Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Druhy nabíjacích staníc

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • 1fisker
    odpovedal
    Áno, tak by to malo byť. Netreba sa toho báť.
    Zaujímalo by ma o aký konkrétne plug-in hybrid sa jedná? Lebo tých veľa nie je

    Pridajte komentár:


  • ozana
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Lacospeed Pozrieť príspevky
    Čo sa stane, ak pripojím plug-in hybrid koncipovaný na max nabíjanie 1x16A cez Mennekes typ 2 k nabíjacej stanici 3x 32A? 3 fázy zrejmenie sú problém, jednoducho bude použitá len jedna fáza. Čo ale robí tých 32A? Dokáže stanica komunikovať s autom a znížiť nabíjací prúd na 16A? Alebo sa nabíjanie ani nespustí? Môže sa poškodiť auto?
    Kábel k autu je dimenzovaný na max 20A, 1 fáza 230V. OBC v aute má poistku 20A. Každopádne by som nechcel tú poistku radšej vypáliť. Ďakujem vopred za akékoľvej rady či názory.
    Dobíječka v autě si vezme svých 16A nebo 20A, podle toho co umí. I kdyby bylo na vstupu 120A tak se nic nestane.
    To je jako byste se bál zapojit 80W (0,35A*230V) žárovku do zásuvky 230V jištěné na 16A.
    Naposledy upravené ozana; 26-01-2016, 20:23.

    Pridajte komentár:


  • Lacospeed
    odpovedal
    Na úvod chcem poďakovať Jurovi za tieto informácie. Hľadal som čo najviac o slovenskej infraštruktúre a typoch dobíjania a tu som to všetko našiel na jednom mieste. Skvelo spracované informácie, pochopiteľné aj pre elektrického analfabeta ako som ja.

    Zároveň mám ale aj jednu otázku. Čo sa stane, ak pripojím plug-in hybrid koncipovaný na max nabíjanie 1x16A cez Mennekes typ 2 k nabíjacej stanici 3x 32A? 3 fázy zrejmenie sú problém, jednoducho bude použitá len jedna fáza. Čo ale robí tých 32A? Dokáže stanica komunikovať s autom a znížiť nabíjací prúd na 16A? Alebo sa nabíjanie ani nespustí? Môže sa poškodiť auto?
    Kábel k autu je dimenzovaný na max 20A, 1 fáza 230V. OBC v aute má poistku 20A. Každopádne by som nechcel tú poistku radšej vypáliť. Ďakujem vopred za akékoľvej rady či názory.

    Pridajte komentár:


  • jux
    odpovedal
    Po dlhsom case som si znovu precital velmi uzitocny uvodny clanok od Jura o nabijani.
    Chcel by som doplnit nieco o nabijacke Renaultu ZOE.
    Toto auto sa u nas nepredava, ale nabijacka v tomto malom mestskom elektromobile, (teraz s papierovym dojazdom 240km) je skutocny unikat.

    ZOE dokaze nabijat:
    - DC rychlonabijanie na nabijacich staniciach CHAdeMO
    - nabijanie zo standardnej AC 230V/16A zasuvky vykonom 3kw,
    - dalej z trojfazovej zasuvky AC 3x400V/32A prislusnym vykonom 22kW - teda rovnako ako Tesla s dvojitou nabijackou
    - a dokonca aj z este vacsej trojfazovej zasuvky AC 3x400V/63A vykonom 43kW co je uz porovnatelne s nabijanim na nabijacich staniciach CHAdeMO

    . Vsetko cez tu istu mennekes 2 zasuvku.
    Je jasne, ze malokto ma 3x400V/63A zasuvku - ale je to zaujimave, ze sa venovali aj vysokovykonnemu AC nabijaniu.

    Casy nabijania pomerne maleho (22kWh) akumulatora ZOE pri jednotlivych AC nabijaniach internou nabijackou v ZOE su taketo:
    3 kW Wall box single-phased 16A 6 to 9 hours
    22 kW borne three-phased 32A 80 % of the battery in 1 hour
    43 kW borne three-phased 63A 80 % of the battery in 30 min

    Jednotlive druhy nabijania ZOE su celkom pekne v anglictine popisane tu:
    Naposledy upravené jux; 09-10-2015, 09:45.

    Pridajte komentár:


  • Juro
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Petr Pozrieť príspevky
    Zajímá mě ta bílá krabička na zemi. Co v ní přesně je popř. schéma zapojení, kde se dá sehnat nebo jak jí vyrobit. Je možné mít pouze kabel na jedné straně typ2 a na druhé červený pětikolik?
    Předem děkuji za jakékoliv info.
    Tá krabička je len prototyp na testovanie. Približne o mesiac bude finálna verzia na predaj. Potom dáme vedieť tu na fóre.

