Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Kona EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Palec hore:
Predna maska styl Tesla
Predne svetla
Tlacidla na radiu
-
mne sa ten predok vobec nepaci, neviem ci je to tou modrou farbou, alebo samotnym dizajnom ale pripada mi to ako hrackarske plastove auticko. Za zadok davam palec hore - ten sa mi paci viac ako na mojej Koni, pripada mi taky viac ucesany, uhladeny.
Na prednej maske sa mi strasne nepaci ze dvierka na nabijanie su take ocividne, podla mna taketo nesymetricke prvky kazia dojem.
-
vyzerá to hračkársky ale zvykneme si, pre pre čistenie je to určite lepšie ako to terajšie, chce to odvyknúť si na masky, ktoré 120 rokov slúžili na prívod vzduhu - Hyundai dáva odvážne najavo, že doba spaľovacia je za nami
a buďme radi, že to neurobili ako s faceliftom Ioniq-u, kde bola pekná hladká maska a dali tam to strieborné ...
-
Predok imho podstatny posun k lepsiemu, pekne to vyhladili. Skoda tych dvierok nabijania, tie su tam ako past na oko a uplne tam kricia. V ciernej farbe sa to strati ale v ostatnych nie a je to dost vidiet zadku prispela modernejsia grafika svetiel. Skoda, ze nechali ten priserny sedo-strieborny plast na vnutornom tuneli a okolo ovladania klimy. To posobilo strasne lacno a kolotocarsky uz pred modernizaciou. A disky kolies boli tiez krajsie tie povodne, tieto su zbytocne prekombinovane a velmi neladia k tomu vyhladenemu dizajnu vonkajsku. Ako majitel by som ich urcite vymenil za povodne ak sedi rozmer. Ale celkovo pomerne vydareny facelift
-
Ja nechapem preco nedavaju vpredu port na stred idealne s vyklapanim krytu hore nie na bok aby robil aku taku striesku v pripade dzda/snehu. Ved niekedy sa clovek pripaja zlava inokedy zprava, tak preco ooberat o niekollk desiatok cm dosahu kabla?
-
Taur teraz to nezmenili, lebo by to boli naklady navyse. Vsetko ine-dlzka kablu, nove konzoly a drziaky pod maskou atd. Nezda sa to. A preco to tak spravili pri novom aute? z nejakeho technickeho dovodu, v strede by to mozno znamenalo tiez ine dielypod maskou u spalovaku atd. Je to cela veda. Samozrejme, je to tam vidiet, ale bud rad, ze to nie je ako v etrone
-
Budte radi ze to je vpredu. Ja skor nechapem uchylku preco vela inych vyrobcov dava port dozadu na vodicovu stranu, ked jazdime napravo a vsetky stojany pri ceste s pozdlznym parkovanim su napravo, a kabel casto nedociahne. Vid Ioniq alebo aj Tesla. Aj ked Tesla to ma aspon viac vzadu posunute a lepsie pristupne, ale na lavostrannom aute je to uplna hovadina lebo bud kabel nedociahne alebo ide cez kufor a potom to komplikuje pristup don. Paradoxne VW aj BMW to pochopili, ale nad niektorymi rieseniami nabijania rozum stoji.
-
@ Wilo Stojanov s pozdlznym parkovanim je velmi malo, navyse ak su stojany priechodne, tak sa da vojst z vhodnej strany. Ked je problem, staci auto otocit opacne, tak ako sa to robi na benzinke, ked nie je volno pri stojane vo vhodnom smere. Ved kopa aut pochadzajucich s krajin s lavostrannym riadenim ma tankovanie na strane vodica, napriklad mercedesy.
-
jux to si napisal blbost jak prasa. Na SK kde je nedostatok AC nabijaciek a vacsina DC je kolme parkovanie tomu tak mozno je, ale v kazdej krajine kde maju rozvinutu siet mestskych AC je to presne opacne. Staci zajst do Viedne a 90% vsetkych AC stlpikov ma pozdlzne parkovanie pri chodniku a tym padom stlpik na opacnej strane ako ma napr Tesla. A parkovanie na vela uliciach v opacnom smere je na pokutu.
-
Primarne ide o DC. Tie byvaju pozdlzne uplne vynimocne.
AC nie su ziaden problem. AC stlpiky maju bud zasuvku a das si svoj typ2/ty2balebo typ2/typ1 kabel taky dlhy ako potrebujes, alebo ked je kabel pevne na stlpiku, tak je spravidla tak dlhy, ze dosiahne na druhu stranu suta. A keby aj nie, tak AC sa da lahko predlzit.
