milan84 nie dakujem, nepotrebujem sa zviditelnovat, mam rad svoje sukromie 😉 to, ze sa rad na seba pozeras si povedal ty sam, to nie su moje slova, vid tvoja odpoved na jednoduchu otazku: “Koho povazujete za najvacsieho influencera a najviac sa vam paci a sledujete ho?”. Nesudim, len mi to pride usmevne… niekto pozera hole baby, niekto chlapcov, niekto hackuje a strikuje, niekto sleduje seba. Je to ok.
Elektromobil - youtube
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
milan84 nie dakujem, nepotrebujem sa zviditelnovat, mam rad svoje sukromie 😉 to, ze sa rad na seba pozeras si povedal ty sam, to nie su moje slova, vid tvoja odpoved na jednoduchu otazku: “Koho povazujete za najvacsieho influencera a najviac sa vam paci a sledujete ho?”. Nesudim, len mi to pride usmevne… niekto pozera hole baby, niekto chlapcov, niekto hackuje a strikuje, niekto sleduje seba. Je to ok.-
A potom sa čuduješ, že si občas niekto rypne do tvojej obľúbenej značky, keď si takto ostatných roznášate, celé roky okydávate a vysmievate. Poniektorí ste stále dobrá sekta ako kedysi
👍 1 -
Ale no, ja som si nezacal, len sa naskytla prilezitost 😅 cele to mohlo skoncit tam kde to zacalo, keby niekto respektoval aj iny nazor a neznizil sa hned na vysmech 😉 ta udajna sekta je na oboch stranach, ako si si uz urcite vsimol, nikto nikomu nic nedaruje.
-
-
Už pred 7-8 rokmi tu na fóre sa preberalo, že je podstatná rýchlosť nabíjania na km, nie na kW a poniektorí na to stále zabúdajú. Môžem auto nabíjať o 20% kratšie, keď s daným nabitím prejde o 20% menej a je to rovnako ako iné 400V auto s pomalším nabíjaním ale lepšou efektivitou - teda nie rovnako ale drahšie. A zoberme si Slovensko, kde je máloé HUB-ov, delenie výkonu a teda je lepšie efektívnejšie auto ako rýchlonabíjacéí žráč.
Pekne to ilustruje Kozí Vŕšok, ktorý je ideálne umiestnený na trase D1 bez zachádzky ale pri plnom využití dvomi autami dáva 75kW -+ vtedy je lepšie sedieť s Tesle so spotrebou 15 kWh/100 pri dialničnj rýchlosti alebo Zeekri so 400kW nabíjaním ale spotrebou 26 kWh/100km ? Nie len peniaze ale ten čas nabíjania, o ktorý tu každému akože ide.
A dovolím si ešte poznámku k hejtovaniu Tesla Supercharger - spočítal si niekto, koľko trvá autentifikácia karty a hand-shaking s vozidlom na Ionity nabíjačkách ? Trvá to minimálne pol minuty, niekedy musím sa presúvať k inému stojanu, zatiaľčo Tesla ide do 2-3 sekúnd. Toto nevadí tým naháňačom rýchlosti nabíjania, že im to 400kW nabíjanie zdrží takáto hlúposť a strávia o 5 % viac času pri 10 minútovom nabíjaní ? A to nehovorím, že niekedy človek nemôže nájsť nabíjacie kartičky, prípadne ich zabudne v druhom EV, ja už ani neviem kedy som ich použil.
A ešte posledná poznámka : posledné dva roky chodím na dovolenky niekoľkokrát do roka s karavanom za EV, áno, niekto sa bojí so samotným EV, ja ťahám karavan a neviem si predstaviť to neustále odpájanie prívesu, keby nebolo priechodných Tesla Superchargerov. Dokonca sú tak husto, že dokážem v rozmedzí 200-250 km (čo je dojazd s karavanom) efektívne prichádzať s malým % SOC. Trasy do talianskych alebo chorvátskych kempov absolvujem bez jediného odpájania vďaka SCH, dokáže toto niekto absolvovať po Ionity alebo iných operátoroch ? To len na margo reálnej použiteľnosti, resp. počívania potrieb zákazníkov u Tesly a iných nabíjacích sietí.
