ID.3 s maximalnou (77kWh) bateriou sa nabija velmi slusne. Podobnu krivku teda mozno ocakavat aj v Enyaqu a ID.4
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
VW ID.3
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Väčšina recenzií ID.3 spomína menej "prémiový" interiér ako má aj starý Golf, tvrdé plasty atď. A ono to do seba zapadá - ID.3 sa robí na rovnakej linke ako Trabanty.Továrna kdysi vyrábějící vozy značky Horch či Trabant dnes patřící Volkswagenu byla přestavěna na výrobnu elektromobilů. Letos tato éra začíná.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Konecne som sa dostal k ID3 aj ja. Tentokrat na menej ako 24h.
Verzia s prostrednou bateriou nabija 95kW max, velmi pozvolna to klesa. Az pri 85 to klesne pod 40kW.
Neviem si zvyknut na parodiu na Teslu (auto bez tlacitok), nelogicky spravene nastavenia /vymazat spotrebu som dokazal az po rade od ineho elektromobilistu/.
Tiez to ma velmi nesastne vyriesenu rekuperaciu. Prepinanie medzi D a B je za volantom kde je vlastne cely volič smeru jazdy. Nie je tak mozne si lahko prepinat pocas jazdy podla terenu.
Chybaju mi packy pod volantom, ktorymi sa da plne nahradit brzdy ako pri Kone.
Pojazdim este zajtra, zatial som mal trochu vyssie ocakavania.
Spracovanie, plasty, priestor, LED matrixy super.
- Likes 2
Komentár
-
Mazanie spotreby je sproste, lenze zase to dobre spravili, ze su tam az 3 pocitadla spotreby a asi ani nejak casto nebudes potrebovat ju manualne mazat. Prepinanie rekuperacie je trochu nepohodlne, ale v rezime sport to slusne rekuperuje aj pri D, v normal rezime pri D to plachti (okamzita spotreba -2, cize malicka rekuperacia tam je, ale to je taka aj na Nire/Kone pri akoze plachteni) a po zatlaceni brzdy zacina rekuperciou. Ja som tam videl okolo -70, nebolo dost casu na test.
-
Ono to auto pocita v kWh/100km - tak ako spalovaky a co aj nick81 robil do svojho dashboardu, kedze spotreba na 100km je dolezitejsia vediet, ako okamzity prikon do motora. Cize auto rekuperuje, ukazuje to aj ten blby nicnevravny pasik, ktory okopirovali od Tesly - co je nic nevravna informacia. Taka ID3 vypise aspon nieco...
-
V dashboarde davam kWh/100km prepocet len pri rychlosti > 30 kmh.. lebo pod to nema zmysel ratat, lebo boli by to zbytocne velke nicnehovoriace cisla. Pod 30kmh zobrazujem len kW prikon. To iste pri rekuperacii iba kW, jedno aka je rychlost.
-
Ten blby pasik ale poskytuje jednu dolezitu informaciu - aka je maximalna uroven rekuperacie. Cize, ked je vlavo od nuly pasik prerusovany, tak podla jeho velkosti vies kolko ti auto rekuperuje. Ked s tym chvilu jazdis tak mas celkom dobru predstavu o limitacii. Podobne napravo ukazuje pasik vykon motora, ked ides "na posledne miliardy elektronov" tak je zase pasik prerusovany a ukazuje obmedzenie maximalneho vykomu motora.
Na Sku je toto kruhovy displej aj s ciselnymi hodnotami, ale popravde mi tie ciselne hodnoty u TM3 nechybaju.
-
Len ciselne by prave v tomto pripade nebolo prakticke. Pasik hovori kolko aktualne rekuperujes, ked nerekuperujes suvisly pasik hovori kolko mozes rekuperovat, ciarkovana cast hovori kolko nemozes rekuperovat. Ak je bateria nabita na 100% alebo velmi studena, vtedy je cely pasik rekuperacie ciarkovany - auto vtedy nerekuperuje vobec. Postupne ako sa bateria zohrieva/vybija ciarkovana cast sa postupne meni na suvislu a auto postupne zacina rekuperovat. Po zohriati/vybiti sa cely pasik zmeni na suvisly, cize uz mozes rekuperovat naplno. Ciselne je na S a X pri pasiku rekuperacie len jedno cislo 50 (kW). Cely pasik je o nieco dlhsi - cca do 70kW. Podobne je to pri vykone a jeho obmedzeni, len pasik vykonu je dlhsi a ma pri sebe viac ciselnych hodnot, lebo rozsah vykonu je vecsi ako rozsah rekuperacie - najvecsie cislo (na mojej X) je 400 (kW), no pasik je zase dlhsi cca do 500kW. Podla mna je to jednoducha a vystizna indikacia toku vykonu a jeho obmedzeni. Ze 3-ka k pasikom nema legendu zrejme nevadi, maju na to menej miesta - asi preto.
