👍
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nová dotácia na elektromobily - 8000 eur cez www.chcemelektromobil.sk
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Pani, sorry, ale toto je forum o elektromobiloch. Chodte politikarcit inde prosim, napriklad na hybrid.cz. Tam je to zumpa akurat na debaty tohto druhu. Dakujem.
Komentár
-
☝🏼staci ak ista znama politicka strana tesne pred volbami vyhlasi este raz navysenie dotacie opat o 6 melonov, budem ten spokojny zo zasobnika cakatelov isto by som nemal dilemu koho budem volit 29.02 🤣 dufam ze nasi pani poslanci citaju nase debaty 🙈
Komentár
-
nema zmysel riesit koho a kto presne bolo by to uplne mimo temu. je nas tu takych viacej ludi strednej triedy co nestihli do 3:41 a zufalo stratili zaujem kupit EV hlavnym dovodom jednoznacne len a len cena. nesuhlasim akym sposobom spustili dotacie. v kazdom pripade mali vyclenit financie zvlast pre osoby a zvlast pre podnikatelov, pred sa nadsenec elektomobility bude vzdy FO, podnikatelovi ide len a len o vyhody co z toho ma...
-
PO je v mojom pripade nadsenec. Kvoli EV som si zalozil jednochlapovu fy, zvolil tak napln cinnosti aby EV zapadalo, a robim vsetko preto, aby som to mohol cez svoju fy prefinancovat. Cize som nadsenec az do stavu ze zalozenie fy/PO je pre mna cestou k EV.
-
mimo misu a riadne konšpiratívne:
viete, že celý komplet paiera z každej volebnej miestnosti sa balí a archivuje?
takže aj po rokoch sa dá vytiahnuť a minimálne sú zachované otlačky prstov na hlasovacích lístkoch.
a k nálepke - na usa F500e sú na ľavom zadnom blatníku riadne veľké nálepky.
-
Ja este aj pred tymi clankami .. od zaciatku zvazujem, ze ju odmietnem, aj ked sa dostane rad na mna... Som nejaky 20-30 za ciarou zatial (4 sekundy po vycerpani). Dovody co ma k tomu vedu su ludia.... Hocijaky kamarati/priatelia, ked zistia ze si kupujem EV sa hned do mna pustia, ako keby som tu isiel vrtat do baterky, alebo rozhadzovat litium po poliach. Pritom ja chcem len kupit nove auto (lebo stare je K.O.) a nechcem s nikym nic riesit. A toto su blizki ludia... Ziadne suboje fosil vs EV nechcem... ale vytaca ma, ked sa siria tie mainstreamove bludy. Takze chcem tocit videa pre ludi, ktori chcu kupit Konu, aby vedeli o nej vsetko. Hlavne o obmedzeniach, ktore si musia zvazit, ak chcu prejst z fosilu. Jednoducho pohlad, toto sa s Konou da a toto uz je napr. trapenie.
Na parkovisku na sidlisku nemame jedine EV. Vsetci o tom mojom budu vediet (uz len podla toho martanskeho zvuku Kony). A co sa stane, ak bude na kapote nalepena nalepka "s podporou blabla". Tak myslim ze som skoncil. Ze sa tu budu presne takyto okoloiduci na tom aute vybavovat, ze som ich pripravil o ich 8000. Ako tie peniaze by sa mi zisli, lebo myslim ze tie auta su minimalne o tuto cenu predrazene. Ale za cenu, ze my budu nejaki kreteni nicit auto kvoli nalepke, tak to radsej nechcem. Alebo videach sa budu do mna kvoli tomu pustat.
PS: Necital som tu o dotaciach este nic. Ak by dosiel rad na mna, neviem ci sa to da prip. potom posunut niekomu z vas.
Komentár
-
kedze mas dodanie uz o "par dni", tak aj keby si prisiel na rad - zamietnu ta, pretoze (nezmyselne) objednavka auta ma byt az po ziadani o dotaciu ( v decembri to boli len registracie).
Jedina mozna cesta by este bola dohoda s predajcom, ze ti predal "skladovku"
-
nick81 Neskusis bojovat za EV, vysvetlovat, sirit osvetu elektromobilizmu? Verim ze Ti to pojde a o rok tam bude parkovat uz polovica EV ...
Vedia preco v podmienkach dotacie je ze musi byt auto poistene proti vandalizmu po dobu dvoch rokov, cize po dobu kym musis mat tu nalepku .
