Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #91
    Včera som bol skúsiť prvýkrát na "panne" Citigo, čo sa týka DC nabíjania. Najprv to dvakrát skončilo chybou za menej ako minútu, ale bolo to prvýkrát. Od 24% do 76% to ale potom už bežalo v kuse.
    Na úvod pred Vašimi komentármi treba povedať, že je to mestské auto. Teplota bola ideálna, auto nebolo ani zohriate rýchlou jazdou ani podchladené, malo ideálne podmienky, ešte aj počiatočné SOC bolo tak akurát.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Snímka obrazovky 2020-08-18 o 21.29.02.png Videní:	0 Veľkosť:207,2 KB ID:	59993



    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Snímka obrazovky 2020-08-18 o 21.39.26.png Videní:	0 Veľkosť:335,1 KB ID:	59995



    P.S. Viem, graf je podľa času, nie SOC ako je zvykom, zapisoval som si ručne každé 2 minuty.
    Pripojené súbory
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • denial
      Member
      • Jun 2014
      • 322

      #92
      Dobry den.

      Viete doporucit nejaku foliu (asi nieco ekonomickejsie ako xpel ultimate) na ochranu laku (firmu, co to lepi) a nejake pasujuce pekne potahy na sedadla na Citigo ?

      Komentár


      • Sly
        Sly komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som dával na kapotu na e-up "Skyfoll PPF nano" pred dvomi mesiacmi, s aplikáciou stála do 120 eur. Poťahy som chcel tak isto, ale keď som nedávno dával dole v druhom aute po 4och či 5tich rokoch tie "na mieru" a videl som aký maras tam ostal pod nimi, tak si myslím že je jedno či sú poťahy,alebo nie. Tepovanie výjde potom menej ako cena poťahov.
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #93
      Skoda Citigo akurat oficialne skoncila vyrobu. Vraj sa uz nebude dat ani objednat, k dispozicii budu uz len skladovky alebo auta ktore su este zadane do vyroby. S nastupcom sa nepocita. Tomu hovorim ultra-kratky zivotny cyklus 🤔

      Komentár


      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Škoda v tomto segmente šikovné auto, ale dalo sa čakať nakoľko VW chce predávať zo ziskom , toto auto bolo iba na zalepenie emisných noriem.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        odkiaľ je tá správa alebo klebeta ?

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Aspon nas nebude vela s nimi behat. Za 25 rokov veterany

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        tak asi naozaj bola pravda, že na citigo prerábali, čo je dobrá správa pre nás

        život Citigo teda umožnilo zaostávanie id.3 a id.4 ako aj Enyaq-u, nemali čo predávať na znižovanie emisií, teraz už majú aj s primeraným ziskom, ktorý sa jednoduchšie urobí na drahom aute
    • jurajsun
      Member
      • Jun 2020
      • 113

      #94
      https://www.auto.cz/skoda-citigo-vce...epocita-135876

      Komentár

      • jojac84
        Member
        • Feb 2020
        • 43

        #95
        Riešili ste už niekto zimné gumy s diskami na Citigo? Niečo s malým valivým odporom?

        Komentár


        • Zzz
          Zzz komentoval
          Upraviť komentár
          Ja skor premyslam dat celorocky, aj za cenu horsej efektivity ... inak zimna guma s nizkym valivym odporom asi nebude moc drzat na snehu/lade

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Zzz pre mna su gumy zaklad, natom by som nesetril, a nevidel som test v ktorom by celorocky boli take efektivne ako zimne gumy v zime....

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Celorocky nemaju ani v lete take vlastnosti ako letne je to taky mackopes...ale v BA by som si to vedel po meste predstavit. Na druhej strane tu uz ani zima nebyva mozno clovek vydrzi aj s letnymi a raz za rok ked napadne sneh ho proste necham doma

