Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Cestovanie, výlety, tripy, longtripy,...

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • EVan
    Member
    • Dec 2017
    • 80
    • ivan455831
    •   

    Cestovanie, výlety, tripy, longtripy,...

    V diskusii niekde tu na fóre sa ukázala potreba novej témy o cestovaní a tripovaní na našich elektrických miláčikoch. Takže skúsme.
    Ak ste tu niektorí otvorení debatám a úvaham o nejakých výletoch a expedíciách, prípadne aj o zorganizovaní niečoho spoločného, pripojte sa do tejto diskusie.
  • EVan
    Member
    • Dec 2017
    • 80
    • ivan455831
    •   

    #2
    nick81, mohol by si sem prekopírovať ten svoj príspevok o svojich plánovaných longtripoch.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Ok kopírujem...

      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      nick81 niečo viac o tých longtripoch neprezradiš? Dosť by ma to zaujímalo. Prípadne aj cez PM.
      EVan V pohode aj tu.. V 2015 som bol s kámošom obehať Nórsko - fjordy až po Trondheim. Krásna krajina. Malé deti som nechcel brať, kým nebudú väčšie. https://goo.gl/photos/fTstRUtkvsWF9vEh7

      Ja chcem cestovať SR/ČR, Pobaltie, Škandinávia .. tam ma to láka a EV mi ide do toho veľmi vhod.

      Tak som vymýšlaľ výzvu pre Konu, ísť niekam kde som ešte nebol. Zrodil sa prvý trip - cieľ Nórsko - Tromso a Lofoty koncom augusta. Po získaní čipu Fortum a upgradu aspoň na 11kW som tam pridal Nordkapp a po ceste pozrieť všade nejaké zaujímavé miesta. Tam cez východnú trasu PL/LT/LV/Estonsko, trajekt do Finska, to zobrať stredom, alebo východom, nórsky NordKapp, späť isť cez Tromso, skúsiť zachytiť polárnu žiaru, Lofoty, trajekt do Bodo, prejsť do Švédska a cez Nemecko domov. Celé to zadokumentovať (video/foto/dron), plus meta dáta kde sa ako nabíjalo. Letná dovolenka

      Lenže pri planovaní som zistil, že vlastne v pobaltí po Estonsko je tiež veľa POI, ktoré chcem vedieť. A je to lepšie spraviť ako samostatný trip. Pri plánovaní Nordkappu mi vyskočili úseky cez dojazd auta (600km) a s 22kW bez ZSE roaming Začal som objavovať, že vlastne existujú rôzne siete a pod. A ten guláš okolo toho. Prvé výzvy na svete. Lenže elektromobilu klesá v zime dojazd, tak čo tak ísť v zime.. A otázka, dáš to aj bez ZSE napr. len s Fortum a plugsurfing. A čo na cost free - zásuvkach zadarmo (toto zatiaľ nie lebo bude ma to stáť čas), atď.

      A brat je Tesla fantanik ešte bez Tesly... Zadefinoval som takýto testovací 5500km (dole link) okruh okolo Baltského mora. Bracho? KONA, ty / ja, 5000 km 24/7 šoférovanie/striedanie, dobíjanie 20-80 DC ZSE roaming dáme do 4 dní? A tak sa zrodil nabližší trip na tento február/marec. Okrem toho chcem chodiť aj sám na pár dní si oddýchnúť od práce, prespať v aute v utility móde... Preto tie prerábky Frunk box, Rfid fortum/plugsufring/atď.. a čaká sa už iba na auto.... :A ten štandardný okruh by som rád skúsil viac krát za rok - rôzne teploty a meniť parametre nabíjačiek. Tu by sa dali testovať aj iné autá či to dajú a za koľko Takže výzva aj pre vás (dá to Leaf? Tesla - testovať úroveň autopilota, najlepší čas, najmenšia spotreba). A potom ten Soul EV Spy, pripravuje sa live tracking s archívom, resp. ten solo HW.

      Ľudia čo si chcú kúpiť EV nevedia čo môžu od toho čakať, keď si napr Leaf dáva 528 WLTP Tu pekne bude vidno, v akom stave sú nabíjačky, ktoré sa oplatí tam a tam, lacnejšie, pri 24/7 sa v rôznych teplotách a podmienkach preverí ako to zvláda auto a stíha sa zahriať/chladiť.. Snáď Kona pri 24/7 neexploduje ako tá v Kanade/Fínsku :-D
      Toľko myšlienky, uvidím čo sa podarí zrealizovať a kam to pôjde. Ak sa chcete pridať, nie je problém. Vždy je lepšie, keď je aspoň pár sto km nablízku niekto, kto vie v prípade problémov pomôcť a naopak.

      Jaj a nemci chodia na ev ako výprava viacerých eNordKapp v zime (yt tušim electrodave).. Teraz vysielali live stream s IONIQ facelift To môže byť tiež nezabudnuteľná skúsenosť, tie haldy snehu všade / byť dlhodobo v -30 Ale toto sám určite nie. Musela byť ísť seriózna výprava viacerých EV.