Bude sa ratat za splnene aj ked ju nalepim uprostred strechy? Myslim ze dobra viditelnost, kazdy ju uvidi z lietadla, z balona, z okna panelaka, kazdy dron, satelit ...
-
Práveže vlastniť EV znamená, že keď rozprávaš o EV, Tvoje slová majú väčšiu Váhu. Ja keď som kupoval EV, obával som sa ako sa na to budú pozerať susedia a kamaráti a nakoniec to bolo úplne v pohode.
Jedinú zlú skúsenosť z tohto pohľadu mám, že keď mi prišiel riešiť vzduchotechniku pánko z nemenovanej firmy Slovakklima, tak akonáhle videl, že mám EV, začal mi navyšovať ceny neskutočným spôsobom. Takže parkuj tak, aby "slovenskí rýchlokvasení podnikatelia" nevedeli, že je to Tvoje auto a si v pohode.
-
Netušim,,, zdalo sa mi že na kapotu,, ale neviem najsť, asi si to len hlava domyslela )) Sklo sa tiež nedá vylúčiť,...
Toto je v dokumentoch (pravnické osoby), iné som nepozeral.
"Príjemca sa zaväzuje, že počas obdobia 2 rokov od momentu nadobudnutia vlastníckeho práva k novému vozidlu, zachová publicitu projektu prostredníctvom označenia nového vozidla.. Toto označenie musí zostať zachované počas celého obdobia uvedeného v prvej vete tohto bodu. Rozmery a spôsob označenia sú súčasťou usmernenia zaslaného príjemcovi. Na preukázanie splnenia tejto podmienky, príjemca zašle poskytovateľovi fotodokumentáciu nového vozidla s dôrazom na toto označenie, elektronickou formou na adresu, ktorú mu zadá poskytovateľ."
-
Myslim, že škoda, že dotacie dopadaju takto slovensky. Ja som vôbec nebol priaznivec elektromobility. Ale 15 r Fiat dosluhuje a tak som sa o to začal intenzivne zaujímat. A dospel som k záveru, že pre väčšie mesta je to dobrá cesta. Pre mesto stači male e-auto s malou bateriou cca 13 kWh na cca 100 km. Mohlo by byt aj bez dotácii za cca 15 tis €. Problem nabijania na sídliskách je tiež pri istej podpore riešitelny. Pre mestké e-auta netreba žiadne super nabíjačky. Stací 235 V 10 A zásuvka teda 2,3 kW. Vybaviť každe parkovacie miesto inteligentnou zásuvkou (odomknutie nabijania cez NFC mobilnou aplikáciou). V rozvodných sieťach by nebol žiadny problém, kazdy byt v panelaku ma pridel cca 9 kW a v noci je odber panelákového bytu minimálny. Ti ktori si nemôžu dovolit “prvé” veľké dovolenkové/ víkendové auto, tak by bol omnoho lacnejší prenájom. A to moderného dizla, ktorý produkuje citelne menej CO2 ako benziňák.
Ovzdušie v mestách by sa vyrazne zlepšilo a aj by sa mala zrychlit premávka- perfektná akcelerácia do 60 km/h.
Dotácie by mali zvýšť počet takýchto malých lacných elektomobilov nad kritickú hranicu aby sa medzi ludmi začalo šírit povedomie, že je to výborná vec.
Veľké elekto super auta, su asi slepá ulička, mala by zostat len o exibicionistov, ktorí si potrebujé “hladkat” ego zrýchlenim na 100 za 3 s a vystatovať sa že ja tych 70 tis € mám.
Prero si myslím, ze dotácia by mala byť len na mestké autá. Dalo by sa to vylepšiť tým, že len pre tých čo denne dochádzajú do centra a min napr 39 km, niečo podobné má Francúzko.
To by sme vśak nemohli byť na Slovensku museli mať na kompetentných miestak ľudi, ktori vedia rozmyšlat koncepčne. MHSR to urobilo maximálne prvoplánovo, jediný ciel bol odśktnúť si polozku vo výkaze pre EÚ. Velľa masla na hlave ma, aj europka komisia. Tá mala niečo podobné definovat a nezmyselne desimovať europske automobilku 95 g/km CO2. A tam by mal byť vykvet europy. Demokracia je niekedy aj blbec.
- Likes 2
Komentár
-
Nepochopil si pointu. O mňa nejde ja si môžem dovoliť aj TM3 (ale nechcem elektromobil na dlhšie cesty).
