Chcel som na HDO, ale to by ma obmedzovalo. Chcel som to nastaviť na tarifné pásmo, aby mi to nenabilo vždy na 100%, aby som ochránil baterku. Ale čítal som, že tá rezerva v baterke je práve preto. Tak sa na to vyprdnem a budem dávať 100%.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
BMW i3
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
No uplne jedno nie je ci sa nabija na 100% aj v pripade, ze sa casto jazdi. Hlavne u aut ako tesla, kde nie je pri nabiti na 100% ziaden, alebo takmer ziaden horny buffer. Pri 100% nabitia je napetie na clankoch mojej tesly s 90-tkou bateriou 4,2V.
Preto ma tesla moznost nastavovat hornu hranicu nabitia od 50% po 100% v krokoch po 1%. Standardne preto teslu nabijam do 80 az 90%, Len raz za cas tesne pred dlhsou cestou nabijam na 100%.
Ale u aut, ktore nemaju moznost nastavovania hornej hranice nabitia spravidla vyrobca nechal vecsi horny buffer, takze u nich mozno nabijat standardne na 100%.
Napriklad I-MiEV nema moznost nastavenia hornej hranice nabitia, ale nabija pri 100% na napetie clankov 4,105V, cize je jasne, ze u neho mozno nabijat na 100% bezne.
Tiez etron ma extremne velky vrchny buffer, takze ho zrejme mozno nabijat bezne na 100%.
- Likes 2
Komentár
-
Faktom ale ostáva, že pre dlhovekost batérie je lepšie zbytočne nenabijat nad 90% u akéhokoľvek EV.
A na opačnej strane nenechávať auto stať cez noc s nabitím pod 10%.
-
Jiri GrandPa co by si robil s takym LEAFom na mojom miete, ked prides domov so 7% a bateria ma 56 C dal by si to nabijat s 8-9A ? alebo pockas dorana, dokym ma bateria okolo 30 C a das nabijat potom (7% na displeji je realne okolo 15% aj so spodnym bufferom)
-
Fasa otazka. Napis Jeffovi Dahnovi . Asi poznas jeho prednasku na YT kde robili exaktne merania degradacie baterii pri roznych teplotach a nabijacich prudoch a zaver bol:
Pri 60 stupnoch baterie je degradacia PRIAMO UMERNA nabijaciemu casu a je jedno aky vykon pouzijes, aj pri uplne malom vykone bola uroven straty kapacity takmer rovnaka ako pri velkom nabijacom prude za jednotku casu.
Cize: Pri malom prude za teploty 60 stupnov bola uroven degradacie priamo umerna podielu casov nabijania = ak sa cas nabijania natiahol na 4 nasobok, bola degradacia 4 nasobna.
Cize nechaj radsej vychladnut IMHO.
https://youtu.be/9qi03QawZEk?t=1355
Tu hovori Jeff Dahn o Leafe a o tom co pisem. "Time of exposure is really the bad factor here in the failure of these cells at elevated temperature".
Jeden termin na vysvetlenie aby si nemusel pocuvat prednasku celu: Coulombic efficiency = pomer naboja do baterie ulozeneho a a z baterie ziskaneho.
-
Jiri GrandPa ano tak som aj nechal a nabijal az po cca 16 tich hodinach, bateria ma cez 65 000 km a 94.5% povodnej kapacity
-
na i3 mozes nabijat veselo na 100% aj kazdy den, dolezite je potom aj niekam ist ja robim niekedy denne 300-700km takze vzdy pred jazdou nabijem na 100% ... so skusenosti z 100 na 99 sa dostanes rovnako rychlo ako z 99 na 96-97, takze je tak okrem horneho bufferu este nieco malo navyse tiez
Komentár
-
Áno súhlasím. Ak mám nabité na 100%, trvá hodnú chvíľu kým klesne na 99,5%. Na aute jazdím denne a nabíjam vždy, keď je príležitosť. Ak je čas tak aj na 100% kľudne niekoľkokrát týždenne.
