Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jojac84
    Member
    • Feb 2020
    • 43

    Inak už mi prišiel originál Wallbox Škoda IV charger connect. Zajtra mi ho bude sused montovať. Zaujímalo by ma kedy k nemu vyjde aplikácia. K wallboxu je aj QR kód a vedie zatiaľ do neznáma, tak snáď bude zatiaľ fungovať aj bez appky.

    Komentár

    • Taur
      Member
      • Dec 2019
      • 296
      •   

      Ja v zime po meste ani nezapinam kurenie, naco, ved som do zimy obleceny a kym by som vykuril, tak som v cieli a vystupujem. Vyhrievanie sedadiel je fajn, to staci aby prdel nemrzla a krize. ale nahriat cely vymrazeny interier koli par minutam nema vyznam.

      Komentár


      • jozefSk
        jozefSk komentoval
        Upraviť komentár
        No veď preto som sa vyššie pýtal, ako vypnúť kúrenie.
        Neustále vytápanie a následné vychladnutie je úplne neekonomické.
        Pri dlhších trasách ráno mám nastavené vyhriatie (manželka chodí do práce), ale teraz je auto pár dní doma a neviem dopredu kedy niekam pôjdem, a ani sa neoplatí na tých pár minút to vyhrievať. Vypnutie kúrenia a zapnutie sedadla by pomohlo. Na EKO funguje vyhrievanie sedadiel?

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Cez OBD zariadenie a prislusnu apku sa da prestavit aby si klima pamatala poslednu nastavenu teplotu a snad aj vypnutie kurenia. Uz som to ttu kedysi hadazal,tak si to najdi, alebo na yuotube najdi video/navod bolo k eup, ale shitygo je to iste.
    • Sly
      Sly
      Junior Member
      • May 2020
      • 20
      •   

      Noo. Tak dnes som spravil malý test na e-upe. Prvý krát som skúsil možnosti pri zapnutom režime Eco a Eco+ . Výsledok je taký, že vyhrievanie sedačiek funguje v oboch režimoch bez obmedzenia na oba teplotné stupne. Pri Eco režime som postrehol chladnejší vzduch s výduchov klímy (nechal som prednastavených 22 stupňov a možno že je to len môj subjektívny pocit) a pri Eco+ svietil iba ventilátor, teplotný ukazovateľ sa vypol úplne. Zmeny v pružnosti accelerátora sú citeľné až pri Eco+ taktiež obmedzenie rýchlosti.

      Ale čo ma štve najviac, je koľko investovali inžinieri VW do zvukového tlmenia, podľa mňa 0,0000 nič eur. Teraz keď mám zimné šípové Hankook pneumatiky, ktoré "čítajú" každú zmenu povrchu, síce širšie o 2 cm ako tie letné fúrikové R15' 165ky , ale hučí to v aute dosť veľmi. Je pravda že od vodiča je každé koleso vzdialené asi len 1meter, takže je to jeden s faktorov. No ale mohli tam nalepiť nejaké tlmenie, stálo by ich to možno o 10 euro viac.

      Komentár


      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        mám dojem, že "šípový" vzorok pneumatiky je tichší už z princípu - má menej "kociek/obdĺžnikov" tvorených ryhami ktoré odvádzajú vodu "nabok".
        a v knihe, ktorá rozoberala čo a ako pri autopneumatikách bolo napísané, že hustenie je pre rôzne rozmery rôzne (nie jeden ktoré nariaďuje výrobca) - napríklad pri rovnakej hmotnosti/záťaži čím širšia pneu, tým nižší tlak.

      • Sly
        Sly komentoval
        Upraviť komentár
        Je zaujímavé že kedysi som mal na jednom aute letné pneumatiky Dunlop SP9000 zo šípovým vzorom a v pneuservise mi pri prezúvaní vraveli že "To Vám bude teraz riadne hučať". Ja som sa pýtal že prečo si to myslia, a odpoveď som dostal takú že je to samozrejmosť u takéhoto vzoru. Nemá ani postranné drážky na zníženie hluku. Takže neviem, nevenujem sa tejto problematike, len píšem svoje dojmy a postrehy. Ale hluk je neporovnateľne väčší ako v lete, zas som si všimol že zimné hučia viac keď sú teploty nad 7 stupňov plus a viac
    • jojac84
      Member
      • Feb 2020
      • 43

      Wallbox od Škody už mám, nabíjanie funguje tak ako má, ale nevie niekto kedy by mala k nemu vyjsť aplikácia My Škoda powerpass a čo všetko by sa cez ňu malo dať nastaviť? V Škode ani na infolinke mi odpoveď dať nevedeli. Nechápem načo niečo predávajú keď to nevedia poskytnúť plne funkčné. Mám Škoda IV charger connect