Ide mi o to aby sa aspoň v mestách začali použivať elektomobily masovejšie a nan musia mať aj ludia s priemernými príjmami. Inak bez masivnejšich dotacii si to nekúpia a na dotacie už nezvýzia peniaze- budú iné problémy. Modely vhodne na dlhšie jazdy si rodina zo strednej vrstvy aj s dotáciou nikdy nekúpi, lebo to ekonomicky nedáva žiadny zmysel. Obzvlášt ked potrvá súčasný trend zvyšovania cien na rýchlonabíjačkách, už sa naklady na km blížia nákladom diesela.
-
elektromobil je vacsinou o inych prioritach ako o ekonomickom zmysle a nezmysle.
Odbacame od temy, ale tie UFC az take drahe nie su pokial mas modelovu situaciu: mas drahy elektromobil svelkou baterkou, lebo chces vela jazdit dlhe trasy. V tom pripade mas aj niektory z pausalov a tam tie ceny idu rapidne dolu, takze je to stale vyhodne a v pohode.
Nestrasme tu ludi ako denniky u nas Pravda v CR rozne ine. Tie nadpisy su oblbovanie ludi ako Ha-ra-bi-no-ve strasenie s migrantami nachystanymi v rakusku na hranici.
-
palo47 Plne súhlasím, reálne málo ľudí jazdí denne cez 50km a EV s malým dojazdom by im veľmi dobre poslúžilo. Napriek tomu neustále počúvam výhovorky ľudí, ktorí robia denne 20km, že oni si EV nekúpia pokiaľ nebude mať dojazd 1000km a stáť menej ako spaľovák, pričom reálne som ešte nestretol človeka, ktorý by dokázal dať 1000km bez toho, že by potreboval ísť aspoň na záchod.
-
Kazdy elektromobil ma zmysel. BEV v meste je jasny a ak je maly aj rozmerovo ma zmysel dvojnasobne. Nabehom predaja VW trojciat zrejme klesnu ceny ojazdenych Mitsu-trojciat hlboko pod 10 tisic, tak si bude moct kupit maly mestsky BEV viac ludi. No bez straty komfortu je BEV len pre tych, co maju moznost nabijat doma v garazi/parkovacom boxe. Neviem isto, ci by som si kupil BEV, keby som nemal stabilnu moznost nabijania doma.
No mestske elektromobily mavaju maly najazd, tak ich efekt znizenia emisii je maly - aj ked dolezity - lebo jazdia hlavne v meste.
Aj BEV na dlhe trasy dava ekonomicky zmysel, pretoze maju velky najazd a drahsich nabijani je len mala cast. Zase ak je moznost nabijat doma, tak BEV na dlhe trasy ma pre prvych 200 - 400km jazdu s cca 1/3 nakladmi a dalej pri pouziti rozumnej siete nabijaciek/resp. pausalov aj DC nabijania su pod cenu jazdy v spalovaku. Je a zrejme aj vzdy bude moznost nabijania zadarmo, takze priemer nakladov sa moze vylepsit. Nabijaciek je uz dost vela a budu pribudat, kazdy si po case najde svoj model optimalneho nabijania.
Neverim, ze niekto bude nabijat na Ionity za ich presrelenu plnu cenu.
Navyse BEV na dlhe trasy maju velky najazd, preto ich efekt pre udrzatelnost je vecsi.
-
Este som zabudol zdoraznit, dovod, na ktory sa pri ekonomickych a ekologickych aspektoch zabuda. Jazdenie na BEV je iny svet, uprednostnil by som ho aj vtedy, keby boli naklady rovnake alebo aj vyssie ako u spalovaku. Len malokto, co jazdil na BEV by sa vratil k spalovaku.
-
Podla mna VW trojcata su skvely pocin. Len mali urobit v dvoch variantach na vyber 18 alebo 36ku bateriu. Kedze nova bateria stoji 17k eur, tak variantu z polovicnou bateriou by mohli predavat za povedzme za 12k eur (aj bez dotacie) a to je cena na urovni fosilneho Upu v obdobnej resp. slabsej vybave. A pre ludi co jazdia len v mestskom a primestskom rezime a tych 130km (resp. v mestskom cykle aj 150km) im staci na par dni, mozno aj na tyzden (alebo pre roznasky na cely den) by to bolo veselo predajne. Takym uzivatelom staci domace nabijanie, alebo aj ked byvaju v panelaku, tak v pohode si auto dobiju zdarma pocas nakupu, kina, posilovne, vecere, v praci ... bez toho aby ich to obmedzovalo naopak este usetria cas chodenia na pumpu.