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som predal hneď pôvodne pneu e-up a kúpil Michelin Crossclimate +. Pri súčasnom počasí kedy sú aj v januári občas teploty nad 15 C by mali byť kvalitne celoročné pneu dokonca bezpečnejšie ako zimné pri 15 C. Sneh a ľad v meste je len niekoľko hodín a jazdiť s e-up na lyže nebudem. Samozrejme, že v lete budú priemerné ale pri bežnom jazdení v meste s predvídaním situácie nie je ani voči špičkovym pneu významnejšie zvýšenie rizika nehody.
          Inak Crossclimat je deklarovaná ako “ letná pneu na zimu” tj sú preferované letné vlastnosti, má ale štandatnú zimnú certifikáciu.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 no vypadaju zaujimavo, mas recht v tom ze ked to ma niekto ako primestske auto a technologia uz je proste dalej ako pred 10 rokmi.... pouvazujem nad tym ked budem kupovat nove...., dopis sem poznatky po zime

        • jozefSk
          jozefSk komentoval
          Upraviť komentár
          Pri cene elektriny nemá zmysel eko pneu riešiť, úspora je strašne malá. Iné by to bolo, ak by bol problém dojazd a zavážil by každý km. U spaľováka je to iné.
          Raz som spočítal, že pneu (4ks) so spotrebou o jeden stupeň lepšou ušetria za dobu svojej životnosti asi 80€, takže sa vyplatí kúpiť o 20€ drahšiu gumu s lepšou spotrebou (väčšinou majú porovnateľnú priľnavosť za mokra a hlučnosť aj lepšiu).
          U Citiga by som zobral pneu s čo najlepšou priľnavosťou za mokra. Raz nedobrzdíš a čo si ušetril je v fuč.
          Nedávno som videl testy brzdnej dráhy, ContiEcoContact mali o 7,5m dlhšiu brzdnú dráhu na mokre ako Matadory a tie o 5m dlhšiu ako ojazdené zimné.
          Naposledy upravené jozefSk; 16-09-2020, 12:02.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          K jozef SK.
          Hodnovernosť testov je častokrát otázna. Tie rozdiely v brzdnej dráhe sú značne veľke, predpokladám, že zo 100 km. Ešte je tu jeden fakt. Väčšina testov sa tobí s novými pneu. Ale povrch dezénu môže mať práve kvôli testom iné vlastnosti ako jadro. Zatiaľ som našiel, že len Michelin robí testy aj na ojazdených pneu. Jeho pneu sú suchu dokonca citelne lepšie ako nové a preto priamo vyzýva aby vodiči dojazdievali pneu na zákonný limit. Pre výrobcu pneu je to prekvapivá výzva. Má to však háčik, aquaplaning na pneu s 1,5 mm vzorkom môže nastávať už pri podstatne nižšej rýchlosti. Nebezbečné sú cesty s vyjazdenými kolajami a to aj za mierneho dažďa. Nie je dobré spoliehať sa na to že mám špičkové pne a tie ma zachránia aj keď jazdím na hrane.

        • jozefSk
          jozefSk komentoval
          Upraviť komentár
          Jasne palo47, že testy sa robia všelijako, toto bolo na Fifth Gear, pneu kúpené v obchode.
          U spaľováka riešim aj spotrebu u EV nie.
          Dôležitá je priľnavosť za mokra, nie vždy sa jazdí na snehu, väčšinou v zimnom období na mokre. Zimné pneu sú na mokre v zime určite lepšie ako celoročné.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mám na Fiatke tiež Michelin Crossclimate+ a sú fakt dobré. Len drahé.

        • Zzz
          Zzz komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 tiez pojdem podobnym smerom. Ide o druhe auto v rodine, cize celorocky budu stacit + nemusim skladovat sadu pneu. Doteraz mala zena na starom aute Vredestein Quatrac 5. Okrem toho, ze jedna zacala praskat po 3 rokoch to boli dobre pneu. Na snehu drzali presne ako som cakal, lepsie ako letne, horsie ako zimne
      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #96
        Ja mam na eNire BF Goodrich g-force WinterContact2 a spokojnost.