      Komentár


      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mám ekvivalent VW id Charger v základnom prevedení. (v DE sa predával za 399, € v Autonovo 633, €). Nemá dialkové ovladanie ale to je možne v appke WeConnect / Maps&More. Ja som doplnil aj prúdové tranformatory. Aj zakladná vezia potom riadi dobijanie tak aby sa pri náraste spotreby domu neprekročila hodnota prúdu hlavného ističa (WB zniži nabijaci vykon tak aby v žiadnej fáze sa neprekročil prúd hlavného ističa)

      • jojac84
        jojac84 komentoval
        Upraviť komentár
        To znie fajn. Mne by stačilo keby bola stála možnosť nastavenia nabíjania cez wallbox trebárs na 80% lebo v aute sa to nastaviť nedá, iba cez aplikáciu Škoda činnosť, ale tam to vždy musím nastaviť nanovo a nie vždy mi to tam zastaví, aj keď pravda je ze aplikácia už ide pomerne spoľahlivo.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Pre @jocac84
        Ak si to medzičasom nezistil, tak v aute sa dá nastavit presne to isté ako v WeConnect. (Škoda connect). Je však potrebné pouźit smatfon a pripojiť ho cez BlueTooth k autu pomocou appky Maps&More (neviem názov Škoda app). Ja to uprednostnujem, je to podstatne rýchlejšie a funguje bezchybne na rozdiel od WeConnect.
    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1997

      Moderator povedal, ze servis Skoda citogoe iV je 2x drahsi ako pri benzinovom citigu. Povedal to v 6:25 min. Nesekol sa?
       

      Komentár


      • Ivan91
        Ivan91 komentoval
        Upraviť komentár
        nesekol sa..pravdu mal

        http://www.auto-styl.cz/servis-skoda...-servis-skoda/

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        nuz, vymena kabinoveho filtra a prip. brzdovej kvapaliny nie je lacna zalezitost.
        kontrola motora/baterie cez diagnostiku tiez nie je trivialna vec.

        ale keby bolo treba nieco pokazene vymenit/opravit, tam zacinaju ine ceny.
        na inom fore chlapik spominal, ze mu na starom e-UPe prestala fungovat rekuperacia (auto inak stale ide), oprava nacenena na 8000 eur.


        inak ako je to so servisnymi intervalmi?
        do videa dal tabulku, ze https://youtu.be/ccyX8xeIC-Q?t=365
        prva prehliadka po 1 roku
        kazda dalsia kazde 2 roky / 30 000 km

        inde pisu
        first service period is 30.000 km or 2 years
        after that 15.000 km or one year
        Naposledy upravené denial; 17-11-2020, 04:09.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        denial keďže máš Citigo - stačí otvoriť servisnú knižku a pozrieť sa - je tam presne napísané aký je interval prvý aj ďalšie pre konkrétne auto z konkrétneho trhu

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Filip v tom teste pise aj dolu v diskusii, ze ten umely zvuk tam nebol, nebola nikde moznost ani zapnut. Ty to mas tiez vypnute na trvalo? Stary eUP mal ten zvuk relativne hlasny a podla mna otrasny.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 ja na citigo nemám žiadny zvuk, nepočuť vo vnútri ani vonku nič a v interiéri nie je ani tlačítko na zapnutie a chvalabohu ani pri cúvaní nepípa ako nákladiak

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ako dobre ze moje dva i-mievy su uz aj po 5-rocnej zaruke. Mam ich dva roky, v servise som nebol ani nikdy neplanujem ist, samozrejme dokedy sa nepokazi nic co nezvladnem opravit sam s pomocou kompletnej servisnej dokumentacie na http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_i-MiEV/en
        Kabinovy filter a brzdovu kvapalinu si vymenim sam, ked to uznam za vhodne. Hladiny chladiacej a vykurovacej kvapaliny si skontrolujem sam, interval ich vymien je 20 rokov. Olej v prevodovke/dif. sa nemeni, kedze je tam vsetko uplne suche, kontrolovat hladinu ani nebudem.
        S teslou pojdem do servisu zrejme len kvoli zvolavacke na vymenu MCU, ale asi pockam dokedy sa ukazu nejake chyby. Zatial mi len raz zablbavala na jednom mieste jedna pesnicka aj pri opakovanom prehravani. Po reboote MCU ju stiahlo znova a bola v poriadku. Takze neviem, ci to bolo chybou pamete, alebo ju len zle stiahlo. Zaruku na MCU predlzili na 8rokov/160tis km, takze na vymenu v ramci zvolavacky mam este kopu casu.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Práve som si pozrel diskusiu pod videom, video som nevidel - priznávam a k normohodine treba uviesť to isté ako pri Hyundai - treba sa pýtať dopredu a nájsť si servis s normálnou NH.

        Na Ioniq je 33€ a niekde 90€ (zrovna tam kde som kúpil autá ale nikdy som tam nebol na servis) ale väčšinou tak medzi tým. Keď je niekto pohodlný a ide do prvého servisu čo vidí alebo kde kúpil auto a nespýta sa inde, nech platí.

