Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Druhy nabíjacích staníc

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • zylo64
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od teslafan Pozrieť príspevky
    Inak hybrid.cz prevzal prvotný príspevok z tohoto vlákna a je preložený tu.
    Rozbehla sa tam celkom búrlivá diskusia ohľadom legálnosti/nelegálnosti prevádzkovania vyrejných nabíjacích staníc. Nemohlo by sa k tomu vyjadriť VSE?

    Pridajte komentár:


  • ICE666SVK
    odpovedal
    No Juraj tu propaguje 16A a 32A zasuvky ako jedno z dostacujucich aj cenovo najmenaj nakladnych a aj co sa tika nabijacieho casu akceptovatelnych nabijacich zasuviek. Na prvej strane je toho popisane dost v popise aj z komentarov ostatnych clenov, ze otom nieco vie a stale sa tu clovek nieco nove dozvie. Zaujimalo by ma aj na fotkych, alebo na videu by bolo asi lepsie, keby ste povedali hlavne majitelia Eaut, ze co ste dostali pri kupe a co je si dobre prikupit pre kazde jednotlive auto. A potom sa da z takychto komentarov alebo fotiek ci videii si spravit obraz, ze co je asi najuniverzalnejsie. Ono aj na videach od Bjorna Nylanda ktory si teda robi riadne vylety a nenabija len na superchargeroch, ze ma urcite problemi, ci uz je pre nieco nefunkcna nabijacka, alebo nema kabel, ci kartu k nabijacke, alebo je nabijacka na parkovisku pred nakupnym centrom, ktore je v zavrete a parkovisko je uzavrete branou a podobne.

    Pridajte komentár:


  • Radovan
    odpovedal
    Určitě nabíjecí místo udělejte, hodí se. A určitě 5 kolík červenou 16A zásuvku. Mám sice Peugeot Ion, ale mám za 500,- Kč redukci z 5 kolík červené 16A zásuvky na Schuco 16A. Dá se poměrně lehce v ČR sehnat nebo vyrobit. Třeba takový http://elkov.mywac.cz/produkty/dk-ad...-400v-zas-230v nebo bez kabelový http://elkov.mywac.cz/produkty/sm-pc...r-16-5-na-230v ,který mám já. Samozřejmě můžete pověsit na zeď kombinovanou zásuvku 400V a 230V, jakotohle http://elkov.mywac.cz/produkty/est-z...31-kd-nas-ip44 .
    Navíc se tím zařadíte do evropské sítě trojfázových dobíjecích míst, která mezi sebe pouští jen majitele dobíjecích trojfázových míst a ti tak mohou cestovat po Evropě docela pohodlně a zdarma. Síť je ostatním nečlenům nepřístupná www.drehstromnetz.de , je nekomerční a existuje díky spolupodílení se na nákladech na vybudování a dobíjení.

    Pridajte komentár:


  • 1fisker
    odpovedal
    Uvažoval som dlho nad týmto čánkom a musím konštatovať, že je v ňom dosť veľa dobrých informácií ale aj dosť nepresností. Napr. úvodná tabuľka, konkrétne Nissan Leaf, píše sa, že obsahuje 6,6 kW 1-fázovú nabíjačku, ale v riadku o zásuvkách sa píše o dobe nabíjania 6 hodín prostredníctvom 16A 5-kolíkovej červenej 3-fázovej zásuvky 11 KW. To nedáva zmysel, lebo ak je v aute 1-fázová nábíjačka, tak nie je možné auto nabíjať 3-fázovým prúdom. Aspoň tak to chápem.
    Táto nepresnosť, resp. nejasnosť sa týka aj mapy nabíjacích staníc, kde sú uvádzané napr. (blue) Nabíjacie stanice Typ 2
    (22kW, 32A), (light blue) Nabíjacie stanice Typ 2 (11kW, 16A), to je pravdepodobne trojfázový prúd, ale nie je to z toho jasné.
    Pri uvažovaní o možnostiach nabíjania treba zohľadňovať viacero faktorov.
    1. akú nabíjačku má v sebe auto
    2. aké káble s akými konektormi sú priložené k danému autu
    3. aké konektory alebo káble sú na strane nabíjacej stanice, niekedy používa svoj kábel majiteľ auta, niekedy je kábel na strane nabíjacej stanice
    4. aké parametre má nabíjacia stanica alebo zásuvkový systém, či ja sa jedná o jednosmerný prúd DC (napr. Chademo), striedavý prúd AC a akého typu, jednofázový alebo trojfázový.

