Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Novy ZOE ZE50 (50kWh)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Supiiik
    Junior Member
    • Aug 2020
    • 8

    Novy ZOE ZE50 (50kWh)

    Chcel by som zalozit vseobecnu temu o novom ZOE, kedze toto je ZOE, ktory sa u nas oficialne zacal predavat, zrejme tychto modelov zatial nie je vela, mozno dokonca menej, ako dovezenych 20 a 40kWh verzii, ale postupne by sa to snad malo menit k lepsiemu.
    Ja som ZOE kupil v lete 2020, bolo to salonove vozidlo a pol roka stalo predajcovi na predajni. Mam za sebou prvu servisnu prehliadku, kde defakto kontrolovali len to, co na spalovakoch, stav baterky mi vytlacili z CanCLIP na poziadanie. Cakal som teda, ze nejaky report o stave baterky bude pri elektroautach automaticka zalezitost, ale teda nie, nemaju zial s elektroautami skusenosti. Ak mi niekto viete poradit, kde na Slovensku najdem Renault servis, ktory vybavuje elektroauta bezne, tak budem rad. Nema pre mna zmysel chodit na servis, kde mi skontroluju, ci mi svietia svetla a stieraju stierace, toto si viem skontrolovat doma aj sam bez toho aby som musel stracat cas servisom.
    Co sa problemov tyka, tak ZOE je podla mna celkom podarene auto, az na mozno nie uplne dotiahnuty software a co som zistil, tak nejake upgrady, ktore prinesu zasadnejsie zmeny asi nemozeme ocakavat. Odkedy mam auto, tak SW sa mi upgradoval asi 3x, ale co som odpozoroval, tak ziadne zmeny v SW nenastali. Okrem toho, mam podozrenie, ze tento upgrade riesi iba infotainment, ostatne riadiace jednotky auta (ktorych je cca 20) sa to nedotyka.
    Ale teda s5 k problemom. Od zaciatku mi nieco praskalo pri pantoch zadnych dvier. Bol som s tym v servise, ktory nasiel postup ACTIS na opravu tejto zavady, trebalo zaklepat nejake zvary pri zadnych pantoch, takze po 2och dnoch v servise som mal zavadu odstranenu a cely tyzden som sa tesil z tichej jazdy. Potom sa to vratilo s5, aj ked nie s takou intenzitou. Budem to zrejme na jar zase riesit v servise, nech to skusia znovu nejako spravit.
    Druhy problem mam s dojazdom, podla CanZE je moje aktualne SOH 88.66%, co sa mi zda na auto s 6000km trochu malo. Trochu som patral a zistil som, ze je to len chyba LBC riadiacej jednotky vo vypocte tejto hodnoty a realne SOH baterky bude zrejme vyssie a baterka je tym padom v poriadku. Na Nemeckych forach som zistil, ze podobny problem riesi takmer kazdy majitel ZOEho, riesenim je upgrade LBC riadiacej jednotky na verziu 543. V servise som ich ziadal, aby sa mi na to pozreli pocas prehliadky a nahrali novsi SW (mal som za to, ze je to rutinna zalezitost), po 2och hodinach prehliadky mi dali vypis z ich diagnostiky, kde mi podciarkli hodnotu SOH a to bolo vsetko. Cize upgrade nespravili a nad tak nizkou hodnotou sa nijako nepozastavili. Nijako im to nezazlievam, nakolko s elektroautami zrejme maju minimalne skusesnoti. Bolo mi ponuknute od ich hlavneho technika, ze sa tym budu zaoberat, obvolaju kompetentnych a uvidia, co sa s tym da robit, vraj upgrade LBC nie je taka trivialna zalezitost, ako som ocakaval a musia postupovat opatrne. Tak dufam, ze nieco zistia a problem daju doporiadku, lebo SOH 89% na skoro novom aute ma fakt serie.
    Dost by potesila moznost nastavit limit nabijania, kde si nastavim % a baterka pri tomto nabijanie ukonci, ale ako som pisal vyssie, na to by zrejme bolo potrebne spravit aj upgrade viacerych riadiacich jednotiek, nie len OTA upgrade infotainmentu a toho sa pri renaulte asi nedockame (nie je to Tesla ), cize budem rad, ked mi vyriesia aspon tu opravu SOH.
    Pre tych, co by to zaujimalo existuje este moznost aktivovat v infotainmente informacie o spotrebe, kde ukazuje detailnejsie informacie a aktualnej spotrebe a nejake grafy, toto ale treba aktivovat v servise cez diagnostiku a na to som veru uz nemal odvahu od nich ziadat
    https://renault-zoe.forumpro.fr/t149...infos-vehicule