-
V com vidis nevyhody paralelneho zapojenia clankov? Ved paralelne su len kvoli zvyseniu kapacity. Vzdy su najprv zapojene paralelne az potom seriove, cize paralelne zapojena sekcia je akoby jeden clanok. Paralelne zapojene clanky su ale spravidla istene osobitne, takze ak odide jeden clanok, tak bateria neskolabuje, ale bude fungovat s mensou kapacitou dalej.
Nedavno mi na starsom skutriku odisiel jeden clanok pre zlu mechanicku instalaciu po upgrade baterie na lifepo, kedze bateria je zlozena len z seriovo zapojenych clankov, tak velmi rychle skolabovala. Clanok sa poskodil mechanicky po troch rokoch pouzivania o kusok ostreho trciaceho plechu. Nafukol sa a stratil kapacitu - navyse sa samozrejme pri zatazeni prepoloval a tak bateria davala podstatne mensie napetie. Vykon markantne poklesol. Pri viacerych paralene zapojenych clankoch by nebola smrt baterie taka rychla.
-
-
Zdravím Vas.Otazka na vás majiteľov i3,pred zimou...Ako sa správa i3 v zime na snehu?Neupravene cesty ,kopcovitý terén ,cerstvy pripadne kašovity sneh,koľaje v snehu??Predsa len ma to pohon zadnej nápravy,tenké kolesa...Resp,daju ,pripadne môžu sa aj na EV nahodit snezne retaze?
Ale asi to ale nebude ako to klasické BMW ked bolo potrebné v zime voziť v kufri nieco na zaťaženie,že?
Komentár
-
teoreticky - na snehu/brečke sú úzke kolesá výhodnejšie, zadný náhon je vhodnejší pri stúpaní.
-
Kolesá sú tenké a výkon vcelku vysoký. Mne sa neraz v zime stalo, že mi zadok prešmykovalo a celkom som sa bál na tom jazdiť.
-
Tie znížené dojazdy trápia v tak výraznej miere aj auta ,resp i3 ktoré nemajú predhrev baterie ? alebo je to vo všeobecnosti jedno ci ma alebo nemá predhrev?
Nejak som to osobne neriešil,denný nájazd mam cca 30 km a ked pride domov tak ci tak ide na nabijacku..
-
Cim mensia bateria, tym vecsi vplyv spotreby kurenia na celkovu spotrebu.
Na pidi bateriach nasich i-MiEV-ov bol pokles dojazdu pri minusovych teplotach a kureni naplno takmer 50%, No ked som zaizoloval vykurovacie teleso, hadice kurenia, cerpadlo kurenia a vyrovnavaciu nadrzku kurenia, tak spotreba kurenia klesla na cca 25%.
No GOM co vypocitava dojazd v i-MiEV-e sa nevie naucit, ze spotreba nasich i-MiEV-ov je v zime mensia ako standardna. Dojazd vypocitava rovnako ako ked bolo kurenie nezaizolovane. Vyzera to tak, ze do uvahy berie len nastavenie teploty kurenia a vonkajsiu teplotu. Takze zapnutim kurenia na max. poklesne dojazd takmer na polovicu a moja manzelka ma z toho niekedy mindrak, aj ked v skutocnosti zerie na kurenie podstatne menej.
-
hudino ja cez leafspy vidim presne kolko W bere tepelne cerpadlo a kolko bere odporove kurenie.
ked je von okolo nuly, alebo menej tak ide skoro vylucne len odporove kurenie, alebo ked je aj 2-3 C ale prsi, je velmi vlkho aj vtedy ide len odporove kurenie a bere si 1200-1500W.
Ja si ale zapinam vzdy aj jedno aj druhe a software si sam da kolko energie chce do akeho kurenia, uz som videl aj obe ist na 5-6 kW dokopy
-
-
Ja napíšem za seba.
Ešte sme i3 nemali v zime, teraz nás čaká prvá. Pred kúpou sme mali poznatok od jednej pani, že i3 je ľahká a zadok je v zime neposedný. Včera som skúšal trošku "zadriftovať". Ide to, ale stabilizácia dobre pracovala a veľa mi nedovolila.
Snažíme sa jazdiť na režime ECO PRO, lebo motor má slabší výkon a už sa mi dva razy stalo, že na režime COMFORT som sa pri výjazde zo zákruty dostal takmer do šmyku, nebyť elektroniky.
