Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Vseobecny Offtopic

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 693
    •   

    Vseobecny Offtopic

    Tu poprosim pridavat vsetky (pripadne budem presuvat) prispevky, ktore sa nedaju lepsie zaradit.
  • patapuf
    Member
    • Jun 2016
    • 35

    #2
    cio, obyvatelia Slovenska sa Vám poďakujú za tú CO2 cestnú daň. Už teraz má drvivá väčšina slovákov v peňaženke nas.até a vyhnať im ďalšie eurá z vreciek asi nie je práve ten najlepší nápad. Málokto si môže dovoliť elektromobil. Elektromobilita je ešte len v začiatkoch. A len preto, lebo pár ľudí má elektromobil, silou mocou pretláčať vlastníctvo elektromobilu aj medzi ostatných je naozaj mimo. Skôr by pomohli tie dotácie, prípadne nejaké zľavy za energie v domácnosti, ak by niekto vlastnil elektromobil. Ale to stále nerieši to, že aj tak si väčšina ľudí ten elektromobil dovoliť nemôže a auto jednoducho potrebuje. A kúpiť si spalovák je proste jediné východisko. Ak presadzovať elektromobilitu, tak spôsobom, aby na to nedoplatil zase len "obyčajný" človek. Alebo ste myslel, že by tú daň platili automobilky? Ale to by sa aj tak odzrkadlilo v cene auta. Takže by sme si veľmi nepomohli.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      A definícia obyčajného človeka znie ako prosím?

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      patapuf všetky civilizované krajiny postupne vytvárajú bariéry na prevádzku spaľovacích vozidiel.
      Ak nechcem aby sa z našej krajiny stalo odpadisko na vyradené spaľováky zo západnej európy tak je nutné vytvárať prekážky ich prevádzke.
      Už teraz platia obrovské dane na benzíne a nafte z uhľovodíkových palív a mazív...
      Je jedno či sa vám to páči alebo nie. Inej cesty niet.

      Pospolitý ľud má na cigarety pálenku a iné nešváry, zaplatia si aj emisnú daň. Buď si zoženú vozidlo ktoré bude mať nízke emisie, alebo pôjdu hromadnou dopravou.

    • patapuf
      patapuf komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GranPa, myslím si, že viete čo som tým "obyčajným" človekom myslel.

      cio, to ale nemení nič na tom, čo som písal.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      "obycajny clovek" sa da celkom presne definovat mojim byvalym susedom. Potreboval pre zenu auto (na max 10km jazdy), mal moznost stary benzinovy Megane za asi 2 stovky. Ten ale nevzal, lebo by don musel tankovat a on predsa vie uje*at naftu z bagra. Nakoniec sa mu podarilo ziskat darom prestarnuty dizlovy Golf. A tak jeho zena dymila horsie ako Novaky dedinami na pravidelnej trase do 10km. Samozrejme, ze na cigy, palenku a splatky 15% pozicky z nebankoviek na to je...

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      dango to dobre vystihol. Takto u nás rozmýšľa väčšina ľudí. Ešte si zabudol poznamenať že ak majú doma nejakú chemikáliu, tak ju vylejú do potoka, WC alebo kam ich napadne.
      V preklade povedané, ľudom treba slušné & udržateěné enviro správanie prikázať a pokutami kontrolovať plnenie.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Kolegovia a vy neviete, že je u nás demokracia? Ochrana osobnosti a povyšovanie záujmu jednotlivca nad záujem spoločnosti? V r. 1989 sme to tak chceli a dobre nám tak. Ale to je už iná kapitola....

