Francúzske mesto Montpellier zrušilo objednávku na 50 vodíkových autobusov, pretože predpokladajú že vodíkové autobusy budú mať 6 x vyššie prevádzkové náklady ako elektrické autobusy (náklady na výrobu, skladovanie a distribúciu vodíka, ktoré sú oveľa vyššie ako nabíjacia infraštruktúra pre elektrické autobusy). Kedy to pochopíme aj u nás?
Vodik vs Elektro pohon
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
Ten kto drzi statnu kasu to zastavy a to je minister financii. Taku sumu mu p Matovic neda. A EU tiez nie, ked to chce dat aj tam, kde to EU uz skrtla. A tie dve CS na vodik uz stoja a funguju? Nejak je o tom ticho. Nemyslim si, ze toto sa ministrovi hospodarstva p Sulikovy podari nastartovat do konca tohto volebneho obdobia. Ved sme na Slovensku. -
Ten Sulík je fakt totalny blázon. Nejako v tom Exceli nevidí znak Suma.
Alebo ho vidí niekde v (pre nás) skrytých bunkách. Lebo len vtedy to dáva zmysel, bohužiaľ zasa nie pre krajinu.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 17-02-2022, 23:36.
-
-
-
Tak sme sa prave dozvedeli, že na Slovensku už boli spustené dve vodíkové čerpacie stanice. Jedna v Trnave a druhá vo Vlčom hrdle v Bratislave. Cena 15,40 € za Kg...Takže keď pôjde majiteľ vodíkového auta veľmi úsporne so spotrebou 1 kg/100 km, tak ho bude stáť cesta 15,40 €...No nekup to...
,, Generálny riaditeľ SIEA Peter Blaškovitš informoval, že verejnosť sa bude môcť zoznámiť s vodíkovými autami a vidieť, čo reálne znamená vodíkový pohon, napríklad v rámci interaktívnych podujatí „Roadshow so Žiť energiou“...
Veľmi rád pridem na tú prezentaciu vodikových aut s mojim BEV VW ID 4 a velmi rad tej verejnosti porozprávam ako som od r.2015 najazdil celkovo tromi BEV už 276.000 km na elektriku a zaplatil som za palivo za celu dobu cca 50 euro.... ..Ale asi ma odtial vyhodia aby som im nekazil kseft a svetlú vodíkovú budúcnost...
Takže milí kolegovia...čo poviete...neprídeme tam viacerí a nepokazíme im ten sen o nádhernej vodíkovej budúcnosti?...
Komentár
-
Hm, tak to sa asi zastavím aj ja. Spýtať sa ako sa dá urobiť štvrť milióna km za 50 očí. Lebo teraz ma napadajú len 2 spôsoby a to buď si kráľ free nabiekalebo si v minulosti investoval do výrobného zdroja pričom už túto investíciu následne nerozpočítavaš do vygenerovaných kWh. Rád by som v tom mal jasno
.
-
Presne Wilo..od r.2015 boli Greenway asi rok zdarma, potom nastupil ZSE Drive asi cca pol roka zdarma, Ejoin pol roka, Lidl, Kaufland doteraz a uz 6 r. poskytuje bezplatne SEAS TN svoje nabíjačky. Zahranične cesty mam popisane v mojom blogu... -
curgali Si prehliadol dolezity fakt ze ide o vodikovu BUDUCNOST a ta je podla nic ziariva. Uz vytasili argument ze elektricky boli v svojich uplnych zaciatkoch tiez velmi drahe ako auta, tak DC nabijacky a bez podpory a dotacii by sa nedostali tam kde su dnes. A rovnako tu buducnost vidia pri vodiku, takze nic im nevysvetlis, lebo ta utlcu tymto argumentom a prikladom prave teba a tvojho BEV ze si tam kde si dnes len vdaka podpore "draheho elektrickeho nezmyslu" v minulosti.Takze teraz treba obdobne podporit vodik. Ze na to treba 1mld na vodikovu infrastrukturu (skvele tunelovatelnu) co je suma ktoru emobilita nevidela ani z lietadla je detail.
-
Síce EV boli drahé ale už odkedy vznikli, ich bolo možné nabíjať lacnou elektrinou a prevádzka bola lacnejšia ako na fosílne palivá.
Vodík vzniká ako niečo, čo je nielen drahé auto ale aj drahá prevádzka, takže čím sa to má presadiť ? -
Ja pri prezentácii nikdy neargumentujem, ze nový elektromobilista bude chodiť zdarma. Ja viem, že som vystihol dobu a bývam v mieste ktoré je priaznivé freechargingu. Vždy argumentujem cenami domáceho nabíjania vs fosilneho tankovania. Upozorním nádejného elektromobilistu, že na ceste na dlhú vzdialenosť bude platiť viac, ale zas pri občasnom nabití zdarma, či už pri nákupnom centre, alebo inej free nabíjačke sa to priemerovo zrovná s domácim tarifom, čo je 4 x lacnejsie, ako jazdiť fosilnym autom...Ale to jazdenie na vodik je už cenovo fakt uletené... -
Pisali, ze sa natankuje kvoli max.tlaku 200bar len tretina nadrze a dojazd Nexo je tym padom 200 km. Treba sa objednat 3 dni dopredu a z pumpy zavolaju cas keby ma zakaznik prist. -
MESSER zahájil plnenie vodíkových vozidiel na svojom stredisku Messer Slovnaft v Bratislave
Od teraz si môžu zákazníci spoločnosti objednať plnenie dopravných prostriedkov, ktoré majú ako zdroj energie vodík. Plnenie je možné na tlak maximálne 200 barov.
