Cim viac na to cucim tym viac sa mi ID3 paci. So 77kW baterkou to nie ne zla kupa. Zabija to lacny interier. Da sa vsak vyriesit komoletnym precalunenim povedzme na alcantaru. Ale to je plus 1,8k. Ceny tiez hadam klesnu. Ta 77kW ma aj celkombdobru vahu na rozdiel od ID4. Uvidime ak raz budem menit eNiro tak TM3 alebo ID3 budu horuci kandidati.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
VW ID.3
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 2
-
Tak a je to tu, niekto uz narval do id3 kombinaciu koza a alcantara.
https://www.speakev.com/threads/woul...ur-id3.156279/
-
Je to dizajnovo fakt podarene auto. Zabíja to tá šialená spotreba.
Myslim ale že ma TM3 to nemá z hľadiska FUN faktoru. Na druhej strane TM3 moc rodinne auto nie je.
-
Kazdemu pasuje ine auto. Ja sa priznam ze mne sadol ako rit na serbel VW Golf. Mal som ho najdlhsie 6 rokov. Zhladiska soferovania a fun mi popravde sadol najviac. BMW 1, Mercedes E ani ML (mali alebo mame v rodine) mi proste sofersky nesadli vobec ale fakt vobec. Take BMW 1 180d som neznasal soferovat. 😀 Kazdy jeden sme proste iny a pasuje nam cosi ine.
-
Catchcash sice TM3 aj ID3 maju podobny vnutorny priestor, ID3 je univerzalnejsi. Je to hatchback, takze vies sklopit sedacky a nalozit aj velke veci. Vies dat prec zadne plato a dat do kufra psa. Cisto na cestovanie 4 ludia plus 4 batoziny je to za jedno, ale v tych takych rodinno-kutilskych oblastiach je sedan uplne nevhodny. ID3 zvladne aj veci okolo zahrady a rodinneho domu, co TM3 len s taznym a vozikom.
-
Wilo ved jasne kazdemu co vyhovuje napriklad ja psa neriesim a ked chcem sklapat sedadla a potrebujem dat nieco vacsie do kufra tak hatch je maly a treba kombi cize preto som hovoril ze je to za mna uplne zajedno Ale kazda rodina ma uplne ine poziadavky ved keby nie vsetci by sme chodili na rovnakych autach a to by bola asi nuda
-
Tak do buducna by mali vediet IDcka ohrievat baterku pred nabijanim, ak sa do navigacie zada ako ciel nabijacka - podobne ako Tesla (ta ale funguje len pre SC, ID ma fungovat na vsetky)
Komentár
-
Tesla už zohrieva aj pred inými nabijackami ktoré má v zozname. A na západ od nás ich má dosť veľa. Bohužiaľ SK je stále čierna diera pre Teslu, okrem SC a Destination chargerov.
-
Jiri GrandPa Pritom by stačil na displeji 1 čudlík .. Battery heater OFF/ON 15/30min. Kým to zintegrujú pre ostatné SK.
-
mozeg Heater v Nirovi zohrieva aj do 20C, ak chce :-) Len väčšinou nechce (if nízke soc a teplota then off=20C). V tom nevidím taký problém. Aj 10-15C je super. Lepšie ako -1C na baterke a prechadzať cez 3 coldgate namiesto jedného. Pri 3 to navyše trvá dlho, lebo prúdy 23kW prakticky vôbec baterku nezohrievajú.
-
mozeg ID zohrieva baterku na 13stupnov uz aj teraz - predhrevom z kalendara alebo zacatim jazdy, co sposobuje vysoke spotreby na kratkych trasach. Novinkou vsak ma byt dosiahnut 25-30 stupnov pred nabijanim pocas trasy aktivnym ohrevom (zatial predhrev na 13st. ide odporom 6kw)
-
Len tak pre zaujímavosť, je nabíjací kábel na 230V priložený k autu regulovateľný? Alebo sa prípadne dá nabíjací výkon nastaviť v aute? Skúsim si odpovedať sám - asi nie.