    • Sly
      Sly komentoval
      Upraviť komentár
      dango paradox je, že ja som minimálne 3x počul podobné: Ja sa vozím na dízli lacnejšie ako ty, lebo viem kde si mám "kúpiť" naftu. A do tohto (ukázal na môj BEV) si čo ukradneš .. 🤔

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Sly Ved mu povedz ze jednoducho sa napojis na jeho ele a nakradnes si "plnu nadrz" za noc.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      cio o tom, ze ked ma plnu zumpu nezavola hovnocuc, ale cerpadlo a sup s tym do potoka sa ani zmienovat nemusim, kedze uz prvy komentar naznacil mentalitu. A zial to nie je ojedinely pripad, ale takych mame v kazdej dedine a mestach X

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      dango - áno bohužiaľ takto uvažuje väčšina. Šikovnosť a nápaditosť to nie je silná stránka väčšinovej časti obyvateľov tejto krajiny. Ľudia sa tu vyznačujú predovšetkým zarputilosťou a silným vzťahom drine. Neviem prečo.
      Akonáhle niekto príde s nápadom a šikovnosťou, tak je pre nich nepriateľ, takže ak má niekto nedajbože EV, tak je automaticky zlodej alebo podvodník.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      patapuf Tiez mam problem akym sposobom sa udeluju dotacie na elektromobilitu. Zatial dotujeme bohatym hracky. Jedine riesenie je naviazat dotacije na realne usetrene emisie, to znamena odmenovat tam kde sa realne emisie znizia (t.j. dat dotacie tomu kto vyradi spalovacie auto a nahradi ho elektrickym pri dokladovanej uspore). Stat ma z technickych kontrol a prepisov majitelov data o prejdenych kilometroch a nie je problem vyplatit pri kupe elektrickeho automobilu podla najazdu predchadzajuceho automobilu. a tiez vyplatiti daco pri vyradeni starych aut z evidencie (pri zniceni alebo pri rozobrati na diely). A dodrziavat dosledne, kazdy kto usetri dostane (raz za rok sa rozdeli cely budget medzi vsetkych ktori usetrili) a nie je prvych par ktori maju informacie dopredu alebo stastie dostanu velku sumu a zbytok nic. A opacnym sposobom davat pokuty za nove prihlasenia.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja CITOGO alebo e-UP považuješ za autá pre boháčov. A ešte inak sa spýtam. To akože úspešní ľudia nemajú nárok na dotáciu ? História nám už neraz ukázala ako dopadnú krajiny kde systém bojuje proti úspešným a "bohatým" ľudom. Ty si ešte stále nepochopil, že ak sú v krajine bohatí ľudia, tak aj u tých chudobnejších je chudoba menšia ? Síce neviem načo je dobré toto ľavicovo komunistické okienko, ale ja s postojom že bohatí nepotreobujú žiadnu podporu nie celkom súhlasím.

      A prepáč, dotácia na základe nájazdu KM, je holý nezmysel. Neviem ako by si tie KM akože sledoval. Snáď nie z tachometra

      Nesnažme sa vymýšľať nejaké HYPER TUTTI FRUTTI novinky, odkukajme to čo vo svete existuje a funguje. Svet ide cestou že EV podporuje a fosíláky trestá.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      cio ospravedlnujem sa ak som sa ta dotkol, ale stale si stojim za tym, ze to, ako sa prideluju ekologicke dotacie na Slovensku nema s koncepcnostou a ferovym pristupom nic docinenia. Na dotaciu by mal mat narok kazdy kto splna podmienky, bez ohladu na to ci je chudobny alebo bohaty. A podporovat ludi z mensim primom je vacsi prinos, pretoze niektorym skupinam umozni pouzivat technologiu, na ktoru by bez dotacii vobec nedosiahli. Vobec nie je umyslom trestat bohatych, ale zabezpecit co najvacsie rozsirenie danej technologie (a je jedno ci hovorime o el. autach, kureni, solarnych elektrarnach). Spravodlive riesenie by mozno bolo mat dotacie umerne k prijmom, kazdy by dostal rovnaky podiel svojoho prijmu (tu ma mozes zase obvinit z praviciarsta, pretoze bohati by dostali vo vyslednej sume viac).
      To ale nie je podstatne, podstatny je dovod na co maju dotacie sluzit. a to transparentne a spravodlivo prispiet k rozsireniu technologie a znizeniu celkovych produkovanych emisii.
      eUP a CITYGO nepovazujem za luxusne, dokonca si myslim ze tuna vyrobca nasadil nerealisticku cenu, len aby mu auta zarobili na "odpustky", ale tieto auta su marginalna skupina na trhu. O zbytku elektromobilov v cenovej relacii 30000 a viac sa to uz povedat celkom da.
      P.S.: V poslednom kole ludia brali mnohi dotacie bez rozmyslu a az ked sa im podarilo si dotaciu zabookovat, potom zacali rozmyslat o tom co si kupia a ako to vyuziju. To len tak na okraj.
      Koniec komunistickeho hlasenia :-)