    Pridajte komentár:


  • Petr
    odpovedal
    Zajímá mě ta bílá krabička na zemi. Co v ní přesně je popř. schéma zapojení, kde se dá sehnat nebo jak jí vyrobit. Je možné mít pouze kabel na jedné straně typ2 a na druhé červený pětikolik?
    Předem děkuji za jakékoliv info.

    Pridajte komentár:


  • Juro
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od ICE666SVK Pozrieť príspevky

    Samozrejme, ale ten 4 kolik si prerobte na 5 kolik
    alebo treba si spraviť redukciu so 4 na 5 kolík. Ideálne však je prerobiť tú zásuvku na 5 kolík. Tesly s dual charger nabijú okolo 100km za hodinu na 32A 5 kolíkovej. Tesly bez dual charger nabijú len 50km za hodinu.

    Pridajte komentár:


  • ICE666SVK
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Maťo Urbašík Pozrieť príspevky
    Dá sa Tesla Model S nabiť aj zo 4 kolíkovej 380V zásuvky?
    Samozrejme, ale ten 4 kolik si prerobte na 5 kolik

    Pridajte komentár:


  • Maťo Urbašík
    odpovedal
    Dá sa Tesla Model S nabiť aj zo 4 kolíkovej 380V zásuvky?

    Pridajte komentár:


  • 1fisker
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od ICE666SVK Pozrieť príspevky
    Mozno tak nie pre seba, ale pre druhych, znamych a podobne. To je len priklad, Juro dal sutaz, kto pomoze z nabijacou stanicou pre elektomobily, tak sa moze povozit v Tesle. Zatial na Slovensku buduju a maju nabijacky, alebo zasuvky a opravte ma ak sa mylim, tak len jednotlivci ci firmy. Cize sukromnici a ziadna tu neni co by postavil a prispel nato aj peniazmi stat. Hamba. Stat by mal spravit aspon v okresnych mestach nabijacky. Je ich 79 a kazde najblizsie je zhruba cca 50-100, respektive do 100km od seba. A to aj v okrajovych castiach Slovnesku ku hraniciam. To co som si pozeral tak zhruba a premeriaval cez google maps. Keby v kazdom meste bola nabyjacka tipu tusim od ABB s troma moznostami Chademo, Typ2 a Combo, tak asi by problem z nabijanim nebol. Navise by to mohli vyuzivat ako Slovaci, tak aj zahranicny vodici elektomobilov vyuzivat. Lenze sa to tu pekne pise, ale realita je o niecom inom. Mam pocit ze politici su akurat tam pri strihani pasok, ked sa nejaka nabijacka otvara pre verejnost. Alebo su aj politici, ktory maju evidentny zaujem nieco v tomto segmente zmenit? Ak viete napiste.
    Píšete veľmi rozumné názory, so všetkým 100% súhlasím, ale nedalo by sa písať spisovne po slovensky? Strašne zle sa to číta. Ďakujem

    Pridajte komentár:


  • ICE666SVK
    odpovedal
    Mozno tak nie pre seba, ale pre druhych, znamych a podobne. To je len priklad, Juro dal sutaz, kto pomoze z nabijacou stanicou pre elektomobily, tak sa moze povozit v Tesle. Zatial na Slovensku buduju a maju nabijacky, alebo zasuvky a opravte ma ak sa mylim, tak len jednotlivci ci firmy. Cize sukromnici a ziadna tu neni co by postavil a prispel nato aj peniazmi stat. Hamba. Stat by mal spravit aspon v okresnych mestach nabijacky. Je ich 79 a kazde najblizsie je zhruba cca 50-100, respektive do 100km od seba. A to aj v okrajovych castiach Slovnesku ku hraniciam. To co som si pozeral tak zhruba a premeriaval cez google maps. Keby v kazdom meste bola nabyjacka tipu tusim od ABB s troma moznostami Chademo, Typ2 a Combo, tak asi by problem z nabijanim nebol. Navise by to mohli vyuzivat ako Slovaci, tak aj zahranicny vodici elektomobilov vyuzivat. Lenze sa to tu pekne pise, ale realita je o niecom inom. Mam pocit ze politici su akurat tam pri strihani pasok, ked sa nejaka nabijacka otvara pre verejnost. Alebo su aj politici, ktory maju evidentny zaujem nieco v tomto segmente zmenit? Ak viete napiste.