        Koľko času zaberie napísať dve vety - prosím koľko u Vás stojí prvý servis na Citigo, VIN: xxxx a poslať to 10 najblizším servisom v okolí ? A Škoda servisov je asi najviac zo všetkých značiek. 10 minút a mám z čoho vyberať a porovnať. Je to ako pri všetkom, nie je socializmus a nie sú všade rovnaké ceny stanovené štátom.
    • demo
      Member
      • Dec 2016
      • 83
      •      

      Vopred sa ospravedlňujem za spam : Pokiaľ niekto má záujem o nové, ešte neregistrované Škoda Citigo-e iV s dátumom výroby koniec 2020, tak sú k dispozícii po 16500e bez DPH. Jeden biely kus je dostupný ihneď.

      Komentár

      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 322

        Dobry den,
        dako mi auto pri brzdeni do nuly podivne a hlasno cvrlika/cvaka/vydava nejake zvuky, ktore myslim povodne nerobilo.
        Robi to iba ked zastavim uplne, tesne pred tym.
        Nestretli ste sa s tym niekto?

        Komentár


        • Sly
          Sly komentoval
          Upraviť komentár
          Mám podobný problém s e-upom. V utorok ideme do originál servisu na nahrávanie zvuku a definovanie daného problému. Som zvedavý ako to dopadne. Pri plachtení auto buchoce od prednej nápravy, akonáhle pridám rýchlosť - stíchne, to isté platí aj pri rekuperovaní - ticho.. nechápem
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 322

        Zimne sklamanie:

        Isiel som po dialnici BA smer NR, ze vyskusam moznosti vozidla.
        Vonku teplota 3 oC, bateria 96%, nabita dva dni predtym na wallboxe.
        Kurenie som nechal 22 oC automatiku.
        Isiel som po 19:00, takze rychlost cely cas, podla moznosti, 130 km/h gps.

        Po 60 km sa mi rozsvietil napis RANGE 50 km, co nebolo az tak prekvapive.
        Lenze zaroven obmedzilo vykon motora na 30% (lavy ukazovatel dalej nesiel) a rychlost zacala klesat.
        Do kopceka to islo 110, po rovine o nieco viac. Ziadne eco ani eco+ sa nezaplo a baterka bola okolo polovice.
        Par desiatok km na to sa mi zaplo eco a zacal som ist usporne, aby som vobec dosiel.

        Dorazil som s 2% bateriou, korytnackou, bez kurenia, po 115 km s priemernou rychlostou 100 km/h a spotrebou podla aplikacie 22.3 kWh/100km, co uz ale zahrna vyznamne spomalenie zo 130 za polovicou cesty.
        Dojazd 10 km.

        Takze v lete sa neda opakovane rychlonabijat a v zime sa neda absolvovat ani 1 cesta dialnicnou rychlostou, ano, je to dan za bateriu bez chladenia/ohrevu.
        A to este nemrzlo, takze potom mozno ocavat este dalsie zhorsenie dojazdu aj obmedzenie vykonu.
        Po tejto skusenosti na chatu do Ruzomberka (s planovanym jednym nabijanim na Budci) pojdem radsej na diesli...
        Naposledy upravené denial; 22-11-2020, 23:21.

        Komentár


        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Nuž čo, je to auto do mesta.
          Vyzerá to, že vplyv chladu je v našej klimatickej zóne omnoho neprijemnejší ako rapidgate v lete. Pre tých čo nabíjajú doma by problém mohlo zmierniť jednoduché odporové vyhrievanie baterie, ktoré by sa dalo programovať obdobne ako kúrenie v kabín e. Predpokladám, že pôvodná bateria 16 kWh nebola tak citlivá na chlad a pri facelifte 2020 by bolo vyhrievanie baterie veľkým zásahom.
          Pri bežnom jazdeni na “okreskách” aj horských je to ešte akceptovatelné. Dosť ma prekvapilo, že sa citelne znížila rekuperačná energia. Na trase BB-RK-BB je pri teplote okolia cca -3 az + 3deg C, (bateria pri štarte cca -3 deg C) bola cca polovična, čim spotreba voči cca 12 v lete vzrastla 15,5 kWh/100 km (plus cca 1,5 kWh/100 km vplyv kúrenia na 18 degC, predhriatie pred jazdou na 24 degC). Dosť ma prekvapilo, že po jazde bola teplota beterie cca 9 deg C.
          Naposledy upravené palo47; 22-11-2020, 23:42.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          To bol skôr rapidgate. Coldgate po diaľničnej jazde sa mi zdá nepravdepodobný.

          Takže auto si si vyskúšal, zistil si ako to nejde, teraz treba nájsť vhodnú rýchlosť (110 km/h), kedy sa batéria na diaľnici troška prihreje aby sa nabíjalo skurát maximálnou rýchlosťou a aj spotreba a dojazd bude prijateľnejšia a nakoniec aj čas jazdy.