    • Sly
      Sly komentoval
      Upraviť komentár
      To s tými "špekukatívnymi" dotáciami môžem potvrdiť aj ja. Ľudia ktorý viac menej nie sú presvedčený o Elektromobilite ako takej brali dotácie len preto: "lebo sa to oplatí a štát Ti len tak zadarmo nič nedá. A po troch rokoch to aj tak predám" takže tak. A my čo sme chceli sme sa nedostali, lebo človek chodí aj do roboty a neprikáže šéfovi že teraz poobede mi daj pokoj potrebujem si vypísať na nete dotáciu. Takže som si kúpil auto z presvedčenia aj tak.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      cio - budeš sa diviť, ale reálne jestvujú dotácie na základe km - ak má ŤZP osoba príspevok na auto/prevádzku, dokladuje ako ho využíva. bol som svedkom, ako ich zvolávali na predom vyprázdnené parkovisko a "opisovali" nájazd od minula :-)

      už musím konštatovať, že naše vlády nemajú jasno ako a komu, najmä PREČO pomáhať. už spomínaný sulík najprv táral ako dotáciu dostane každý (menšiu), potom ako sa rozhodol, že na fve dotácie zastavia, ... teraz chce, že "pomáhať" sa bude neschopným, krachujúcim. tí, ktorí nevedia že to, v čom "podnikali" končí budú bez práce jesť koláče (parafráza z čias mojej mladosti). a tí, ktorí sa dokázali zorientovať a nájsť medzeru v ponuke to zaplatia dvojnásobne.

      kto vládnete ruštinou, vypočujte si otava yo - jabloko. častuška ako z minulosti, s občas inovovaná. vláda mi úrodu zrekviruje, nechceme buržujov, nevezmem si za manžela lenina ani trockého, chcem červenoarmejca, námorníka!
  • Sly
    Sly
    Junior Member
    • May 2020
    • 20
    •   

    #3
    Máte pravdu každý, treba sa na to pozrieť zo širšieho hľadiska, už keď sme pri tom smetisku starých áut Európy. Všetko smerovalo k tomu že konečne u nás niekto rozmýšľa a dá registračný poplatok na staršie autá a autá s veľkými motormi (alebo väčším výkonom) vyšší. Nedávno som sa len tak so zvedavosti pozrel ako to je nastavené, a zase je to opačne. Čím staršie auto človek dotrepe zo zahraničia , tým väčší koeficient zľavy má. Teda ak som to dobre pochopil. Ale ja si myslím že pokiaľ toto nebude celé dobre nastavené ako celok (plus tie dotácie, možno dotácie navyše podmienené vyradením dízla a pod.) Plus cestné dane, prihlasovacie poplatky podľa veku a výkonu tak budeme stále smetiskom. Veď predsa 5liter 5kový Bavorec E 39ina z Nemecka sa mi oplatí viac ako nejaká baterková vec čo bohvie koľko vydrží. A čím viac to vrčí tým dlhšie to vydrží, nie?

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      to politika pre "obyčajného" človeka, aby sa mal dobre a nenadával

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker Slovač bude nadávať vždy. Ľudia v tejto gubernii sú už raz takí. Prídu húni, nadávajú - nebojujú, prídu nemci nadávajú - nebojujú, prídu rusi nadávajú nebojujú, príde Mečiar .. zase to isté. Slovač hlavne vyčkáva a iba reptá a vyhovieť im nedokáže nikto. Lebo keď aj po 1000 rokoch získajú opäť slobodu a môžu si slobodne voliť svojich predstaviteľov tak 50% obyvateľov, ktorí sú v blude, vo voľbách zvolí gaunerov.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #4
    Čítam tu zvláštny pohľad na realitu.