      Testovací okruh (cca)
      https://www.google.com/maps/dir/Pezi...48.2891353!3e0

      PS: Štart a cieľ bude po novom IONITY SENEC :-D

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Super.
      Zdá sa, že ten link na testovací okruh sa neskopíroval dobre.
      Keby to bolo trochu neskôr (aspoň apríl) možno by som sa pridal, na tie 4 dni by ma hádam z domu pustili. Ale ako som už spomínal, v zime ma nepustí môj chrbát.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      EVan Robim uz google map - custom mapu kde to bude presne. Spravim aj separ post na ten prvy 4 dnovy. Len az zajtra.. Lebo musim aj robit :-( Nejako sa neviem odtrhnut od fora, inych blbosti a praca potom nic

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      A aka je uhlikova stopa tohto tripu .

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Nevyčísliteľná ... Ako som písal.. robím v byte veci extra, aby som mohol viac jazdiť Mám to prepočítať ušetrené na skleníkové plyny (metán a co2)? Príroda mi nie je ľahostajná. Na druhú stranu. Mňa motivoval ku kúpe EV Bjorn a Elektrodad, aby dali ľudom o EV iný pohľad ako dáva bulvár. Tiež robia uhlíkovú stopu :/. A ja to chcem tiež dokumentovať.
      Naposledy upravené nick81; 28-01-2020, 15:34.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      a kolko usetrime, ze pozerame youtube a nekupujeme kazdy mesiac rozne auto-moto-revue za tie roky uz to bolo par tisic usetrenych papierov
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #3
    EVan posielam teda údaje ku prvému road tripu.
    • Názov: 5500km nonstop 24/7 jazda (striedanie šoférov)
    • Štart a cieľ: IONITY SENEC
    • Mapa: https://www.google.com/maps/@61.3378...xifnc6mJt-YXA3
    • Kedy/trvanie: Keď dostanem auto, bude ready a bude vhodná predpoveď (február/marec). S ohľadom na prácu štart piatok večer cca do utorka, 24/7 je z ohľadu rodiny cestujúcich
    • Popis/Hinty: Pre mňa prvá väčšia trasa s novou Kona 2020 64+, ktorú mám objednanú. Príprava na letnú dovču na Nordkapp/Tromso/Lotofy 7500km. Taký krst, kde sa naučím niečo o mojom aute a jeho možnostiach, nabíjaní v zahraničí (moje aktuálne skúsenosti s EV a nabíjaním = 0). Okruh som nikdy nešiel, pre mňa teda aj super rýchly spoznávací zájad. Idem s bratom, plán je striedať sa nonstop a ťahať. Dodržiavať predpisanú rýchlost, resp. znížiť s ohľadom na spotrebu. Jediné prestávky by mali byť nabíjačky/shop a čakanie na trajekt v Talinne. Dospávať pri nabíjaní, resp. na mieste spolujazdca, ak to fyzický stav dovolí
    • Nabíjanie: Ešte som nevybral. Buď ísť ZSE roaming only (s výnimkou Suwalki PL Greenway) - závisí od zimy. Alebo mód cca Abetterrouteplanner, nabíjať kde to pôjde. Minimalizovať zdržanie, nabíjať 20-70, 20-80, resp. čo auto povie. Ostatní ako chcú.
    • Odhadované náklady trasy cca: 4x39eur ZSE 24h + iné nabky, trajekt Talinn Helsinky, spoplatnené mosty v Dánsku, spoplatnené diaľnice ČR/PL
    • Iné: Zadokumentovať čo sa dá - údaje o tankovaní, postrehy, problémy. Príp. zbierať údaje ODB2 z auta. Ak sa stihne tak vysielať livetracking. Z trasy bude séria krátkych videí - berieme dron/osmo pocket/foťák. Live stream asi nie - bude čo robiť aj bez toho
    • Ďalší účastníci: V aute sú 2 voľné miesta - len vzadu kona nemá moc miesta a kolená sú dosť vo vzduchu. Po 4 dňoch by bol asi zmrzačený. Ak sa chce niekto pridať svojím autom, kľudne môže. Len v utorok najneskôr musím byť doma , resp. sa po dohode oddelíme.
    Naposledy upravené nick81; 28-01-2020, 16:43.

    Komentár


    • Savi
      Savi komentoval
      Upraviť komentár
      Zaujmava trasa, rad by som presiel, ked budem mat TM3 SR+ ale to bude najskor v marci. A asi az ked bde trochu teplejsie.

