Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Battery Day

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 227
    •   

    Battery Day

    https://www.youtube.com/watch?v=pP971PYzQJs

    Chlapci maju zaujmavu spekulaciu, ako pravdepodobne tesla zlepsila technologiu bateriovych clankov - baterie vydrzia ovela viac a mozu sa aj pouzivat na 100% bez obmedzenia.
    Do toho zapoijt moznu virtualnu elektraren a V2G - Tesla energy - a cloveku auto zaraba ked stoji, resp tesla by mohla prist s moznotou kupit si auto bez baterie - na pausal, s tym zeby uzivatel musel poskytnut x% energie z baterie ked auto stoij - pre virtualnu elektraren.

    Co myslite, budeme mat model 3 za 10 000 eur ?

  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 144

    #2
    @Teq Budeme, hned ako bude kurz eura k dolaru 1:5

    Komentár

    • Savi
      Gold Member
      • Dec 2019
      • 115
      • peter68691
      •   

      #3
      Kym to pride na Slovensko, bude rok 2030.
      Ale ak by to bolo tak, ako spiminaju vo videu, tak to bude riadna pecka.

      Komentár

      • Stano Kurek
        Member
        • May 2014
        • 402

        #4
        Ano, toto je ten smer kam to pojde aj v Tesla Labs SR pripravujeme podobny koncept,... je to obrovska vyhoda EV!

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          ziskava ale novu dimenziu pri vylepsenych bateriach, ktorym nevadia cykly na 100% a vydrzia 3x tolko alebo viac
      • ToMiLeaf
        Member
        • Jul 2019
        • 39
        •   

        #5
        Virtuálna batéria v podmienkach troch veľkých slovenských distribučiek? Držím palce hlavne na strednom Slovensku. Znalí vedia prečo...

        Skôr by som si vedel predstaviť mať doma "ostrov" a voziť si tam v Tesle šťavu, resp. ak jej mám moc (zo slnka) tak ju do Tesly natlačiť

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          je to virtualna elektraren - VPP - Virtual Power Plant a mysli vo vacsoim meritku, pochybujem ze tesla planuje sa zamerat na Slovensko
      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 128
        •   

        #6
        Ako sa najlahsie dostat k akciam Tesly?

        Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 844
        •      

        #7
        ToMiLeaf Virtuálna batéria na Slovensku JE realitou, mám ju na niekoľkých odberných miestach k fotovoltaickej elektrárni. Prví zákazníci (aj ja) ju majú od 1.4. a už mi prišli aj prvé faktúry za apríl a FUNGUJE. A bez Tesly, proste čo im dám odovzdám z fotovoltaiky do siete, lebo som to nespotreboval, to mi potom odrátajú z mojej spotreby. Mať vlastnú batériu k fotovoltaike je nenávratné, naopak toto ...

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Ty mas tu magnu ze? Predpokladam spravne, ze odrataju svoju dodavatelsku cast, a teda distribucne a TPS su v plnej vyske? priklad: mesacna spotreba 500kWh, prebytok do siete 100kWh. Cize faktura na 500kWh - 100xpoplatok dodavatelovi(5 centov?)

        • dzodzo
          dzodzo komentoval
          Upraviť komentár
          nepreplaca tam clovek 2x na distribucnych poplatkoch? t.j. vsetko co tecie zo siete ku mne a odo mna do siete sa uctuje ako distribucia? also ako je to na SVK cenovo? a beru to ako ukladanie elektriny alebo sa ot nejako cenovo offsetuje, ze cez den im dodavam lacnu elektrinu a vecer si od nich kupujem za drahsie?

          cesky eon to ma takto:
          1 MWh/rok 49 Kč/měsíc
          2 MWh/rok 99 Kč/měsíc
          3 MWh/rok 149 Kč/měsíc
          4 MWh/rok 199 Kč/měsíc
          4+ MWh/rok 499 Kč/měsíc

          da sa to dokupovat iba po celych MWh, takze keby som ulozil napr. 1,3MWh tak potrebujem 2MWh bateriu ale nevyuzijem ju naplno co je dost pruda
      • MaShe
        Junior Member
        • Sep 2019
        • 4

        #8
        Battery day sa nezadržateľne blíži, preto by som rád otvoril diskusiu a chcel vedieť, čo čakáte/nečakáte že sa predstaví.