Komentár
-
A k tým jazdným vlastnostiam.A co napríklad na 10cm prašanu,bočná a neodhrnuta ulička ,mierne stúpanie...nejaku váhu to auto ma ,aj silu ale tie “galuzkove” pneu...Naposledy upravené jaron; 02-12-2019, 12:46.
Komentár
-
Komentár
-
Obycajna fyzika ktoru si mozes skusit aj doma s dvomi lopatami na sneh. Pockaj na cerstvy mokry sneh a najprv tlac pred sebou tu uzsiu kam sa dostanes (budes potrebovat dlhy chodnik potom to skus so sirsou a zachvilu zistis ze by bolo fajn zacat do posilky chodit proste cim sirsia plocha tym viac snehu tlaci pred sebou a musi prekonat vacsi odpor. Nie nadarmo sa hovori ze stara embecka vysla vsade kam uz moderne auta potrebuju AWD. A to mala tiez take galusky ako i3 a pohananu spravnu napravu
-
Na starych embeckach sme nevedeli, ze existuju zimne gumy a vysli sme vsade. Myslim, ze u nas sa vtedy ani nedali zimne gumy kupit, boli len nejake univerzalne, no kto chcel, tak si dal na ne nastrelit kovove hroty, bola to zabava, ked boli tie hroty zle nastrelene a odlietali. No vtedy boli predpisane velke zasterky za kolesami, co eliminovalo lietajuce kamene, cize bolo podstatne menej rozbitych celnych skiel ako dnes.
-
-
Pôvodne zverejnené od jaron Pozrieť príspevkyA k tým jazdným vlastnostiam.A co napríklad na 10cm prašanu,bočná a neodhrnuta ulička ,mierne stúpanie...nejaku váhu to auto ma ,aj silu ale tie “galuzkove” pneu...
Komentár
-
Ahojte, zopar skusenosti s i3. Mali sme 60Ah verziu r.v. 2015. Na auto si clovek velmi rychlo zvykne. Je sikovne, vytacanie a kluckovanie v meste pomedzi auta je super a parkovanie tiez. Zrychlenie paradne. Velkost priestoru vo vnutri na tak male auto velmi dobra- viac miesta ako v BMW radu 1. Zadne dvere otvarajuce sa v protismere maju svoju vyhodu a obcas aj nevyhodu ked ostanete medzi prednymi a zadnymi dverami uvazneny.
Interier strohy ale nam sa pacil.
Jazda, uzke gumy robia svoje. Auto je obcas neposedne a stavi mala nepozornost a ste v protismere. Obcas to skace po ceste ako stepna koza. O dost sa to zlepsi pri pouziti rozsirovacich podloziek.
Spotreba v meste 11kWh/100 km v lete, 13kWh/100km v zime. Dialnica do 110km/h do 15kWh/100km pri 130km/h okolo 23kWh/100km.
Kurenie, mali sme verziu s TC. Ak chcete mat vsak prijemne teplo musite nastavit az 27°C v kabine inak z toho lezie iba malo teply vzduch. A stale sa tomu rosi predne okno, naozaj fakt skoro stale takze ventilator stale na prvom stupni.
Servis raz za dva roky cca 200€. Nahradne diely velmi drahe. Zvacsa tonkonci totalkou aj pri mensom buchnuti- lebo carbon.
U nas bola 120Ah verzia (40kWh) horuci kanditat ale vzhladom na velkost kufra a potreby 4clennej rodiny a hlavne kvoli dojazdu zvitazilo eNiro.
Inak auticko odporucam, super vozenie ale dajte si fakt tie podlozky a ratajte ze gumy menite po 40-60k km a nie su lacne.
- Likes 1
Komentár
-
Pokial je fakt totalka každé buchnutie tak to ozaj nie je bohvieako ekologické vozidlo.
-
Ved to ked som pozeral vrakace v norsku na nahradne diely tak niektore boli fakt buchnute trocha a ze totalka. VBMW to mysleli dobre. Prakticky sa da verezat a znova zlepit ktorakolvek vast karoserie ale vyraba sa to v USA a ked sa narata doprava a servisne prace je to o hubu. Ani neviem ci na taketo lepenie su u nas vyskoleni servisaci.