    Pridajte komentár:


  • 1fisker
    odpovedal
    Nedá mi to. Načo by som preboha nabíjal Leaf cez 16A trojfázovú 5-kolíkovú zásuvku? To naozaj nechápem. Ked je jednoduchšie použiť klasickú zásuvku na 16A ističi? Asi som fakt sprostý, alebo niekto zo mňa robí sprostého. Ale rád sa poučím.
    Tak pre úplnosť:
    1. nabíjam cez Chademo, jednosmerný prúd
    2. mám aj kábel s koncovkou Mennekes typ2, takže môžem nabíjať aj na staniciach vybavených týmto konektorom
    3. mám klasický kábel, takže nabíjam aj z normálnej zásuvky 10-16A
    Tieto 3 možnosti mi plne postačujú, neviem načo by som si robil starosti s nejakou 5-kolíkovou trojfázovou zásuvkou.

    Pridajte komentár:


  • teslafan
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    Bohužiaľ pán teslafan pri všetkej snahe máte vo vašom obsiahlom komentári znova kopu nepresností.
    Hej? A aké nepresnosti? Som strašne zvedavý, vysvetli nám "laikom" nech vtom nemáme guláš.

    Ale pán leaf, to že nevieš, že sa dá nabiť Nissan Leaf aj zo 16A 3-fázovej zásuvky, hovorí samo za seba. S tým by ti vedel poradiť pán Radovan s veľmi užitočným príspevkom hneď pod tvojim. Tu je tá zázračná vec čo môžeš použiť:



    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    Nič v zlom, ale mapa je dobrá len pre tých, ktorí to majú celé naštudované podrobne aj z iných zdrojov, ale pre laikov je k ničomu.
    Ja som laik a mapa mi je celkom jasná. Ak ti nie je jasná, hneď ti tú mapu vysvetlím: Typ 2 môže používať auto čo má Typ 2 zásuvku (alebo adaptér na Typ 2), Typ 1 auto čo má zásuvku na Typ 1, CHAdeMO ten čo má zásuvku na CHAdeMO (alebo adaptér na CHAdeMO). 16A a 32A zásuvky zasa ten čo má na to kábel alebo adaptér. Myslím že viac "po lopate" tá mapa už ani nemôže byť.
    Pripojené súbory

    Pridajte komentár:


  • 1fisker
    odpovedal
    Bohužiaľ pán teslafan pri všetkej snahe máte vo vašom obsiahlom komentári znova kopu nepresností. Je to škoda, lebo neskúsení ľudia musia byť z takýchto príspevkov iba zmätení. Už teraz ľutujem ľudí, ktorí ešte nemajú elektrické auto, z tohto všetkého musia mať taký guláš, že sa vzdajú možnosti kúpiť si elektromobil.
    Čo sa týka mňa osobne, mám také káble aké potrebujem a viem kde môžem nabíjať. Mojím príspevkom som chcel len upozorniť ne nepresné informácie, ale už sa k tomu nebudem viac vyjadrovať. Nič v zlom, ale mapa je dobrá len pre tých, ktorí to majú celé naštudované podrobne aj z iných zdrojov, ale pre laikov je k ničomu.
    Zopakujem len to, že každý si musí podľa svojho auta vybrať takú nabíjaciu stanicu, ktorá mu bude vyhovovať.

    Pridajte komentár:


  • teslafan
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    Uvažoval som dlho nad týmto čánkom a musím konštatovať, že je v ňom dosť veľa dobrých informácií ale aj dosť nepresností. Napr. úvodná tabuľka, konkrétne Nissan Leaf, píše sa, že obsahuje 6,6 kW 1-fázovú nabíjačku, ale v riadku o zásuvkách sa píše o dobe nabíjania 6 hodín prostredníctvom 16A 5-kolíkovej červenej 3-fázovej zásuvky 11 KW. To nedáva zmysel, lebo ak je v aute 1-fázová nábíjačka, tak nie je možné auto nabíjať 3-fázovým prúdom. Aspoň tak to chápem.
    Samozrejme že nie ale to neznamená, že sa nedá použiť. Dá sa použiť aj 3-fázová zásuvka na nabíjanie Nissanu Leaf. Len stačí mať na to správne upravený kábel: Na jednej strane je zástrčka na 3-fázovú zásuvku a na druhej zástrčka na Typ 1 do auta. Na kábli je krabička čo vlastne spraví z troch fáz jednu a do auta ide iba jedna fáza.

    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    Táto nepresnosť, resp. nejasnosť sa týka aj mapy nabíjacích staníc, kde sú uvádzané napr. (blue) Nabíjacie stanice Typ 2
    (22kW, 32A), (light blue) Nabíjacie stanice Typ 2 (11kW, 16A), to je pravdepodobne trojfázový prúd, ale nie je to z toho jasné.
    Typ 2 je určené pre autá s Typ 2 zásuvkou. Každé auto čo má Typ 2 zásuvku tak tam môže nabíjať. A či to je 3 alebo 1 fázové nabíjanie je z tohto pohľadu úplne jedno. Nissan Leaf má zásuvku Typ 1 takže tam logicky nemôže nabíjať a teda Nissana Leaf nemusí vôbec trápiť či to je 3 alebo 1 fázové nabíjanie.