Taky mestsky uzivatel, ak by kupil EV za cenu fosilu, tak sa ekonomicky rozhodne pren, lebo usetri, kedze ICE ma v meste najvacsiu spotrebu a ma vyssie naklady na udrzbu. Ak sa k tomu zapocita nabijanie zdarma, ulavy na parkovnom, daniach atd, tak urcite by mnoho ludi slo do EV aj z ekonomickych dovodov nielen ekologickych. Ved to vidno ako vdaka dotacii, ktora zrovnala cenu VW trojiciek z ich ICE verziou UPu su zrazu vypredane a je zaujem o stovky mozno aj tisice kusov EV na SK.
Este aj tento retro styl hodnotim pozitivne. Nie kazdy potrebuje mat z auta NASA pocitacove centrum. Ako auto na prechod z ICE na EV super. Vela ludom najma starsim moze vyhovovat, ze nemusia hned zmenit uplne vsetky zvyky po presadnuti do EV. Su zvyknuty strcit klucik do zapalovania, zatiahnut rucnu brzdu, volit rezim jazdy pakou, ovladacie tlacitka nie dotykove obrazovky atd.
Co sa tyka uhlikovej stopy, tych 5 mestskych aut ktore by sa vyrobilo a predalo namiesto jedneho velkeho auta s tou istou suhrnou kapacitou baterie podla mna bude mat dokopy rovnaky rocny najazd ak nie vacsi ako to dialkove resp. univerzalne auto. Dokonca asi aj vacsi eko dopad, lebo fosil ma najviac emisii za studena, takze ak by v mestach nahradilo 5 EV 5 ICE s ich studenymi startmi a km za studena ked v malych mestach sa diesel ani nestihne zahriat na pracovnu teplotu kym pride clovek do ciela. A tiez sustavne rozbiehanie z krizovatiek a poposuvanie v zapchach 5tich ICE asi viac CO2 vyprodukuje ako plynula jazda na dialnici jedneho velkeho auta ... Tak myslim ze mestske EV maju vacsi vyznam nez auta na daleke cesty s najazdom 30-50t km, ktory spravia aj tie 5 mestske dokopy.
- Likes 1
Komentár
-
So všetkým neostáva než súhlasiť. Problém je,
A. že VW nechce EV vyrábať napriek všetkým velkohubym vyhláseniam.
B. nieto batérii. Ja som už pred 3 rokmi hovoril, že bez vlastnej výroby batérii nemá žiadna automobilka šancu.
Viď ohlasované menšie kapacity výrobu e-tronu, EQC aj ID.3 problémy.
Cena je preto taka vysoká, lebo sa o ne automobilky bijú! Náhradná batéria od Tesly s kapacitou 85 kWh stojí dnes iba okolo 13000$! To by taka veľká od VW stala viac ako celé auto od Tesly?
-
To vazne su tak lacne baterie do Tesly? Tak to by Tesla mohla take ala VW trojicky s 20kwh bateriou za 10-12tis eur predavat s velkym usmevom. Alebo nieco o triedu vyssie s 40kwh bat s cim sa da vybehnut aj mimo mesta za 15-20tis. pre beznych ludi. Mozno o par rokov az nasytia trh bohacov....
-
Jasne ze nevedno dokedy 9eur pausal vydrzi, no je jasne, ze AC bude vzdy najlacnejsie. Kamarat pouziva 9 eurove 3h AC aj pri 3,2 kW nabijacke - pre mini bateriu Cit zero (nova 14kWh, s degradaciou cca 12kWh) je to na 3 hodiny s rezervou dostatocne. Kazdy si vzdy najde svoj optimalny sposob nabijania.
-
Nabky zdarma pri retazcoch skoncia u nas skor ako si myslite. Pozrite sa na Rakusko. Tam uz zadarmo nenabijete nikde.
Jedine na Tesla destination chargeroch, ktore su vacsinou aj tak podmienene nejakou utratou.
-
Taur preco by to davali naspat? Ved prednedavnom to bolo tak ze si platil tusim 9 Eur a este k tomu aj AC (+DC bolo lacnejsie ako bez pausalu). Teraz to zmenili tak ze AC je bez dalsieho poplatku.
Jiri GrandPa a neni to napriklad v nemecku tak ze kazdy lidl ma nabijacku? Ci nabijacku ma ale platis aj tak?
-
vo viedni bezne nabijam pri lidli zadarmo..chodil som do stareho mesta najprv. ale teraz chodim za dunaj kde je menej pofidernych ludi
vela lidlov v AT ma zadarmo nabijacku...kedsom siel do talianska a spal som v Klagenfurte tak aj tam som nabijal pri lidli, este viem o jednej dalsej v Kapfenbergu.
