Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Vodik vs Elektro pohon

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 79
    •   

    Vodik vs Elektro pohon

    Nasiel som celkom zaujimavu studiu, daju sa z tade vycitat celkom zaujimave veci, ale najdolezitejsi je sumar:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	2021-04-26 14_16_21-Comparison of Hydrogen Powertrains with the Battery Powered Electric Vehicle and.jpg
Videní:	254
Veľkosť:144,0 KB
ID:	71527
    Necital som to este kompletne cele, ale zaver je ze vodik je vyhodny hlavne preto, ze sa da lahko pozmenit existujuca infrastruktura (z mojho pohladu to znamena udrzat status quo pre vyrobcov paliv a asi o toto tu nasmu ministrovi ide - udrzat petro firmy pri zivote a len pozmenit vyrobu).
    Ale napriklad som netusil ze fuel cell s casom degraduje.

    Nesedi mi tu ale cena baterii a prevadzkove hodiny. Musim to riadne precitat ked bude viacej casu.

    Urobte si nazor sami.
    https://www.mdpi.com/2673-4141/2/1/5/pdf
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1917

    #2
    https://autozurnal.com/na-slovensku-...rpacie-stanice Na Slovensku v roku 2021 vzniknu prve vodikove cerpacie stanice a to v BA a KE.

    Komentár


    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Zbytočne vyhodene peniaze do luftu...Rad by som sa porozprával s človekom, čo si dobrovoľne kúpi vodikove auto...len mám takú obavu aby sa taký človek našiel..

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Nájde sa, mám klienta, ktorý má v AT objednanú Toyotu, dodávka má byť 07/21. Bude behať v BA a okolí..

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Roman...Tak ho vyspovedaj, čo ho k tomu viedlo, prečo vodik a nie BEV, či bude preň pohodlnejšie hľadať vodíkové stanice, či s ním prejde na dovolenku k moru, atď atď...môže to byť zaujímavý rozhovor. Daj nám potom vedieť, čo odpovedal.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      To som aj ja velmi zvedavy co ten novy majitel vodikoveho elektromobilu uvedie ako dovod kupy. Napadaju ma jedine taketo mozne dovody:
      1. dostane ho takmer zadarmo
      2. chce byt vynimocny
      3. chce z nejakeho dovodu podporit vodik v osobnej mobilite, ale ziadny rozumny dovod ma nenapada

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Ono to celkovo okrem exhibicionizmu nedáva kúpa vodíkového auta logiku. Chce sa chváliť, že má auto čo nemá nikto, a bude s tým chodit len okolo bydliska, aby mu vystačil vodík k ceste do Wiedne na čerpačku. Samozreme sa bude modlit k Sulíkovi, aby preňho už konečne postavil tú čerpačku v BA...

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Niekde medzi tým čo ste napísali bude pravda.. Už teraz má 10 rokov auto aké sú na Slovensku možno tri, je tak trochu ekologický "postihnutý" a často chodí do Rakúska. Keď som sa ho pýtal kde chce tankovať bez váhania povedal že vo Viedni. Zároveň asi dúfa že p. Sulík to so svojimi sľubmi myslí vážne a o dva-tri roky bude plnička aj v BA.. Keď bude auto tu, skúsim zistiť viac..

    • MaShe
      MaShe komentoval
      Upraviť komentár
      Nezatracoval by som vodík, stačí sa pozrieť kde boli EV pred 10 rokmi a kde sú dnes, kto vie aká bude situácia s vodíkom o 10,20 rokov keď sa do neho začnú liať financie...

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      @ MaShe vobec vodik nezatracujem, ale momentalne je ekologicka vyroba vodika neefektivna a ucinnost oproti pouzitiu elektriny primo na pohon je slaba. Zaroven skladovanie a preprava vodika je narocna.
      Ak sa energeticka hustota buducich baterii/superkapacitorov zdvoj-trojnasobi oproti tomu co mame dnes, eliminuje sa hlavny problem sucasnych elektromobilov.
      Nikto nehovori ze vodik alebo ine palivo nebude v buducnosti lepsie ako elektromobily. Momentalne tomu tak zatial nie je a preto by som viacej uvital keby vlada podporovala riesenia ktore existuju (a popri tom moze podporovat aj ine perspektivne riesenia). Pride mi zcestne podporovat vodik na ukor elektra.

