Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Tu je trocha štatistiky z porovnania v tabuľke. Nemci sa nevyznamenali ako obyčajne, nesedí údaj o priemernej spotrebe, nesedí udávaný dojazd po jazde, vlastne všetky hodnoty sú rapídne optimisticky podané aby bol majiteľ ID.3 spokojný. Kona má síce o 10% väčšiu batériu ale prejde s ňou o presne tretinu - 33% väčšiu vzdialenosť ako ID.3. A to bola Kona naložená o 120kg viac ako VW.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	konavsid3.png Videní:	0 Veľkosť:351,3 KB ID:	70286
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Tie udavane dojazdy na GOM vies dobre, ze su hovadiny a netreba na to pozerat, ale na % baterky. Ako si prosim ta dosiel nna to, ze z Kony vycucas 68.12 kwh? A teda nasledne prepocty na 21,23 a 17,57 kwh/100?

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Aha uz viem, dal si 58/2.73 = to ale nie je pravda, pretoze vyrobca udava 58, skutocne je vyuzitelnych 55kwh, aj ked potom s "nulou" sa este co to najazdit da, cize vtedy sa mozes dostat na tych 58kwh. Podla map to je 153 km, cize odchylka 1.5%, tak potom skutocna spotreba ID3 je 19.5kwh/100 a Kony 18.8. 55/19.5 = 282km dojazd 100-0

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Spodných 50% má o 3-3.4kWh menšiu kapacitu ako horných 50%. Som vám mohol požičať diagnostiku tá by zobrazila na Kone presne v kWh koľko sa minulo. :/ Ja som si tie Ľubošové dáta prepočítaval na kWh.. Kona na tých 153 km zožrala 29-30kWh a ID3 30-31kWh. Absolútne žiadne výhrady voči ID3, ak má takúto spotrebu voči stroju, ktorý je na trhu 2-3 roky. Tak začali dosť dobre, keďže Kona je jeden z TOP strojov a v tejto novinárskej sú ešte staré softy.

      Takto to rozkladá korejská BMSka
      MY20 60tis vs 9tis odo MY21
      od 100% dole .. po 10% blokoch v kWh
      7,1 7,3
      6,9 7,2
      6,8 7
      6,6 6,8
      6,4 6,7
      6,3 6,5
      6,2 6,5
      6,2 6,4
      6 6,2
      6,2 6

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      @dango:
      Výrobca udáva 58kWh použiteľnej, takže ďalší nepravdivý údaj ?
      Vzdialenosť som vo všetkých výpočtoch používal tú podľa googlu, lebo VW nezobrazuje na 100m ale len km, takže tých 151 kľudne mohlo byť 151,9 km ale auto stále ukazuje len 151.
      GOM nie je hovadina, Ioniq mi uvádzal presne, Kona mi uvádza presne, to že VW alebo Nissan pri Leafe uvádzajú hovadiny, neznamená, že to robia všetci. Pozri sa na GOM Kony, je vyrátaný presne na 0,5%. A to 0,5% prisudzujem tomu, že posledné 2 km je zjazd z diaľnice a pomalá jazda.

      nick81 toto je jedna z posledných kórejských vyrobených v lete 2020 (nechcem meniť kvapalinu), má ešte LG baterku ale už po "protihoriacom" update (do 3/2020 robili tie akumulátory čo teraz zvolávajú), nie SK Inno ako česká alebo Tvoje eNiro, takže to čo uvádzaš o BMS je na inú batériu.

    • Ľuboš Geleta
      Ľuboš Geleta komentoval
      Upraviť komentár
      Ako uvádza nick81 mne to robilo na mojom Ioniq Electric podobne. Posledných 50% bolo minimálne o 2 až 3 % menej dojazdu ako prvých 50% to som aj spomínal vo viacerých starých videách - štvalo ma to.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Viem, že máš LGchem. Mám json dáta z 2019 Kona EV Platinum (28000tis/Korea/LGchem) jazda 100->35%, tiež to tam takto padá.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Ano Miro, test kapacity robil aj Bjorn aj battery life a vyslo im ~55kWh vyuzitelnych. V oficialnych prospektoch VW je uvadzany buffer 4% hore, 6% dole. 10% buffer zo 62kwh potom nepasuje k 58 vyuzitelnych.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Keď som zmenil SOC na začiatku z 97 na 96%, vyšla využiteľná kapacita podľa udávanej spotreby 55,08 kWh a celkový dojazd o 5 km viac. To by sa mohlo zhodovať s tým údajom ako uvádzaš.

      Ale keby sa mám rozhodovať medzi týmito dvomi autami, je ten dojazd aj tak veľmi rozdielny, keď sa zoberie, že Kona je ešte lacnejšia ako ID.3 a prejde o 30% viac. V prospech ID.3 hovorí priestor na zadných sedadlách a zadný náhon.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      na to, ze je lacnejsia tiez neviem, ako si dosiel okrem priestoru a matrixov v prospech ID3 na dlhsie cestovanie hovori aj aktivny termomanazment, nizsie servisne naklady (servis 1x2roky nekonecno kilometrov)

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      dango ID3 nema kilometrovo ohraniceny servisny interval? Cisto len casom 2 roky? Wau 😮
      Tomu sa hovori dovera v techniku. To je jedna z mala veci co maju Korejci fakt na figu. Firemny Ioniq bol v servise 2x rocne, raz to dokonca vyslo az na 3x rocne.

      Ale zaruka je standardne okolo 150-160.000km ci? Cenu prehliadky asi tiez este nemas zistenu, ze ako sa to hybe v porovnani s konkurenciou?

