Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1283
    •      

    Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
    E-up je mestké auto je určene na kratšie jazdy v hlučnom meste, takže podľa mňa tak ako to urobil výrobca je to OK


    O.K. to urcite nie je. A povedat, ze je to O.K preto, ze to tak urobil vyrobca uz vobec nie. Treba to brat ako fakt, ze je to relativne lacne auto, kde sa setrilo vsade, kde sa da, tak usetrili co najviac aj na odhlucneni. Treba pripomenut, ze je to prerabka spalovaka, u ktoreho s odhlucnenim vela urobit nemohli, lebo hluk od kolies bol prehluseny hlukom od motora.
    Stare mitsubishi trojcata su odhlucnene podstatne lepsie aj ked aj tie su prerabkou spalovaka, no tie boli ako nove podstatne drahsie.
    Potesi nas apon to, ze ked prehodime na letne gumy hlucnost sa znizi :-))

    Komentár

    • palo47
      Member
      • Jan 2020
      • 59

      Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky
      O.K. to urcite nie je. A povedat, ze je to O.K preto, ze to tak urobil vyrobca uz vobec nie. Treba to brat ako fakt, ze je to relativne lacne auto, kde sa setrilo vsade, kde sa da, tak usetrili co najviac aj na odhlucneni. Treba pripomenut, ze je to prerabka spalovaka, u ktoreho s odhlucnenim vela urobit nemohli, lebo hluk od kolies bol prehluseny hlukom od motora.
      Stare mitsubishi trojcata su odhlucnene podstatne lepsie aj ked aj tie su prerabkou spalovaka, no tie boli ako nove podstatne drahsie.
      Potesi nas apon to, ze ked prehodime na letne gumy hlucnost sa znizi :-))
      Vždy sa všetko sa dá urobiť lepšie. Ale aj o na o dve triedy vysšom modeli (3 dverové) som mal od zadných pneu ešte väčši hluk v kabíne a to bolo ICE ale veľký vplyv majú aj pneu.

      Ja by so skôr ocenil na e-up predohrev baterie a väčši vykon motora (motor je zhodný s e-golf). Ale tých vecí na vylepšenie by sa dala vygenerovať celá rada.

      Ja pneu nemením, mám Michelin CrossClimate+ a napodiv sú možno tichšie ako orginalne Goog Year.

      Zistil som, že na hluk pneu ma veľmi nepriaznivý dopad ich periodické striedanie predna/zadná náprava. Predná a zadna naprava majú inú geometriu , zaťaženie a vedenie a preto vzniká ine mikroopotrebenie segmentov behúňa. Takže doporučujem keď sa zoderú predné, tak kúpit nové len dopredu a až pri ďaľšom kole kúpit nové na obe nápravy.

      Komentár


      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        A ako by si ten vyssi vykon preniesol na cestu? Ved uz teraz ked poriadne pridas to pekne hrabe s tymi kolieskami

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        @Carchcash
        Ja som som za ten čas čo mám e-up ( 6700 km) žiadne hrabanie okrem vynímočných prípadov na bielom značeni nezažil. Posledne keď som skúšal zrýchlenie pri teplote baterie 0 deg C a SoC 50%, tak ani pri plnom kick down žiadny prekz. (0-100 km/h za 12,66 s ).
        Motor e-up/e-golf má plný krutiaci moment len do cca 35 km/h potom klesá. Takže ak by som mal skoro dvojnásobný moment pri 80 km/h tak stále bude menši ako pri 61 kW motore e-up pri štarte. Teda pri 80 km/ a plnom kick down by žiadny preklz nehrozil.
        E-up má zo súčasnych malých aut asi najmenší výkon napr aj 8 rokov stary Fiat e-500 má cca 100 kW.
        Mne ale do mesta tých 61 kW stači, mimo mesto by som ale väčší výkon ocenil.
        Napádá ma však jedna príčina. E-golf asi nemá konfiguraciu člankov 84S/2P možno xy/3P a potom pri max výkone nejdú články tak nadoraz ako by šli pri e-up. Ale je to len domienka.
        Naposledy upravené palo47; 24-02-2021, 11:22.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Jasne ze ti to nebude preklzovat pri 80 to neviem co by si tam musel mat namontovane A nepreklzava ti to podla mna prave preto ze je to obmedzene umyselne. Mozno aj koli baterke? Na take male auto do mesta je podla mna vykon dostacujuci. Ci potrebujes 0-50 zrychlit este o sekundu rychlejsie?

        Keby sme sa bavili o nejakom aute na dlhe cesty po dialnici pripadne co vela predbiehas tak tam vykonu nikdy nie je dost to je jasne

        Ale za seba poviem ze ako clovek co ma rad rychlu jazdu (kde sa da a v ramci predpisov) mi to uplne staci - na to, na co bolo to auto primarne urcene.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Však som jasne a jednoznačne napísal, že v meste je 61 kW OK.
        Ale ja jazdim často trasu BB RK cez Donovaly a tam je veľa kamiónov a tých 100 kW by som skutočne ocenil.

        Neviem čo si myslel pod obmedzenim, ktoré zamedzuje preklzu ESP?
        Ja som pri meraní zrychlenia v lete pri SoC 100% meral aj moment. A ten okamžite po cca desatine sekundy nabehol na max hodnotu 215 Nm a žiaden preklz ( kvalitný asfalt na R1 a Michelin CrossClimate+ 165/65R15]. Ak by bol max moment cca 350 Nm (pri 100 kW), tak ale asi by musel byť pri plnom kick down z 0 km/h moment obmedzeny ESP. Ale opakujem, mne ide o zvýšenie momentu pri cca 80 km/h.
        Zistil som, že faceliftovaný e-golf ma s veľkou pravdepodobnosťou veľmi podobnú bateriu ako e-up (xyS/2P). Takže s bateriou by zrejme pri 100 kW nebol problém. Všetko by sa vyriešilo zmenou FW riadiacich jednotiek.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Vykon elektromobilu je pri malych rychlostiach vzdy obmedzeny elektronikou, do urcitej rychlosti nie je aj dvojnasobny rozdiel v menovitom vykone motora elektromobilu podstatny. Pre rozbeh je dolezite hlavne to ako je v elektronike navrhnute davkovanie vykonu pri rozbehu. Elektromobily s prednym nahonom musia viac obmedzit vykon pri rozbehu ako elektromobily zo zadnym nahonom, alebo stvorkolky.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 pisal som ten koment este predtym ako si to editoval a pridal poznamku o tom ze do mesta je to OK A presne ako pises ak by si mal 100kW a 350Nm tak by si to sakra musel obmedzit pri tych pneumatikach a prednom nahone aby ti to nehrabalo Co samozrejme nie je problem a dalo by sa to spravit a potom by si aj na Donovaloch mohol lepsie predbiehat kamiony

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        @Jux.
        V elektomobile je všetko riadené elektronikou a ja by som preto nehovoril o obmedzeni, je to rozhodnutie výrobcu ako nakonfiguruje FW a tu hrá hlavnú ulohu obchodná politika. Výrobca potrebuje aby lacnejšie auto malo citeľne horšie vlastnosti ako drahši model vysšej triedy aj keď má zhodný trakčný systém. Ale je tu aj zacielenie e-up do triedy mini mestských vozidiel, kde 61 kW optimallny výkon.

