Ja som nabijal na IONITY Babolna(HU) zatial dva krat. Nabijacku som aktivoval chipom NEWMOTION a zatial mi nikde nestiahlo peniaze ani mi neukazuje tieto nabijania v ich appke...snad to tak zostane
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
IONITY
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Pôvodne zverejnené od cio Pozrieť príspevkyA že izolacionalista a protekcionalista ELON nedostal nič je len a len jeho chyba. Mal sa včas pridať.
Tiez sa predtym v EV dlho spekulovalo nad EU EV konektorom, preto prve tesly prisli do EU s oneskorenim.
Komentár
-
Vsak to si nevedel ze ked si niekde prvy tak si izolacionista? co tam potom ze nikto iny neexistuje a ty si chudak priekopnik. A ti co pridu po tebe su charakterni lebo oni sa spojili a od teba sa ocakavalo sa k nim pridat ale si to neurobil. To je paralelna realita. Vlastne by mal byt na to normalne zakon ze prvy sa musi vzdy pridat k druhemu a dalsim po nich. Nikdy nie naopak. K prvemu sa zasadne nepridavat! Zmrdovi izolacionistovi!
-
No lenže Tesla už dávno dala ponuku, že sa na nabíjacej infraštruktúre môžu podieľať aj iný.
Z technického hľadiska v USA majú vlastný konektor a v EU "mierne ohnutý" typ2 na S a X (mierne preto, že typ2 mal plánované aj DC, ale len 50-70kW)
Ale ako vidieť, asi by to nebol problém, nakoľko teraz začali pridávať CCS konektory.
Dokonca už teraz podporujú to čo sa bude aj v EÚ vyžadovať. A to možnosť pripojiť a nabíjať. Autentifikácia bude cez auto. Žiadne kartičky, mobilné app nebude treba.
A to že nemá displej sa tiež dá (a asi aj bude) vyriešiť. V Kalifornií mali prijať nejaký zákon/nariadenie ohľadom nabíjacej infraštruktúry a z toho čo som videl ľudí písať, asi bude musieť mať stojan displej a ukazovať údaje o nabíjaní. (info bez záruky, detaily som nehľadal)
Či skôr nebude problém v inom. A to v názve "Tesla supercharger". Akoby vedenie Audi, Mercedes, ... vysvetľovalo zákazníkom, že nabíjať sa auto dá na "Tesla supercharger"? (Samozrejme že problém mohol byť aj že to spravuje Tesla a určite by chceli "nezávislú" entitu, ktorá by to spravovala)
Otázka je či to vôbec aj niekto chcel riešiť.
-
kayle opakujem to tu do nemoty. Prevádzkovateľ nabíjačiek má mať vzťahy s prevádzkovateľmi vozidiel a nie s automobilkami.
To že TESLA je aj výrobca vozidiel aj prevádzkovateľ nabíjačiek je ich vec. Pre mňa ako zákazníka je zaujímavé ak to bude potrebné, aby som mohol nabíjať na každej verejnej nabíjačke. Nabíjačka nech sa volá aj HONDA, TRABANT alebo SAMSUNG
-
Teq toto je presne ukážka zvláštneho TESLA zmýšľania. Nehovorím že je zlé, ale je to zvláštne. Ľudia okolo TESLA majú tendenciu si myslieť že sú niečo viac. Neviem či je to komické, smutné, alebo čo ...
Mne to príde ako nejaký komický novodobý apartheid. Autobusy, obchody, školy iba pre bielych, černosi tam ísť nemôžu.
----------------------------------
Veľká pridaná hodnota a v čom akože ?
Supercharger sú iba obyčajné nabíjačky akých je všade habadej a ostatné nabíjačky pribúdajú takým tempom že celá táto téma bude už pol roka úplne bezpredmetná. Už nie sú ani najrýchlejšie. Svet sa vyvíja veľmi rýchlo.
A že má na nich zo pár starých kusov TESLA áut nabíjanie predplatené v cene vozidla (často mylne prezentované ako zadarmo) ? - z globálneho hľadiska zanedbateľné a nepodstatnéNaposledy upravené cio; 25-01-2020, 13:21.
-
cio pridana hodnota ze to financuje jedna jedina mala firma ktora s tym zacala ked ich bolo vo svete ako safranu, teraz prejdes celu europu takmer len na superchargeroch. Toto vsetko nieco stoji, nepostavili to zadarmo a ta cena je isto zapocitana v cene auta, ktore vyrabaju. Preco by to mali dat ostatnym zadarmo?
PS : nemam teslu, ale 4 len jeden 4rocny LEAF a ziadne ine auto.
-
Ale vôbec si mi nevysvetlil v čom je tá pridaná hodnota. Kedysi to bola pridaná hodnota, lebo nikto iný UFC nemal. Ale to je už minulosť, je to už neaktuálne.
Celú Európu prejdeš aj na iných nabíjačkach. Opakujem že nabíjanie na SC nie je zadarmo, všetci si predplatili nabíjanie v cene vozidla.
Rozmýšľať o nabíjaní ako o nejakom benefite pre kohosi a obmedzovať k tomu prístup ostatným je detinské.
Práve naopak, na nabíjaní sa má zarábať ako na každom inom biznise a má sa rozširovať.Naposledy upravené cio; 25-01-2020, 15:29.
-
cio pridana hodnota ze tesla stavia a spravuje HPC v takom pocte ako ziadna ina firma a naklady za to znasa sama. Ukaz mi HPC so 40timi stojanmi od ineho posytovatela. To vsetko stoji nemale peniaze ktore su zapocitane v cene auta, ktore ta ista firma vyraba. Nechapem co je na tomto detinske.