        Pravdepodobne príde plaid verzia modelu S a X, otázka znie, či na existujúcej platforme. Teda s batériami 18650 na starej platforme alebo príde nová platforma s 21700 (čo by možno bolo aj ekonomicky výhodnejšie vyrábať batérie len jedného typu). Ak príde nová platforma, s ňou by mohol prísť aj refresh. Pre Európu by mohli začať dávať CSS. Alebo prídu úplne nové batérie s novou chémiou a technológiou, ktoré budú rovnakej veľkosti ako súčasne v tm3 a tmY a nahradia všetky súčasné. Príde mi nelogické aby lacnejší model bol technologicky vyspelejší ako drahšie modely. Taktiež by som rád videl tepelné čerpadlo pre všetky modely... Váš názor?

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Čerpadlo by som bral ako samozrejmosť pri tom odbere PTC. Ale aj s ním to bude takmer na úrovni HK bez čerpadla. Tam majú slušný priestor na optimalizácie. Čo sa týka článkov, očakávam max.mierne navýšenie kapacity, ale oveľa dôležitejšie mi príde dramatické navýšenie počtu cyklov. Tam už sa potom otvára priestor pre veľké battery storage ako alternatívu prečerpávacích elektrární. Pre transformáciu energetiky na EV ekosystém a FVE/veterné parky chýba do skladačky už len technológia veľkých a lacných úložísk. Ale či dosiahnú také údaje ako s LTO (30tis cyklov) to neviem. Stačí aj menej pokiaľ to bude lacné a produkovateľné vo veľkom. Ale viem si predstaviť, že by prišli aj s niečím iným. Napr. nejaké "lepšie" flow batteries.

        • MaShe
          MaShe komentoval
          Upraviť komentár
          Čo je prosím ptc a hk?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          PTC - Positive Temperature Coefficient heater (priamy ohrev). HK - Hyundai/Kia

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Ocakavam ze sa predstavi posunutie batery day.
      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 128
        •   

        #9
        Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
        Stačí aj menej pokiaľ to bude lacné a produkovateľné vo veľkom.
        Uprimne sa priznam, ze neviem ake su moznosti recyklacie v dnesnej dobe, ale isto to nebude idealne este. Cize ja by som ocakaval aj nejake vylepsenie v tomto smere, ale toho sa asi nedockame v blizkej buducnosti.

        Komentár


        • dzodzo
          dzodzo komentoval
          Upraviť komentár
          moznosti su, ale naco to hned recyklovat, ked sa to da sekundarne vyuzit v statickych uloziskach pre domacnosti/firmy?

          https://www.youtube.com/watch?v=Bpe8HalVXFU

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ved to je v poriadku ja som skor myslel recyklaciu az potom ako to uz bude uplne nepouzitelne

        • dzodzo
          dzodzo komentoval
          Upraviť komentár
          toho by som sa nebal, ak ma tesla million mile battery, to znamena, ze auto uz bude davno rozpadnute a baterka este stale bude mat dost cyklov, aby zasobovala nejaky dom dalsich 10-15 rokov a nez toto nastane, tak verim, ze budeme mat recyklaciu uz vykoumanu, pretoze technologicky to nie je problem, ale neexistuje ta recyklacna ekonomika, t.j. este sa to neoplati s tym objemom baterii, ktory je teraz v obehu, ale z rozmachom elektromobility si myslim, ze do par rokov uz bude existovat aj tento trh