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Zaujímavá trasa, som fakt zvedavý aké budú dojmy a skúsenosti, dúfam že sa potom podelíš o zážitky. Ja plánujem s Konou letný trip Bratislava - Krakow - Dresden - Berlin - Praha - Lipno - Bratislava s rodinou a samozrejme s prestávkymi. Vychádza mi to cez 2000 km. Koľko plánuješ zastávok na nabíjanie?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Roman-ba Tiež pekné kolečko, idete po nejakých zaujímavých POI, alebo len tak?
      Zástavky neviem koľko, teda už neviem ... Keď som išiel peši Cestu SNP .. Mal som plán, kde budem spať, kde čo ako, 2 záložné setupy. pol roka pred tým som si plánoval všetky kombinácie. Realita? Úplne iná ..išiel som od rána do večera, takže všetko bolo úplne inak už od prvého dňa, spal som často na miestach, ktoré som mal ako najnepravdepodobnejšie. Support tím mi operatívne hľadal a možné ubytka a posielal kontakty. Odvtedy už neplánujem :-D Len nejaký hrubý rámec, pozriem aké sú všetky možnosti.
      Na trase som si pozrel najdlhšie úseky medzi ZSE stojanmi. Pôvodne som chcel ísť keď bude aspoň 5-10C. Ale momentálne sa veci zmenili (došli čipy), pôjdem aj keď bude zimšie. Okrem ZSE, GW, prišiel plugsurfing, pre škandináviu dôležitý Fortum, tuším chargemap je ešte na ceste, resp. rôzne apky, ktoré vedia stojany aktivovať (ak máte ešte niečo osvedčené, dajte vedieť). Neviem kde zohnať newmotion , neviete? . Tak už nie som viazaný iba na ZSE. ZSE bude možno po Talinn a od Fínska na Fortume. Ionity spravil škrt Ale zas, aby som stále na zemi, 0 skúsenosť s EV, a nieto ešte v zime. Idem teda na to s veľkým rešpektom (aj keď ako vždy trochu hrrr).
      Delenie o zážitky, samozrejme. Pôjde sa asi na limit pri v danej teplote aká bude Tak, bude kopec info.
      A ako som hore písal - testovací okruh že by som rád vedel napr. aké by to bolo napr. pri -15 alebo aj +25, tak nevylučujem ďalšie "kolečká".

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      No nič moc plánované, chcel by som pozrieť Oswienčim a soľné jaskyne pri Krakove, a potom v Drážďanoch nejaké pamiatky. Následne Berlín a Tropical Island pri Berlíne. Potom dole do južných čiech na Lipno, tam by som chcel ostať 4-5 dní s rodinou na letné kúpanie. Taký letný rodinný cca 11-12 dní.
      Pred 4-mi rokmi som bol v Taliansku Lago Di Garda, potom muzeum Lamborgini a následne sme prešli južné Francúzko - Antibe, Monaco, Nice, Canes, SaintTropez. Zakončili sme v kanone Verdon nad Canes. To bolo ešte ale so spalovákom. Tak som celkom zevedavy, ako to celé dopadne s EV..

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 je to zaujímavé, ale nie celkom podľa mojich predstáv. Trochu extrémna naháňačka. Možno ako test odolnosti auta a posádky to môže byť vzrušujúce, ale ja som skôr za také pohodovejšie tripy. Pomaly, bez termínov, bez plánov, bez stresov.
      Ale keby bola dobrá partia, možno by som sa (v teplejších časoch) nechal zlomiť aj na takú rýchlovku, viac by ma ale asi oslovoval ten letný dovolenkový Nordkap.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      EVan Nordkapp bude určite pohodovejší, spanie mimo auta - kempy/chatky, nenaháňať sa (podmienky od parťáka). Resp. mimo tohto chcem napr.. Litva až Estónsko pochodiť po zaujímavých miestach, príp. kombinácia s turistikou. Tj. viac víkendoviek a predĺžených víkendov s normálnym spaním.
      Inak kľudne navrhnite trasy aj vy Tak, aby vám v prvom rade vyhovovali.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Predbežný štart tejto 5500km jazdy je piatok 13. marca podvečer. Ak sa niekto chcete niekto pridať, dajte vedieť, aby sme sa zladili. Na výlet nepôjde Kona, ale eNiro MY20 v podobnej konfigurácií. Žiaľ SoulEvSpy programátor neupravil, tak nevieme vysielať live telemetriu auta. Max.polohu auta cez Locus live tracking na freemap.sk. Ak by vás z tohoto tripu zaujimali nejaké konkrétne údaje/záťažové testy v nejakých podmienkach, dajte vedieť čo konkrétne.
  • EVan
    Member
    • Dec 2017
    • 80
    • ivan455831
    •   

    #4
    Tak čo, klubisti? Neskúsime zorganizovať nejakú spoločnú easy rodinnú dovolenkovú EV "expedíciu"? Ste tu nejakí, čo by sa nechali na také nahovoriť?

    Moje tipy: a) juh (Portugalsko,Maroko), b) východ (Ukrajina, kúsok Ruska), c) sever (Škandinávia, Pobaltie-niečo také ako vyššie plánuje nick81 )

    Z mojej strany je zásadná preferencia účasť detí, mám 7r. dcéru a tá by išla s nami, čiže bolo by vhodné, aby bolo viac detí. To ale samozrejme nebráni zorganizovaniu aj inej, čisto dospeláckej výpravy.