        Ja som reálne nameral pri kick down z 0km/h okamžite (cca 100 ms , perioda vyčitavania cez OBD bola len cca 10 Hz) plný moment 215 Nm a ten začal postupne klesat´ až od rychlosti 35 km/h. Výkon (aj ten som vyčítaval) od 0km/h lineárne narastal a pri cca 50 km/h dosiahol 61 kW a pokračoval až do do 130 km/h. Po dosiahnutí 130 km/h výkon klesol na odhadom 30 kW.
        Ak by vyrobca použil FW ktory poskytne pri 80 km/h cca 2 násobný moment a pti 0 km/h pôvodný, tak pri 80 km/h by auto malo 2x vysší výkon ako v malych rychlostiach. Ale výrobca nič take z obchchodných dôvodov neurobí.

        Obávam sa, že urobit´ “čipovanie” e-up je utópia, aj s toho dôvodu, že prístup k mnohým veciam je len cez jednorazové heslo, ktoré vygeneruje SW VW po pripojeni sa na server VW licencovanou diagnostikou.
        Naposledy upravené palo47; 24-02-2021, 12:54.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        @CatchCash
        Ak by vykon 100 kW urobil výrobca, tak určite by namodeloval takú momentovú charakteristiku aby nedochadzalo k hrabaniu. Ale podľa mňa ma e-up dobré ESP a to by malo zabrániť hrabaniu aj pri 350 Nm pri štarte. Asi preto mne e-up aj na celoročných 165/65R15 dosial nehrabalo (suchý asfalt vyhovujúci norme).

        Ja e-up nič nevyčitam, páči sa mi také ako je a jazda v meste je veľmi komfortna aj manželka si ho nevie vynachváliť.
        Ale ja žiadne úpravy a vylepšenia robiť nebudem aj keď to bol v minulosti môj koníček. Bez dotácie by som sa neodhodlal ho kúpiť, asi by som bol kúpil Polo.

        To že som vôbec spomenul e-up so 100 kW bola len reakcia na fakt že 100 kW egolf má zhodný trakčný systém a tých 100 kW sa robí len softvérovo.
        A keď mám chut, tak aj s 61 kW trhám v stúpaní bežné osobáky aj deväťdesiatkou až stovkou. Ale často sa nechcú dať (nad 100 v kopci je to už ťažké) a nechcú si pripustiť, že ich trhá taká nula a tam by mi 100 kW urobilo radosť keď by som videl tie kyslé tváre.
        Naposledy upravené palo47; 24-02-2021, 14:01.

      • jozefSk
        jozefSk komentoval
        Upraviť komentár
        Trochu výkonu navyše by pri 80km/h neškodilo - súhlasím.

        Inak som videl nejakú reláciu, už neviem názov, kde prišiel chlapík, čo si povypínal všetky obmedzenia, hovoril, že povyťahoval poistky a relátka - a auto tak hrabalo, že jedna radosť.
    • palo47
      Member
      • Jan 2020
      • 59

      Jozef
      A to malo byť e-up?
      Možno sa dá nejakou poistkou vyradiť ESP a potom by auto na horšom povrchu skutočne “hrabalo” to by ale skôr zhoršilo akceleraciu a bola by to len “frajerina”.

      Obávam sa, ze vytiahnutím poistiek sa dá auto len znefukčnit. Získal som presvedčenie, že VW u e-up použilo veľmi konzervatívny a opatrný pristup predovšetkým z hľadiska bezpečnosti. Aj to môže byť príčina pomerne velkého poctu trojičiek, ktore sa pri niektorých chybách zablokujú a pomôže len odťah.

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Opakovane tu spominate ESP v suvislosti s prehrabavanim, pokial viem ESP je stabilizacny system, ktory vyrovnava auto aby neslo do smyku, ale tam kde mas natocene kolesa a myslim ze to robi skor pribrzdovanim jednotlivych kolies a prehrabavanie neriesi. System proti prehrabavaniu ma rozne skrtaky u automobiliek napr. TCS-Tracion Control System a pod. Ale mozno si to ja pletiem.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ale protipreklz je sucastou ESP. Je to jedna z funkcii celeho systemu. Inak mas samozrejme pravdu s fungovanim ESP.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Keď ešte nebolo povinné ESP, tak bol len protipreklz a volal sa u rôznych výrobcov rôzne, u Škody (a VW group) to bolo ASR a bol súčasťou jednotky ABS. Potom sa do ABS jednotky pridalo aj ESP (alebo aj DSC) a keďže to robí najviac činností, tak sa to ľudovo volá všetko ESP ako milan poznamenal.
        Ale v technických manuáloch sa spomína u väčšiny značiek "Riadiaca jednotka bŕzd", ktorá toto všetko obhospodaruje, je to tá plastová škatuľka nad hlavným brzdovým valcom.
        VW Group to ESP zasa označuje ako ESC (electronic stability control) a v cenníku Citigo uvádza: "ESC vrátane ABS, MSR, ASR, EDL, HHC" - takže v našich Citigo máme hneď 6 systémov.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Na i-MiEV-e sa to vola Active Stability Control (ASC) a da sa to vypnut... k tomu zadny nahon... to je potom radosti s preklzujucimi zadnymi gumami napr. na snehu.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        To si musím nechat zájsť chuť na mojich EV, ale v dobe historickej (predelektrickej) som zadný nahon preferoval.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Kto by si rád odskúšal jazdu na trojičkách bez ESP tak ho mmôže deaktivovať nasledovne:
        - zapnúť zapaľovanie do prvej polohy
        - zapnút varovné blikačky
        - 5 x stlačiť pedál plynu
        - zapnút zapaľovanie do druhej polohy (ready for drive)
        - Budú svieťit kontrolky ESP a kontroly pneu oranžovo. Pozor, asi prestane fungovať aj ABS, za jazdy som to neskúšal.

        Po vypnutí výstražných blikačiek a zapaľovania a opätovnom zapnutí zapaľovania bude ESP znova aktívne.
    • denial
      Member
      • Jun 2014
      • 280

      Nehoda Citigo v HU.

      Pridavam nejake fotky a automatizovany preklad.