        Komentár


        • xxc
          xxc komentoval
          Upraviť komentár
          Ake ze Matador vyraba zimne pneumatiky na Citigo? Ja som objednal celorocne Maxxis, uvidime, co to bude.
          Malo to ist o vlakno nizsie.
          Naposledy upravené xxc; 16-09-2020, 18:37.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          áno, v 15" rozmere robí, napríklad : MP 92 Sibir Snow 185/55 R15 82T je priamo odporúčaná na Citigo

          16" zimné sú kontraproduktívne vzhľadom na nízku výšku pneu

        • xxc
          xxc komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, ale asi kazdy ma R16 disky k Citigu :-) Inak suhlasim, tiez by som asi ako druhe kolesa bral 15ky.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          citigo nemá snímače tlaku vo ventiloch, takže kúpiť na zimu 15" plecháče a pekné aerodynamické kryty pre čo najnižší odpor vzduchu je možné bez nejakých zbytočných výdavkov, za dve zimy sú na prezúvaní zaplatené aj s puklicami a žiadna starosť a čakanie na pneuservis, kolesá vie meniť každý okrem úplnych ľavákov

        • jozefSk
          jozefSk komentoval
          Upraviť komentár
          Čo som tak pozeral, tak sa dajú zohnať plechové disky 5,0x14. K tomu sú celkom dostupné viaceré pneumatiky, prikláňam sa k Falkenom.
          15-tky zatiaľ plechové nie sú dostupné na Citigo.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #97
        Ja nakupujem zimné pneumatiky matadory, lebo sú domáce a navyše cenovo výhodné, index E namiesto C sa nikdy nevráti na dva alebo trikrát vyššej cene zahraničných pneu, kde len priekupníkom platíte marže, dopravu cez pol sveta a marketing. V zime stačí znížiť rýchlosť o 5 km/h a máte ušetrené rovnako ako na spotrebe. Na Citigo pri špirálovom kúrení je šetrenie spotreby na pneu o to viac zbytočné.
        Ale pre Vás žijúcich v mestách by som ani na zimu nekupoval, mám zimné len na jednom, dvoch hlavných autách a ostatné proste pár dní v roku, keď je sneh alebo ľad, stoja. V mestách je roztopené všetko hneď a mimo miest väčšinou na druhý deň.
        Navyše pri autách s tlakovými snímačmi vo ventilkoch (Citigo je môj prvý EV čo to nemá) treba rátať aj s dvomi poplatkami za prezúvanie ročne, čo je cena dvoch pneumatík.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • jozefSk
          jozefSk komentoval
          Upraviť komentár
          Matadory nie, mal som raz, po ojazdení vrchnej vrstvy sa veľmi šmýkali. Zimné pneu sa kupujú v lete vo výpredaji a letné naopak v zime. Tak sa dá kúpiť aj Michelin za skvelú cenu.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          ja som mal už aspoň zo 5 sád, aj letné a neboli problémy
      • jozefSk
        Junior Member
        • Apr 2020
        • 21
        •   

        #98
        Neviete, či sa dá kúpiť plast na zakrytie vnútornej hrany kufra?

        Komentár


        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          nasiel som akurat nieco taketo
          ale to ti nalepia asi hocikde, kde lepia autofolie
          https://shop.skoda.fi/tuote/27014045...000-27989972/1

        • jozefSk
          jozefSk komentoval
          Upraviť komentár
          Myslel som tú hranu, ktorá je vnútri kufra, kovová lakovaná. Môže sa to poškriabať, keď tam niečo naložíš. Vlastne by sa zišlo celé to tam olepiť

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja občas vozim naradie a rôzny material (sklopené sedadlá). Vtedy si rizikové miesta podložím kartonmi. Pri beznom náklade ako nákupy, kufre je riziko poškriabania laku malé. Ale o rok Ti to už prípadné škrabance v kufri až tak vadiť nebudú. Mne už prvý týžden po kúpe niekto pri parkovaní dverami vyrobil na hrane spolujazdcových dveri preliačeninu. V značkovom servise chcú menit´ cele dvere (oprava 700 €), že tú pretlačenú hranu nevedia dobre opraviť. Už som si na to zvykol, neviem, či to dám opraviť.

        • jozefSk
          jozefSk komentoval
          Upraviť komentár
          Je to možné, že si avyknem, ale ide mi aj o to, že škrabance by mohli začať hrdzavieť. Je taká recyklovaná guma, ktorá by sa dala nalepiť.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #99
        Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
        V značkovom servise chcú menit´ cele dvere (oprava 700 €), že tú pretlačenú hranu nevedia dobre opraviť.
        Ak si blizko BA tak sa chod spytat tu:
        https://kubera-service.business.site/
        ci to vedia opravit, dal som tam vyrovnat preliaceninu na TMX, urobili to uspokojivo za par euro aj ked lak bol na hrane prasknuty. Akurat sa hnevali, ze hlinik sa vyrovnava tazsie ako ocel.