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Lenže EV ma jednu podstatnú výhodu zásuvku na každom rohu, vodík ťažko, takže nech sa modlí k Sulíkovi snáď sa o 10 rokov domodlí.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Treba ludom dat tie 2 stanice nech sa s tym hraju, kto na to ma chut a prachy ... Ale tiez nesuhlasim, ze by sa nemalo venovat BEV - a rozsirovaniu nabijacej siete. Do buducnosti (10-20r), ak by boli pre domy napr domace cenovo prijatelne plnicky elektrolyzou napr s 2m3 nadrzami tak to ma zmysel aj pri tej 25-30% efektivite. Ma potom zmysel trochu predimenzovat domacu FVE a taky 800kWh storage poskytne domu energiu na par tyzdnov a zrazu aj domace vodikove auto dostane iny zmysel. Uplne to netreba zatracovat. Produkcia baterii nevie zabezpecit baterky pre 100% novych aut (vo vyhlade 10 rokov urcite), kludne ak vodik ukroji trh 10-20% nikomu to snad nebude vadit.

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Tiež si myslím ze treba dat vodičku šancu. Je to cele tam, kde boli elektromobily pred 10-12 rokmi a zrazu to ako-tak funguje. Spoločnosť sa jednoducho musí všemožne pripraviť na to, že ropa tu nebude večne, aj keď to bude drahé..

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 - byt to na mne, postavil by som stanice 4 - BA, KE, ZA, ZV. Nie na ukor elektromobility, ale paralelne k podpore elektromobility. A nech to ludia/firmy testuju. K bateriam len tolko, ze predpokladam ze v dohladnej buducnosti sa zacne prechadzat na organicku kompoziciu baterii kombinovanu so supecapacitormi a tym padom bude dostatok materialu na vyrobu

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      Roman-ba s vodíkom ako zdrojom pre výrobu elektriny na SVŠT Ba laborovali už okolo 1970. bývalý kolega mal práve automobilovú ... vtedy boli akumulátory kde?
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1283
    •      

    #3
    Osobna vodikova mobilita je vyborna len na jednu vec: na bohapuste minanie penazi.

    Komentár

    • nick81
      Member
      • Nov 2019
      • 369
      •   

      #4
      SKolja Nie som si istý tou existujúcou infra. Mne príde úplne odlišná. Nové nadzemné nádrže, betónové bloky okolo nich. U NEXA majú nádrže 157 L a pod tlakom 700bar máš dojazd 500km. Koľko prejdeš na 157L nafty/benzínu 2-3 tis KM.