    Komentár


    • Savi
      Savi komentoval
      Upraviť komentár
      Ja by som aj za nieco taketo pohodovejsie aj s detmi. Moja dcera je v podobnom veku

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Savi tak už aby bola TM3 doma a potom niečo vymyslíme?
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #5
    Potrebujem poradiť . Plánujem to Fínsko na ďalší víkend.. Trochu mám problém s nabíjačkami. Mám čipy ZSE drive, Greenway, Plugsurfing, Elektromaps, Fortum. Appky v telefóne na hľadanie nabíjačiek Greenway, ZSE drive, IONITY, Fortum, Plugsurfing, PlugShare, Electromaps, Nextcharge, Polyfazer, e-mobi, Polyfazer direc, K-Lataus,... Mnohé z nich suplujú Rfid, že je zadaná karta/paypal a priamo z apky sa dá naštartovať stojan.

    Plánujem cestu. Keď všetky tieto appky keď otvorim, tak telefón má čo robiť s CPU/mem a časovo aj ja.. Lebo ak si nepoviem že pôjdem ZSE roaming 39e/24hod., tak je to neskutočné kocúrkovo. Veľa z tých appiek má stojany zadarmo, veľa normálne ceny 0.15-0.30, niektore prestreľujú 0.5e, či dokonca sú okolo eura za hodinu. Celkovo by to mohlo byť výhodnejšie ako ZSE. Appky sa dokonca prekrývajú cez ich roaming, ale sú tam pre ten istý stojan cenové rozdiely. Existuje nejaká 1 aplikácia, kde si zadefinujem čo mám - aké RFID, appky s kreditom, a viem si vybrať naprieč týmto kocúrkovom to najlacnejšie, resp. ak sú stojany zadarmo tak aj tie?

    Ako to riešite vy netesláci? V tomto vyzerá má ZSE drive neskutočné plus = šetrí čas. Len nie všade majú super pokrytie, resp. otvárať 39eur keď sa tankujem 1-2x krát platene je zbytočné.

    PS: ZSE roaming 39e/deň stále platí v zahraničí aj na IONITY? Či sú tam nejaké príplatky.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Aké RFID/appky sa vám osvedčili, ktoré nemám a považujete ich za must have?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja by som pridal ChargeMap. Je to tak povediac konkurencia PlugSharu ale ma IMHO lepsi vyhladavaci engine s moznostou filtrovania. Pre cestovanie po Europe mam NewMotion, relativne slusne ceny v celej EU (patri teraz Shellu)

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Dakujem. Chargemap objednany. Newmotion je trochu problem. Odkedy to ma Shell, nema v krajinach na vyber Slovensko, na ich podpore ma poslali prec.. Viete to niekto obist?
      "Unfortunately we do not provide our services to Slovakian citizens yet, our system do not recognize other payment methods than the ones of the countries on our list, in order to become one of our customers you must have residency and a valid payment account of one of those countries we've listed. We apologize for this misunderstanding."

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa, ja som mal NewMotion objednany na brata do Finska a preposlany mne, kedze Slovensko nebolo na vyber. Po prvom mesiaci (12/2019) zistili ze mam Slovensky ucet, asi mali problem s mojim inakasom (mozem odmietnut) tak mi kartu deaktivovali :-(
      Naposledy upravené Peto02; 18-03-2020, 10:22.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #6
    Vzhľadom na aktuálne novú karanténu pre akékoľvek zahraničie odkladáme 5500km trip na neskôr. Bola by to pre obe rodiny veľká záťaž.
    Ale pretože máme voľno.. Dáme si aspoň 24 hodinovku v rámci SR. Štart ostáva zajtra večer z Ionity SC. Na noc asi úplne spodom NZ, LC, KE, potom ešte viac východ hore Svidnik a ďalej sa uvidí. Zaujímajú vás nejaké konkrétne dáta, ktoré by ste chceli pomerať? Budeme písať do google docs - parametre úsekov medzi nabíjačkami (začiatok - koniec) a samostne nabijanie (pred a po) - rôzne údaje, ktoré poskytne auto, OBD.

    Komentár


    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 - som si nevsimol - aku OBDII citacku pouzivas? Podarilo sa nainstalovat napevno? Dakujem

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Hm, to nie je moc zodpovedne vzhladom na situaciu...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Joe79 ... Aktuálne mám zapojený ten set evobd2.com. EVSoulSpy nezobrazuje články batérie, apky asi už nebudem riešiť, keď robím ten vlastný 2.2" displej. Čo je momentálne uloha na najbl.týždne
      Jiri GrandPa Fínsko, alebo SR? Pri FI sme mali dodržiavať extra opatrenia (stále v aute, nič nekupovať, len nabíjať-jednorázové rukavice, dezinfekcie rúk, žiadny kontakt s ľudmi).... Skôr sa nakazím v našom v hypermarkete.
      Naposledy upravené nick81; 12-03-2020, 18:59.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Treba sediet doma, nikam nechodit a neprijimat navstevy.
      Kazdy povinne vypocut kvalitny rozhovor s Krcmerym.
      https://tivi.cas.sk/video/2524777/pr...kend-kriticky/

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      jux Na ako dlho? 2 tyzdne sa to da, ale viac pri detoch? Co zasobovanie domacnosti, co praca? Nejaky cas sa to da vydrzat, ale na dlhsie skolabuje domacnost. Vypocujem, dik ..
      Naposledy upravené nick81; 12-03-2020, 20:15.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Do 10 dni by mohlo byt jasne, kolko z tych 8000 slovakov, co boli v Taliansku to ma a na kolkych sa to moze rozsirit.
      Potom sa uvidi co dalej. Pri vecsom mnozstve pomoze len izolacia.