-
Mozeg: A to aky rozmer su "uzke gumy"? V nejakej specs som nasiel ze 20" predne 155 zadne 175. To moze byt? Sa aj take vyraba? Ved pri 19" mam ja sirku 255...
To skackanie a neovladatelnost bude skor tym zadnym nahonom. Na mojom malom jazdim v zime 165ky s prednym + 4x4 elektronicky nahonom uplne v pohode.Naposledy upravené Taur; 05-01-2020, 12:06.
-
Taur vsetky 4 su 155ky. 175 ma i3s. Ak chces dat na klasicku i3 175 musia ist podlozky a rozsirenia blatnikov inak vytrcaju. i3s ma od vyrobz rozsirene blatniky. V USA si davaju ludia 3cm podlozky. Tomu auticku by pasovala 50-60kWh bateria a k tomu 100kW nabijanie inak to bude opruz. DC nabijanie v nom fici okolo 44kW.
-
mozeg trosku zavadzas. To ze auto skace po ceste nie je sposobene uzkymi gumami ale kratkym razvorom. Daj si na BMW 7er galusky sirky 155 a skakat nebude. Cim kratsie auto tym bude nepokojnejsie na priecnych nerovnostiach. Skus na tej istej ceste Smarta Raz darmo. Je to mestske auto ktore je urcene na zapadne cesty a nie na post-komunisticky tankodrom. Tiez sirka gumy nema nic s ocitnutim sa v protismere. To by uz kamiony a autobusy tradicne zberali vsetkych motorkarov. Len pripomeniem ze rozmer 155 (a mensi) bol kedysi na cestach uplne bezny a nebolo to ani tak strasne davno A nezda sa mi zeby bolo vtedy nejako viac celnych nehod v protismere (alebo v dnesnej dobe menej). Ked sa niekto ocitne v protismere tak byva chyba vacsinou inde... ale nie v aute.
To s totalkami je tiez blbost na n-tu. Nie je to sice lahko opravitelna ocel ale stale je to na opravu lepsi material ako hlinik na TMS alebo takej Audi A8. Tam to byvaju za opravu nasobne vyssie slehy a poistovne to zvyknu odpisat pri podstatne mensom poskodeni. Popravde som este nevidel opravu karbonu. Zatial vzdy len vymenu. Idea sice pekna ale ako pre poistovnu tak aj servis je vymena kus za kus lacnejsia a jednoduchsia. A financne je karbon na tom lepsie ako hlinik
To ze su v Norsku toho plne bazare alebo vrakace bude mat pricinu inde a mozno by bolo zaujimave zistit dovody. Z vlastnej skusenosti mozem povedat ze ten karbon je pri mestskych tukancoch lepsi ako hlinik, ocel alebo plast. Bezne parkoviskove tukance v malych rychlostiach do 10kmh ktore sa na normalnych autach koncia preliacenym plechom alebo prasknutym naraznikom zvlada i3 akurat tak osuchanym lakom. Karbon sa pekne prehne ale vydrzi a nasledne sa vrati do povodneho stavu. Skus silno nohou kopnut do dveri Tesly alebo Kie a urobis peknu preliaceninu. Skus to na i3 a nic sa nestane. Osobne som uz bol ucastnikom nehody ked mi nedala Octavia prednost na kruhaci v relativne velkej mestskej rychlosti okolo 40kmh. Buchnute predne aj zadne dvere na spolujazdcovej strane. Rozsypane skla na tej strane. Ohnuty jeden disk. Buchnute airbagy. Oprava 3 tyzdne. Faktura na poistovnu isla za cca 6300€ co je vzhladom na obstaravaciu cenu vozidla stale daleko od totalky aby to mohla poistovna odpisat. Normalne mi vymenili cele dverne panely na oboch dverach a rovnako tak blatnik. Akurat spodny prah hovorili ze len opravovali. Robili mi to v AutoPalace na Vajnorskej. Ako schvalne by som rad videl fakturu za podobnu bocnu nehodu pri Tesle alebo Kii. Podla mna by bola Kia max o 1500 lacnejsia (ak vobec) a Tesla by atakovala desinu.
