Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

MG ZS

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 244
    •      

    MG ZS

    Cez vikend som narazil v Rakusku na MG ZS. Zo statnou premiou 24590€, bez 29990€. Ak ma niekto este pouzitu dotaciu na SK, moze to byt celkom zaujimava kupa.
    https://mgmotor.eu/de-AT/model/zs-ev
    alebo vacsi Marvel-R
    https://mgmotor.eu/model/marvel-r?__geom=%E2%9C%AA
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #2
    Aj vela skladoviek je k dispozicii

    Inac ten Marvel R som uplne prehliadol, ani som nezaregistroval, ze take cosi vyslo von. Ma to ozaj pekny dizajn, slusnu velkost, 3 elektromotory a <5s 0-100, velmi zaujimave a nenapadne vozitko 🤔

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #3
      Ale ZS má len 44kWh baterku a wltp 260km, to si rovno môžte dopriať štýlovejšie necinske znacky s lepšou predajnou cenou po par rokoch ako napr. mazdu a dojazdový to bude podobne akurát pocitové a dizajnovo výrazne lepšie a hlavne servis na SK.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • MGev
        MGev komentoval
        Upraviť komentár
        MG ZS EV sa uz predava s 50,3 kWh bateriou, dojazd 320 km (WLTP) a 70 kWh bateriou, dojazd 440 km (WLTP).
        "Prices* start at € 30,990 for the Standard Range battery. The ZS EV with Long Range battery is available from € 34,990"
        https://news.mgmotor.eu/press/2021-m...re-technology/

        Su tam dalsie zaujimave zmeny, napr. "V2L system has a maximum load capacity of up to 2,500W", "11 kW 3-phase on-board charger as standard", "360-degree parking camera"
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #4
      Cenovo a velkostne ale okrem Citroenu C4 nic porovnatelne na trhu nie je, a dizajn/pocit su cisto subjektivne kriteria. Niekomu sa hnusi korejsky dizajn, niekomu cinsky, niekomu nemecky. Materialovo to v tejto cene nie je ziadna vyhra u nikoho. Servis je v zasade jedina chyba, ktora je pre cloveka zo zapadu este akceptovatelna, stred a vychod uz asi dost deal breaker.

      Kona 39kWh je mensia a o 4000€ drahsia, zaruka kratsia o 2 roky, zalostne nabijanie.
      eNiro 39kWh je velkostne porovnatelny ale drahsi o 5000€, zaruka rovnaka, nabijanie detto ako Kona.
      Mazda MX30 je technicky uplny vtip, je mensia a tiez drahsia o 5000€.
      Peugeot e2008 je predrazeny.
      Mokka-e nedostupna.

      Je otazne, ci to MG ZS bude mat po 4 rokoch az o tolko horsiu cenu any sa vykompenzoval pociatocny rozdiel. Tych v priemere 5000€ je pomerne dost 🤷‍♂️

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Zasa niekto porovnáva len cenníky a nie reálne predajne ceny nových aut. Daj si napr. Mobile.de a porovnaj skladovky s 10 km na tachometri tých aut a uvidis kde je Číňan a kde sú cenovo ostatní.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ale ved samozrejme, tak ako sa predavaju korejske alebo nemecke skladovky so zlavou, tak sa predavaju so zlavou aj Cinania.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        A dal som si tu namahu pozriet mobile.de a nasledne webove stranky predajcov, co maju najlacnejsie kusy.

        Kona EV - priemer 24.500€ s uz zapocitanymi vsetkymi bonusmi, na stranke maju priamo uvedene, ze je to Gebraucht Fahrzeug aj ked ma 5km (na mobile.de figuruje ako nove), zjavne kvoli 6 mesacnej registracii kvoli dotacii. V Nemecku dava Hyundai k dotacii este extra 2000€ ako svoj Herrstelleranteil, takze korejci maju 11.000€ dotaciu, zatial co vsetci ostatni 9.000€.

        MG ZS je za cca 28.400€ bez bonusov a dotacii, predava sa ako Neufahrzeug bez predchadzajucej registracie. Odpocitame si z tej sumy dotaciu, a nech pocitam ako pocitam, stale mi vychadza najlacnejsie 🤔 a to je Nemecko velmi specificka krajina, kde to Hyundai velmi silno dotuje.