    • Savi
      Savi komentoval
      Upraviť komentár
      Chodit von moze byt bezpecne ak ides niekam kde nie su ludia, napr. do lesa. Bezpecnost zvysujes ak nosis rusko (kym su v okoli ludia) a hlavne poriadnym umytim ruk po navrate domov.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      kolegovia, este stale sedite doma? :P

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      dango Nesedim doma. Ja lezim.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Taur LHK ?

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      dango Co je LHK?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Lehátko? Či Lehátko Hyundai Kona :-) ... update.. jejda, ja brzda.. Ležím hore .....
      Naposledy upravené nick81; 28-04-2020, 10:03.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Nie, dnes BA-Presov. Dufam ze Demanova SC ide.
  • Joe79
    Member
    • Sep 2018
    • 71
    •   

    #7
    Ja si mam ist zajtra z BA do Brna po novu Kia e-Niro MY2020. Dnes sa nedalo, znack budu az zajtra rano a budu platit 20 pracovnych dni. Tak uvidime, ci prejdem vobec hranice tam aj naspat... Ked sa vratim, 14-dnova karantena a potom musim supom vsetko vybavit... Hlavne, ze som si uz vybavil termin v pondelok na pracovisku KO... Slak to trafil

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Nevyhlasilo CR tiez mimoriadny stav a uplnu uzaveru hranic? Ci individualna doprava funguje?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Češi obmedzili hranice z A a DE. Zo Slovenska zatial nie.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      A to si zober, že nejakí by išli do Tilburgu pre Teslu teraz, ešte že im naparili dopravu sem.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Ahojte, tak potom ako ma presla euforia z noveho auta som zacal zistovat fakty...
      WHO vyhlasilo pandemiu.
      CR vyhlasili stav nudze - zatial nezavreli hranice, ale ked by zistili, ze som z BA, tak by som sa nedivil, ze ma nevpustia na svoje uzemie
      SR vyhlasili mimoriadny stav a vcera popoludni pritvrdili podmienky.
      Bratislava je zatial epicentrom sirenia, kedze je tu najviac pozitivne nakazenych.
      Piatok od 7:00 sa vsetci obcania SR mozu vratit na uzemie SR, ale povinne musia ist do 14-dennej karanteny. Cize by som nemohol ist vybavit KO ktoru mam dohodnutu na pondelok nasledne dalsie ukony
      Otec (v dochodkovom veku) by isiel so mnou, kvoli doprave tam - rizikovy clen populacie.
      Podtrzeno secteno - nestoji to za to aby som podstupoval take riziko kvoli tomu, aby som sa 14 dni z okna dival na nove auto...
      Ohlasil som sa predajcovi, ze proste vzhladom na situaciu nemozem prist, lebo by to bolo v danej situacii nezodpovedne voci vsetkym spoluobcanom v SR aj v CR. Tak dufam, ze som aj svojou troskou zodpovedneho pristupu prispel k zmierneniu sirenia nakazy.
      Dohovoril som! Howgh!

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Zákaz vstupu cudzincov na územie ČR platí od 00:00 pondelka 16.3. Takze kedy si budeš môcť ísť do Brna pre auto je vo hviezdach.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa - ano to je pravda, ale uprimne, kaslem na to! Auto aj tak malo byt az v Maji, takze par tyzdnov prezijem... Aj tak je najlepsie teraz byt doma...

    • Roberto
      Roberto komentoval
      Upraviť komentár
      Na podobne, dnes mi volali z Tesly, že auto si môžem vyzdvihnúť v pondelok (objednal som 20.2.). Takže šťastie v nešťastí toto. Netušíte niekto čo by mohol stať prevoz Praha-Bratislava?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem či rozumiem o akom šťastí hovoríš. V pondelok sa už do Brna nedostaneš.

    • Roberto
      Roberto komentoval
      Upraviť komentár
      Šťastie je, že nemusím čakať do mája až júna na dodanie. A nešťastie je že si auto nemôžem prevziať. Aspoň zatiaľ kým nezoženiem nejakú prepravu.
  • Peto02
    Member
    • Mar 2016
    • 86
    • peter83511
    •   

    #8
    Tak velky 3500km Road trip s mojou TM3 SR+ do Osla mam za sebou.
    1.trasa tam: BA-Praha-Berlin-Rostock-940km za 12,5h -> trajekt <- Trelleborg-Gothenburg-Oslo-640km za 8,5h -> 1580km + 50km v Osle
    2.trasa spet: Oslo-Gothenburg-Trelleborg-650km za 8,5h -> trajekt <- Rostock-Leipzig-Regensburg-BA-1200km za 14h -> 1850km

    SPOLU: najazdene 3482 ​​​​km, spotreba 17,7 kWh/100km, spotrebovane 617 kWh;
    NAKLADY: nabite 652 kWh, zaplatene 178 eur, priemer 0,29 eur/kWh, cestovne naklady 0,052 eur/km