      Komentár


      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Tou infrastrukturou sa mysli, ze mame cerpacky, rafinerie a plynovod/ropovod ktore sa daju prerobit na produkciu/distribuciu vodika a netreba zacinat na zelenej luke ako s elektro. Samozrejme ze to vyzaduje dalsie investicie, ale netreba vytvarat dalsie nove produkcne/distribucne zariadenia/plochy, pocita sa s tym ze s utlmom produkcie ropnych paliv porastie vyroba vodika a zmeny budu postupne a technologie sa tiez postupne vymenia.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ziadna z dnesnych fosilnych technologii na vyrobu, distribuciu, skladovanie ani cerpanie benzinu/nafty do vozidiel sa neda pouzit na vyrobu, distribuciu, skladovanie ani cerpanie vodiku do vozidiel. Akurat ropa, ci plyn sa da pouzit na vyrobu vodiku, no taka vyroba vodiku je este ovela neekologickejsia ako priame spalovanie fosilneho paliva v autach. Mozno by sa dal pozemok zrusenej benzinovej pumpy vyuzit na stavbu plnicky vodika... to je asi tak vsetko.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Pri 3 mil autach v SR preco by mali rusit, alebo prerabat cerpacky kvoli napr 500-1000 vozidlam na vodik v 2030. Je to okrajova zalezitost. Tak ako je dnes na cerpackach okrem benzinu/nafty priestor pre LGP, Adblue, umyvacky. Takisto postupne mozu pridat napr 1-4 nab stojany pre BEV, ci nejake 1-2 boxy vodikove auta. Komplexne sluzby.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja pokiaľ mam info, jedine v podbrezovej má talian atest na bezošvé rúry na prepravu vodíka. a ostatné je vo hviezdach. z infraštruktúry sa dajú opätovne použiť iba pozemky. sulík sai niekedy čítal, že za socíka boli v česku a nemecku stavané chemičky, spojené produktovodom s polotovarom, jedna vyrábala polotovar, druhá ho dokončovala, po plnej dostavbe ten produktovod bol akýsi zásobník ....lenže to bolo kedysi 1975.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        jux je jasne ze proces vyroby je iny, ale podla mna to je myslene tak ze je to "chemicka" vyroba a firma vyrabajuce paliva alebo technicke plyny sa vie adaptovat na vyroby rozlicnych chemikalii/prvkov. Firma ostane, zmeni sa vyrobna technologia. Ale cele to je iba moja uvaha na zaklade toho co som sa tam docital. Skutocnu podstatu vie iba autor tej studie.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 945
      •      

      #5
      Pred pár rokmi dával Fico 7 mil. € na výskum lietajúceho auta, toto je podobné. Môj názor je taký, že sme malá 5 mil. obyvateľov krajina a skúšať niečo, čo skúšajú aj krajiny so 100 - násobne väčším rozpočtom sú vyhodené peniaze. Keď sa to osvedčí u nich, nech to príde aj k nám za čiastkové náklady - keď bude technológia v rozmachu. Sú to vyhodené peniaze na nič. Napr. do elektromobilov štát neinvestoval nič, únia prispievala na nabíjačky Grennwaju a potom ostatným a dospelo to do dnešnej plohy - plnohodnotnej náhrady za spaľovák pre väčšiu časť obyvateľov. Prečo nepočká Sulík na financovanie od únie ? Tam sú taktiež lobistické tlaky a keby v tom bol aspoň malý zmysel, už by to propagovali popri elektromobiloch.

      Za 2 čerpacie stanice na vodík mohlo byť ďalších 800 elektromobilov na cestách dotovaných 8000€, pričom na tieto autá infraštruktúra existuje. Nechcem haniť vodík, EV tiež boli na začiatku a takto ich hanili, treba skúmať rôzne cesty ale nie nami - nech to ďalej vyvíjajú automobilky, ktoré to už 30 rokov a majú iné zázemie ako hranie sa jednej slovenskej univerzity alebo nech to platia bohaté štáty, kde je väčšia šanca na rozšírenie vzhľadom na ekonomickú skladbu obyvateľstva.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        S tym suhlasim, nech to testuju ti ktorych rozpocet hravo prekusne ak to bude slepa ulicka. Co my s par vodipumpami za kopu milionov potom budeme robit?
    • esp
      esp
      Junior Member
      • Aug 2015
      • 10

      #6
      Takisto súhlas. A pán Sulik nech si vymení služobne auto hneď teraz a nech sa vozí na vodíku keď ho tak veľmi chce mat. Treba mu to dopriať nech si to vyskúša v realite.

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1438
        •      

        #7
        2 čerpacie stanice v BA a KE sú málo, mali by postaviť tretiu v Žiline, predsa nebudem chodiť 200 km tankovať

        Komentár

        • Karol
          Member
          • May 2015
          • 119

          #8
          Podstatné informácie k porovnaniu elektromobilov a vozidiel na vodík sa dajú nájsť v prílohe. Z toho dôvodu si myslím, že vodík v osobných vozidlách, z dôvodu efektivity, nie je správne riešenie.
          Zdroj je tu:
          https://www.transportenvironment.org...bonisation.pdf
          Pripojené súbory

          Komentár

          Pracuje...
          X