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo ano je to tak , bez obmedzenia km po 2 rokoch. Tuto info mam od predajcu, plus nastavenu v aute notifikaciu na servis o ~720 dni a tuto info ma aj milan, co spomenul vo videu. Cena prehliadky je v zavislosti od pazravosti predajcu, ale u 2 sa mi podarilo zistit, ze to bude 84eur bez DPH, cize stovecka. Standardna zaruka je 2 roky, da sa prikupit dlhsia. Na baterku je 8r/160 000

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      dango tak ako pises. Daval si pozor pri videu
      Nafigu je drahy pelovy filter, ale to vyriesi asi relativne skoro aftermarket.
      Servisny interval bez km a kazde 2r je super. 2r ma aj Opel a tusim este niekto. Ked si clovek zoberie teoreticke nevyhody korejcov v podobe extra drahych dielov (klampiarina, celne skla), povinne vymeny kvapaliny a navstevu v servise tak casto, ako so starou Felicou, MOZE to trochu zamiesat karty. Nehovorim, ze je to pruser ako repa, ale v tomto je to ID jednoducho lepsie nastavene.
      Servisna prehliadka trva podla tabulky VW:
      Prehliadka max. rozsah: 190 CJ (1:54 hod prehliadka + brzdová kvapalina výmena každe 2 roky
      a výmena prachového, peľového filtra ) min. rozsah: 140 CJ (1:24 hod).

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Vo videu som daval pozor, len raz clovek nevie, ci je to brept, alebo zle strihnute, sa mi tomu nechcelo velmi verit niet nad info takto z prvej ruky, ale dakujem za objasnenie. Za takyto pristup jednoznacne palec hore pre VW.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Keď porovnávate cenu servisu s Kórejčanmi, častejšie prehliadky ja beriem ako poplatok za záruku, ktorá sa u VW pripláca a pri väčších km nie málo. Tiež bezplatná aktualizácia máp a SIM karta sú v cene. V Milanovom videu som nepostrehol cenu konektivity pri ID.3, nebude tam chyták ako pri Citigo 10 r. vs eUp 2 r. a po dvoch rokoch platiť ako najatý ? Lebo cez SIM idú aj OTA aktualizácie.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ked je rec o servise a zaruke, oplati sa priplatit zaruku zo 100 na 150tiskm za 500e?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo nie nie. Keby bol brept, alebo som povedal zlu info, opravim textom. Snazim sa vzdy, aby zazneli overene info a na zaklade podkladov.
      Miroslav Rojko to je dobry point, skusim zistit pri ID4.
      Taur je to kazdeho volba, ale za mna urcite nie. Auto sa ma co najviac ekonomicky oplatit, takze priplacat si za vsetko mozne mi nepride vyhodne. Na bateriu by mala platit zaruka tak ci tak. Neviem ako to maju presne pokryte jednotlive znacky, je to dost citliva tema a nie kazdy je ochotny na nu dat jasnu odpoved. Ak sa ti po 4r. pokazi LED svetlo, je realna sanca, ze aj keby si mal predlzenu zaruku, tak malym pismenom bude dopisane, ze sa to netyka poloziek Xy, ale iba napr. motora a prevodovky. Po standard. 2r zaruke je vsetko hop alebo trop a zalezi kde na koho natrafis a aky problem mas. Je to forma marketingoveho benefitu znaciek.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Poplatok za zaruku je ok, ak sa jedna cisto o financie. Ak sa ma uz kvoli tomu niekto trepat do servisu (najma ak ho nema vo svojom meste), a potom byt skoro cely den bez auta, to uz je u mna osobne absurdne. Penazna zlozka ok, casova nie. Ale pre niekoho kto sa snazi setrit kazdy gros a ma pozehnane volneho casu je to mozno schodne. Ja si radsej priplatim ak mi to ma usetrit cas. Esteze nam trh ponuka vyber

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Nasiel som weconnect na 3 roky, ci to suvisi aj s netom a OTA neviem a ake by boli dalsie poplatky. Uprimne mobilny internet v aute nepotrebujem. OTA update sa mi stiahne aj na wifine, v pripade nudze si spravim hotspot z mobilu a auto sa pripoji takto pocas jazdy.. Cize ked mi skonci zplateny internet, neplanujem to predlzovat, ani keby to malo stat 10e/rok

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      WeConnect je aj mobilná aplikácia

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      dango Ale ved mas 3 roky na to aby si sa na tom stal zavisly, tak to nevzdavaj predom,

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Pre ID pouzivaju WeConnect Start. 3 roky gratis, potom 10€/mesiac pri predlzeni o 2 roky.

      Je tam zahrnuta aj pravidelna OTA aktualizacia map niekolko krat rocne, co je celkom fajn, ze tam neustale taha nove ciastkove udaje a necaka sa na velky update ako inde. Cena uz je na individualnom posudeni. 4 kavy mesacne, vela, malo 🤷‍♂️ Ocakavam, ze casom to bude trend u vsetkych vyrobcov aby dohnali stratu ziskov zo servisovania spalovakov. Predplatne konektivity plus k tomu nejaky online shop kde si ludia budu kupovat vybavu alebo personalizovane blbosti ako unikatne farby/sceny ambientneho podsvietenia, svetelne pozdravy svetlometov, tony vystrazneho zvuku vozidla, zvysovanie vykonu, jedinecne zobrazenia budikov atd. Toto bude este velky biznis ked sa to rozbehne