      Citigo bolo plne obsadene, vsetci prezili, zadni pasazieri zraneni.

      https://index.hu/belfold/2021/04/05/...lektromos-auto

      https://www.rozsadombote.hu/h%C3%ADr...3%A9-%C3%BAton

      https://postimg.cc/gallery/jxGnbY5

      Citigo rescue data sheet
      https://dopice.sk/pBE

      So the accident happened in a tight corner, in town, at 40 plate, 40 km / h (gps dashcam). It happened on a street called Szépjuhászné on a cool forest road from Budadeszi to Nagykovácsi. The cause of the accident is a pothole on the edge of the roadway, which is 16 cm deep and ends in a sharp heeled cat stone at the exit point. Why did the driver go in? Because a truck came across it in a narrow, changing curve, and it was distracted by how it fits, and the real size of the hole was only seen from a few meters. This hit the treadmill so hard that the rear right wheel bent (the front wheel rolled on the edge of the hatch) as if the rear wheel turned right. Because this wheel was heavy due to the Balkanyar, the wheel turned the car's tail to the right, which made it to the left immediately, directly into the oncoming lane, where a car also arrived with the relative minimum speed difference of 80 between the two cars, this time control It followed, but due to the falling rear wheels, the car did not follow the steering wheel with the appropriate reaction, but as the weight shifted to the left rear wheel, the car suddenly and gradually turned to the right, slipping on a completely idiotic strip in a corner, and then, after that, it fell upside down a concrete was poured into a stream pond about 5 meters deep, which was splitting in the fresh, not even dirty accident debris. There were four people sitting in the car, the two sitting in the back were slightly injured. The average weight of the passengers was around 65 kg per head. So according to the previous articles, the rear gear is really a weak point of the car, but as we can see, apart from a flat tire, it could have died at 40 The opponent. he will be the road manager, we have already talked to a lawyer specializing in traffic, he thinks we will definitely have to sue him. The protective system of the car, the passenger frame, air bags, belt tensioners, however, were tested excellent, and the firefighters also thought it was a miracle that it was possible to die. They got out of the car without serious injuries, according to the rescue manager, the passengers would not have had a chance with a car over 10 years old. After they left and we waited for the trailer, 20 more cars went in 20 minutes, both had flat tire and smashed rims. A jogger also saw one of them and said this hole has been here for over a month and has seen several flat tires here. I asked the 112th person for help because of this, but ′′ they can't help me because they have no contact with the public road manager ". On the public road manager's website you can report in this e-mail: ′′ Balkan.... and also that the police, firefighters, and There was no orange fringe that was put in the disaster tree protection, there are no regulations or rules for this?????


      Nehoda sa teda stala v tesnej zákrute, v meste, pri 40-tke, 40 km / h (GPS dashcam). Stalo sa to na ulici zvanej Szépjuhászné na chladnej lesnej ceste z Budadeszi do Nagykovácsi. Príčinou nešťastia je výmoľ na okraji vozovky, ktorý je hlboký 16 cm a končí vo výstupnom bode ostrým mačacím kameňom s podpätkami. Prečo vošiel vodič? Pretože nákladné auto na ňu narazilo v úzkej meniacej sa zákrute a bolo rozptýlené tým, ako sa hodí, a skutočná veľkosť otvoru bola viditeľná iba z niekoľkých metrov. To narazilo na bežecký pás tak silno, že sa pravé zadné koleso ohlo (predné koleso sa vyvalilo na okraji prielezu), akoby sa zadné koleso otáčalo doprava. Pretože toto koleso bolo ťažké kvôli Balkanyaru, otočilo koleso chvostom vozidla doprava, čím sa okamžite dostalo doľava priamo do prichádzajúceho pruhu, kde tiež dorazilo osobné auto s relatívnym rozdielom minimálnej rýchlosti 80 medzi oboma autá, tentoraz kontrola Nasledovalo to, ale kvôli padajúcim zadným kolesám auto nenasledovalo volant s príslušnou reakciou, ale keď sa hmotnosť presunula na ľavé zadné koleso, auto sa náhle a postupne otočilo doprava, pošmyknutím na úplne idiotskom páse v rohu a potom potom spadol hlavou dole, betón sa nalial do asi 5 metrov hlbokého rybníka potoka, ktorý sa štiepal v čerstvých, ani nie špinavých úlomkoch nehôd. V aute sedeli štyria ľudia, dvaja vzadu sediaci boli ľahko zranení. Priemerná hmotnosť cestujúcich bola okolo 65 kg na osobu. Podľa doterajších článkov je teda zadný prevod skutočne slabým miestom automobilu, ale ako vidíme, okrem vypichnutej pneumatiky mohol zomrieť aj pri 40-tke súpera. bude to správca cesty, už sme sa rozprávali s právnikom so špecializáciou na dopravu, myslí si, že ho určite budeme musieť žalovať. Ochranný systém automobilu, rám spolujazdca, airbagy, predpínače bezpečnostných pásov však boli testované vynikajúco a hasiči si tiež mysleli, že je zázrak, že je možné zomrieť. Z auta vystúpili bez vážnejších zranení, podľa manažéra záchranárov by cestujúci nemali s autom starším ako 10 rokov šancu. Po ich odchode a čakaní na príves sme za 20 minút išli ďalších 20 automobilov, obe mali defekt pneumatiky a rozbité ráfiky. Jeden z nich tiež videl bežec a povedal, že táto diera je tu už viac ako mesiac a videla tu niekoľko prasknutých pneumatík. Z tohto dôvodu som požiadal 112. osobu o pomoc, ale ′ ′ mi nemôžu pomôcť, pretože nie sú v kontakte s správcom verejnej cesty. “Na webovej stránke správcu verejnej cesty môžete nahlásiť tento e-mail: ′ ′ Balkán .... a tiež, že polícia, hasiči, a Do ochrany stromu pred katastrofou sa nedostal žiadny oranžový okraj, neexistujú na to žiadne nariadenia ani pravidlá ?????
      Naposledy upravené denial; 06-04-2021, 03:14.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem si predstaviť “úplne idiotsky pas v rohu” :-).
        Z madarciny ten Google translate teda žiadna sláva.
        Ten text príčiny nehody nedáva moc zmysel ani do angličtiny.

      • jozefSk
        jozefSk komentoval
        Upraviť komentár
        preklad z maďarčiny

        Štyria z nich cestovali v aute, ktoré krátko pred poludním narazilo do jamy na poškodenej lavičke na Szép Juhászné út, potom narazili do koryta potoka Malý čertov priekop a tam zastavili a zvrátili sa nad ich hlavou. Všetci pri našom príchode vystúpili z vozidla bez zranení a keďže boli zapnuté bezpečnostné pásy, našťastie utrpeli len ľahké, ľahké zranenia. Elektromobil sa mohol odpojiť od napájania až po odstránení. K nehode - od II. okresní profesionálni hasiči pracovali na ďalších prípadoch - profesionálni hasiči v Óbude, naši dobrovoľní hasiči a vozidlo prevážajúce katastrofu na zdvíhaní auta.