S tym rosenim neviem. Nevozis tam cosi vlhke? Davas pravidelne cistit klimu? U mna standard ako na ostatnych EV co som mal alebo skusal (Ioniq, Leaf). Jedine co mozem povedat ze sa rosi viac ako na spalovaku. Ale to je skor sposobene tym ze na spalovaku som mal/mam zapnutu klimu nonstop ci je leto alebo zima. Tym padom sa vzduch stale vysusuje a nema sa co rosit. Na EV klimu zapinam len v lete. A kurenie vzduch nevysusuje tak sa to potom kumuluje na celnom skle. Rovnake rosenie budes mat aj na inych baterkacoch.
Kurenie mam ja bezne na 23.5C a je mi tak akurat v kratkom rukave a riflach v tychto teplotach okolo -2 az +5 stupnov. Manzelka to pumpuje na 25C a to uz je pre mna Sahara. Ale vtedy uz je aj jej komfortne a to je extremne teplomilna. Na 27 som to asi este ani nemal. Nebudes tam mat nejaky problem hodny pozretia technikom?
Najvacsi problem v technickom dizajne ja osobne vidim na sklenenom panely zadnych piatych dveri za ktorym su svetla. Kedysi spontanne praskali a bola z toho kauza na internete. Potom zacali pouzivat pevnejsie sklo ale stale mam k tomu daku nedoveru. Prilis vela skla na velkej rovnej ploche kde staci blby naraz... pri mojej nehode to zazrakom neruplo co som bol prekvapeny. Mozno sa len zbytocne bojim niecoho co uz je vyriesene. Plus tie protismerne dvere nie su uplne idealne no...Naposledy upravené Wilo; 05-01-2020, 20:40.
-
Wilo hadat sa nebudem je to o mojom subjektivnom pocite z auta. To auto je vynikajuce ale ma svoje muchy. S dverami a blatnikmi mas pravdu ale tie su kombinacia plastu a laminatu,viac plastu. Kopnes a vsetko je ok. Sam som to niekolko krat demostroval ci uz potencialnym kupujucim alebo len tak. Tieto diely idu vymenit raz dva. Problem je v skelete. Oprava je velmi narocna. Skelet je lepeny z niekolkych dielov a osobne neviem o tom zeby na Slovensku takuto opravu vobec niekto skusal. Proste ak je drbnuty skelet tak papa, pretoze €. Opravit to ide dojde prislusny diel, lepene spoje odrezu a nalepia novy diel. V podstate jednoduchsie to nejde.
Karbon sa neprehne je tvrdsi ako ocel.
To skackanie nie je len kratkym razvorom, je to aj uzkymi gumami. Jazdil som na i3 s podlozkami uz to dost pomohlo. Jazdil som aj na i3 s podlozkami a s custom pruzinami to bolo super.
Pravda je vsak taka ze na to ze to auto bolo robene ako EV, je odlahcene, ma uzke gumy ma spotrebu na urovni o 400kg tachsieho auta. Ioniq alebo Niro alebo Kona maju dokonca na dialnici nizsiu spotrebu.
Rosenie je vacsie ako pri spalovaku.
V ZIME dojazd klesa na 50-60,%.
Kazdych 30-60k km treba reset baterie inak mas min o 3kWh menej v baterke a to pri 18,5kWh baterii zavazi. Hold SDI clanky a ich vlastnosti. Inak tie clanky su parametrami skvele.
To auto som si zamiloval ale ma svoje muchy a naozaj by pomohlo keby donho narvali 50kWh, nedrbali sa az tak s udrziavanim 25°C v baterii, vyriesili rosenie a dali tam 100kW nabijacku. Kurenie by mohlo byt silnejsie, proste mi uz v novembri bola kosa na nohy.
A myslim ze tie 175ky s rozsirenim cez podlozku o 2-3cm su naozaj to co to auto potrebuje. A znizenie o 2 cm urobi divy.
A pravda je aj to ze sa treba vyvarovat i3 s r.v. do polovice 2015 lebo kompresor, ktory znici nie len seba ale cely chladiaci system vratane chladiaceho okruhu baterie, osmoza strechy v prednej casti.