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      A priekopnik je zase Tesla. Uz teraz musis platit 12 EUR za "premium" konektivitu ak chces pocuvat v aute stream alebo pozerat Netflix ked nabijas. Ak sa im niekedy podari spustit FSD tak ten bude bud s predplatnym alebo mozno aj jednorazovo na den pravdepodobne ponukany tiez.
      Mne osobne by FSD "na den" vyhovovalo najviac. Ked idem daleko. Ne jazdenie po meste a v okoli mi to ozaj netreba.
      A tie ostatne kravinky co spominas isto pridu tiez.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 02-04-2021, 07:52.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Taur, smartfon mam uz asi 10 rokov a doteraz fungujem bez mobilneho internetu (ano, bolo par pripadov kedy som si potreboval kvoli niecomu surnemu kupit jednodnovy internet, ale to sa stane max 5x do roka) a doteraz som taktiez bez mejlov v mobile. Cize aj auto bez internetu mi absolutne nebude chybat. Ak to bdue tak, ako vravi Wilo ze 10 korun na mesiac, tak nech si to strcia niekam. Ta navigacia a mapy su naprd a som z nich nervozny, takisto naprd mapy ma aj Kia.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      dango To fakt? Naco ti jepotom smrtfon? Nestacil by ti tlacitkovy ktoremu vydrzi bateria 3 tyzdne? Ja smart vyzuizvam hlavne na telefonovanie, no ale aj apky vyuzivam na banking, aj navigaciu., obcas web. Niektore nabky sa nedaju inak spustit nabijanie ako online cez web/apku ...
      Ale stale pouzivam aj tlacitkovy Nokia 6300.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Taur lebo mobil pouzivam na ostatne veci, len nie na maily. To je myslim pochopitelne. A ked som niekde von, tak appky maju smolu a ziadna sprava/notifikacia mi nepride a telefon vytiahnem len aby som sa pozrel, ze kolko je hodin, pripadne si zavolal alebo pozrel offline mapku
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 500
    • lubos98970
    •   

    Super tabuľka Mirko - ďakujeme.
    Podľa nabíjačky som mal len 95% videl si na vlastné oči. To že to potom počítač dodatočné prerátal inak toho by som sa nedržal. Podľa mňa bol akumulátor reálne na 95%>
    Česť Kone je to efektívne auto s veľkým akumulátorom.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      a to sa tešíme ešte na drag race keď dáš video - papierovo 7,3 vs 7,6 v prospech id.3, uvidíme kde je optimizmus aj v tomto údaji
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 500
    • lubos98970
    •   

    Mirko neprezrádzaj :-) to chce svoj čas musí sa to spracovať a patrične pripraviť - akcia to bola skvelá.
    A čo sa týka tej využiteľnej kapacity v ID3. Veľmi si vážim tvoj čas potrebný na vytvorenie tabuľky no vidím to zľahka inak. Akumulátor v ID3 bol s istotou nabitý na 95% a ak by to aj bolo takmer začínajúcich 56% tak je to rozdiel - rozhodne nemal 97% to je isté. A ID3 má mať po tom ako ukáže 0% a 0 km dojazd rezervu aj cez 10 a viac km - neskúšal som no tak vraj niektorý natočili a aj ten dojazd sa ráta v rámci využiteľnej kapacity. Ak by sa ti teda chcelo rátaj to ako 95,99% akumulátor s tým že minimálne 10 km máš po 0% - aký by bol výsledok v tomto prípade ?

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nemohlo to byť tak, že akumulátor v ID.3 bol studený - napr. si ho mal vonku v noci a na nabíjačku si ho nezahrial rýchlou jazdou a teda mohol o 1% stúpnuť kapacitne po zahriatí ? Ja som mal Konu v garáži a po nabíjačku išla 40 km diaľničnou rýchlosťou, takže tá mala akumulátor v ideálnej teplote a teda % neposkočilo.

      Keď do tabuľky dám 96% akumulátor namiesto 97%, tak sa zmenší rozdiel dojazdu minimálne - že Kona má lepší dojazd o 31% namiesto pôvodných 33,3%. Celkový dojazd ID.3 sa zvýši z 273 km na 278 km.
  • Priusák
    Junior Member
    • Jul 2020
    • 27

    No keď si vezmem, že Hyundai si pýta za 1 kWh takmer o stovku viac ako vw tak nejak očakávam, že bude "lepší".
    Dajte si na tých autách 1000 km po Ionity only a uvidíte, kto bude rýchlejšie a lacnejšie

    Komentár

    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 500
      • lubos98970
      •   

      Kto chce kúpiť ID.3 mám pre neho odpoveď či mu stačí na jeho potreby čo sa dojazdu týka. Verzia ktorá bude mať 77 kWh bude iná káva.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Este by si to mohol dat do dalších 5 tém. Už si s tým propagovanom samého seba trápny. Ano ide o peniaze, ako vzdy.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Fakt to stačí v 1 téme.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Je fakt, ze na vsetkych normalnych moderovanych forach sa duplicitne prispevky vzdy automaticky mazu, bez otazok 🤷‍♂️
    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 500
      • lubos98970
      •   

      To že si trápny ty som ti nikde nepísal ale už si to dal von. A keď sa ti moje videá nepáčia nepozeraj ich. Nie som zvedavý na zbytočne slová mimo tému.

      Komentár

      • dango
        Moderator
        Gold Member
        • Nov 2014
        • 693
        •   

        Dnesna jazda po D1 pri 122 tacho (120 real) spotreba 28. To bol ale protivietor/mierne bocny tak 70kmh

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Kolega zo Švedska už má IDčko takmer hotové pre evDash. Konečne budeme môcť merať spotrebu priamo cez odpočet BMS . Core2 + GPS + COMMU (CAN only) zatiaľ.
          Jeho fork ak by ste mu chceli pomôcť ... https://github.com/spot2000/evDash/b...c/CarVWID3.cpp
          Ale zapracujeme to o 1-2t. do nášho oficiálneho mastera.

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            ID3 45/58/77 je uz v mastri evDash (https://github.com/nickn17/evDash). Zajtra to s dango skusime. Btw malo by to chodit aj na ID4 (konfiguracie len nastavuju inu velkost baterky). Chodi to potom iba cez CAN (COMMU modul) do OBD2. Bluetooth4 cicik nie je podporovany, aspon zatial. GPS treba zatial cez NEO m5 modul, ale mame PID kody na GPS co je v aute. Tak dufam, ze to kolega potom prehodi na interne. PS: Oproti inym autam ID3 ma 29bitove CAN msg, ine maju len 11 bit msg. Takze uz je teda podpora na obe. Ak si chcete integrovat ine auta.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          V rámci prvého 1000km tripu sa nášmu švédskemu kolegovi podarilo spraviť aj consumption table a available capacity test pre 100->0%
          Je tam veľa rekuperácií, tak to brat s rezervou a nevieme teplotu a pod zatiaľ... Treba spraviť viac testov, resp. garážové meranie.