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        ako som to pochopil ja:

        citigu behol do cesty protiiduci nakladniak.
        citigo sa uhlo, koleso mu padlo do 16cm diery, kde chyba okraj cesty.
        nasledovala strata kontroly nad autom + smyk -> pad do 5 metroveho jarku

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        aj ja som to tak pochopil ako denial a ešte k tomu píšu, že zadné koleso nie je tak pevné, lebo sa skrútilo (vytočilo) nárazom pri vychádzaní z jamy a tým sa pre šoféra stalo auto neovládateľné - skončilo v priekope aj keď ho tam nenatočil

        ja som niečo podobné zažil na ceste kde chodím denne - zákrutu režem po vnútornom okraji a jedného dňa tam bol výtlk - chýbal kus asfaltu, chvalabohu to odniesol len ohnutý disk a preseknutá pneu ale náprava nebola poškodená ani ohnutá

        Maďar uvádza že jamu zbadal až niekoľko metrov pred ňou, asi sa bál trocha viac doprava mimo cesty zatočiť aby ju obišiel

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        video

        https://dopice.sk/pC4

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        No nevyzera to tak, ze by mu ta dodavka nechala malo miesta. Kludne by sa tam zmestil. Vobec nemusel ist na okraj cesty. Spanikaril...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        ako maďar ...

        ale pozitívne je, že nikto nemôže tvrdiť, že ťažká baterka privalí cestujúcich keď sa auto prevalí (ako som čítaval medzi inými "nevýhodami" EV) - padali do 5 metrovej jamy na strechu a karoséria akumulátor podržala
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 07-04-2021, 19:50.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        ja nechapem ako z tohoto mohla byt nehoda.... ale nikdy som nemal rad tieto turbo male, 3.5m dlhe auta... mozno proste to nema ziadnu stabilitu. Gumy tensie ako chrbtove kosti nasich politikov
    • romiix
      Member
      • Oct 2015
      • 58


      Po zvolávačke mi auto spomalilo dobíjanie na AC na cca 6kW. Pred tým bol napr. na ejoin-e na AC príkon (zobrazovaný dobíjačkou) až 7,7 kW, teraz na polyfazeri ~6 kW. Aj doma sú časy na wallboxe porovnateľne dlhšie.

      Stalo sa to ešte niekomu? Myslíte, že je možné reklamovať to?

      Komentár


      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem teraz o ktorej hovoris. Ja som bol na jednej kde mi prehrali software riadiacej jednotky tusim a ziadne spomalenie som si nevsimol.

      • Ondrej Hluchý
        Ondrej Hluchý komentoval
        Upraviť komentár
        Ahoj. Na zvolávačke na prehratie softvéru som bol minulý týždeň a pri AC nabíjaní na ejoine som si nevšimol žiadny rozdiel. Auto nabíjalo cca 7,6kW tak ako obvikle... Skús ešte raz ejoin, či nebol problém na Polyfazery... Raz sa mi stalo, že ejoin skočil z 7,6kW na 3,2kW, ale operátor to po nahlásení po určitom čase odstránil... Daj vedieť, ako si dopadol... Ondrej🙂

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        na moje auto stranka recall skoda auto pre moj vin ukazovala nejaku zvolavacku, pred par mesiacmi.
        nikde som nebol a uz ukazuje, ze ziadna zvolavacia akcia pre to iste vin nie je ...

        reklamovat to mozne urcite je, mas tu rychlost nabijania aspon odfotenu, najlepsie pred aj po?
        Naposledy upravené denial; 08-04-2021, 13:25.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        vyriešili Ti to OTA updatmi

      • romiix
        romiix komentoval
        Upraviť komentár
        denial PRED mám, PO ešte nie, ale to doriešim ľahšie.

      • jojac84
        jojac84 komentoval
        Upraviť komentár
        Je možné že to spôsobila tá aktualizácia, tá mala byť na ochránenie riadiacej jednotky vysokonapäťovej batérie. Neviem či sa tam nemal prehrievať daaky rezistor či tak nejak, už si presne nepamätám. Ale to zrýchlenie by som nejak neriešil ak nepotrebuješ súrne rýchlejšie nabíjať. Známemu pred týždňom už auto nenabehlo. Vyhodilo mu chybu elektrického systému. Teraz bude mať auto zopár týždňov v servise, z BB mu ho previezli na opravu do BA. Chyba je práve v tej riadiacej jednotke vysokonapäťovej batérie. Jeho auto 3/2020 má najazdených niečo málo cez 30000 km a na aktualizácii softvéru bol asi pred mesiacom. Neviem ako to s tým súvisí, ale údajne mu majú aj batériu rozoberať. Možno mal len daaky vadný kus auta, pred pol rokom mu aj vyhrievanie sedadla vodiča odišlo

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        to vyhrievanie vodičovho sedadla aj mne na vyrobenej 3/2020 menili

      • romiix
        romiix komentoval
        Upraviť komentár
        jojac84 Mne po zlyhanej aktualizácií nakoniec tiež vraj rozoberali batériu. Trvalo to 6 týždňov.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Mne AC funguje tak ako má tj vykon zavisi aký nastavím prúd .
        Doporučujem skontrolovať vo WeConnect. Pre 3 fázový walbox min 3x 16 A je potrebné pre 7,2 kW nastaviť nabíjací prúd na Max.
    • romiix
      Member
      • Oct 2015
      • 58

      Zistil som, že ani dlhšie výlety by neboli na Citigo také hrozné, ak by fungovala existujúca infraštruktúra.