Komentár
-
Tu vo videu anglican hovori, ze dostal k id.3 10A nabijaci kabel. Keby bol aj 12A, tak polovica=6A je malo na efektivne nabijanie, pretoze pri 5 az 6A nabijani su straty blizke polovici.
https://www.youtube.com/watch?v=wb4_7EZL26k
-
Auta vyrabane od min.tyzdna uz maju finalny softver Me2.1 a teda dalsie updaty uz budu cez OTA. Uz vyrobene auta budu musiet na 1 den nechat auto u predajcu, kde sa nahra finalny soft a teda aj podpora OTA
- Likes 2
Komentár
-
Povozil som sa tiež v ID.3 a musím uznať, že zadný náhon je to čo mi ešte chýba k dokonalému EV pri mojich. Aj displej je krásne jemný, keď bude aj plne funkčný, bude to paráda. Ale čo by som neprekúsol u VW, je tá politika výbav. Aby 35 tis. auto nemalo ani hlúpu cúvaciu kameru ... A to nehovorím o ostatných výbavových prvkoch. Auto ľudové výbavou ale luxusné cenou.
-
Ahojte,
má niekto k dispozícii nabíjaciu krivku ID3 s 77 kWh batériou na 150kW DC nabke? Na webe som našiel niekoľko obrázkov no navzájom akosi nesedia
Komentár
-
No jo. Ideálne podmienky vs. realita. Hlavné je, že nad 100kW sa to pohybuje až niekde do 40% SOC.
Inak ak niekto váha či priobjednať TČ...tu je pekné porovnanie https://www.youtube.com/watch?v=6nJamTspSM0
Konkrétne v tomto teste to bolo 6,09 vs. 5,58 €/100km v prospech auta s TČ. Tempomat na 90km/h . A to ešte na Ionity nabíjali za "ľudových" 0,30€/kWh a nie za plnú palbu.
-
Veď to napísal jasne, že spotreba auta s tepelným čerpadlom bola o 8% nižšia, že 100 km jazdy stálo o 51 centov menej ako na aute bez TČ. Kedže uviedol cenu nabíjania 0,3€, chcel tým povedať, že pri nabíjaní na Ionity za 0,79€ by rozdiel na 100 km bol pomaly trikrát vyšší. Prerátané na spotrebu pri cene 0,3 to je 20,3 vs 18,6 kWh/100km.
Síce na displeji ukazuje 3 stupne, ale je to dosť hrozivá spotreba pri 90 km/h. ID.3 ...Naposledy upravené Miroslav Rojko; 19-03-2021, 17:15.
-
Že to nabíja tak pomaly je normálne? 30 kWh za 39 minút ke priam “hrůza”.
Coldgate to isto nebude.
To na Tesle za tu dobu dobijem dvojnásobok
-
@JiriGrandPa bohuzial pri EV mimo Tesly je to pomale nabijanie v Zime bezny jav. Cest vynimkam eTron. Bezne sa ide aj cez 2 coldgaty. Napr. predvcerom som tocil ZA-BA, 2C vonku, siel som 120-130kmh a ani pri 130 mi nezohrialo baterku tak aby som hned nabijal naeNire cez 50kW, najprv. Prve cca 3 min. 39kW a potom max 54kW. Proste hruza. Na tomto musia este automobilky zamakat.
-
Uvidime ci vedia spotrebu do buducna vyladit SW alebo je to proste o kombinacii elektromotor, invertory,sprevodovanie,vaha a vysoky odpor vzduchu. I ked do 80kmh je vacsi odpor kolies ako vzduchu. A id3 zerie slusne aj pri nizsich rychlostiach.Naposledy upravené mozeg; 20-03-2021, 08:59.