-
Mnohí kritizuju Teslu za nelícovanie a nedorobky, ale VW ID 3 tiez nie je dokonala:
https://www.youtube.com/watch?v=KoQ611OeXZo
- Likes 3
Komentár
-
Aký je elektromobil v zime? Akú má trakciu pohon zadnej náprav sa ako sa mení dojazd vplyvom zimných pneumatík a snehu? Vyskúšali sme nový druh elektromobili...
Komentár
-
budete ma mat za zaujateho, ale opat Rastov test o EV stoji za ...houby.
Spotreba su tliachaniny, nic v realnej premavke. kW a kWh opat poprehadzovane, 1/3 videa o jeho blbnuti na snehu..
Sorry, toto nie je novinarsky test, toto je pokus o show na sposob topgear.
-
ja ani nie. Su novinari, ktori si s elektrikou nerozumeju a ich testy su roky rovnake. A potom su novinari, ktori sa technike EV nerozumeju, ale spravia si z toho show, lebo nasnezilo :-/
Casom sa skusim dostat k ID3 aj ja a spravit nieco realne a zrozumitelne.
-
Ja by som sa Rasta trochu zastal, toto nebol plny test auta, ale prve uzivatelske zazitky. Podrobnych testov bude za chvilu na nete dost. Z uzivatelskeho hladiska to vyzera dobre, ak trakcia je naozaj tak super ako sa prezentuje, tak je to jeden zo zasadnych problemov sucasnych elektromobilov vyrieseny. Ale neviem preco sa Rasto tolko cuduje, ked predsa vzdy platilo ze v zadokolke treba v kufri vozit par vriec cementu. Tuna su namiesto cementu baterky ;-).
Co mna osobne irituje, je volic smeru jazdy, na ktorom hmatom neviem zistit co mam zaradene. Mne sa uz par krat stalo, ze som sa chcel rychlo otocit, a namiesto dopredu(dozadu) som sa pohol opacnym smerom (ioniq), pretoze elektronika nestihla prepnut po slaceni tlacitka (pripadne som nestihol sucasne stlacit brzdu). Podla mna prepinac smeru jazdy by mal mat fyzicke polohy. Inak s tohto videa som celkom poteseny, kedze sa ukazuje ze ID.3 bude jazdit dobre... Ostatne sa dozvieme aj z inych recenzii.
A Rasto by si mal elektricke specifika dostudovat ;-)
-
Ano, trakcia je vyborna. Auto nerozhodi ani plna akceleracia pri vytocenych kolesach na mokrej ceste. Je tam naznak prehrabnutia, ale v momente si to ustrazi. Z tohto pohladu sa mi ID velmi pozdava.
Rasto ma 130000 odberatelov. Ked im teraz povedal, ze to auto vela zerie a ze on to dokazal nabijat len 40kW co to sposobi? Ten, kto sa vyzna si povie, ze to je elektromobil z minulej dekady a nechce ho. Ten, kto sa nevyzna pochopi iba kritiku a ved rasto je odbornik-tak tiez to auto zavrhnu.
Ak to boli prve dojmy, nemal hovorit o spotrebe nic, alebo len spomenut, ze v extreme a pri natacani sa mu vyhupla tak hore, co nebude realita beznych jazdeni. Kazda info sa da podat korektne.
-
Samozrejme, ze trakcia musi byt pri zadnom nahone dobra. Zadny nahon je pre elektromobil idealny, pomaha nielen trakcii, ale dovoluje urobit prednu napravu s podstatne vecsim natocenim prednych kolies ako u prednokolky. Kedze novsie auta maju velky razvor, vecsie natocenie kolies je u nich pre maly polomer otacania velmi dolezite. Auto s malym polomerom otacania je uzitocne hlavne v meste jednoduchostou parkovania.
-
nick81 Rasto ma sice 130000 odberatelov, ale pocitam ze momentalne okruh ludi ktori uvazuju o elektroautomobile je vacsinou tvoreny ludmi co ovladaju aj ine jazyky a nebudu sa rozhodovat na zaklade jedneho nazoru lokalneho (ne)odbornika vysloveneho po par dnoch (hodinach) jazdenia. Ti co chceli si objednali 1st edition a normalne zmyslajuci si pockaju na dlhodobejsi test (moj nazor).