          Do Citigo sa bude hodiť nick81 škatuľka. Leaf aj keď nemá teplotný manažment, aspoň ukazuje teplotu baterku na displeji. Citigo nič také nemá.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Skor som toho nazoru, ze studena bateria ma "nizsiu" kapacitu a zaroven vyssou rychlostou (viac A) vacsi vnutorny odpor. Cize by som zvolil opacnu metodu a vyrazat pozvolna (100-110kmh) aby sa jemne ohrievala bateria a az nasledne zvysovat rychlost. Taku metodu pouziva na videach aj Bjorn, ked uz vie, ze je za polovicou planovanje trasy, zrychluje. Radsej zrychlovat, ako spomalovat a doplazit sa "na vypary"

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Moje zimné skúsenosti sú žiaľ podobne smutné. TČ na kúrenie a teplotný manažment batérie hrozne chýbajú :/

          Predohrev pred odchodom hrozne moc pomáha, ale ak je cestou dlhšia zastávka a je to slabota.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Uprimne, cakali ste nieco ine? Ja som si asi spravne nastavil ocakavania a aspon niesom sklamany

        • xxc
          xxc komentoval
          Upraviť komentár
          Ja si tiez predhrievam auto a rano dobijam pred odchodom do prace, aby sa trosku zahriala baterka. Otazka je, ako sa to este zhorsi, ked bude v noci napr. -10 C. Denne to mam nejakych 80 km a baterka klesne o 40% (z 9x % na priblizne 50%). A to v aute skoro nekurim.

        • Ivan91
          Ivan91 komentoval
          Upraviť komentár
          s Citigo jazdievam relativne pravidelne BA - PP.. zatial sa mi najviac osvedcilo: klima 20stupnov a rychlost 100km/h... spotreba mi chodi od 12.9 - 17 (podla vonkajsej teploty)... vonkajsie teploty som zatial mal od -2 po 18 stupnov...
          prvu cestu som skusal ist 115 a ledva som sa doplazil do budce

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          Ivan91 > s Citigo jazdievam relativne pravidelne BA - PP
          a nabijas 2x ?

        • Ivan91
          Ivan91 komentoval
          Upraviť komentár
          denial : prvykrat som nabijal iba raz (budca), ale to som zacinal 100%, na budcu som prisiel s 2% a potom do tatier tiez na prazdno (ale to som isiel uz 130 po dialnici, lebo som vedel, ze dojdem)...
          teraz uz nabijam 2x, chodim ale cez zilinu.. malo by to viac setrit bateriu, lebo sa hybem v rozmedzi 80% - 20%

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ivan91 a kolko ti trva cesta?

        • Ivan91
          Ivan91 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash : mam pocit, ze pol zivota najlepsi travel time podla appky mam 3:56, 337km, 86 km/h priemer a 14,8kWh/100km, nabijanie je extra 1:20. Raz tusim 30 minut a druhykrat 50 (urcite je to spolu viac ako hodina)...
          Toto robim vyslovene ked potrebujeme ist sam/max dvaja. Cestovat takto s rodinou je pre mna nepredstavitelne
      • jojac84
        Member
        • Feb 2020
        • 43

        Denial, na fore som cital, ze si nechal 2 dni bateriu na 96%, to casto nerobievaj lebo ti bateria rychlo odide. Lepsie ju nabit len ciastocne aby si ju nemal vybitu a az pred jazdou dobit. A idealne len do 80%, na viac len ked ides na dlhsiu cestu ako si spominal, ale az pred jazdou

        Komentár


        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          mas aj nejake konkretne pripady, komu uz takto bateria "rychlo odisla" ?

          inac snazim sa to nerobit, ale zasa sa nebudem prisposobovat autu viac, ako sa mi da / neda
          Naposledy upravené denial; 24-11-2020, 13:24.

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          to je síce pravda, ale zas netreba to preháňať, za 2 dni sa batérii nič nestane

        • jojac84
          jojac84 komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, dávnejšie som tu aj pridával grafy koľko vydrží batéria pri akom nabíjaní. A pozri si video na ktoré dávam link. Pán šiel kupovať Leafa čo mal najazdených len 25000 km a prišiel domov bez neho. Majiteľ ho prvých 10 000km nabíjal na 100% a vybíjal k nule, batéria na ňom rýchlo degradovala. Ale na nete je takých videí a článkov veľa, len v angličtine.

          https://youtu.be/_L-1N9YKs00

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Kazde auto je uplne ine a pribeh Leafa s najhorsou bateriou na trhu sa neda brat ako etalon. DOlezite je, aky je horny buffer u CitiGoe. Kedze je to VW ja predpokladam, ze bude vcelku velky a tak nemoze byt problem nabijat do 90% hoci aj denne.