-
Obchodné reťazce to tak skoro nespoplatnia (teda aspoň nie AC). Tých pár sto kWh mesačne na jednej pobočke je nič oproti ich spotrebe.
Spoplatnenie na úrovni nejakých 0,15 eur/kWh by ich mesačne vyšlo viac ako keď to nechajú zadarmo, pretože by museli platiť aj nejaký platobý systém, mať certifikovaný merač spotreby.
A ak by to spoplatnili na úrovni nejakých 0,5 eur/kWh, tak by mali takú návštevnosť ako GreenWay.
-
Tak niekto si mozno kupi EV nie len koli tomu aby usetril A chapem ako si to myslel ale podla mna sa k tomu nebudu vracat skor zvysia mesacny pausal ako by mali spoplatnit dodatocne kWh za AC (ale to je len moja logika, ktora sa nemusi zhodovat s ich )
-
V com je podla teba drahsia prevadzka? Ved servisne naklady budu menej a takisto aj elektricka energia vychadza lacnejsie ako PHM. A napriklad koncernove trojicky vychadzali s dotaciou+eco bonusom cenovo rovnako ako spalovacie ekvivalenty.
-
curgali Bodaj by som nevedel a žil v nevedomosti, že ako lacno sa presúvam. Viem, že keď mám diaľničnú spotrebu v lete 20 kWh/100 km a v zime 25 a nabíjam na tej diaľnici za 49c/kWh, tak v lepšom prípade jazdím za 10€/100km. Či zle počítam?
Bohužial takýto charakter má gro mojich jázd, dialničné presuny 200-300 km, čo sú 2-4 nabíjania na komerčnom DC. No a AC nabíjanie pred/po jazde za 25c/kWh to fakt nezachráni.
Aby som tu zbytočne nepanikáril, nejdem do toho počítať ešte "stratený" čas pri nabíjaní.
Jo a nie, v noci pred panelákom nenabíjamNaposledy upravené ToMiLeaf; 03-02-2020, 18:21.
-
ToMiLeaf tak ak mas vacsinu presunov dialnicnych s DC nabijanim, mas mat tomu prisposobeny mesacny program nie?! Dobrovolne platis viac ako by si mohol. S dobrym programom, obcasnym vyuzitim free nabijaciek pred obchodmi a vyrazenim z domu s lacnou a plnou bateriou je kombinacia, kde mozno nebudes na 1/4 nakladov voci spalovaku, ale k 1/3 az 1/2 (v najhorsom) sa dostanes.
-
Ja som nezávisle dospel prakticky rovnakemu záveru. Jediný problem je v prípade masívnejšieho rozširenia nabijanie pre obyvateľov sídlisk. 18 kWh sa však nabije aj zo zásuvky za noc. Urobit Nejeký počet parkoviká s 235 V / 10 A by nepomohlo, určtte by ich obsadzovali aj spalováky. To by museli mať všetky parkovacie miesta zásuvkú samozrejme inteligentnú.
-
Prišlo už niekomu oficiálne schválenie dotácie? Ja som tam volal ešte minulý týždeň a vraveli mi že v stredu, 29.1.2020 bude komisia posudzovať prvé podané oficiálne žiadosti. O mne mi povedali že asi ma už do toho prvého kola nestihnú, oficiálne som ju podal 8.1. osobne, vraj by sa ďalšie posudzovanie malo konať zrejme o týždeň, čiže túto stredu, no nevedeli mi to povedať na 100%. Už by som to rád vedel keďže mám zatiaľ bez zálohy zarezervovanú Škodu Citigo IV a už by som rád vedel na čom som, či môžem zaplatiť zálohu a podobne.