          Vyšlo mu 52.3kWh. Ako písal dango 55kW je pre jazdu, 3kWh na 0% ako rezerva a zvyšok do 62 horný buffer.

          Zároveň tam vidíte, že pre 100kmh je tam spotreba aj 16.5kWh/100km (všetko - motor, elektronika, svetlá, HVAC).
          71kmh 13.9 kWh/100 je tiež veľmi slušné.

          Bloky pod 10% sú na kWh cca takto (discharge - rekuperacie).. Tj. horných 50% cca 27kWh a dolných 50% 25kWh
          5,7
          5,8
          5,5
          5,5
          5
          5,1
          4,9
          5,1
          5
          4,9
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	id3_9000km_sveden.jpg
Videní:	603
Veľkosť:100,9 KB
ID:	71114

          Komentár

          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            S dango sme dali do porovnávačky Kia e-Niro vs VW ID3 cez diagnostiku. Odstup áut 500m.
            Trasa tam Trnava Kollarova - Tekovská Kúria (125kmh GPS). ID3 išlo prvé, hustejšie pri TT
            Trasa späť Tekovská Kúria - R1/D1 - Senec, Slovaft Trnavská 50kW (130kmh GPS). e-Niro išlo prvé, relatívne čistý priestor
            Niro jemne natrelo ID3, a trasa späť zas ID3 eNirovi.

            Dáta pre smer tam ..
            TRNAVA KOLLAROVA ZSE – TEKOVSKA KURIA, HGHWAY SPEED 125kmh / GPS
            START TIME SOC % ODO km DTE km OUT °C CEC CED Voltage Bat.min Bat.max
            ww id3 58 2021 100 1120 387 19,5 293,3 236,8 453 22 22
            kia e-niro 64 2020 17:48:00 98 63367 362 14,5 2396,9 2198,5 405 17 18
            END
            ww id3 58 2021 69 1209 235 12 294,1 255,6 416 24 26
            kia e-niro 64 2020 18:38:00 74 63455 280 11,5 2397,7 2216,2 378 19 21
            SUMMARY + kWh - kWh Kwh/100km (car)
            ww id3 58 2021 -31 89 -152 0,80 18,80 -37 2 4 20,6
            kia e-niro 64 2020 00:49:00 -24 88,7 -82 11 0,80 17,70 -27 2 3 20,7
            Úsekové meranie pre 10% bloky baterky (iba celé)
            id3 consump.kWh regen kWh block in kWh km per 10% kWh/100km avg.speed
            90,00 % -6,3 0,3 -6 30 20,9 106,7
            80,00 % -6,1 0 -6,1 30 20,2 125,4
            70,00 % -5,6 0 -5,6 24 23,2 128,4
            niro
            80,00 % -7,1 0 36 19,7 122,8

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              z tej kopy cisiel teda vidim zaverecnu vetu: maximalne vyrovnany suboj? Rovnocenne auta aj na dialnic?

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 - ja vidim na id3 o 6% vacsiu spotrebu, ocakaval by som opacny pomer kedze niro je skor porovnatelne z id4... Nesedia ale posledne hodnoty ktore predpokladam su reportovane autom palubnym pocitacom? Mozno este jedno kolecko v opacnom poradi...

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 125kmh má radšej Niro a 130kmh skôr ID3. Ale rozdiel je zanedbateľný a sú to len dáta z jednej trasy.
              Čo je zaujímavé, displej ID3 ukazoval priemerku menšiu ako Niro napriek tomu, v čítačoch Niro viedlo.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              SKolja Tam ID horšie o 6%, späť NIRO horšie o 8.6% ...

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 ah, sorry, jasne ked to je len jeden smer kde id3 islo vpredu ;-). Ale aj tak by som ocakaval celkovo id3 o daco lepsie hodnoty voci Niru.
              Perfektna praca

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              SKolja Smer tam pri Seredi sme si volali 4.3 vs 4.8 kWh bol rozdiel. Už tam to naberalo. Cesta späť som vyštartoval za Dangom, ale mal som ísť prvý, tak som na Tek.Nemce dal kickdown do toho kopca. Predbehnúť elektromobilom zrýchľujúci elektromobil do kopca je celkom hard . Alebo len Niro už pri 130 stráca na aerodynamike viac .. Ťažko povedať, je tam veľa faktorov. Ak by jedno auto bolo napr o 15-20 % horšie tam aj späť bolo by to zle.
              Ale takto, tie autá v tejto kategórií sú slušne spravené a porovnateľné.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Keďže Kona je úspornejšia ako eNiro, tak si nepriamo aj potvrdil moje meranie (KONA vs ID.3) o pár príspevkov vyššie a aj to, že ID.3 oklamáva hodnotami na displeji. Alebo ako vysvetliť, že pri ID.3 diagnostika ukázala horšie hodnoty ako displej a mne to taktiež vyšlo výpočtom aj bez diagnostiky ?

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Ak si chcete prečítať článkovú formu porovnania. https://www.mojelektromobil.sk/dojaz...dialnici-blog/
          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            A tu je cesta späť...
            TEKOVSKA KURIA – R1/D1 pri TT – SENEC, slovnaft 50kW, HIGHWAY SPEED 130kmh (real, GPS)
            START TIME SOC % ODO km DTE km OUT °C CEC CED Voltage Bat.min Bat.max
            ww id3 58 2021 69 1209 235 13 294,1 255,6 418 22 25
            kia e-niro 64 2020 19:07:00 74 63455 280 11 2397,7 2216,2 379 19 21
            END
            ww id3 58 2021 23 1315 n/a 12,5 294,7 279,9 386 26 29 pozn. Diag 25%
            kia e-niro 64 2020 19:59:00 34 63561 111 13 2398,3 2242,6 350 22 24
            SUMMARY Kwh/100km (car) + kWh - kWh
            ww id3 58 2021 -46 106 n/a 23,2 0,60 24,30 -32 4 4
            kia e-niro 64 2020 00:52:00 -40 0 -169 23,6 0,60 26,40 -29 3 3
            Úsekové meranie pre 10% bloky baterky (iba celé)
            id3 consump.kWh regen kWh block in kWh km per 10% kWh/100km avg.speed
            50,00 % -5,3 0 5,3 21 25,3 131,5
            40,00 % -5,6 0,2 5,4 27 20,7 129,1
            30,00 % -5,2 0,1 5,1 22 23,9 127,9
            niro
            60,00 % -6,7 0 6,7 27 24,8 128,7
            50,00 % -6,5 0 6,5 26 25 130,5
            40,00 % -6,7 0,3 6,4 27 24,8 123,7