-
ano, to mas pravdu. Nikto nikdy nekupuje auto na zaklade nejakeho jedneho videa. Ale ti spalovaci, ktori su z jeho videii namakko ho maju ako poradcu a ked im povie, ze to auto vela zerie a bla bla, tak ani nebudu hladat dalsie info dalej. Spravia si svoju skatulku a tazko ju niekto zbura.
A inak...on to nazval TEST v nazve videa. Ked si porovnate jeho tvorbu v davnych casoch....to bol TEST. Toto je show bez vypovednej hodnoty. Publikum prestava byt narocne.
-
SKolja To asi reagoval na milan84. Ako súhlas, len v diskusií bolo dosť sklamania na to akú to má veľkú spotrebu a slabý dojazd. Ľudia čo nemajú ešte EV a chcú ID3 tak ich to akurát odrádza. Lebo nemajú ako šajnu koľko auto, žerie do kopca, koľko dole narekuperuje, alebo diaľnice, či zima bez TČ. Ale o nič nejde, aj tak to budeme donekonečna vysvetlovať keď bude treba
-
nick81 nikde nie je chyba. Pri priemere otacania je v hre viac premennych a nielen nahon. Bezny priemer otacania pre osobne auto je 10.4-10.7m. Co znamena ze Niro je na vrchnej hranici, zatial co ID3 je nadpriemerne, ale nemozes porovnavat 2 uplne rozdielne auta, do hry tam vstupuje aj razvor, sirka pneu, nastavenie prednej napravy. Tie rozdiely medzi autami nie su zas nejak drasticke, existuju homologacne normy pre maximalny priemer otacania. Rozdiel 0.4m medzi ID3 a eNiro je bezny rozdiel medzi RWD sedanom a tazkopadnym AWD SUV. Napriklad spalovaci VW Golf ma priemer otacania 10.9m, co znamena, ze jeho technologicky nastupca ID.3 ho ma o tristvrte metra nizsi, co je obrovsky skok a pokrok v ramci jedneho portfolia.
Btw, krasa RWD je aj v tom, ze ak ti nevadi obatovat trosku dezenu tak vies priemer otacania skresat o dalsi meter, dva len tam zostane trosku smradu no. Pri FWD dosiahnes prudkou akceleraciou presne opacny efekt, priemer ti narastie lebo predne kolesa stratia trakciu.
-
hmm, ja to ak neprezivam. Poslal riadny message: zadny nahon a dokaze toto. Nebojte sa toho elektronika v aute spravi vsetko za vas, len stlacajte nohou"PLAY" alebo "PAUSE/STOP". Predpokladam ze mal verziu s 58kWh baterkou a bez TC, napriektomu dosiel kam trebalo. Na zaciatku nebol nabity do plna a pod.
-
-
Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevkyjux Polomer otáčania ID.3 1st 10.2 metra.. e-Niro má 10.6 m. Niekde je potom chyba
No vzdy musis porovnat aj razvor.
e-Niro ma razvor 2700, ID3 ma razvor 2771.
Nechce sa mi pocitat geometriu, no ak by mal e-Niro taky velky razvor ako ID.3, tak by rozdiel v polomere otacania v prospech ID.3 nebol 0,4 metra ale podstatne viac.
- Likes 2
Komentár
-
Koho presviedčali ? Veď všetky poriadne autá čo som mal, mali zadný a inak to ani nemci (bmw,mercedes) nerobili. Predný sa dával len kvôli úspore a tak to aj ľudia brali. Keď chceli ušetriť, kúpili si nejaké mondeo alebo passat s predným náhonom, al poriadne autá mali a majú zadný náhon.
Pri EV je ten predný len z núdze cnosť, lebo ich bolo málo, ale už sa to lepší.
-
Miroslav Rojko, ano poriadne auta za viac ako 1 milion mali zadny nahon ale na slovensku sa najviac predavaju auta do 16500,- EUR tam tieto znacky niesu. vsetko prednokolky s vyzdvihovanim: lepsie jazdne vlastnosti, zima bez problemov a pod. A sorry skus jazdit s takym MB E W211 v Zime bez dokupenia originalnych olovenych zatazi sa niekedy nevedelo auto ani pohnut z parkoviska z miesta.Naposledy upravené mozeg; 21-10-2020, 14:27.
-
Klasicka koncepcia motor vpredu a zadny nahon mal problemy s trakciou, lebo mal vecsinu hmotnosti auta na prednej naprave. Uzil som si to, ked som mal asi 5 rokov dodavku 1203-ku. No v tom case to bolo velmi uzitocne auto, postavil som s nim dva baraky. Ked bolo zle viezol som na nom aj 14 ludi - jeden vedla na druhom. Na lyzovacku sa bez dvoch vriec 0-4 strku vzadu a bez lopaty nedalo ist.