Ja osobne by som si to auto znova kupil, ale s vacsou baterkou, rychlejsim nabijanim, nahodil by somnpodlozky a ine peuziny, dokupil wokeby rozsirenie kufra a uzival si jazdu. Ako hovorim a to sa stale opakujem auto je skvele ale ma svoje muchy a ich oprava vie byt sakra draha.Naposledy upravené mozeg; 05-01-2020, 22:30.
-
To je v poriadku. Kazdy nazor je subjektivny. Ja len hovorim ze u mna oprava relativne rozsiahlej nehody kde bol zasiahnuty aj skelet v prahovej oblasti (tesne nad bateriou) a v oblasti zadneho blatniku prebehla bez vacsich problemov v normalnom servise. Nizsie hodim aj miesta poskodenia lebo tu mi fotku nedovoli dat. A nikto si za to neuctoval prehnane eura. Preto si nemyslim ze su i3ky na vrakovisku kvoli nejakej nerentabilnej oprave ale skutocny dovod bude niekde inde. Ak to niekto zisti bude ma to ako majitela tiez zaujimat Ale doteraz som nenasiel ziadne prehnane staznosti na odpisovanie auta pre nemozne opravy a nakolko som jednu vacsiu opravu podstupil sam tak mozem len potvrdit ze opravy vratane skeletu robia aj na Slovensku a za relativne normalne ceny vzhladom na premioveho vyrobcu. Detto Marcel Pavlik nizsie linkoval nejaky clanok kde opravovali i3 s vacsim poskodenim. A chlapik si ten karbon opravoval sam v garazi.
Ale ano. Auto nie je dokonale. Ma viacere muchy. Aj ked ja osobne zrovna tie tebou vymenovane bud nepocitujem (kurenie, rosenie, odskakovanie do protismeru) alebo nepovazujem az za tak kriticke (dojazd v zime, cena servisu alebo oprav).
Btw hovoris o podlozkach ze podstatne zlepsuju jazdne vlastnosti. Ale podlozky nerobia nic so sirkou gumy. Ta zostava stale 155. Co zas len potvrdzuje ze chybou nie su v prvom rade samotne pneu ale skor rozmer auta - rozchod a razvor.
Potom ked ti dorucia eNiro tak som inac zvedavy co povies na cenu servisu lebo od 200€ za dva roky nebudes daleko ani pri Kii ak mas aspon trosku solidnejsi najazd. Tam sa chodi sice lacnejsie ale tiez castejsie. Padali tu za Korejcov sumy od 50€ do 100€ kazdych 15tis km. Co je u mna osobne 2 prehliadky rocne.Naposledy upravené Wilo; 05-01-2020, 23:38.
-
A nemoze to byt tym ze v Norsku vela vychadza robota, az tak ze okrem dielov je finanacne neefektivne preplacat pracnu opravu? Jeden mi vravel ze z Danska sa oplatilo doviez burane auto na odtahovke na opravu na SK a potom ho dopravit spat a vysla oprava ovela lacnejsie ako robit ho tam.
-
Komentár
-
Wilo som rad ze aj na Slovensku robia taketo opravy. S cenou za pravidelnu prehliadku mas pravdu. Pri eNiro to nebude menej. Inak napr celne sklo na Nire HEV stoji 1000eur, ked som to videl skoro ma drblo. My sme i3 mali ako druhe auto v rodine na behanie po meste a to bolo fajn. Jazdili sme aj trasy 200km to uz bolo s dvoma 10min. Zastavkami na nabijanie a to uz tak fajn nebolo. Uz ale ideme mat iba jedine auto v rodine a to EV a preto to nemoze byt i3, lebo dojazd, lebo pomale nabijanie. Zvysok by som prezil aj gumy aj servis aj trocha vylepsil jazdne vlastnosti podlozkami a mozno aj tlmicmi s pruzinami s meganu RS-pasuju. Inak to auto je strasne cool,vliezlo nam pod kozu. 😁Naposledy upravené mozeg; 05-01-2020, 23:58.
-
-
Komentár