-
Wilo v Rakusku je povolene parkovat a autom otocenym proti smeru premavky pozdlzne (neplati v jednosmerke), nesmie sa parkovat kolmo (napr. so Smartom). Najlepsie by bolo mat nabijaci port vpredu alebo vzadu v strede, akurat v predu je normalne radar/lidar a vzadu zase velke dvere a znacka. A na elektromobile by sa mali vratka nabijania otvarat dohora a mat poziciu aby aspon ciastocne chranili pred dazdom a snehom a v severskych krajinach by mala mat zastrcka vyhrievanie. Pocitam ze tohoto sa dockame v 4.-5. generacii elektromobilov skody v ramci simple clever rieseni ;-)
-
Konštrukcia Typ2 (aj Typ 1) konektora je taka, že kľudne ne neho môže pršať a nič sa nestane. Ma odvodňovací kanalik a velmi hlboké piny schované v tele krytu. Dvierka nehraju rolu.
-
SKolja viem, ale vo Viedni je to pri tych AC stlpikoch sama jednosmerka, preto hovorim, ze je to na pokutu.
Ad AC, osobne mam 7m kabel v aute, a ked som mal pozicany Ioniq, nedociahol. Kedze bol stlpik na pomedzi 2 miest, a predny box bol obsadeny, tak jedine ako sa to dalo potiahnut bolo popod auto, co je v dazdi a obleku naozaj radost robit, pripadne sa uplne na mm natlacit dopredu, ale tam by uz nevysiel ten predomnou, alebo to tahat cez auto co moze poskrabat lak. Proste nabijaci port na vodicovej strane je kravina nech hovori kto chce co chce. Nosit kvoli tomu zbytocne dlhy 10m je uz len ekologia, o praktickosti pri manipulacii, zmotavani a skladovani ani nehovoriac. Dalsia vec ze v uzkych ulickach trci zbytocne konektor do cesty, clovek sklopi zrkadla aby ulahcil prejazd a necha tam kabel. A pritom len staci inzinierom vytiahnut si hlavu z riti a zacat rozmyslat a vymenit stranu pre krajiny s lavostrannym riadenim. Ked to vie pochopit Nemec tak nechapem preco nie American alebo Aziat. Aj ked pri eTrone to je kapitola sama o sebe.
-
-
Nová Kona nebude tak skoro. Info, že už v decembri je nereálne. Mám informáciu, že najprv ju musia oficiálne predstaviť, potom urobiť cenník a až potom budú dodávky. Reálne dodanie najskôr v marci 2021
Komentár
-
Neviete mi niekto poslať odpovede z BMS na tieto príkazy po tom novom update? Pozrel by som čo je nové v registroch, či sa dá niečo vytiahnuť do dashboardu. Dá sa to napr. cez mobil apku
https://play.google.com/store/apps/d...tooth_terminal stačí sa pripojiť na OBD2 adaptér. A len to tam nakopírovať.
AT Z
AT I
AT S0
AT E0
AT L0
AT SP 6
AT DP
AT ST16
ATSH7E4
220101
220102
220103
220104
220105
220106
220107
220108
220109
Po ATST16 je to len nastavenie rýchlosti, echo, formát výpisu. ATSH7E4 vyberie BMS. V 220103 po 05 sú články. Akutálne to boli iba bajty / 50 .. tj. presnosť merania bola iba 0.02V (taký leaf má tušim na tisíciny V). Pridal som navyše registre 220107-09 či tam nepridali lepšiu presnosť. Ak nie, tak to tam vráti NO DATA.
Komentár
-
Tak som bol včera na zvolavacke baterky, ďalšia zvolavacka bola gumový obal mobilného konektora, čo mi dali okrem nového software BMS.
Ale hlavne som si všimol, že mi večer na 50kW nabijacke išlo nabíjanie plným výkonom až do 79%, predtým sa pri 73% vždy lámalo na 39kW. Bolo to prvýkrát tak neviem ci to bude pravidlo ale je možn, že menili k lepšiemu aj nabijaciu krivku.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Dávajte si pozor na ten update BMS/OBC. Chalan mal 3% baterky a 7km domov a auto mu zabzdilo s 3% a už s ním nepohol :-( Po naštartovaní pár metrov a zas skončil.
https://www.facebook.com/roman.hora/...1398989982504/
Komentár
-
offtopic: hyundai zacina slusne vypredajove ceny na akt. Konu pred nabehnutim noveho modelu.