        Ci co presne som mal sledovat? 😒

        Edit: este Mazda tam silno konkuruje, tam su tie ceny vskutku prepadnute do pekla. Ale to bude skor tym, ze to auto nikto nechce, a popravde sa ani necudujem. Uz len kvoli tomu nutenemu zvuku a zaostalemu dojazdu a nabijaniu.
        Naposledy upravené Wilo; 08-06-2021, 21:34.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Takze zasa si potvrdil čo píšem že Mazda ako kvalitnejšia značka s interiérom a dizajnom úplne inde je za podobne peniaze. Humorne ako vždy musí predchádzať par oponujucich príspevkov.
        A prečo sa tam pletú korejci ? Nejaká fobia ? Lebo tých som nespomínal.
        Mazda bude myslím predajne na tom lepšie ako MG. V Európe ešte ľudia kupujú viac podľa značiek, nedá sa povedať že by Mazdu nikto nechcel keď porovnáme predaje týchto značiek.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 08-06-2021, 21:56.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        To, ci je Mazda kvalitnejsia znacka s lepsim dizajnom je tvoj subjektivny pohlad, ktory sa nemusi zhodovat s nazorom dalsich ludi

        To, ze je za podobne peniaze je skor hanba Mazdy, nakolko sa snazi profilovat ako premiovejsie a sportovejsie auto, a pritom je to priestorovo mensie a vykonovo slabsie auto, s mensou baterkou, mensim dojazdom a horsim nabijanim. Horsia snad v kazdej objektivne meratelnej oblasti.

        Ziadna fobia, Hyundai som tam zapojil preto, lebo su to technicky lepsie auta, a v oblasti EV su a budu na tom predajne nasobne lepsie ako Mazda. Je to logicky vyber a spolu s eNirom najblizsi konkurent MGcka. Mazda je okrajova zalezitost, technicky slaba s drahym servisom a podpriemernou technikou. Pre skuseneho elektromobilistu bude patrit H/K k top vyberu, a pre novacika takisto. Staci sa pozriet na predajne cisla a je jasne, ze Mazdu netreba brat vazne ako hraca na poli EV. Aspon zatial kym nezacnu robit skutocne EV. Narozdiel od MG, ktore predajmi prekvapilo a uspesne splha hore. Mazdu prevalcuju predajmi na celom svete, vratane Europy.

        Ak Mazda dosiahne s MX30 v Europe lepsie predaje ako MG ZS EV tak mas u mna karton vina kludne si to tu screenshotni a pripomen sa v januari 😉

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ak tu chceš polemizovať o tom, či je alebo nie je Mazda 30 rokov predávaná aj u nás a osobnymi skúsenosťami veľa Slovákov overená kvalitnejšia značka ako MG po krachu kúpena cinanmi, tak naozaj je zbytočné debatovať. A sám si si odpovedal, prečo je H/K drahsie ako MG a aj napriek tomu sa výrazne viac predáva.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        MG nekupili hociaki cinania, ale SAIC motor https://www.saicmotor.com/english/la...mg/51812.shtml
        ako jednu zo svojich obchodnych znaciek, podobne ako SAIC VW, SAIC-GM a podobne.
        Tak ako sme sa prestali podcenovat korejsku produkciu, onedlho prestaneme podcenovat cinsku.
        Ak vie cinan vyrobit bezchybnu TM3, tak vyrobi bezchybne aj hociake ine auto.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Staci sa pozriet na slovensky Mazda klub, kde je ta rokmi overena “kvalita”

        Snad nebudeme porovnavat stare MG, ktore bolo naozaj tragicke, s tymto pod cinskymi kridlami. Je to uplne ina automobilka, ktora zdiela akurat tak odznak na kapote. Vlastne mame aj krasnu paralelu ako dokaz, staci si pozriet, kde bolo Volvo pred rokmi, a kde je teraz pod Cinanmi. Je to uplne iny svet, ako technologicky, tak aj predajne. Ale som si isty, ze na to ma takisto kopec Slovakov svoj nazor. Skoda, ze realita predajnych cisel hovori nieco ine ako tito overeni recenzenti. Cina uz davno nie je tym, co bolo 5 rokov dozadu.

        Inac 100% suhlas s jux . MG ZS uz teraz patri v Europe k tym lepsie predavanym modelom EV, a nie je to len tak pre nic.

        A s tym Korejcami som nepochopil. Ja som sa nikde nepytal, preco su drahsi, ale preco sa dobre predavaju to myslim, ze je kazdemu jasne.

