto 3 udajov by si uz kazdy zakaznik vedel urobit nejaky ten obraz.
        Treba nejako kontaktovat nasich zastupcov v EU parlamente aby sa nieco taketo pridalo do dalsej specifikacie WLTP.
        Posledny update co som nasiel je z 2019: https://ec.europa.eu/info/law/better...-2020-WLTP-_en

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Degradacia, nedegradacia, buffre, nebuffre, WINTER IS COMING ta realitu dojazdu ihned preveri a ups. 20-30% dojazdu dole :-), Tesla/Netesla vsetky EV sa pred Zimou sklonia.... :-))))))))) U mna je preferencia jasna prejst aj v Zime po dialnici za kazdych poveternostnych podmienok aspon 200km bez nabijania. TM3 LR to da, TM3 SR+ stara neda, TM3 SR+ nova uvidime tuto Zimu, ale skor by som povedal ze BA-ZA proste neda (pri 120km/h+),ale ako pisem uvidime tuto Zimu.A ked k tomu mam este priratat degradiaciu pri napr. 2 rokoch/ +/- 60k km tak TM3 SR+ uplne vypadava. tak nie uplne rozumiem na co mi ja take auto za 50k€-okolo komina?
        Naposledy upravené mozeg; 09-09-2021, 11:50.

      • klikar
        klikar komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Moja chyba, Tesla ma NCA chemiu. Aj mne by sa pacilo ak by sa kapacita baterie nemenila, ale zial taka je aktualna technologia, preto si to treba najprv pred kupou nastudovat aby clovek vedel do coho ide. Wltp nikdy nebude realne lebo podmienky prevadzky roznych ludi su rozne. Niekto toci mesto, niekto dialnice, niekto ma nizsiu priemernu rocnu teplotu, niekto vyssiu. Je to len rychle porovnanie aut. A Tesla tak ako aj ini si tam nemoze dat co chce, pokial viem vyrobca doda auto zo serie a to testuje nezavisla organizacia. Takze automobilka nema ako zmenit vysledky wltp, jedine by mohla upozornit na uskalia.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        A tu prichadza objasnenie kapacity cinskych Tesiel LR, ktore pouzivaju NMC od LG a teda nezaziju prvotnu 8% degradaciu ako NCA americke. A teda na zaciatku maju mensiu kapacitu ale po par desiatkach tisic km je to uz jedno a preto sa mi cisnka Tesla nejavi ako nevyhoda.

      • klikar
        klikar komentoval
        Upraviť komentár
        Tiez je zaujimave potom zvazit ci nie je lepsie pre tych co idu hlavne po dojazde kupit standard range s LFP baterkou ktora asi nema vysoku uvodnu degradaciu (nemam to este prestudovane) a da sa pouzivat do 100%, miesto long range s NCA chemiou ktora na zaciatku rychlo zdegraduje a este sa odporuca ju nabijat dlhodobo len do 90%. Tiez nabijacie prudy pri vysokom SOC odpovedaju doporucenym urovniam maximalneho nabitia.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Nie je, LFP ma 52,5 kWh pouzitelnej a to je o desiatky percent menej ako 70kWh pouzitelnej u LG NMC, takze aj nabijanie do 90% je este zvysenie dojazdu o 25% a clovek moze obcas ked ma dlhu cestu, nabit aj do 100%, nestriela sa za to. Priamo v Tesle predajcovia hovoria aj o LG baterkach to iste ako o LFP - ze ich je mozne nabijat do 100% a vadi im to o moc menej ako Panasonicom.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        klikar Ani nie. Pomaly to nabíja ku koncu. https://insideevs.com/news/514857/mi...-srp-charging/

      • klikar
        klikar komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Myslel som to tak ze LFP standard range sa nabija medzi 90-100% vyššími rychlostami ako long range NCA.
    • Peto02
      Member
      • Mar 2016
      • 86
      • peter83511
      •   

      #8
      FYI,
      dnes som si po 4 rokoch nainstaloval kabel s OBD za 40 eur+15 eur postovne (https://sl-elements.com/en/collections/scan-my-tesla) a ScanMyTesla na moju TM3 SR+ 09/2019 a udaje o baterii su nasledovne:
      - najazdene: 76.603 km
      - spotrebovane pocas jazdy: 11.418kWh (spotreba 14,9 kWh/100km)
      - nabijanie DC: 7785 kWh (vykon max. 175 kW)
      - nabijanie AC: 5301 kWh
      - total regen: 1860 kWh
      - full pack new: 52,4 kWh
      - nominal full pack: 46,5 kWh (pokles o 11%)
      - energy buffer: 2,09 kWh (realne teda pocitam vyuzitelnych cca 45 kWh z povodnych 50 kWh)
      Naposledy upravené Peto02; 07-10-2023, 17:26.

      Komentár

      Pracuje...
      X