Dali aj moznost sa ku nim pridat, za adekvatnu cenu predpokladam, ale nikto iny nechce na seba zobrat tie naklady a nasadenie s tym spojene - nikto iny na trhu aut nevyraba masovo len ciste elektromobily
-
cio ved ti to tu uz pisali. Pridana hodnota pre Teslaka je ze maju siet nabiek kde maju asi vzdy volny stojan nemusia stat v sore, nabijanie zadarmo alebo za lacno, tiez pohodlne pride, pichne a nabija ziadne cachre s kartami, apkami, v ich navigacii aktualna siet ich nabiek aj s planovacom a neviem co este. Ja mat Teslu, tak som tiez rad. Ved zi a nechaj zit. Su rozne obchodne modely.
A zivot ukaze ako sa to vyvinie. Mozno sa Tesla casom otvori ak bude mat nevyuzite stojany a mozno ostatni pridu na to ze az budu miliony EV a nestihaju budovat stojany, tak budu obmedzovat pristup len pre svojich ako Tesla (a zakazu Teslam nabijat na Ionity ). Ktohovie ako to bude o 5-10 rokov.
-
-
Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevkysom mal na mysli ze Tesla moze svojim zakaznikom zaplatit pausal u Ionity, ked im chyba moznost lacneho nabijania na ich nabkach. Co si myslim ze nechyba.
Komentár
-
Pozitivne je ze mame 7000nabijacich DC miest v Europe a pocet rastie tempom 6% den.
Zdroj:insideevs
3 Fotky
Komentár
-
Sice su to skoro rok stare udaje, ale podla toho by Tesle roaming az tak neuskodil vzhladom na to ze ma len 6% dostupnych nabijacich miest. Som myslel ze ich maju viac ked som pisal ze roaming nepotrebuju. Pravda nikto nebrani na tych ostatnych nabijat Teslam tak preco by sa delili o svoje nabky. Asi to mal na mysli cio ked kritizoval ze Tesla je len pre seba...
-
Tesla siet nebude ani bezvyznamna ani zanedbatelna, pokial bude sluzit Teslakom k spokojnosti.
Rovnako ako ine siete. Koncernova siet predajcov VW buduje DC nabijacky na svojich prevadzkach, neviem ci dobrovolne, alebo povinne. Predpokladam ze bude k dispozicii zakaznikom VW koncernu. A uvidi sa ci tuto siet budu izolovat len pre svojich ako Tesla, alebo bude k dispozicii aj pre konkurencne znacky
-
Nie je treba nič vidieť.
V IONITY je už teraz viacero značiek a nabiť si tam môže ísť každý mimo tieto koncerny, vďaka štandardizácii konektorov aj TESLA.
Takže good
--------------------
& Jiri GrandPa nedostatok argumentov ... to sa stáva
-
Kazdy mimo koncernu a standardizacia... tym myslis majitelov Leafov 1 alebo Soul EV prvej generacie? Alebo nebodaj Mercedes B kde Daimler je dokonca clenom IONITY? Renault? Kks to je standardizacia jak hovado Skoro ako s nabijackami pri mobiloch.
Az budu mat tieto EU automobilky aspon take predaje CCS modelov v Europe ako Tesla tak potom sa bude dat hovorit o nejakej konkurencii. Zatial to tam taha predajne len BMW. Ani Hyundai, VW a Audi dokopy nemaju tolko kusov co Tesla. To maju fakt nasliapnute na dominanciu trhu este skus tu o cervenej ciapocke.
-
Wilo neviem o čom to tu točíš TESLA so všetkými modelmi má za rok 2019 v EU cca 30% podiel na trhu s EV. Keď ešte pripočítam PHEV tak je to bude ešte menej.
Ja na rozdiel od teba pridám aj LINK z ktorého čerpám
http://carsalesbase.com/european-sal...phev-segments/
Staré šunky neriešim, aj keď na všetkých stojanoch mimo TESLA nájdeš aj konektor CHADEMO, čo tiež podporuje rôznorodosť. Na rozdiel od uzavretej a spupnej TESLY. A je úplne jedno že je momentálne lídrom trhu. Za to ako sa ELON chová sa proti nemu spoja a bude kuca paca. Ja ako spotrebiteľ sa na to teším. Ja nemám na rozdiel od teba klapky na očiach. A to je fuk či sú to klapky TESLA, IONITY alebo iné.
Ja som spotrebiteľ a chcem aby konkurenčný boj donútil všetkých vydať zo seba to najlepšieNaposledy upravené cio; 19-01-2020, 22:49.
-
cio Ty si niekedy videl IONITY stojan alebo si o nich len cital? Kde tam mas Chademo prosim ta? Toto ma naozaj zaujima. Ked tu uz hovoris o uzavretosti
A ked mi odpovies tak sa vrat na moj predosly prispevok kde hovorim o CCS autach a pocitaj predajne cisla CCS vs Tesla vs Ostatne.
Najpredavanejsie europske EV je Renault. Nabijes ho na Ionity? Nie.
Druhy v poradi Nissan Leaf ma Chademo. Nabijes ho na Ionity? Nie.
Velka cast eGolfov je tiez bez CCS.