-
bývam na kopci a ani keď bol hociaký sneh, som nemal problém bez záváží v kufri len so zimnými gumami prísť domov, nechápem tieto predsudky, napr. všetky Mercedesy od 1999 roku mali v sériovej výbave ESP, ktoré dokázalo veľmi pomôcť
-
nedá sa paušálne povedať čo je lepšie - aj predný náhon "vznikol" ako výsledok snahy maximalizovať "vnútorný" priestor - kolesá do rohov, motor naprieč, predný pohon a zbytok je pre posádku/náklad. a to vrece cementu, železná doska v prednom kufri, to je z čias "pretekov", keď všetko postrádateľné očesali/strhli/ ... aby znížili hmotnosť. civilné vozidlá to nepotrebovali, aj auto s motorom vpredu a náhomnom na pevnú zadnú nápravu na listových perách nemalo problém, akurát to s ním človek musel vedieť. veď, a na to sa zabúda boli určené na prevádzku po štrkových cestách, žiaden betón, asfalt.
-
No neviem. ale v aute s vpredu motor a zadny nahon sme v zime vozili vrecia s pieskom, aby sa dalo ako tak normalne jazdit. A tiez si pamatam ako v zime na zaasnezenej ceste bavor sa plantal 40 a zadok mu lietal , s prednym som ho obehol 70 uplne v klude s istotou s Daewoo. ))
Skoda 105 zadny nahon vzadu motor, bola lepsia sranda na jasenie. Ale permanentne quattro u mna vyhrava pre bezpecnu a rychlu jazdu za kazdeho pocasia. Neviem ako uz teraz, ale nemcom to elektronicke priradzovane predneho ked treba velmi neslo. Kamarat sa par krat skoro prizabil na X5, ked presiel na Audi s quattrom nemal ziadny problem v tych istych zakrutach...
mne sa s 4x4 este hodiny nepodarili ))))
-
Celkom zaujimavy list "bugov" ID3 v nemcine: https://www.youtube.com/watch?v=tcjKnzwZfWY
99% elektronika. Najlepsia je poznamka VW o tom ze zakaznik kupou 1st edicie akceptoval dodanie auta bez uplne funkcneho SW a ten bude dodany neskor ;-)
Inak nic zavazne, ale niektore dost frustrujuce...
- Likes 1
Komentár
-
Caute, mal som na chvilku auto. A prvy a najhorsi dojem je z poriadneho coldgatu, kde ani novy Ioniq sa nechyta. Auto bolo celu noc von pri 50% SOC. Siel som na UFC, kde som cestou spravil par hlbokych zosliapnuti a prisiel na nabijacku so 44%. Po cely cas jazdy bol pasik vykonu motora nekompletny (chybali asi 3mm z 30tich). Nabijaci vykon az do 91% nepresiahol 35 kW !!! Z toho vyplyva ziadny aktivny ohrev baterie. A to boli teploty do 10 stupnov v noci a doobedu pocas jazdy 14.
5 Fotky
Komentár
-
Chcelo by to vidiet data v akom stave boli clanky, myslim tym teplota a napatie. Ono s tym ohrevoma udrziavanim teploty baterie tiez nie je sranda. napr. BMW i3 (verzia s ohrevom sedadiel) ma ohrev 1kw odporovymi kablami a to do dosiahnutia teploty 10 °C, potom uz len ohrev clankov vlastnymi silami. Napr. predohrev studenej baterie v BMW i3 pred jazdou moze trvat do 3 hodin, predsa len je to masa a 1kW vykon ohrevu je na to malo.
-
Toto je dost divne a nezda sa mi to. Praveze mam pocit, ze max vykon 100kW je dosiahnuty iba nie prilis zahriatou baterkou. Tolko z pozorovania mna, autozurnalu a aj mojelektormobil.sk.
Prave po nakladani na dialnici som sa ja dostal len na 94m, pricom dve zvysne redakcie s uplne studenym autom mali celych 100kW.
Nezabudni, ze si bol na nabijacke, ktora nema 100kW vykon a teda to auto mohlo pochopit ako "len 50ku" a tomu si nejak vypocitalo pozadovany vykon aj vzhladom na vysoke SOC.
Nerobil by som z toho este zavery, dalsie testy a zima ukaze.
-
milan84 100kW cize ma aj rapid. To pasmo pre UFC je pomerne uzke aj na Kona/Niro (25-35C) .. pod je cold nad je rapid a pri 100kW moze byt na VW uzsie. Navyse blok baterii 2 byva bezne o 1-2 stupne mimo oproti 1-3,4 - tzn rozsah je este uzsi. Ale Rapid je dole o 20A, tak to az tak neboli, rozdiel 50-80A uz znacne.. Ale uvidime. Pultzner ma dnes ID3, tak by to mal tiez odsledovat.