-
Niekde aj bolo ze id3 v zime s TC zerie viac ako bez TC. Staci vymenit chladivo a hned to moze byt inak. Proste este sa VW uci ako na to. Tesla/Kia/Hyundai maju roky nazbieranych dat a implementuju zlepsenia. VW este len teraz vyslo z 400V EV a H/K uz razi 800V cestu s rychlonabijanim na urovni Tesly.
Moj nazor je ze dost im to zabija vaha aut. Naozaj uz neslo dat hlinik na kapotu, blatniky a pod. Redukcia vahy by sa hned ukazala a spotreba letela dole. Uzsie pneumatiky robia svoje.
O co stupne spotreba ked su 4 dospeky v aute a k tomu este batozina o pripadnom pocasi ani nehovorim to potom ID3 a ID4 budu najzravejsie EV na trhu.
-
Pripravujem test ID3, mam uz nazbierane rozne hodnoty, info od importera atd. Tiez sa budem venovat spotrebe TC vs bez TC.
Ukazem presne grafy nabijania s coldgate aj so zohriatou bat. Za ten tyzden som prisiel na vselico
Mozem ale uprimne povedat, ze sa mi ID3 zapacilo a ani s tou spotrebou to nie je take zle, ako sa pise.
-
Ja si tiez myslim, ze to nebude take zle. Auta zacali dodavat na jesen, cize vsetky zatial poznane spotreby su zimne, kedy vsetky auta zozeru aj travu pri ceste. Samozrejme, ze to nebude jazdit za 11, ako prvy Ioniq , ale to si myslim, ze ziadny rozumny clovek od daneho auta ani cakat nebude a nemoze kvoli vahe a tvaru.
-
dango To nie je úplne pravda. S ID3 som jazdil v Nemecku aj v lete a spotrebu som mal okolo 16 kWh https://www.mojelektromobil.sk/volks...-3-prva-jazda/
-
play3man ved pisem, ze to nebude jazdit za 11, ako Ioniq, ale nebude to ani trvale nad 20 - ako sa nam vsetci snazia nahovorit. A tato domnienka je sposobena tym, ze auta zacali byt dodavane na jesen, cize ziadna publikovana jazda nemala "pekne pocasie" (20st. sucho)
-
- Likes 5
Komentár
-
Matrix svetlá v Business sú a keďže je to štvrtý výbavový stupeň, tak tam je už aj cúvacia kamera. Prvé tri výbavy Pure, Life, Pro cúvaciu nemajú, je to vysoký nadštandart u VW.
-
v case objednania boli dostupne Life (uplne oholena), druha vybava bola business, ktora obsahovala vsetko, co chcem (11kW AC, matrix LED, zakladny asistenti drzania v pruhu a adaptivny tempomat, cuvacia kamerka - vysuvna, cize sa nikdy nezaserie) a uz dalsie predrazene vybavy Family, Tech, Max , ktore uz obsahovali nepotrebne haraburdie, ako pan.strecha, par reparkov navyse, HUD, nie 100%nych asistentov,...
-
Pôvodne zverejnené od dango Pozrieť príspevkycuvacia kamerka - vysuvna, cize sa nikdy nezaserie
- Likes 1
Komentár
-
že je aktívna aj chvíľu pri jazde dopredu asi súvisí s postupným zvolnením legislatívy, aj Kona v modeli 2020/21 už má možnosť mať zadnú kameru zapnutú do rýchlosti 13 km/h jazde vpred, čo je dobré keď človek v stiesnených priestoroch sa posúva a kamera sa mu neustále nevypína, model 2019 a 2018 ju vypínal okamžite po zaradení iného stupňa ako "R"
-
Ja pouzivam zadnu kameru na tesle stale, hlavne pri znizenej viditelnosti. Dava podstatne lepsie info co sa deje za autom ako zrkadla. Zadna kamera je nenahraditelna pri jazde s privesom, pomaha tiez pri pripajani nalozeneho privesu, kedze na zadnej kamere vidno aj gulu na aute, da sa pomocou zadnej kamery trafit uplne presne pod spajaci mechanizmus nalozeneho privesu. Niekedy treba odpajat nalozeny prives, lebo nie vsetky superchargery maju stojan urceny pre nabijanie tesly s privesom.