Teda Tesla predaje TM3 65tis + TMS 7000 + TMX 6000 dokopy cca 78.000 kusov
Ostatny “Ionity” vyrobcovia:
BMW 19tis
Hyundai 23tis
Audi 12tis
Jaguar 10tis
Kia 8000
Dokopy 72tis kusov CCS vozidiel + neznamy pocet VW
Tesla to uplne prehrava a ostatni ju valcuju
-
Wilo nečítaš s porozumením, hudieš si svoje a potom robíš zo seba na verejnosti idiota. A teraz argumenty:
1.) ja považujem všetkých okrem TESLA za NO_TESLA výrobcov. Výrobca IONITY, taký pojem nepoznám.
2.) vozidlá čo nemajú podporu na UFC nabíjanie môžu nabíjať kadetade, väčšinou doma, lebo sú to bzučiaky okolo domu. Aj také autá je potreba. Ja mám NISSAN ktorý používame len na behanie po okolí a v živote som sním nebol na verejnej nabíjačke (okrem 1 pokusu keď som ho kúpil)
3.) IONITY je diaľničná sieť UFC pre vozidlá s väčším dojazdom, uznávam že v tomto segmente má TESLA ZATIAĽ počtom vozidiel na vrch.
ALE POZOR: Ja som celý čas nehovoril iba o IONITY vs TESLA SUPERCHARGER, ale o všetkých nabíjačkách vs TESLA a o všetkých EV vs TESLA.
4.) počty predaných EV áut TESLA + NO_TESLA chvala bohu rastie. Dopyt je väčší ako schopnosti výroby. Dobre sa pozeraj na čísla v roku 2020 a nebudeš si stíhať oči pretierať ako sa bude trh vyvíjať. Je kopa ľudí čo TESLA nechcú a je dobre že si môžu vybrať.
Výrobcovia budú produkovať mraky EV vozdiel, už aj najzabednenejšie automobilky vec pochopili.
-------------------------------
Mne je skutočne fuk či niekto EV vyrába z presvedčenia alebo z nutnosti, hodnotím výsledný produkt.
-------------------------------
Skús byť trochu tolerantnejší k opačným názorom. Ja rešpektujem pozíciu a aj zásluhy TESLA ale odmietam postoje niektorých zaslepencov čo si myslia, že na svete je iba APPLE a TESLA a všetci ostatní sa majú zakopať pod zem.Naposledy upravené cio; 20-01-2020, 09:49.
-
Wilo o tom presne hovorím. Kto bude na IONITY nabíjať keď to nebudú Tesly??
cio myslíš že nejaký PHEV? Ktorý má 20kw baterku? Ten bude nabíjať na IONITY?? Ten sa na 150+ kw nikdy nedostane. Alebo IONITY zachránia etrony a taycany? Nezachránia.
A skús mi vysvetliť ešte jednu vec. Ako je možné, že súkromná firma dokázala vybudovať nabíjacie stanice po celej európe. Len z vlastných zdrojov. S dostupnou technológiou tej doby. A PREDÁVA ENERGIU ZA CCA NÁKUPNÉ CENY. Nerozumiem tomu ako je to možné.
Ďalšia vec. Prečo sa ja mám registrovať na nejakom Audi portále? Ja chcem nabíjať na Ionity. Na nabíjačke ktorá sa vybudovala aj z mojich daní. Ja nemám nič s VW koncernom. Ja som zaregistrovaný na IONITY portále. Prečo nemám zvýhodnenú cenu aj tam?
Príde na moje slová a IONITY narazí bradou na asfalt. Už teraz tie nabíjačky zívajú prázdnotou.
-
cio len taká poznámka k tomuto citátu "IONITY je diaľničná sieť UFC pre vozidlá s väčším dojazdom", ale presne toto je aj sieť Tesla supercharger-ov. Jej cieľom bolo nabíjanie pri dlhší cestách.
Takže teda porovnávajme, ale netvárme sa že supermarketové nabíjačky (aj keď sa tak používajú) majú rovnaký cieľ ako Ionity/Supercharger.
-
Sieť TESLA SUPERCHARGER je síce super ale len pre TESLA.
kayle - Keďže sa TESLA chová spupne a svoju sieť nechce otvoriť, dostala a ešte viac krát dostane na rypák, všetci sa proti nim spoja, uvidíš. Je to ako APPLE vs ANDROID. APPLE síce vymyslelo dotykový telefón, ale dnes majú zanedbateľný podiel na trhu a upadajú. A to len pre to že sa odmietali otvoriť a chovali sa spupne.
TM3Perf z tvojich daní už bolo toho toľko vybudovaného čo nemôžeš ani nebudeš používať...
-
cio opakovane tu bolo písané (nie len mnou) že tesla ponúka aj iným automobilkám, aby sa "pridali k superpercherger-om" ale nič z toho nebolo. (viď napr. https://www.cnet.com/roadshow/news/t...arger-network/)
Ako áno, možno bol problém v Tesle, len som nepostrehol, žeby sa to niekde spomínalo.
-
cio čo sú to za argumenty? Z trhu s telefónmi má Apple stabilných asi 20 percent po celom svete. V USA viac, v Číne menej. Čiže jedna firma ovláda 20 percent trhu. To mi nepríde ako prepadák obzvlášť keď jej trhová kapitalizácia je niečo cez bilión dolárov. Nepríde mi, že by mali nejaký problém s uzavretosťou.
A aby bolo jasné, ja používam Android a na iOS nemienim prejsť.
-
kayle a ja tu opakovane už asi 18-ty raz píšem že oni nemajú čo sieť otvárať automobilkám ale majiteľom áut.