    Ak ma niekto nejake zaujimave info o ZOEm, budem rad, ked sa tu o to podeli. Nikde na Slovensko webe som nenasiel forum venovane ciste ZOE ZE50, tak skusme teda na tomto mieste
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1410
    •   

    #2

    "reagujeme na Váš dotaz ohľadom servisovania elektromobilov. Všetky naše servisy majú opravnenie vykonávať servisné prehliadky elektromobilov, ale ten, ktorý sa na to špecializuje je Auto Ideal Bratislava na Vajnorskej ulici.

    Pokiaľ máte záujem o servisnú prehliadku tak Vám ju zariadime.
    Predom ďakujeme za odpoveď.

    Pekný deň prajem.



    V prípade akýchkoľvek ďalších otázok sme Vám k dispozícii na zelenom telefónnom čísle 0800 606 111. Informáciu o tom kedy sme Vám aktuálne k dispozícii, nájdete na naších internetových stránkach RENAULT."



    Komentár


    • Supiiik
      Supiiik komentoval
      Upraviť komentár
      Vdaka za info, cize najblizsie skusim stastie v Bratislave
  • zylo64
    Junior Member
    • Sep 2014
    • 29

    #3
    Ja som sa snažil včera aktualizovať systém (viď foto). Po troch a pol hodinách ma to prestalo baviť a z auta som odišiel ešte pred ukončením celého procesu aktualizácie (nepredpokladal som, že to trvá tak dlho). Dnes ráno mi ale žiadnu aktualizáciu mi už neponúklo. Systém mi vypisuje dátum poslednej aktualizácie 11.2:2021, tak neviem čo to mohlo byť za aktualizáciu.

    Komentár


    • Supiiik
      Supiiik komentoval
      Upraviť komentár
      U mna to bolo vcera to iste. Stahovalo aktualizaciu, aj ju nainstalovalo, ale verzia softwaru sa nezmenila a ani datum upgradu, tak neviem, co to bolo vcera za zmetok... Momentalne tam mam 283C30559R
  • zylo64
    Junior Member
    • Sep 2014
    • 29