    Cela cesta bola bezproblemova, jedine ze sme sa museli vracat cez Rakusko, kedze Cesko zavrelo hranice... Vsade boli max. 2 Tesly, jedine pred Oslom na 42 stojanovom Rygge bolo asi 20 obsadenych :-D Nabijal som kazdych 100-200km, jazdil v limitoch +5%, v Nemecku 140 km/h.
    2x som pouzil cesku E.ON kartu (DC Trmice-Globus a AC Trelleborg v meste), 1x som pouzil Smoov aplikaciu v Rostocku na DC ALLEGO nabijacku (0,59 eur/kWh). Fortum RFID som nepouzil. Hlavne ta E.ON karta je super, kedze plati na vsetky E.ON (Virta) nabijacky v Skandinavii a Europe (okrem Nemecka) bez zbytocneho Roamingu ako ma Slovenska ZSE (E.ON karta).



    Click image for larger version  Name:	DSC_0161.jpg Views:	0 Size:	75.1 KB ID:	52378

    Click image for larger version  Name:	DSC_0139.jpg Views:	0 Size:	126.0 KB ID:	52379
    Naposledy upravené Peto02; 18-03-2020, 10:30.

    Komentár


    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      No človeče, a to si kedy stihol, v týchto pohnutých dňoch? To sa ešte dá normálne jazdiť po eu? A z Nemecka kade, cez Poľsko, alebo Rakúsko?

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      To preco kazdych 100-200km si nabijal? Mylne zijem v tom, ze Tesly maju velky dojazd?

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      EVan, odchadzal som 7.3., cesta a ubytovanie bolo naplanovane uz vyse rok dozadu. Rakuske hranice niesu zavrete, takze to bolo bez problemov, Poliaci uz zavreli.

      Taur, kedze mam Standard Range Plus verziu s 50 kWh bateriou teoretickym dojazdom 400km, tak po dialnici v zime to mam max 250km ak idem zo 100%. Idealne cestovanie je ist len na 60% zo 70% na 10%, vyuzivat len 30 kWh z kapacity, kedy mam najvyssiu rychlost nabijania. Teda ficim po dialnici 130-140km/h len 150km, nabijem za 15-20 minut a ficim dalej. Ak by som robil dlhsie zastavky tak musim bud spomalit, alebo ostat dlhsie na nabijacke (30-40 minut) co nieje az tak efektivne. Napr. posledny uzek zo St.Valentin do Bratislavy je 250km, mi Tesla ukazovala 50min nabijanie s dojazdom 10% v BA. Ja som nabijal len 15 minut a potom 20 minut v St.Poltene (spolu teda usetril 10min), do BA prisiel s 20%.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Peto02 Rozumiem tomu modelu ak sa extra ponahlas. Ja by som, ale asi volil menej caste dlhsie nabijanie (kludne aj na AC, lacnejsie a setrnejsie k bat) niekde kde sa da stravit cas, pozriet muzeum, pamiatky, mesto ... nez kopec drobnych zastavok. Kazdy ako mu vyhovuje.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #9
    Animačka z EV 1200km roadtripu a týždeň neskôr s dango na východ. Locus -> tracklog a cez Martin* gpx-animator.
    https://eniro.next176.sk/gpx/2020-03...iro_1200km.mp4
    https://eniro.next176.sk/gpx/2020-03...ro_sabinov.mp4

    GPX animator je free pre Win/Linux tu https://gpx-animator.app/
    Naposledy upravené nick81; 11-04-2020, 20:12.

    Komentár

    • EVan
      Member
      • Dec 2017
      • 80
      • ivan455831
      •   

      #10
      Tak priatelia, zdá sa, že korona pomaly púšťa perie a ešte sa bude dať dúfam aspoň kus tohto leta zachrániť.
      Niekde vyššie v tomto vlákne som spomínal aké alternatívy roadtripu zvažujem, nakoniec sa mi to vykryštalizovalo na tú južnú verziu: Francúzsko, Španielsko, Portugalsko, prípadne Maroko, niekedy v auguste, min. 14 dní. Sme 2+1(7r.).
      Našiel by sa tu niekto do partie? Najlepšie s dieťaťom a ideálne Tesla (kvôli SuC), ale nie je to podmienka.

      Komentár


      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Tak zajtra štartujeme. Síce tá korona nás trochu pribrzdila, ale hádam nás ešte niekam pustia. Tak uvidíme.
    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 693
      •   

      #11
      Na longtripy Europou pocas jula odporucam EnelX a aplikaciu JuicePass - cely mesiac neobmedzene DC Europou vratane IONITY za 30 eur
      https://www.enelx.com/it/en/electric.../juicepass-app

      Komentár


      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Tak toto je paráda. Jediný problém je, že to platí od 1. do 31. júla a ja štartujem po 1. auguste. Kua...

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Chalan zo zahranicia ma ten 30eur juice pass, poziadal mi ci skusim ionity.. ... zafakeoval gps cez app na senec a aktivoval mi stojany ... senec bol za 0 .. Super je ze vypnut sa da priamo na stojane cez STOP na displeji. 1 ucet sa da nainstalovat aj na 3 telefony, ale tam neviem ako su riesene kolizie.. .. Tak budete viac nabijat na ionity, aktivujete si na jul ten 30 eur balik a mozete si tam nabijat kolko chcete.