Komentár
-
ToMiLeaf a Taur. Ja som v r. 2015 išiel do elektromobility čisto z ekonomického hľadiska. Dnes samozrejme po skúsenostiach s BEV, by som išiel aj keby ma stáli náklady to čo fosil. Jazda je návyková ako hovoria kolegovia. Kde je vôľa je aj cesta. Po 200.000 km Leafovských som mal náklady pár euro na AC nabíjaniach. Prečítajte si moje príspevky a blogy z minulosti. Nechce sa mi to tu rozpisovať. Z 90% nabíjam na DC...platba?..0,-- euro...ako je to možné?..Nuž naskočil som včas na palubu. Nabíjanie zadarmo počas testovacích obdobiach GW a ZSE. Ďalej freenabíjanie DC Vodné elektrárne Trenčín a Freecharging po Slovensku, Madarsku, Chorvatsku, Poľsku a Česku./viď môj blog/. Leaf 1 a 2 som kúpil po všetkých zľavách a št.príspevkoch po 20.000 euro..bez DPH. Ďalšie auto tento rok Kona 64-ka za 27 k alebo TM3 SR+ za 41 k po št. príspevku/bohužiaľ sa mi nepodarilo ziskať na firmu ale len ako súkromna osoba/, vždy lacnejsie ako cenníková cena. Úspora na nákladoch bola vždy väčšia ako strata hodnoty po predaji. A ak by som brázdil dlhé trasy po diaľnici a nabehal viac ako mojich 45 t ročne určite by som išiel do Tesly s Freechargingom, aj keby som si mal na ňu požičať, a neplatil by som predražené Ionity...veľmi zlý príklad...Naposledy upravené curgali; 03-02-2020, 23:59.
- Likes 2
Komentár
-
curgali to napísal veľmi pekne, ale.....máme tu veľké ALEALEALE............nezdá sa nám, že zlaté časy elektromobility máme na Slovensku už za sebou? Spoplatnených staníc pribúda, čoskoro nebude kde zadarmo nabíjať. Ceny elektromobilov neklesajú, naopak stúpajú a v dohľadnom čase prielom nevidím. Takže jazdiť na elektromobile len pre potešenie?
-
Objavilo sa pár ľudových aút za zaujímavú cenu. Keď už bude áut dosť, tak sa začnú objavovať ďalší poskytovatelia nabíjania stlačí to ceny dolu.
Rovnako nevidím dôvod, pokiaľ by bola podpora z mesta/obce, nebudovať AC nabíjačky aj obyvateľmi bytoviek.Naposledy upravené demo; 04-02-2020, 12:59.
-
A Teslu za 45 000€ si si pred dvomi rokmi tiež nekúpil ani náhodou.
-
Tak dnes som volal na ministerstvo a ten chlapik co mi minulu stredu povedal ze zasadala komisia mi zase teraz povedal ze podla informacii co ma komisia este nezasadala. Ako dovod uviedol nejake nedostatky v overovani zo strany SIEA. Teraz sa budu vyhovarat jeden na druheho ako to byva zvykom. Neviem teda ci je problem s tym registrom trestov alebo riesia tie zdravotne poistovne ako tu niekto pisal. V kazdom pripade ma ubezpecil ze oni sa to nesnazia natahovat a maju termin do ktoreho to maju stihnut a ze to stihnu. Mne termin 40 dni od podania ziadosti vyprsi buduci piatok tak som velmi zvedavy...Ak mate niekto viac informacii tak ma kludne doplnte/opravte.
Komentár
-
Podla mna zavisi od toho ci ratas 40 dni od podania ziadosti prveho, alebo od skompletizovania. Lebo od prveho podania, mi uplynulo 40 dni minulu sobotu. Od skompletizovania (rozumej, vyzvali ma aby som dolozila register lebo si ho sami nevedeli vytiahnut) mi uplynie 40 dni az 18. februara. Cize ja uz neviem s cim mam ratat a ci vobec dufat ze sa mi niekto niekedy od nich este ozve
-
Keby chceli v tomto stadiu zrusit dotacie, tak by mohli mat velky problem.
Kazdy, kto podal dotaciu si teoreticky mohol na druhy den kupit auto a ak by zrusili dotaciu plosne, tak by sa pravnici potesili, kolko kseftu by mali.
Mozu samozrejme niekomu konkretnemu dotaciu neschvalit, no ani to si zrejme nedovolia bez relevantneho dovodu.
-
jux to sa ti prosim ta ako podarilo? Na prvykrat ano a na druhy nie? To, ze sa ti to na prvykrat podarilo znamena, ze asi si celkom zrucny co sa tyka prace s PC. Myslim si ze tieto zrucnosti uplne stacili aj na druhe kolo. Ty si to spominal ze si sa zasekol nejako na tom pase?
-
1. krat sa mi to podarilo nahodou preto, lebo som mal vyblokovanu kontrolu na browseri kvoli niecomu co som predtym robil.
2. krat som sa zamotal na pase/obcianskom - 1. krat som tam dal rovnake cislo, ale do 2. to zmenili - ako to zmenili som si zacal citat az ked som to vyplnal a nebralo mi to - stratil som aspon minutu.