Praktickosť EV nie je len o jednom parametri "rýchlosť nabíjania v kW", je to o celej skupine parametrov a vlastností auta, ktorá tvorí celkovú použiteľnosť auta. A tá je zatiaľ najlepšia u mňa pre Teslu, inak by som už jazdil na niečom inom. A dokonca za najlepšie peniaze - Tesla je dnes najlepšia voľba čo sa týka ceny auta a použiteľnosti+výbavy, ani "lacná" Čína nedokáže cenovo konkurovať.[priezvisko]@me.comKomentár
-
Porovnavas neporovnatelne. Samozrejme dava logiku co hovoris, ale ja som reagoval na video kde bol rozdiel ovela mensi a nie extremy 15 vs 26...Co sa tyka handshake-u tak tych 30s je pri 20 minutach 2.5% zatial co pomalsie nabijanie kludne 50% (20 min vs 30min). Teraz neporovnavam Teslu voci ostatnym EV ale vo vseobecnosti rychlejsie vs pomalsie nabijanie. Ak mam spotrebu vyssiu povedzme o 10% a nabijam rychlejsie o 50% tak stale mam rychlejsie nabijanie na km co spominas. Ak ti vyhovuje auto, ktore si si kupil super tak by to malo byt. Ja za seba poviem, ze prichodom tejto novej generacie konecne mozem uvazovat aj nad rodinnym EV.👍 1 -
Nereagoval som na Teba ale píšem na základe debaty vyššie o nabíjacom výkone, že je podstatná rýchlosť nabíjania v km. Je jedno aký pomer - rozdiel uvedieme ako príklad, proste ak auto nabije za 15 minút viac km ako druhé auto, tak prvé auto je pri 15 minutových orestávkach na tom časovo lepšie na dlhé cestovanie bez ohľadu na to, či má 200kW alebo 300kW nabíjanie je napísané v parametroch. Tvoj príklad 50% - 10% len potvrdzuje, čo som napísal - je dôležitá rýchlosť nabíjania v km.
So zrýchľovaním nabíjania ten handshake (a autentifikácia a prípadne možnosť Plug & Charge) bude viac a viac % z času nabíjania.
Rodinné EV tu boli už dávno, aj keď pojem "rodinné" je tiež pre každého iný. Uvažovať sa dalo aj kedysi. Jazdím 8 rokov bez spaľovacieho auta a prišiel som vždy, kde som potreboval a s ľudmi a vecami, ktoré som potreboval. -
Tak ja mam male EV do mesta tiez uz skoro 6 rokov a uvazoval som aj minuly rok ked som kupoval auto ale stale to nebolo akosi ono. Prist je jedna vec a prist komfortne a bez nervov je vec druha. Aj na Citigu by som prisiel do Svedska ale ako...Dalsie uz teraz viem ze bude EV lebo to uz bude prakticky bez nejakych obmedzeni.
-
-
-
No keby sme to mali brat do dosledku podstatne je za aky cas je auto schopne prejst danu trasu. A ci je rychlost nabijania vyjadrena v kW, kWh/h alebo zjednodusene v km je uplne jedno, pretoze ziadne auto nema uplne plochu nabijaciu krivku a velku ulohu u vacsiny aut hra o akom rozsahu SoC pri nabijani sa bavime. Preto je najlepsi priklad simulacia cez ABRP ako tu uz postoval @CatchcashNereagoval som na Teba ale píšem na základe debaty vyššie o nabíjacom výkone, že je podstatná rýchlosť nabíjania v km. Je jedno aký pomer - rozdiel uvedieme ako príklad, proste ak auto nabije za 15 minút viac km ako druhé auto, tak prvé auto je pri 15 minutových orestávkach na tom časovo lepšie na dlhé cestovanie bez ohľadu na to, či má 200kW alebo 300kW nabíjanie je napísané v parametroch. Tvoj príklad 50% - 10% len potvrdzuje, čo som napísal - je dôležitá rýchlosť nabíjania v km.
So zrýchľovaním nabíjania ten handshake (a autentifikácia a prípadne možnosť Plug & Charge) bude viac a viac % z času nabíjania.
Ohladom plug and charge zalezi ci kolko nabijacich programov pouzivas. Pokial viac ako jeden, tak neviem o aute ktore toto podporuje. Tu v AT autorizacia kartou trva asi 5 sec (vcitane inicializacie nabijania medzi stojanom a autom). Normalne zastrcim konektor do auta, mavnem kartou na stojane (system pozna ktory konektor treba aktivovat) a nabijanie zacina. Pri autorizacii aplikaciou je to o poznanie pomalsie a trufam si povedat ze pri autorizacii autom to bude podobne.
Nerozporujem ze autorizacia priamo z auta je komfortnejsia (v pripade ze pouzivas iba jeden program), ale z urychlovanim nabijania to nema nic spolocneho. Stale treba z auta vystupit vybrat konektor zo stojana a zapichnut ho do auta. Vybratie karty z penazenky ktoru mam stale u seba a mavnutie kartu pred stojanom je minimalne zdrzanie.Naposledy upravené SKolja; 06-11-2025, 10:24.👍 2Komentár
-
Presne tak. Jazdil som jeden čas s plug and charge. Teraz len kartou, alebo autocharge. Časovo zanedbateľné. Nijako to neobmedzuje ani pri diaľke a 8-10 nabíjaní za deň. Vôbec mi Plug&Charge nechýba. Na príjazde sa stratí oveľa viac, ak treba schádzať ku nabkám.