        Odbehli sme slusny kus od temy. Povodne som napisal, ze MG je cenovo bezkonkurencna kupa, vzhladom na velkost/uzitkovu hodnotu, a vsetci ostatni konkurenti su drahsi alebo mensi. To je fakt, ktory sa da lahko overit na zaklade technickych dat. Ty si kontroval, ze si mam pozriet mobile.de a pozriet, kde je Cinan a kde su ostatni (v mnoznom cisle, takze viaceri). Zistili sme, ze si vlastne len potvrdil moje slova, ze MG je najlacnejsie, a vzhladom na velkost auta aj najlepsia hodnota. Jedine cenovo porovnatelne kompaktne SUV na mobile.de je Mazda MX30 (teda len jeden vyrobca, ziadne mnozne cislo ako si tvrdil), a Mazda je technologicky tak zaostale auto, ze MGcku nesiaha ani po clenky. A to ani velkostou. A to ti potvrdi aj kazdy, co tie auta jazdil. Pozri si Bjorna, pozri si x dalsich recenzii, spytaj sa na Mazdu milan84 ktory ju testoval. Chod do Mazdy a daj si skusobnu jazdu, vo Viedni je k dispozicii vela MG ZS na skusobnu jazdu. Ten rozdiel bude zjavny uz po prvych prejdenych 500 metroch Ja som skusal obe, viem subjektivne porovnat aj kvalitu interieru, aj jazdny prejav, aj infotainment. Keby si mi zaviazal oci, tak poviem, ze Mazda je Cina, a MG je Japonec alebo Europan. Ale to by si strasne musel chciet sa preniest cez predsudky a realne si obe auta skusit, namiesto teoretickych uvah na internete. Potom by si jasne videl, kto je ten, co sa v maratone derie dopredu, a kto je ten vzadu, co sa snazi nieco dohnat, ale nedokaze ten zavod udychat a hrozi, ze hodi v polovici zavodu uterak

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        v MG som nesedel, takisto v ziadnom z nadejnych cinskych rodinnych EV.
        Ale Mazda prekvapivo chyta za srdce naozaj ich fanusikov. Neviem si vysvetlit, ci je to tym, ze nemaju páru o nejakych vlastnostiach a poziadavkach na EV (a preto im stacia parametre stareho Leafu), alebo je to proste kult ako Skodovka, kde to ludia kupuju len a len kvoli logu na prednej maske. Na FB stranke som si dovolil povedat, ze za tu cenu urcite nie a skoro som tam dostal po papuly, ze kratky dojazd a biedne nabijanie nevadi, ze je to super kvalitne auto s uzasnym dizajnom
        Ja neviem, s tou kvalitou. Dnesne EV, Japonske, Korejske auta nemaju problem s kvalitou. ANi interier v Mazde nebol o nic hodnotnejsi ako v ktorom kolvek novom aute. Aka bude prax po 10r, uvidime. Ci bude interier europana na rozpadnutie (co nebol ani pred xy rokmi) a ci ta slavna Mazda bude bez jedieho zvuku a stale vyzerat ako nova.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        MG ZS začína na 28,5 tis.€ na mobile.de, čo je rozdiel 2 až 3 tis. oproti Kone s malou baterkou a viac o 2 tis. ako Mazda, takže nech mi niekto ukáže majoritnú skupinu ľudí, ktorí si kúpia radšej číňana oproti iným konkurentom, keď je cenový rozdiel tak malý aj s ohľadom na neskorší predaj. A čo sa týka Mazdy, ja osobne by som si ju nekúpil ale je to tá istá kategória (mestské suv) ako MG, lebo ani na MG s WLTP 260 km nebude robiť diaľnice ako na 70 kWh kórejcoch.

        A ja alebo pár iných ľudí si môže myslieť ako číňania dobiehajú svet a nehovorím že to nie je pravda ale predaje robí väčšinový zákazník a Európa na značky pozerá ako som písal vyššie. A o tom to je.

        A vyťahovať fórum o mazde je tiež odveci, s novým autom ide človek do servisu a má trojročnú záruku a na fórach väčšinou riešia závady na dovezených lopatách bez histórie.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Tu skupinu ludi ti ukaze statistika predajov MX30 vs ZS EV, este vyckaj Budes prekvapeny

      • MGev
        MGev komentoval
        Upraviť komentár
        MG sa najlepsie predava vo Velkej Britanii, odkial znacka povodne pochadza.
        "MG ZS EV and the MG EHS Plug-in Hybrid. “In the first nine months of 2021, we’ve sold 14,258 units in mainland Europe and 22,932 units in the UK."
        V Norsku za rok 2020: " in Norway, the MG ZS EV was the number 8 best-selling car overall and the 7th best-selling electric car"
        https://news.mgmotor.eu/mg-sets-new-...eptember-2021/
        https://insideevs.com/news/464304/no...december-2020/