    Prvé dotácie tu boli rok a pol a nárok mal každý, kto kúpil auto. Nevyčerpali sa. Jednoduchšie ako poslať technický preukaz do ZAP to ani nemohlo byť. Bránil niekto niekomu ísť do salónu a kúpiť elektromobil ?

    Druhé dotácie boli ohlásené rok pred svojím spustením. Keďže prvé dotácie neboli vyčerpané, druhé sa snažili spropagovať v médiách a keďže sa išlo spôsobom - kto prvý príde, ten berie, tak to proste skúšalo viacej ľudí.
    Čo sa týka samotného spôsobu, je podobný ako už 5 rokov schéma prideľovania dotácií na fotovoltaiku alebo kotle. Prebehlo aj prvé skúšobné kolo, kde bolo vidieť všetky formuláre a čo treba vypisovať a naďalej to ostalo na webe, kto chcel a mal trocha snahy, mohol si nanečisto formulár trénovať a vypĺnať do aleluja. Jediný rozdiel bol potom v ostrom kole jednoduchá captcha.

    Samozrejme to bola potom zložitá administratíva, tiež voľba spôsobu (nie po kúpe auta ale dopredu) nie je ideálna ale samotná registrácia bola len o tom, ako viete napísať svoje meno, adresu a číslo občianskeho a každý tam mal rovnakú šancu. Nebolo to skryté na nástenke za dverami, nebolo to len cez nejaké špeciálne kódy pre priaznivcov vládnej strany, bolo to o rýchlosti a aspoň základnom pozretí, čo odo mňa budú chcieť. Takže ako každá súťaž, vyhrali Tí rýchlejší - pripravenejší. Nebolo to o protekcii, tak nie je dôvod na nejakú zarputilosť a závisť.

    Tretie kolo bude za dva roky alebo aj neskôr spôsobom ako prvé, dostane sa na viac ľudí. Aj autá budú lacnejšie, aj priemerná mzda trocha väčšia, takže znížená dotácia bude kompenzovaná. Zasa bude mať šancu každý.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko asi je moj pohlad na realitu zvlastny. Veci na SK sledujem z dialky a nestacim sa cudovat niekedy. Prve kolo som nezaregistroval, v zivej pamati mam posledne, ked si ludia zdielali linku vybratu priamo z kodu web stranky aby mohli vyplnit formular.
      Presne sposob sutaze a porovnavani dotacie k vyhre sa mi na tom nepaci. Rozdeluje taka suma ze je v momente prec (sorry fakt som to prve kolo nezachytil) a niektori zdatni maju vyhody pred tymi co tento system este nikdy nepouzili.
      Dotacie nemaju byt o sutazi ale transparentnosti a rovnosti sanci. To je cele. na co su mi vsetky formulare dostupne dopredu, ked sa v danom momente nedoklikam na stranku a po par hodinach je cely objem fuc. Omnoho racionalnejsie by bolo zozbierat vsetky ziadosti a potom nahodne vybrat vyhercov ked uz chceme robit sutaz. Tam by som povedal ze by nikto nebol znevyhodneny (samozrejme vieme ze vsetky metody sa daju zneuzit).
      Pozri si ako funguju dotacie v Rakusku. Poziadat sa da az po kupe (do 1 roka od kupy), dolozis technicky a potvrdenie ze odoberas energiu od zeleneho dodavatela a hotovo. Poziadas, dostanes, nalepis nalepku a jazdis. Raz za rok vykazes kilometre a spotrebu obycajnym mailom. Nepoziadas nedostanes ale nikto ta nekontroluje. Ukoncenie dotacneho programu je naviazane na fixny datum. Nikto nikoho nenahana a administrativa je skoro nulova.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      To povedz všetkým športovcom alebo čakateľom v rade na úradoch atd - že nezáleží ako rýchlo prišli do cieľa alebo na úrad a vylosujeme niekoho kto vyhrá alebo pôjde prvý dovnútra - to už nie je súťaž ale lotéria a dávať dotácie na základe lotérie je nezmysel. Dotácia má byt účelová. Na loteriu treba športku tipovať.