-
V roku 2010 robil Bosch design prerabke spalovacieho FIat 500 na elektriku. Podotykam, ze tie auta sa povodne predavavali len v Kalifornii a Oregone (OK, tam je zimsie). A - guess what - to auto MA ohrievanie baterie. Pomerne primitivne ale ucinne - v okruhu chladenia baterie je proste odporovy clen, ktory ohrieva tu kvapalinu, ta zohrieva clanky.
Ze to nema ID.3 nie je omyl ale zamer, lebo naklady...
-
Jiri GrandPa ID.3 nemá PTC? MEB bez PTC by bola v Nórsku v mrazoch samovražda. UPDATE: Má PTC https://evflux.pro/id3-cooling-and-heating/. Zaujímavé je že má R744 chladivo čo pracuje pod -5 ,, v Nirovi 2020 je R1234yf to je len do -5. UPDATE2: "You get R744 only with the heatpump. The Climatronic in the ID.3 (without a heatpump) still uses R1234yf. " :-D Ale na margo tohoto.. R1234yf je v Nirovi len okruh klimy a asi cerpadla.. Baterka ma tu super speci vodivu "drahu" kvapalinu.Naposledy upravené nick81; 23-10-2020, 19:31.
-
Hm, tak preco ho potom nepouziva? To ako iba v mrazoch? Divny koncept.
-
Jiri GrandPa Vysvetlím .. PTC ohrev sa na všetkých autách aktivuje iba v mrazoch .. lebo ak by mala -15C baterka tak sa pri jazde ničí. To si riadi samo auto. Je pásmo LTR (low temperature range) tj. od 0 do 25C, Kedy baterku pri bežnom jazdení netreba zohrievať. Lenže napr. aj pri Tesle pchať pri nabíjaní 150kW do 10C baterky by ju odvarilo.. Preto aj tam BMS odmedzuje, resp. Tesla pridala ten predhrev na trase ak sa dá navigovať na charger. Ale dinosaury to ešte nepochopili .. a možnosť predhrevu vôbec nemajú .. viď kona/niro/polestar2/vw atď.. Výnimkou je len etron (neviem ako to tam riešia). Napr. Kia pod 15C na bat. obmedzí aj DC50kW na cca 40kW.. Pod 25C nedovolí viac ako 56kW namiesto plných 75kW.. UFC pod 15je tiež 40kW a to už časovo brutal cítiť. Riešenie,, buď ako Tesla, alebo mi pridať do appky/infotainmentu/cluster menu .. zohriať na 15C=idem nabíjať na 50kW.. vtedy viac stupňov netreba, alebo 25C = pre >50kW. Automaticky auto nevie, lebo by to zbytočne vyšlahalo baterku - pri jazdení to netreba. Nabíjanie na AC doma je ok, toho sa to netýka.Naposledy upravené nick81; 23-10-2020, 20:59.
-
suhlasim s @nick81.
Vela ludi nevie, ale aj moj veteran ma ohrev baterie. Problem je, ze sa aktivuje udajne az niekde pri -15 az -20st co v nasich podmienkach nehrozi. Na nakresoch je to ako mala krabicka uprostred baterie. Ci je to nejake teleso, ktore je zohriate alebo ako to funguje neviem.
Je obrovska skoda, ze sa s tym nerata pri nabijani viac. A tak som pri tychto teplotach okolo 10st uz brzdou na DCčkach aj ja s mojimi 15kW pri 65 percentach....
-
milan84 mojelektromobil tuto skutocnost zamerne neuviedol, ako sa redaktor priznal na FB - vraj to ma doplnit. Nikto neotestoval nabijanie auta so studenou bateriou. Ked som na to upozornil, tak sa redaktor priznal, ze to spozoroval tiez (max 30kW), ale do clanku to nedal (Nahoda? Nemyslim si! ) jedine vlakno, kde sa to spomina je toto: https://evw-forum.de/index.php?threa...1st-max-58kwh/ Inac je cely svet ticho
-
milan84 doplnam fotky komentarov. Mne osobne ak by nieco na aute nesedewlo, urcite by som to zverejnil s tym, ze prezistim, doplnim info. Ak by som na nieco take zavazne natrafil. A nie, ze to zamerne zamlcim, lebo toto nie je blbost typu pulzneho otvarannia okna
-
@dango
vyckaj na test autozurnal. Bude podrobne, relativne dlhe video ale dozvies sa podstatne viac info. Spolu s Misom Karpatom sme sa snazili spravit tych nabijani viac, mame aj krivky nabijania atd. Len to chce vsetko spracovat, zostrihat. Hodim sem link, myslim, ze to bude stat za to.