      Dnes som obehol NZ - Poprad a cez LV späť. Z domu 100%, v BB pri Kolibe u Krištofa ejoin (https://teslaclub.sk/node/70033) nešiel. Zabil som tam (aj s tech. podporou) 3/4 hodinu a nenabil nič.
      V Bešeňovej ejoin (https://teslaclub.sk/node/70241) fungoval luxusne, to musím pochváliť.
      Next-e na Slovnaftke (https://teslaclub.sk/node/61463) v Poprade tiež super. Zrovna som síce natrafil na čas keď bola obsadená, ale o chvíľu sa dalo napojiť.
      Vo ZV to bolo slabšie. Greenway (https://teslaclub.sk/node/7037) vraj aktuálne nezvláda na DC dobíjať Citigo (podla ich chybovej hlášky). Žiaľ ZSE (https://teslaclub.sk/node/25586) bolo obsadené, dobíjalo tam Niro minimálne do 85 % a vyzeralo, že plánovalo do 100%. Trochu som sa dobil aspoň na AC. Vtedy som stratil trpezlivosť - čakal som tam už hodinu.
      Núdzovo som sa presunul k Next-E v Budči, žiaľ mimo prevádzky, napriek tomu že tam dnes bol servis (podla info na čerpačke). Na druhú stranu, hneď oproti super fungovalo ZSE (https://teslaclub.sk/node/31702).
      A na koniec sa mi nepodarilo použiť AC ani DC dobíjačku ejoin v LV (https://teslaclub.sk/node/69122). Obe stanice síce reagovali, ale nespustili dobíjanie. Čo bol hodne problém, keďže šlo o poslednú dobíjačku na trase domov a do LV som to musel stočiť na poslednú chvíľu - neplánovane. Takže domov bolo nutné ísť na ECO+, 60km/h :/
      Funkčné Nefunkčné
      ZSE 2 0
      ejoin 1 3
      Next-e 1 1
      Greenway 0 1
      Naposledy upravené romiix; 23-04-2021, 09:28.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Preložiť a preposlať Európskej komisii, ktorá väčšinu z tých bazmekov preplatila.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 23-04-2021, 06:20.

      • Sly
        Sly komentoval
        Upraviť komentár
        Takže stále prehrávame... 4:5
        A potom cestuj.

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        je to smutne.
        a co rapidgate, kedy sa spomalilo nabijanie
        max cestovna rychlost 110?

      • romiix
        romiix komentoval
        Upraviť komentár
        denial Rapidgate som nepostrehol, až tak teplo nebolo a nešiel som ani extra agresívne. Na všetkých dobíjačkách to dobíjalo priemerne niečo cez 30 kW. Aspoň niečo pozitívne. Keď je to už pomalé, aspoň to už nespomaluje
        Snažil som sa dobíjať max. do ~65%, nech využijem vyššie rýchlosti dobíjania pri vybitej baterke, žiaľ na to by sa veľmi hodila spoľahlivá sieť dobíjačiek.

        Napr. na poslednej ZSE: 10,57 kWh/19 min => 33,4 kW (cca 15-45% SOC)

        Hej, cestovná rýchlosť <110 kmh.

        - Celkovo 576 km
        - 11,6 kWh/100 km priemer
        - 13,4 kWh/100 km motor
        - 1,1 kWh/100 km kúrenie
        - 2,9 kWh//100 km rekuperácia
    • PeterG
      Junior Member
      • Sep 2020
      • 1

      Vedel by mi niekto poradiť, či sa bude dať nabiť citigo iv na Tesla destination charger? Konkrétne by som chcel nabíjať v hoteli Golfer v Kremnici.
      Pripojené súbory

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Podla screenshotu su tam 2 nabijacie body, jeden je vyhradeny pre Tesla a jeden je standardny Type 2. Tesla vramci destination programu standardne dava 2 wall chargre, jeden je typicky len pre Teslu a jeden je univerzalny (lisia sa len tabulkou, na jednej je napisane Tesla Only).

      • PeterG
        PeterG komentoval
        Upraviť komentár
        Ďakujem za info.
    • HajLender
      Junior Member
      • Apr 2021
      • 3

      Ahojte. Potrebujem sa poradit.

      Minuly tyzden som vybil svoje citigo (najazdene cca 20k km) na SoC 0% a dojazd na 0 km (po vypnuti to stuplo, tak som este pobehoval sem a tam pred garazou a zapol vsetky spotrebice) a úplne som ho nabil 2nfazovou 7,4kwh nabijackou go-e charger, ktorá tvrdí, že na úplné nabitie auta spotrebovala 35,89 kwh.
      Zvykol som počítať so stratou 15 - 20%, ucommi pomprepocte vychadza na netto približne 30 - 31,2 kwh energie, čo sa mi zda malo.

      Urobil som výpočet, aby som overil kapacitu batérie jazdením a spotrebovanou energiou, čo ma doviedlo k ešte prekvapivejším výsledkom:

      1. Jazda - (štart so SoC = 100%, teplota 8C): 87 km, priem. Spotreba 13,8 kwh, SoC 62% -> celková spotreba energie 12,01 kwh / 38% SoC -> 0,316 kwh / 1% SoC -> Celková kapacita 31,6 kwh

      2. Jazda - (štart so SoC = 62%, teplota 17C): 102 km, priem. Spotreba 12,3 kwh, SoC 18% -> celková spotreba energie 12,55 kwh / 44% použitý SoC -> 0,285 kwh / 1% SoC -> celková kapacita = 28,51 kwh

      Spolu za 2 jazdy: 189 km, celková spotreba. 24,55 kwh, SoC spotrebovane 82% (priem. Spotreba 12,99 kwh) -> 0,299 kwh / 1% SoC -> Celková kapacita 29,94 kwh (100% SoC)

      Pouziva aj niekto iny takyto prepocet? S akou stratou ratate pri nabijani? Ako viem najlepsie overit realnu kapacitu?

      Môže niekto prosim overiť, ci vypočítaná kapacita na základe palubného počítača a SoC (z aplikácie) sa sprava tak, ze pri nizsom stave SoC mu prepoctom vychadza nizsia kapacia?

      Viem, že palubný počítač v ICE autach je optimisticky, môže to tak byť aj tu?

      Ďakujem

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        uz sa to tu riesilo, presnost spotreby aktualne rozoberaju kolegovia tusim v teme ID3.
        Na straty ma kazdy iny nazor. Moja skusenost je dva rozne meraky, dve rozne auta, standard kabel a vzdy +-10. Takisto merane v dvoch roznych garaziach.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Mna fascinuje tá posadnutosť “koľko ma moja batéria kapacitu”?
        K čomu vam to je? U spalovaku ste tiež merali objem nádrže?
        Ak k určeniu degradácie tak zasa otázka - čomu vam to je? Záruka je aj tak len na takú obrovsku stratu kapacity, že k tomu môže prísť len poruchou článkov.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Keď výrobci zavádzajú ? Kľúčový faktor je dojazd. Ale keď jedno auto dáva WTLP dojazd pol roka a druhé len za určitých podmienok je to pekný slušný odrb. Tieto auta nie sú lacné. Ako si má človek vybrať, keď si kupuješ nejakú kapacitu, aby ti vyšiel požadový dojazd a v skutočnosti dostaneš o kus menej. Ďalej degradácia - Tesla tu prezentuje grafy ako má S/X v 200 tis x % a realita pri TM3 je horšia už po 80 tis km. A napr.. ID3, hlavne poniektorí z vás na neho kydali ako je nenažrané. A kebyže nespravíme porovnanie cez diagnostiky, vôbec by sme nevedeli že to auto je efektívne, len má jednoducho menšiu baterky.
        Bez poriadnych testov tu robíte z niektorých značiek polo-bohov. Niektorým vám to celkom vyhovuje, že načo "testovať". Je to každého osobná vec a keď to neotestujeme my vlastníci, tak kto ? Novinár, čo nemá na to nástroje?