            Komentár

            • SKolja
              Member
              • Dec 2018
              • 244
              •      

              Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
              Čo je zaujímavé, displej ID3 ukazoval priemerku menšiu ako Niro napriek tomu, v čítačoch Niro viedlo.
              Toto ma tiez zaraza, zeby zase bulharska konstanta krasy (spotreby) ako pri spalovakoch?

              Komentár


              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Ale cestou späť sa to mierne obrátilo. Konštanta to nebude. Tiež som aj niro podozrieval, ale aha. Raz je to lepšie, a potom naopak. Čiže skôr nejaké zaokrúhlenia niečo .. Km sú na celé, soc na celé .. id3 20,6 vs 21,12 niro 20,7vs 20,11 id3 23,2 vs 22,92 niro 23,6 vs 24,9
                Jaj dalsia vec, idem mrknut foto.. Aha .. Od D1 Blatne po SC Slovnaft 50kW sú 4km .. Cvakol som si priemerku na displeji keď som končil 130kmh 24.1kWh/100.. a na pumpe bola 23.6kWh/100 ... ide chvilku okresku a zrazu 0.5kWh/100 dole..
            • Priusák
              Junior Member
              • Jul 2020
              • 27

              Jedna vec je priemerná spotreba a druhá rýchlosť cestovania.
              Samozrejme, nadšenec sa zmieri so všetkým ale ak majú ľudia začať EV veriť, budú kritickejší.

              Darmo má Kona s najväčšou batériou lepšiu spotrebu keď ID.3 s najväčšou batériou má (podľa ABRP) na diaľničnom tripe hodinu nabíjania na 7 hodín jazdy zatiaľ čo spomínaná Kona "len" na 3 a pol.
              Navyše pre ID.3 sa chystá 170 kW DC nabíjanie a ten rozdiel bude ešte väčší.

              Kona je fajn auto a bola super, keď prišla na trh s vtedy pomerne veľkou batériou. Neskôr to s 11kW palubkou iba potvrdili no odvtedy nemám info o nejakom významnom progrese v jej technike. Ak si chce držať teda cenovku na úrovni ID.3 s 77kWh netcap batériou a 125>170kW DC nabíjaním tak bude musieť pridať, resp. ubrať z ceny. Osobne to vidím ale tak, že kórejci ju nahradia nejakým Ioniqom 3? A potom už všetci budeme jazdiť na trojkách

              Komentár


              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Kona je uz mrtva, je to stara technika, zdielana platforma, tam uz podla mna Korejci nebudu stracat cas a riesit veci. Sustredia sa na eGMP a je otazne, ci vobec zostane Hyundaiu nejake EV, podla mna to cele presunu pod Ioniq sub-brand. Kona bola skvela v dobe uvedenia... prichadza doba, ze uz nestaci mat len efektivny pohon.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo Lenže oni tie veci neriešia ani pre Ioniq5/EV6.... Veľmi moc chcem EV6, ale stačilo mi vidieť ten walkthrough infotainmentu Ioniq5. Nič sa nezmenilo.. :/ Nie, že by bola Tesla/VW ideálna, ale much better. Aj keď aj tam je ešte čo vylepšovať.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                zasa teoretizovanie, škoda sa k tomu vyjadrovať, stále máte len rýchle nabíjanie, "sa chystá" a iné kecy - ale kde sú tie reálne použiteľné a fungujúce UFC u nás ?

                Plne vybavená Kona sa dá kúpiť okolo 37 tisíc, za tie peniaze v ID.3 alebo ID.4 alebo Enyaq-u nie je pomaly nič a dojazd o 30% menší - ale furt len nejaké teórie tu stále sa píšu.

                Tak si niekto už kúpte ID.3 77 kWh s takou výbavou ako má Kona - aby bolo vidieť reálne ceny, nie cenníkové za ktoré nikto nekupuje. Lebo len 77 kWh je dojazdovo porovnateľné s Konou, nie tie 55 kWh pidibaterky, ktoré po troch rokoch od uvedenia Kórejcov priniesli o 30% menší dojazd.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko To je pravda. ID3 má nad 75kW len pásmo prvých 26kWh, kde Kona má konšt. 75kW pásmo až 38kWh (leto). Nie je to tak, že 100kW je hneď výhra. A koľký z vás jazdíte do 3-5%. 58kWh verzia ID3 je navyše ešte o pár kilo ťažšia ako Niro. Obe majú momentálne nedostatky.

                Zdielaná platforma mi vôbec nevadí. Spotreba je rovnako dobrá ako na špecializovanej.

                Ja osobne by som najradšej bral Niro 64 s ručným predhrevom. 42min aj v zime pre 10-80% (+46kWh) je pre mňa úplne akceptovateľné. ID 10-80% nabije síce za 30min, ale bavíme sa o 8kWh menšej kapacite (38,5kWh). Takže vo výsledku sú to porovnateľné časy.

                77kWh + verzie či ID, alebo Ioniq5 nebudú tiež výhra, lebo pri 2-2.2 tony bude zas vyššia spotreba, zas to rýchle nabíjanie sa tam trochu penalizuje.
                Naposledy upravené nick81; 21-04-2021, 08:55.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko nie kazdy chodi len po Slovensku, a tiez nie kazdy clen tohto fora ma trvaly pobyt na Slovensku treba mat trosku otvorenejsiu mysel a nezahrabavat sa len na vlastnom dvore.