        • jojac84
          jojac84 komentoval
          Upraviť komentár
          Moc by som sa na ten buffer nespoliehal kedze je celkovo 12% a z toho su 2/3 dole a 1/4 hore. A dal som tu namahu urobit aspon jeden screen, link k tomu som videl asi pred rokom. To znamena, ze pri pravidelnom nabijani na 100% a vybijani k nule by pri 500 cykloch bateria na Citigu vydrzala 100 000 km kym by klesla jej kapacita o 30%. Pocitam priemerny dojazd 200km. Moze to byt teoretocky o nieco viac kedze je tam aj buffer, ale aj menej pokial sa castejsie vyuziva rycjlonabijanie. Vsimnite si ostatme rozsahy, tam bateria vydrzi ovela viac cyklov. Samozrejme tu nie je zahrnuty vek baterie ktory na jej degradaciu taktiez vplyva. Kazdopadne ked sa nastavi nabijanie baterie cez Skoda connect tak sa bateria najskor nabije na iste percento, u mna je nastavenych 50% a pokial to potrebujem mat nabite az na dalsi den, tak sa mi to nabijanie zvysnych percent spusti az neskor. Je to kvoli tomu, aby auto zbytocne nestalo nabite na viac percent kvoli ochrane baterie. V novom vlakne posielam ten obrazok degradacie baterii, neviem ho sem pridat. Zaroven ani na zaruku na bateriu by som sa pri nespravnom nabijani nespoliehal, prilepim tam aj screen co mi odpisali zo Skody co sa tyka rychleho DC nabijania.

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          na tom ceskom videu je vychytavka:
          nabijanie pri lidli ho po 40 minutach automaticky odpojilo, lebo to tak maju v podmienkach.
          mali by to zaviest aj v bratislavskom lidli a kauflande

          tak ale zas co to tam hovori, ze ten clovek s leafom za 4 roky ZNICIL baterku a baterka sla DO KOPRU a pritom stratila 10% kapacity ...
          a ked si pozriem degradaciu nissan leaf 2016, tak po styroch rokoch je priemerna kapacita baterie 92%
          https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/
          teda ked tento konkretny mal 90%, teda rozdiel bol 2% oproti priemeru, tak tie zaverecne slova o zniceni baterie su hole nezmysly
          Naposledy upravené denial; 24-11-2020, 22:55.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          K tomu Leafu - aby sme tu nevyvodzovali súdy podľa jednej informácie :

          - videl už niekto Leafa bez B módu na radičke ?

          - Leaf mal 4 roky, ako vieme batéria degraduje aj vekom, nielen km

          - majiteľ bol bazárnik, veríme rozprávky bazárnikom ? nemal pretočené km ?
      • jojac84
        Member
        • Feb 2020
        • 43


        Toto sú tie prílohy spomenuté vo vlákne vyššie. Potom mi poraďte ako ich viem dať tam kam patria
        Pripojené súbory

        Komentár


        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          potrebne postupovat podla manualu
          pravdepodobne stratite zaruku predcasne.

          aha a co sa pise v manuale?
          precital som ho cely, ale uz davnejsie, takze si ho doslovne nepamatam, ale ze by sa tam pisalo nieco taketo, sa mi vobec nezda
          zaruku na kapacitu baterie skoda dava, o zakaze/obmedzovani DC nabijania oficialne nikde nic nie je, afaik

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          je to hlúposť, brigádnik na infolinke namiesto zrozumiteľnej skladby vety splietal o DC, som zvedavý, či vôbec vie, čo je DC a AC alebo len usúdil z otázky, že DC je niečo horšie a tak aj reagoval

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ten prvý screenshot co si sem dal z Electrecu je skopírovaný z jednej prednášky od firmy BMZ, ktorá vyrába Li-Ion batérie (aj) do domov ako úložiska k FVE. Tie batérie majú valcový tvar 18650. V Citygoe máš pouch batérie s úplne inou chémiou ako BMZ.
          Ano, tá závislosť na hĺbke nabijanie/vybijania tam je ale to je tak všetko.
          Mimochodom 100% nabitie u Li-Ion článku predstavuje typicky 4.2V.
          Ak nabíjanie skončí pod 4V je to úplne v pohode. Oveľa väčší vplyv na degradáciu ma teplota batérie.
          Pogooli tu na fóre v sekcií Leaf o degradácii a nabijani. Už sme totu tak pred 2 rokmi riešili.
      • palo47
        Member
        • Jan 2020
        • 66

        K Jiri Gandl.
        Mne vychadza “horný buffer” Mieupcitygo len cca 1% Pri 100% nabití Mieupcitygoje napätie članku až 4,167 V a podľa výrobcu LG Chem je pri 100% brutto napätie članku 4,20 V.
        Pre vybitie Miepcitygo na 0% je napätie članku cca 3.48 V pričom LG chem uvádza pre brutto 0% 3,167 V. Dolný buffer Mieuocitygo je teda cca 15%.