Automobilky nepotrebujú nabíjať. Nabíjať potrebujú tí čo na autách jazdia
TM3Perf ak nevidíš ako ANDROID valcuje trh a ak ti je 80% málo, tak potom neviem. Ja nehovorím že APPLE zkrachuje, len hovorím že ich izolacionizmus im nepriniesol a ani neprinesie nič dobrého. Dnes už neprinášajú žiadne novinky, len kopírujú nápady SAMSUNG, HUAWEI a spol
Chudák Steve im zomrel a je po funuse
Tak isto celá TESLA stojí na 1 chlapíkovi. Je to génius ale tiež trošku pako. Ono sa to asi inak ani nedá.
-
cio ja citam s porozumenim. Toto si napisal:
“ V IONITY je už teraz viacero značiek a nabiť si tam môže ísť každý mimo tieto koncerny, vďaka štandardizácii konektorov aj TESLA.”
“... na všetkých stojanoch mimo TESLA nájdeš aj konektor CHADEMO, čo tiež podporuje rôznorodosť.”
Trepes tu blbosti ktore sa zakladaju na nejakych viziach automobiliek a nie na faktoch. Rovnako ako cely VAG koncern ktory stale produkuje len skice a realne auta nikde. A presne take su aj ich sny o IONITY sieti. Na to aby prerazili potrebuju trosku inu politiku a nie to co predvadzaju teraz.
-
POZOR, príliš dlhý text!
Áno, to sedí majiteľ auta potrebuje nabíjať, nie automobilka. Tu niet čo namietať.
Len mám dojem, že na to všetko pozeráš dnešnou optikou.
Tesla chcela predávať elektoroautá ale nabíjacích miest bolo tucet (a to asi som prehnal) a aj to "len" 50kW. Pričom ich autá už vedeli brať cez 90kW, takže:
1/ bola nedostatočná sieť
2/ nabíjací výkon asi 1/2 z maxima
Mohli čakať než sa to rozbehne a predávať len zopár ks áut a pravdepodobne nepreraziť.
Namiesto toho, aby na niekoho čakali, povedali si že bez inftraštruktúry na dlhé trate to auto veľa ľudí nekúpi (hlavne v USA) chytili sa lopaty a... zvyšok už asi netreba písať.
Keďže si Tesla povedala, že nabíjanie má byť pohodlné, tak funguje len štýlom prídem pripojím a nabíjam.
Viem že také čosi má podporovať aj CCS ale keď s tím prišla, neviem či vôbec niečo také bolo spísané (no možno v draft verzií) v nejakej špecifikácií. (Tu hádam, tie ich špecifikácie som vôbec nevidel)
V USA majú vlastný konektor, v Eu typ2, v Číne zas majú ich čínsky.
Spravili adaptér na CHAdeMO, keďže už nejaké japonské autá sa kde tu túlali (čítaj nissan) a bola možné použiť aj ďalšie DC.
Toľko k historickému okienku a teraz do súčasnosti.
Ako vidieť teraz v Eu, nie je problém pridať CCS konektor. Takže technicky riešiteľné iné neCHAdeMO autá sú.
Problém ale bude, že ak sú verejná nabíjacia stanica, musia ponúknuť nabitie komukoľvek.
Tu by museli podstatne prekopať svoj backend.
Ich systém je spravený na spôsob, prídem-pripojím-nabíjam.
Raz sa toho dočkáme aj u iných áut (a tu je ten problém prečo by museli spolupracovať s inými automobilkami. Bolo by treba, aby to tie autá podporovali) Alebo by sa chodilo s čipom/app-kou k Tesla stojanom? Povedal by som, že asi ťažko, to by cez Elona neprešlo
A od iných automobiliek chceli, aby sa (tak ako pri Ionity) pridali k budovaniu. Rozložili by sa náklady a malo by aj Audi, či Mercedes cez 400 miest (cez 3000 stojanov) v Eu na nabitie pre "dlhé" cestovanie. (k tým 200 čo teraz postavili)
S veľko pravdepodobnosťou by ale neboli "verejné", viď dôvody vyššie.
A keďže to Tesla nemá ako extra zdroj príjmov, tak ťažko čakať, že bude tak zásadne prerábať svoje nabíjacie miesta.
Takže nie že byt to vzniklo ako izolacionistické hnutie, ale ako potreba (Ľudia nechceli eautá, lebo neboli nabíjacie miesta. Nabíjacie miesta nikto vo veľkom nerobil, lebo nebolo dosť eáut. Ľudia...), aby vedeli predať dostatočný počet vozidiel.
Ospravedlňujem sa za toľko textu, ale zdalo sa mi že je potrebné to rozpísať.
Prepáčte, ešte mám jednu uštipačnú poznámku.
Nechápem, prečo si automobilky zakladali spoločný projekt s názvom Ionity a vrážali do toho peniaze. Veď majitelia áut tých značiek môžu nabíjať na niektorej z xyz siete nabíjacích staníc už teraz?
-
kayle Pekne napísané. A na záverečnú otázku je asi len jedna odpoveď. Tí nenažranci z VW a ostatných DE automobiliek našli novú príležitosť na parádny tunel a perfektnú príležitosť na rýchle zisky. A ešte si krásne pohonia ego nad tým ako to oni postavili a ako dbajú o životné prostredie.
A viete čo bude najväčší fór, nie to že tam prestanú nabíjať Tesly. Ale že tam nebudú nabíjať ani ich "vlastné" autá. Veď prečo by mali? ZSE je výhodnejšie ako IONITY na SVK. V čechách je výhodnejší ČEZ. Preverím ešte situáciu v DE a AT ale predpokladám že to bude podobné. Lokálni poskytovatelia rýchlonabíjačiek sú lacnejší. Pre koho vlastne IONITY bude? Pre tých pár percent, ktorí cestujú cez štáty? Koľko je takých? Šialencov, ktorí jazdia 1000ky km s elektromobilom? Okrem mňa
-
Plne súhlasím že konkurencia ich dá všetkých do poriadku.