A tiez by som sa rad pokusil v zime ziskat ID na tyzden aby som to mohol vsetko skusit aj vo vlastnej rezii v zimnych podmienkach. Uvidim, ci sa mi podari.
-
Chalani, narazil som na tento príspevok, a že sa tu rieši môj test ID.3 či komentár na Facebooku ma prekvapilo. Teda ani nie tak, že sa to rieši, ale akým spôsobom. Ja rozhodne nemám najmenšiu motiváciu niečo nespomínať pri akomkoľvek teste. Pri ID.3 to nebolo inak a fakt, že som v pôvodne nespomenul situáciu, kedy sa ID.3 nabíjalo podozrivo pomaly, mal svoje opodstatnenie a v zásade do vystihol nick81.
Od Dango mi nepríde korektné písať, že "mojelektromobil tuto skutocnost zamerne neuviedol, ako sa redaktor priznal na FB." Znie to, ako keby som to neuvádzal, lebo by sa "nemalo spomínať niečo zlé na VW," a to tak rozhodne nie je. Ďalej: "Ked som na to upozornil, tak sa redaktor priznal, ze to spozoroval tiez", ja som sa nikomu nepriznal. Nikto ma nikde nevypočúval s tým, že som sa nakoniec k niečomu priznal. No nie, ja som sa iba ozval, že sa niečo podobné stalo aj mne.
Prečo som to v pôvodnom článku je jasne uvedené na obrázku, ktorý je tu zverejnení nižšie. Ale teda, rozpíšem to o niečo podrobnejšie.
Je skutočne veľká náhoda, že som si tento coldgate všimol. Bol to posledný deň testu a vonku už nebola vôbec taká zima ako začiatkom týždňa. Za ten týždeň som auto nabíjal niekoľkokrát a vždy som dosahoval maximálnu rýchlosť nabíjania. Nabíjal som väčšinou na ZSE a raz na GreenWay. Vždy všetko išlo bez problémov. Späť ale k nedele, kedy auto nabíjalo pomalšie ako by malo. S ID.3 som v ten deň najazdil celkovo asi 60-65 kilometrov predtým, ako som auto pripojil k nabíjačke. Asi 5-10 kilometrov po meste a 55 kilometrov mimo mesta. Teda, priamo predtým, ako som ID.3 začal nabíjať, som mal za sebou hodinovú jazdu, preto som si nechcel pripustiť, že by chyba mohla byť v aute.
Keď som auto v pondelok odovzdal, písal som do VW s otázkami k tepelnému čerpadlu a spomenul som aj to, že sa mi auto nabíjalo neštandardne pomaly, tak či by mi nevedeli povedať, či mohol byť na strane auta. Vyvrátiť ani potvrdiť mi to nevedeli. No a nakoľko sa mi to stalo na nabíjačke Slovnaftu (Siemens), pričom dovtedy som so ZSE a GreenWay nemal žiadny problém, bol som v tom, že to musí byť na strane nabíjačky. Keď to dango dal do skupiny na Facebooku, ozval som sa tam aj ja a automaticky mi bolo jasné, že to asi (bohužiaľ) nebude náhoda. V tej chvíli som opäť písal do VW s tým, že to bude coldgate, aby o tom vedeli, a následne som to aj pridal do testu.
-
Cauko play3man . V prvom rade som rad, ze doslo k aktualizacii clanku a problemove nabijanie si tam spomenul. Ako som pisal aj na FB, je to velmi zavazna vec, ktoru by mal kazdy vediet, ze auto takyto problem ma (podobne ako Leaf aj v lete). To ze som "obvinil" redakciu beriem spat, ale vela ludi z FB skupiny ma uz portal fdrive.cz zaskatulkovany ako koncernovy a proste zle veci sa na koncernove auta nepisu Podobne vsetkych redaktorov dotuje ZSEdrive a v ziadnej reportazi sa o problemoch so ZSE UFC (chyby v Beladiciach, nefunkcna Budca) nedozvieme. Teda az jedna veticka v ID3 teste od garaz.tv
Jednoducho z niecoho zit treba a kedze portal nema reklamy ani citatelia ho nedrzia nad vodou; potom clanky od KMSS su urcite pre vas dobre platene a mozno nadobudnut pocit, ze aj VW group si moze zaplatit kladnu recenziu.