    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    Pri uvažovaní o možnostiach nabíjania treba zohľadňovať viacero faktorov.
    1. akú nabíjačku má v sebe auto
    To je jasné a práve o tom je ten prvotný príspevok, pomôcť ľudom vysvetliť, že pri nabíjaní na striedavý prúd sa používajú palubné nabíjačky a že každé auto ich môže mať ináč výkonné. Že si to treba uvedomiť pri kúpe auta.

    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    2. aké káble s akými konektormi sú priložené k danému autu
    to je logické, a keď nie sú priložené k danému autu automaticky od výrobcu, tak sa dajú kúpiť mimo. Ani na Teslu výrobca nedáva kábel na 32A zásuvku, treba si to dokúpiť. To že Nissan nedáva ani na 16A zásuvku je vina výrobcu ale dá sa dokúpiť mimo.

    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    3. aké konektory alebo káble sú na strane nabíjacej stanice, niekedy používa svoj kábel majiteľ auta, niekedy je kábel na strane nabíjacej stanice
    Logicky, káble by mal mať majiteľ auta stále zo sebou v aute, určite by som si netrúfal odísť na elektrickom aute bez kábla či je na mape napísané, že tam kábel je alebo nieje, nikdy sa na to 100% spoľahnúť nedá. Ale často to býva tak, že nabíjacie stanice na striedavý prúd káble nemajú lebo nemusia. Ale na jednosmerný prúd už musia mať aj kábel lebo tie už majú moc veľký výkon. A jediné nabíjacie stanice na jednosmerný prúd na SK sú zatiaľ CHAdeMO.


    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    4. aké parametre má nabíjacia stanica alebo zásuvkový systém, či ja sa jedná o jednosmerný prúd DC (napr. Chademo), striedavý prúd AC a akého typu, jednofázový alebo trojfázový.
    Zase tu stačí použiť len rozum, alebo si ešte raz prečítať prvotný príspevok. Všetko je na striedavý prúd, a logicky aj zásuvky. Jediné nabíjacie stanice na jednosmerný prúd na SK sú zatiaľ CHAdeMO.

    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    Uvažoval som zriadiť nabíjacie miesto u nás, ale po zvážení všetkých okolností mi vychádza, že zriadiť niečo univerzálne a relatívne výkonné za min. náklady nie je možné.Pri inštalácii zásuvky som prišiel na problém, čo tam dať. Ak tam dám 5-kolíkovú 16A červenú trojfázovú zásuvku (mám tam takú možnosť), tak budú môcť nabíjať majitelia Tesiel, ale nie iných značiek. Takže mi zostala možnosť dať tam klasickú Schuko zásuvku na 16A istič. V danom mieste je len 25A hlavný istič, takže aj tak viac ako 20A tam dať nemôžem.
    Ak by niekto vedel poradiť, čo tam dať, aby to bolo v zmysle týchto možností čo najuniverzálnejšie a najvýkonnejšie budem rád.
    Niečo univerzálne je zásuvková rozvodnia (najlepšie do 22KW/32A) kde si každé auto môže vybrať čo mu vyhovuje:

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	rozvodnica.jpg
Videní:	823
Veľkosť:251,7 KB
ID:	3933
    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    Najjednoduchší spôsob:
    V každom prípade by som odporúčal novým záujemcom o elektrické auto aj novým majiteľom, zistiť si najprv aké možnosti nabíjania umožňuje daný typ auta a potom si podľa mapy nabíjacích staníc pozisťovať, kde všade môže auto nabíjať. Keďže ani žiadna mapa nie je presná v informáciách, nezostáva nič iné len si zistiť u konkrétneho majiteľa nabíjacej stanice alebo zásuvky o aký typ nabíjania sa jedná a aký typ konektorov používa. Potom si majiteľ auta vytvorí akoby vlastnú mapu nabíjacích možností pre svoje auto a vyhne sa tak komplikáciám a nedorozumeniam radšej vopred.
    Keď sa Ti zdá mapa nepresná tak čo tak priložiť ruku k dielu a spraviť ju presnou? Čo myslíš, že tá mapa sa spraví sama od seba? Ale to už nie, pravda. Nech druhý spraví všetko za mňa zadarmo a ja to už budem len používať a kritizovať.

    Pridajte komentár:

Pracuje...
X