Pri tahani tazkeho privesu s najazdovou brzdou vidno na zadnej kamere, v ktorom momente sa pri przdeni auta aktivuje najazdova brzda privesu. Ak sa da, je vyhodne brzdit rekuperaciou len tolko, pokial sa neaktivuje najazdova brzda privesu - energia, co by sa spalila v brzdach privesu sa tak moze rekuperovat v aute. Tiez upevnenie nakladu sa lepsie kontroluje zadnou kamerou ako spetnym zrkadlom.
-
Wilo Pri zadnej kamere veľmi nehrozí nejaké dlhšie zapozeranie. Je to len na kontrolu "stavu". Ale ako používateľ openpilot a externého tabletu môžem povedať, že bežiaci film dosť odvádza pozornosť. Aj keď si ho pustil len spolujazdec a tablet bol v strede. Nechcel som, ale x krát som sa zapozeral a hodnu chvíľu trvalo kým prišla myšlienka... "pozeraj na cestu, lebo sa zabiješ"...
-
Na polovici displeja mavam navigaciu a na druhej polovici zadnu kameru. Z pohladu odvadzania pozornosti nevidim ziaden rozdiel medzi pozretim sa do spetneho zrkadla a pozretim sa na obraz zadnej kamery. Pritom podla mna zadna kamera dava podstatne viac informacii ako spetne zrkadlo.
-
nick81 ale to uz je o individualnom nastaveni vodici ja som mal na starom aute TV tuner a dal som si ho neoficialne odblokovat, aby fungoval aj pocas jazdy kvoli manzelke, a nepozrel som sa tam ani raz, stacil mi zvuk 🤷♂️ Co tym chcem povedat, ak je niekto nachylnejsi na odvedenie pozornosti, tak je uplne jedno ci tam ide film alebo cuvacia kamera, proste zrak mu tam bude uchadzat. A ak niekto vydrzi nepozriet sa, tak je to tiez jedno. Automobilky to v podstate same zabili tym, ze prechadzaju na dotykove displaye, nakolko hladanie v menu a snazenie trafit sa prstom najma na nerovnej vozovke odvadza pozornost nasobne viac. Mechanicke tlacitko uz vedel vodic trafit aj po slepiacky po par tyzdnoch zzitia s autom. Ergo, stale nevidim dovod na blokovanie filmov pocas jazdy, ked kamera moze ist, alebo blokovanie samotnej kamery niektorymi vyrobcami.
-
S tou kamerou a bezpečnosťou si dovolím aj oponovať. V globále ano ale čo sa mne stalo :
Sedim v aute v garáži kde som nieco pozeral na displeji s otvorenými dverami. Žena na mna kričí vycuvaj uz, ideme. Pozerám do kamery kde sa mihaju deti a pes a dávam bacha aby mi tam nevbehli. Hádajte čo sa stalo s tými dverami keď som cúvol o 2 metre a dvere sa nevmestili do vjazdu....
Keby som kameru nemal tak nemusím meniť celé dvere.
-
Jiri GrandPa A to Tesla nepipa, nekvaka, nesvieti, neblika, netrubi, nebzuci ... ked sa hybe auto s otvorenymi dverami ako ine auta? Ci si ignoroval?
-
Jasne že ano. Ale keď je tých zvukov príliš veľa tak sa ti stane se ich niekedy nevnímaš.
Shit happens...
-
Jiri GrandPa ja by som v tomto pripade nevinil kameru
-
Keby mal niekto zaujem, tak testovane novinarske auto je na predaj:
https://www.autobazar.eu/volkswagen-...d18526315.html
Komentár
-
Nemala by to byť skôr výstraha ? POZOR novinárske auto predáva importér ako služobné. Len či tie dva hlboko dorýpané 20” disky nestoja viac ako zľava oproti čisto novému v tejto výbave.