        Komentár


        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Vďaka. Som mimo BA ale skusim im poslať foto. Boli skutočne vynímoční ak by tio vedeli opraviť vytiahnutím (bez vyklepania, tmelenia a lakovania) lebo je to zatlačená hrana prelisu do hĺbky cca 1cm a evidentne je dosť značne natiahnutý aj okolitý plech. Ak by to bolo na homogénnej ploche tak verím , že by to boli schopní pekne opraviť.
          Musel to byť riadny hulvát. Škoda, že tam neboli na ulici kamery. Inak, už sa takáto vec dá potrestať až rádove tisícovou pokutou a až 6 mesačným zadržaním vodičského. Lenže vypátrať a usvedčiť vinníka je žial v 99% iluzórne.
      • Raza
        Junior Member
        • Apr 2020
        • 19

        Zdravím kupoval tu niekto na citigo iv gumené koberce na zimu?V škodovke nemajú a z benzínového celkom dobre nepasujú

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som kupoval rovno s autom gumene. Pytal som to na Citigo e-iv a co mi dali to neviem ale pasuju mi podla mna v pohode.

        • jozefSk
          jozefSk komentoval
          Upraviť komentár
          Mne dali riadne koberce aj s vyšitým logom eiV
          skôr ma zaujímajú poťahy, bežné sa použiť nedajú
          Naposledy upravené jozefSk; 24-09-2020, 10:23.

        • Sly
          Sly komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som kupoval na e-up m.2020 tiež z klasického upu.
          https://www.sglcars.sk/produkt/gumov...-volkswagen-up
          Sedia dobre, akurát kde je pod sedadlom hrb s batériou je trochu rohož zdvihnutá.. ale nijako to neprekáža a za tú cenu som to ani neriešil. Tiež som sa bál že či budú sedieť. Ak by trebalo, viem odfotiť pre predstavu a poslať trebárs na e-mail potom.

        • Stooner
          Stooner komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som kupoval tu: https://carcarpit.sk/sk/skodacitigo-...p-1008899.html

          Sú pre e-up, citigo IV
      • Raza
        Junior Member
        • Apr 2020
        • 19

        Mám koberce z benzínového sú trochu dlhšie tam kde je ten hrb pod prednou sedačkou to mi nevadí ale tie zimne chcem aby sedeli tak ako majú ešte počkám a uvidím či ich dostanú

        Komentár

        • jojac84
          Member
          • Feb 2020
          • 43

          Má už niekto z vás doma wallbox? Čítal som, že v ČR mali dávať k novému autu buď ročné nabíjanie zadarmo alebo wallbox. Keď som sa asi pred mesiacom v Škode pýtal, tak ho tu ešte nemali. Zvažujem, či počkať na originálny k Škode, prípadne VW. Ideálne by bolo keby zvládal 11kw nabíjanie pre prípad kúpy iného auta v budúcnosti. Ak ste zohnali, tak kde, aký a za akú cenu?

          Komentár

        • denial
          Member
          • Jun 2014
          • 322

          ja sa prave zamyslam ako zrychlit doma nabijanie a neplatit 400+ za wallbox (a chcem nieco "prenosne")
          https://www.aliexpress.com/item/4000095847375.html
          https://www.aliexpress.com/item/4000734469272.html

          ak chces wallbox, ta druha firma (morec) ma na aliexpresse 3f 22kw za dobru cenu udajne aj s type b chranicom tusim z eu skladu
          bolo to nejako ze bud wallbox v cene citigo alebo odpocitaju tusim 30 000 czk