      Prvá dotácia tu bola rok a pol, naozaj neviem ako ju záujemca o EV mohol nepostrehnut - na každej webstránke importéra alebo predajcu elektromobilu uvedená, pravidelne články v médiách o čerpaní, každý predajca pri návšteve showroomu o nej informoval.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Problemom prveho kola bol skor fakt, ze sa dotacia nemala na co pouzit, a preto sa aj nevycerpala. Ponuka EV bola miziva - dostupny bol Ioniq (ktory mal problemy s dodavkami, my sme na uz zadany do vyroby cakali 4 mesiace a niektori, co mali smolu a zvolili “zlu” farbu tak aj 8 mesiacov, potom vypli tovaren kvoli baterkam, furt cosi) a Leaf, ktory mal svoje vady. Plus par mestskych presuvadiel ako i3 alebo eUP. Dojazd v podstate limitovany na 200km, nabijacia siet vtedy este obmedzena takze vskutku len pre nadsencov a dobrodruhov. Dalej poziadavka, ze auto muselo byt kupene v SR a skutocnost, ze vyplacanie bolo rozvrhnute na 2 roky, takze ak mal niekto hlbsie do vrecka, nepomohlo mu to velmi lebo dostal len symbolickych 2000€ a zbytok neskor. A vacsina ludi v tej dobe ani nemala sajnu o nejakych elektromobiloch a o dotacii uz vobec nie. Opakovane som stretal ludi, ktori ani netusili co to je EV, ako a kde sa to nabija 🤷‍♂️ Teraz je ta informovanost niekde uplne inde.

      Ked si porovname ponuku vtedy a teraz, aktualne je motivacia kupit EV podstatne vyssia. Mame pouzitelne auta co daju >400km, dotacia je vyssia a vyplatena naraz. Osobne si myslim, ze prve kolo dotacii by aj napriek obmedzeniam teraz dopadlo nasobne lepsie, uz len kvoli bohatsej ponuke modelov, a nepochybujem, ze by sa vycerpal cely objem. Na SK je teraz tolko skladoviek ako snad este nikdy nebolo.

      Prve kolo prislo v zly cas, druhe kolo bolo uplne sfusovane a nie velmi fer. Tiez som nazoru, ze v AT alebo DE to maju vyriesene o dost lepsie, a je to pristupnejsie sirsiemu okruhu zaujemcov. Dotacia ma byt nastroj podpory dostupny pre kazdeho, co sa rozhodne zmenit svoju uhlikovu stopu, nie sprosta sutaz v rychlosti klikania mysou. Na to su urcene e-Sporty. Predstava, ze by aj verejna sutaz povedzme na stavbu dialnice bola koncipovana rovnako - kto skor naklika - tak neviem ako by to tu vyzeralo

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko ako pisem, na SK nebyvam a prvu vlnu som nezachytil. BEV som si kupil preto ze splna moje ocakavania a dotacie som vobec neriesil. Vyriesil to danovy poradca ktory ma upozornil ze v AT je taka moznost. Ostatne okomentoval celkom rozumne Wilo a ja uz nemam co dodat.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som tú prvú čerpal až na 3 autíčka NISSAN e-NV200 a 2x KIA PLUGIN

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Fuj, pluginy

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Áno tie pluginy nie sú nič moc, ale pozor. V našej firme umožňujeme kolegom nabíjať a oni fakt chodia veľa veľa KM na elektriku.
      (do práce a z práce iba na EV)
      Ale súhlasím. PLUGIN je už dnes slepá ulička

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Páni, je to úplne mimo témy. Prosím admina presunúť inde celú túto diskusiu.
Pracuje...
X