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja sa priklanam na stranu nick81. Treba to zistovat a v pripade podkladov aj posuvat importerom, aby videli, ze sa tym realne niekto zaobera a ze to proste bude cast kritiky na auta. Ale neznamena to samozrejme zatracovat tieto auta, pretoze na beznu jazdu je to parada.
        Kym sme tu mali par aut, nikoho nenapadlo, ze toto bude taky gulas do buducnosti. Aj leaf mi jedno rano ked je chlad ukaze k dispozicii 17,5kWh, o dva dni neskor po par jazdach a teplom pocasi napr 17,2. Proste aj ta vyuzitelna cast sa podla tejto mojej skusenosti neda brat ako uplny fix na beton. U Kie to asi meria inak, Lubos ma tie cisla takmer identicke, resp. tie rozdiely su uplne miniaturne.

        Konkretne po tom, co sa tu zacala riesit ta kapacita pri ID3, tak som tuto info posunul ako otazku technikovi vo VW a odpoved prisla, ze zatial nemaju takuto info, alebo stanovisko k tomu. Ale v stredu mam s VW dalsie stretnutie, ak bude prilezitost, opat to nadhodim.
        Toto forum je predsa o zistovani takychto veci, takze ja som vdacny ludom, ktori maju techniku a obetuju svoj cas, aby nam prinasali aj taketo cisla.

        Jiri GrandPa poopravim ta k tym spalovakom. Dodnes sa robia aj porovnania spotreby na zaklade dotankovania, pretoze ani tu cisla nikdy nesedia. Detto sa riesia objemy palivovvej nadrze. Myslim, ze konkretne stara Fabia bola preslavena tym, ze si do nej natankoval o par litrov viac ako je ofic. udavany udaj v TP. A potom bol problem v uctovnictve a knihe jazd.
        U EV sa to preklapa to kapacity baterie.
        Naposledy upravené milan84; 30-04-2021, 07:18.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        HajLender Pri autách je rozdiel medzi nejaký horným a dolným percentom 15 až 20%. Tieto výpočty cez percentá logicky nie sú presné. Ak máte niekto zákl.znalosti programovania, môžeme pridať podporu eUp/Citigoe do evDash a automaticky tam získaš nástroje na všetko - aj výpočet kapacity, presne odpočty kWh na úrovni baterky, veľkosti 1% v hornej/spodnej časti baterky a hlavne log na SD karty, cez ktorý sa dá vypočítať úplne všetko. Citigoe používa UDS a to už s podporou ID3 máme. Aktuálne je tam plná podpora Ioniq, Kona/Niro, VW ID3/4, BMW i3.
        Alebo si daj hocijakú diagnostiku, ktorá ti zobrazí celkové čítače v KWh na baterke (vydané/prijaté).

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Inak tá degradácia Tesly 3 prekvapuje aj mna. Luboš Geleta nameral 8% po 80 tis. km, Bjorn nameral na svojej 8% po 80 tis.km a potom ešte zobral inú trojku od známeho, ktorý prevažne využíval AC nabíjanie a tiež nameral 8% degradáciu - nezávisle na spôsobe nabíjania, jazdenia. Nie je to na chválu ale akosi je ticho všade, pritom je to o dosť horšie ako Tí ostatní výrobcovia EV, ktorí sú vo všetkom tak pozadu. Veď takúto degradáciu majú len niektoré Leafy bez chladenia batérie.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Ja keď si budem kupovať nové auto. Tak pre mňa je reálna kapacita na vozenie kľúčový faktor. Viď LR modely, všetky sa prezentujú ako 77kWh Ale keď ID4 dá reálne napr. len 72 pri 82 baterke, kórea ak pôjde podľa Nira, tak na 77kWh dá 80kWh na vozenie, tak je to predsa dosť zásadná vec. +60-80km dojazd. Potom už rozhodne len cena za výbavu a pod. Ale keď IONIQ5 dá len 70, tak nemusím ani meniť Niro za iné.
        Takisto je dôležité či v 0% percentách bude mať ako 3.3V, alebo Tesla to bude žmýkať do 2.9V. Lebo predsa len pri 130kmh ide záťažou napätie ešte viac dole a jednoducho tam tu baterku potom ničia. A mať pri 200tis degradáciu 5-7 a 12-16% je rozdiel, veď to potom ovlyvní aj hodnotu pri odpredaji auta.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Z tohoto pohľadu sú doležité presné dáta. Ja to sledujem už dlhšie. Niektorí majú diagnostiky, tiež 8-9%. Smutné je že to neboli len performance, ale aj LR. A ročné boli okolo 5-6% vrátane SR+. Čo je sakra dosť. Ale nechcem Teslu určite nejako obviňovať. Nemám na to dosť dát, len to pasívne sledujem - updatom tam myslím dávali 2% dole. Roky ukážu, možno sa krivka zalomí. Ja sa Tesle nebránim, potom čo predvádza EV6 s cenami a výbavou, taká Berlínska TMY s 4680, viem si to predstaviť. Presné merania sú fajn, že pomôžu aj ostatným pri výbere auta.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 na temu LR by bol vdacny tester electrodad. Len som si nie celkom isty, ci dokaze tuto temu do podrobna zmapovat, kedze technicke videa nerobi vobec.
        Nespojis sa s nim? Pripadne ho mozem kontaktovat ja a zistit, ci ma moznst diagnostiky, alebo nejakym sposobom meria.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 podla mna u elektrickych aut je omnoho jednoduchsie urcit kapacitu baterie a jej stav, udaje dodavane BMS su celkom presne, je to neporovnatelne so spalovacim autom.
        Pokial chceme merat odber, tak tam by som sa spoliehal iba na certifikovane laboratorne pristroje (ktore su ale celkom dostupne vo vsetkych firmach specializujucich sa na elektricke/elektronicke pristroje). Na meranie beznymi domacimi voltmetrami/ampermetrami/smart zasuvkami sa da nahliadat iba informativne (tu by som presnost tych +-5 az 10% veril).
        Pokial by bolo mozne, treba skalibrovat percenta/kWh baterierie podla merani na evDash od nick81 a potom by som urobil meranie certifikovanym pristrojom (da sa zapozicat, pripadne mohol by to poskytnut nejaky dodavatel rychlonabijaciek) pri nabijani od minimalnej kapacity 5-10% to maxima. Na zaklade tohto merania by sa potom dalo hodnotit.
        Nie som ale expert na baterie a predpokladam, ze kus voci kusu sa mozu trocha rozchadzat, odchylku medzi jednotlivymi kusmi netusim, ale urcite to bude par percent, baterie sa skladaju z clankov tak aby boli vybalancovane, moze byt ze bateria zlozena z clankov z najmensou pripustnou voltazou moze voci baterii zlozenej z clankov s najvacsou voltazou o par percent kapacitne vacsia (najme ak tych clankov su tam stovky).
        A samozrejme vediet ako je BMS nakonfigurovany, aka je voltaz pri 0% SoC a pri 100% SoC vie tiez celkom dobre vypovedat o tom ako na tom bateria bude casom s degradaciou (plus veci okolo chladenia/zohrievania bateria a jej chemia)
        Naposledy upravené SKolja; 30-04-2021, 07:51.
    • HajLender
      Junior Member
      • Apr 2021
      • 3