-
Všetky údaje v ponuke sú nezáväzné,... tu sa opakuje ten inzerát na ioniq-a - fotografie úplne nového, nepoužitého auta ... no nekúp to!
-
toto auto som vracal tyzden dozadu, takze poznam jeho stav.
Dva hlboko doskrabane disky boli poistna udalost - podarilo sa osobe, ktora mala auto predo mnou a kvoli obhliadke som ho dostal o den neskor. Takze ak nie su aktualne vymenene, urcite budu. Su oznacene X ako poistna udalost.
Pri EV je krasne, ze sa netreba bat realneho stavu po novinaroch. Tu nehrozi vytacanie motora za studena, ani zla manipulacia so spojkou.
Verim, ze s tou cenou aj tak este vedia ist dolu.
-
Nie sú aktuálne vymenene. Čo sa týka stavu, oveľa častejšie nabíjanie do 100% a vybíjanie do nuly, neustály test maximálneho zrýchlenia, ostré prejazdy zákrut, testy tlmenia na nerovnostiach namiesto vyhýbania sa kanálom, väčšina nabíjania na DC, to všetko sú faktory, ktoré to auto zažilo násobne viac ako u skúseného a vnímavého elektromobilistu, takze s tým že nebáť sa stavu, si s Tebou Milan dovolím nesúhlasiť.
A ešte čo sa týka studených štartov, každý elektromotor obsahuje ložiská s mazivom a pri studenom použití motora nadmerným požadovaným výkonom trpia rovnako ako zle mazanie motory u spalovaku.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 28-03-2021, 15:35.
-
Tiez si myslim, ze novinari to auto predsa testovali, davali mu zabrat a nie setrili ho. Iny uhol podladu moze byt ze je auto dokladne otestovane a vyrobne vady/nedorobky by sa uz asi prejavili. No urcite by to chcelo vyraznu zlavu na take auto.
-
Tak minimalne za tlmice ti poviem, ze su OK mal som to auto u nas na testeri, kde vidno amplitudu priebehu
Jasne, ze to mohlo zazit aj vselico, ale to plati aj pri inych EV.
Ak by niekto chcel tuto konfiguraciu z nejakeho dovodu a este ich nieco stiahne, tak to moze byt zaujimava kupa. Ale hned hlasim, ze nemam odsledovane podobne ponuky ID3ky. Len som chcel upozornit, ze toto auto je na predaj.
-
No tlmiče pri aute so 17 tis. km (v inzerate 15 tis.) by som naozaj nečakal, že by nemali byť OK. To sa staré vraždy s pätciferným nájazdom chodia testovať. Myslím že to ani VW si nedovolí dať až taký šmejd od dodávateľa, aby to vydržalo tak málo. Ale neviem či si si všimol ten lak - akože ako keď ciká chlapec do výšky, také kosiere urobené zvnútra prednej kapoty, normálne vidieť ako zrovna ruka išla Turkovi v Zwickau, ľavá strana inde nastreknutá ako pravá, zadný kufor chlalabohu zväčša zaplastovaný a ogumovaný, tam si to až tak majiteľ nevšimne - no ozaj sa to VW inšpiruje od najlepšieho v obore. Asi by pri aute za 50.000 tis. € minuli o 2€ viac farby.