          Komentár

          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            ak chcete lacný wallbox, urobte si sami tak ako som opísal tu:

            https://www.mojelektromobil.sk/nabij...m-vykonu-blog/

            riadiaci modul, jeden stykač, zásuvka a do 250€ je trojfázový 22kW wallbox aj s ochranou proti AC aj DC únikom, čo majú len tie drahšie wallboxy

            a dáte tam poctivé káble a súčiastky, o ktorých viete že sú dobré
            Wallboxy - domáce zásuvky pre nabíjanie elektromobilov sú pohodlným spôsobom nabitia Vášho elektrického vozidla.
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Pekná vec. Prosím nevieš, či sa dá s controlerom komunikovať cez serial interface. Tj. nastaviť výkon, resp. vytiahnuť z toho dáta o nabíjaní? Celkom by sa mi hodil (raz za rok) portable 11kW wallbox .. Zatiaľ je kandidát ten od Inchanetu. Len pri EVSE by mal kvôli vodotesnosti display a tlačidlá v krabici. Ak by to šlo meniť cez RS485, hodím tam jedno ESP32 a ovladal by som to cez BT/wifi cez smartfón. Príp. ak by sa dalo to tlačidlo s LED ring čo ponúkajú a vedelo byť to meniť výkon, bolo by tiež to úplne dostatočné.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              komunikuje sa cez RS485, tu máš niečo bližšie, tiež je tam odkaz na repozitár s kódom, keby bolo treba podrobne

              https://www.smartevse.nl

              https://github.com/SmartEVSE/smartevse

              a tot je možno čo hľadáš: https://github.com/SmartEVSE/smartev...bb3b9dd5c9b2dc

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              To bude ono, dík.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Su aj ine kontrolery od UK vyrobcu Viridian EV. Ked som si vsak vsetko naratal kontroler, stykac, zasuvku alebo type2 konektor, potom istic typu A a B tak som bol na sume wallboxu.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Miro len bachu na tu udajnu ochranu po spravnosti sa vyzaduje aspon ochrana typu A idealne aj B. Tie blbe istice stoja viac ako stovku. Napr. v DE je to must inak pruser. Nebude platit poistka a vydrbat trafo za zopar stotisic tiez nie je nic moc.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              https://viridianev.co.uk/products

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Ochranu A (AC) aj B (DC) to má, to je to zariadenie za 60€ - také nemá ani Tesla Wallbox. Keď som si pozeral fotky niektorých drahých wallboxov, používajú túto istú ochranu.

              Pred pár mesiacmi, keď som si hľadal wallboxy, nebol wallbox s dynamickým riadením výkonu (komplet s cievkami) pod 1000 €. Toto stojí tretinu a po pár mesiacoch používania som nenašiel žiadnu závadu vo funkčnosti, je to vyladené, máloktorý wallbox má 10 rokov používania. Dokonca na som našiel niekoľko značiek, ktoré len EVSE strčia do peknej skrinky s logom a dávajú to za takú cenu.

              Ten iridian nemá nič, ani len displej, nastavovanie a ani ochranu poriadnu, tobňž nie dynamické riadenie výkonu pre fotovoltaiku.

              Budem len rád, ak nájdete niekto niečo lepšie za podobú cenu ako toto, ale mne sa to nepodarilo za dlhý čas.

            • EVan
              EVan komentoval
              Upraviť komentár
              Mne k spokojnosti slúži už viac ako 2 roky Viridian (+ ESP,...), nabíjam prebytkami z FV, resp. akokoľvek si nastavím.

              Dnes na internetoch na mňa vyskočilo toto, možno pre niekoho na inšpiráciu (ale obávam sa, že to bude drahšie): https://www.youtube.com/watch?v=qH38...cnu6pXBrA2E02A

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              EVan ale tam je ten problém, že si si to musel programovať sám - pridať ESP32, merač spotreby ... Ja som len kúpil, zapojil a software je tiež dobre vyladený za 10 rokov, čo to robia.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              A co tak podporit slovenskeho vyrobcu?
              https://www.agevolt.com/

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              s dynamickým riadením výkonu ako smartevse je za päťnásobok, 1500€, niekedy si naopak hovorím, prečo radšej slovenskí výrobci nepodporujú slovenských zákazníkov, keď zahraničné wallboxy s väčšími nákladmi na mzdy, réžie atď. sú lacnejšie ako slovenské

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Tu cenu máš odkiaľ?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              na jar keď sa chceli zviditeľniť, uverejnili pár platených článkov v médiách a v nich spomínali, že to začína na 1500€, zaujímal som sa o ich produkt vtedy ale ani nereagovali na žiadosť o cenník čo majú na stránke

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ok dam s nimi reč a dam výsledok to sem. Ale nie sem ale pod tému nabíjanie z FVE.
          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            Parametre nabíjania Citigo:

            nabíja dvojfázovo 16A

            z jednej fázy berie výkon 3,6 kW

            spolu pri použití viacfázového wallboxu nabíja výkonom 7,2 kW - oproti mobilnému konektoru (základnému káblu k autu do 230V zásuvky) je to trojnásobné skrátenie nabíjania
            Naposledy upravené Miroslav Rojko; 25-09-2020, 06:56.
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • palo47
              palo47 komentoval
              Upraviť komentár
              Len poznámka k 32 A jednofázovému nabijaniu citygo vonkajšim spojenim oboch vstupov AC nabíjačiek na konektore/kábli.