        Degradácia baterie určite výrazne súvisí s technologiou. Malokde v člankoch o vplyve režimu nabíjania vybíjania , teplote sa uvádza technológia testovaneho Li-Ion članku. Istý nahľad môže dať špecifikácia članku e63 LG Chem ( technologia 622, dá sa najst na webe predbežná špecifikácia e63). Mieupcitygo údajne použiva jeho modifikaciu pod označením e61. V prílohe špecifikácie su aj grafy degradácie pre rôzne podmienky.

        Určite degradáciu urýchluje dlhotrvajúce zotrvávanie baterie v 100% nabití pri vyššich teplotách. Ak nie je potrebný kazdodenne max dojazd, tak nabíjanie na 80% je určite rozumné.
        Vybíjanie blízko 0% by nemalo mat vplyv na degradáciu. Napätie pri 0% Mieupcilygo 3,48 V je ďaleko od min povoleného napätia 2,5 V pre ktoré meria kapacitu vyrobca.
        Jazdenie s nabitím blizko 0% však spôsobuje citeľný pokles dynamickych vlastností vozidla a preto je bezpečnejšie nejazdit bežne na vozidle pod 20% nabitie a hlavne ak sú nízke teploty.

        Obávam sa, že fluktuácia kvality vyroby v LG Chem je dosť značná a preto asi najviac bude závisieť od šťasteny ako kvalitná šarža sa dostala do môjho vozidla. Takže ja by som degradaciu príliš neriešil a radsej si užival pohodovú jazdu. Stále je tu záruka na 70% kapacity do max 160 tis km alebo 8 rokov.
        Naposledy upravené palo47; 24-11-2020, 18:10.

        Komentár


        • jojac84
          jojac84 komentoval
          Upraviť komentár
          Pozrite si link cislo 160, ten druhy screen. Zaruka sice je, ale pri nespravnom zaobchadzani s bateriou by so zarukou mohol byt problem. Ja nabijam zvacsa doma, ale myslim si, ze pokial sa bateria v aute pri nabijani nehreje, tak by to az tak skodit nemalo.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 - Tak to je blbe ze nabija tak vysoko. Asi sa hrajú na Teslu . Inak plne súhlasím so všetkým čo píšeš.
      • palo47
        Member
        • Jan 2020
        • 66

        Na problém záruky pri pravidelnom DC nabíjaní som už narazil. Ja mám e-up a podrobne som si prešiel záručné podmienky aj keď nabíjam výlučne zo zásuvky výkonom 2,3 kW. Nič som tam o väzbe na počet DC nabíjaní nenašiel a ani v uživateľskej prírucke e-up.
        Ale je nespochybiteľné, že DC nabíjanie spôsobuje rychlejšiu degradáciu baterie. Ak platia uvedené záručne podmienky tak de jure by záruka platit´ v plnom rozsahu aj pri 100% DC nabíjaní.
        Stanovisko Škoda v uvedenom linku nie je jednoznačné. Asi nebude jednoduché dotlačit výrobcu k jednoznačnému vyjadreniu.

        Komentár


        • jojac84
          jojac84 komentoval
          Upraviť komentár
          Máte pravdu, ani v záručáku na Citigo IV som nenašiel to, žeby mohla byť pri častom DC nabíjaní alebo nabíjaní na 100% odmietnutá záruka na batériu, preto ma toto ich konštatovanie zarazilo. Moja otázka na nic bola skôr zo zvedavosti, chcel som vedieť o koľko % ročne degraduje batéria a ako moc vplýva vek batérie na jej degradáciu, povedzme keď už bude mať 15 či viac rokov, či bude ešte použiteľná v aute aj keď napríklad s polovičným dojazdom.
      • Taur
        Member
        • Dec 2019
        • 296
        •   

        Myslim, ze ked budu rusit zaruky na baterie z dovodu luvovolneho nabijania DC/AC na korektnych nabkach, tak si vykopu hrob a ludia im EV prestanu kupovat. Rychlo pochovaju elektromobilitu, resp. nazenu zakaznikov Tesle.

        Komentár


        • jojac84
          jojac84 komentoval
          Upraviť komentár
          Myslím, že skôr chcú zákazníkov naladiť na to, aby si zvykli nabíjať pomalým nabíjaním, hlavne doma, tým pádom aj oni ušetria keď nebudú musieť v záručnej dobe meniť články batérie. Mať tak batériu od Tesly a jej termomanažment tak nemám pri starostlivosti o batériu najmenšie obavy

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Myslím, že BMS trojičiek pri DC nabíjani obmedzuje nabijací výkon takym spôsobom, že degradácia je zrovnateľná s riešenim využívajúcom termomanažment. Vysledkom je “rapidgate” tj silný pokles nabíjazieho vykonu pri naraste teploty, alebo pri opakovanom nabíjaní ale aj pri nízkej teplote baterie. BMS navrhol podla mňa VW tak že na prvom mieste je životnost baterie a až potom užitné vlastnosti. Takže by nemal zákaznikov ešte naviac trestať za časté DC nabíjanie.