Napr. toto som objavil:
https://www.autobazar.eu/hyundai-kon...d17204256.html
https://www.autobazar.eu/hyundai-kon...d17198150.html
je to rovnaky rocnik,model ako to co som testoval https://www.youtube.com/watch?v=JST4NosNOEQ&t
Akurat tento inzerat ma krajsi, tmavy interier.
Komentár
-
milan84 Kony pozorne sleduje, žeby zvažoval výmenu veterána za 2. najpredávanejšie EV v Európe hneď po Zoe ?
-
Samozrejme, veď sa jedna o plnú výbavu nad rámec všetkých aj sesterských modelov. Sú aj lacnejšie verzie. K tomu sa da doplatiť ešte Premium paket, čierna strecha, metalíza, 3f nabíjačka a hop, cenníkovou prekračuje 51 tis.
-
Miroslav Rojko Miro testovacka z mojho videa mala cenu tusim 48600 a to mala aj dvojfarebnu strechu s metlou, kozene el. sedacky s ventilaciou a 3f nabku. Ty si si tam zaratal aj sprepitne
A nie, veteran bude o chvilu oldtimer, nejdem menit. Doba je zla, € chybaju. A navyse, za poslednych 5t som jazdil 4 tyzdne testovacimi autami Teraz mi je navyse aj ten Leaf.
Ale mozno, ked chces byt patreon mojich videii, nieco sa zmeni
-
milan84 stačí otvoriť cenník na stránke importéra
-
-
Často sa píše ako tepelné čerpadlo stráca význam pri 0 stupňoch alebo aj skorej a nie je až tak potrebné. Pripadá mi to, že to šíria automobilky, ktoré tam dávajú obyčajné TČ vzduch - voda (ako Leaf, i3, VW Group) s efektivitou 1:3. TČ napojené aj na chladenie batérie sa efektivitou približujú k tzv. voda - voda TČ a majú 1:5 - vyrobia 5-násobok tepla, ktoré získajú. Preto je dojazd v zime pri Hynudai EV tak málo zasiahnutý teplotami.
Nie je tepelné čerpadlo ako tepelné čerpadlo. Efektivita Hyundai sa skrýva aj vo využití tepla so všetkých možných komponentov v aute, nie je to len o TČ vzduch - voda ako má väčšina EV a tiež neplatí, že už pri teplotách okolo nuly ide len špirála. Dávno používajú niečo, čo Tesla priniesla do Y a teraz do 3.
[priezvisko]@me.com
- Likes 2
Komentár
-
Hmm. Napr Opel mi ku Corse napisal k TC: tepelné čerpadlo - koeficient účinnosti 1,5 až 3.
Berieme to tak, ze vacsia ucinnost = nizsia spotreba? Lebo to mi nesedi a TC v Leafe mi spotrebuje max to, co testovane korejske auta. Niekedy mam pocit, ze aj menej tym ze na nom jazdim dlho.
ID.3 a ich zazrak (ktory spotrebuje viac ako auto bez TC) tu bol tiez uz spominany, tam sa pouziva ine chladivo, ktore je ucinne a funkcne aj pod nulou.
https://evflux.pro/id3-cooling-and-heating/
-
Tepelne cerpadla pri vhodnych podmienkach funguju efektivne aj ked je pod nulou, hlavne musi byt nizka vlhkost.
Prevadzka TC je komplexny mechanizmus s mnohymi vonkajsimi vplyvmi. V pohybujucom aute je to este podstatne zlozitejsie ako pri stacionarnom TC. TC v aute funguje dobre, ked ma dobre cidla a dobry softver. Zjednodusene mozno povedat, ze softver TC v aute musi spravne vyhodnotit, kedy odmrazovat vonkajsi vyparnik. Musi rozhodnut, ci sa este oplati minut energiu na odmrazovanie vo vidine jej ziskania naspet pri naslednom cykle behu TC, alebo ma uz nechat kurit len odporovo. Ako vidno u id.3, da sa to celkom uspesne pokazit.
-
milan84 - koeficient účinnosti mysleli to asi to čo píšem ja 1:1,5 až 1:3 - pri domoch sa používa priamo ten pomer. Klasické čerpadlá vzduch - voda majú 1:3 - to znamená, že čerpá teplo zo vzduchu a ohrieva vodu do kúrenia. TČ voda - voda, na ktoré potrebuješ pri dome dva vrty a teplo berú z podzemnej vody, majú vyššiu účinnosť až 1:5.