        • dzodzo
          dzodzo komentoval
          Upraviť komentár
          aha, zda sa ze uz nejake prve vlastovky sa aj objavili, nejaky recyklovany nikel zrejme pojde do VW ID baterii

          https://roskill.com/news/batteries-u...ls-to-lg-chem/
      • g211
        Member
        • Sep 2015
        • 119
        •   

        #10
        Moje tipy:
        - Zvýšenie napätia batérie zo 400V na 800 - 1000(?)V;
        - Zrýchlenie / zvýšenie výkonu DC nabíjania na 450kW, s potenciálnym budúcim upgradom až na 600kW, plus oznámenie že všetky SuC v3 sú pripravené na podporu týchto výkonov;
        - Zníženie hmotnosti batérie;
        - Kombinácia batérie s ultrakapacitorom <1kWh pre lepšie preklenutie špičiek (zrýchlovanie / rekuperácia) - v zime bude možná rekuperácia plným výkonom;
        - Vďaka tomu lepšia spotreba v zime;
        - Vďaka tomu dlhšia životnosť batérie,
        - Tepelné čerpadlo postupne vo všetkých predávaných modeloch 3/S/X.

        Komentár


        • MaShe
          MaShe komentoval
          Upraviť komentár
          Očakávaš aj dizajnový refresh ? Neviem či staré 18650 by boli schopné 800V...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          MaShe Samotný článok s tým nič nemá. 800V znamená len presunúť polovicu bateriek z paralelného do sériového zapojenia.

        • g211
          g211 komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, očakávam aj refresh. Či ho predstavia už počas battery day alebo až neskôr je otázne, ale je na spadnutie. Ono čo sa týka článkov je 18650 vs. 2170 už iba form factor (18x65mm vs. 21x70mm). Chémiu vedia dať svoju tam aj tam. Samozrejme nie je to úplne efektívne a vhodné by bolo zjednotiť ich. A výsledné napätie je otázkou zapojenia. S refreshom môžeme očakávať aj 3-motorovú Plaid verziu, priamu prítomnosť CCS portu v S/X a návrat RFS pre 7-miestnu konfiguráciu S, po novom (zrejme) už nielen pre deti do 36 kg To naznačil Elon minulý rok, ale aj Elon zvykne meniť svoje rozhodnutia.

          EDIT: A teda samozrejme refresh aj interiéru, najväčšia zmena bude umiestnenie stredového displeja naležato aj u S/X.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Keď dajú ten displej na ležato tak to doserú riadne. Dúfam že nie.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa , preco ?
      • nemo
        Member
        • Oct 2015
        • 387
        •   

        #11
        Moje tipy:
        - uvedenie baterie so zivotnostou 1000mil - vysledok odkupenia firmy Maxwell. Model 3 ma uz teraz zivotnost 1000mil okrem baterie.
        - uvedenie baterie z vyssou hustotou energie na kg.
        - zjednodusena a zrychlena vyroba tychto clankov - tzv. sucha elektroda. Dosledok bude nizsia vyrobna cena <$100/kWh.
        - degradacia baterie velmi nizka (vid. zivotnost 1000mil) a plocha nabijacia krivka do ~80% SoC.
        - dizajn S/X bez zmien
        - one more thing

        Komentár


        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          myslism 1 milion mil, ale ano, taketo nieco ocakavam aj ja. Ja myslim, ze sa sustredia hlavne na technologiu vyroby, cize lacnejsia vyroba. Tiez vdaka zmene na "tabless electrode" ocakavan znizenie vnutorneho odporu a teda ako pises plochsiu krivku nabijania.

        • dzodzo
          dzodzo komentoval
          Upraviť komentár
          tiez myslim, ze hlavne ten sposob vyroby, zjednodusenie a zrychlenie stlaci ceny nadol
      • Savi
        Gold Member
        • Dec 2019
        • 115
        • peter68691
        •   

        #12
        Okrem vyssie spominanych vylepseni ocakavam, ze ohlasia vylepsene baterie, ktore vdaka vacsej zivotnsti budu podporovat V2G/V2H.