    #4
    Moja verzia má číslo 183C32219R

    Komentár

    • Supiiik
      Junior Member
      • Aug 2020
      • 8

      #5
      Rad by som zhrnul niekolko poznatkov z poslednych tyzdnov:
      • Auto po spusteni naprogramovaneho ohrevu auta, alebo cez aplikaciu ohrieva iba kabinu. Akumulator ostava studeny. Treba s tym pocitat, ze rychlonabijanie nemusi hned fungovat na 45kW pri studenej baterke. Akumulator sa pocas cesty ohrieva len vlastnymi stratami a zrejme aj tepla z kabiny (myslim od podlahy).
      • Baterku jednoznacne nie je dobre nabijat na 100%, hlavne nie pocas leta a urcite by som ju nenechaval na 100% dlhsiu dobu. zistil som totizto, ze ak ju nabijem na 100%, tak clanky maju napätie 4.27V, co je daleho za hraniciu bezpecneho napätia takmer akehokolvek lithioveho clanku. Pri vybijani zase ZOE naopak je az priliz opatrny. Cez tyzden som skusal auto vybit na 1% a napetie bolo 3.57V, tam by kludne mohlo ist este ovela nizsie. Neviem, preco Renault zvolil tieto napetove urovne, ale nezda sa mi to velmi stastne riesenie.
      • Vcera sa mi stalo na Ejoin DC nabijacke, ze auto pred zacatim nabijania vyhodnotilo nabijanie ako chybne (neviem z akeho dovodu) a pri nabijacom konektore ZOEho svietilo cervene svetlo. Tak som sa pobral na Budcu k next-e nabijacke a tam sa situacia zopakovala, cervene svetlo. Skusim som aj oproti leziacu ZSE nabijacku a tiez cervene. Islo mi prakticky len AC nabijanie... potom som si spomenul, ze cervene mi v minulosti svietilo aj na jednej AC nabijacke. Vtedy som patral na webe a zistil som, ze je potrebne auto zamknut a nechat par minut tak (staci do 5 minut), zrejme sa vtedy zresetuje nejaky obvod. Nasledne uz islo aj DC nabijanie. Takze ak by toto niekoho postiho, nezufajte, nabijacka v aute je zrejme vporiadku, len ju treba zresetovat. Je to ale dost stresujuce, ked pridem na nabijacku s 5% a auto hlasi chybu

      Komentár


      • Supiiik
        Supiiik komentoval
        Upraviť komentár
        Ohladne toho 2. bodu sa ospravedlnujem. Surove data z canbusu som zle interpretoval, napetie clankov som nasobil zlou konstantou, z CanZE zdrojakov som nasiel spravnu konstantu a teda napätie clankov sa pohybuje od 3.48V do 4.17V (1% az 100% nabitia)

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Aj tych 4.17 je prilis vela pre dlhodobe statie na tomto SOC (napriklad cez noc). Je to rovnake ako Tesla a ta jasne nedoporucuje nabijat do tejto urovne casto z dovodu vyssej degradacie baterie.

      • Supiiik
        Supiiik komentoval
        Upraviť komentár
        Z pohladu zivotnosti urcite, tych 4.17V je dost, aj ked papierovo ma vacsina lithia limit 4.2V. Aj preto ma tych 4.27V dost vystrasilo, nastastie to bola len moja nepozornost... Zvycajne nabijam do 80-90% a len pred dlhsou cestou do 100%.
    • Supiiik
      Junior Member
      • Aug 2020
      • 8

      #6
      Tak som tento tyzden riesil v servise upgrade LBC riadiacej jednotky koly nizkej hodnote SOH. Riesil som to v nemenovanom renault servise v Banskej bystrici. Musim povedat, ze servisny technik, ktory so mnou tento problem riesil bol velmi ustretovy a videl som na nom snahu to vyriesit, bol velmi ochotny, to som ani necakal.
      Avsak, problem vyrieseny nebol. Auto bolo v servise 2 dni, zatial som mal nahradne benzinove auto. Vraj nahravali novsi software a problem je teda vyrieseny. Spokojny som siel domov a uz pocas cesty sa mi nezdalo, ze je vsetko OK, lebo dojazd bol zhruba rovnaky, ako predtym. O to vacsie prekvapenie prislo, ked som doma pripojil ODB2 prevodnik a zistil som, ze verzie riadiacich jednotiek (vsetkych co su v aute) sa zhoduju s verziami, ktore som v aute mal pred navstevou servisu. Rovnako tak aj SOH parameter ostal na rovnakej hodnote. Ked som sa pri preberani pytal technika, ci pozeral po upgrade na SOH, ci je vyssie, tak zahovoril, ze to nepozeral...
      Na jednu stranu som bol milo prekvapeny z pristupu v servise, na druhu stranu ma mrzi ich pristup k rieseniu problemu. Keby mi na rovinu povedali, ze sa to nepodarilo, alebo ze nemali odvahu sa do toho upgradu pustit, tak to pochopim a idem inde. Takto ma len vytocili a preto vlastne pisem aj tento koment. Zrejme to bola moja posledna navsteva daneho servisneho miesta a najblizsie to budem riesit opäť, ale skusim servis v BA...

      Komentár

      Pracuje...
      X