EÚ fondy dostalo aj ZSE aj GreenWay a bodaj by ich dostal každý kto postaví verejnú nejakú nabíjačku, keby o fondy požiadali, dostane ich aj TESLA, ale nabíjačky by museli byť verejné.
-------------------------
POZOR IONITY nemá zlé ceny, pre registrovaných tie ceny zlé nie sú. Tak isto cez roamingových partnerov nemajú zlé ceny. Koniec koncov sa na nich dá nabíjať aj cez ZSE za tých 39,-€ na 24h keď ideš tranzitovať.
Ja nechápem tú histériu. UFC nabíjanie na diaľnici je super a čím viac ho bude tým lepšie.
Ceny pôjdu dole keď sa sieť zahustí
-
Najvacsim problemom IONITY je samotny koncept a filozofia ze to je samostatny izolovany projekt ktory si na seba musi zarobit. A tomuto celemu bude potom podriadena cenotvorba aj vystavba. Ked to nebude ziskove tak akcionari casom stratia trpezlivost a zacnu skrty. A pojde dole kvalita / spolahlivost / rychlost.
Koncept Supercharger nevznikol ako zarobkovy projekt ale ako sluzba ku konkretnemu autu. Nikdy tu nebola vizia ziskovosti. Vzdy to bolo chapane len ako benefit k autu ktory ma ludi presvedcit ze sa s Teslou nemusia bat cestovat. Tesla ma primarne zarabat na inych veciach. Vysledkom je to ze mozu predavat elektrinu cca za nakupne ceny bez 100-300% marze ako Ionity a bez otravnych pausalov. V takejto pohode bez vonkajsich tlakov sa to prevadzkuje nasobne lepsie a daju sa realne nasledovat “uslachtilejsie” ciele a nie len pozeraýt na ziskovost.
-
-
burliva debata....
Ak by som si chcel kupovat stotisicove nove elektro auto, tak siet SC je silny argument v prospech Tesly. A ak by som ju aj vdaka tomuto bodu kupil a o rok prisiel k SC vo Zvolene, kde by sa nabijali tri etrony a nejaky hyundai, myslite ze by sa mi to pacilo? V tu chvilu by mi bolo srdecne jedno, ci sa nabijaju zadarmo, v roamingu alebo po eure za kWh. Nenabil by som...
Tesla nech si necha pre seba svoju siet. Je to coraz vacsi benefit s postupne zahustovanou infrastrukturou. A ako vidno na videach zo sveta v obdobi presunov narodov vobec nestiha uz teraz a to obsluhuje iba ich auta.
Cio je audinak, on je na "neznackove" a Ionity UFC odkazany. Pri Zvolene na SC sa moze akurat tak odfotit
- Likes 3
Komentár
-
OMYL, mám EV E-TRON, NISSAN, KIA.
Sieť UFC NO_TESLA utešene rastie, veľmi ma teší že už sa stavajú UFC HUBy.
IONITY je jeden z dodávateľov a tiež je fajn že šlapú ako hodinky, škoda že nie v našom regióne ale nečudujem sa, počet EV je mizerný, sme chudobný región. Veď mizerná je u nás aj sieť SuperCharger.
Ale dosť bolo prekáračiek ... rok 2020 bude pre EV zlomový, veci prejdú do fázy že elektromobilita bude v pohode a už to nebude folklórna vec a to je podstatné.
-
hudino vďaka za otázku ... z viacerých dôvodov
1.) je to rok kedy má deadline kopa EÚ projektov na nabíjacie body (IONITY, NEXT-E a podobne) konečne bude tlak na dokončovanie. 2019 bol rozbehový
2.) začnú platiť veľmi prísne emisné normy pre automobilky a či sa im páči alebo nie, budú MUSIEŤ začať vyrábať aj predávať EV. Na konci roka bolo až okaté ako všetci zdržiavajú predaje aby si nakopili zásoby aby vozidlá registrovali až v 2020 (VW, HYUNDAI-KIA, DEIMLER ...)
FCA ide kúpiť emisné kapacity od TESLA. V TESLA sa musia smiať do popuku, akí sú v FCA sprostí ..., TESLA môže prachy použiť na rozvoj - klobúk dole.
V FCA im zomrel Marchione a ten bol komplet mimo, aj v otázke Ferrari aj celkovo v pohľade do budúcnosti auto priemyslu. Bol to starý somár.
Kým sa zmátožia a dokončia fúziu s PSA, tak to chvíľu potrvá
3.) Ako som už naznačil TESLA sa zotaví a ako poznáme ELONA, tak zavelí do útoku. Nový model TMY rozhýbe trh. Fabrika v Číne začne zaplavovať trh vozidlami, ceny pôjdu dole, číňania budú vyrábať autá za misku ryže.
Nová fabrika pre Berlíne úplne naľakala VW, RENAULT, VOLVO aj všetkých ostatných a budú musieť reagovať.
4.) ľudia čím ďalej viac budú odkladať kúpu fosílneho auta a budú hľadať cestu ako si kúpiť EV
5.) Nástup zelených značiek a všeliakých drobných benefitov pre EV. Po voľbách môžeš očakávať viacero vecí.