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo ano, mas pravdu, ale na druhu stranu netreba brat tie nabijacie vykony doslovne, lebo uz to zacina presne tak ako s megapixelmi na fotoaparatoch mobilov.
                Udavany nabijaci vykon je u novych aut vacsinou dostupny iba v uzkom pasme od SoC 0%. Potom to zacina klesat. Treba si chvilu pockat na vygenerovanie realnych grafov nabijania a orientovat sa podla toho, nie podla marketingovych sprav. Pri dialkovom cestovani malokto jazdi pod 10% (tesly so Supercharger network mozu byt vynimka), ale vacsinou si treba nechat nejaku rezervu (mozno trepem, ja dlhe trasy z elektromobilom nejazdim).

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                No ono pre mna je udaj napr, pri ID 4 a ID3 smerodajny ten ze prejdu rovnaku vzdialenost ako eNiro, ID3 trocha dalej a zatial sa teoreticky vedia rychlejsie nabit. ColdGate ich este preveri viac. Zatial Bjorn nameral polovicny nabijaci vykon ale nevieme kolko mala v tom momente bateria.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                SKolja presne tak, netreba teoretizovat, ale brat realne situacie na ceste. A pri vsetkych dialkovych testoch to VW vychadza a je len v tesnom zavese za Teslou. Potom dlho dlho nic, az nasledne su dalsi vyrobcovia. Zjavne robia nieco dobre, ked im to v testoch vychadza tak dobre. Brat do uvahy len zanedbane Slovensko, ktore je v ramci EU na samom chvoste pripravenosti v oblasti EV, je ako urobit kulturisticku sutaz napriec vsetkymi vahovymi kategoriami a potom dat kazdemu do ruky len 20kg cinku. Na co by si taku sutaz robil? Kazdy by ti odisiel

                Zaujimave, ze ked som v minulosti, ked som az tak vela necestoval, zastaval nazor, ze naco Tesla, na co tamto, ked aj tak na SK mame obmedzenu kapacitu a pole je vyrovnane. Vtedy do mna zacali vsetci hustit, ako chodia do Chorvatska, do Alp cez Rakusko, a kade ake tripy kde zasnu nad vykonom 60-70kW a ako im to setri cas. Hartberg v AT pri Grazi bol oblubeny, kam chodili skusat “co to da”. Odvtedy sa moje navyky zmenili, so zmenou auta som zacal podnikat viac dlhsich tripov, a odviazal som sa od tejto primitivnej slovenskej dogmy o 50kW nabijackach. A teraz ti isti frajeri a krikluni zas tvrdia opak, a ukazuju na neexistujuce UFC a na co by bolo rychlejsie nabijanie. Ja popravde neviem, co vlastne ludia chcu. Ved nech si pouzivaju auto podla svojho uvazenia a navykov, ale fakty sa oklamat nedaju, a skusenosti ukazuju, ze minimalne pri VAG koncerne to nie su len marketingove cisla, ale tie auta realne nabijaju velmi slusne, co im umoznuje rychlo cestovat napriek vyssej spotrebe. Ale kazdemu podla chuti ak vas bavi stat 70-80 minut na nabijacke, je to vas cas, ja odchadzam zo SC vysmiaty zvacsa po 20-25 minutach.

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo bol by som rad ak by sa potvrdilo ze id3 a id4 su pred korejcami, ved predsa nie je mozne ak najvacsi koncern zacne razit cisto elektricku koncepciu, naleju sa do toho velke peniaze a na konci by mal byt vysledok "len" porovnatelny s autami co su uz 3 roky v predaji. A k tomu treba pripocitat cisto testovaciu fazu e-Golf a eUp.
                Smerodatelne budu ale az porovnania z Ioniq5 ked pride na trh, ale zatial to vyzera ze Koreici podcenili "Connected Car" a zamerali sa viac na HW auta. Toto ale z dlhodobeho hladiska moze byt vyhoda, lebo ten infotaiment sa da vzdy upgradovat ak HW pod nim je na to stavany. Pokial ale budu fungovat tak ako doteraz systemom predaj a zabudni, tak asi skoro narazia.
                No a voci Tesle sa nepohneme, pokial nabijacia siet nebude priamo komunikovat z autami a tu zatial ziaden velky pokrok nevydno.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                mozeg ID zatiaľ len ohrieva baterku na 11-13C. Inak ma coldgate rýchlosti cca rovnaké. Predhrev chýba aj pri ID aj Niro. Len tu verím skôr ID, že to tam do roka jednoducho dajú.

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo, suhlasim s tym cakanim na nabijackach. Ja chcem proste prist zastrcit konektor, nabit sa co najrychlejsie a odist. Trasy do 200-300km neriesim nakolko tie davam na jeden sup-.

                Zajtra idem 500km nalozeny a uz sa "tesim" na 50 minut nabijania- a to som este zvedavy ci pojdu nabijacky.

                Neberte to ako hejt len naozaj potrebujeme aby UFC boli na strategickych miestach a hlavne aby boli funkcne. V tomto uznavam ze teslaci mali pravdu ze SCH je velka deviza. S TM 3 LR (som rad ze som nekupil SR+ ale eNiro) dam tu trasu s jednou zastavkou v LM, ponatahujeme sa, detska pobehaju a ficime dalej.

                V lete ma caka cesta do HR a mozno opakovane, budem musiet planovat cez ABRB a aj mat plan B a este vygooglit ake vsetky karticky ci roamingy budem potrebovat. S SCH toto clovek nemusi riesit.

                Kona aj Niro su na starej platforme ale maju co povedat, hlavne na sekundarnom markete. Dojazd tiez fajn, akurat tie coldgatey su fakt hrozne. Ano pravda je taka ze H/K uz do EV na tychto platformach neplanuju do buducna investovat takze z tohto pohladu su mrtve ale tieto auta tu budu s nami este dlho. Zaroven maju nahradne diely splocne z ICE a podpora bude dlhodobejsia.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Do Chorvátska nepotrebuješ kartičky, nabiješ v Bratislave, cez Maďarsko prídeš na prvú diaľničnú nabíjačku do Chorvátska a nabíjaš zadarmo. Aj tento rok je to podľa správ niektorých Čechov, čo boli na Tesle už v Chorvátsku v apríli, bezplatné (po Split sú aj dva UFC). O SCH nepíšu, lebo kto by to platil, že ? Keď môžu pricucávať na normálnych.