        Za 9 mesiacov 2021 je to v Norsku 16 priecka pre MG ZS EV v pocte registrovanych osobnych aut.
        https://insideevs.com/news/537973/no...september2021/
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 244
      •      

      #5
      Vcera som na nabijacke stretol jedneho nestastneho pana s MG ZS. Chcel sa nabijat na UFC DC, ale auto nechcelo zacat nabijat. Po chvili sme sa dopatrali ze hlasilo na displayi hlasku HV bateria odpojena. Nedalo sa aktivovat drive a ani pohnut. Najskor som si myslel ze mu odisla hlavna poistka HV baterie. Potom som trochu pohladal na forach a riesenie bolo klasicke windows -> Zamknut auto a pockat zakial cela elektronika zaspi a potom odomknut. Podarilo sa nam takto nahodit auto aspon do nudzoveho rezimu a dalo sa s nim hybat.
      Pan nemal odvahu na odpojenie 12V baterie a jeho dealer+MG service line (AT/DE) mu nevedeli nijako pomoct. Myslim ze odpojenie 12V baterky by pomohlo nahodit auto do normalneho rezimu.
      Mal som povinnosti, nemohol som zostat dlhsie a cakat na vyriesenie. Dnes uz tam nebol ;-).

      Pozeram ze na MG5/Marvel R byva podobny problem:
      https://www.goingelectric.de/forum/v...ic.php?t=81302
      https://www.bolidenforum.de/forum/mg...e-abgeschaltet

      Kua necakal som, aby si clovek nosil v MG aj elektrikarsku vybavu a diagnostiku ;-)

      Komentár

      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 244
        •      

        #6
        Dalsie MG zo zaujimavym problemom: https://www.bbc.com/news/uk-scotland-67005620

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          dalsi z rozpravkovych pribehov? Brzdy su vzdy spravne tak, aby boli nadradene a dokazali kedykolvek fungovat. Mas tam kvapalinovy okruh, ziadne motorceky, nic. To so tam pise jednoducho nie je mozne z hladiska konstrukcie auta.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Mňa udivuje ako si poniektorí myslia, že Čína zruší EÚ automobilky. Je to lacné, pekné. Ale na funkčnosti tiež treba ešte veľa zamakať. Na IONITY na severe Švédska sme v nedeľu stretli 2 čínske elektrobusy Yutong. Neviem či boli na Nordkapp, ale nevedeli spustiť nabíjanie. Ani s mojou kartou. Celkom zúfalí boli šoféri.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 no mozno to nebude az taka rozpravka, kazdopadne to tu nepisem preto ze by som tu chcel spamovat alebo sirit nezmysly.
          U elektroaut s regeneraciou z principu nemoze byt brzdovy pedal priamo spojeny z brzdovym okruhom, pretoze pri kazdom stlaceni by sa pouzivali mechanicke brzdy. Bude to z najvacsou pravdepodobnostou iba elektricky prepojene z piestom(piestami) brzdoveho okruhu riadenym elektromotorom.
          Jedine co by malo byt mechanicky prepojene je rucna brzda, ale aj ta je elektricky spinana, a aj tu moze elektronika auta odblokovat bez toho aby uzivatel nieco spravil.
          Naozaj by ma zaujimalo aky failsafe system je v aute.
          Samozrejme suhlasim ze brzdy musia byt nadimenzovane na to aby auto zastavili aj pri plnom vykone elektromotora, ale ako pisem neviem o ziadnom priamom ovladani brzd.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja ale ved akonahle silnejsie stlacis brdzu, tak sa ti zapajaju mechanicke brzdy. To, ze je ten posilnovac a ucinok posunuty az na urcitu poziciu neznamena, ze nejdu do zaberu. Stale fungujeme (a verim,ze vramci bezpecnosti to tak aj zostane), ze stlacenim brzd.pedalu vytvaras tlak na valce, ktory ti tlaci kvapalinu do strmenov. Aj keby ti vypadol posilnovac (uplne bezne sa moze stat, lebo elektronika), tak sice bude pedal tvrdy, ale dokazes brzdit. Navyse mame dvojokruhove brzdy, aby sa ani nahodou nestalo to co pisu v tom clanku. Pride mi to strasne pritiahnute za vlasy.
          Podobne ako ked pred par tyzdnami na Slovensku nejaka pani naburala s Enyaqom do plota, lebo vraj namiesto brzdy pri jej stlaceni, auto zacalo pridavat
          Veril by som tomu co pises s rucnou brzdou-motorcek, ktory moze zlyhat. Ale klasicke brzdy nemozu ak nema zavzdusneny, deravy system bez kvapaliny.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Nemá MG náhodou už len brake-by-wire? Potom by to vysvetľovalo.