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Dnes 7.7. je posledný deň na aktivovanie.
    • EVan
      Member
      • Dec 2017
      • 80
      • ivan455831
      •   

      #12
      Takže pozdravujem elektromobilistov z Majáka na Cape Saint Vincent. 4178 km. Dali sme to sem po západnom pobreží Atlantiku, naspäť pôjdeme z juhu, okolo Stredozemného mora.
      Tesla Model 3, spolu so sieťou Superchargerov je cestovateľský sen.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Wow pekne. Sami ste, ci viac tesiel? My práve opúšťame Litvu smer Estónsko. Dá sa to "prezit", ale na sch to samozrejme nemá... zas par "veselych" s nabkami a ďalšia prax ako s tým vybabrat. Veľmi pomáha ten LR dojazd.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        nádhera, to si aj v inom časovom pásme

        dúfam že nás priebežne potešíš o moc viac obrázkami z cesty po západnom pobreží a aj naspäť a v duchu si už pripravuješ obsiahlejší článok
    • EVan
      Member
      • Dec 2017
      • 80
      • ivan455831
      •   

      #13
      Tak sme doma

      nick81 sami sme boli.
      Miroslav Rojko nezvykol som nikdy o svojich cestách písať články (asi, že neviem pre koho by to bolo...), ale ak by niekoho zaujímalo niečo konkrétne, tak nemám problém odpovedať, resp. porozprávať.

      Celkový dojem z cesty: Tesla Model 3 je geniálne auto. Do Mongolska by to s ním asi nešlo, ale pre cestovanie v civilizovanom svete je ideálne aj vďaka sieti spoľahlivých Superchargerov (ktoré ma ale časom začali nasierať svojou polohou - vzdialenosťou od hlavnej cesty). Obrovský priestor pre batožinu (frunk, trunk,...) a vnútorný priestor, v ktorom sme skúsili jednu noc spať aj traja (dvaja dospelí a 7r, dieťa). A celkom v pohode to šlo, aj vďaka camp modu.

      A spotreba na dlhších diaľničných trasách je neuveriteľná. Jazdil som zásadne na čas, nie na spotrebu (lebo moje baby radšej trčali na pláži ako v aute), čiže koľko dovoľovali predpisy (+ max 5km/h), teda často 135, niekde 125, v Nemecku tiež do 135. Celkovú bilanciu vidieť na fotke.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Na spanie si tam mal nejaký špeci matrac? S tým SCH by som to nevidel tak tragicky, veď vieš využiť hocijaké stanice. Viď. ten náš výlet na pobaltie, tam Tesly tak fičali a hlavne úplne free sa dá cestovať. Ani veľká časová strata nie je. Prip. využiť Ionity v akcií a SCH si nechať iba ako backup. Spotreba super.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mam pre spanie v S kupenu matracovu penu tusim 100x200 cm, mali to v Bauhause za cca 20 eur. Manzelka to pekne obliekla a pohodlne sme sa vyspali. Je to ale pena, takze to zabera miesto. Do 3 je asi potrebne mense rozmer, ale za 20 eur to je najlacnejsie co sa da kupit, pripadne potom orezat ma presny rozmer auta. Akurat treba niecim tvrdym vypodlozit hrb medzi kufrom a sedackami. A tiez este pred spanim dat auto tak, aby potom postel bola vodorovne, inak sa budes celu nos zosuchavat dole (vlastna skusenost).

        Raz som spal este aj na nafukovacom matraci, ten je ale hruby a zbytocne ubera miesto na vysku.

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 áno, mám nafukovačku, špeciálne určenú (svojim tvarom) do auta (od Číňanov). Celkom dobre použiteľná, aj v stane. Nabíjanie pre dlhšie tripy má naozaj zmysel, len ak je to UFC. Myslím, že na klasických 50kW by som to asi nezvládal.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #14
      Ak by ste sa chceli pridať so svojim BEV na spoznávací výlet. 18.3.2022 (piatok) obed ideme do Stockholmu, príchod domov 22.3 večer.

      Cieľ misie je VASA museum Stockholm (skelet kráľovského vojenského korábu potopeného v 1628), a čo sa podarí .. Gamla Stan Stockholm, Drottningholmský palác, Trelleborgen Viking Fortress, atď. Šoférujem iba ja, takže flákací road trip bez naháňania :-). Na Švédsko je 2.5 dňa. Spanie v aute (mimo trajektu späť / kajuta). Ak by ste chceli ísť, môžete ísť kľudne aj inak, napr. cez Dánsko a mosty.