        Komentár

        • nick81
          Member
          • Nov 2019
          • 253
          •   

          #13
          Ako ste spokojní so včerajškom? Čakali ste viac, alebo BD splnil vaše očakávania?

          Komentár


          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Bohuzial viac, cakal som aspon jednu bombu co uz je, a nie co vsetko "dakedy bude"

          • dzodzo
            dzodzo komentoval
            Upraviť komentár
            za mna to bolo pekne inzinierske porno, mam rad taketo nove nahlady na stare riesenia

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Presne, tu vidno, ze Tesla rozmysla Out Of Box a nie systemom, ved to takto robime uz 20 rokov, naco by sme to menili. Tab elektrody neboli doteraz problem, kedze neboli aplikacie kde bolo potrebne tak rychlo nabijat a zaroven neprehriat. Som si isty, ze nebyt Tesly tak este 5 rokov tento problem nikto neriesi.

            Detto sposob vyroby clankov a uplne zamyslenie sa nad tym, kde nam utekaju peniaze a co stoji vela.

            Klasicke automobilky sa spytaju CATL za kolko im vie clanok dodat a to si zarataju do ceny. Samozrejme ako na kazdeho dodavatelia tlacia na cenu, to je ale vsetko. Nemaju zaujem vyrobny proces zmenit. Ten mozno riesi CATL, ale automobilkam je to jedno.

            Tu vidime uplny inziniersky pristup, ktory skuma kazdu jednu cast vyrobneho procesu a hlada sposob usetrenia v kazdom kroku. Toto je rozdiel medzi Tesla a Apple aj ked sa casto porovnavaju. Tesla ma brutalnu snahu priniest co najlacnejsie riesenie, kdezto Apple ma svoje ceny a len ich zvysuje, nema zaujem (pre zakaznika) spravit lacnejsie riesenie.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            jeeff suhlasim v podstate so vsetkym co si napisal ale ten Apple nema dovod tlacit na cenu pokial zakaznici kupia ten produkt aj ked je drahsi. Tesla vie, ze ked oslovi aj menej majetnych zakaznikov, tak sa im rapidne mozu zvysit predaje.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Ja to vidím kúsok inak .. Catchcash Tesla M2 za 25k$ s dojazdom 320km za 2-3 roky. Vieme, že to je cena bez dane-cla.. takže kľudne to môže byť 30tis eur a viac. Už dnes sa v tej cene dajú kupiť podobné stroje. O 2-3 roky bude budú BEV inde.
            jeeff Baterky .. mne to príde len ako evolúcia. 4416 bateriek zhodia na 300.. Bežné auto má 96-98 .. cylindrické majú katódu / separátor / anódu a ďalší separátor, aby to mohli zrolovať. Prismatické majú o separátor menej, lebo sa prekladá na striedačku K a A. Tiež je tam úspora miesta. Popravde mi je ale jedno či sú v baterke valce, alebo ihlany. +54% dojazd... 16+14% získali väčším formátom a upravou case baterky, že sa tam vmestí viac článkov. Technológiou cca 20%. Otázka je ako sa po 20-30 rokoch bude chovať ten silikón+kremík z pohľadu bezpečnosti, či tých 20% stálo za to. Áno tlačia na to, aby to bolo lacnejšie vyrobiť, ale chýba mi tam pri tých úpravách dôraz, aby boli "bezpečnejšie". Mám len z toho taký pocit sa ide len na cenu dole a to je všetko. Na to ako to odkladali som čakal, že prinesú revolúciu - napr. solidstate, a pod. Loptu majú teraz iný hráči s baterkami, uvidíme čo spravia oni.
            Naposledy upravené nick81; 24-09-2020, 12:01.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 - moze ti byt jedno ci mas baterie valce alebo kvadre ale nie je ti jedno ci nabijas max 70 kW alebo 250 kW. A to je ten rozdiel.
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 24-09-2020, 12:57.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa O tom to nie je.. Taycan nemá valce. Etron ide naplno skoro dokonca.. Dá sa dobre uchladiť aj prizmatický.
            250kW mi nejako nechýba. +70% (8-78%) nabijem za 42min. TM3 +70% (20-90%) za 30min? Ak sa ide do KE - TM má stratu 12 min len ZV-Kaskady + ešte späť. Či nabíjam 25 min, alebo 42 tak je to úplne v pohode, do KE prídeme rovnako. Za 17tis eur navyše to nestojí.