          Veľa hrá aj technológia baterie. Bohužial vyzerá to tak, že súčasné baterie s väčšou energetickou hustou sú chúlostivejšie na teplotu a nabíjací výkon.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Pamätám si, že pri prvých predstavovaniach Citigo mal Electrodad rozhovor s inžinierom zo Škody a ten sa priamo vyjadroval, že DC nabíjanie je tak konzervatívne nastavené, že vydrží všetky možné spôsoby používania vrátane veľmi častého DC alebo nabíjania do 100%.

        Na Vašom mieste by som nemal obavy, dnešné batérie s raz takou kapacitou ako prvá generácia eUp zažijú určite menej nabíjaní a sú nabíjané menším C, takže o nejakom výraznom opotrebení pri takomto používaní nemôže byť reč.

        Menšia batéria je kvôli dojazdu nabíjaná v širšom rozsahu SOC, často do 100% a nabíjací prúd je vzhľadom na kapacitu batérie raz taký. A neviem o nejakom výraznom opotrebení batérií v prvej generácií.

        Degradácia batérií sa spomínala hlavne u prvej generácie Leafa v prvých ročníkoch výroby - aj to v teplých južných krajinách USA. Taktiež je na veľa skúsenostiach dokázané, že časté DC nezvyšovalo degradáciu u týchto Leafov, skôr to boli vysoké trvalé teploty okolitého prostredia (geografická poloha majiteľa auta).

        Prvá generácia Ioniq-u nabíja 2,2 C a ako pekne sa drží batéria. A to je vývojovo staršia oproti aktuálnej vo VW trojičkách.

        Len sa pekne vozte, nabíjanie a rýchlosť jazdy prispôsobujte skôr sebe ako autu, aby auto slúžilo Vám a nie vy slúžili autu.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Dobre si to napísal Miroslav Rojko.
          Na aute treba jazdiť a mať potešenie z elektrickej jazdy a nie sa príliš sústreďovať na šetrenie baterie. U trojičiek však nemať prehnané očakávania a používať ich prioritne ako mestké auto. Nájazdy v meste nie sú vysoké a pokial bude mať človek trochu sťastia, že netrafí na blbú sériu baterii, tak auto zostarne skôr morálne ako poklesnú baterie pod 70%. 70% kapacita je stále dosť na mestké jazdenie a to aj v zime.
          Ja má e-up už 7 mesiac, a teraz cez koronu som jazdil som skoro výlučne na ňom.

          A jazdil som na na ňom vždy s nadšením.

          Včera sme potrebovali íst na pohreb na otočku z BB do KE. Zobral som 9 rokov staré TDI SUV a napodiv som si jazdu cez Čertovicu a potom po dialnici popod Tatry v nadhernom predzimnom počasí užival. Na dialnici cca 135 trvale, motor si len priadol a v porovnaní s aerodynamickým hlukom bol citelne nižši. A hlavne omnoho pohodlnejšie sedačky. Na e-upe by som cestu tam ani pri cca 110 km/h asi bez dobíjania pri teplotách okolo nuly nedal.

          Auto konštruktéri navrhi na nejaký spôsob používania. Jazda na ňom prináša radosť určite vtedy, keď sa prioritne týmto spôsobom na ňom jazdi.
          Naposledy upravené palo47; 25-11-2020, 08:21.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ešte jednoducha štatistika k môjmu poslednému komentáru.

          Ak najazdím ročne po meste 10.000 km tak to predstavuje pri spotrebe 14 kWh/100km 43 cyklov nabíjania 0- 100%. Za dvadsať rokov je to 860 cyklov. A to by mala aj priemerná bateria v trojickách dať pri zvyškovej kapacite 70%.

          Takže jazdiť a netrapiť sa degradáciou baterie.

        • jojac84
          jojac84 komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, pokiaľ to nebudeš celý čas nabíjať na 100% a vybíjať do nuly a nabíjať stále na DC tak to dáš v pohode, stačí sa držať toho rozumného 80%-20%. Ja ročne najazdím 30 000 km, opotrebenia kilometrami sa nejak nebojím, skôr ma bude zaujímať ako bude batéria degradovať po rokoch, predsa len tých 20 rokov čo uvádzaš je už dosť. Zatiaľ sa to dá odsledovať len na batériách Tesla roadster a Nissan Leaf ktoré sú tu najdlhšie s Li Ion batériami, ale ani toho sa moc nedá držať keďže Roadster nemal buffer batérie a prvé Leafy mali batérie aké mali.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          @jojac84