          "There is no longer a physical connection to the brakes and the brake pedal. The MG4 Electric has a brake-by-wire system."
          https://all-car-news.com/en/mg4-elec...mance-version/

          To nechceš

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 - neviem, do designu brzd sa az tak nevyznam, ale nepredpokladam trvale spojenie, ci uz hydraulicky alebo mechanicky. Pravdepodobne v spodnej pozicii bude nejaka mechanicka spojnica, ale vo vrchnej casti predpokladam obycajne snimanie polohy bez priameho spojenia. ALe ty si z oboru, tak urcite mas moznost ziskat lepsie info ako ja.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja Lubos ma pravdu, to su magori. Potom to dava zmysel. Pricom pouzivaju len prvy stupen tohto akoze uzasneho riesenia, to znamena, ze stale kvapalina robi tlak na brzdy. (lebo na nadobku s brzdovkou som pozeral, ked som tocil test). Po takomto incidente by bolo na mieste zastavit vyrobu kym sa nepride s riesenim. Nuz, mame sa do buducna na co tesit. Zatial som sa hrozil len riadenia bez volantovej tyce, co chysta Toyota tusim na buduci rok. Toto je este iny level....

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Zjavne sa doba mení. Aj ostatní sa hrajú s brake-by-wire. Viď alfa romeo. Viacero stupňov brake-by-wire od stále fyzického pripojenia po úplne bez. https://www.autocar.co.uk/car-news/t.../brake-by-wire

          Tiež som bol v tom, že z pohľadu safety musí byť fyzické spojenie vždy. Ale vidíš, ide sa na integráciu, šetrenie váhy, peňazí...
          Ak by bolo elektronické zabezpečenie kryté, aby nedošlo ku žiadnym chybám ok. Ale toto iný kaskadérsky kúsok.

          Minimálne by som čakal nejaké emergency riešenie. Brzdenie cez motor.
          Ďalšia výhoda rekuperačných páčiek, zabrzdíš bez brzdy :-D
          Naposledy upravené nick81; 05-10-2023, 09:30.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 plny brake by wire kludne moze byt pouzity, ale musi existovat nejaky failsafe mechanizmus ktory bude mozne pouzit ked sa sekne riadiaca jednotka alebo uplne vypadne napajanie. A mna by zaujimalo ako to maju vyriesene. Zatial som nemal cas na research a hladanie na nete, ale asi sa do toho pustim, je to celkom zaujimava tema. Ja by som stale nechal na brzde nejake mechanicke spojenie v najnizsej polohe pedala.
          Nateraz asi bude treba pribalit do MG k elektrikarskej sade aj kotevne lano a kotvu :-D

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Toto mi pripomína "kauzu", ktorú mal svojho času Prius. Vtedy sa ľudia, ktorí s Priusom spôsobili nehodu sťažovali, že im auto začalo samé od seba zrýchľovať. U nás dal za tým bodku Rasťo Chvála keď si v Priuse na plynový pedál položil tehlu a snažil sa auto zastaviť. Vtedy našiel asi 4 alebo 5 spôsobov ako sa to dá. Táto aférka s MG bude niečo podobné. Ako sa hovorí "haters gonna hate"...

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Dalsi z medialne nafuknutych problemov, ako akakolvek blbina, ktora sa tyka EV. EV su triednym nepriatelom, a pre weby generuju kliky a zdielania. Niekde okolo roku 2000 mal Mercedes obrovsku zvolavacku na triedu E, pocas jazdy tam nahodne mrzla nejaka riadiaca jednotka, auto proste uprostred jazdy zhaslo, zablokoval sa volant a odpojil akcelerator. Najma uprostred zakruty skvela skusenost. Ani si nepamatam, ci som o tom v takychto “ludovych mediach” vobec niekde cosi cital, info sa objavovali zasadne na fanusikovskych a odbornych forach. Este aj dnes su problemy spalovakov casto prehliadane, ale problem EV je hned na titulnej strane a paradne zveliceny 🤷‍♂️
      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 244
        •      

        #7
        Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
        SKolja Lubos ma pravdu, to su magori.
        V tom pripade mam pravdu aj ja . Dakujem nick81 za potvrdenie

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          mas

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ale teda “brake by wire” bez back upu je dobrá hovadina.
      Pracuje...
      X