-
Mal som zapožičaný ID.3 na 24 hod, pretože som si chcel otestovať dojazd a nabíjanie v zime. Štartoval som z domu s batériou nabitou na 100 % + 15 min predohrev z Wallboxu. Štart pri -1,5°C. Po okresnej ceste som sa dostal na diaľnicu, kde som nastavil tempomat na 120 km/hod. Teplota sa počas cesty pohybovala od 0 do -8°C, potom stúpala do -4°C. Pri tejto teplote som začal aj nabíjanie na ZSE v L. Mikuláši. Zo 17 na 38 % som dobil batériu za 14,5 min, pričom nabíjačka doplnila za tento čas do vozidla 11,814 kWh, čo predstavuje výkon nabíjania 49 kW. Potom som pokračoval cez Donovaly do Budče na ultrarýchlu nabíjačku ZSE. Z 3 na 37 % prebehlo nabitie za 12,5 min, pričom nabíjačka doplnila za tento čas do vozidla 20,605 kWh, čo predstavuje výkon nabíjania 98,9 kW. Pokračoval som v nabíjaní až do 82 %, pričom výkon nabíjania postupne klesol až na 49 kW. Priemerný výkon za celé nabíjanie bol slušných 73,8 kW (48,017 kWh za 39 min). Vonkajšia teplota sa počas nabíjania pohybovala okolo 0°C. Ukazuje sa teda, že jazda po diaľnici umožňuje nabíjanie ID.3 takmer plným výkonom (100 kW) aj pri nižších teplotách. Nemal som možnosť, vzhľadom na krátkosť času, vyskúšať, či nabíjanie takto funguje aj pri jazde po bežných cestách. Zrejme pomalé nabíjanie sa deje len vtedy, keď batéria je chladná a nemá možnosť sa ohriať počas jazdy, alebo pomocou predohrevu (aj keď neviem, ako predohrev v tomto vozidle reálne funguje a nakoľko okrem interiéru ohrieva aj batériu). Je tu teda vidieť rozdiel v rýchlosti nabíjania oproti napr. Kia e-Niro, ktorá trpí na „coldgate“ (nechcem tým vôbec povedať to, že je to zlé vozidlo), kde nefunguje nabíjanie plnou rýchlosťou v chladnom počasí, ani pri jazde po diaľnici tak, ako to opísal Ľuboš. Neviem, či je to spôsobené lepším tepelným manažmentom batérie ID.3 (ohrievanie), alebo len menej reštriktívne nastavenými parametrami nabíjania vzhľadom k teplote batérie. To zrejme ukáže len čas. Ďalšie 2 nabíjania prebehli takisto na nabíjačkách ZSE v Poprade a Prešove pri teplotách -1°C a 1°C a nabíjanie prebehlo v oboch prípadoch plným výkonom 50 kWNaposledy upravené Karol; 01-12-2020, 17:03.
-
Karol Dík za info. Ak by som štartoval z wallboxu, asi by bola situácia trochu iná. Len chodím od paneláku na studeno. Dnes napr. 0C baterka.. do SC sa zohriala na 1C. Predhrev sa spustil až nabíaník a po 30 min sa vypol, keď bat. dosiahla 15C. Baterka sa do konca zohriala sama pri nabíjaní prúdom na 23-25C, ale kvapalina mala po nabíjaní iba 13C. A tu je kameň úrazu .. Po 10km jazdy .. 50/90 do PK stratila 4C .. už len 19C. Oni ju proste tým LTR chladia 13C kvapalina a točia ju čerpadlom do 23-25C baterky, keď je vonku 0C (( Pri 3C som musel ist 130gps aby si držala 25C (rozumej kúriť ju 30kW) .. PS: teda otras.. ak by nevypínali heater pri 15C, a po nabíjaní by nezapli LTR... Proste by len nechali kvapaline 25C, neboli by žiadne problémy
https://www.youtube.com/watch?v=wenBW1NUOco
-
Coldgate sa týka väčšiny áut, nielen eNiro,eSoul,Kona - ale treba povedať, že je na to liek. Treba vyraziť s nabitou baterkou a nabíjať až po dlhšej jazde. Auto mi celú noc stálo v LM, bolo okolo nuly. Potom som išiel 120 km/h po diaľnici, takže žiadna moc veľká rýchlosť ale aj tak sa po Ilavu batéria zohriala tak, že na UFC po 5 minutách 39kW nabíjala potom až 71 kW výkonom a to je tam ešte desiatky kilometrov ciest 100km/h alebo dedín.
Takže stačí len nabiť po predchádzajúcej jazde a nie pred novou jazdou a coldgate ani nepostrehnete.