                Coldgate nie je až taký hrozný ak auto človek garážuje. Aj to je ďalšia nevýhoda činžiakových majiteľov, ktorí nemajú vykurovanú garáž - okrem nabíjania za tri sekundy.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                SKolja co sa tyka SW tak su daleko pred Korejcami, plus vseliake ficury na palube ako Augmented Reality, masaz, kvalita displejov atd, Korejci zostali zasekany v starom Androide a podaktori tu by vedeli rozpravat. Technicky sa este uvidi, tam to zatial vyzera, ze Ioniq5/EV6 zoznu vsetko. Ono zas netrebat mat od VW prehnane ocakavania, to je strasne byrokraticka krajina a vsetko trva neumerne dlho a musi to schvalit nemyslitelny pocet ludi. Takze uz len z principu ich mentality budu vzdy pozadu. Ale za to donesu zrejme dobry produkt bez vaznejsich chyb, ktory sa paci vacsinovemu obyvatelstvu. Aziati su v tom agresivnejsi a pruznejsi, skor implementuju veci, prekvapia niecim nevidanym, ale casto su potom az moc rychli a skonci to zvolavackou na odflaknute a nepreverene baterie za tucny balik penazi, ktory nakoniec zaplati zas zakaznik vo zvysenej cene buducich modelov uprimne mi je jedno kto je lepsi, nech sa len biju, vzidu z toho len same dobre veci. Aj ked niekto zostane druhy, stale bude tahany tym prvym a bude mat motivaciu urobit nieco lepsie, hoc aj v inej oblasti daneho auta.

              • hudino
                hudino komentoval
                Upraviť komentár
                a v madarsku by ti mali stacit Appky: Mobiliti (MVM TöltőPont) a MOL Plugee

              • dango
                dango komentoval
                Upraviť komentár
                V kratkosti: Ako sa aziat sprava ku telefonom, to iste je aj s autami. Nieco sa napise, pride par updatov a nasledne z vysoka na to se*u, lebo robia na novej veci.
            • nick81
              Senior Member
              • Nov 2019
              • 534

              Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
              Keďže Kona je úspornejšia ako eNiro, tak si nepriamo aj potvrdil
              Infotainmentom sa nedá riadiť. Lebo .. VW napr má zaokrúhlene prejdené kilometre - cesta späť 106, ale Niro počítalo s 104,9. Ani s jedným sa nedá rátať, lebo cestou späť bol zas displej Nira dosť uletený. Buďme prosím objektívny. R1TT-NR o 18 je veľmi hustá a späť tam boli tiež situácie, že jeden išiel dlho napr.vedľa za dodávkou, kde chytal rozrazený vietor a pod. Takže aj meranie Kona vs Kona by ukazovalo takýto rozdiel. 2 jazdy sú málo na nejaký vertdikt.

              Zámerne sme inak vybrali veľmi komplikovaný diaľničný terén, aby to nebolo easy A cestu späť umýselne čistú 130+, aby to nebolo jednostranné. Mohol som byť ticho, späť ísť do TT 125 a potom by som sa chválil ako Niro nakladá ID3 a je "lepšie" o 0,00x. Ale to nechcem. Každé auto má v pohone slabé aj silné stránky. A myslím, že tu sme vyzdvihli u oboch. Môj názor. Tým, že Niro je FWD uspornejšie zvládne výstup do kopca. A naopak ID3 zvláda lepšie klesajúci terén a vyššiu rýchlosť. Možno lepšie roluje. Cx je tiež o málo lepšie.

              Nemyslím si, že Kona je úspornejšia ako Niro. Mála výhoda je o 80kg menšia váha, ale nemáme rovnaký motor, prevodovku atď. Každé z tých áut o máličko zvláda lepšie iné časť terénu.
              Ak neveríš. Môžeme spraviť rovnaké test Kona vs Niro. A uvidíš, že ten rozdiel je minimálny, resp. raz bude lepšie jedno potom druhé.
              Ale všetko zanedbateľné rozdiely. Ioniq je iná liga, tu je to jedno. Ťažké crossovery.
              Naposledy upravené nick81; 21-04-2021, 07:46.

              Komentár

              • milan84
                Senior Member
                • Jun 2015
                • 853
                •   

                Pani na odlahcenie: nezabudajte, ze aj v dnesnej dobe sa stale uvadzaju na trh auta, ktore su technicky tak 10r dozadu. Mazdička prejde do 200km v meste a nabija .....ved vsetci vieme
                Miro si kupil po sebe druhe rovnake auto (aj ked naozaj neviem naco je dobre menit moderny elektromobil po dvoch rokoch za novy vyrobok s dalsou eko stopou), lebo mu vyhovuje, priestorovo staci.
                Pri dnesnej ponuke by som ja po Kone nepozeral a kym doteraz som mal vysnivane Niro, nemci to poriadne zamiesali. A priznam sa, ze dotahovacky, ktore sa tu riesia su podobne ako milimeter razvoru navyse v pripade Enyaq vs. ID4 alebo lampička navyse v dverach batoz. priestoru.
                Miro nazval 58kWh v ID3 pidibaterkou. Ale je realita, ze v zime tato baterečka z nabijacky potiahne suverenne 50kW. Porovnaj si to s Lubosovou hodnotou pri coldgate a uz sa clovek skrabe za hlavou, co je pre neho vyhodnejsie a co vyuzije skor.
                Naposledy upravené milan84; 21-04-2021, 17:38.