      Dakujem vsetkym za odpovede.
      Nie je to nejak posadnutost. Len som bol zvedavy aky moze byt stav baterky po 20 tis. km a ostal som dost prekvapeny “poklesom” kapacity baterie o 10% oproti udavanej, tak sa snazim zistit ci je u mna chyba alebo ci je to bezna vec alebo udaje su natolko nepresne, ze nedokazem odhadnut stav baterie iba s takouto smiesnou presnostou. V case ked pristavaju rakety ako ceruzka na lod a pomaly aj omrvinky budu smart s internet pripojenim, tak nedokazeme relativne presne informovat uzivatela o elementarnych udajoch baterie, alebo dosiahnut normalnu kvalitu telefonnych hovorov aby nezneli jak vysielacky obklopene rusickami - smutne. A praveze objem nadrze je podla mna paradna konstanta, na ktoru sa da spolahnut a da sa od nej odrazit. Tu nemame nic, ziadnu konstantu, nevie co produkuje ake straty pri nabijani, nevieme preco nekalibruju SoC tak aby 30% bolo 30% a 70% bolo 70%, proste mame viac neznamych ako znamych velicin. Ako klasik povedal dajte mi pevny bod a pohnem zemegulou...
      Kazdopadne info tu a v teme ID3 ma troska upokojili, ale ak je tu nejaky uzivatel trojiciek mohol by skusit obdobne prepocty ako som uviedol.
      Som celkom analyticky typ, ale zial programovanie nie je moja parketa, if then a goto je tak vsetko co zvladnem, s tym asi nepochodim. Ale data veskereho druhu by som urcite privital.. skusim si nastudovat nieco okolo toho evDash.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Odkial si? Ak by si bol v okoli PK. Mozeme to zintegrovat. Ty mas auto a ja viem if&then + copy&paste :-)

        # Toto mi posielal tu nas kolega ohladom eUp, min rok.
        Max teplota baterie: 7E5; 221E0E; Signed(A*256+B)/64
        Min tepl baterie: to isté ako max len príkaz je 221E0F

        # Toto dole je integraca ID3 v EVdash.
        JEDINE co je rozdiel su kody jednotiek .. EUP ma ako zvysok sveta 2 bajt PID 7E5 ... a ID3 ma uz 4 bajtove PID 17FC007B - to je to ATSHxx
        Samotny kod na teplotu baterky sedi .. 221E0F. Takze zintegrovat CITIGOe a eUP by mohlo by celkom easy.

        // BMS
        "ATSH17FC007B", // Sets header to 17 FC 00 7B -> 0x17FC007B
        "22028C", // SoC (BMS), %
        "22F40D", // Speed, km/h
        "227448", // Car operation mode, XX = 0 => standby, XX = 1 => driving, XX = 4 => AC charging, XX = 6 => DC charging
        "22743B", // cirkulation pump HV battery - flow in %
        "221E33", // HV Battery cell # with highest voltage, V
        "221E34", // HV Battery cell # with lowest voltage, V
        "221E3B", // HV Battery voltage, V
        "221E3D", // HV Battery current, A
        "221E0E", // HV Battery max temp and temp point, °C and #
        "221E0F", // HV Battery min temp and temp point, °C and #
        Naposledy upravené nick81; 11-05-2021, 12:38.
    • romiix
      Member
      • Oct 2015
      • 58

      Tušíte aký DC-DC menič na 12V je v Citigo?
      Občas by sa mi hodil invertor na 230V, ale nerád by som niečo v aute odpálil.

      Komentár


      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Pozri na YouTube kanál Tedo Nash, cca pol roka dozadu, má tam dosť konkrétne údaje
        Pre istotu doporučujem pozrieť záručné podmienky na HV aku e-up (citygo možno má iné). Ak sa nemýlim, intenzívne pouźívanie energie z HV baterie na iný ako pohyb a klimu, záruka nepovoluje .

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 z HV baterie sa nabija aj 12V olovena, ktora pohana vsetku elektroniku vratane klimy. Nemaju sancu vediet, kolko energie bolo spotrebovanej na na ake zariadenie (vratane 230V invertora)

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Treba pozrieť na kanál Tedo Nash. Ak sa dobre pomätám tak on overoval praktickú zaťažiteľnost rádove jednotiek kW.

        Nabíjanie 12 V baterie môže brať tak 100W a to ak je riadne vybitá. Automatické nabíjanie sa deje pri poklese na cca 12,4 Va tam to berie tak možno 50 W a to len cca 3 hod a občas (ak auto stojí tak cca raz za 4-5 dní). Celá vlastná riadiaca elektronika (mimo výkonovej časti inverora ( tá ide zo HV) môže brať rádovo desiatky W. Ventilátor klimatizácie, ventilátor chladiča motora , obehové čerpadlo chladenia motora môže brat dohromady cca 200 W. Kompresor klimy aj vyhrievacia jednotka ide na HV. Celkom je to cca 300 W (toľko aj ukazuje spotreba pri stojacom aute, ale to je celkova spotreba z HV nie len meniča HV/12 V). Prídavný odber meniča 12 V DC na 230 AC by mohol byť určite stovky W (skôr 1 kW) čo je už použiteľné. Dá sa to aj zmerat, klieštové ampermetre aj na DC stoja desiatky €.
        Ale pozor, náhradné diely na e-up [asi aj citygo) su drahé, menič HV/12V circa 3.000 € !!! Určite existuje pri dlhodobom veľkom zaťaženi riziko poškodenia. A pozor na záruku na HV batériu.
        Naposledy upravené palo47; 06-05-2021, 10:40.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        romiix Toto vlakno si cital?: https://teslaclub.sk/node/57945#post57945