-----------------------------------------------
Do volieb sa k téme nik nevyjadrí, lebo je to komplikovaná téma a pospolitý ľud rieši: Cigánov, Kotleby, vlaky zadarmo, 13-te dôchodky a podobné chujoviny. Verím že nová vláda bude viacej riešiť enviromentálne otázky. Skutočne tomu verím.
Spustia konečne 3. blok v Mochovciach, zavrú nejaké uhoľné elektrárne.
Dnes si EV môže dovoliť iba človek čo býva v rodinnom dome alebo čo má garáž + musí si všetko pozapájať s kamarátmi alebo sám. To je zle. Veci musia fungovať automaticky a predovšetkým ako biznis. Dáš objednávku, príde firma, všetko zapojí a ty si pekne jazdíš.
-----------------------------------------------
Od novej vlády očakávam zjednodušenie a podporu výstavby parkovacích a nabíjacích bodov na sídliskách. Toto je vec ktorá veľmi blokuje rozvoj.Naposledy upravené cio; 22-01-2020, 11:38.
-
cio ja dakujem za odpoved, vyjadrim sa, ale niektore veci som cital davnejsie takze mozem sa mylit.
1) podla mna nabijacie body moc neriesia nedostatok EV na trhu. Dodavky su teraz okrem par skladoviek na urovni 9 mesiacov... preto myslim ze 2020 ziadny prielom nebude. To ze sa zvyspi predaj EV o 200%, no super tak ze z celkoveho objemu predanych aut zvysi z 0.25% na 0.5%
2) emisne normy tu su, ale minimalne do 2022 sa napriklad zapocitavaju EV 2x takze automobilkam staci predat 2x menej ako by realne mali normu naplnit. Navyse takmer vsetky automobilky si pripravili nove motory, ci uz napriklad dvojite vstrekovanie AdBlue (tu je to tusim az o 80% znizene), alebo zaradili hybridne motory, cim vyrazne znizili emisie (teda aspon na papiery ), myslim ze ten tlak tych noriem nebude velky.
3) TESLA zotavena je, len sa oabavam ze to co vyprodukuje Cinska fabrika aj Cina stihne zhltnut . Suhlasim ze TMY bude auto o ktorom bude vela ludi rozmyslat. vratane mna. Ale ci dokazu nasytit trh... to neviem. Navyse je tu problem s cenou, to neni masovka, ani nebude.
GF4 ma zacat vyrabat az koncom roka 2021, takze teoreticky z nej vyjdu auta na trh v tom roku 2022
4) ano odkladaju, ale pokial budu prichadzat informacie o zdrazovani nabijaciek o tom ake drahe je dialnicne cestovanie s EV, tak sa to ekonomicky nevyplati pretoze uz EV je preplacane.
5) ano EV ulavy tu asi budu, ale fakt nepokryju ekonomicky nezmysel... EV auta. Sam neviem preco mam menit svojich 200km dojazdu za 400. a priplatit 25 tis. Eur, a jazdit drahsie ako spalovakom (alebo hybridom)
Co sa tyka novej vlady tak sa este raz zorientuj v nazoroch aktualnej opozicie. Sice budem rad za zmenu vlady (to asi vsetci), ale urcite ich priority nebudu v Elektromobilite, praveze sa proti nej ohradili.
-
hudino fajn debata, samozrejme aj tvoj pohľad má svoje rácio
1.) 200% bude považovať za obrovský úspech, ja som v oblasti tranzície na čistú mobility skôr realista a chápem že prerod bude trvať 20 rokov
3.) TESLA - všetko čo zhltne čínsky trh nemusia voziť z USA a o to viac ostane pre zvyšok sveta. Nárast je nárast
4.) dezinformácie o zdražovaní boli sú a budú. Momentálne je situácia taká že HEJT na EV kulminuje. Ľudia sú slabo informovaní (hlúpi) a boja sa noviniek.Tak to bolo so všetkým. Pred 110 rokmi sa báli parnej lokomotívy, pred 60r sa báli elektriky a hovorilo sa že to je diablov vynález a všetkých to pozabíja, pred 10r každý vravel že dotykový telefón je hlúposť a niet nad tlačítkový. Veľmi dobre si to pamätám. Slovač je bohužiaľ už raz taká.
5.) POLITIKA: v kampani sa musia všetci chovať populisticky. Nikdo nemôže nahlas povedať, že prechod na enviromentálne udržateľnú ekonomiku bude bolieť a že to bude drahé a bolestivé. Ľud chce aby to bolo zadarmo a lacnejšie - to je BLUD. Bude to presne naopak.
Individuálna mobilita bude čím ďalej drahšia a veľký luxus
Vypočuj si dnešný prejav Ursula von der Leyen čo mala v DAVOSE (napríklad na portáli ČT24) ... povedala jasne že uhlíková neutralita je priorita číslo 1 a hádam si nemyslíš že ona to tam hovorí ako nejaké osobné vyznanie, to sú vážne biznisové záležitosti .... o veciach už je rozhodnuté a pôjde sa tvrdo ... veľmi veľmi tvrdo. Vedci bijú na poplach, planéta ide do pekla. Situácia je veľmi veľmi zlá.
-
tak prva Ionity stanica bude v Senci na SHELLke
https://www.mojelektromobil.sk/ionity-prva-nabijacia-stanica-na-slovensku/
Komentár
-
Tazko povedat. Kazdopadne pre ludi z BA a okolia je to k nicomu. Teslacky SC v Prahe je tiez na dialnici na vonkajsom okruhu uplne mimo. Takze nabijat tam je tiez zabity cas.