-
Komentár
-
Pozeram sa na to s rezervou.. Oni ani predaj/servis ani len netusia, ze nejaky coldgate je. Inak 1 zistenie by som ani nepublikovat. Ved vies mal som ten problem s ventilom a kym som zacal verejne hovorit o coldgate, chvilu to trvalo .. Musel som si byt isty. Dalsia vec su podmienky colgate. Vieme ze na Nirovi su su minimalne 4 urovne. A prejst cez 2 je uz pekny masaker.. Treba vela nabijani aby to novinar vedel popisat, pri kompletnom nabijani sa zvykne zohriat baterka a pocas prejde napr o 1 uroven vyssie. Napr. ani Bjorn toto nerobi.. Len zahlasi coldgate.. ale aky nikto nevie. Ale fajn je ze sa o tom zacina hovorit, snad vyrobcovia pridaju tie predhrevy - ved len kvoli tomu to cele je. A snad raz na Fastned budu aj grafy pre rozne rozsahy teplot. Lebo teraz si ludia vyberaju auto len na zaklade optimal.grafu.
-
-
tak vsetkym zveavcom odporucam pekne porovnanie ID a Leafu 62
https://www.youtube.com/watch?v=sIe46VIBOkQ
Obe auta som vyskusal aj ja.
- Likes 2
Komentár
-
Komentár
-
Boze tento Cabak, kedy mu uz konecne niekto zakaze pristup k autam? To bola riadne lowcostova recenzia. Najviac ma dostala jeho manzelka zuvajuca zuvacku na zadnom sedadle, aspon to si mohla odpustit na kameru tie ustipacne poznamky k zivotnosti baterie zalozene na zaruke uz radsej ani nekomentujem. A nejakym zazracnym sposobom vydedukoval, ze ked v infotainmente chyba Fader a je tam len Balance tak auto ma len 2 repro, aj ked ich ma dokopy v zaklade 5. Co sice nie je vyhra, ale ukazuje to vela o jeho “priprave”. On je inac starym hejterom EV, ani neviem ci dakedy nieco pozitivne povedal na elektro. Vacsinou akykolvek argument s nim skonci v bode, ze EV ma vyfuk v najblizsej elektrarni 😒
-
hej zuvacka a pas cez rameno boli TOP.
Ale je to viac vypovedna hodnota ako Chvalove video s blbnutim na snehu.
Ma niekto otestovane ako je to s tymi repro? ked si nevies zvolit zadne, tak tam predpokladam nebudu. Jasne to ukazal na tom ovladani. Ak sa do 5 zaratavaju vyskace niekde v stlpikoch alebo nieco podobne, to nic nemeni na tom, ze vzadu zvuk nie je.
-
Ano vzadu zvuk nie je, ale stale zavadza ked tvrdi, ze tam su 2 repraky. Mal povedat, ze repro je len vpredu a vzadu je za priplatok, namiesto zmienke o 2 reprakoch. Vzdy sa da vec povedat fakticky spravne. Ale pri recenzii EV od petrolheada bude zniet lepsie taketo zavadzajuce vyhlasenieNaposledy upravené Wilo; 09-11-2020, 00:04.
-
hudino pocitam ze v dalsej faceliftovanej verzii repraky budu a zakaznik si bude moct priplatit za SW aktivaciu ;-). Ale vidno ze setrilo sa kde sa dalo, ale aj tak je to drahe. Hlavne ze tam su blikajuce LED pasiky na prednej maske a aj v kabine...
-
pravdu povediac väčšina dnešných rodín má jedno až dve deti, troj a viacdetné sú malé percento, takže štvormiestne auto nie je niečo čo by obmedzovalo marginálnu časť trhu
mal som viac áut, ktoré boli len štvormiestne a zistil som to až pri predaji, keď mi to povedal kupec (Suzuki Jimny, Volvo C30), preto ja osobne to za obmedzenie nepovažujem keď som si to ani nevšimol
kto dnes ide v aute tak, že vzadu sú traja ľudia, veď je to nekomfortné, väčšinou chodia max. štyria a len keď je trojdetná rodina, je to zaplnené a to je len výnimka
-
Miroslav Rojko vidis, ja okrem svojej rodiny mam v okoli hned niekolko, kde su tri deti. A keby aj nie, nikdy nepotrebujes odviezt 5 ludi? Posles svokru autobusom? Ked mam dat nehorazne peniaze za nove auto, ma byt univerzalne co najviac. Aj Teslu X by som v ziadnom pripade neuvazoval ako 5-miestnu. Zrejme ani 6, ale hladal by som 7. Pre istotu, obcasne jazdy a pohodlie na palube, ked si sadne kto chce kam chce.
-
Komentár