      • romiix
        romiix komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 Ako tak čítam, pre tento účel bude najlepšie zobrať so sebou ďalšiu olovenú batériu, ktorá sa bude dobíjať zo zapaľovača DC-DC step-up modulom. 12V zásuvka má 20A poistku, tak predpokladám, že 10A step-up dobíjačka nebude autu prekážať. Na takto dobíjanú externú batériu môžem asi pripojiť čo len chcem.
        Ešte by ma zaujímalo, či by bol problém, ak by som (so samostatnou 20A poistkou) obišiel zásuvku a napojil sa takto s 10A odberom napriamo na baterku. Dosť mi chýba zásuvka pri vypnutom aute.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Ja pouzivam takuto powerbanku primarne v lete na napajanie chladnicky ked je auto vypnute. Permanentne pripojene v aute do 12V okruhu. Pri zaparkovani vyhodim na strechu solarny panel. V pripade potreby sa to da pekne prenasat a pouzit mimo auta. Na zimu to vyberam a skladujem v dome.
        https://www.amazon.de/dp/B08V994QMF/...dDbGljaz10cnVl
        Daju sa kupit vacsie a silnejsie powerbanky, pokial clovek potrebuje vacsi vykon.
        Pravda je ze v elektromobile baterie uz su, len chyba ten zbytok. Cize v tomto pripade asi overkill...

      • romiix
        romiix komentoval
        Upraviť komentár
        jux Už čítal, vďaka
    • Catchcash
      Member
      • Dec 2019
      • 134
      •   

      Asi zacnem mat este viac rad leto ako doteraz. Po dlhej dobe sa mi objavil dojazd po nabijani 300km

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem ci budes mat rad leto ked sa ti zacne bat prehrievat a nabijanie spomalovat.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        myslis to AC nabijanie? To snad nie

      • romiix
        romiix komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Som zvedavý, Citigo má mať plný výkon dobíjania až od 25°.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1283
      •      

      Pôvodne zverejnené od romiix Pozrieť príspevky
      Dosť mi chýba zásuvka pri vypnutom aute.
      Ked chces aby 12V zasuvka v (hociakom) aute mala napajanie stale, pohladaj jej rele vyber ho a nahrad silove kontakty prepojkou s faston konektormi. Tu je napr. video ako sa to robi na prefaceliftovej TMS, no na kazdom aute (aj spalovacom) to bude velmi podobne.
      https://www.youtube.com/watch?v=FG-eQaL9PAs
      Len si skontroluj, ci tvoje auto vo vypnutom stave dobija 12V bateriu pri poklese 12V. Ak nie, pozor aby si spotrebic zapojeny do 12V zasuvky nenechal zapojeny dlho, lebo si vybijes 12V bateriu a nenastartujes.

      Komentár


      • romiix
        romiix komentoval
        Upraviť komentár
        jux Jasné, ale s týmto počkám kým tomu zíde záruka..

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ved ked pojdes do servisu, vratis rele na miesto. Neverim, ze v aute je osobitne meranie kazdeho odberu, t.j. ze premostenie kontaktov rele moze elektronika odhalit.

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        Akurat som kupil za 20
        Baseus 100W Car Charger
        #Aliexpress URL (Direct) - https://bit.ly/3enrpcG
        COUPON CODE "100WTRUEPOWE"

        som zvedavy, ako to bude fungovat (novinka-este nie su recenzie),
        chcem s tym nabijat notebook v aute a dokonca to ma na displeji ukazovat aj napatie aj prikon pre obe usb zasuvky zvlast.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Aky je to notebook? Ak to chces len notebook, tak si pozri ci neexistuje pre ten notebook napajac v aute...
        Ak nie zmeraj ake napetie/prud dava zdroj k notebooku a zozen si menic z 12V v aute na napetie ake potrebuje notebook. Zbytocne vyrabat 230VAC a znova ho konvertovat na napetie pre notebook (spravidla okolo 10V) . Usetris jednu konverziu (tiez energiu pri tej konverzii) a ostanes pri bezpecnom napeti. Existuju aj nastavitelne DC/DC menice, nastavis ako potrebujes.

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        Je to novsi HP ProBook a ma napajanie cez ich proprietarny HP adapter/konektor DC 19.5V 3.33A a taktiez zvlada napajanie cez USB-C Power Delivery, co je ta vec, cez ktoru to budem napajat s tym Baseus adapterom v aute.
        Takze konverzia tam sice nejaka bude, ale nie na 230V ale len na nejakych 20V.
        Cez USB-C sa dnes uz da napajat velmi vela veci az do 100W - je to univerzalne.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Potom OK, ospravedlnujem sa, necital som poriadne popis toho co si kupil. Je to menic z 12V na USBC a to je super riesenie. Je to vlastne ta jedna konverzia co som spominal z 12V na napajanie notebooku.
    • denial
      Member
      • Jun 2014
      • 280

      pri preberani auta mi v skodovke daco hovorili, ze lak by sa mal voskovat 2x rocne

      vtedy som to neriesil, ale robia toto aj priamo v autorizovanych servisoch, alebo s tym zaci zajst k nejakemu miestnemu auto detailistovi?

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Všetky auta si voskujem dva krát ročne, pred letom ako ochranu pred letným slnkom a pred zimou odkedy som mal prvé. Veľmi to šetrí lak a ľahšie sa umýva - teda okrem toho že lepšie vypadá.

        Kúpiš vosk, chytíš handru a rozotieras. K tvrdším voskom (ktoré dlhšie vydržia) dávajú aj špeciálne roztieracie špongie. Po uschnuti znova prejdeš čistou handrou. Za hodinku je auto hotové.

        Ale pobavila otázka, ci to robia v autorizovaných servisoch

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        To este v dnesnej dobe niekto robi? Alebo len ja nie?

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav, do you mind, dat nejaky konkretny link na overeny tvrdy vosk so spongiou?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Po tomto mávam najlepší lesk https://ochrany-laku.heureka.sk/megu...ste-wax-311-g/
        je už lacnejší, pred par rokmi stal cez 30€. Ale pozor, jedna sa o tvrdý vosk, ten dávam na letomaby mal lak hĺbku.

        A na zimu, keď stačí ochrana a ľahšie umývanie, používam tekutý aby sa ľahšie rozotieral aj lacný od turtle wax, ale tam treba pozerať či je to na metalízu “metallic” ale stačí klasicky ak máte biele auto. Alebo tretia možnosť rovno tento:
        https://ochrany-laku.heureka.sk/turt...ar-wax-500-ml/

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Catchcash Ani ja to nerobim. Vlastne u mna je uspech uz umytie auta. Zriedkavy
    • romiix
      Member
      • Oct 2015
      • 58

      Riešil už niekto 1./2. servisnú prehliadku na Citigo-iV? Kde, za koľko? Ešte ma to len čaká, tak nech viem s čím rátať.

      Komentár

      Pracuje...
      X