-
No pokial nemas od nich pausal tak urcite nie. V BA je moznosti habadej za zlomok ceny. A kvoli az jednej stanici na SK sa ho ani nikomu neoplati platit pokial casto necestuje do zahranicia. Si radsej zaplatim za 9€ Partner od ZSE a mam stanic tri prdele. A este aj lacnejsie. Ak by to doslo do stadia ze ma IONITY nabijacku kazdych 100km tak by som uvazoval. Ale aktualne tu mame lepsiu ponuku aj lepsie sluzby od konkurencie a take huste IONITY neplanuje byt. A u nas uz duplom nie
-
Brat-Wurst-Wagen
Ja ako ne-bratislavčan si myslím že stanica je na najlepšom možnom mieste. Pekne pôjdem do BA, v Senci za 10min pekne pripumpujem, pobehám BA a cestou späť zase natlačím za 15min a môžem mastiť domov.
Bacha, UFC nie je určené pre obyvateľov mesta ale na TRANZIT.
-
Myslel som to tak, že načo by obyvateľ BA a okolia išiel nabíjať na UFC tu, keď nabije za 30% (a menej) ceny doma?
Teda pokial ma tu možnosť. Myslim, že momentalne je počet tých, čo nemôžu nabíjať doma alebo v robote na
AC, minimálny. .
-
Samozrejme každý má svoj pohľad na vec.
ja som sa snažil osvetliť pohľad človeka čo chodí raz za mesiac do BA "vybavovať" a je nemysliteľné chodiť na MHD. Tak isto miesta stretnutí viazať na to aby tam bol UFC nie je komfortné. Rád sa stretnem v AVION a nabijem na GW, ale neraz sa stalo že sa to nedá a ja som nabíjal pri POLUSE na ZSE a bezducho sa túlal po shoppingu
-
ja ten Senec kvitujem. V SC okrem dvoch wallboxov nie je nic. Ako je stale opakovane UFC je na cestovanie. Mozno mam len skresleny pohlad, ale ak potrebujem trochu nabit, radsej pockam 10-15min na Shellke ako sa trepat do Auparku.
Vacsi problem su tie ceny ... ale to je na inu debatu.
- Likes 2
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od cio Pozrieť príspevkyPrevádzkovateľ nabíjačiek má mať vzťahy s prevádzkovateľmi vozidiel a nie s automobilkami.
Komentár
-
dango akože nie ?
na IONITY si môžeš nabiť akékoľvek auto a autorizovať sa môžeš ako len chceš.
Priamo IONITY síce karty nevydáva, ale môžeš ísť cez PLUGSURFING, ZSE, tiež si môžeš nabíjať "a la carte", alebo cez karty čo ti vydajú k vozidlu
Zakladateľom sú síce automobilky ale platforma je otvorená a na univerzálnom konektore, bežne tam nabíjajú aj ľudia s TESLAMI a je to v poriadku, nech sa to používa a nech je elektromobilita čo najdostupnejšia pre každého kto má záujem. Ak budú stojany viac obsadené, postavia ďalšie.
Je to biznis ako každý iný. Čím sa viac nabíja, tým lepšie.
Rozmýšľať o nabíjaní ako o nejakom benefite a obmedzovať k tomu prístup je detinskéNaposledy upravené cio; 25-01-2020, 15:24.
-
-
Prosím, netušíte ako je to na IONITY u Kia/Hyundai? Keď sú v "tom", je tam pri Hyundai už nejaká možnosť paušálu+nižšej sadzby?
Komentár
-
Priamo a verejne som sa to zástupcov Hyundai spýtal na e-salone po polhodine ich reklamnej vložky a nič také nemajú ani o tom nepočuli. Ale dá sa nabíjať aj inými kartami - aj Škodovka dáva k Citigo svoju kartu na Ionity pre výhodné ceny. Auto pripojíš aké chceš.
-
Oni sa sústredia na predaj fosil áut.
Ja som hovoril s predajcom KIA, importér na tom pracuje, samozrejme je to o prachoch.
V AUDI to bolo tak isto. Mali už autá a o IONITY som ja vedel 3x viac ako oni. Ale potom sa to zo dňa na deň zmenilo a všetko je OK
-
Tých Hyundajov (a Kií vrámci jedného koncernu) na baterky tu už behá cez 150, nie 20. Takže slovenské zastúpenie koncernu Hyundai / Kia by sa o to mohlo začať zaujímať.
-
-
Dnesne Bjornove video o moznosti ziskat lepsie ceny za nabijanie v IONITY cez nemecky Maingau:
https://www.youtube.com/watch?v=ZPywah_I8p8
Staci sa zaregistrovat:
https://www.maingau-energie.de/e-mob...utostrom-Tarif
v GER a NL je cena €0,35/kWh, vo zvysku EU s niekolkymi vynimkami (AUT, SWE, DEN) je to €0,4/kWh.
Trochu som pogooglil a zistujem, ze tato sluzba funguje uz hodnu chvilu, a dost sa v poslednom case diskutovalo o stopnuti podpory pre IONITY, ale v aprili sa nakoniec dohodli a pokracuju, takze je to v tejto chvili asi najlacnejsia moznost nabitia na tychto staniciach.
Podporovane su okrem toho aj takmer vsetci ostatni poskytovatelia v Europe, vratane nasich ZSE a GreenWay, takze s Maingau kartou sa da nabijat takmer vsade pri ceste Europou.