Zareagujem ešte čo písal Miroslav Rojko:
"že je podstatná rýchlosť nabíjania na km, nie na kW "
- Načo to píše 800-1500km za hod. nabíjania, keď potom prudko padne krivka. Zbytočné zavádzanie zákazníka. A reálne dá bežné EV po diaľnici 80-10% aj tak len 300-350km.
"Môžem auto nabíjať o 20% kratšie, keď s daným nabitím prejde o 20% menej a je to rovnako ako iné 400V ..."
- Účelovo píšeš ... Mám len o 5% vyššiu spotrebu a skoro 50% kratšie nabíjam. To už znie lepšie nie?
Ale chápem čo myslíš. Len doba starých áut, ktoré v zime na diaľnici žrali o 50% viac ako tesla je preč. Konkurencia už je o 1-4kWh/100 horšia, nie o 10-15. Aj aj kravy ako EV9, zas nabijú za 20 min, takže v tempe ani za bežnými crossover/suv nijako nezaostávajú. Len to jazdí drahšie, ale zas 7 miest, priestor... nemôžeme porovnávať s M3/Y
- "Pekne to ilustruje Kozí Vŕšok, ktorý je ideálne umiestnený na trase D1 bez zachádzky ale pri plnom využití dvomi autami dáva 75kW -+ .."
Nepochopil si to
Na diaľke ak nemá stojan 200kW a nie je ich viac, ani tam nejdem. Ani na 150 a nieto na 75. Ty s Teslou na diaľke chodíš na 25-50 kW stojany?
- "Minimálne pol minuty, niekedy musím sa presúvať k inému stojanu, zatiaľčo Tesla ide do 2-3 sekúnd. Toto nevadí tým naháňačom rýchlosti nabíjania, že im to 400kW ..."
Nie, nevadí. Rovnako ako tebe nevadí, že pri TN SCH len pri schádzaní/vychádzaní zabiješ o 5-10 minút viac ako ja pri Ionity Dubnica. Ale hlavne že sa ti pustí za 2-3 sec
- " A to nehovorím, že niekedy človek nemôže nájsť nabíjacie kartičky, prípadne ich zabudne v druhom EV, ja už ani neviem kedy som ich použil.".
Vymýšlaš si už dobré kraviny. Mám jednu v SECRID mikro peňaženke. Len si páčkou vyhodím karty, líznem a idem od nabky.
"neviem si predstaviť to neustále odpájanie prívesu, keby nebolo priechodných Tesla Superchargerov. "
- Priechodné nabky a nabky pre kamióny stavajú už všetci. Tiež ich tu máš na 200km niekoľko. A SR máš na 200km tiež všetky SCH priechodné?
Vyťahuješ normálne veci. Niekto ich má viac, niekto menej.
"A dokonca za najlepšie peniaze - Tesla je dnes najlepšia voľba"
- ak ti vyhovuje je to super. U mňa nepriechodné auto, čo nezabrzdí 10 cm pred stĺpikom, bojí sa aút v protismere, vypne udržiavanie pruhu pri pohnutí volantom a bolí ma v ňom chrbát po pár hod jazdy. A tá krivka je pre mňa slabá, pre denné nabíjanie (100kW pri 50%? 45kW pri 80%), keď mám na 2.5 ročnom aute 2.5-3x vyššie hodnoty.
Vieš každému vyhovuje niečo iné. Netreba tu opakovať stále celé roky to isté ako je Tesla za najlepšie peniaze najlepšia voľba.
A nie je to o peniazoch. Ak ti osobne nepripadá, že robíš kompomisy, tak je Tesla samozrejme super voľba pre časť ľudí.
A to ako stále dokola o kW, plug and charge, efektivite, podkopávaním konkurencie, 800V, či silných 400V kriviek...
pritom sami ako s Wilom hovoríte, mimo AC doma nabíjate len veľmi sporadicky.
Čo je samozrejme ok. Úplne rešpektujem všetky EV aj názor, že ideálne nabíjať doma. Len nie všetkým je to umožnené
Takže ako vidíš. Je úplne jedno aké EV, záleží na use case/podmienkach. Každý si už vie vybrať to ideálne pre seba, a tak to má byť.Naposledy upravené nick.n17b; 07-11-2025, 11:24.👍 3 -
Stačila mi prvá reakcia na "nabíjanie v km" a nemám asi dôvod reagoévať na ďalšie nepochopené veci. Samozrejme ide o priemerný výkon, nezáleží ako padá krivka ale na koľko km autá nabijú za rovnaký čas. Je úplne jedno ako padá alebo nie pri porovnávaní napr. na koľko km nabije jedno auto zua 15 min. a na koľko km nabije druhé za 15 min. alebo za 20 min. .
-

Komentár