      ROSTOCK-TRELLEBORG Trajekt FS Mecklenburg-Vorpommern Odjezdy so 19.03.2022 7:30 Příjezd so 19.03.2022 13:30 Pasažéři Dospělí x 2 Vozidlo Vozidlo (v 2m/4,7m) x 1 Flexi
      TRELLEBORG-ROSTOCK Trajekt FS Mecklenburg-Vorpommern Odjezdy po 21.03.2022 22:55 Příjezd út 22.03.2022 6:10 Pasažéři Dospělí x 2 Vozidlo Vozidlo (v 2m/4,7m) x 1 Kajuta 2lůžková vnitřní kajuta, patrová postel x 1

      PS: Nabíjačky v obr. sú orientačné. Spolu cca 4000km.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	stockholm.jpg Videní:	0 Veľkosť:253,5 KB ID:	82256
      Naposledy upravené nick81; 10-02-2022, 11:16.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Tento trip máme za sebou. Išli sme takmer všetko po Ionity (Power balík) - zatiaľ bezplatne. Mimo Ionity sme nabíjali len FREE, ak nám vyslovene niečo ponúklo a nezdržovalo (DC v Rostock cez KiaCharge - čakanie na trajekt, 50kW na ostrove Öland, AC v Trelleborgu - čakanie na trajekt). Všetko bez komplikácií, používali sme ABRP live data - sedelo úplne presne. Tandem mobil+carplay a tablet zas dobre padli na operatívne plánovanie. Sedačky pohodlné, spalo sa super (3 noci v aute, 1 noc kajuta na trajekte). A klasicky Openpilot odriadil takmer všetko spoľahlivo sám, len sa dohliadalo.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #15
      A ešte jeden trip ... 22.4.2022 o 18 štartujeme na Nordkapp. Tiež ste vítaní s BEV. Spať sa bude v aute (tiež riadne aspoň 5-6 hod.). Jazda bez atrakcií :-). Iba základné potreby, nejaký oddych, synchronizácia tímu. Lebo tu máme len 6-7 dní voľna. Ideme 2 šoféri. Späť možno cez nórske Tromso/Lotofy (resp. podľa dohody). Tam aj späť ideme bez trajektu cez Dánsko cez mosty (Storebælt, Øresund Bridge). Odhad 7500-8000km. Nabíjačky na obr. sú len orientačné.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	nordkapp.jpg
Videní:	440
Veľkosť:187,7 KB
ID:	82258

      Komentár


      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Toto ma oslovilo :-) Nejaké bližšie info?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        EVan Čo konkrétne chceš vedieť? Zatiaľ je známy len čas štartu. Žiaľ my môžeme ísť najskôr o tej 18:00 v piatok (22.4.2022). Toto idem s bratom. Hlavná úloha je jednoduchá. Len sa dostať na Nordkapp a späť. Neviem koľko tam bude snehu a vôbec, či to eNiro dá. Ale keď mohol Electridave s Ioniq28 v zime snáď to pôjde, reťaze berieme. S eNirom asi do polky Švédska máme Ionity a potom zvyšok je tam UFC InCharge. Tie sme využili na 5555km tripe cez Švedsko. Mosty v Dánsku, aby sme sa nemuseli ladiť na trajekt, ono je to zajedno cenovo aj časovo. Ceny 32e Storebælt +48 Øresund Bridge na 1 prechod (dá sa zaplatiť na ten druhý ročný paušal a potom je za polku, ale pri 2 prechodoch neušetríme nič).

        Máme 7 dní (strop), tj. ďalší piatok 17:30 musíme byť doma .. čiže nemusíme letieť a prísť za 5 dní, natiahnúť to a príp viac oddychu zaradiť (prípadne, späť to nórsko), alebo niečo po ceste pozrieť. Zatiaľ je všetko otvorené. Resp. ak sa nájdu ďalšie BEV, zladíme sa aj podľa ich predstáv. Teda aj tvojich.

        Naša posádka bude spať v aute. Zvyknem využiť tmu - noc od 11-12 pm na 5-6 hod. Buď niekde medzi odstavenými autami/kamiónmi, či počas nočného AC nabíjania, alebo hocikde . Na predných sedačkách Nira sme spali 4 dní, bolo to tak na hrane s chrbátom. Chcem to tu tak spraviť, že sa budeme kvôli chrbtici striedať obdeň - 1 na sedadle vpredu a druhý bude mať plochu s matracom/kamimatkou na druhej polovici.. na zloženom zadnom delenom sedadle (vrát kufra).

        Na Nordkapp + Lotofy potom idem v auguste ešte s kamošom. Ale to bude flákačka na cca 12 dní. Spanie v chatkách/kempoch. Toto aprílové bude len také spoznávanie terénu a nabiek. A hlavne otestovanie auta ešte v zimných podmienkach. Príp. zavolaj, môžeme telefonicky dohodnúť čo a ako.
        Naposledy upravené nick81; 10-02-2022, 13:24.

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 až teraz som si uvedomil, že to tam máš apríl. To je tam ešte riadna kosa, to asi ja nedávam, navyše ešte týmto tvojim expresným štýlom :-) Videl by som to skôr na to leto, nad tým som už uvažoval aj individuálne. Uvidíme, čo nám tento rok covid dovolí (dúfam, že už všetko). Takže zatiaľ dík, tento prvý turnus vzdávam. A ohľadne leta ešte môžme potom neskôr komunikovať.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        V pohode. Minimálne zareportujem cestu, aby sme mali info kde a na čo si dať pozor :-)
    Pracuje...
    X