              Je pravda, že nabíjacky nepotrebujú fazove posunuté napätia (ako je to pri 3fázach) lebo sú úplne samostatné. Problém môže vzniknúť v preťažení N vodiča citygo od konektora k nabíjačkám. Pri trojfázovom 16 A pripojeni cez N vodič tečie taktiež len 16 A. Ale pri 32 A jednofazovom dvojnásobok (prúdu majú rovnakú fázu a sa priamo sčítaju, pri trojfazovom sú o 120 deg posunuté a preto sa aj zčasti odčítavajú). Na to asi nebude N vodič citygo dimenzovaný. Ak by citygo malo tri AC nabíjačky po 3,6 kW (celkom 10,8 kW) tak pri pripojení na trojfáz by N vodičom netiekol žiadny prúd.

              Myslím však, že v SK nikto 32 A jednofázové nabíjanie nepoužije. Asi nikto nemá 32 A jednofázovu, prípojku. Ak potrebuje väčší výkon, tak má trojfáz, distribútor by mu to asi neodsúhladil kvôli nerovnomernému zaťaženi fáz.
              Naposledy upravené palo47; 26-09-2020, 13:35.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              podľa mňa N vodič v Citigo bude dostatočne dimenzovaný na 32A, lebo v jednofázových krajinách musia počítať s tým, že tam ľudia môžu pripojiť jednu fázu rozvodu do dvoch alebo aj troch fáz autonabíjačky

              keď trošku pogooglite v UK fórach, tak tam spomínajú, že Citigo ide nabíjať z jednofázového domového rozvodu 7,2kW výkonom originálnym Škoda wallboxom (výrobca Webasto) - je nejaká iná možnosť ako poslenie prúdu z jednofázového rozvodu do dvoch fáz ako jednoducho ich prepojenie ? Lebo v 800€ wallboxe určite nebude nejaký transformátor.

            • palo47
              palo47 komentoval
              Upraviť komentár
              Prave som pozeral nový orginal VW ID Charger (399 € do 31. 12. 2020). Ten má aj jednofázovú variantu 32 A , 7,4 kW. Takže na 99% má Citygo N vodič dimenzovaný na 32 A.

              Takže moja úvaha bola len technickou rozcvičkou.

              Škoda, že na SK sa nedá ID Charger objednať z Nemecka za uvedených 399 € (4,5 m kábel). V autorizovaných servisov sa už sice dá objednať ale za výrazne vyššiu cenu (7 m kábel asi za 600 € ?), možno je to plná cena bez akcioveho DE zvýhodnenia.
              Za 399 by som ho hneď bral. Dobre vyzerá, dá sa naň namotat kabel a nič sa nenastavuje - vhodné aj pre manželku. Uvažoval som, že si waalbox na báze EVSE urobím ale bežne dostupné rozvodnice vyzerajú na vonkajšej fasáde dosť tristne a zrejme by som skoro nič neušetril. Keby som si to robil sám nemal by som záruku kvalitného kábla a konektora (nejaka neistá kvalita z Aliexpresu).
              Naposledy upravené palo47; 26-09-2020, 14:56.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Aj teslacky 16A/3f nabijaci kabel (gen1 UMC) ma silnejsi nulovy vodic ako fazove vodice z toho isteho dovodu - pretoze pri pouziti jeho adaptera pre rezim 1f/32A, je jedna 32A faza rozlozena na vsetky tri fazove vodice, no rovnakych 32A ide len jednym nulovym vodicom - t.j. nulovy musi byt silnejsi nielen v nabijacom kabli ale aj v aute aj pri 11kW nabijacke.
              Naposledy upravené jux; 26-09-2020, 15:58.
          Pracuje...
          X