          1. Minimum ludi ma dnes 20 rokov jedno auto.
          2. Ak kupim 15-20r jazdenku za 5-10% povodnej ceny necakam ze bude jazdit ako nove ani u ICE.
          3. o 20r budu ceny bat niekde uplne inde, tak nebude problem kupit novu, alebo zachovalejsiu z nejakeho buraneho auta.
          Pri mobiloch som obdobne ako ty v panike setrne nabijal bat, aby mi vydrzala a nedegradovala mi, casom som zistil ze to nema vyznam, lebo som vyhadzoval perfektnu baterku so zastaralym/pokazenym/rozbitym mobilom. Uz teraz na to kaslem a nabijam ked mi treba a do plna.
          Myslim, ze podobne to bude s BEV.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Dobrá pripomienka Jojac84.
          LG Chem uvadza pre obdobný článok e63 ako je v trojičkach pre 25 deg C a nabitie 60% časový (baterka sa nepoužíva) pokles kapacity na rok cca 3%. Ak sa to s časom nemení, tak za 20 rokov je ubytok cca 45%.
          Ja som tých 20 rokov uviedol s istou nadsádzkou.
          Osobne si myslím, že za 20 rokov sa baterka úplne znehodnotí (skorodujú niektoré časti a pod).
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 322

        Prave som narazil na udajne 11kW 3 fazove Type2 EVSE z CZ skladu za 227 eur
        https://www.aliexpress.com/item/1005001764621423.html
        Objednal som a ked pride, poreferujem, ako funguje.

        Komentár


        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Vyzerá to super, som zvedavý.

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          na tom je zaujímavé že: ships from Czech Republic, mňa by zaujímalo, aký doklad k tomu dajú, čo s DPH

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Hmm, podozrivo nizka cena - mohol si to dat do ineho vlakna

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Na fotkach to nevyzera zle. Daj potom vediet kvalitu.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Vyzera to naozaj zaujimavo, ak by to niekdo skontroloval z vnutra, tiez by som si jeden taky ako zalohu prikupil...

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Prudovy chranic to asi nebude mat....

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          jux a je nutne mat prudovy chranic aj v tej skatulke, ked v podstate ho mam vo svojej rozvodnej/isticovej skrinke?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Dobry EVSE ma prudovy chranic aj na DC, Ten co mas v rozvadzaci asi nebude aj na DC a asi nebude len pre zasuvku s ktorej budes EVSE napajat.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja by som sa činskej nabíjačky bál hoci de fakto cez ňu 3x 16 A len preteká. Musia byť však dostatočne dimenzované vodiče a svorky a mal by mať dostatočne kvalitný konektor. Pozeral som špecifikáciu VW wallboxu “id charger” ktorý sa v DE predáva do konca roku za 399 € a tam predpisujú na prívod 3x 235 V vodiče s priemerom 6 mm, čo sa mi zdá prehnané. Je možné že to požaduje prislušná norma.
          Ale určite sú aj výborné činske firmy, ktore dodržujú všetky platné normy. Len v źaplave modelov je ich ťažko nájsť.

          Ešte k DC ochrane. Nenapadá ma pred akym nebezpečim chráni DC ochrana keď do waalboxu ide len vstup AC nabíjacky a signalizačné vodiče. Prúdový chránič pre wallboxom by mal ochraniť obsluhu rovnocenne ako keby bol vo wallboxe nezávisle či je spoločný aj pre ďalšie zariadenia.
          Uvidíme čo nám zreferuje Denial ked mu dôjde.
          Naposledy upravené palo47; 26-11-2020, 10:13.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          DC ochrana chrani siet pred pripadnou fatalnou poruchou v elektromobile, ked by sa 400V DC z auta mohlo dostat do rozvodu AC v byte/dome. Nemecka norma predpisuje pre nabijanie elektromobilu prudovy chranic B, ktory vypina nielen pri 30mA AC ale aj uz pri 6mA DC. V slovenskej norme to asi zatial nie je. V mojom dome ziadne prudove chranice nemam, lebo moja elektroinstalacia pochadza z casu, ked prudove chranice neboli predpisane. Kvalitne nabijacie EVSE elektroniky prudovy chranic B obsahuju. Napr. elektronika od Inchanetu.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Nejak stále nerozumiem ochrane DC pri walboxe. Prudový chranič AC meria chybový prud do Pe vodiča u ktorého sa predpokladá že tečie z fazoveho vodiča cez ludské telo do zeme (Pe) a prúdový chránič odpojí napätie na fazových vodičoch a ukončí tak prúd cez ludské telo. Ak však je DC porucha a z auta a tečie DC prud tak keď sa to neodpojí priamo v aute tak ochrana nie je účinná.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          ochrana DC je na to, aby neprerazil jednosmerný prúd do rozvodov v dome

          tu je taká ochrana, ktorú som ja použil pri zostavení wallboxu:

          https://www.stegen.com/en/index.php?...d_attachment=2

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          myslite, ze skodovkou dodany 10A 230V kabel obsahuje RCD type B ... alebo aspon A ?
          Naposledy upravené denial; 27-11-2020, 11:02.
      Pracuje...
      X