Komentár
-
ja som túto otázku "ako na Ionity" položil pred nejakým časom na českom fóre a presne túto kartu mi odporúčali
jedna zaujímavosť - s touto kartou nabíjate na slovenskom Greenway lacnejšie ako kartou Greenway bez mesačného poplatku
bohužiaľ pre plátcov DPH jedna nevýhoda, nejako si zahraniční operátori zvykli fakturovať všetko nabíjanie s DPH bez rozdielu krajiny kde sa nabíja a taktiež bez rozdielu krajiny kde sa fakturuje, lebo kvôli chýbajúcej legislatíve ohľadom nabíjania sa chránia (inšpirovali sa Teslou ?)
-
jeeff Mne to preslo, musel som dat medzeru: "05801" mi nezobralo, ale "058 01" funguje a ucet mi vytvorilo. Teraz cakam na kartu, potom pojdem vyskusat vsetkych moznych providerov na SK - IONITY, GreenWay aj ZSE, a som zvedavy aj na cenu - malo by to byt €0,4/kWh, ale Bjorn mal v Norsku standardnych €0,35/kWh, tak mozno aj u nas motyka vystreli
-
Bjorn dá jedno video a maingau skolabuje z návalu posielania nových kariet.
-
-
Podla diskusie z dnesneho clanku:
https://www.mojelektromobil.sk/nabij...ensku-funguje/
"Zo ZSE sme dostali informáciu, že cena na mape bude upravená a nebola aktualizovaná pri spustení tejto nabíjacej stanice. Platby budú vyfaktúrované správne podľa cenníka, čiže 39 centov za kWh vrátane DPH."
Takze staci mat kartu ZSE Drive a netreba riesit Maingau, kedze ZSE vyjde este lacnejsie
- Likes 1
Komentár
-
áno, ale len v Senci
v zahraničí platí cena 39€ a teda Maingau karta je potrebná, jedine že by človek nabil celú kapacitu baterky dvakrát
-
Miroslav Rojko jasne, to ma nenapadlo. Ale aspon na SVK ked budu pribudat IONITY stanice, tak sa bude dat nabijat za slusnu cenu cez ZSE roaming, oproti Maingau vyhodnejsie pre firemnych klientov, kedze Maingau ma pre firmy tarifu az za 54 centov, tych 40 centov je len pre privatnych.
-
Chcel som včera otestovať IONITY v Rakúsku, pár som ich mal cestou. Nedopadlo to slávne.
Mám registráciu. Pri pokuse spustiť platené nabíjanie cez ich aplikaciu mi neakceptovalo hneď niekoľko kariet - vždy s hláškou Transaction failed. Nabíjanie som teda skúsil spustiť cez roaming ZSE, kartu mi stojan akceptoval prakticky okamžite. Hneď za tým ma ale čakala ďaľšia hláška - There is not enough power to start your charge session. Maybe another car is charging at this charger... čo nie je vtipné na stanici kde sú 4ks 350kW stojanov a stojím na nej sám .
Presunul som sa k druhému stojanu, tam opäť najprv "There is not enough power...", ale na druhý zásun si dala povedať. Šťava nakoniec tiekla max 190kW, čo spĺňa maximum čo aktuálne Tesla povoluje na verejnych CCS.
Praktický rovnaký problém s nedostatkom výkonu som mal aj na ich ďaľšej stanici o 200km ďalej.
Na najmodernejšej sieti nabíjacích staníc do ktorej sa lejú ťažké prachy a má slúžiť ako podpora elektromobility pre masy, by som čakal aspoň jednu základnú vec - funkčnosť . Za tie neúspešné pokusy nabíjať mám na kreditke debet 4x80EUR čo je predpokladám zábezpeka pred začiatkom nabíjania. Chvíľu počkám či sa vrátia a príbeh ešte bude mať zjavne pokračovanie keď budem riešiť reklamáciu.
PS: Ale konečne som získal tú Coronu o ktorej všetci hovoria (viz foto).7 FotkyNaposledy upravené Hati; 26-09-2020, 10:29.
Komentár
-
Obehol som Chorvátsko a všetky IONITY chrgery v Maďarsku išli bez autorizácie a bez potreby prikladať karty. Neviete prečo ?
Komentár
-
V Madarsku je zakazane uctovat kWh pre firmy okrem par energetickych spolocnosti (este nemaju aktualizovane zakony), preto aj po SCH sa chodi zadarmo a neplati sa, mozno to tak vyriesilo aj Ionity.
-
Obmedzenia ? Aj mna zastavilo obmedzenie, vsetci plnoleti sme zaockovani ale 12 rocneho chlapca nebudem davat ockovat kvoli blbemu moru, radsej nasypem morsku sol doma do bazena lebo na detoch nerobili ani testy vakcin, rovno zacali tri mesiace dozadu ockovat …
A od 1.7. si EU (aj HR) zmyslí, ze 12-rocni sa neberu podla rodicov ale uz sa maju ockovat alebo testovat - nech si Chorvat necha zajst chut na moje peniaze za myto, ubytovanie a restauracie.
-
Z Bratislavy na prvu bezplatnu ELEN nabijacku v Chorvatsku je to 240 km, myslim ze to zvladne skoro kazdy EV v sucasnosti predavaný, takze Madarsko je co sa tyka nabijaciek zbytocne riesit.
Tento tyzden budu ze vraj niekde testovat aj Opel Mokka (co su vsetky tie EV Peugeot/Citroen/Opel 50 celkovych 45kWh pouzitelnych) do HR cez najlepsiu madarsku trasu a potom uvidite v clanku.
-
Komentár