Účinnosť znamená, že na 1kWh spotrebovanej energie Ti vyprodukuje 3 alebo 5 kWh tepla. Takže Opel s 1,5 je skoro ako priamovýhrev špirálou. Ak majú toho istého dodávateľa ako ID.3, tak to veľa vysvetľuje.
Práve tento článok je o tom, že Hyundai a Kia používajú vo svojich vozoch TČ nielen vzduch - voda ako ostatní (proste ostatní len pridali TČ a neprepojili ho s inými komponentami) ale aj voda - voda (získavajú teplo z chladiacej zmesy prechádzajúcej baterkou, motorom, internou nabíjačkou a invertorom) a tým majú aj vyššiu účinnosť a taktiež pri kúrení za jazdy ich neobmedzuje nízka teplota okolitého vzduchu, lebo teplo berú zo zohriatej baterky a motora a teda môžu používať TČ aj pri veľkých mrazoch.
-
Ano, a potom aby nick81 nebol nahnevany, ze na dlhsej trase nedosiahnes plnu nabijaciu rychlost, lebo zohriata baterka ti potom vykuruje kabinu. Tak ako to teraz spravili v TM3 (MY21). Je teda na zvazenie, ze co je lepsie. Tesla si nasledne baterku dohrieva statormi, podobne ako korejci spiralou. Cize v konecnom dosledku aj tak palis elektrinu na pomer s teplom 1:1
-
Miroslav Rojko OKI, ale myslis, ze vsetky moje sledovania spotreby na mojom Leafe su nahoda? Pri ustalenej teplote v kabine sa motam kludne okolo 450-550W co u Kony a Ioniqa bolo velmi podobne, lepsie vsak v mojom kratkom case testu nie.
-
dango Nemyslím, že by malo nejaký vplyv na spotrebu, ak by zatvorili tie 2 ventiy pri baterke a TČ voda - voda, by mal len kratší okruh cez OBC/motor. Jedna sa o ojedinelé prípady, kedy vieš že ideš dlhú trasu medzi nabkami a potrebuješ udržať 25C. Aj tak je vtedy spotreba trochu inde, nejaké kúrenie je nič. V BMS je chybná logika, lebo si prepína PTC/LTR/COOL pri rovnakých teplotách ako v lete, nezohľadnuje vonk.teplotu. Inak v posl. videách mám tie nové scrolovacie grafy, pekne tam vidno ako sa chová kvapalinový okruh https://youtu.be/vjqn0fsG7TU?t=423
-
Na zakladnu devatrocnu skolu si predpokladam chodil (ZDS), popripade za tie desatrocia aspon raz si si dofukoval koleso na bicykli klasickou pumpou a potom chytil vyustenie pumpy do hadicky ak ti to nic nehovori, tak kasli na to, existuju a funguju aj veci za hranou tvojich zavitovych moznosti
-
Z hľadiska efektívnosti nie je princialny rozdiel či ide o TČ “Voda - Vzduch” alebo Vzduch - Vzduch. Podstatné je použité medium vo vysokotlakom okruhu a technické riešenie kompresora. Dobré systémy majú dnes už pomer medzi odovzdaným tepelným výkonom a prikonom elektrickej energie bežne nad 5. Ale Vzduch- Vzduch potrebuje rozmerný výmenník s ventilátorom ak má byť tepelný výkon dostatočne veľký. To by ale nemal byť podstatný problem ak sa umiestni vymennik na čele vozidla. Kombinacia s chladicim okruhom motora a elektroniky zvýši vykon a môže riešit aj problem s namrazou na vymenninniku pri teplotách okolo 0 deg C kedy sa musí zaradiť defrost cyklus ktorý zniži zásadne tepelný vykon.
Mne sa na dome osvedcil systém vzduch- vzduch. Obyčajnou 2,5 kW klimatizáciou s reverzácoiu chodu (ale kvalitnejšim modelom ktorý ide až do -20 deg C) vykurujem pol domu cca 70 m 2.
Pre tých čo majú dojem, žeTČ popiera zákon zachovania energie len toľko:
TČ odoberá na vstupe teplo z okolia a vydava ho na výstupnej strane. Aby teplo tieklo zo stany nižšej teploty na výstupnú stranu s vyššou teplotou je potrebné dodávat energiu - pohon kompresora prípadne ventilator výmenniku.