-
jux Ak by bol prvý krát systém nefunkčný, ako je to možné, že sa ľuďom podarilo zaregistrovať? Možno nefungoval úplne tak ako si priali, ale nebol nefunkčný.
A mne sa tiež prvý krát podarilo zaregistrovať a druhý krát nie. Keď mi prišlo potvrdenie rezervácie, sloh som z PC zmazal s tým, že ho už potrebovať nebudem. A pri druhom spustení som sloh vymýšľal nanovo, takže som sa zaregistroval v piatej minúte a teraz čakám cca 200 miest pod čiarou či z toho niečo bude...
-
Rozumiem ale dalo sa to pekne aj bez scriptu stihnut klasicke ctrl+c a ctrl+v neber to tak ze rypem to vobec nie len som to chcel pochopit lebo ja som teda dotaciu chcel a pripravil som si vsetko co by som mohol potrebovat (aj nieco navyse) aby som si bol isty ze som pre to spravil vsetko
-
Catchcash Rozumiem. No čo Ti poviem... trhám si vlasy za to do teraz, že som sa zachoval ako amatér...
Ale tak treba všetko brať pozitívne... som výnimočný... kto môže o sebe povedať, že dostal nízke registračné číslo a aj tak dotáciu nedostal?
-
jux "Napriklad skoda sposobena nedodrzanim zakona/vyhlasky.": Takže sa môžem začať súdiť o 8000 eur, úspešne som sa zaregistroval a registráciu mi svojvoľne zrušili. Nevysúdiš nič. Nechcem vedieť aké veci sa dejú na pozadí, keď ani na verejnosti nevedia dodržiavať pravidlá.
-
Vilo Ja som bol hovado a naskriptil som si to. Zaroven na vedlajsom pocitaci to kocka nahadzovala copy paste do formulara a mala to len o par desiatok sekund neskor ako ja so skriptom, ktory bolo treba skontrolovat a doplnit nieco co nevyplnil uplne ok, tak ze aj cez copy paste by som to stihol. Podla mna zaklad bol mat pripravene vsetky udaje, ktore trebalo dat do formulara. A teda sa oplatilo venovat hodiny citanim vsetkych dokumentov na chcemlelektromobil.sk pred spustenim registracie a popripravovat si to.
-
Savi Si slaby programator scriptov . Netrebalo hodiny studovat, stacilo si pozriet kolonky z html kodu formulara z tej z zbabranej registracie, alebo aj na weboch boli screenshoty formulara od tych co sa im ho podarilo nacitat. Pripravit udaje a uz len kopirovat. Ja som to takto stihol pod tri minuty a umiestnil som sa v strede pola vitazov. Pravda bol to pekny adrenalin. Keby som vedel ze chyby z registracie sa v pohode daju opravit pri vyplnovani oficialnej ziadosti. tak by som to este 2x nekontroloval pred odoslanim. A mal by som lepsie poradie. A to som na zaciatku par sekund (ktore mi pripadali ako cela vecnost) maturoval kde otvorit formular. Ale hlavne ze som v tom. Uz len aby prva kontrola dopadla dobre, potom budem cakat a mozno po 9tich mesiacoch sa mi narodi EV.
-
Keď to tu tak čítam mám dojem že dotácie boli dosiahnuteľné len pre zručných programátorov alebo tímy ľudí, čo žiadali spoločne jednu dotáciu. Každopádne držím palce a gratulujem všetkým, ktorí dotáciu nakoniec získajú. Ale z pohľadu bežného človeka (aj keď si myslím že nie som úplný tupec) sa mi to javí ako nedosiahnuteľný cieľ.
-
Taur Mam sa este co ucit a zlepsovat ale tak vyzera, ze sa oplatilo tomu venovat energiu. Stale si myslim, ze by bol lepsi system, kde by kazdy, kto si kupi BEV, dostal dotaciu, hoci aj mensiu. Alebo este lepsie nerobit dotacie ziadne a podporit radsej infrastrukturu ale vo vacsom, napriklad AC nabijacka v kazdom stlpe osvetlenia.
-
no ked mas davat vsetkym co si kupia tak by si musel mat teoreticky neobmedzeny rozpocet kedze nevies kto vsetko si to auto kupi to by sa dalo zrealizovat keby davali dotaciu povedzme 200 Eur a to si nemyslim ze by bolo nejake velmi motivujuce pre ludi Ale tie AC nabijacky na sidliskach kludne mozu v ramci dalsieho kola riesit. Ak ma pamat neklame tak v Boroch aj take cosi hovorili.