-
-
Predohrev baterie budem musiet este otestovat, (OBD sa mi podarilo oskenovat len raz odvtedy to strajkuje) ale zda sa, ze to funguje aj podla navigacie nasledovne. Ak sadnem do chladneho auta, spusti sa ohrev baterie na 12-14 stupnov (odber do 6kW, pri plusovych hodnotach do trvalo 5-7 minut). S takouto teplotou ked som 2x prisiel na 75kW nabijacku, vykon bol cca 35kW a nedvihal sa. Dnes som vychadzal s vychaldenym autom (2 dni pod pristreskom, nocne teploty blizke nule) a dal som do navigacie ZSE 50kW nabijacku (75ku v TT to nema). Po prichode do TT ku 75kW nabijacke (13km) to nabijalo 57kW - cize predpokladam, ze auto sa aktivne vyhrialo na vyssiu teplotu (nad 15stupnov), aby zvladalo 50kW. Neohrievalo ale na viac (ako to robi Tesla ). Este si to preverim jazdou s chladnym autom ku 150kW UFC s navigovanim a ked nabijanie bude 100kW, tak zelania sa naplnili
- Likes 1
Komentár
-
Neviem ako eNiro, to možno bude narovnako ako id3 ale na Konu stále nemá na diaľnici (ID.3 malo aj TČ a Kona mala o 120 kg nákladu viac)
-
Miroslav Rojko A SW bol v ID3 aký? Bola tam už verzia 2.x ?
-
Neviem ale bolo to auto čo robil test milan84, tak ten si možno všimol ?
-
Chalani, asi zajtra na vecer pustam von moj test IDčka. "Nakupil som" rozne info aj k teplotam, kedy funguje vyhrev a chladenie baterie, tak som zvedavy co na to poviete. Pretoze tie info sa lisia od tych co pise @dango
Tyrkysova testovacka v polovici marca mala este staru verziu SW. Udajne na to potrebuju auto 1 den v servise.Naposledy upravené milan84; 29-03-2021, 19:16.
-
dango no ty pises, ze sa ti v plusovych teplotach spustil ohrev na 12-14st. Podla mojich info ten ohrev pracuje iba do +8. Ked je teplejsie, tak nie. Tych 6kW si usudil podla udaju o okamzitej spotrebe?
Tiez mi nesedi ten vykon 35kW. Ja som bol aj pri studenej bat na dvojnasobku.
-
Ty si mal tie info odkial? Ja som cerpal z diagnostiky a tak isto to vyslo aj battery-lajfovi (alebo nextmuovi, nepamatam uz). Ano tych do 6kw som videl na displeji niekolko minut (5.5-5.9 kw - z toho 0.3kw je odber systemu,svetla,...). Nabijaci vykon som mal na jesen s testovackou na UFC Senec ~35kW a takisto aj pred tyzdnom po prevzati auta a najazdeni ~100km po D1 + okresky + dediny na UFC Senec.
-
dango udaje o teplote a fungovani su priamo od importera. Namerane vykony su samozrejme moja skusenost. Aj na jesen ked som v rovnakom aute sedel prvykrat sa raz, ked bolo chladnejsie, teplota len priblizila k 100. No druhykrat po dialnici som daval plny vykon.
Tvojich 35 znie ako zo zleho sna, to je hodnota aku dosahuje nick81 s Nirom.
-
dango urcite som tym nechcel povedat, ze pises bludy. Len tomu ozaj nerozumiem, ked mam skusenost, aku mam.
To s dinosaurou automobilkou je uz stary vtip. Ako vidis, aj teba ID presvedcilo a VW asi definitivne prehodil vyhybku. Zastupenie to poslalo technickemu oddeleniu a prisla takato odpoved.
Este rozmyslam - nemoze to byt viac v zime obmedzene novsou verziou softu? ci nespomalili nabijanie pre ochranu baterie.
-
V oktobri som mal prehistoricky prvy soft, teraz mam posledny "produkcny" Buduci tyzden sa schladi, pojdeme s nick81 trosku spolocne prevetrat dinosaurov a prinesiem dalsie cisla. Urcite tam bude viac faktorov, ako len teplota baterky. Nechce sa mi (nemam na to cas) robit taky reverz-engineering, ako Lubos. Maximalne mi bude postacovat si otestovat a nasledne sa spolahnut na predohrev cez navigaciu
-
Majitelia, kukajte a dajme nejak dokopy tie info k teplotam.
https://www.youtube.com/watch?v=1bChmY45Jok
- Likes 1
Komentár
Komentár