TČ sú aj chladničky a klimatizácie, tam sa tečie tepelná energia z vnutornych priestorov s nižšou teplotou na výstupnú stranu s vysšou teplotou. Zákon zachovania energie všade platí.
-
1fisker - zákon zachovania hmoty a energie?
Tak taký zákon skutočne nie je.
-
-
Ked uz tu mame temu o efektivite tepelnych cerpadiel, pridam skusenost z dnesnej noci. Hoci bolo len 0, ale takmer 100% vlkhost (rosny bod -1), tak vyparnik na vonkajsej jednotke sa odmrazoval kazdych 45min. Okamzite po odmrazeni sa to nabalovalo namrazou. Cize nie len teplota je podstatna, ale aj vlhkost a dovolim si tvrdit, ze v tuto noc som mal horsie COP, ako pri -8 s rosnym bodom -15
-
Mal by niekto záujem o novú Konu 11/2020 za cenu ojazdenej ? Je už prihlásená, takže nie na dotáciu ale inak je čisto nová s 300 km na tachometri akurát dovezená z predajne, výbava Electric+ - maximum okrem kože. Len je to horúce, takže len pre tých čo majú nachystané peniaze hneď ale je za naozaj dobrú cenu. Ak máte záujem, píšte mi správu.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
dnes som bol na zvolavacke na ABS a nahrali mi aj najnovsi infotainment z jesene a bomba, konecne vyhladavanie ako google, netreba zadavat postupne mesto, ulicu, ... , potom vsetko krasne tienovane, tmavomodre ikonky na ciernom wallpaperi, zas ako nove auto keby som dostaĺ dokonca v media su tam “zvuky prirody”! kedy da rozne pozadia a prehrava napr. vlnobitie, krb, chodza po snehu, paradne relaxacne zvuky, krajsie mapy, no parada
kto mozte, dajte si urobit update, velke vylepsenia[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Super Aký je prosím dátum? V infotainmente pri verzii je po novom dátum vydania. Naša Niro verzia je 23.9.2020. Či ich vydali rovnako. Veľmi veľa ľudí nadáva u nás na tu verziu, ale je to kvôli ružovo/fialovým ikonám (na Kone ostali modré) a že zmizla tá uvodná obrazovka s widgetami. Mne osobne update vyhovuje. To hľadanie je konečne ako malo byť od začiatku = veľmi použiteľné, hlavne ide trasparentne hneď live. Offline sa používa len keď nie je signál. Náhľady križovatiek sú tiež super. Škoda, že kašlú na EV -- podpora nabíjačiek je stále otrasná (voči Vw me2.0, ktoré ma už multinabky po trase). Tie zvuky prírody by som najradšej vypol. Keď som sa tel. prepínal medzi android auto vs bluetooth audio,, tie zvuky tam naskočia ako default. Predtým sa nemuselo nič prepínať, teraz musím lebo vždy mi to odskočí na tie zvuky.
-
-
Výmena batérií vo vozidlách Hyundai.
Včera spoločnosť Hyundai vydala vyhlásenie, podľa ktorého kvôli požiarom 15-tich áut pristúpi k výmene batérii spoločnosti LG Chem. Jedná sa najmä o vozidlá Kona Electric, ale aj Ioniq Electric a Ioniq hybrid. Malo by sa jednať o cca 77 000 ks vozidiel. Batérie sa budú meniť za SK Innovation, Len v Kórei to bude stáť 1,8 miliardy dolárov. Dve tretiny by mal zaplatiť LG Chem , tretinu Hyundai. Túto informáciu som dostal od známych z Nemecka aj Francúzka, výmena sa týka áut predaných po celom svete s výnimkou vozidiel vyrobených v českých Nošoviciach, keďže tie už majú batérie DK Innovation. v Nemecku si majitelia sťažujú že po prvom kole upgrade v novembri kedy bol upravovaný softvér nabíjania im rapídne poklesol dojazd aj o 100 km. Postrehol niekto z Vás čo ste boli na zvolávačke nejaký pokles? Prikladám ešte link na nemeckú stránku, kde sú pôvodné informácie: https://www.elektroauto-news.net/202...-akkus-geplant
Tak uvidíme, čo sa bude diať..
- Likes 3
Komentár
-
jurajsun toto je perfektna prilezitost ako demostrovat recyklaciu baterii, rozomliet, separovat na primarne materialy a znovu pouzit, a namiesto hejtu to moze byt super "business case" do buducnosti. Malokedy sa naskytne prilezitost mat tolko materialu na recyklovanie naraz v pozadovanej kvalite.
Komentár