-
Ja som podal žiadosť 27. Dec ale až 9. Jan ma vyzvali doložit výpis z registra trestov, obratom odišiel. 40 prac dní uplynie az 6. Marca, čiže majú ešte čas. Včera som svojej administrátorka poslal mail, nevšimol som si že ide o 40 prac dní nie kalendarnych. Dnes mi volala, že všetko čo dali na ministersvo im vrátili na doplnenie, neprezradila, že o čo. Ale ma potešila, že mi potvrdila, že spĺňam poźiadavky.
Čital som si pred chvíľou vyzvu a tak je uvedené, že komisia má dve kriteria:
- Splnenie poziadaviek garantované SEIA
- Motivácia žiadateľ.
Myslíte si, že generálny riaditeľ, finančny riaditel a ďalši traja budu čitať tych viac ako 600 motivácii? Ešte vidím aj problém aby sa všetci piati papaláśi stretli na komisii. Je uznášania schopná len v plnom počte. Žiadosť musia schváliť nadpolovičnou väčšinou
Ďalej som sa dozvedel, ze teraz dávali len prvú dávku a zdaleka nemajú všetky žiadosti posúdené.
-
Savi Len podpora infrastrukturi by nic neriesila. Nestacio by to ani v bohatom Norsku, ani tam by nebolo tolko EV nebyt haldy dotacii dlhe roky na kupu EV. Naco by bola rozsiahla infrastruktura pre EV par zbohatlikov a ekologov srdcom i dusou ktori daju vela penazi za drahe EV?
Kto ma prachy a chce tak si kupi EV z roznych dovodov aj bez dotacie. Hadam ze kto ma 50tis na EV, tak nema problem dat aj 58 ked ho chce a prezil by aj bez dotacie.
Kludne mohli aj znizit hornu hranicu ceny dotovanych aut aj dotaciu aby sa uslo viac ludom, ktory inak na EV by nedosiahli.
-
Tak ucast v komisii je povinna vraj tak snad sa tam nejako stretnu tiez si nemyslim ze to budu citat ale kedze MH SR ma posledne slovo tak musia vykazat nejaku cinnost akoze to schvalili. A kompletne podanie ziadosti je ked si to ty podal v decembri a nie az ked si doplnil register pretoze to bola ich praca len si to nevedeli ziskat. Ty si vsetky povinne dokumenty dodal v decembri a od toho dna sa podla mna rata 40 pracovnych dni.
-
-
Volal som do SIEA a ani po troch tyzdnoch mi nevedia k ziadost povedat, ci ju eviduju ako kompletnu, len to, ze este ani nepresla uvodnym spracovanim. Ak by nieco chybalo, tak daju vediet a ziadatel ma 10 dni na doplnenie.
Pomale mlyny... Ale sak maju 40 pracovnych dni, tak pockame.Naposledy upravené Savi; 05-02-2020, 14:07.
Komentár
-
Taur https://www.chcemelektromobil.sk/fil...AQ_z_MH_SR.pdf
"Po riadnom a úplnom predložení žiadosti má vykonávateľ a poskytovateľ lehotu 40 pracovných dní na
administratívne overenie žiadosti a posúdenie žiadosti komisiou MH SR."
-
Poslal som dnes email SIEA že čo je so žiadosťou, lebo už mi raz pisali, že ju poslali na ministerstvo. Volali mi naspäť, že ministerstvo žiadosti spätné vracalo SIEA ešte na prekontrolovanie a že to už prekontrolovali a zajtra to tam na ministerstvo opäť odnesú.
Komentár
-
Áno rozhodnutie. Som sa jej pýtal, že čo tam toľko kontrolujú. Vraj ešte všetko prechádzali a komisii dávajú odporúčanie či áno alebo nie. Mne povedala, že má odporučili. Tak som sa opýtal, a tá komisia na ministerstve bude robiť čo? Oni že si pozrú odporúčanie SIEA, motiváciu a rozhodnú podľa toho.Naposledy upravené Spartakus; 06-02-2020, 16:22.
-
Kym nasa komisia prerokuje a schvali ziadosti, tak pridu na trh nove modely, postavi sa zopar fabrik na baterie, budu sa uz chrlit EV bez cakacich dob ...
Vzhladom na to ako Vam posuvaju terminy dodavok objednanych aut, by som komisiu nenahanal, aby Vam neuplynula 12 mesacna lehota na cerpanie a neprisli ste o dotaciu.
- Likes 1
Komentár
Komentár