    Uvažoval som zriadiť nabíjacie miesto u nás, ale po zvážení všetkých okolností mi vychádza, že zriadiť niečo univerzálne a relatívne výkonné za min. náklady nie je možné.
    Pri inštalácii zásuvky som prišiel na problém, čo tam dať. Ak tam dám 5-kolíkovú 16A červenú trojfázovú zásuvku (mám tam takú možnosť), tak budú môcť nabíjať majitelia Tesiel, ale nie iných značiek. Takže mi zostala možnosť dať tam klasickú Schuko zásuvku na 16A istič. V danom mieste je len 25A hlavný istič, takže aj tak viac ako 20A tam dať nemôžem.
    Ak by niekto vedel poradiť, čo tam dať, aby to bolo v zmysle týchto možností čo najuniverzálnejšie a najvýkonnejšie budem rád.

    Najjednoduchší spôsob:
    V každom prípade by som odporúčal novým záujemcom o elektrické auto aj novým majiteľom, zistiť si najprv aké možnosti nabíjania umožňuje daný typ auta a potom si podľa mapy nabíjacích staníc pozisťovať, kde všade môže auto nabíjať. Keďže ani žiadna mapa nie je presná v informáciách, nezostáva nič iné len si zistiť u konkrétneho majiteľa nabíjacej stanice alebo zásuvky o aký typ nabíjania sa jedná a aký typ konektorov používa. Potom si majiteľ auta vytvorí akoby vlastnú mapu nabíjacích možností pre svoje auto a vyhne sa tak komplikáciám a nedorozumeniam radšej vopred.

    Pridajte komentár:


  • teslafan
    odpovedal
    Inak hybrid.cz prevzal prvotný príspevok z tohoto vlákna a je preložený tu.

    Pridajte komentár:


  • 1fisker
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Juro Pozrieť príspevky
    Zdravím ICE666SVK, nabíjačky tu spomenuté sa samozrejme používajú aj inde v Európe a fungujú na mnohé elektromobily. To je všetko dovoz od iných výrobcov v EU. Obyčajný elektromobil ale budete mať problém nabiť v zahraničí. Firmy čo prevádzkujú tieto stanice nepočítajú s tým, že u nich bude chcieť nabíjať turista z inej krajiny a to z jednoduchého dôvodu: bežné elektromobily majú taký krátky dojazd, že sa pohybujú hlavne len po meste bydliska. Ísť na takom aute na dlhú trasu (až do zahraničia) je extrém vhodný len asi pre milovníkov adrenalínu čo majú veľa voľného času. A tak si každý operátor takýchto staníc v každom štáte vyvinul svoj vlastný "ekosystém". Väčšina vyžaduje používanie RFID karty a to preto lebo za platobné terminály by museli platiť, čo sa im vraj moc neoplatí. RFID je skratka pre "Radio-frequency identification". Túto kartu Vám vydajú napr. za podmienky, že podpíšete zmluvu na jeden rok platenia mesačných splátok. Alebo, ak je to spoločnosť dodávajúca elektrinu, vystaví tú kartu len ak k nim prejdete aj s dodávkou elektriny pre domácnosť. Proste mnohé divné podmienky, ktoré s turistami vôbec nepočítajú. Napr. v takom Rakúsku operuje firma smatrics.com ale doteraz sa mi nepodarilo zistiť ako a za akých podmienok by som mohol používať ich nabíjacie stanice. Takže zbytočne Vám bude zoznam nabíjacích staníc v zahraničí keď aj tak ich nemôžete používať, česť výnimkam.
    Zrazu sa však medzi drobnou zverou objavil Tyrannosaurus Rex a rozmútil tiché vody. Model S je prvý skutočný elektromobil s ktorým pokojne môžete cestovať aj na dlhé trasy bez nejakého obmedzovania sa. A tak ľudia sa začínajú pýtať ako môžu nabíjať aj mimo mesta. Ale Tesla Motors sa stará o svojich zákazníkov a stavia pre nich Superchargers, nabíjačky ktoré nepoznajú hranice a fungujú v celej EU rovnako a bez platenia, bez RFID kariet. Takže kto chce používať elektromobil aj na dlhé trasy a do zahraničia, Tesla je momentálne jediné logické riešenie.
    Plne súhlasím s týmto príspevkom.
    Niektoré spoločnosti, ktoré stavajú nabíjacie stanice nás presviedčajú, že elektromobil je auto len do mesta. Akým právom ma niekto chce obmedzovať v mojej ceste autom? Je pravdou, že mnohé elektromobily majú krátky dojazd, ale situáciu úplne zabijú spoločnosti vyžadujúce akési nezmyselné karty a pod. Je predsa mojou vecou ako často a kde si dobijem auto a na akú vzdialenosť chcem cestovať. Zaujímavé, že benzín si človek môže kúpiť hocikde v Európe. Uvažoval som ísť elektromobilom do Nemecka, ale po 2-3 týždňoch študovania siete nabíjacích staní a ich podmienok, som to vzdal.
    Preto niekedy podpora elektromobilov vyzerá smiešne, akoby ma chcel niekto zámerne obmedzovať v dojazde. Argument, že elektromobil je len na krátke cesty neobstojí. Takýmto prístupom sa nedosiahne širšie rozšírenie elektromobilov.
    Treba na to vždy a všade upozorňovať.
    Ešte si dovolím pripomenúť, ak sa nenahneváte, že Tesla predsa len nie je auto pre každého

    Pridajte komentár:


  • Radovan
    odpovedal
    Pane Juro, naprosto fantastické zhodnocení nabíjecích možností pro elektromobily. Právě jsme se vrátili z rodinné dovolené malým městským Peugeotem Ion na trase Morava, Rakousko, Slovensko a musím Vám dát ve všem 100% za pravdu. Morava tragédie (ostatně celá ČR). Rakousko problematický Verbund/Smartrics, vstřícná Wien Energies, fantastické Ella a další vyhledané díky dvěma mobilní aplikacím s vyhledáváním dobíječek. Pak Slovensko, země elektromobilitě zaslíbená. Díky GreenWay zejména, ale snaží se i ostatní. Komiky politiky a jejich snahy o otevírání rádoby dobíječek pomiňme, je to stejně debilní druh člověka napříč státy EU. Takže aktivity soukromých firem jsou jediné, které to posunují dopředu. Díky aktuální přestavbě webu elektromobily-os.cz bude fórum Tesla clubu bude první, kde budou získané zkušenosti zveřejněny.

    Pridajte komentár:


  • teslafan
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od teslakduri175 Pozrieť príspevky
    Je vtipné,že Opel Ampera má 16kwh batériu

    Opel Ampera je samo o sebe vtip. Plus to je plugin hybrid a nie elektromobil.

    Pridajte komentár:


  • aasami
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od teslakduri175 Pozrieť príspevky
    Je vtipné,že Opel Ampera má 16kwh batériu
    A ti blbi europania nemaju zmysel pre humor ani ked ich GM postekli pierkom na chodidlach.

    Pridajte komentár:


  • teslakduri175
    odpovedal
    Je vtipné,že Opel Ampera má 16kwh batériu
    Naposledy upravené teslakduri175; 29-07-2014, 14:04. Dôvod: preklep

    Pridajte komentár:


  • Juro
    odpovedal
    Tá tabuľka znamená ako približne dlho by trvalo nabiť 20kWh baterku v jednotlivých autách. Inak povedané, keby každé auto malo len 20kWh baterku tak približne tak dlho ako je v tabuľke napísané, by trvalo tú baterku nabiť. Som to pridal do článku.