Kvalita dodávaného vodíka: 5.0 (99,999% obj.)
Cena produktu: 1294,50 €/ 1000 m3 (15,40 €/kg)
PODMIENKY PLNENIA
odberateľ musí byť zaregistrovaný ako zákazník Messer Tatragas, spol s r.o. s prideleným zákazníckym číslom
súhlas s elektronickou fakturáciou
objednanie plnenia vodíkového dopravného prostriedku minimálne 3 pracovné dni vopred s udaním požadovaného počtu dopravných prostriedkov a množstva vodíka. Presný čas plnenia určí dodávateľ v potvrdení objednávky. -
ja viem, ono je to s tým vodíkom ešte väčšia šaráda ako sme čakali -
jux Myslim ze nejde o natlakovanie, ale o to ze musia za tie 3 dni to pozadovane mnozstvo vodika vyrobit. Predsa nebudu vyrabat na sklad ked pride natankovat niekto mozno raz za mesiac.
Inak s tymi podmienkami to zabili, ze 3dni vopred a este oni si urcia cas aky im vyhovuje. Tankovat vodik je nieco ako dostat termin u zubara.Naposledy upravené Taur; 25-02-2022, 21:03.
-
-
Ak by mal niekto záujem:
Program_VW_TSK (nvas.sk)
Pondelok 28.3. 9:00 Budova Trenčianskeho samosprávneho kraja v TN.Komentár
-
Čo takto minúť peniaze na zmysluplnejšiu elektromobilitu, ako ich takto doslova "vyhadzovať do vzduchu". Efektivita elektropohonu voči vodíkovému hovorí jasnou rečou, ale tej zrejme niektorí nechápu ...
…a do roku 2030 ich má byť na Slovensku 25, tvrdí predseda Národnej vodíkovej asociácie Slovenska Ján Weiterschütz. Spotreba vodíka by sa mala do roku 2025 vyšplhať na približne 45-tisíc ton, z nich dve tretiny má využívať priemysel, 5000 ton energetika a sektor dopravy 10-tisíc ton ročne. To by podľa…
Komentár
-
"Najmenej dve z predpokladaných 25 vodíkových staníc by mali byť prispôsobené na dodávku podchladeného skvapalneného vodíka, ktorý môže až dvojnásobne zvýšiť dojazd automobilov."
Takže asi všetko budú nízkotlakove plničky. To bude všetko úplne super. Aj tie tisícky vodíkových áut budú asi všetky zaregistrované na ministerstve hospodárstva, alebo na inštitúciách kde sa Riško bude pohybovať v budúcnosti. -
Nebojte sa, ani Sulik nie je vsemocny, urcite sa najde niekto, kto mu tu posadnutost vodikom zatrhne.
Prvou lastovickou je Peter Kremský, predseda výboru Národnej rady SR pre hospodárske záležitosti.
-
Novinár Kremský otočil kabát ? Kedysi vypisoval proti elektromobilite, teraz ide proti vodíku. Už sme ho tu riešili za anti-EV postoj:
https://teslaclub.sk/node/39841?p=39843#post39843
-
-
EU/Francuzsko a vodik: https://euractiv.sk/section/doprava/...odikove-taxiky
Najviac ma zaujal posledny odstavec: "Spoločnosť však pravdepodobne nezostane bez konkurencie, keďže Únia v období 2021 až 2027 podporuje Partnerstvo pre čistý vodík miliardou eur. Cieľom je urýchliť vývoj a použitie čistého vodíka, podpora zohľadňuje aj taxíky."
Tuna asi treba hladat dovody pre Sulikov zaujem o vodik.Komentár
-
Komentár
-
Treba zase poslat Riskovi Vodikovicovi, nech si dostuduje ak chce znova ministrovatEurópske automobilky išli spočiatku hlavne do výroby väčších luxusnejších elektromobilov, ale od roku 2025 či 2026 začnú uvádzať na trh aj elektromobily z nižších tried, hovorí o budúcnosti elektromobility prezident slovenského Zväzu automobilového priemyslu Alexander Matušek. Ich cena už bude len okolo 20- až 25-tisíc eur. V rozhovore sa takisto dočítate: ako…Komentár
-
Túžite po aute na vodík? Oprava vás môže zruinovať, ako tohto Nemca
https://auto.pravda.sk/magazin/clano...cSRjvks9IQSARe mRN4LzAKgNWr2dBsn8EqJPDV6tF16EMQz5dVYF9gKomentár
Komentár