          • dzodzo
            dzodzo komentoval
            Upraviť komentár
            u tych vrecuskovych bateriek uz vyriesili to nafukovanie? videl som nejake video, ze prave u tohoto typu musia nechavat nejaku toleranciu na nafukovanie pri nabijani, z hladiska zivotnosti mi valec pride ako lepsie riesenie, uvidime, ktora technologia sa za 20 rokov presadi a prezije

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            dzodzo Čo je nafukovanie? Skrat, zahriatie a uvoľnený plyn. V dôsledku dendritov sa toto môže stať aj vo valci. Obzvlášť, keď sa nabíja takými veľkými prúdmi. Preto som pri BD očakával niečo v tomto smere - solid state, milion miles a pod.. aby sme sa raz nemuseli bát 25-30 ročného BEV v garáži pod bytovkou. Na formáte veľmi nezáleží. Veď LGChem dodáva 811 v číne do TM3, či nie?
            Naposledy upravené nick81; 25-09-2020, 08:28.
        • nemo
          Member
          • Oct 2015
          • 387
          •   

          #14
          Jedine "hmatatelne" z toho je specifikacia Plaid (s dodanim koniec roka 2021):
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot from 2020-09-23 19-59-59.png
Videní:	182
Veľkosť:408,6 KB
ID:	61570

          Komentár

          • Catchcash
            Member
            • Dec 2019
            • 128
            •   

            #15
            Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
            Tesla M2 za 25k$ s dojazdom 320km za 2-3 roky. Vieme, že to je cena bez dane-cla.. takže kľudne to môže byť 30tis eur a viac. Už dnes sa v tej cene dajú kupiť podobné stroje. O 2-3 roky bude budú BEV inde.
            Vsetci tu rozpravate o TM2. Je niekde viac detailov o tom ake velke to ma byt auto, pripadne nejake parametre? Lebo z toho co tu vseti rozpravate mam pocit ze to uz bolo predstavene niekde a ja som to prespal

            Komentár


            • hudino
              hudino komentoval
              Upraviť komentár
              Je mozne ze vyrabat hatchback s dojazdom 300km o 3 roky => to znamena ze mozno o 4 roky je proste asi nezmysel. Myslim ze to bolo povedane len tak, je to informacia k nicomu...

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Zachytil som len tie základne údaje v článkoch "príde až o 3 roky" a 200míl (321km). Či to bude M2 alebo 0.5 je mi jedno. Nesledujem to.

            • Catchcash
              Catchcash komentoval
              Upraviť komentár
              Ved ale to oni nepovedali ake to bude auto za 25k to su len dohady diskutujucich. Aspon ja som to nepostrehol pocas toho live streamu. Co ked to bude za 3 roky nejaka nizsia stredna trieda za 25k s dojazdom 500? Asi nam neostava nic ine len pockat

            • tomicse
              tomicse komentoval
              Upraviť komentár
              Ak sa nemylim, Elon k tomu 25000$ pridal, ze to bude s plne autonomne auto.
              https://youtu.be/l6T9xIeZTds?t=9456

            • hudino
              hudino komentoval
              Upraviť komentár
              tomicse a kde s nim chces plne autonomne jazdit? , nič teším sa po ID.4 na Ioniq 5 , verim ze korejci s dačim prídu....
          Pracuje...
          X