    Pridajte komentár:


  • aasami
    odpovedal
    Len som akosi nepochopil tu uvodnu tabulku kde sa Model S nabije zo schuko zasuvky za 7,25h?

    Pridajte komentár:


  • Juro
    odpovedal
    Vitaj na fóre,aasami. Tak zaujímam sa o e-mobilitu a toto všetko sú vlastne len osobné skúsenosti. Som rád, že existuje takéto fórum kde sa dá podeliť z osobými poznatkami.

    Pridajte komentár:


  • aasami
    odpovedal
    Tak toto je husty prispevok. Vsetky informacie na jednej kopke. Kde si sa to vsetko dozvedel? Snazil som sa napr. zistit ako sa da dobijat vo Zvolene a Bystrici ale bezuspesne. Spustali to s velkymi famfarami a plnou hubou kecov ako idu podporovat elektromobilitu a pre verejnost ziadne info ako sa da ich stanica pouzivat. Stranka e-jazda.sk je informativne svorc, a na mail mi nikto neodpovedal. Este raz sa opytam. Kde si ziskal taketo know-how? Fakt pecka prispevok! Takych co najviac.

    Pridajte komentár:


  • Juro
    odpovedal
    Zdravím ICE666SVK, nabíjačky tu spomenuté sa samozrejme používajú aj inde v Európe a fungujú na mnohé elektromobily. To je všetko dovoz od iných výrobcov v EU. Obyčajný elektromobil ale budete mať problém nabiť v zahraničí. Firmy čo prevádzkujú tieto stanice nepočítajú s tým, že u nich bude chcieť nabíjať turista z inej krajiny a to z jednoduchého dôvodu: bežné elektromobily majú taký krátky dojazd, že sa pohybujú hlavne len po meste bydliska. Ísť na takom aute na dlhú trasu (až do zahraničia) je extrém vhodný len asi pre milovníkov adrenalínu čo majú veľa voľného času. A tak si každý operátor takýchto staníc v každom štáte vyvinul svoj vlastný "ekosystém". Väčšina vyžaduje používanie RFID karty a to preto lebo za platobné terminály by museli platiť, čo sa im vraj moc neoplatí. RFID je skratka pre "Radio-frequency identification". Túto kartu Vám vydajú napr. za podmienky, že podpíšete zmluvu na jeden rok platenia mesačných splátok. Alebo, ak je to spoločnosť dodávajúca elektrinu, vystaví tú kartu len ak k nim prejdete aj s dodávkou elektriny pre domácnosť. Proste mnohé divné podmienky, ktoré s turistami vôbec nepočítajú. Napr. v takom Rakúsku operuje firma smatrics.com ale doteraz sa mi nepodarilo zistiť ako a za akých podmienok by som mohol používať ich nabíjacie stanice. Takže zbytočne Vám bude zoznam nabíjacích staníc v zahraničí keď aj tak ich nemôžete používať, česť výnimkam.
    Zrazu sa však medzi drobnou zverou objavil Tyrannosaurus Rex a rozmútil tiché vody. Model S je prvý skutočný elektromobil s ktorým pokojne môžete cestovať aj na dlhé trasy bez nejakého obmedzovania sa. A tak ľudia sa začínajú pýtať ako môžu nabíjať aj mimo mesta. Ale Tesla Motors sa stará o svojich zákazníkov a stavia pre nich Superchargers, nabíjačky ktoré nepoznajú hranice a fungujú v celej EU rovnako a bez platenia, bez RFID kariet. Takže kto chce používať elektromobil aj na dlhé trasy a do zahraničia, Tesla je momentálne jediné logické riešenie.

    Pridajte komentár:

Pracuje...
X