                Komentár


                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Možno pre trojfazovu nabku 11kW vs 7kW, vyhrev zadných sedadiel, jemnejší a väčší displej infotainmentu, mobilnú aplikáciu, SIM s internetom v aute bez potreby napájania Wifi, možnosť ťažného zariadenia v TP, lepšie odhlučnenie ma napadá tak narýchlo.
                  Naposledy upravené Miroslav Rojko; 21-04-2021, 17:47.

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  vidis a predsa mas vybehovy model, laicky povedane stare auto a pred faceliftom
                  Divim sa, ze si necakal do leta, aby si si nazivo pozrel Ioniq5.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ioniq 5 ? Skôr ako na jeseň tohto roka sa nebude dať kúpiť. Objednať a čakať pol alebo trištvrte roka - do toho už nejdem.

                  Kupujem rozumne a to znamená určite nekupovať v prvom roku výroby - nech si ostatní noví majitelia užijú. Väčšina problémových vecí sa odhalila niekoľko mesiacov od začiatku predaja, keď sa produkt dostane medzi širokú verejnosť. Ioniq 5 ma čaká na jesen 2022, keď dajú do modelového roku 2023 to, čo za prvý rok prevádzky u užívateľov pozisťovali.

                  A ku Kone. Facelift Kony je ako facelift Ioniq-a - z normálneho auta urobili niečo iné aby mohli povedať že facelift. Ale na rozdiel od Ioniqa - technika nič nové nepriniesla, výbava ostala tiež rovnaká. Mať inú masku s nárazníkom je dôvod čakať ? A bohužiaľ, pofaceliftová Kona sa už vozí kúsok spoza hraníc, nie z Kórei. Predstav si milan84, ani v novej ani starej nemám vymienať drahú chladiacu zmes (ako si mylne uviedol vo videu o Kone).

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  V lete maju byt prve kusy na Slovensku.
                  Chladiacu podla importera maju menit plosne vsetky Kony. Podavam oficialnu info, ktoru dostanem. Na hanbu korejcom je, ze su stale jedina znacka, ktora taketo nieco robi v tak smiesnom intervale a automaticky. Pytam sa na to kazdeho jedneho vyrobcu a nikto iny to nema.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  "Chladiacu podla importera maju menit plosne vsetky Kony." Áno to si povedal vo videu pred veľa mesiacmi a stále to nie je v servisných úkonoch kórejských Kona ani teraz v apríli a nemení sa.

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ioniq 5 pride skor, rakuske spolocnosti co poskytuju operativny lizing uz ich maju objednane s potvrdenym terminom odberu jul 2021, aj napriek cipovej krize. Denzel ocakava prvu dodavku objednanych kusov posledny junovy tyzden. Bohvie aky aktivny bol SK importer...

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  V Rakúsku bola možnosť "predobjednať" prvú edíciu Ioniq 5 mesiac dva dozadu a to budú tie prvé čo prídu v júni. Na Slovensku ani nevydali cenník ako už majú okolité štáty, takže náš importér asi nebol bohvieako aktívny a porovnávať dostupnosť u nás s nimi nemá zmysel.

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miroslav Rojko trochu ta nasmerujem. Vacsinou sa prve kusy - predvadzacie, importerske, ale aj nejake pre dilerov objednavaju znacne skor, ako je vobec jasny cennik. Mam info, ze jul/august na Slovensku Ioniq5 bude.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miro mal vzdy najlepsie auto (aj ked je zaujimave, ze teraz kladie doraz na spotrebu Kony, ale ked vyzdviholval Leaf2, ze je lepsi ako Ioniq (prvy), pretoze prejde viac (o 20km??? a nezalezi na spotrebe, ale na prejdenej vzdialenosti) )

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  dango Presne tak ako som vyzdvihoval Leaf lebo prejde viac (aj to len mimo diaľnice a navyše po pár mesiacoch prepukol rapidgate) a pred tromi rokmi keď som kupoval Leafov, nebolo moc na výber, teraz vyzdvihujem Konu, lebo prejde výrazne viac a na 50kW nabíjačkách ktoré najviac využívam, sa nabije na viac km ako ID.3. Ale ako už zhrnul nick81- tie rozdiely v spotrebe sú minimálne.
                  Takže keď po určitom čase VW zreálni cenník aby aj auto s nejakou výbavou stálo porovnateľné peniaze ako konkurencia (nekupujem "social edition"), tak si dám povedať, samozrejme ale len s 77 kWh baterkou, lebo nechcem ísť do nižšieho dojazdu ako mám teraz. ID.x majú veľkú výhodu zadného náhonu, čo tiež zaváži pri výbere (ale nie 15 tis.€ čo je teraz rozdiel medzi rovnako vybaveným ID.3 77kW ako Konou). Takže moje dôvody výberu sú proste pragmatické - mám kórejca za najlepšiu cenu a nehľadajte za tým nejaké hejtovanie na iné autá. Správam sa ako americký zákazník - je mi jedno značka, auto je spotrebák a vyberám podľa najlepšej hodnoty za peniaze.

                  milan84 - to ma nesmeruješ, to je jasná vec ale stále tu píšem o reálnych autách, ktoré si človek môže kúpiť podľa svojej predstavy. Tých pár predvádzačiek s ešte aj veľmi odlišnou výbavou, ktorú dokážu vybrať zástupci importéra, nie je relevantná možnosť ako sa dostať k autu - a určite nebudem dávať 60 tis. € za niečo, čo nebude podľa mojich predstáv, lebo to nejaký spaľovací zamestnanec neovládajúci, čo je postatné pre elektromobil, od stola v Blave predbežne nakonfiguroval a objednal u výrobcu, aby u dealerov mali aspoň nejaké kusy.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miroslav Rojko ID.3 77kwh mozes mat za ~40k v slusnej vybave (ID.3 Tour 5). A taku cenu dostane kazdy, nie len fleeetovy clovek, ako u korejcov. Oproti Kone mas vacsiu baterku, 2nasobny DC vykon, priestrannejsie auto, vacsi kufor (nie, ze rodine Kona kufrovo staci ti neuverim ani za nic), matrix
              Pracuje...
              X